Ah, ik hoop dat Baudet dan nog even bij Rutte aandringt op maatregelen tegen George Soros.quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)terie-algemene-zaken
Fractievoorzitters mogen even langskomen.
Rutte spreekt als staatman het volk toe, De Jonge mag als het lulletje achteraf het nawerk doen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
De Jonge, je grote held, staat de pers te woord na de toespraak
Dat is ook maar een aanname dat het aan het testbeleid ligt, wat nu als dat niet de oorzaak is en de besmettingen wel stevig toenemen, je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:07 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de enorme paniek die er plotseling lijkt te heersen. Het aantal opnames op de IC en op de verpleegafdelingen is vrij stabiel. Wellicht dat het een heel klein beetje oploopt, maar kan net zo goed een kleine fluctuatie zijn. Dat het aantal besmettingen toeneemt is logisch, want het testbeleid is verruimt per 1 december. Dit betekent dat we qua aantallen getelde besmettingen waarschijnlijk naar een nieuw, min of meer stabiel niveau gaan. Ik zou het in ieder geval wel erg toevallig vinden dat we ons allemaal héél anders zijn gaan gedragen, precies toen het testbeleid werd veranderd.
Al met al zie ik weinig aanleiding op dit moment om in blinde paniek zeer zware maatregelen aan te kondigen. Zo komt het in elk geval op mij over: er heerst paniek en er moet nú iets gedaan worden. Maar allicht weet ik minder dan de mensen in het kabinet en zijn er andere zeer zorgelijke ontwikkelingen die ik niet ken. Maar als ik de reacties op de aantallen besmettingen lees van politici, heb ik niet het gevoel dat dit zo is.
Ik heb dit jaar een huis gekocht en nog geen enkele keer niet in de rij gestaan bij de bouwmarkt.quote:Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Bouwmarkten dicht zou m.i. niet zo slim zijn; het is er niet druk en als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
Prima. En dan meteen de deur op slot, tractor ervoor, en ze pas half januari weer naar buiten laten. Kunnen we eindelijk eens verstandig gaan handelen zonder dat politieke geëmmer.quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)terie-algemene-zaken
Fractievoorzitters mogen even langskomen.
Dat ligt er dan echt aan waar je gaat, want ik heb sinds maart nog nooit ergens in de rij gestaan, behalve bij de Action.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar een huis gekocht en nog geen enkele keer niet in de rij gestaan bij de bouwmarkt.
Het is er best druk Gia
Gewoon bij de lokale Karwei/Praxis hoor, niks exotisch.quote:Op maandag 14 december 2020 11:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat ligt er dan echt aan waar je gaat, want ik heb sinds maart nog nooit ergens in de rij gestaan, behalve bij de Action.
Hier totaal niet. Zitten er wel 3 binnen 75 meter, scheelt misschien.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb dit jaar een huis gekocht en nog geen enkele keer niet in de rij gestaan bij de bouwmarkt.
Het is er best druk Gia
In winkels of in de rij raak je niet besmet. Belgie heeft de winkels weer opengedaan omdat het nauwelijks effect had. Het is vooral een middel om te laten zien dat je wat doet, alleen raakt het je economie en je burgers nogal erg. Maar dat maakt ze niet veel uit, want ze zijn er toch alleen maar voor de multinationals.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is er best druk Gia
Maar de aantallen positief getesten stijgen al 10 dagen en dat zou dan ondertussen wel in de ziekenhuisopnames terug te zien moeten zijn, als het echt om grote toenames zou gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef zalkc het volgende:
je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.
Er is een enorme druk vanuit een kleine maar luidruchtige minderheid om op het absolute aantal positieve tests te sturen in plaats van zaken als percentage positief getest, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en overlijdens. Het feit dat de positieve tests dagelijks vaste prik in het nieuws zijn draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Het in context plaatsen van deze cijfers gebeurt wel, maar te sporadisch.quote:Op maandag 14 december 2020 11:07 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de enorme paniek die er plotseling lijkt te heersen. Het aantal opnames op de IC en op de verpleegafdelingen is vrij stabiel. Wellicht dat het een heel klein beetje oploopt, maar kan net zo goed een kleine fluctuatie zijn. Dat het aantal besmettingen toeneemt is logisch, want het testbeleid is verruimt per 1 december. Dit betekent dat we qua aantallen getelde besmettingen waarschijnlijk naar een nieuw, min of meer stabiel niveau gaan. Ik zou het in ieder geval wel erg toevallig vinden dat we ons allemaal héél anders zijn gaan gedragen, precies toen het testbeleid werd veranderd.
Al met al zie ik weinig aanleiding op dit moment om in blinde paniek zeer zware maatregelen aan te kondigen. Zo komt het in elk geval op mij over: er heerst paniek en er moet nú iets gedaan worden. Maar allicht weet ik minder dan de mensen in het kabinet en zijn er andere zeer zorgelijke ontwikkelingen die ik niet ken. Maar als ik de reacties op de aantallen besmettingen lees van politici, heb ik niet het gevoel dat dit zo is.
Dit is gewoon weer niet waarquote:Op maandag 14 december 2020 11:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In winkels of in de rij raak je niet besmet. Belgie heeft de winkels weer opengedaan omdat het nauwelijks effect had.
In de huidige set-up kan je elkaar goed ontlopen, maar als er iemand in mn nek staat te blaffen kan je prima in de rij iets oplopen natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 11:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In winkels of in de rij raak je niet besmet. Belgie heeft de winkels weer opengedaan omdat het nauwelijks effect had. Het is vooral een middel om te laten zien dat je wat doet, alleen raakt het je economie en je burgers nogal erg. Maar dat maakt ze niet veel uit, want ze zijn er toch alleen maar voor de multinationals.
Ze zijn totaal de weg kwijt in DH. Rationeel denken lukt niet meer als je er 9 maanden lang 24 uur per dag mee bezig bent.quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is een enorme druk vanuit een kleine maar luidruchtige minderheid om op het absolute aantal positieve tests te sturen in plaats van zaken als percentage positief getest, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en overlijdens. Het feit dat de positieve tests dagelijks vaste prik in het nieuws zijn draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Het in context plaatsen van deze cijfers gebeurt wel, maar te sporadisch.
Hoe moet dat straks als we echt de hele Nederlandse bevolking maandelijks willen sneltesten? Dan kom je (zeker in eerste instantie en in de beginfase van de vaccinatie) op astronomisch hoge cijfers uit en dan kun je <3.600 besmettingen per dag als voorwaarde voor versoepelen niet meer handhaven. Je moet het toch op een gegeven moment gaan uitleggen. Dus ook aan die minderheid die je nu nog steeds dagelijks confronteert met de groepsimmuniteit-toespraak.
Zo snel gaat het nou ook weer niet. Ik denk niet dat je kunt verwachten dat mensen die afgelopen week besmet zijn geraakt nu al in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de aantallen positief getesten stijgen al 10 dagen en dat zou dan ondertussen wel in de ziekenhuisopnames terug te zien moeten zijn, als het echt om grote toenames zou gaan.
Waarom zou ik mij maandelijks laten sneltesten?quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is een enorme druk vanuit een kleine maar luidruchtige minderheid om op het absolute aantal positieve tests te sturen in plaats van zaken als percentage positief getest, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en overlijdens. Het feit dat de positieve tests dagelijks vaste prik in het nieuws zijn draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Het in context plaatsen van deze cijfers gebeurt wel, maar te sporadisch.
Hoe moet dat straks als we echt de hele Nederlandse bevolking maandelijks willen sneltesten? Dan kom je (zeker in eerste instantie en in de beginfase van de vaccinatie) op astronomisch hoge cijfers uit en dan kun je <3.600 besmettingen per dag als voorwaarde voor versoepelen niet meer handhaven. Je moet het toch op een gegeven moment gaan uitleggen. Dus ook aan die minderheid die je nu nog steeds dagelijks confronteert met de groepsimmuniteit-toespraak.
Deels klopt het natuurlijk dat de stijging is toe te schrijven aan het verruimde testbeleid. Veel van de asymptomaten die daar als besmet uitkomen, hebben geen zorg nodig. Dus ik vind het logisch dat de stijging van de opnames minder hard gaat dan de stijging van de positieve testuitslagen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de aantallen positief getesten stijgen al 10 dagen en dat zou dan ondertussen wel in de ziekenhuisopnames terug te zien moeten zijn, als het echt om grote toenames zou gaan.
Je mist hier dat de mensen die 12 dagen geleden positief zijn getest, toen het aantal positief getesten begon toe te nemen, ook niet op die dag zelf besmet zijn geraakt maar al veel eerder.quote:Op maandag 14 december 2020 11:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo snel gaat het nou ook weer niet.
Ik denk niet dat je kunt verwachten dat mensen die afgelopen week besmet zijn geraakt nu al in het ziekenhuis terecht komen.
Dat is geen falen, maar bewust beleid. We wilden na maart niet meer dat de locaties dichtgingen omdat dat als onmenselijk werd gezien.quote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef DonDruiper het volgende:
Dat ze na 9 maanden nog steeds falen om de ouderen en kwetsbaren in de samenleving te isoleren is een schande en wat mij betreft reden voor vervolging.
Volgens hun grafiek hebben ze midden oktober voor het laatst op de 1400 gestaan. Daarnaast stond het 2 november op 2261 en zijn er nu dus weer een flinke hoeveelheid vanaf.quote:Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nice heeft ook op 1400 gestaan, ik check hun site af en toe.
Maar als er in de ziekenhuizen niet veel aan de hand is, en de hogere testcijfers komen door het veranderde testbeleid. Waarom dan alle toeters en bellen? Ik kan me oprecht niet voorstellen dat het OMT dit alles nodig acht zonder dat de data daar aanleiding toe geven.
Hoe wil je die nog verder isoleren dan? Dit wordt zo vaak geroepen maar die zwakkeren hebben zorg nodig en mensen worden ook boos als opa en oma geen bezoek mogen ontvangenquote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef DonDruiper het volgende:
Dat ze na 9 maanden nog steeds falen om de ouderen en kwetsbaren in de samenleving te isoleren is een schande en wat mij betreft reden voor vervolging.
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is geen falen, maar bewust beleid. We wilden na maart niet meer dat de locaties dichtgingen omdat dat als onmenselijk werd gezien.
Gewoon een groot slot op de deur. Doen ze dat niet: VERVOLGEN!!!!quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe wil je die nog verder isoleren dan? Dit wordt zo vaak geroepen maar die zwakkeren hebben zorg nodig en mensen worden ook boos als opa en oma geen bezoek mogen ontvangen
Dat gaat om 2 miljoen mensen ofzo. Praktisch lijkt me dat lastig.quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.
Ja, stel je voor dat je meehelpt om een pandemie onder controle te krijgen...quote:Op maandag 14 december 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij maandelijks laten sneltesten?
Of toch zoiets:quote:Op maandag 14 december 2020 11:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de hoeveelheid extra tests die door sommige GGD's gerapporteerd worden lijkt mij het enige logische dat je positieve tests die onder de radar bleven beter vindt met het veranderde testbeleid. Verder is er niets veranderd, dus het is niet logisch dat het iets anders zou zijn.
Laten we eens aannemen dat dat niet de oorzaak is en dat doorrekenen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is ook maar een aanname dat het aan het testbeleid ligt, wat nu als dat niet de oorzaak is en de besmettingen wel stevig toenemen, je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.
Om het goede voorbeeld te geven zelf even het goede voorbeeld geven. Doe het voor, offer jezelf op. Toon men de weg.quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.
Er zit gewoon fluctuatie in de periode tussen test en opname. Ik meen dat de besmettingscijfers die we nu krijgen al actueler zijn dan een paar maand terug. die verschuiving kan ook inhouden dat de week die er altijd tussen zat nu een paar dagen opschuift.quote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mist hier dat de mensen die 12 dagen geleden positief zijn getest, toen het aantal positief getesten begon toe te nemen, ook niet op die dag zelf besmet zijn geraakt maar al veel eerder.
Gemelde positieve testen hebben ook al vertraging tov het moment van besmetting...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |