abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196718259
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 07:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel flauw om iets toe te staan en dan verontwaardigd te zijn als er gebruik wordt van gemaakt.
Of sta het toe en klaag niet, of verbied het of ontmoedig/reguleer het.

Beperk het aantal parkeerplekken, maak een centrale ingang met een capaciteitslimiet (zoiets hadden we toch in tilburg bij de kermis?) als het zo belangrijk is.

Maar dezelfde gemeente doet er ook actief niks aan.
De lokalere overheden kijken vooral naar boven toe, maar daar is het tot "dringende adviezen" gebleven. Tijdens de eerste golf was er ook sprake van dat lokale overheden aanvullende maatregelen konden nemen, maar dat is nergens van de grond gekomen.

Had zelf graag gezien dat er eerder (en strenger) ingegrepen zou zijn om in ieder geval tot een lager plateau van besmettingen te komen.

Het is niet zo dat andere landen het per se beter geregeld hebben. Dat probleem speelt echt overal.
pi_196718277
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:13 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok met oud en nieuw :')

Serieus?
De begint toch altijd om 30 seconden voor twaalf. Het aftelmoment. :)
Check it out
pi_196718290
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je moet dit niet letterlijk nemen, maar de strekking zal je duidelijk zijn. Voorlopig is de solidariteit van de afgelopen maanden behoorlijk selectief. Het enige dat we zeker weten is dat de financiële schade die dit verhaal oplevert uiteindelijk moet worden opgebracht uit arbeid en uit vermogen. Als je alleen het eerste kiest, dan komt de volledige rekening te liggen bij de werkzame leeftijd. En laat dat nu net de categorie zijn die nu ook al de hardste klappen vangt.
Ik zie niet zo dat het ontzettend selectief is, als ik eerlijk ben. Hoe bedoel je dat precies?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 december 2020 @ 08:35:49 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196718295
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 03:02 schreef Tijn het volgende:
Laatst had ik die LCPS-grafieken gepost waaruit een stijging in het aantal bezette bedden niet zo goed te zien was, maar het viel me net op dat op het coronadashboard er wel vrij duidelijk een stijgende trend in beeld is:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit zijn ook de LCPS-cijfers... en wat je vooral ook goed kan zien is dat de snelheid vd stijging factoren kleiner is dan bij de eerste twee toenames.
Antifa
  maandag 14 december 2020 @ 08:37:03 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196718303
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.
Die mensen posten hier dagelijks al.
Antifa
pi_196718312
Quote van nu.nl reactie :

"Dit kabinet moet misschien eens kappen met acteren op de zogenaamde positieve testen. Die kloppen voor geen meter namelijk. Kijk naar de ziekenhuis en IC bezetting. Die stijgen niet mee. Bescherm de kwetsbaren en ouderen en laat de rest van de bevolking en vooral de economie met rust."
Check it out
pi_196718332
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als er een avondklok wordt ingesteld voor oud en nieuw worden volle huiskamers wel lastig, lijkt me.

Sowieso lijkt het me van belang dat de boodschap goed en duidelijk is. En ik zou het wel fijn vinden als ze een einddatum aan het geheel geven. Of een streefgetal voor de ziekenhuisopnames/IC-bezetting/aantal besmettingen, waar ze zich dan ook aan gaan houden.
Niet bepaald, het is namelijk nauwelijks te handhaven.
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.

Solidariteit is niet zwart-wit exact afwegen, maar elkaar geven wat nodig is en kan binnen de mogelijkheden. Er zijn heel veel mensen die op een of andere manier lijden in deze tijd. Niet ieder lijden is zichtbaar en meetbaar of uberhaupt te compenseren.
Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196718336
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:38 schreef hjansen82 het volgende:

"Dit kabinet moet misschien eens kappen met acteren op de zogenaamde positieve testen. Die kloppen voor geen meter namelijk. Kijk naar de ziekenhuis en IC bezetting. Die stijgen niet mee. Bescherm de kwetsbaren en ouderen en laat de rest van de bevolking en vooral de economie met rust."
De ziekenhuisbezetting stijgt momenteel wel mee. Het stijgt (nog) niet zo snel, maar de dalende trend van een dikke week geleden is weer omgebogen naar een stijgende trend.
pi_196718358
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt ook nog de WLZ, waarbij vermogende ouderen geplukt worden als ze langdurige (verpleeg)zorg nodig hebben. En je bent al snel vermogend volgens die kaders.

Op zich heb je wel gelijk dat ze een rijke stroming vertegenwoordigen maar ze hebben hun hele leven er voor gewerkt, daarbij het geld van die ouderen stroomt over het algemeen toch weer terug de economie in via erfenissen dus dat plukken hoeft zo nodig niet.
Dat kun je overigens wel omzeilen als je er een beetje vroeg mee begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 08:43:49 ]
pi_196718359
quote:
Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.
Ik denk dat dit grote problemen gaat geven omdat de afgelopen 10 jaar heel mensen al flink hebben moeten inleveren.
Check it out
pi_196718377
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:40 schreef Harlon het volgende:

[..]

Niet bepaald, het is namelijk nauwelijks te handhaven.
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Ik heb geen idee wat het plan is daaromtrent, dus wie weet hebben ze daar een briljant plan voor. Of misschien komt die avondklok niet en zullen mensen zelf beseffen dat met volle huiskamers oud en nieuw vieren dit jaar geen goed idee is. Als een groot gedeelte van de mensen zich wat inhoudt en het klein viert, heb je al veel gewonnen.
quote:
Er zijn inderdaad gepensioneerde die heel veel geluk hebben gehad, financieel. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben gehad en die er financieel helemaal niet zo warmpjes bij zitten. Bovendien heeft die groep ook zelf meebetaald aan hun pension. Ik zie niet zo hoe die groep 'altijd de dans heeft ontsprongen', want ook zij hebben belasting betaald tijdens hun werkende leven.

Ik vind het zo lastig dat er bij veel mensen zo'n tunnelvisie lijkt te ontstaan waarbij alleen wordt gezien wat een andere groep fout doet of als voordeel heeft, en men niet meer kan zien waar voor die groep de pijn zit in deze hele situatie.
pi_196718381
En de totale lockdown beperken tot de (grote) steden.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 08:47:11 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196718385
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie niet zo dat het ontzettend selectief is, als ik eerlijk ben. Hoe bedoel je dat precies?
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196718393
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:46 schreef hjansen82 het volgende:
En de totale lockdown beperken tot de (grote) steden.
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!

In bunschoten gaat men bewust niet testen. Want positief is 10 dagen niet meer werken en als zelfstanding ondernemen wil men dat natuurlijk niet en bakkerij het stoepje en de viskraam moeten natuurlijk wel het land door.
  maandag 14 december 2020 @ 08:49:39 #45
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196718408
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]

In bunschoten gaat men bewust niet testen. Want positief is 10 dagen niet meer werken en als zelfstanding ondernemen wil men dat natuurlijk niet en bakkerij het stoepje en de viskraam moeten natuurlijk wel het land door.
Hoe kan je dat eerste zeggen als ze zich niet laten testen :+
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196718409
quote:

[..]

Ik kan me dat wel voorstellen. Je zou je ook verzetten als ze een gedeelte van inkomen zouden afpakken. Al is het besmetten van andere niet goed te praten natuurlijk.
Check it out
pi_196718416
In Utrecht mag de horeca geen glühwein to go meer verkopen aan wandelaars. Niet vanwege de coronawet maar vanwege de alcoholverordering. Echt he, ze doen zo goed hun best om mensen met elkaar het huis in te jagen.

Gisteren overigens in de NDSM-loods geweest in Amsterdam. Daar zat je binnen in een grote loods met allerlei toffe opstellingen qua kunst. Er was ook een tentje dat flesjes bier verkocht. Kreeg er toch nog een soort horecagevoel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 08:56:50 ]
pi_196718432
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2020 08:51 schreef Nielsch het volgende:
In Utrecht mag de horeca geen glühwein to go meer verkopen aan wandelaars. Niet vanwege de coronawet maar vanwege de alcoholverordering. Echt he, ze doen zo goed hun best om mensen met elkaar het huis in te jagen.

Hier zijn normaal op maandagochtend de winkels gesloten. Nu zijn ze en masse open gegaan, en het is ook echt druk. Het is een beetje als een ballon die je deels vult met water. Je knijpt links, en rechts ontstaat er een verandering.

Dat is met de maatregelen net zo. Je sluit X, en mensen zoeken een alternatief Y.
pi_196718439
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:50 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik kan me dat wel voorstellen. Je zou je ook verzetten als ze een gedeelte van inkomen zouden afpakken. Al is het besmetten van andere niet goed te praten natuurlijk.
Vanaf dag 1 met de corona wordt er solidariteit verwacht van mensen die het zelf het minste kregen de afgelopen jaren. Het verbaasd mij dat er nog niet meer jongeren zijn die wekelijks feesten en dat er niet meer ZZP'ers en kleine ondernemers zijn die de regels negeren.
pi_196718445
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:38 schreef hjansen82 het volgende:

De moed zakt me in de schoenen. Wat wil je zeggen met deze reactie?

De beroemde ezel en steen? Eigenlijk is deze reactie de samenvatting van de problemen. Halve informatie, geen zelfdenkend vermogen en de Ezel.

Ik snap best dat er wantrouwen is en er zijn best meningen hier die ergens op gebaseerd zijn qua mismanagement van de overheid. Maar dit soort teksten.....

Als je een beetje opgelet had weet je dat de zkhs opnames 2 a 3 drie weken achterlopen t.o.v de besmettingen. Dat hebben we de eerste 2 x ook gezien.
1. besmet raken
2. positieve test (ca 5 dagen na bestemming)
3. zkhs opname, 7 a 10 dagen na besmetting
4. IC opname, 6 dagen na zkhs opname
5. overlijden, x dagen na ic opname.

Maar dit staat uiteraard niet op FB.

Kan hier zo ontzettend moedeloos van worden he.....
pi_196718448
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 08:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hier zijn normaal op maandagochtend de winkels gesloten. Nu zijn ze en masse open gegaan, en het is ook echt druk. Het is een beetje als een ballon die je deels vult met water. Je knijpt links, en rechts ontstaat er een verandering.

Dat is met de maatregelen net zo. Je sluit X, en mensen zoeken een alternatief Y.
Dank aan ons prachtige kabinet. Met hun ondoordachte beleid.
Check it out
pi_196718455
quote:

[..]

Nee maar als je kijkt naar drukke winkelstraten... we hebben hier één in mijn stadje (7000 inwoners) één marktplein waar wat winkels (bakker, slijterij, kledingwinkel, fietsenzaak, conceptstore, bloemenzaak, opticien) zitten en daar komen de locals en in de zomer wat verdwaalde Nederlandse toeristen. Waarom moet onze bloemenzaak dicht? Of de opticien. Gebrek aan visie om alles maar weer uit pure luiheid en gemakzucht op één hoop te flikkeren. Dit kabinet zadelt eenieder op met een enorme schuld zonder dat het ook maar een flauw benul heeft welke maatregelen nodig zijn en werken. Wanbeleid. Ik merk al maanden niks van drukte. Eerder rustiger dan ooit.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 14-12-2020 09:02:12 ]
pi_196718464
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.
Ik vind het wat beperkt om alleen naar de financiële klappen te kijken. Dat is natuurlijk zeker één van de problemen, maar er is veel meer.
De financiële klappen vallen niet bij 70+ omdat ze niet meer werken en niet meer ontslagen kunnen worden of hun bedrijf kwijt kunnen raken, bedoel je?
Bepaalde sectoren worden inderdaad hard geraakt. Dat is echt enorm rot, zowel voor de ondernemers als de mensen die er werken.
Flexwerkers zijn er in alle leeftijdsgroepen, niet alleen jongeren.
Jongeren met weinig arbeidsverleden gaan er op basis van fifo inderdaad eerder uit, en dat is ook heel rot.

Er zijn natuurlijk ook andere manieren op hiernaar te kijken. Veel jongeren die hun inkomen verliezen, hebben nog geen huis, gezin dat hieronder lijdt. Hun financiële verantwoordelijkheid is een stuk minder groot dan van een vijftiger die zijn baan verliest, bijvoorbeeld. Wat niet maakt dat het niet kut is als ze hun baan kwijtraken, maar dat is het voor iedereen.
Alles alleen van de kant van financiële klappen bekijken, vind ik wat beperkt. Kijk bijvoorbeeld naar de scholen, maatregelen daar kunnen ook grote nadelige effecten hebben, terwijl daar niet zozeer een financieel plaatje aan te plakken valt.

Het grotere plaatje laat gewoon zien dat heel veel mensen uit allerlei groepen op allerlei manieren lijden onder de huidige pandemie.
pi_196718472
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot

Het is weliswaar van de brancheorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:

quote:
“Bij een totale sluiting leg je de economie bijna helemaal plat. Ook leveranciers kunnen dan niets meer doen. Er werken 800.000 mensen in de detailhandel waarvan het merendeel thuis zouden komen te zitten. Er is een intelligentere aanpak nodig dan een totale lock down.
quote:
INretail vindt het effectiever om te werken aan optimale bezoekersspreiding en beperking met extra beveiligers, eenrichtingverkeer, sluiting van parkeergarages om bezoek van buiten te ontmoedigen, winkels van ’s morgens tot ’s avonds maximaal open te houden en in dorpen en steden de veiligheid in winkelstraten goed en strak te organiseren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196718475
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee maar als je kijkt naar drukke winkelstraten... we hebben hier één in mijn stadje (7000 duizend inwoners) één marktplein waar wat winkels (bakker, slijterij, kledingwinkel, conceptstore, bloemenzaak, opticien) zitten en daar komen de locals en in de zomer wat verdwaalde Nederlandse toeristen. Waarom moet onze bloemenzaak dicht? Of de opticien. Gebrek aan visie om alles maar weer uit pure luiheid en gemakzucht op één hoop te flikkeren. Dit kabinet zadelt eenieder op met een enorme schuld zonder dat het ook maar een flauw benul heeft welke maatregelen nodig zijn en werken. Wanbeleid. Ik merk al maanden niks van drukte. Eerder rustiger dan ooit.
En wat denk jij dat er gebeurd als de grote steden dicht gaan en de kleinere winkelcentra (steden) open blijven?
  maandag 14 december 2020 @ 08:58:20 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196718476
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef alpeko het volgende:
we hebben hier één in mijn stadje (7000 duizend inwoners) één marktplein
7 miljoen inwoners en dan maar 1 marktplein met een paar winkels _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196718483
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]

De moed zakt me in de schoenen. Wat wil je zeggen met deze reactie?

De beroemde ezel en steen? Eigenlijk is deze reactie de samenvatting van de problemen. Halve informatie, geen zelfdenkend vermogen en de Ezel.

Ik snap best dat er wantrouwen is en er zijn best meningen hier die ergens op gebaseerd zijn qua mismanagement van de overheid. Maar dit soort teksten.....

Als je een beetje opgelet had weet je dat de zkhs opnames 2 a 3 drie weken achterlopen t.o.v de besmettingen. Dat hebben we de eerste 2 x ook gezien.
1. besmet raken
2. positieve test (ca 5 dagen na bestemming)
3. zkhs opname, 7 a 10 dagen na besmetting
4. IC opname, 6 dagen na zkhs opname
5. overlijden, x dagen na ic opname.

Maar dit staat uiteraard niet op FB.

Kan hier zo ontzettend moedeloos van worden he.....
Wat hier niet bij staat is : In het voorjaar werd er nauwelijks getest dus het aantal positief geteste gevallen t.o.v. opnames is niet direct af te leiden aan positief getesten. Daarnaast lopen de positieve gevallen al weken behoorlijk op terwijl de trend van ziekenhuisopnames niet oplopen. Ik weet dat de ziekenhuisopnames achterlopen, maar er moet wel hogere stijgende lijn te zien zijn t.o.v. het aantal positieve gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 14-12-2020 09:00:11 (fout) ]
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 08:59:26 #58
346939 Janneke141
pi_196718486
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot

Het is weliswaar van de branceorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:
[..]

[..]

Klinkt logisch, dus dat gaan we niet doen.
  maandag 14 december 2020 @ 09:00:52 #59
3542 Gia
User under construction
pi_196718502
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

Dat verschil is er altijd geweest.
Toen wij jong waren, hadden we ook nog niet de welvaart die we nu hebben.

De generatie voor ons, had nog minder, waren nog met de wederopbouw bezig.

De jongeren van nu, zijn net zo goed de welvarenden van de toekomst. Zij gaan immers erven van de boomers, die goed geïnvesteerd hebben.
  maandag 14 december 2020 @ 09:01:29 #60
346939 Janneke141
pi_196718509
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wat beperkt om alleen naar de financiële klappen te kijken. Dat is natuurlijk zeker één van de problemen, maar er is veel meer.
De financiële klappen vallen niet bij 70+ omdat ze niet meer werken en niet meer ontslagen kunnen worden of hun bedrijf kwijt kunnen raken, bedoel je?
Bepaalde sectoren worden inderdaad hard geraakt. Dat is echt enorm rot, zowel voor de ondernemers als de mensen die er werken.
Flexwerkers zijn er in alle leeftijdsgroepen, niet alleen jongeren.
Jongeren met weinig arbeidsverleden gaan er op basis van fifo inderdaad eerder uit, en dat is ook heel rot.

Er zijn natuurlijk ook andere manieren op hiernaar te kijken. Veel jongeren die hun inkomen verliezen, hebben nog geen huis, gezin dat hieronder lijdt. Hun financiële verantwoordelijkheid is een stuk minder groot dan van een vijftiger die zijn baan verliest, bijvoorbeeld. Wat niet maakt dat het niet kut is als ze hun baan kwijtraken, maar dat is het voor iedereen.
Alles alleen van de kant van financiële klappen bekijken, vind ik wat beperkt. Kijk bijvoorbeeld naar de scholen, maatregelen daar kunnen ook grote nadelige effecten hebben, terwijl daar niet zozeer een financieel plaatje aan te plakken valt.

Het grotere plaatje laat gewoon zien dat heel veel mensen uit allerlei groepen op allerlei manieren lijden onder de huidige pandemie.
Je doet goed je best om te extrapoleren en te middelen zodat het net lijkt dat in alle groepen even grote klappen vallen, terwijl dat dus helemaal niet zo is. En dat doen er een heleboel, dus het zal er uiteindelijk ook wel op neer komen dat de solidariteit voor sommigen een stuk beter gaat werken dan voor de rest.

En je opmerking over de scholen klopt als een bus, die ondersteunt alleen maar mijn punt. Want ook dat lijkt me iets waar een gepensioneerde geen last meer van heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')