abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196720300
Rutte durft niet voor de pers te verschijnen dus daarom maar in het torentje. Hij is helemaal de weg kwijt en kan zijn eigen beleid niet meer verantwoorden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 14 december 2020 @ 11:01:14 #127
3542 Gia
User under construction
pi_196720304
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 10:48 schreef Jed1Gam het volgende:

Nee, maar dat is wat ze vorige toespraak vertelden dat ze iets zouden organiseren voor jongere.
Als de getallen dat toestaan. En dat is niet zo.

Rutte heeft een politiek van 'regeren is achterom kijken'
  maandag 14 december 2020 @ 11:01:29 #128
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196720309
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:59 schreef Questular het volgende:

[..]

Of jij onderschat het verschil tussen buiten-en binnenlucht wat betreft corona en besmettingen of ik overschat het.
Binnen heb je nog mondkapjes.
Buiten draagt niemand die dingen hoe close iemand ook komt.

Om besmettingen te voorkomen moet je gewoon voorkomen dat mensen elkaar tegenkomen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 14 december 2020 @ 11:01:30 #129
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196720310
https://www.telegraaf.nl/(...)terie-algemene-zaken

Fractievoorzitters mogen even langskomen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196720325
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rutte durft niet voor de pers te verschijnen dus daarom maar in het torentje. Hij is helemaal de weg kwijt en kan zijn eigen beleid niet meer verantwoorden.
Er is, zoals na iedere persconferentie, deze week gewoon een kamerdebat waarin Rutte en de rest van het kabinet uren en uren hun beleid verantwoorden richting coalitie en oppositie. Kijk er eens een keer naar zou ik zeggen, steek je nog eens wat van op..
pi_196720326
We laten ons gedwongen inenten door Rusland is de boodschap.
pi_196720328
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Als de getallen dat toestaan. En dat is niet zo.

Rutte heeft een politiek van 'regeren is achterom kijken'
Een politiek van "blij maken met een dode mus"
pi_196720340
Er staan rijen voor de hoeren!
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 11:04:45 #134
5428 crew  miss_sly
pi_196720353
quote:
Ik denk niet dat dit aan de hand is. Hoe moeilijk ook, ik denk dat hij het zeker kan verantwoorden. Dat je het er niet mee eens bent, is een tweede.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196720354
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:03 schreef HPoi het volgende:
Er staan rijen voor de hoeren!
foto's
  maandag 14 december 2020 @ 11:05:01 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196720359
quote:
De Jonge, je grote held, staat de pers te woord na de toespraak
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196720360
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:02 schreef JFlip het volgende:

[..]

Er is, zoals na iedere persconferentie, deze week gewoon een kamerdebat waarin Rutte en de rest van het kabinet uren en uren hun beleid verantwoorden richting coalitie en oppositie. Kijk er eens een keer naar zou ik zeggen, steek je nog eens wat van op..
Ik kijk soms wel wat momenten terug en dit bevestigd mijn punt net zo goed. Er wordt gewoon omheen gedraaid en er worden allemaal leugens verteld. Op kritische vragen wordt totaal niet ingegaan.
pi_196720362
quote:
Je 5g chip jeukt weer?

Er is voor het Torentje gekozen ivm een verhoogde urgentie. Dat snap je toch ook wel?
pi_196720363
Op zich wel verstandig van Rutte om weer zo'n toespraak te geven om een beeld voor de middellange termijn te schetsen. Hij kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken of onhoudbare beloftes doen, maar hij kan wel mensen meenemen op een andere manier dan tot nu toe is gebeurd. Ik vond persoonlijk dat dit al bij het afkondigen van de gedeeltelijke lockdown had moeten gebeuren, omdat we toen echt wel een grote beleidswijziging hadden in vergelijking met het vrijheid-blijheid in de zomer, geen mondkapjes, enz.

Die persconferenties gaven soms het gevoel dat het beleid even terloops gemaakt werd, wat natuurlijk niet zo is. Maar dat er weer op een dinsdagavond werd aangekondigd aan wat voor knopjes er nu weer werd gedraaid, micromanagement in de zin van 2 of 3 personen, doorstroomlocaties, enz. Even lekker vlotjes de horeca sluiten en later nadenken over compensatie, dat soort werk. Dan wat domme, voorgekookte vragen en snel doorschakelen naar M. Daar werd je niet vrolijk van.

Mijn verlanglijstje voor Rutte is dat hij helder voorspiegelt wat er op het spel staat, een motivatie voor elke maatregel, een als-dan redenering voor wat er kan gebeuren als we geen maatregelen nemen, en een boodschap voor mensen van wie het geduld met maatregelen op raakt. En dan ook wat diepgaander dan 'corona is nog niet klaar met ons, laat kerst geen feestje zijn voor het virus' of dat soort beeldspraak. En dat even in 20 minuten. Ik geef het hem te doen.
  maandag 14 december 2020 @ 11:06:09 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196720371
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat ligt denk ik aan de toon. Als ze alle winkels sluiten behalve supermarkten zeggen ze eigenlijk dat die winkels onveilig zijn, maar supermarkten een 'noodzakelijk kwaad' zijn. Gevolg is dan dat sommige mensen dat zien als: ik loop extra risico in de supermarkt, dus ik ga voor de komende maanden inslaan om te voorkomen dat ik er vaak heen moet.
Supermarktpersoneel heeft geen last van overmatig veel corona volgens mij, dat zou toch een teken moeten zijn dat supermarkten niet heel gevaarlijk zijn.
Antifa
pi_196720376
Hopen dat Rutte er weer een einddatum aan vast plakt. Net zoals de verzwaarde lockdown van een maandje geleden, waarbij Zwembaden, Bibliotheken en de rest na 2 weken automatisch weer open mochten.
pi_196720383
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Supermarktpersoneel heeft geen last van overmatig veel corona volgens mij, dat zou toch een teken moeten zijn dat supermarkten niet heel gevaarlijk zijn.
Anderzijds zijn ze natuurlijk ook allemaal vrij jong.
pi_196720387
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Oh zeker, mee eens. Maar in de hoofden van mensen zal om gaan: Als ik niet veilig naar de Ikea of tuincentrum kan, waarom dan wel supermarkt? Dan ga ik maar meer inkopen om contactmomenten te beperken.
pi_196720390
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

De Jonge, je grote held, staat de pers te woord na de toespraak
Met vragen die vantevoren ingestudeerd zijn, zoals Rutte al bevestigde bij zijn vorige persco. Kunnen we niet heel serieus nemen. Waar zijn de kritische vragen van echte onafhankelijke pers?
  maandag 14 december 2020 @ 11:07:28 #145
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196720391
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar niet echt dus. NICE corrigeert voor opnamedatum en de laatste week zijn er heel veel achteraf correcties geweest. Dus ja, een week geleden stond er wellicht dat er 1400 man in het ziekenhuis lagen, maar dat was toen niet zo, want er misten nog zo'n 200 patiënten in het systeem. Hoe compleet het nu wel is, is ook weer niet direct duidelijk. Bovendien rapporteert NICE altijd verdacht+bewezen, wat ook nog weer voor verstoring van de data zorgt.
Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de enorme paniek die er plotseling lijkt te heersen. Het aantal opnames op de IC en op de verpleegafdelingen is vrij stabiel. Wellicht dat het een heel klein beetje oploopt, maar kan net zo goed een kleine fluctuatie zijn. Dat het aantal besmettingen toeneemt is logisch, want het testbeleid is verruimt per 1 december. Dit betekent dat we qua aantallen getelde besmettingen waarschijnlijk naar een nieuw, min of meer stabiel niveau gaan. Ik zou het in ieder geval wel erg toevallig vinden dat we ons allemaal héél anders zijn gaan gedragen, precies toen het testbeleid werd veranderd.

Al met al zie ik weinig aanleiding op dit moment om in blinde paniek zeer zware maatregelen aan te kondigen. Zo komt het in elk geval op mij over: er heerst paniek en er moet nú iets gedaan worden. Maar allicht weet ik minder dan de mensen in het kabinet en zijn er andere zeer zorgelijke ontwikkelingen die ik niet ken. Maar als ik de reacties op de aantallen besmettingen lees van politici, heb ik niet het gevoel dat dit zo is.
pi_196720409
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Mag ik zeggen dat ik uitkijk naar een leuke lockdown? Heb wel zin in de sensatie en chaos die het gaat veroorzaken. Het doet mezelf helemaal niets, behalve dat ik dan eindelijk wel een goede reden heb om de popcorn op te eten.
Welke chaos? Je kan alleen niet naar de winkel
Ik heb 3 maanden lang een strenge lockdown meegemaakt en er was toen ook geen chaos
pi_196720413
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

LCPS zat op zo'n 1400, Nice volgens mij niet. Nice zat eigenlijk altijd hoger. als je naar de grafieken kijkt zie je daar die stijging niet echt terug:
[ link | afbeelding ]

Mijn muis staat op 5 december, die zit onderaan de lijn rechts, dat was 1573. Op dit moment zitten we op zo'n 1670 volgens die grafiek.
Nice heeft ook op 1400 gestaan, ik check hun site af en toe.

Maar als er in de ziekenhuizen niet veel aan de hand is, en de hogere testcijfers komen door het veranderde testbeleid. Waarom dan alle toeters en bellen? Ik kan me oprecht niet voorstellen dat het OMT dit alles nodig acht zonder dat de data daar aanleiding toe geven.
  maandag 14 december 2020 @ 11:09:04 #148
3542 Gia
User under construction
pi_196720414
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:07 schreef chratnox het volgende:

Oh zeker, mee eens. Maar in de hoofden van mensen zal om gaan: Als ik niet veilig naar de Ikea of tuincentrum kan, waarom dan wel supermarkt? Dan ga ik maar meer inkopen om contactmomenten te beperken.
Bouwmarkten dicht zou m.i. niet zo slim zijn; het is er niet druk en als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
  maandag 14 december 2020 @ 11:10:28 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196720419
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Gia het volgende:
als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
Goeie.
Antifa
pi_196720429
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Bouwmarkten dicht zou m.i. niet zo slim zijn; het is er niet druk en als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
Het volgende nieuwsbericht: SEH overspoelt met ongelukkige thuisklussers. :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')