Dat zal sowieso gebeuren. Dat effect hebben we na elke lockdown gezien, niet alleen in Nederland. Daar houden ze ook wel rekening mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Jawel, dat klopt wel. Maar ze zullen echt de mensen in de kerstvakantie binnen willen hebben. Als je het een maar een week doet, dan zal het daarna helemaal losgaan met winkelen, vakanties etc., verwacht ik.
En dat is direct het nadeel van een lockdown. De enige manier om dat te voorkomen is een lockdown een langere periode gaan handhaven, en dat lijkt me ook niet wenselijk.quote:Op maandag 14 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Jawel, dat klopt wel. Maar ze zullen echt de mensen in de kerstvakantie binnen willen hebben. Als je het een maar een week doet, dan zal het daarna helemaal losgaan met winkelen, vakanties etc., verwacht ik.
Ja zeker. Maar als je het langer doet, dan zitten we alweer in januari en dan moeten de meeste mensen gewoon weer werken enzo. En dan gaan ze ook beginnen met vaccineren.quote:Op maandag 14 december 2020 10:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal sowieso gebeuren. Dat effect hebben we na elke lockdown gezien, niet alleen in Nederland. Daar houden ze ook wel rekening mee zou ik zeggen.
Als er iets is dat ik dit jaar geleerd heb, is dat blijkbaar veel mensen inderdaad per se de deur uitmoeten.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef hjansen82 het volgende:
Daarnaast als de fun shoppers niet meer kunnen shoppen dan trekken ze weer massaal de natuur in. Mensen willen wel iets te doen hebben. En blijven niet massaal thuis.
Spelletjes met de ME op Urkquote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
Is er al bekend gemaakt wat men gaat organiseren op 31 dec voor de jeugd?
Nee, helemaal niet. Dit is dus niet hoe het werkt, en de cijfers ondersteunen dit ook niet. De R ligt nu op, nou, 1,05-1,1. Als je een week lang de R naar 0,6/0,7 brengt, wat je ongeveer verwacht met een heel erg strenge lockdown, dan duurt het nog weer 6 weken voor je weer op het oude niveau bent als het daarna weer 1,05/1,1 is. Niks 1/2 dagen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:33 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En dan laat je het weer los na 7 dagen? binnen een dag of twee zit je dan weer op het oude niveau. Grijp dan niet in.
Lol, natuurfeestjes zijn 's winters gelukkig iets minder populair dan in de zomer.quote:Op maandag 14 december 2020 10:35 schreef hjansen82 het volgende:
Dus meer sluiten levert minder mogelijkheden op. Veel grote groepen zoeken elkaar op een andere manier op. Thuis , illegale party's en in de natuur.
Ik heb daar zelf ook niet zo'n last van, maar ik snap het wel. Mijn ouders hadden vroeger best veel ruzie, dan wil je niet thuis zijn. De sfeer in de omgeving waar je de hele dag bent bepaalt hoe goed je daarmee om kunt gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er iets is dat ik dit jaar geleerd heb, is dat blijkbaar veel mensen inderdaad per se de deur uitmoeten.
Ik heb dat zelf niet zo, dus ik vind het wel opmerkelijk.
En zeggen dat het de schuld is van de regering, Jaap van Dissel, Hugo de Jonge. En de hele tijd roepen dat het volledig misgaat. Dat mag wel elke dag.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat je alleen maar bij herhaling mag melden dat er echte strenge maatregelen nodig zijn.
Welke boodschap geef je dan mee? Hele kuddes lukt het nu al niet om thuis te blijven.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Dit is dus niet hoe het werkt, en de cijfers ondersteunen dit ook niet. De R ligt nu op, nou, 1,05-1,1. Als je een week lang de R naar 0,6/0,7 brengt, wat je ongeveer verwacht met een heel erg strenge lockdown, dan duurt het nog weer 6 weken voor je weer op het oude niveau bent als het daarna weer 1,05/1,1 is. Niks 1/2 dagen.
Jij weet best dat een R van 0,6/0,7 onhaalbaar is nu 1 de urgentie weg is en 2 de feestdagen eraan komen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Dit is dus niet hoe het werkt, en de cijfers ondersteunen dit ook niet. De R ligt nu op, nou, 1,05-1,1. Als je een week lang de R naar 0,6/0,7 brengt, wat je ongeveer verwacht met een heel erg strenge lockdown, dan duurt het nog weer 6 weken voor je weer op het oude niveau bent als het daarna weer 1,05/1,1 is. Niks 1/2 dagen.
Dat beeld herken ik niet.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat je alleen maar bij herhaling mag melden dat er echte strenge maatregelen nodig zijn.
Nou gaat het opeens om de boodschap? Net beweerde je nog dat het effect van een lockdown van 1 week na 2 dagen teniet gedaan was.quote:Op maandag 14 december 2020 10:40 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Welke boodschap geef je dan mee? Hele kuddes lukt het nu al niet om thuis te blijven.
oke veel plezier daarquote:Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef hjansen82 het volgende:
Hier in het dorp zijn er nauwelijks besmettingen. Ik ga niet naar de stad als het erg druk is. En nu moet ik krom gaan liggen voor een grote groep black friday shoppers. Dikke vinger. Ik ga wel lekker naar Zweden voor een aantal weken.
het gaat toch om meerdere factoren of niet dan?quote:Op maandag 14 december 2020 10:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou gaat het opeens om de boodschap? Net beweerde je nog dat het effect van een lockdown van 1 week na 2 dagen teniet gedaan was.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je een hele berg cadeaus onder de kerstboom kunt leggen zonder daarvoor de deur uit te gaanquote:Op maandag 14 december 2020 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf ook niet zo'n last van, maar ik snap het wel. Mijn ouders hadden vroeger best veel ruzie, dan wil je niet thuis zijn. De sfeer in de omgeving waar je de hele dag bent bepaalt hoe goed je daarmee om kunt gaan.
Daarnaast heb je veel mensen die gewoon naar hun werk moeten, of dat wel of niet terecht is en veel mensen die die boodschappen moeten doen. Voor sommige mensen werkt het kopen van kerstcadeau's ook therapeutisch, dus ik kan me dat ook best voorstellen.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
Is er al bekend gemaakt wat men gaat organiseren op 31 dec voor de jeugd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |