Dank aan ons prachtige kabinet. Met hun ondoordachte beleid.quote:Op maandag 14 december 2020 08:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hier zijn normaal op maandagochtend de winkels gesloten. Nu zijn ze en masse open gegaan, en het is ook echt druk. Het is een beetje als een ballon die je deels vult met water. Je knijpt links, en rechts ontstaat er een verandering.
Dat is met de maatregelen net zo. Je sluit X, en mensen zoeken een alternatief Y.
Nee maar als je kijkt naar drukke winkelstraten... we hebben hier één in mijn stadje (7000 inwoners) één marktplein waar wat winkels (bakker, slijterij, kledingwinkel, fietsenzaak, conceptstore, bloemenzaak, opticien) zitten en daar komen de locals en in de zomer wat verdwaalde Nederlandse toeristen. Waarom moet onze bloemenzaak dicht? Of de opticien. Gebrek aan visie om alles maar weer uit pure luiheid en gemakzucht op één hoop te flikkeren. Dit kabinet zadelt eenieder op met een enorme schuld zonder dat het ook maar een flauw benul heeft welke maatregelen nodig zijn en werken. Wanbeleid. Ik merk al maanden niks van drukte. Eerder rustiger dan ooit.quote:Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!
Ik vind het wat beperkt om alleen naar de financiële klappen te kijken. Dat is natuurlijk zeker één van de problemen, maar er is veel meer.quote:Op maandag 14 december 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.
quote:“Bij een totale sluiting leg je de economie bijna helemaal plat. Ook leveranciers kunnen dan niets meer doen. Er werken 800.000 mensen in de detailhandel waarvan het merendeel thuis zouden komen te zitten. Er is een intelligentere aanpak nodig dan een totale lock down.
quote:INretail vindt het effectiever om te werken aan optimale bezoekersspreiding en beperking met extra beveiligers, eenrichtingverkeer, sluiting van parkeergarages om bezoek van buiten te ontmoedigen, winkels van ’s morgens tot ’s avonds maximaal open te houden en in dorpen en steden de veiligheid in winkelstraten goed en strak te organiseren.
En wat denk jij dat er gebeurd als de grote steden dicht gaan en de kleinere winkelcentra (steden) open blijven?quote:Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar als je kijkt naar drukke winkelstraten... we hebben hier één in mijn stadje (7000 duizend inwoners) één marktplein waar wat winkels (bakker, slijterij, kledingwinkel, conceptstore, bloemenzaak, opticien) zitten en daar komen de locals en in de zomer wat verdwaalde Nederlandse toeristen. Waarom moet onze bloemenzaak dicht? Of de opticien. Gebrek aan visie om alles maar weer uit pure luiheid en gemakzucht op één hoop te flikkeren. Dit kabinet zadelt eenieder op met een enorme schuld zonder dat het ook maar een flauw benul heeft welke maatregelen nodig zijn en werken. Wanbeleid. Ik merk al maanden niks van drukte. Eerder rustiger dan ooit.
7 miljoen inwoners en dan maar 1 marktplein met een paar winkelsquote:Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef alpeko het volgende:
we hebben hier één in mijn stadje (7000 duizend inwoners) één marktplein
Wat hier niet bij staat is : In het voorjaar werd er nauwelijks getest dus het aantal positief geteste gevallen t.o.v. opnames is niet direct af te leiden aan positief getesten. Daarnaast lopen de positieve gevallen al weken behoorlijk op terwijl de trend van ziekenhuisopnames niet oplopen. Ik weet dat de ziekenhuisopnames achterlopen, maar er moet wel hogere stijgende lijn te zien zijn t.o.v. het aantal positieve gevallen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De moed zakt me in de schoenen. Wat wil je zeggen met deze reactie?
De beroemde ezel en steen? Eigenlijk is deze reactie de samenvatting van de problemen. Halve informatie, geen zelfdenkend vermogen en de Ezel.
Ik snap best dat er wantrouwen is en er zijn best meningen hier die ergens op gebaseerd zijn qua mismanagement van de overheid. Maar dit soort teksten.....
Als je een beetje opgelet had weet je dat de zkhs opnames 2 a 3 drie weken achterlopen t.o.v de besmettingen. Dat hebben we de eerste 2 x ook gezien.
1. besmet raken
2. positieve test (ca 5 dagen na bestemming)
3. zkhs opname, 7 a 10 dagen na besmetting
4. IC opname, 6 dagen na zkhs opname
5. overlijden, x dagen na ic opname.
Maar dit staat uiteraard niet op FB.
Kan hier zo ontzettend moedeloos van worden he.....
Klinkt logisch, dus dat gaan we niet doen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot
Het is weliswaar van de branceorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:
[..]
[..]
Dat verschil is er altijd geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.
Je doet goed je best om te extrapoleren en te middelen zodat het net lijkt dat in alle groepen even grote klappen vallen, terwijl dat dus helemaal niet zo is. En dat doen er een heleboel, dus het zal er uiteindelijk ook wel op neer komen dat de solidariteit voor sommigen een stuk beter gaat werken dan voor de rest.quote:Op maandag 14 december 2020 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wat beperkt om alleen naar de financiële klappen te kijken. Dat is natuurlijk zeker één van de problemen, maar er is veel meer.
De financiële klappen vallen niet bij 70+ omdat ze niet meer werken en niet meer ontslagen kunnen worden of hun bedrijf kwijt kunnen raken, bedoel je?
Bepaalde sectoren worden inderdaad hard geraakt. Dat is echt enorm rot, zowel voor de ondernemers als de mensen die er werken.
Flexwerkers zijn er in alle leeftijdsgroepen, niet alleen jongeren.
Jongeren met weinig arbeidsverleden gaan er op basis van fifo inderdaad eerder uit, en dat is ook heel rot.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren op hiernaar te kijken. Veel jongeren die hun inkomen verliezen, hebben nog geen huis, gezin dat hieronder lijdt. Hun financiële verantwoordelijkheid is een stuk minder groot dan van een vijftiger die zijn baan verliest, bijvoorbeeld. Wat niet maakt dat het niet kut is als ze hun baan kwijtraken, maar dat is het voor iedereen.
Alles alleen van de kant van financiële klappen bekijken, vind ik wat beperkt. Kijk bijvoorbeeld naar de scholen, maatregelen daar kunnen ook grote nadelige effecten hebben, terwijl daar niet zozeer een financieel plaatje aan te plakken valt.
Het grotere plaatje laat gewoon zien dat heel veel mensen uit allerlei groepen op allerlei manieren lijden onder de huidige pandemie.
Ja dan gaat heel Breda naar Geertruidenberg voor 5 winkeltjesquote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En wat denk jij dat er gebeurd als de grote steden dicht gaan en de kleinere winkelcentra (steden) open blijven?
Scherpquote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
7 miljoen inwoners en dan maar 1 marktplein met een paar winkels
Dit toont aan hoe verrot het systeem is. En de zoon van Jan mag 18 en 36 procent erfbelasting betalen als Jan overlijdt. De jongere generatie wordt alleen maar gepakt. Vind moeilijk een baan, zit aan een hoge lening vast als ze willen studeren. Moet verschikkelijk veel geld lenen voor een fatsoenlijk huis,quote:Op maandag 14 december 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
Prachtig hoe generaties worden opgehitst tegen het systeem.![]()
![]()
Zolang gezellige Jan van 68 met COPD en diabetes maar nog wel gezellig kan biljarten en zijn medische bezoeken kan doen, ook fijn voor gezellige Jan dat zijn pensioen nog steeds betaald wordt en niets te vrezen heeft. Ook woont hij hypotheek en huur vrij in zijn vrijstaande woning. Gekocht in 1986 voor 82.000 gulden subsidie.
Op zich klinkt dit niet onaardig, maar ik vraag me dan wel af waarom men dit dan niet allang in gang heeft gezet?quote:Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot
Het is weliswaar van de brancheorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:
[..]
[..]
Dat moet je gewoon al vroeg goed regelen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:05 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit toont aan hoe verrot het systeem is. En de zoon van Jan mag 18 en 36 procent erfbelasting betalen als Jan overlijdt.
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?quote:Op maandag 14 december 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
Prachtig hoe generaties worden opgehitst tegen het systeem.![]()
![]()
Zolang gezellige Jan van 68 met COPD en diabetes maar nog wel gezellig kan biljarten en zijn medische bezoeken kan doen, ook fijn voor gezellige Jan dat zijn pensioen nog steeds betaald wordt en niets te vrezen heeft. Ook woont hij hypotheek en huur vrij in zijn vrijstaande woning. Gekocht in 1986 voor 82.000 gulden met subsidie.
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.quote:Op maandag 14 december 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.quote:Op maandag 14 december 2020 09:06 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat moet je gewoon al vroeg goed regelen.
Mwah, looptijd van hypotheek is 30 jaar? Kan makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.
Als ik naar m'n ouders kijk, dan zitten die er echt niet zo warmpjes bij zoals hier wordt geschetst. Eigen zaak gehad en een groot deel van de investeringen zijn bij de vorige crisis verdampt. En ze zijn vast niet de enigen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Ik heb geen idee wat het plan is daaromtrent, dus wie weet hebben ze daar een briljant plan voor. Of misschien komt die avondklok niet en zullen mensen zelf beseffen dat met volle huiskamers oud en nieuw vieren dit jaar geen goed idee is. Als een groot gedeelte van de mensen zich wat inhoudt en het klein viert, heb je al veel gewonnen.
[..]
Er zijn inderdaad gepensioneerde die heel veel geluk hebben gehad, financieel. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben gehad en die er financieel helemaal niet zo warmpjes bij zitten. Bovendien heeft die groep ook zelf meebetaald aan hun pension. Ik zie niet zo hoe die groep 'altijd de dans heeft ontsprongen', want ook zij hebben belasting betaald tijdens hun werkende leven.
Ik vind het zo lastig dat er bij veel mensen zo'n tunnelvisie lijkt te ontstaan waarbij alleen wordt gezien wat een andere groep fout doet of als voordeel heeft, en men niet meer kan zien waar voor die groep de pijn zit in deze hele situatie.
Kan ook zonder het vrij te maken middels papieren schenkingen. Kun je ook over jaren uitsmeren. Maar denk dat het wat off-topic aan het worden isquote:Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.
Moet je die wel vrij kunnen maken, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |