Deze man weet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Bier en nootjes inslaan voor het WK Darts.
Dat is wel een genot tijdens een lockdown. Ook zonder.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het echt zo gaat gebeuren, het is een visie op middellange termijn van Hugo de Jonge, dus tja dat moeten we allemaal nog maar zien... In het VK waren er ook beloften voor grootschalig testbeleid die nooit nagekomen zijn. Feit is wel dat massaal asymptomatisch testen in China, Slowakije en Oostenrijk al gebeurt of gaat gebeuren.quote:Op maandag 14 december 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, waarom zou ik mij MAANDELIJKS laten sneltesten?
Als ze bij de Kruidvat blaastesten gaan verkopen dan sla ik ze wel in. Maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van, tegen die tijd moeten ze gewoon zorgen dat het vaccinatietraject goed op de rit is.
Logisch ook wel. Er wordt als het goed is standaard gevraagd of je de app hebt als je positief getest bent.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die stijging is wel fors. Ironisch genoeg ook sinds 1 december.
Yessquote:Dat is neem ik aan zo'n sleutel die je van GGD krijgt om je contacten op de hoogte te stellen van een positieve test?
Succesvolle aanpak inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop nu ook gewoon dat de besmettingen door het dak heenschieten, no matter what...
Alles moet nu gericht zijn op snelle immuniteit, mag wat mij betreft ten koste van alles gaan nu. Helemaal klaar mee.
okquote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop nu ook gewoon dat de besmettingen door het dak heenschieten, no matter what...
Alles moet nu gericht zijn op snelle immuniteit, mag wat mij betreft ten koste van alles gaan nu. Helemaal klaar mee.
Ik vind het wel hilarisch ja. Dit faalkabinet kan na maandenlang zwabberen en achter de feiten aanlopen niet eens aan besmette mensen duidelijk maken dat ze thuis moeten blijven. En imho kun je het niet eens iedereen kwalijk nemen. Voor een behoorlijk percentage mensen is vandaag thuisblijven, morgen geen boterham meer kunnen kopen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef JFlip het volgende:
[..]
Klopt, hoorde ik vorige week ook. Ik vraag me af wat daar zo hilarisch aan is..
Misschien moeten we eens gaan beginnen met die mensen de enorme economische consequenties aan te wrijven in plaats van degene die proberen deze enorme crisis te bezweren.
Je zou maar naast zo iemand in het ziekenhuis komen te liggen. Ben je kooi klaar meequote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Succesvolle aanpak inderdaad.
Laat mensen met verantwoordelijkheidsgevoel nu de boel regelen. Jij kan het beste even afstand nemen van het volgen van dit topic/nieuws om geestelijke rust te krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hemquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Duits viruswappie Harald Hänisch schijnt te zijn overleden aan Cojona.
Eens dat snelle immuniteit een goed idee kan zijn, maar dan moet je dus wel mensen die risico lopen en oudere mensen isoleren. Want dan krijg je dus wel dat de IC's vol raken helaas.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat soort mensen gaan hopelijk toch niet naar het ziekenhuis maar gewoon thuis dood aangezien ze blijkbaar te zwak zijn om het virus te overleven.quote:Op maandag 14 december 2020 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zou maar naast zo iemand in het ziekenhuis komen te liggen. Ben je kooi klaar mee
Niet perse .. Het gaat niet om het aantal besmettingen, het gaat om de verspreiding van het virus. Test de hele bevolking en zet de positieve gevallen met hun gezin (betaald) in quarantaine. Deze personen kunnen de infectie dus niet verder verspreiden naar personen buiten hun gezin. Als je op deze manier handelt, sterft de epidemie langzaam maar zeker uit. Natuurlijk, er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en in het ziekenhuis komen. Maar niet meer in de aantallen die we nu zien en die ervoor zorgen dat de zorg het niet meer aankan.quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als je maandelijks de hele bevolking gaat testen vind je meer besmettingen en het is dus een voedingsbodem voor meer maatregelen waar ze ons mee gaan opzadelen. Je gaat ongelooflijk veel besmettingen hiermee vinden die er nu ook wel zijn maar niet vastgesteld op papier. Dus nog meer en strengere maatregelen.
Dan hebben we nu dus:quote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Logisch ook wel. Er wordt als het goed is standaard gevraagd of je de app hebt als je positief getest bent.
[..]
Yess
Je zou zeggen van wel maar blijkbaar lag die Duitse gek ook gewoon in het ziekenhuisquote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat soort mensen gaan hopelijk toch niet naar het ziekenhuis maar gewoon thuis dood aangezien ze blijkbaar te zwak zijn om het virus te overleven.
Belachelijk om deze mensen dood te wensen. Iedereen heeft een kans om ziek te worden of dood te gaan aan corona, voor de meeste mensen wel piepklein, maar toch. Ook de mensen die grote voorstanders van alle maatregelen zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hem
Dat kan ook morgen, alsof ze de Aldi gaan dichtgooien.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Zullen we gewoon even geen mensen dood wensen? Of je het nou met hem eens bent of niet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hem
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oud en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Wat is hier nu extra zorgelijk? Ik zie het niet.
Alles staat of valt dan toch met of je zo'n test snel en makkelijk thuis kunt doen. Dat je ergens in moet blazen of ff ergens in moet spugen oid.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het echt zo gaat gebeuren, het is een visie op middellange termijn van Hugo de Jonge, dus tja dat moeten we allemaal nog maar zien... In het VK waren er ook beloften voor grootschalig testbeleid die nooit nagekomen zijn. Feit is wel dat massaal asymptomatisch testen in China, Slowakije en Oostenrijk al gebeurt of gaat gebeuren.
Het hoeft van mij persoonlijk ook niet zo, en ik vind het ook zorgwekkend als het als excuus wordt gebruikt voor meer maatregelen. Maar ik kan me voorstellen dat een groot deel van de bevolking er wel aan mee zou doen als er een dringend appèl komt, net als met mondkapjes en vaccineren, mits je het makkelijk toegankelijk houdt (als je testen thuis kunt afnemen en snel resultaat krijgt). In dat geval kun je niet het aantal positieve tests als de maat der dingen gebruiken en moet je veel meer communicatiemiddelen inzetten om de cijfers in perspectief te plaatsen.
Blacked Friday zal ook wel meehelpen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan hebben we nu dus:
1) Meldingen uit de coronamelder die door het dak gaan sinds 1 december
2) Dagmeldingen die hard stijgen sinds 1 december
3) Ziekenhuisopnames die je nu terug zou moeten gaan zien die je nog niet ziet (je ziet al een tijdje een plateau, maar geen stijging die overeenkomt met de hoeveelheid extra positieve uitslagen)
4) Een testbeleid wat veranderd is op 1 december, waarmee mensen die in direct contact met iemand die positief getest is ook getest mag worden, ook zonder dat ze klachten hebben
5) Rioolwatermetingen die afwijken van deze cijfers, hoewel ze normaal er redelijk overheen gelegd kunnen worden
De meest logische aanname is op dit moment dan toch dat veranderde beleid? Als je eind volgende week geen stabilisatie ziet is dat het niet, maar vooralsnog lijkt dit me de meest logische aanname?
??? Het gaat toch niet om de vergelijking met vorig jaar, maar met vorige weken toen er 'minder corona' was?quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef Fred het volgende:
Ik zie hier in Rotterdam weinig verschillen als ik de afgelopen maand vergelijk met dezelfde periode vorig jaar:
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, wanneer je het dashboard zo lang na introductie nog niet snapt dan heb je ook helemaal geen interesse om het te snappen en zijn het meer retorische vragen van een tweetal figuren die al sinds de begindagen alles continu aan het bagatelliseren zijn.
Die houdt zich gedeisd nu duidelijk is dat inlichtingendiensten deze opruier scherp in de gaten houden.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hij leeft nog, hij heeft opgeroepen alle ziekenhuizen te bellen en te vragen of ze een volgens hem werkend medicijn al gebruiken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ook ten koste van jezelf op de IC met een slechte afloop? Dapper welquote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is het inderdaad. Ik dacht dat de meeste mensen dat toch wel zouden snappen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oid en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.
Ohja, en alle rechtszaken die hij verloren heeftquote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die houdt zich gedeisd nu duidelijk is dat inlichtingendiensten deze opruier scherp in de gaten houden.
ja maar ja maar onmenselijk!!@quote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?
Als je verwacht dat de sociale mobiliteit aankomende weken tot extra besmettingen en/of opnames gaat leiden, dan moeten ze de kwetsbare groepen maar isoleren met de kerst. Over het algemeen is het winkelend publiek jong en weinig kwetsbaar / zal niet leiden tot opnames.
Het besluit om niet de kwetsbaren te isoleren met de kerst, maar om de hele samenleving nog wat verder op slot te gooien vind ik een laf besluit. Zeg nu gewoon dat de oudjes alleen thuis moeten blijven met de kerst. Maar ja, dat kost stemmen.
Hoe wil je dat handhaven? Een agent voor de deur van elke kwetsbare? Een verplichte enkelband om?quote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?
Als je verwacht dat de sociale mobiliteit aankomende weken tot extra besmettingen en/of opnames gaat leiden, dan moeten ze de kwetsbare groepen maar isoleren met de kerst. Over het algemeen is het winkelend publiek jong en weinig kwetsbaar / zal niet leiden tot opnames.
Het besluit om niet de kwetsbaren te isoleren met de kerst, maar om de hele samenleving nog wat verder op slot te gooien vind ik een laf besluit. Zeg nu gewoon dat de oudjes alleen thuis moeten blijven met de kerst. Maar ja, dat kost stemmen.
Zoals in Belgiequote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef Benny het volgende:
Waarom doen Rutte en de Jonge trouwens geen powerpoint presentatie? Volgens mij kan dat ook wel verduidelijkender werken
Was net nog even in de Action, was niet druk.quote:Op maandag 14 december 2020 11:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In de huidige set-up kan je elkaar goed ontlopen, maar als er iemand in mn nek staat te blaffen kan je prima in de rij iets oplopen natuurlijk.
De reden dat je er weinig oploopt is ook omdat ze een strenger beleid voeren. Ben benieuwd hoe "gezellig" dat weer gaat worden 2e Kerstdag
Maar het aantal besmettingen staat los van het aantal positieve testen. Er zijn al meer dan 12.000 besmettingen per dag, ongeacht of je die nou uit de testresultaten haalt of niet. Het is helemaal niet relevant hoeveel positieve tests we dagelijks hebben rond Kerst, wat wel uitmaakt is hoeveel besmette personen er zijn rond Kerst.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oid en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.
Maar dat is ook de vraag. De vraag is: Hadden de cijfers ook gestegen als het testbeleid niet veranderd was. Indien ja, waardoor? wat moet er dan veranderd worden?quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat je het gaat overleven.quote:Op maandag 14 december 2020 11:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was net nog even in de Action, was niet druk.
Maar de helft was flink aan het hoesten, ben maar snel weggegaan.
Mooi deurbeleid.
Bedankt voor deze zeer nuttige informatiequote:Op maandag 14 december 2020 11:47 schreef hjansen82 het volgende:
Voor iedereen bestaat er een kans dat hij of zij vandaag niet meer overleefd. De kans is natuurlijk klein maar het is wel waar. Tevens kunnen mensen niet meer rationeel nadenken als er paniek ontstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |