Ja, stel je voor dat je meehelpt om een pandemie onder controle te krijgen...quote:Op maandag 14 december 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij maandelijks laten sneltesten?
Of toch zoiets:quote:Op maandag 14 december 2020 11:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de hoeveelheid extra tests die door sommige GGD's gerapporteerd worden lijkt mij het enige logische dat je positieve tests die onder de radar bleven beter vindt met het veranderde testbeleid. Verder is er niets veranderd, dus het is niet logisch dat het iets anders zou zijn.
Laten we eens aannemen dat dat niet de oorzaak is en dat doorrekenen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is ook maar een aanname dat het aan het testbeleid ligt, wat nu als dat niet de oorzaak is en de besmettingen wel stevig toenemen, je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.
Om het goede voorbeeld te geven zelf even het goede voorbeeld geven. Doe het voor, offer jezelf op. Toon men de weg.quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.
Er zit gewoon fluctuatie in de periode tussen test en opname. Ik meen dat de besmettingscijfers die we nu krijgen al actueler zijn dan een paar maand terug. die verschuiving kan ook inhouden dat de week die er altijd tussen zat nu een paar dagen opschuift.quote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mist hier dat de mensen die 12 dagen geleden positief zijn getest, toen het aantal positief getesten begon toe te nemen, ook niet op die dag zelf besmet zijn geraakt maar al veel eerder.
Gemelde positieve testen hebben ook al vertraging tov het moment van besmetting...
Ik ook niet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Wat is hier nu extra zorgelijk? Ik zie het niet.
Niets, maar er wordt weer op emotie gereageerd.quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
Grote ballen?quote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Duits viruswappie Harald Hänisch schijnt te zijn overleden aan Cojona.
Karmaquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Daarom zeg ik ook, waarom zou ik mij MAANDELIJKS laten sneltesten?quote:Op maandag 14 december 2020 11:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je meehelpt om een pandemie onder controle te krijgen...
Maandelijks is nog veel te weinig. Als iedereen zich om de paar dagen eenvoudig zou kunnen laten testen EN bij een positieve test in zelfisolatie gaat, inclusief de huisgenoten, kan dat een behoorlijk rem op de verspreiding van het virus zetten.
Willen we nou van deze ellende af of niet?
Gaat het er niet om dat ze nu al weten dat mensen zich niet aan de regels gaan houden met kerst en oud en nieuw? En dat als die mensen dan allemaal bij elkaar zijn geweest, gezellig de winkels, musea, theaters en pretparken ingaan en zo zorgen dat er meer mensen besmet raken? En dat er dan drukte komt op de ic’s en alles?quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
Groot gemis voor de wereldquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Las vandaag dat een kwart van de mensen met een positieve test niet thuisblijft.quote:Op maandag 14 december 2020 11:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Maandelijks is nog veel te weinig. Als iedereen zich om de paar dagen eenvoudig zou kunnen laten testen EN bij een positieve test in zelfisolatie gaat, inclusief de huisgenoten, kan dat een behoorlijk rem op de verspreiding van het virus zetten.
Ik zie hier in Rotterdam weinig verschillen als ik de afgelopen maand vergelijk met dezelfde periode vorig jaar:quote:
Klopt, hoorde ik vorige week ook. Ik vraag me af wat daar zo hilarisch aan is..quote:Op maandag 14 december 2020 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Las vandaag dat een kwart van de mensen met een positieve test niet thuisblijft.
Tsja, wanneer je het dashboard zo lang na introductie nog niet snapt dan heb je ook helemaal geen interesse om het te snappen en zijn het meer retorische vragen van een tweetal figuren die al sinds de begindagen alles continu aan het bagatelliseren zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 11:30 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Gaat het er niet om dat ze nu al weten dat mensen zich niet aan de regels gaan houden met kerst en oud en nieuw? En dat als die mensen dan allemaal bij elkaar zijn geweest, gezellig de winkels, musea, theaters en pretparken ingaan en zo zorgen dat er meer mensen besmet raken? En dat er dan drukte komt op de ic’s en alles?
Als je maandelijks de hele bevolking gaat testen vind je meer besmettingen en het is dus een voedingsbodem voor meer maatregelen waar ze ons mee gaan opzadelen. Je gaat ongelooflijk veel besmettingen hiermee vinden die er nu ook wel zijn maar niet vastgesteld op papier. Dus nog meer en strengere maatregelen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Bier en nootjes inslaan voor het WK Darts.quote:Op maandag 14 december 2020 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog snel ff naar de winkel voor kerstinkopen, jawel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |