Gelukkig maarquote:Op maandag 14 december 2020 01:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het ook he?![]()
Niet dat ik me jou van die tijd herinner overigens.
Ja, dat viel mij ook al op. Steeds weer dezelfde argumenten over en weer, waarvan ik vrij zeker weet dat het al in maart min of meer duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Blijkbaar gaat het aan een hoop mensen voorbij wat de echte problemen nu zijn en waarom de maatregelen genomen worden die genomen worden. Dat sterkt wel het idee dat er een taak ligt voor de overheid om hun communicatie toch wat te verbeteren, want je zou denken dat dit allemaal gesneden koek zou moeten zijn inmiddels.quote:Op maandag 14 december 2020 01:48 schreef Mammietje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er vandaag veel discussies gevoerd die in de eerste golf al gevoerd werden?
Ja, schijnt slecht te beklijven. Zelfs vaste users. Die zouden toch inmiddels beter moeten weten.quote:Op maandag 14 december 2020 02:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat viel mij ook al op. Steeds weer dezelfde argumenten over en weer, waarvan ik vrij zeker weet dat het al in maart min of meer duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Blijkbaar gaat het aan een hoop mensen voorbij wat de echte problemen nu zijn en waarom de maatregelen genomen worden die genomen worden. Dat sterkt wel het idee dat er een taak ligt voor de overheid om hun communicatie toch wat te verbeteren, want je zou denken dat dit allemaal gesneden koek zou moeten zijn inmiddels.
Met de juiste users kan het hier heel gezellig zijn hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er mensen komen en gaan en niet iedereen zin heeft om 9 maanden lang in een topic rond te hangen
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er mensen komen en gaan en niet iedereen zin heeft om 9 maanden lang in een topic rond te hangen
Tuurlijk, maar je zou toch verwachten dat mensen inmiddels een beetje van de hoed en de rand weten, of ze hier nou meeposten of niet. Het is niet alsof dit een klein onderwerp is, iedereens leven staat op z’n kop.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het wordt, wil het ook zeker wel zien.quote:Op maandag 14 december 2020 02:22 schreef Tijn het volgende:
Volgende persco wordt er in elk geval weer wel een die ik ook daadwerkelijk ga kijken. Bij een aantal van de vorigen was het min of meer al van te voren duidelijk dat er nauwelijks iets zou worden aangekondigd en dan hoef ik zo'n lulverhaal niet aan te horen, maar nu is het toch wel weer een beetje spannend waar ze precies mee gaan komen en hoe ze het framen.
Ja, ik weet niet of ik het aan kan eerlijk gezegdquote:Op maandag 14 december 2020 02:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het wordt, wil het ook zeker wel zien.19.00 weer neem ik aan?
Zal morgen wel weer eerst het één en ander 'lekken'. Zal me weer wat worden hier...
Mij ook.quote:Op maandag 14 december 2020 02:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet of ik het aankan eerlijk gezegdHopelijk lukt het om gewoon lekker wat anders te gaan doen en dan zie ik het 's avonds wel weer, want er zijn wel periodes geweest dat de stompzinnigheid hier me echt een beetje teveel werd.
Aantal mensen lijken het bewust niet te willen snappen, wat “discussie” rondom het onderwerp onmogelijk maakt.quote:Op maandag 14 december 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.
Volgens user @Lenny_Leonard , werkzaam in een ziekenhuis en nauw betrokken bij de logistiek vertellen die cijfers niet het volledige verhaal. Omdat er momenteel nog veel uitgestelde zorg plaats heeft waardoor het alsnog drukker is dan uit die grafieken blijkt. Weliswaar niet primair met Covid-opnames maar wel andere zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 03:02 schreef Tijn het volgende:
Laatst had ik die LCPS-grafieken gepost waaruit een stijging in het aantal bezette bedden niet zo goed te zien was, maar het viel me net op dat op het coronadashboard er wel vrij duidelijk een stijgende trend in beeld is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 07:18 schreef Elan het volgende:
Die Duitse lockdown kost gewoon 11 miljard per maand, dat is toch bijna niet voor te stellen.
Dat doen we al jaren.quote:Op maandag 14 december 2020 07:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.
Gewoon, uit solidariteit.
Ik vind het altijd wel flauw om iets toe te staan en dan verontwaardigd te zijn als er gebruik wordt van gemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 06:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Aantal mensen lijken het bewust niet te willen snappen, wat “discussie” rondom het onderwerp onmogelijk maakt.
Aan de andere kant zie je in ieder land ook wel hetzelfde gebeuren. Je kunt niet vertrouwen op “gezond verstand” bij mensen, als er mogelijkheden zijn tot bijvoorbeeld winkelen in een drukke winkelstraat zullen mensen van die mogelijkheid gebruik maken. Uiteindeljk zijn dan tijdelijk striktere maatregelen nodig.
Doel je op de kortingen op de pensioenen? De pensioenen die deels door jongeren worden opgehoest?quote:
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.quote:Op maandag 14 december 2020 07:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.
Gewoon, uit solidariteit.
Al onze staten zijn binnenkort eigendom van de banken ... Als ze dat al niet waren.quote:Op maandag 14 december 2020 07:18 schreef Elan het volgende:
Die Duitse lockdown kost gewoon 11 miljard per maand, dat is toch bijna niet voor te stellen.
Als er een avondklok wordt ingesteld voor oud en nieuw worden volle huiskamers wel lastig, lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Krijgen we nu weer dat hamstergedoe bij winkels die zeker niet gaan sluiten met producten die we zeker niet te kort gaan komen?
Je denkt misschien, dit is een sarcastisch grap. Maar als je dit even op je laat inwerken kun je best wat verklaringen vinden waarom de maatregelen an sich niet gaan helpen. Ook met een lockdown voorspel ik volle huiskamers met kerst en oudjaar. De boodschap is deze ronde misschien wel het belangrijkste.
Je hebt ook nog de WLZ, waarbij vermogende ouderen geplukt worden als ze langdurige (verpleeg)zorg nodig hebben. En je bent al snel vermogend volgens die kaders.quote:Op maandag 14 december 2020 08:05 schreef archito het volgende:
[..]
Doel je op de kortingen op de pensioenen? De pensioenen die deels door jongeren worden opgehoest?
Ik vind niet dat we de kosten van deze crisis 'zomaar' op ouderen kunnen afwentelen. Maar ouderen hebben het zo slecht niet in Nederland en zijn gemiddeld de meest vermogende groep. Dus ik kan me wel voorstellen dat van rijkere ouderen wat meer gevraagd zal worden.
Je moet dit niet letterlijk nemen, maar de strekking zal je duidelijk zijn. Voorlopig is de solidariteit van de afgelopen maanden behoorlijk selectief. Het enige dat we zeker weten is dat de financiële schade die dit verhaal oplevert uiteindelijk moet worden opgebracht uit arbeid en uit vermogen. Als je alleen het eerste kiest, dan komt de volledige rekening te liggen bij de werkzame leeftijd. En laat dat nu net de categorie zijn die nu ook al de hardste klappen vangt.quote:Op maandag 14 december 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.
Solidariteit is niet zwart-wit exact afwegen, maar elkaar geven wat nodig is en kan binnen de mogelijkheden. Er zijn heel veel mensen die op een of andere manier lijden in deze tijd. Niet ieder lijden is zichtbaar en meetbaar of uberhaupt te compenseren.
van de Chinezen bedoel je ?quote:Op maandag 14 december 2020 08:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Al onze staten zijn binnenkort eigendom van de banken ... Als ze dat al niet waren.
De lokalere overheden kijken vooral naar boven toe, maar daar is het tot "dringende adviezen" gebleven. Tijdens de eerste golf was er ook sprake van dat lokale overheden aanvullende maatregelen konden nemen, maar dat is nergens van de grond gekomen.quote:Op maandag 14 december 2020 07:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel flauw om iets toe te staan en dan verontwaardigd te zijn als er gebruik wordt van gemaakt.
Of sta het toe en klaag niet, of verbied het of ontmoedig/reguleer het.
Beperk het aantal parkeerplekken, maak een centrale ingang met een capaciteitslimiet (zoiets hadden we toch in tilburg bij de kermis?) als het zo belangrijk is.
Maar dezelfde gemeente doet er ook actief niks aan.
De begint toch altijd om 30 seconden voor twaalf. Het aftelmoment.quote:Op maandag 14 december 2020 08:13 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok met oud en nieuw
Serieus?
Ik zie niet zo dat het ontzettend selectief is, als ik eerlijk ben. Hoe bedoel je dat precies?quote:Op maandag 14 december 2020 08:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet dit niet letterlijk nemen, maar de strekking zal je duidelijk zijn. Voorlopig is de solidariteit van de afgelopen maanden behoorlijk selectief. Het enige dat we zeker weten is dat de financiële schade die dit verhaal oplevert uiteindelijk moet worden opgebracht uit arbeid en uit vermogen. Als je alleen het eerste kiest, dan komt de volledige rekening te liggen bij de werkzame leeftijd. En laat dat nu net de categorie zijn die nu ook al de hardste klappen vangt.
Dit zijn ook de LCPS-cijfers... en wat je vooral ook goed kan zien is dat de snelheid vd stijging factoren kleiner is dan bij de eerste twee toenames.quote:Op maandag 14 december 2020 03:02 schreef Tijn het volgende:
Laatst had ik die LCPS-grafieken gepost waaruit een stijging in het aantal bezette bedden niet zo goed te zien was, maar het viel me net op dat op het coronadashboard er wel vrij duidelijk een stijgende trend in beeld is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die mensen posten hier dagelijks al.quote:Op maandag 14 december 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.
Niet bepaald, het is namelijk nauwelijks te handhaven.quote:Op maandag 14 december 2020 08:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een avondklok wordt ingesteld voor oud en nieuw worden volle huiskamers wel lastig, lijkt me.
Sowieso lijkt het me van belang dat de boodschap goed en duidelijk is. En ik zou het wel fijn vinden als ze een einddatum aan het geheel geven. Of een streefgetal voor de ziekenhuisopnames/IC-bezetting/aantal besmettingen, waar ze zich dan ook aan gaan houden.
Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.quote:Op maandag 14 december 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.
Solidariteit is niet zwart-wit exact afwegen, maar elkaar geven wat nodig is en kan binnen de mogelijkheden. Er zijn heel veel mensen die op een of andere manier lijden in deze tijd. Niet ieder lijden is zichtbaar en meetbaar of uberhaupt te compenseren.
De ziekenhuisbezetting stijgt momenteel wel mee. Het stijgt (nog) niet zo snel, maar de dalende trend van een dikke week geleden is weer omgebogen naar een stijgende trend.quote:Op maandag 14 december 2020 08:38 schreef hjansen82 het volgende:
Quote van nu.nl reactie :
"Dit kabinet moet misschien eens kappen met acteren op de zogenaamde positieve testen. Die kloppen voor geen meter namelijk. Kijk naar de ziekenhuis en IC bezetting. Die stijgen niet mee. Bescherm de kwetsbaren en ouderen en laat de rest van de bevolking en vooral de economie met rust."
Dat kun je overigens wel omzeilen als je er een beetje vroeg mee begint.quote:Op maandag 14 december 2020 08:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de WLZ, waarbij vermogende ouderen geplukt worden als ze langdurige (verpleeg)zorg nodig hebben. En je bent al snel vermogend volgens die kaders.
Op zich heb je wel gelijk dat ze een rijke stroming vertegenwoordigen maar ze hebben hun hele leven er voor gewerkt, daarbij het geld van die ouderen stroomt over het algemeen toch weer terug de economie in via erfenissen dus dat plukken hoeft zo nodig niet.
Ik denk dat dit grote problemen gaat geven omdat de afgelopen 10 jaar heel mensen al flink hebben moeten inleveren.quote:Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Ik heb geen idee wat het plan is daaromtrent, dus wie weet hebben ze daar een briljant plan voor. Of misschien komt die avondklok niet en zullen mensen zelf beseffen dat met volle huiskamers oud en nieuw vieren dit jaar geen goed idee is. Als een groot gedeelte van de mensen zich wat inhoudt en het klein viert, heb je al veel gewonnen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:40 schreef Harlon het volgende:
[..]
Niet bepaald, het is namelijk nauwelijks te handhaven.
Er zijn inderdaad gepensioneerde die heel veel geluk hebben gehad, financieel. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben gehad en die er financieel helemaal niet zo warmpjes bij zitten. Bovendien heeft die groep ook zelf meebetaald aan hun pension. Ik zie niet zo hoe die groep 'altijd de dans heeft ontsprongen', want ook zij hebben belasting betaald tijdens hun werkende leven.quote:Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.quote:Op maandag 14 december 2020 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie niet zo dat het ontzettend selectief is, als ik eerlijk ben. Hoe bedoel je dat precies?
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!quote:Op maandag 14 december 2020 08:46 schreef hjansen82 het volgende:
En de totale lockdown beperken tot de (grote) steden.
Hoe kan je dat eerste zeggen als ze zich niet laten testenquote:Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!
In bunschoten gaat men bewust niet testen. Want positief is 10 dagen niet meer werken en als zelfstanding ondernemen wil men dat natuurlijk niet en bakkerij het stoepje en de viskraam moeten natuurlijk wel het land door.
Ik kan me dat wel voorstellen. Je zou je ook verzetten als ze een gedeelte van inkomen zouden afpakken. Al is het besmetten van andere niet goed te praten natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!
In bunschoten gaat men bewust niet testen. Want positief is 10 dagen niet meer werken en als zelfstanding ondernemen wil men dat natuurlijk niet en bakkerij het stoepje en de viskraam moeten natuurlijk wel het land door.
Hier zijn normaal op maandagochtend de winkels gesloten. Nu zijn ze en masse open gegaan, en het is ook echt druk. Het is een beetje als een ballon die je deels vult met water. Je knijpt links, en rechts ontstaat er een verandering.quote:Op maandag 14 december 2020 08:51 schreef Nielsch het volgende:
In Utrecht mag de horeca geen glühwein to go meer verkopen aan wandelaars. Niet vanwege de coronawet maar vanwege de alcoholverordering. Echt he, ze doen zo goed hun best om mensen met elkaar het huis in te jagen.
Vanaf dag 1 met de corona wordt er solidariteit verwacht van mensen die het zelf het minste kregen de afgelopen jaren. Het verbaasd mij dat er nog niet meer jongeren zijn die wekelijks feesten en dat er niet meer ZZP'ers en kleine ondernemers zijn die de regels negeren.quote:Op maandag 14 december 2020 08:50 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik kan me dat wel voorstellen. Je zou je ook verzetten als ze een gedeelte van inkomen zouden afpakken. Al is het besmetten van andere niet goed te praten natuurlijk.
De moed zakt me in de schoenen. Wat wil je zeggen met deze reactie?quote:Op maandag 14 december 2020 08:38 schreef hjansen82 het volgende:
Quote van nu.nl reactie :
"Dit kabinet moet misschien eens kappen met acteren op de zogenaamde positieve testen. Die kloppen voor geen meter namelijk. Kijk naar de ziekenhuis en IC bezetting. Die stijgen niet mee. Bescherm de kwetsbaren en ouderen en laat de rest van de bevolking en vooral de economie met rust."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |