abonnement Unibet Coolblue
pi_196578394
Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je n van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wl weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij genspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet genspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht


quote:
Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.

En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ers _O_
Alternatieve Sinterklaas journaals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ZWARTE PIET _O_ *O* *O* *O*

Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen

zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.

https://verbiedkozp.petities.nl/

quote:
Wij

Nederlanders met gezond verstand,

constateren

dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:

• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opruen en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwen
pi_196578414
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:33 schreef Oceanier het volgende:
Bye bye zwarte piet. Weg landelijke intocht, weg op televisie, weg in de supermarkten.

Maar sommige denken dat zwarte piet vermenigvuldigt lol
Als dat je (nogal zeer beperkte) belevingswereld is, dus TV, supermarkt, dan snap ik dat je denkt dat ZP weg is.

Gelukkig is de echte wereld een stukje groter, en ziet het er niet naar uit dat het ooit gaat verdwijnen.
pi_196578421
Zwarte Piet mag weg, het is oke *O*
-nee-
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 december 2020 @ 12:00:07 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_196578523
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

horen we ook al sinds deel 1

voorlopig zie ik er eerder meer dan minder
Meer _O- in wat gehuchtjes misschien, meer zegtie _O-
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 december 2020 @ 12:01:33 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_196578544
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 11:52 schreef Marsenal het volgende:
Zwarte Piet mag weg, het is oke *O*
NO MORE BLACKFACE :( NO MORE BLACKFACE :( NO MORE BLACKFACE :( NO MORE BLACKFACE :(

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  User die overal opduikt 2022 zondag 6 december 2020 @ 12:03:05 #6
186611 Haags
pi_196578555
Zo, en nu graag optiefen met dat kansloze gezeik en gedram voor minstens een jaar.
Zonder wrijving geen glans
pi_196578559
Den Haag en Nijmegen gehuchten noemen _O-
pi_196578607
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:03 schreef Haags het volgende:
Zo, en nu graag optiefen met dat kansloze gezeik en gedram voor minstens een jaar.
Dan zijn we te laat voor het volgende sinterklaasfeest haags!
-nee-
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:09:42 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196578629
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:00 schreef Paul het volgende:

[..]

Meer _O- in wat gehuchtjes misschien, meer zegtie _O-
doe niet zo kinderachtig joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 12:09:58 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:11:02 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196578660
godverdomme :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 december 2020 @ 12:11:03 #12
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_196578661
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe niet zo kinderachtig joh
Vind het gewoon zo apart hee dat er nog mensen zijn hee die denken dat Zwarte Piet blijft
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 december 2020 @ 12:11:26 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_196578666
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, waar is "echt nergens"?
Alleen misschien bij families intern in thuis alleen nog
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:12:13 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196578677
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:11 schreef Paul het volgende:

[..]

Vind het gewoon zo apart hee dat er nog mensen zijn hee die denken dat Zwarte Piet blijft
nee man je zit gewoon kinderachtig te doen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 12:12:43 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196578684
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:14 schreef Oceanier het volgende:
Nog steeds bezig met zwarte piet. Is dit zoiets als hoe vaker ik het herhaal dan zal het wel zo zijn. Zwarte piet verdwijnt. Het keer op keer blijven herhalen dat het niet zo is zal daar niks aan veranderen.
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:33 schreef Oceanier het volgende:
Bye bye zwarte piet. Weg landelijke intocht, weg op televisie, weg in de supermarkten.

Maar sommige denken dat zwarte piet vermenigvuldigt lol
Het lijkt er niet echt op dat hij verdwijnt... Misschien alleen op jouw zolderkamer en de rest van je beperkte bubbeltje.
pi_196578696
Heb echt werkelijk waar geen enkele blackface piet gezien dit jaar, maar dat zal dus wel komen doordat het minder leefde, omdat er geen thuisbezoekjes waren dit jaar. Veel minder sinterklaassfeer. Jammer hoor.

Op de scholen wel gewoon pieten gezien, allemaal ongeschminkt of roetveeg.
-nee-
pi_196578698
de anti-pietensekte roept al meer dan 5 jaar dat het 'nog maar een paar jaar' zou duren voordat Zwarte piet helemaal verdwijnt. de lui die zich aansluiten doen nu al alsof het raar is dat ergens een Zwarte piet loopt.
alleen is er niets raars aan Sinterklaas en Zwarte piet, als Sinterklaas in het land is.

in de wijde omgeving van Alkmaar heb je in ieder geval een goede kans dat je Zwarte piet tegen komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 6 december 2020 @ 12:15:08 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196578731
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:11 schreef Paul het volgende:
Alleen misschien bij families intern in thuis alleen nog
Ik stel gewoon een vraag nav deze post van je:

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:07 schreef Paul het volgende:
Wat voor vaag gehucht woon jij dan? Ik zie echt nergens meer zwarte pieten :D
Waarom wil je daar geen antwoord op geven?
  zondag 6 december 2020 @ 12:16:39 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196578761
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 12:13 schreef Marsenal het volgende:
Heb echt werkelijk waar geen enkele blackface piet gezien dit jaar, maar dat zal dus wel komen doordat het minder leefde, omdat er geen thuisbezoekjes waren dit jaar. Veel minder sinterklaassfeer. Jammer hoor.
Blackface Piet... gvd... :') _!

Maar ook voor jou, waar is dat dan?
pi_196578774
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196578791
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Blackface Piet... gvd... :') _!

Maar ook voor jou, waar is dat dan?
Utrecht. En ik heb er niet echt een mening over, ik noem het blackface zodat mensen meteen weten wat ik bedoel. Maar ik lees ondertussen de oude topics door en ik zie dat mensen nogal gauw getriggered raken over dat woord, ik zie dat de discussie in vijf jaar nog geen kut is opgeschoten.
-nee-
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:19:02 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196578799
mensen zijn sowieso gauw getriggered tegenwoordig

gwoon negeren man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196578817
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 12:13 schreef Marsenal het volgende:
Heb echt werkelijk waar geen enkele blackface piet gezien dit jaar, maar dat zal dus wel komen doordat het minder leefde, omdat er geen thuisbezoekjes waren dit jaar. Veel minder sinterklaassfeer. Jammer hoor.

Op de scholen wel gewoon pieten gezien, allemaal ongeschminkt of roetveeg.
man blackface is een heel andere traditie. je bent aan het 'framen'. zo, heb ik ook een engels woordje gezegd, omdat anti-pieten daar zo op kicken.

Bron:
twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:26:10 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196578911
je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196578926
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 12:18 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Utrecht. En ik heb er niet echt een mening over, ik noem het blackface zodat mensen meteen weten wat ik bedoel. Maar ik lees ondertussen de oude topics door en ik zie dat mensen nogal gauw getriggered raken over dat woord, ik zie dat de discussie in vijf jaar nog geen kut is opgeschoten.
Tja, als je onwaarheden blijft verkondigen dan krijg je weerwoord.

Het beste voor jou is dan dus om dat in te zien en accepteren dat Zwarte Piet geen 'blackface' is.

Dan schieten we wel een kut op.

Helaas gaat dat nooit gebeuren want enige zelfreflectie e/o toegeven dat men fout zit is iets wat met name de linksche mens niet gegeven is.

Best kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 06-12-2020 12:29:58 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 6 december 2020 @ 12:27:28 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196578933
13 Februari kan KOZP weer los in Grou... Sint Piter:



Afgelopen februari zagen ze er maar vanaf omdat de plaats die ze toegewezen gekregen hadden niet goed genoeg was:

quote:
Kick Out Zwarte Piet (KOZP) ziet af van een demonstratie bij de intocht van Sint Piter in Grou komende zaterdag. De afgelasting volgt nadat eerder op vrijdag een rechter had bepaald dat de demonstratie mag plaatsvinden, maar enkel in een weiland aan het water. De KOZP was daar ontevreden over.


Vorig jaar hadden ze het open kampioenschap mestuitrijden georganiseerd op dat veld waar KOZP moest komen te staan... _O- _O-

quote:
ZATERDAG 9 FEBRUARI 2019 OM 09:00 UTC+01

1e Iepen Frysk Kampioenskip Demonstraasjeterrein jarjen
pi_196579049
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, als je onwaarheden blijft verkondigen dan krijg je weerwoord.

Het beste voor jou is dan dus om dat in te zien en accepteren dat Zwarte Piet geen 'blackface' is.

Dan schieten we wel een kut op.

Helaas gaat dat nooit gebeuren want enige zelfreflectie e/o toegeven dat men fout zit is iets wat met name de linksche mens niet gegeven is.

Best kut.
Oh jezus, wat een boosheid weer om iets wat ik als soort van grappig bedoelde. Ik zie dat je totaal niet meer in staat bent hier open in te staan, dan trek ik me maar terug uit dit topic, hier kom ik niet voor.
-nee-
  zondag 6 december 2020 @ 12:36:48 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196579081
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
de anti-pietensekte roept al meer dan 5 jaar dat het 'nog maar een paar jaar' zou duren voordat Zwarte piet helemaal verdwijnt. de lui die zich aansluiten doen nu al alsof het raar is dat ergens een Zwarte piet loopt.
alleen is er niets raars aan Sinterklaas en Zwarte piet, als Sinterklaas in het land is.

in de wijde omgeving van Alkmaar heb je in ieder geval een goede kans dat je Zwarte piet tegen komt.
Een beetje zoals Jehova’s die zeggen dat de wereld vergaat in 2018 2019, 2020.
:Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 december 2020 @ 12:44:19 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196579168
Al die Zwarten Pieten haters zijn of naief, of hebben een hekel aan blanken.
pi_196579187
Zwerte piet _O_
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 6 december 2020 @ 12:45:46 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196579194
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:44 schreef Ciclon het volgende:
Al die Zwarten Pieten haters zijn of naief, of hebben een hekel aan blanken.
Hele genaste mensen zijn het. Gebruiken continu herhaling om zo tot een self fulfilling prophecy te komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196579223
Ik merk dat de extreme pro Zwarte Pieten mensen heel gevoelig en zeer gefrustreerd overkomen. Ik heb altijd het idee dat er bij deze mensen meer speelt. Bijv. geldproblemen of psychische problemen. Bijna alle kinderen en de wat hoger opgeleiden Nederlanders zitten er niet zo mee of Piet nou zwart, geel of blauw is.
  zondag 6 december 2020 @ 12:49:55 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196579273
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:47 schreef Lariekoek11 het volgende:
Ik merk dat de extreme pro Zwarte Pieten mensen heel gevoelig en zeer gefrustreerd overkomen. Ik heb altijd het idee dat er bij deze mensen meer speelt. Bijv. geldproblemen of psychische problemen. Bijna alle kinderen en de wat hoger opgeleiden Nederlanders zitten er niet zo mee of Piet nou zwart, geel of blauw is.
Ah, daar is ie weer, de "hoger opgeleiden"... :') _!

Anyway, ik zie meer frustratie bij KOZP cs.
  zondag 6 december 2020 @ 12:54:22 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196579358
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 12:18 schreef Marsenal het volgende:

Utrecht. En ik heb er niet echt een mening over, ik noem het blackface zodat mensen meteen weten wat ik bedoel. Maar ik lees ondertussen de oude topics door en ik zie dat mensen nogal gauw getriggered raken over dat woord, ik zie dat de discussie in vijf jaar nog geen kut is opgeschoten.
Op het moment dat je zelf termen gebruikt die de plank totaal misslaan is het niet zo heel gek dat er totaal geen beweging in de discussie zit he?
  zondag 6 december 2020 @ 12:58:31 #35
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196579455
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:47 schreef Lariekoek11 het volgende:
Ik merk dat de extreme pro Zwarte Pieten mensen heel gevoelig en zeer gefrustreerd overkomen. Ik heb altijd het idee dat er bij deze mensen meer speelt. Bijv. geldproblemen of psychische problemen. Bijna alle kinderen en de wat hoger opgeleiden Nederlanders zitten er niet zo mee of Piet nou zwart, geel of blauw is.
Lol, het is juist andersom. Of blijf ook mekken als je je zin niet krijgt? Of bedreig jij mensen omdat jou iets niet zint?
pi_196579464
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een beetje zoals Jehova’s die zeggen dat de wereld vergaat in 2018 2019, 2020.
:Y
Oorspronkelijk hadden ze 1975 als jaar der apocalypse geprikt, maar er gebeurde natuurlijk niets dus sindsdien proberen ze met alternatieve rekenmethodes de boel steeds weer te verschuiven: https://www.avjg.info/art(...)n-uit-naar-1975.aspx

Als we op dezelfde manier zouden voorspellen dat Sint en Piet 5 december de cadeautjes komen brengen, mogen we blij zijn als je op 18 juli eens een keer gerommel in de schoorsteen hoort.
pi_196579489
Een ieder die geen problemen heeft met Zwarte piet is bij definitie al extreem pro Zwarte piet als je de sekte mag gevolen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 6 december 2020 @ 13:03:07 #38
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196579544
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een ieder die geen problemen heeft met Zwarte piet is bij definitie al extreem pro Zwarte piet als je de sekte mag gevolen.
Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Je bent een racist, untermensch, onderdrukker, slavendrijver, uitschot, onwetend, laag opgeleid, 2e rangs burger en ga zo maar door.
  zondag 6 december 2020 @ 13:03:21 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196579548
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:47 schreef Lariekoek11 het volgende:
Ik merk dat de extreme pro Zwarte Pieten mensen heel gevoelig en zeer gefrustreerd overkomen. Ik heb altijd het idee dat er bij deze mensen meer speelt. Bijv. geldproblemen of psychische problemen. Bijna alle kinderen en de wat hoger opgeleiden Nederlanders zitten er niet zo mee of Piet nou zwart, geel of blauw is.
Ben jij zo iemand die nog gelooft dat dit alleen over Zwarte Piets kleurtje gaat?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 6 december 2020 @ 13:15:58 #40
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196579770
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:47 schreef Lariekoek11 het volgende:
Ik merk dat de extreme pro Zwarte Pieten mensen heel gevoelig en zeer gefrustreerd overkomen. Ik heb altijd het idee dat er bij deze mensen meer speelt. Bijv. geldproblemen of psychische problemen. Bijna alle kinderen en de wat hoger opgeleiden Nederlanders zitten er niet zo mee of Piet nou zwart, geel of blauw is.
Ik merk dat een hoop “hoger opgeleiden” nog steeds denken dat het alleen om Zwarte Piet draait. Deze mensen zijn nogal naef, of willen niet verder denken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 13:21:24 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196579867
nou als we dan toch nietszeggende ervaringen aan het delen zijn ...

ik merk dat de hoger opgeleiden geen reet geven om deze hele discussie, diegenen die het nog vieren doen dat thuis met ingehuurde sint en zwarte piet en degenen die het niet vieren die vieren het niet

lijkt mij een prima uitgangspunt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196580706
Waar Zwarte Piet in de commercie en media verdwijnt
Valt mij op dat Hij vaker spontaan op straat verschijnt
We zijn hoofdpiet van Muiswinkel misschien verloren
Maar dit jaar is wel de Guerillapiet geboren
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_196580755
Gisterenavond hadden twee buurmannen zich verkleed als Sinterklaas en Zwarte Piet om persoonlijk bij alle kinderen in de wijk te controleren of alles goed was aangekomen. :)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_196581165
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 12:35 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Oh jezus, wat een boosheid weer om iets wat ik als soort van grappig bedoelde. Ik zie dat je totaal niet meer in staat bent hier open in te staan, dan trek ik me maar terug uit dit topic, hier kom ik niet voor.
Boos? Waar dan, ik ben niet met de term kut begonnen hoor.

Maar goed, je bewijst mijn punt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_196581436
quote:
99s.gif Op zondag 6 december 2020 14:09 schreef Prutzenberg het volgende:
Gisterenavond hadden twee buurmannen zich verkleed als Sinterklaas en Zwarte Piet om persoonlijk bij alle kinderen in de wijk te controleren of alles goed was aangekomen. :)
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:07 schreef Prutzenberg het volgende:
Waar Zwarte Piet in de commercie en media verdwijnt
Valt mij op dat Hij vaker spontaan op straat verschijnt
We zijn hoofdpiet van Muiswinkel misschien verloren
Maar dit jaar is wel de Guerillapiet geboren
Jij ziet Zwarte pieten vaker op de straten verschijnen dan vroeger? In wat voor achtergestelde gebied in NL woon jij dan?
  zondag 6 december 2020 @ 14:41:13 #46
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196581443
Tot volgend jaar weer kinderen. :W
Helaas zijn de Sint en zijn pieten weer vertrokken naar Spanje. Alwaar zij nog flink aan de bak moeten in de katoenvelden. Iemand moet het doen toch?

Lief zijn allemaal :*
  zondag 6 december 2020 @ 22:15:40 #47
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_196590863
Ik weet niet of dit al langs is gekomen:

twitter


Tot zover dus een burgemeester die er voor iedereen is. _O- Aanpassen en anders behoor je tot de "grote mensen".
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 22:21:22 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196590940
watf denk je dat hij bedoelt met 'dat mag natuurlijk'?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196591138
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als dat je (nogal zeer beperkte) belevingswereld is, dus TV, supermarkt, dan snap ik dat je denkt dat ZP weg is.

Gelukkig is de echte wereld een stukje groter, en ziet het er niet naar uit dat het ooit gaat verdwijnen.
Nee de belevingswereld van Nederland. Alleen in een paar kleine gebiedjes zie je nog hier en daar een verdwaalde zwarte piet.
West-Melanesia
pi_196591165
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 12:12 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Het lijkt er niet echt op dat hij verdwijnt... Misschien alleen op jouw zolderkamer en de rest van je beperkte bubbeltje.
Nee zwarte piet is alleen nog op de zolderkamer van een beperkt aantal mensen.
West-Melanesia
pi_196591184
Van zielige volwassenen die zo teleurgesteld zijn dat ie verdwijnt dat ze gaan rellen. Wat zielig nou. Nou nou nou zwarte piet verdwijnt wat een ramp....NOT!
West-Melanesia
pi_196591236
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:44 schreef Oceanier het volgende:
Van zielige volwassenen die zo teleurgesteld zijn dat ie verdwijnt dat ze gaan rellen. Wat zielig nou. Nou nou nou zwarte piet verdwijnt wat een ramp....NOT!
Zwarte piet verdwijnt niet. Dit jaar volop Zwarte piet gezien en vanmiddag afscheid genomen met 'Tot volgend jaar!'.
De nuchtere Noordhollander laat zich niet beinvloeden door Mark Zuckerberg of wat chronisch ontevreden lui uit Amsterdam Zuid.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 23:08:17 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196591517
in Amsterdam zie je zwarte piet ook nog gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 december 2020 @ 23:48:06 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196591852
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Zwarte piet verdwijnt niet. Dit jaar volop Zwarte piet gezien en vanmiddag afscheid genomen met 'Tot volgend jaar!'.
De nuchtere Noordhollander laat zich niet beinvloeden door Mark Zuckerberg of wat chronisch ontevreden lui uit Amsterdam Zuid.
Ja, gelukkig.
Blij mee
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 december 2020 @ 00:24:55 #55
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196592046
Trots op Nederland, overal gewoon zwarte piet of roetveegpiet of whatever.
pi_196592051
Niet alleen in Amsterdam, zelfs in Zwolle wordt zwarte piet weggestuurd..

https://www.destentor.nl/(...)lollig-was~a5f6591e/
West-Melanesia
pi_196592086
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 22:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee zwarte piet is alleen nog op de zolderkamer van een beperkt aantal mensen.
Nogmaals grote steden Den Haag en Nijmegen !!!
pi_196592103
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:31 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Nogmaals grote steden Den Haag en Nijmegen !!!
Nee joh het is verre van jaren 90.

1994 zwarte piet 100%
2020 zwarte piet 20%
West-Melanesia
  maandag 7 december 2020 @ 00:35:16 #59
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196592105
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:31 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Nogmaals grote steden Den Haag en Nijmegen !!!
Weten we zeker dat het Akwasi niet is?
pi_196592125
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:34 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee joh het is verre van jaren 90.

1994 zwarte piet 100%
2020 zwarte piet 20%
Ik heb het over nu, niet over 1994 en wat dan nog, 20 procent is niet niks jullie denken gewonnen te hebben maar dat is nog lang niet zo ver.
pi_196592134
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:41 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik heb het over nu, niet over 1994 en wat dan nog, 20 procent is niet niks jullie denken gewonnen te hebben maar dat is nog lang niet zo ver.
Het gaat erom dat het nu minder is dan vroeger. Zwarte piet is aan het verdwijnen en die feiten moet je onder ogen zien. Waarom “jullie”, nu impliceer je dat ik aan een kant sta ofzo.
West-Melanesia
pi_196592152
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het nu minder is dan vroeger. Zwarte piet is aan het verdwijnen en die feiten moet je onder ogen zien. Waarom “jullie”, nu impliceer je dat ik aan een kant sta ofzo.
Dat het minder is klopt.

En ik ga er van uit dat je tegen zwarte piet bent want je berichten wijzen daarop alleen heb je daar zelf eigenlijk nooit een uitspraak over gedaan

Van mij mag je weten dat ik pro zwarte piet ben
pi_196592161
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:48 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dat het minder is klopt.

En ik ga er van uit dat je tegen zwarte piet bent want je berichten wijzen daarop alleen heb je daar zelf eigenlijk nooit een uitspraak over gedaan

Van mij mag je weten dat ik pro zwarte piet ben
Dat er zoiets bestaat als anti-zwarte piet snap ik nog wel, maar een pro piet? Daar zakt je broek toch van af? Volwassen kerels die zich pro piet noemen. Hoe verzin je het?
West-Melanesia
pi_196592181
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat er zoiets bestaat als anti-zwarte piet snap ik nog wel, maar een pro piet? Daar zakt je broek toch van af?
Waarom?
Ik mag toch gewoon voor het behoud van zwarte piet zijn??
Wat is daar zo raar aan?
Ik ben daarmee opgegroeid ik hecht daar waarde aan, het is iets wat bij Nederland hoort
pi_196592186
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:55 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Waarom?
Ik mag toch gewoon voor het behoud van zwarte piet zijn??
Wat is daar zo raar aan?
Ik ben daarmee opgegroeid ik hecht daar waarde aan, het is iets wat bij Nederland hoort
Het draait om kinderen, kinderen van Nederland die ook bij Nederland horen en die een gekleurde piet niet erg vinden. Dat hele pro pieten gedoe is zo verspilde tijd.
West-Melanesia
pi_196592198
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 00:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het draait om kinderen, kinderen van Nederland die ook bij Nederland horen en die een gekleurde piet niet erg vinden. Dat hele pro pieten gedoe is zo verspilde tijd.
Dat vind jij maar dat vind ik niet en daar worden we het denk ik nooit over eens
  Redactie Sport maandag 7 december 2020 @ 07:39:28 #67
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196593696
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 13:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ben jij zo iemand die nog gelooft dat dit alleen over Zwarte Piets kleurtje gaat?
Daar gaat het bij beide kanten niet over, toch?

De echte anti’s stoppen pas als dit feest stopt en dat stuit de pro’s ook tegen de borst want “ze pakken ons altijd alles af”.

Zo is het ongeveer, en piet is daarbij slechts een klein aangrijpingspunt. Wel hetgeen waar men zich in de basis verongelijkt over voelt, maar het is allang niet meer het volledige verhaal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 08:10:50 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196593881
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 00:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het draait om kinderen, kinderen van Nederland die ook bij Nederland horen en die een gekleurde piet niet erg vinden. Dat hele pro pieten gedoe is zo verspilde tijd.
das een waardeloos argument natuurlijk

kinderen vinden zwarte piet ook niet erg toch?

zelfs de grootste haters van het anti pieten kamp geven gewoon toe dat ze het toen ze klein waren ook wel lachen vonden en dat het besef dat het zooooooo fout is pas veel later kwam

als het dan toch om de kinderen gaat dan was er nooit een probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 december 2020 @ 08:24:11 #69
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196593984
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

das een waardeloos argument natuurlijk

kinderen vinden zwarte piet ook niet erg toch?

zelfs de grootste haters van het anti pieten kamp geven gewoon toe dat ze het toen ze klein waren ook wel lachen vonden en dat het besef dat het zooooooo fout is pas veel later kwam

als het dan toch om de kinderen gaat dan was er nooit een probleem
Spijker kop, pats boem ^O^
pi_196594383
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 00:25 schreef Oceanier het volgende:
Niet alleen in Amsterdam, zelfs in Zwolle wordt zwarte piet weggestuurd..

https://www.destentor.nl/(...)lollig-was~a5f6591e/
quote:
,,Schoolterreinen behoren veilig te zijn. Hoezo kunnen daar ineens twee zwarte geschminkte mensen gewoon naar binnen hollen? Je weet niet wat die mensen van plan zijn. Ook rond zwarte piet zijn er mensen die heel radicaal reageren dat er tegenwoordig een roetveegpiet is. Je moet oliedom zijn om dit te doen. Wat is je IQ dan?” Volgens de vader hebben meerdere kinderen de zwarte pieten gezien.


:')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196594520
Er is niets mis met Zwarte piet.
waar dat hele gedoe vandaan gekomen is en hoe het zo onnozel groot is geworden is een raadsel.
mensen geloven in de magie van het sinterklaasfeest maar sommige geloven nog veel liever in dubieuze jankverhalen. een club die elke dag boos is, wil je daar bij horen. Pieten zijn in de regel juist heel vrolijk.
En niet eens kunstmatig vrolijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196595152
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

:')
Ja, echt.
Dat is gewoon een hele dikke smoes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 10:16:40 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196595207
wel een goede dan, ik vind het ook geen heel scherp plan om als twee onbekende/onherkenbare volwassen mannen onaangekondigd een basisschool binnen te vallen eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196595219
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 08:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

das een waardeloos argument natuurlijk

kinderen vinden zwarte piet ook niet erg toch?

zelfs de grootste haters van het anti pieten kamp geven gewoon toe dat ze het toen ze klein waren ook wel lachen vonden en dat het besef dat het zooooooo fout is pas veel later kwam
Klopt :)
quote:
als het dan toch om de kinderen gaat dan was er nooit een probleem
Deze logica klopt niet helemaal. Stel voor witte kinderen maakt het niets uit en voor donkere kinderen is het vaak pijnlijk?
pi_196595263
iets wat vergeten raakt is dat het zwart zijn van Zwarte piet een functie heeft.
het is de bedoeling dat de kinderen diegene die piet speelt, even niet herkent.
alleen als je je zwart schminkt ben je onherkenbaar. bij elke andere tint herken je de persoon meteen.
moet Piet dan een helm met donker vizier moeten dragen, bivakmuts, of een burka?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 10:22:37 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196595294
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Klopt :)
[..]

Deze logica klopt niet helemaal. Stel voor witte kinderen maakt het niets uit en voor donkere kinderen is het vaak pijnlijk?
punt is dat figuren als Gario en Afriyie het als kinderen naar eigen zeggen helemaal niet pijnlijk vonden

dat vonden ze als volwassenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 10:25:38 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196595332
zou ook niet weten waarom het vaak pijnlijk zou zijn voor donkere kinderen tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196595428
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
iets wat vergeten raakt is dat het zwart zijn van Zwarte piet een functie heeft.
het is de bedoeling dat de kinderen diegene die piet speelt, even niet herkent.
alleen als je je zwart schminkt ben je onherkenbaar. bij elke andere tint herken je de persoon meteen.
moet Piet dan een helm met donker vizier moeten dragen, bivakmuts, of een burka?
"All we know is, he's not the Stig, but he is the Stig's Zwarte Piet's cousin!"
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196595451
Ik vind de discussie prima.
Iedere discussie leidt tot verheffing van inzichten. Op politiek, bestuurlijk en wetenschappelijk vlak.
Het is het gezeur over de discussie dat ik dus "gezeur" vind.

Er is niks mis met de huidige situatie: Zwarte Piet in dorpen, en Roetveegpiet in de steden.

Immers:
In de dorpen zijn nog veel vrijstaande huizen met schoorstenen.
In de steden veel appartementen zonder schoorstenen.

Meer schoorstenen: Dus zwartere Pieten.

Zo: En nu gaan we gewoon verder met discussiren.

;)
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196595573
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:25 schreef sp3c het volgende:
zou ook niet weten waarom het vaak pijnlijk zou zijn voor donkere kinderen tbh
Sterke observatie, het argument is ook vaak dat kinderen het geen reet uit maakt welke kleur zwarte piet heeft. Maar dat geldt blijkbaar niet voor donkere kinderen?
pi_196595575
Ook in de steden blijft Zwarte piet welkom.
Je zult je vervelen en volstrekt niets anders te doen te hebben als je heel naar Alkmaar komt rijden om daar anderhalf uur met je vrienden van instagram te gaan lopen schreeuwen.
het sinterklaasfeest blijft een leuk feest en ik blijf erbij dat het maar een marginaal clubje is wat zo hard schreeuwt, bedreigt en intimideert. gewoon negeren en niet aan toegeven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 7 december 2020 @ 10:48:44 #82
3542 Gia
User under construction
pi_196595639
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Klopt :)
[..]

Deze logica klopt niet helemaal. Stel voor witte kinderen maakt het niets uit en voor donkere kinderen is het vaak pijnlijk?
Her is voor donkere kinderen pas pijnlijk als dit ze aangepraat is.

Ik ken een Ethiopische jongen, die als jong kindje, rond Sinterklaastijd, altijd als zwarte Piet verkleed naar school ging. Hij vond het geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.
Nu een tiener vindt hij dat nog steeds en wil nog steeds zwarte piet spelen, maar nu zou hij zich wit moeten schminken.

Het is maar net wat je ze vertelt.
pi_196595738
het gaat nooit om alleen Zwarte piet.
op hetzelfde protestbord staat ook 'and free palestine'.
wtf heeft dat nou weer met Zwarte piet of Sinterklaas te maken :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:08:47 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196595851
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Sterke observatie, het argument is ook vaak dat kinderen het geen reet uit maakt welke kleur zwarte piet heeft. Maar dat geldt blijkbaar niet voor donkere kinderen?
voorlopig blijkt dat nergens uit

het is mij ook ergens om het even hoor, voor mij is Piet Zwart maar ik vier het allang niet meer en mijn broer zijn ega is een hipster dus daar komt Klaas tegenwoordig zonder Pieten en dat is helemaal prima ... hun besluit want mevrouw wil geen zwarte en meneer wil geen andere en toen is dat compromis er ergens uit komen rollen, niks mis mee verder

maar als het per se landelijk moet veranderen dan wil ik wel graag weten waarom en de meeste antwoorden die ik tot nog toe hoor zijn imo klinkklare nonsense

organiseer dan lekker zelf je feestje net als iedereen en kleur ze wit of geel of groen of niet of beperk het feestje helemaal tot het openmaken van de pakjes voor mijn part houd er een keer over op zeg :')

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 07-12-2020 11:15:11 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196595955
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
het gaat nooit om alleen Zwarte piet.
op hetzelfde protestbord staat ook 'and free palestine'.
wtf heeft dat nou weer met Zwarte piet of Sinterklaas te maken :')
Het is gewoon duidelijk dat die gasten een dubbele/ bredere agenda voeren die niet stopt bij zwarte piet daarom moet deze club ook verboden worden
pi_196595968
quote:
83s.gif Op maandag 7 december 2020 10:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

punt is dat figuren als Gario en Afriyie het als kinderen naar eigen zeggen helemaal niet pijnlijk vonden

dat vonden ze als volwassenen
Oja? Dat is wel interessant, waar zeggen ze dat?

Overigens zou ik alsnog zelf zeggen, ach, als het de kinderen allemaal niet uitmaakt (en ik kan me echt niet voorstellen dat het voor de kinderen uitmaakt wat voor schmink de persoon heeft die ze cadeautjes geeft - maar jullie staan hier ongetwijfeld anders in) en veel donkere mensen zijn gekwetst als ze Zwarte Piet worden genoemd oid, tja, prima om het te veranderen. Tegelijkertijd kan je je afvragen in hoeverre het het racisme in Nederland vermindert, maar dat is een andere discussie.

Maar ja, ik kan me de racistische associatie van een Zwarte Piet wel voorstellen, als je dat echt totaal niet vindt kan ik me voorstellen dat het voelt alsof er iets van je wordt afgepakt, je iets wordt opgelegd.

Wat me ook wel verbaast is dat er ook wel veel verschillen zijn binnen de rassen. Zelf ben ik als wit kind opgevoed met Zwarte Piet, vond het helemaal geweldig, zag toen ik wat ouder was de discussie rondom racisme opkomen en had vrij snel het idee: prima, laten we het aanpassen. Voor andere witte (sorry blanke! Dat verschil kan me dus ook weer heel weinig schelen...) mensen is het heel vervelend als het aangepast wordt. En volgens mij is het bij donkere mensen hetzelfde. Sommigen zijn heel erg gekwetst en hebben een sterke mening over het aanpassen. Anderen hebben er helemaal niet zo veel problemen mee.
pi_196595999
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Her is voor donkere kinderen pas pijnlijk als dit ze aangepraat is.

Ik ken een Ethiopische jongen, die als jong kindje, rond Sinterklaastijd, altijd als zwarte Piet verkleed naar school ging. Hij vond het geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.
Nu een tiener vindt hij dat nog steeds en wil nog steeds zwarte piet spelen, maar nu zou hij zich wit moeten schminken.

Het is maar net wat je ze vertelt.
Dat kan zijn, maar ik vind dat geen goed argument. Uiteraard wil ik de vergelijking niet trekken ;), maar bij misbruik wordt hetzelfde argument gebruikt: mensen zijn vooral getraumatiseerd omdat het tegenwoordig zo ver van de norm ligt, terwijl bepaalde dingen in andere tijden heel normaal waren.
pi_196596098
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
het gaat nooit om alleen Zwarte piet.
op hetzelfde protestbord staat ook 'and free palestine'.
wtf heeft dat nou weer met Zwarte piet of Sinterklaas te maken :')
Veel van dergelijke organisaties hebben moeite dat soort actiedoelen niet in elkaar te laten overvloeien. Ook als het om tegengestelde doelen gaat:

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_196596108
kijk eens naar in wat voor gezelschap je bent, als anti-piet persoon.
https://www.bij1.org/bij1-zoekt-front-end-developer
hier staat gewoon letterlijk dat de Nederlander zonder migratie-achtergrond zal worden uitgesloten.

het lijkt alsof de anti-pietsekte een soort haat heeft ontwikkeld tegen de Nederlander zonder migratie-achtergrond. Dat straalt het wel uit namelijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 7 december 2020 @ 11:28:38 #90
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196596111
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 10:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Deze logica klopt niet helemaal. Stel voor witte kinderen maakt het niets uit en voor donkere kinderen is het vaak pijnlijk?
Donkere kinderen die nog in Sinterklaas geloven vinden dit pijnlijk?

Of moeten ze dat van papa en mama zeggen?

Zo ver reikt het verstand van die kinderen echt nog niet. Sterker nog, ik weet zeker dat ook de donkere kindjes het Sinterklaasfeest mt zwarte Piet fantastisch vinden.

Dus die vlieger gaat niet op.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:30:58 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196596158
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar ik vind dat geen goed argument. Uiteraard wil ik de vergelijking niet trekken ;), maar bij misbruik wordt hetzelfde argument gebruikt: mensen zijn vooral getraumatiseerd omdat het tegenwoordig zo ver van de norm ligt, terwijl bepaalde dingen in andere tijden heel normaal waren.
vreemde vergelijking

het argument is niet volwassen vinden het niet meer leuk, daar kan ik inkomen, dan moet je gewoon niet meer meedoen

het argument is kinderen vinden het niet leuk, als dat dan komt van iemand die het als kind wel leuk vond dan ga ik daar niet in mee natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:54:17 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196596524
het gaat echt niet om de kinderen, die zijn er gewoon blij mee en als we morgen met zijn allen besluiten dat de Pieten met eervol pensioen (fanfare, medailles, de hele mikmak) gaan en de sint voortaan in een Mercedes pausmobiel met lekkere wijven in oktoberfestjurkjes en ridin dirty op de achtergrond de grens over komt rollen dan vinden de kindertjes dat ook prima

ik vind dat echt een vals argument, de discussie is er omdat sommige volwassenen het kut vinden, terwijl anderen het nog steeds cool vinden en probeer daar maar uit te komen maar gebruik wel eerlijke argumenten en doe het imo zonder demonstraties want dat vinden de kindertjes wel echt kut maar dan is dat vreemd genoeg weer minder belangrijk

leg het gewoon normaal uit en als een meerderheid het met je eens is komt het vanzelf goed

en de minderheid laat je lekker hun dingetje doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:57:39 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196596582
en dat stoort me nog het meest he

'mensen luisteren niet dus we moeten wel demonstreren aan de andere kant van het land want wij vinden het niet leuk en als we hun feestje verstieren vinden zij het ook niet leuk'

waarom moeten andere mensen dingen laten omdat jij ze niet leuk vind?
het is Sint en fucking Piet, nobody gets hurt, iedereen is blij als ze in de buurt zijn, wat doe je moeilijk :')

nee wij vinden het niet leuk en als we hun feestje verstieren vinden zij het straks ook niet meer leuk!

dan ben je gewoon een lul
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:57:46 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196596587
/rant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196597063
Nog steeds pro pieten aktief
Sinterklaas is al voorbij hoor _O-
Tijd voor de kerstboom vinden jullie niet?
West-Melanesia
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:30:48 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196597132
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 12:26 schreef Oceanier het volgende:
Nog steeds pro pieten aktief
Sinterklaas is al voorbij hoor _O-
Tijd voor de kerstboom vinden jullie niet?
staat er allang _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196597622
quote:
83s.gif Op maandag 7 december 2020 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

staat er allang _O-
Allang? Al voor sinterklaas?
West-Melanesia
  maandag 7 december 2020 @ 13:05:39 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196597711
Tot volgend jaar! :W

In maart beginnen we waarschijnlijk weer? 8}
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_196597735
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 12:26 schreef Oceanier het volgende:
Nog steeds pro pieten aktief
Sinterklaas is al voorbij hoor _O-
Tijd voor de kerstboom vinden jullie niet?
Zou de postcount wel eens willen zien van vandaag....

Het is trouwens 'actief'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196597737
quote:
83s.gif Op maandag 7 december 2020 11:57 schreef sp3c het volgende:
en dat stoort me nog het meest he

'mensen luisteren niet dus we moeten wel demonstreren aan de andere kant van het land want wij vinden het niet leuk en als we hun feestje verstieren vinden zij het ook niet leuk'

waarom moeten andere mensen dingen laten omdat jij ze niet leuk vind?
het is Sint en fucking Piet, nobody gets hurt, iedereen is blij als ze in de buurt zijn, wat doe je moeilijk :')

nee wij vinden het niet leuk en als we hun feestje verstieren vinden zij het straks ook niet meer leuk!

dan ben je gewoon een lul
Wat vervelend voor je. Nu vind ik het n heel vervelend voor donkere mensen dat ze gekwetst worden, n vervelend voor jou (en anderen) dat het voor jullie zo erg is dat het sinterklaasfeest verandert.

Lastig allemaal.
  maandag 7 december 2020 @ 13:08:09 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196597752
quote:
6s.gif Op maandag 7 december 2020 13:05 schreef SicSicSics het volgende:
Tot volgend jaar! :W

In maart beginnen we waarschijnlijk weer? 8}
Was er niet in Grou een 'oeps, dorpje vergeten' feestje dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 december 2020 @ 13:09:01 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196597765
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:08 schreef Red_85 het volgende:
Was er niet in Grou een 'oeps, dorpje vergeten' feestje dan?
Sint Piter! :o

Helemaal vergeten. 21 februari dan :D

[Edit]
Volgens mij heeft Sint Piter geen swarte pyt meer, als ik het goed begrijp...

Dus we kunnen gewoon in maart beginnen? 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 7 december 2020 @ 13:21:05 #103
3542 Gia
User under construction
pi_196597947
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Dat kan zijn, maar ik vind dat geen goed argument. Uiteraard wil ik de vergelijking niet trekken ;), maar bij misbruik wordt hetzelfde argument gebruikt: mensen zijn vooral getraumatiseerd omdat het tegenwoordig zo ver van de norm ligt, terwijl bepaalde dingen in andere tijden heel normaal waren.
Die vergelijking raakt dan ook kant noch wal, misbruik is strafbaar, zwarte Piet spelen niet.
  maandag 7 december 2020 @ 13:23:27 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196597986
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sint Piter! :o

Helemaal vergeten. 21 februari dan :D

[Edit]
Volgens mij heeft Sint Piter geen swarte pyt meer, als ik het goed begrijp...

Dus we kunnen gewoon in maart beginnen? 8-)
Die sneuneuzen wilde dit jaar daar ook protesteren.
Vooral om in de picture te blijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196598118
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Die vergelijking raakt dan ook kant noch wal, misbruik is strafbaar, zwarte Piet spelen niet.
Dat zeg ik ook, mijn punt is dat het argument niet sterk is.

De discussie is natuurlijk of het "terecht" is als donkere mensen zich gekwetst voelen om al die redenen die zij noemen. Ik ben geneigd te zeggen ja, of op zijn minst dat ik daar niet zo goed over kan oordelen als blanke/witte man. Anderen weten vrij zeker dat het onterecht is dat donkere mensen zich gekwetst voelen en vinden het vreselijk dat het sinterklaasfeest verandert.

We gaan zien hoe het zich ontwikkelt in de komende jaren :)
pi_196598165
het gaat ook niet om Zwarte piet. Het gaat om meneer Airfryer zelf. en dan zijn portomonee om precies te zijn.
wist je dat 'ie een management heeft? Bureau Van Dam. zit ook mevrouw Gargarmel en Sunny bergvrouw.

activisten met een impresario..... je kunt ze boeken om ergens te gaan protesteren.
't gerucht gaat overigens dat er gewoon geld beschikbaar is voor mensen om bij protestacties aanwezig te zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196599079
Nou echt. Zwarte piet verandert van kleur, kom laten we een pro pieten beweging starten en 187 topics openen, misschien kunnen we de kleurverandering voorkomen met gescheld, bijnamen voor de tegenpartij en zoveel mogelijk zwarte piet plaatjes posten en zwarte mensen belachelijk maken.

Toppunt van hilariteit die pro pieten beweging. Niks beters te doen.
West-Melanesia
pi_196599112
Sp3c jullie hadden 2 maanden terug toch nog plannen om met een groep leden van dit forum ergens rond begin december als zwarte piet verkleed af te spreken ergens in een warenhuis?

Was dat nog doorgegaan _O-
West-Melanesia
pi_196599220
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Oceanier het volgende:
Nou echt. Zwarte piet verandert van kleur, kom laten we een pro pieten beweging starten en 187 topics openen, misschien kunnen we de kleurverandering voorkomen met gescheld, bijnamen voor de tegenpartij en zoveel mogelijk zwarte piet plaatjes posten en zwarte mensen belachelijk maken.

Toppunt van hilariteit die pro pieten beweging. Niks beters te doen.
Nou echt. Zwarte Piet is zwart en dat vinden een stel mensen racistisch. Kom op, laten we een groepering starten die door wil drukken en geen enkel compromis accepteert, en laten we iedereen die het daar niet mee eens is gaan intimideren en bedreigen, en voor racist uitmaken.

Toppunt van hilariteit van de anti-pieten-beweging. Niks beters te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196599448
quote:
83s.gif Op maandag 7 december 2020 11:54 schreef sp3c het volgende:
[..]

... lekkere wijven in oktoberfestjurkjes ...

[..]
Doek zwarte piet maar op, ik ben voor! :9~
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 7 december 2020 @ 14:55:07 #111
3542 Gia
User under construction
pi_196599482
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Dat zeg ik ook, mijn punt is dat het argument niet sterk is.

De discussie is natuurlijk of het "terecht" is als donkere mensen zich gekwetst voelen om al die redenen die zij noemen. Ik ben geneigd te zeggen ja, of op zijn minst dat ik daar niet zo goed over kan oordelen als blanke/witte man. Anderen weten vrij zeker dat het onterecht is dat donkere mensen zich gekwetst voelen en vinden het vreselijk dat het sinterklaasfeest verandert.

We gaan zien hoe het zich ontwikkelt in de komende jaren :)
Het is toch onzin om vanwege iemands gevoel een cultureel feest aan te gaan passen.

Wat als wij Keti Koti te confronterend vinden en het daarom af willen schaffen. Want het kwetst ons om aangekeken te worden op de daden van Nederlanders in de Gouden Eeuw. Die we ook al niet meer zo mogen noemen.

Jezus Christus, dat ze wat eelt kweken op hun ziel en hun tenen inkorten!
pi_196599696
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 14:55 schreef Gia het volgende:
Keti Koti
Vind jij dat er geen enkel onderscheid gemaakt moet worden tussen meerderheden en minderheden? Zijn er ook kwesties waarin gekwetstheid wl een argument is?
pi_196599708
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Oceanier het volgende:
Nou echt. Zwarte piet verandert van kleur, kom laten we een pro pieten beweging starten en 187 topics openen, misschien kunnen we de kleurverandering voorkomen met gescheld, bijnamen voor de tegenpartij en zoveel mogelijk zwarte piet plaatjes posten en zwarte mensen belachelijk maken.

Toppunt van hilariteit die pro pieten beweging. Niks beters te doen.
Wij krijgen er geen subsidie voor!
pi_196599835
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:30 schreef Oceanier het volgende:
Nou echt. Zwarte piet verandert van kleur, kom laten we een pro pieten beweging starten en 187 topics openen, misschien kunnen we de kleurverandering voorkomen met gescheld, bijnamen voor de tegenpartij en zoveel mogelijk zwarte piet plaatjes posten en zwarte mensen belachelijk maken.

Toppunt van hilariteit die pro pieten beweging. Niks beters te doen.
ik ga niet heel het land door om winkeliers en ondernemers te bedreigen en te intimideren. heb wel betere dingen te doen met mijn tijd.

ik vraag geen geld voor Sinterklaasfeest-gerelateerde activiteiten. Zwarte piet is een vrolijk feestelijk relikwie.
de anti-pieten maken er wel een hele dolle boel van. 100 euro exclusief btw voor een bezoekje van de sint ZONDER piet.

bij anti-pieten straalt het er vanaf dat er andere onderliggende belangen zijn dan het weg willen hebben van Zwarte piet.
in het begin was er lichte sympathie voor het idee van aanpassen van Zwarte piet. Echter blijft de sekte telkens eisen stellen. het is nooit goed. daardoor is de sympathie volledig weg.
grijze piet niet goed, roetveegpiet niet goed. Dan doen we toch een Zwarte piet?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196600066
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nou echt. Zwarte Piet is zwart en dat vinden een stel mensen racistisch. Kom op, laten we een groepering starten die door wil drukken en geen enkel compromis accepteert, en laten we iedereen die het daar niet mee eens is gaan intimideren en bedreigen, en voor racist uitmaken.

Toppunt van hilariteit van de anti-pieten-beweging. Niks beters te doen.
Gekwetst worden vanwege een kleurverandering is superhilarisch. Je vergelijking gaat niet op, je vergelijkt bananen met bezemstelen.
West-Melanesia
pi_196600079
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik ga niet heel het land door om winkeliers en ondernemers te bedreigen en te intimideren. heb wel betere dingen te doen met mijn tijd.

ik vraag geen geld voor Sinterklaasfeest-gerelateerde activiteiten. Zwarte piet is een vrolijk feestelijk relikwie.
de anti-pieten maken er wel een hele dolle boel van. 100 euro exclusief btw voor een bezoekje van de sint ZONDER piet.

bij anti-pieten straalt het er vanaf dat er andere onderliggende belangen zijn dan het weg willen hebben van Zwarte piet.
in het begin was er lichte sympathie voor het idee van aanpassen van Zwarte piet. Echter blijft de sekte telkens eisen stellen. het is nooit goed. daardoor is de sympathie volledig weg.
grijze piet niet goed, roetveegpiet niet goed. Dan doen we toch een Zwarte piet?
Nee je ratelt 187 zwarte piet topics door _O- om een kleurverandering
West-Melanesia
pi_196600108
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:06 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wij krijgen er geen subsidie voor!
Gelukkig niet nee dat zou van de zotte zijn.
West-Melanesia
  maandag 7 december 2020 @ 15:31:36 #118
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196600152
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Gekwetst worden vanwege een kleurverandering is superhilarisch. Je vergelijking gaat niet op, je vergelijkt bananen met bezemstelen.
Daar gaat het anders wel om
pi_196600198
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:28 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee je ratelt 187 zwarte piet topics door _O- om een kleurverandering
Nee om een stel figuren uit Amsterdam Zuid die het idee hebben dat ze aan het hoofd staan van de Sinterklaasviering Nederland. Daar ontvangen ze subsidie voor. De vier figuren die namens kozp in Alkmaar liepen te skreeuwen kwamen uit Amsterdam gereden met de auto.
Dus de hele stad maakt er geen enkel punt van en er komen anderhalf uur vier figuren die geen hobby kunnen vinden naar Alkmaar. Die kregen keurig een waarschuwing dat zodra supporters van de lokale voetbalclub er lucht van krijgen dat ze nog weleens politiebescherming konden gebruiken en gaan dan alsnog dwars liggen.

gaat gewoon om vrijheid. Iedereen is vrij in zijn doen en laten. Er is niets strafbaars of verkeerd aan de figuur Zwarte piet. In Amsterdam Zuid denken ze daar anders over. Heel Nederland zal moeten luisteren naar Amsterdam Zuid. Nou niet dus.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 7 december 2020 @ 15:35:21 #120
3542 Gia
User under construction
pi_196600244
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Vind jij dat er geen enkel onderscheid gemaakt moet worden tussen meerderheden en minderheden? Zijn er ook kwesties waarin gekwetstheid wl een argument is?
Ik vind niet dat minderheden meer rechten moeten hebben en maar eisen kunnen stellen. Dit terwijl ze zelf bijzonder racistisch bezig zijn.
pi_196600407
And the tirade goes on
West-Melanesia
pi_196600494
KZOP moet gewoon oppleuren
pi_196600513
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nee om een stel figuren uit Amsterdam Zuid die het idee hebben dat ze aan het hoofd staan van de Sinterklaasviering Nederland. Daar ontvangen ze subsidie voor. De vier figuren die namens kozp in Alkmaar liepen te skreeuwen kwamen uit Amsterdam gereden met de auto.
Dus de hele stad maakt er geen enkel punt van en er komen anderhalf uur vier figuren die geen hobby kunnen vinden naar Alkmaar. Die kregen keurig een waarschuwing dat zodra supporters van de lokale voetbalclub er lucht van krijgen dat ze nog weleens politiebescherming konden gebruiken en gaan dan alsnog dwars liggen.

gaat gewoon om vrijheid. Iedereen is vrij in zijn doen en laten. Er is niets strafbaars of verkeerd aan de figuur Zwarte piet. In Amsterdam Zuid denken ze daar anders over. Heel Nederland zal moeten luisteren naar Amsterdam Zuid. Nou niet dus.
Amsterdam-Zuid krijgt het allemaal voor elkaar. De Nederlandse tv en winkeliers luisteren allemaal naar Amsterdam-Zuid ;)

Focus je liever op belangrijkere dingen. Zo zal je altijd een gefrustreerd mannetje blijven en om wat? Zwarte piet? Kom op, dat is het het allemaal niet waard joh.

Accepteer gewoon dat zwarte piet steeds meer en meer verdwijnt en hou jezelf toch niet 187 topics lang voor de gek.
West-Melanesia
pi_196600639
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:46 schreef Oceanier het volgende:
Focus je liever op belangrijkere dingen. Zo zal je altijd een gefrustreerd mannetje blijven en om wat? Zwarte piet? Kom op, dat is het het allemaal niet waard joh.
Ja precies, zeg dat tegen die Airfryer en Akwasi. En dan oproepen tot geweld ook nog. Dan ben je ziek in je hoofd toch? Allemaal niet waard.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_196600695
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:46 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Amsterdam-Zuid krijgt het allemaal voor elkaar. De Nederlandse tv en winkeliers luisteren allemaal naar Amsterdam-Zuid ;)

Focus je liever op belangrijkere dingen. Zo zal je altijd een gefrustreerd mannetje blijven en om wat? Zwarte piet? Kom op, dat is het het allemaal niet waard joh.

Accepteer gewoon dat zwarte piet steeds meer en meer verdwijnt en hou jezelf toch niet 187 topics lang voor de gek.
Zwarte piet is anders nog springlevend en is volgend jaar weer van de partij.
je kunt je ook afvragen waarom de anti-pietensekte reageert alsof ze door een mug zijn gestoken, wanneer hun eigen illegale graffiti is overgespoten met wat witte verf. terwijl ze zelf in heel Nederland winkelstraten onderspuiten. sterker nog; ze moedigen aan om standbeelden te bekladden, en andere plekken waar oud-Hollandse memorabilia zijn.

ik intimideer niet, bedreig niet. wil gewoon dat iedereen zelf zijn eigen keuze kan maken voor wat betreft Zwarte piet.
ga ook niet in alle winkels de spruitjes wegtiefen omdat die niet te vreten zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door spectrumanalyser op 07-12-2020 16:11:39 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 7 december 2020 @ 15:58:04 #126
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196600766
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar ik vind dat geen goed argument. Uiteraard wil ik de vergelijking niet trekken ;), maar bij misbruik wordt hetzelfde argument gebruikt: mensen zijn vooral getraumatiseerd omdat het tegenwoordig zo ver van de norm ligt, terwijl bepaalde dingen in andere tijden heel normaal waren.
Of dat een valide stelling is, lijkt me mede afhankelijk van de bevindingen van eventueel onderzoek binnen andere culturen (ik weet niet of het bestaat) op het psychologische effect van zaken die bij ons als misbruik worden gekwalificeerd. Het lijkt me helemaal niet zo'n vergezocht idee dat het feit dat we zulke dingen oprecht heel erg vinden (het is een cultureel taboe) een factor zou kunnen zijn in het trauma.
pi_196601169
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Gekwetst worden vanwege een kleurverandering is superhilarisch. Je vergelijking gaat niet op, je vergelijkt bananen met bezemstelen.
Gekwetst worden vanwege de kleur van een fictief figuur is super-hilarisch. De vergelijking gaat prima op.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196601392
De tijd dat zwarte piet een raar Surinaams accent had, zoals Humberto Tan ooit aangaf, heb ik nooit meegemaakt.
Zwarte piet is al aangepast. Kreeg ook nooit het idee dat Zwarte piet dom was. bij de intochten op de NTR zag ik zwarte piet juist acrobatisch klimmen. op de daken lopen. de NTR deed toen echt z'n best om een staaltje prestige tv te maken.
vandaag de dag is het ene na het andere compromis wat blijkbaar acceptabel is voor iedereen.
overbodig want lokale tv-zenders hebben hun eigen intocht zonder compromissen.

ja, blijft gek dat een enkeling zichzelf herkent in een schetsfiguur. want dat is Zwarte piet.
het echte zwart van zwarte piet is toch niet te vergelijken met een huidskleur. bij een bruine piet kan ik mij de ophef nog voorstellen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 17:20:31 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196602250
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Allang? Al voor sinterklaas?
allang suggereert idd vaak een langere periode dan 1 dag idd

quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:32 schreef Oceanier het volgende:
Sp3c jullie hadden 2 maanden terug toch nog plannen om met een groep leden van dit forum ergens rond begin december als zwarte piet verkleed af te spreken ergens in een warenhuis?

Was dat nog doorgegaan _O-
nee dat plan ken ik niet

zal ivm corona wel niet doorgegaan zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 17:22:35 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196602287
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je. Nu vind ik het n heel vervelend voor donkere mensen dat ze gekwetst worden, n vervelend voor jou (en anderen) dat het voor jullie zo erg is dat het sinterklaasfeest verandert.

Lastig allemaal.
voor mij veranderd er niets dus ik weet niet goed wat ik met deze reactie aan moet eerlijk gezegd

mijn vraag is waarom die donkere mensen zich gekwetst voelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196602455
quote:
83s.gif Op maandag 7 december 2020 17:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

allang suggereert idd vaak een langere periode dan 1 dag idd
[..]

nee dat plan ken ik niet

zal ivm corona wel niet doorgegaan zijn
Want wij houden ons wel aan de regels.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 7 december 2020 @ 17:33:29 #132
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196602570
Ah, deze nationale discussie zou nog erger zijn dan die over mondkapjes? Prachtig.. even reageren voordat we verder kunnen met zeuren over covid, vuurwerk en klimaat.

Wij hebben zwarte pieten niet actief in de ban gedaan, voel ik ook niets voor. Prima of ze er wel of niet zijn maakt ook niet zo veel uit. Zo lang mensen die er waarde aan hechten maar de vrijheid genieten om het feest mt zwarte pieten vorm te geven is het ook prima om sinterklaas te vieren zonder zwarte pieten. Iedereen zijn eigen zin.
De cancel-culture beroepsoffensees hebben hebben in NL niet het recht om niet beledigd te worden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 17:36:44 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196602679
iedereen heeft dat recht

je bent alleen niet verplicht erin mee te gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 december 2020 @ 17:45:46 #134
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196602893
quote:
83s.gif Op maandag 7 december 2020 17:36 schreef sp3c het volgende:
iedereen heeft dat recht

je bent alleen niet verplicht erin mee te gaan
Oh? Ik had van goede huize uit begrepen dat niemand in NL dat recht had:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~aef5ba05/

quote:
Rutte over bedreigde leraren: ‘Niemand heeft het recht niet beledigd te worden’

Het is ‘absurd’ dat leerkrachten in Nederland worden bedreigd als zij in hun klas spotprenten laten zien, stelt premier Mark Rutte. ,,Dat mogen we niet tolereren. Leraren proberen de kernwaarden van onze samenleving over te brengen op leerlingen.” Volgens Rutte heeft ‘niemand het recht om niet beledigd te worden’.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 7 december 2020 @ 17:51:43 #135
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196603023
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
kijk eens naar in wat voor gezelschap je bent, als anti-piet persoon.
https://www.bij1.org/bij1-zoekt-front-end-developer
hier staat gewoon letterlijk dat de Nederlander zonder migratie-achtergrond zal worden uitgesloten.

het lijkt alsof de anti-pietsekte een soort haat heeft ontwikkeld tegen de Nederlander zonder migratie-achtergrond. Dat straalt het wel uit namelijk.
Dat roep ik dus al een aantal jaar, maar dan wordt je al snel in het alt- right hoekje getyft.
  maandag 7 december 2020 @ 17:53:48 #136
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196603082
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
het gaat ook niet om Zwarte piet. Het gaat om meneer Airfryer zelf. en dan zijn portomonee om precies te zijn.
wist je dat 'ie een management heeft? Bureau Van Dam. zit ook mevrouw Gargarmel en Sunny bergvrouw.

activisten met een impresario..... je kunt ze boeken om ergens te gaan protesteren.
't gerucht gaat overigens dat er gewoon geld beschikbaar is voor mensen om bij protestacties aanwezig te zijn.
Zielige kneuzen zijn het.
  maandag 7 december 2020 @ 19:04:15 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196605529
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor mij veranderd er niets dus ik weet niet goed wat ik met deze reactie aan moet eerlijk gezegd

mijn vraag is waarom die donkere mensen zich gekwetst voelen
Dat is een hele goede vraag, goed startpunt voor een open dialoog.
  maandag 7 december 2020 @ 19:52:52 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 7 december 2020 @ 20:58:36 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196607386
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
kijk eens naar in wat voor gezelschap je bent, als anti-piet persoon.
https://www.bij1.org/bij1-zoekt-front-end-developer
hier staat gewoon letterlijk dat de Nederlander zonder migratie-achtergrond zal worden uitgesloten.

het lijkt alsof de anti-pietsekte een soort haat heeft ontwikkeld tegen de Nederlander zonder migratie-achtergrond. Dat straalt het wel uit namelijk.
Uitsluiting op basis van huidskleur.
Dit is de defintie van discriminatie en racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 21:09:24 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196607641
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 17:45 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Oh? Ik had van goede huize uit begrepen dat niemand in NL dat recht had:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~aef5ba05/
[..]

is ook een rare uitspraak natuurlijk, de wet zegt er niets over maar als je niet niet beledigd mag worden dan zou iedereen je de hele dag uit zitten te schelden :D

zo heb je ook het recht beledigd te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196607717
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Uitsluiting op basis van huidskleur.
Dit is de defintie van discriminatie en racisme.
Inderdaad, al vaker aangehaald het zijn zelf racisten
pi_196607994
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
De tijd dat zwarte piet een raar Surinaams accent had, zoals Humberto Tan ooit aangaf, heb ik nooit meegemaakt.

[..]
Zwarte piet had zelfs begin jaren '80 niet eens een Surinaams accent op het Limburgse platteland waar ik opgegroeid ben. Zwarte piet sprak gewoon Limburgs, net als Sinterklaas zelf. Van gouden oorringen was overigens ook geen sprake. Dat hele beeld, dat zwarte piet een racistische karikatuur is, wat geschetst wordt zal misschien wel kloppen voor de randstad, maar val de rest van Nederland dan niet lastig met je schuldgevoelens...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 7 december 2020 @ 21:42:37 #144
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196608414
Wat verder naar het noorden sprak Zwarte Piet ook normaal Nederlands en was hij -de naam zegt het al- zwart. Niet een Surinamer of een karikaturale Afrikaan uit Kuifje, want hij kwam in mijn beleving niet echt van een bestaande plek en had geen echt leven buiten het Sinterklaasfeest. Ik kan me ook geen acrobatiek herinneren, maar misschien komt dat door de overmatige pepernotenconsumptie. Wel was hij iemand om een beetje bang voor te zijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:51:25 #145
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196614680
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heel Nederland zal moeten luisteren naar Amsterdam Zuid. Nou niet dus.
Wel dus. Op tv en in etalages is geen zwarte piet meer te zien. Ook niet in dorpjes in de provincie Groningen of zo.
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:54:27 #146
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196614729
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
iets wat vergeten raakt is dat het zwart zijn van Zwarte piet een functie heeft.
het is de bedoeling dat de kinderen diegene die piet speelt, even niet herkent.
alleen als je je zwart schminkt ben je onherkenbaar. bij elke andere tint herken je de persoon meteen.
moet Piet dan een helm met donker vizier moeten dragen, bivakmuts, of een burka?
Leuk geprobeerd maar dat is niet de reden dat piet zwart is. :D
pi_196614886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wel dus. Op tv en in etalages is geen zwarte piet meer te zien. Ook niet in dorpjes in de provincie Groningen of zo.
mja. op tv en in de krant zie je een Nederlandse agent die in zijn vrije tijd een dragqueen is.
op tv moet alles maar zo gek mogelijk zijn. dan komt het namelijk op tv.

er is niets verkeerd aan Zwarte piet. in de etalages hier in Alkmaar en omgeving was overigens wel Zwarte piet te zien. met name bij bakkerszaken, daar stond Zwarte piet op de toonbank en hingen er Zwarte pietjes aan het plafond. nul kom nul ophef. slechts 4 jongeren die zich verveelde die anderhalf uur kwamen schreeuwen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196615461
twitter


Lekker lachen Akwasi!
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:13:42 #149
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196615915
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Lekker lachen Akwasi!
Hoor die agressie in zijn stemmetje. _O-

Typisch gedrag weer van dit smerige volk.

Hopelijk stapt ie in een drol.
pi_196616001
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wel dus. Op tv en in etalages is geen zwarte piet meer te zien. Ook niet in dorpjes in de provincie Groningen of zo.
Wat een onzin. Vorige week alleen al in Eindhoven, Harderwijk, Arnhem en Breda volop zwarte pietjes in slagers, bakkerijen etc. gezien.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:21:00 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196616046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Lekker lachen Akwasi!
8)7 :N

Als dit andersom is zitten de tafels weer vol savonds op tv.
Bizar.

Dat ze nog zijn blijven zitten en niet hun met hun zak zijn blijven rondzwaaien. 'kanker smerige vetzak'. Hoe laag kan je zinken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:27:00 #152
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196616137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:18 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wat een onzin. Vorige week alleen al in Eindhoven, Harderwijk, Arnhem en Breda volop zwarte pietjes in slagers, bakkerijen etc. gezien.
Kan het niet controleren. In Groningen, Assen, Winschoten en Drachten was er geen enkele piet te bekennen.

Niet eentje.
pi_196616216
Als er iemand niet normaal doet dan is het wel de filmer.
Altijd leuk zo'n driftkikker. Er zullen wel meer dingen zijn die hem niet bevallen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:35:35 #154
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196616248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als er iemand niet normaal doet dan is het wel de filmer.
Altijd leuk zo'n driftkikker. Er zullen wel meer dingen zijn die hem niet bevallen.
Behalve zijn uitkering.
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:40:32 #155
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196616316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:42 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Lekker lachen Akwasi!
Er is maar n persoon die zich niet gedraagt. Goed dat ze zich niet laten provoceren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196616344
Ja, inderdaad. zo zie je maar weer. de rustige houding van Zwarte piet zegt veel. gewoon lekker laten gaan.
Hij boos, prima, moet ie zelf weten, eigen keuze. Wij vieren Sinterklaas met Zwarte piet en das elk jaar een leuk feest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:53:46 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196616468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er is maar n persoon die zich niet gedraagt. Goed dat ze zich niet laten provoceren.
Zegt wel weer genoeg dat dit niet een schone behandeling krijgt in de media.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:24 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196616540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zegt wel weer genoeg dat dit niet een schone behandeling krijgt in de media.
Dit soort ongein is de aandacht natuurlijk sowieso niet waard, maar als ze alleen al uitgestapt waren, dan was er wel weer een of andere rel van te maken. Gewoon typisch dat men filmt, men wl gewoon een reactie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:09:11 #159
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196616718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit soort ongein is de aandacht natuurlijk sowieso niet waard, maar als ze alleen al uitgestapt waren, dan was er wel weer een of andere rel van te maken. Gewoon typisch dat men filmt, men wl gewoon een reactie.
Dat is de hele insteek van dit tuig.
Provoceren tot op het bot. Mocht er dan wat gebeuren, dan zijn ze dezelfde avond nog welkom bij Jinek o.i.d. om hun racismekaart weer te laten zien.

Smeerlappen
pi_196618791
Mooi dat die Pieten zo kalm blijven
pi_196619670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:01 schreef Bottendaal het volgende:
Mooi dat die Pieten zo kalm blijven
Precies, anders werd dat tegen hen gebruikt mocht het escaleren. Heel knap, zo geef je die KOZP-aanhangers niet wat ze zo graag willen, een reactie op een provocatie.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196619690
Inderdaad mooi dat ze kalm blijven. Ik zou dat niet kunnen bijvoorbeeld.
pi_196619745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Scrummie het volgende:
Inderdaad mooi dat ze kalm blijven. Ik zou dat niet kunnen bijvoorbeeld.
Ik denk heel veel niet. Maar zoals ik al zei is dat precies wat ze willen; een reactie. En dan kon het geframed worden en konden ze iedereen laten zien hoe zielig ze wel niet waren.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_196620013
Roshilton. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200342925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:05 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik denk heel veel niet. Maar zoals ik al zei is dat precies wat ze willen; een reactie. En dan kon het geframed worden en konden ze iedereen laten zien hoe zielig ze wel niet waren.
Inderdaad ja
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:11:11 #166
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200343672
Vermoeiende discussie.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:22:13 #167
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_200343841
Gaan de lijken nu al op 13 juli aan de wandel? Schopje naar beneden...
pi_200343893
Wacht, 13 Juli 2021, is dat werkelijk de startdatum van deze discussie voor 2021?
Dit is pas Oktober/November aan de beurt. Zie de Ophefkalender 2021
https://www.reddit.com/r/(...)lechte_voorspelling/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:58:55 #169
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_200344436
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wacht, 13 Juli 2021, is dat werkelijk de startdatum van deze discussie voor 2021?
Dit is pas Oktober/November aan de beurt. Zie de Ophefkalender 2021
https://www.reddit.com/r/(...)lechte_voorspelling/
De programmering is ook deels afhankelijk van de vraag of het winterseizoen van Corona dit jaar nog doorgaat.
pi_200344577
Wellicht is noemswaardig dat je de Sinter class niet eens op Fok kunt posten als php-code.

https://pastebin.com/ySwMe7mZ
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 21:28:56 #171
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_201557730
Gaan we dit jaar nog Zwarte Pieten in optochten zien denken jullie? :o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_201558626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:28 schreef Paul het volgende:
Gaan we dit jaar nog Zwarte Pieten in optochten zien denken jullie? :o
Nee. Welkom in het nieuwe Nederland
pi_201558750
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:28 schreef Paul het volgende:
Gaan we dit jaar nog Zwarte Pieten in optochten zien denken jullie? :o
Ik hoop het wel, sowieso in alternatieve optochten
pi_201558773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nee. Welkom in het nieuwe Nederland
Het nieuwe Nederland.

:')
pi_201558884
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Het nieuwe Nederland.

:')
Ja je hebt Nederland voor en na BLM
pi_201558946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja je hebt Nederland voor en na BLM
Verandering is moeilijk he?
pi_201560087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Verandering is moeilijk he?
Wel als het wordt opgedrongen
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 september 2021 @ 07:33:36 #178
186611 Haags
pi_201560124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:28 schreef Paul het volgende:
Gaan we dit jaar nog Zwarte Pieten in optochten zien denken jullie? :o
Ja natuurlijk. Wat is er mis met zwarte Piet?
Zonder wrijving geen glans
pi_201560144
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:33 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Wat is er mis met zwarte Piet?
Schijnt discriminatie te zijn
  woensdag 29 september 2021 @ 07:57:26 #180
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_201560315
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Schijnt discriminatie te zijn
_O-
  woensdag 29 september 2021 @ 08:03:59 #181
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201560348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Schijnt discriminatie te zijn
Overdreven aanstellerij van een paar linkse activisten. Niet teveel op letten joh.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 08:14:40 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201560407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Wel als het wordt opgedrongen
Veel bedrijven kiezen er uit economische overwegingen zelf voor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201560550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Veel bedrijven kiezen er uit economische overwegingen zelf voor.
Omdat het wordt opgedrongen
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 08:51:29 #184
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201560688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:38 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Omdat het wordt opgedrongen
Niemand verplicht ze om dat te doen? Zij denken ZELF dat dat beter is voor hun zaak.

Dat betekent dat er dus misschien toch wel een kern van waarheid in zit, h? Anders zouden zij dat niet doen. Er is werkelijk niemand in Den Haag die zegt dat de Appie geen Piet meer in hun reclames mag tonen. Blijkbaar is de stem van het volk toch wat verdeelder dan jij denkt.

En een maatschappelijk debat is altijd 'opgedrongen'. Of het nou gaat over meer of minder vluchtelingen, wel of geen Piet, wel of geen klimaatverandering, etc. Dit zijn allemaal thema's waar de media voor kiest om ze uit te zenden, ofwel wegens maatschappelijk belang, ofwel omdat ze weten dat de kijker er van smult.

Als je dus niets mag doen wat via een maatschappelijk debat is 'opgedrongen' kun je feitelijk niets meer veranderen in deze wereld.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 september 2021 @ 08:56:32 #185
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201560732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niemand verplicht ze om dat te doen? Zij denken ZELF dat dat beter is voor hun zaak.

Dat betekent dat er dus misschien toch wel een kern van waarheid in zit, h? Anders zouden zij dat niet doen. Er is werkelijk niemand in Den Haag die zegt dat de Appie geen Piet meer in hun reclames mag tonen. Blijkbaar is de stem van het volk toch wat verdeelder dan jij denkt.

En een maatschappelijk debat is altijd 'opgedrongen'. Of het nou gaat over meer of minder vluchtelingen, wel of geen Piet, wel of geen klimaatverandering, etc. Dit zijn allemaal thema's waar de media voor kiest om ze uit te zenden, ofwel wegens maatschappelijk belang, ofwel omdat ze weten dat de kijker er van smult.

Als je dus niets mag doen wat via een maatschappelijk debat is 'opgedrongen' kun je feitelijk niets meer veranderen in deze wereld.
“Duh stem van het volluk”

Maar als dan 80% van dat zelfde volk in een peiling zegt Piet te willen houden “We MoEtUH DeNkUh aAn dE mInDeRheid1!!2”
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201560744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Duh stem van het volluk”

Maar als dan 80% van dat zelfde volk in een peiling zegt Piet te willen houden “We MoEtUH DeNkUh aAn dE mInDeRheid1!!2”
Een peiling op zwartepietmoetblijven.nl ?
  woensdag 29 september 2021 @ 09:00:06 #187
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201560761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Een peiling op zwartepietmoetblijven.nl ?
Das vooral voorbehouden aan BLM lui, zulke platformpjes in de marge.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 29 september 2021 @ 09:00:29 #188
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201560765
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niemand verplicht ze om dat te doen? Zij denken ZELF dat dat beter is voor hun zaak.

Dat betekent dat er dus misschien toch wel een kern van waarheid in zit, h? Anders zouden zij dat niet doen. Er is werkelijk niemand in Den Haag die zegt dat de Appie geen Piet meer in hun reclames mag tonen. Blijkbaar is de stem van het volk toch wat verdeelder dan jij denkt.

En een maatschappelijk debat is altijd 'opgedrongen'. Of het nou gaat over meer of minder vluchtelingen, wel of geen Piet, wel of geen klimaatverandering, etc. Dit zijn allemaal thema's waar de media voor kiest om ze uit te zenden, ofwel wegens maatschappelijk belang, ofwel omdat ze weten dat de kijker er van smult.

Als je dus niets mag doen wat via een maatschappelijk debat is 'opgedrongen' kun je feitelijk niets meer veranderen in deze wereld.
Nee , als je het wel doet krijg je dit soort taferelen

https://www.omroepbrabant(...)-snap-hier-niets-van

https://www.nhnieuws.nl/n(...)arte-piet-in-etalage

https://www.hartvannederl(...)te-piet-bedreigingen

https://www.bd.nl/den-bos(...)-door-ruit~aa64924a/

En als je denkt dat het bij zwarte piet wel een keer stopt , helaas

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210118_94585256

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-carnaval-racisme
Ik ben inmiddels overleden
pi_201560801
Jaarlijkse theekransje is weer begonnen
Het ligt aan de instanties zelf
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 09:06:20 #190
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201560841
quote:
Nee, activisten willen altijd meer meer meer. Maar die activisten hebben veel aandacht rondom ZP en nauwelijks rondom Carnaval en dat is niet voor niets.
De specifieke beweging KOZP is ook een vrij radicale club en wat zij soms doen is niet goed te praten, een beetje van het niveau Extinction Rebellion.

Wat betreft bedreigende eenmansacties: Vervelend en daartegen moet opgetreden worden. Je kunt op een fatsoenlijk manier het debat aangaan en als je een andere mening hebt dan kijk je er toch niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 september 2021 @ 09:09:54 #191
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_201560904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niemand verplicht ze om dat te doen? Zij denken ZELF dat dat beter is voor hun zaak.

Dat betekent dat er dus misschien toch wel een kern van waarheid in zit, h? Anders zouden zij dat niet doen. Er is werkelijk niemand in Den Haag die zegt dat de Appie geen Piet meer in hun reclames mag tonen. Blijkbaar is de stem van het volk toch wat verdeelder dan jij denkt.

En een maatschappelijk debat is altijd 'opgedrongen'. Of het nou gaat over meer of minder vluchtelingen, wel of geen Piet, wel of geen klimaatverandering, etc. Dit zijn allemaal thema's waar de media voor kiest om ze uit te zenden, ofwel wegens maatschappelijk belang, ofwel omdat ze weten dat de kijker er van smult.

Als je dus niets mag doen wat via een maatschappelijk debat is 'opgedrongen' kun je feitelijk niets meer veranderen in deze wereld.
Dit is werkelijk de meest onnozele reactie die ik in tijden heb gelezen! Bedankt voor het lachen.
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 09:25:22 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201561141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:09 schreef Arius80 het volgende:

[..]
Dit is werkelijk de meest onnozele reactie die ik in tijden heb gelezen! Bedankt voor het lachen.
Onnozel? Het is onnozel om te denken dat enig maatschappelijk thema niet wordt 'opgedrongen'. Er is een bepaalde groep die een standpunt inneemt en langzaam gaan er steeds meer bedrijven en mensen 'om'. Dan is het naief om te geloven dat wat die groep zou roepen totale onzin is. En ik zie het even los van het gedrag van activistische groepen.

Ik denk vanwege Extinction Rebellion ook niet ineens dat klimaatverandering geen probleem is, dat zou echt heel bijzonder geredeneerd zijn. Ik vind het een vervelend clubje, maar helaas hebben ze in de basis wel een aantal valide punten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 september 2021 @ 09:33:36 #193
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201561231



ff wachten op:

"ja maar kroeshaar"
"ja maar rode lippen"
"ja maar gouden oorbellen"
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 29 september 2021 @ 09:43:14 #194
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_201561309
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Onnozel? Het is onnozel om te denken dat enig maatschappelijk thema niet wordt 'opgedrongen'. Er is een bepaalde groep die een standpunt inneemt en langzaam gaan er steeds meer bedrijven en mensen 'om'. Dan is het naief om te geloven dat wat die groep zou roepen totale onzin is. En ik zie het even los van het gedrag van activistische groepen.

Ik denk vanwege Extinction Rebellion ook niet ineens dat klimaatverandering geen probleem is, dat zou echt heel bijzonder geredeneerd zijn. Ik vind het een vervelend clubje, maar helaas hebben ze in de basis wel een aantal valide punten.
Je redenatie is nietszeggend. Je kijkt de verkeerde kant op. Daarom is het onnozel. Het lijkt kloppend maar zoals je zelf al zegt is zelfs deze mening je opgedrongen. Ergo je hebt geen mening, kweek ruggengraat.

Er is maar 1 tekort in dit land, deze "maatschappij". Mensen met karakter. Ze laten zich alles opdringen omdat ze door al het nieuws, sociale media gaan twijfelen aan hun eigen waarneming, gevoel en principes. Dat is het enige wat ervoor nodig is, twijfel zaaien. Dan krijg je de BS waar we nu in leven.
pi_201561442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:03 schreef Poefbank het volgende:
Jaarlijkse theekransje is weer begonnen
Wat zijn ze laat?! :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 09:54:44 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201561461
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:43 schreef Arius80 het volgende:

[..]
Je redenatie is nietszeggend. Je kijkt de verkeerde kant op. Daarom is het onnozel. Het lijkt kloppend maar zoals je zelf al zegt is zelfs deze mening je opgedrongen. Ergo je hebt geen mening, kweek ruggengraat.

Er is maar 1 tekort in dit land, deze "maatschappij". Mensen met karakter. Ze laten zich alles opdringen omdat ze door al het nieuws, sociale media gaan twijfelen aan hun eigen waarneming, gevoel en principes. Dat is het enige wat ervoor nodig is, twijfel zaaien. Dan krijg je de BS waar we nu in leven.
Ik kijk helemaal niet de verkeerde kant op. Ik laat mijn mening vormen door meerdere inzichten en vaar echt niet blind op enig clubje. Of het nu een politieke partij of een activistische organisatie is. Ik kijk nog het liefst naar wetenschappelijke artikelen, al is dat op een sociologische discussie als de Pietdiscussie minder interessant.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201561478
Wat als we zwarte pieten nu vervangen met Borat, met dat stereotype heeft de meerderheid geen moeite mee.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:00:51 #198
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201561578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:55 schreef KroketBroodje het volgende:
Wat als we zwarte pieten nu vervangen met Borat, met dat stereotype heeft de meerderheid geen moeite mee.
Nou ik vind Borat persoonlijk vrij smakeloze humor hoor.
Maar nu ben ik zeker zuur.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:00:54 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201561580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:03 schreef Poefbank het volgende:
Jaarlijkse theekransje is weer begonnen
Is het niet inmiddels vervallen tot die clubjes niet serieus meer nemen, negeren en hooguit een beetje uitlachen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 september 2021 @ 10:03:14 #200
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_201561606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik kijk helemaal niet de verkeerde kant op. Ik laat mijn mening vormen door meerdere inzichten en vaar echt niet blind op enig clubje. Of het nu een politieke partij of een activistische organisatie is. Ik kijk nog het liefst naar wetenschappelijke artikelen, al is dat op een sociologische discussie als de Pietdiscussie minder interessant.
Je leest mijn antwoord niet en blijft hangen in je aannames waarmee je mijn punt juist bewijst. Sociologische discussies zijn mij niet onbekend als socioloog zijnde..
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 10:07:51 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201561690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:03 schreef Arius80 het volgende:

[..]
Je leest mijn antwoord niet en blijft hangen in je aannames waarmee je mijn punt juist bewijst. Sociologische discussies zijn mij niet onbekend als socioloog zijnde..
Oneens. En nu?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 september 2021 @ 10:32:34 #202
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_201561981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oneens. En nu?
Nu heb je mijn punt bewezen. De mate waarin mensen zichzelf blootstellen aan constant opgelegde meningen, uitgekauwde discussie en karakterloze gedragingen creert een schijnsamenleving waarbij perceptie van de realiteit prevaleert boven de werkelijkheid. Jij bent onderdeel van het probleem met je schijndiscussies en voorgekauwde meningen en argumenten. Zoals ik aan het begin al zei; je bent onnozel.

En nu? Voor nu wens ik je verder een fijne dag.
pi_201562784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:55 schreef KroketBroodje het volgende:
Wat als we zwarte pieten nu vervangen met Borat, met dat stereotype heeft de meerderheid geen moeite mee.
Helaas Borat is alleen blank en man. Dan beginnen ze weer over buitensluiten van vrouwen, andere huidskleuren.
pi_201563233
Alles moet en mag tegenwoordig geaccepteerd worden maar Zwarte Piet dat kan niet alleen omdat een klein groepje de boel manipuleert en terroriseert om zijn zin te krijgen
pi_201563405
Ik mis de zwarte pieten op fok :'(

8} oO/ deze zijn toch anders o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201564105
RIP Zwarte Piet
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201564162
Ik voorspel transgender Pieten dit jaar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 29 september 2021 @ 13:28:19 #208
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_201564211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:28 schreef Paul het volgende:
Gaan we dit jaar nog Zwarte Pieten in optochten zien denken jullie? :o
Dank je Paul, er is nog niks in het nieuws maar het topic is alweer actief hoor. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_201564256
Non-binaire pietjes. Allemaal slechts een plasgaatje en een perineum. Of zal Niggy Piettorials het/hen intreden doen _O-
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 29 september 2021 @ 13:32:58 #210
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_201564283
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:28 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Dank je Paul, er is nog niks in het nieuws maar het topic is alweer actief hoor. :')
oO/
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 29 september 2021 @ 13:36:27 #211
3542 Gia
User under construction
pi_201564329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Schijnt discriminatie te zijn
Wie wordt er dan waarvan uitgesloten vanwege afkomst of huidskleur?
  woensdag 29 september 2021 @ 13:42:45 #212
3542 Gia
User under construction
pi_201564416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Is het niet inmiddels vervallen tot die clubjes niet serieus meer nemen, negeren en hooguit een beetje uitlachen?
Was het maar zo'n feest. Zelfs hier in Helmond, met ons prachtige Kasteel van Sinterklaas, zijn er nu oproepen voor roetveegpieten. Maar gelukkig ook veel reakties als "ik doe niet meer mee als mijn buurjongetje me kan herkennen".
Zal mij benieuwen of ze genoeg Pieten kunnen krijgen voor het hele festijn,of dat het een uitgedunde versie wordt, zogenaamd vanwege Corona.....ze kunnen gewoon niet aan genoeg Pieten komen en dat wordt elk jaar minder, vermoed ik.
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2021 @ 13:59:01 #213
88815 The_Emotion
98.3
pi_201564679
Ik zie wel een toekomst in QR-pieten.
Met een QR-code erop geschminkt zijn ze ook moeilijk te herkennen en zijn ze overal welkom. <O)
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 29 september 2021 @ 14:05:49 #214
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201564776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

Niemand verplicht ze om dat te doen? Zij denken ZELF dat dat beter is voor hun zaak.
Wiedes. Ik zou als ondernemer ook geen zin hebben in ramen die ingegooid worden door bv BLM of KOZP. Is nogal een agressief stelletje, namelijk.

quote:
Dat betekent dat er dus misschien toch wel een kern van waarheid in zit, h?
Dat BLM en KOZP een stelletje agressieve racisten zijn? Zeker.

quote:
En een maatschappelijk debat is altijd 'opgedrongen'.
Zeker onder invloed van racisme en agressie.

quote:
Als je dus niets mag doen wat via een maatschappelijk debat is 'opgedrongen' kun je feitelijk niets meer veranderen in deze wereld.
Zeker wel. BLM en KOZP laten zien dat je met racisme en agressiviteit veel kunt bereiken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 29 september 2021 @ 14:06:53 #215
3542 Gia
User under construction
pi_201564794
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:59 schreef The_Emotion het volgende:
Ik zie wel een toekomst in QR-pieten.
Met een QR-code erop geschminkt zijn ze ook moeilijk te herkennen en zijn ze overal welkom. <O)
Vind ik een strak idee. Maar wel veel werk, denk ik. En dat elke dag opnieuw.
  Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 14:31:51 #216
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201565152
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wiedes. Ik zou als ondernemer ook geen zin hebben in ramen die ingegooid worden door bv BLM of KOZP. Is nogal een agressief stelletje, namelijk.
[..]
Dat BLM en KOZP een stelletje agressieve racisten zijn? Zeker.
[..]
Zeker onder invloed van racisme en agressie.
[..]
Zeker wel. BLM en KOZP laten zien dat je met racisme en agressiviteit veel kunt bereiken.
Ja, geweld is niet goed te praten en ik geloof wel dat de kleine ondernemer zich geintimideerd kan voelen. Neemt niet weg dat er welbewust ook door grotere ketenis, die procedures tegen tuig makkelijk zouden kunnen winnen en kleine verliezen kunnen opvangen, gekozen is voor deze weg. Ik vind het van het andere uiterste om te zeggen dat dat alleen maar door agressie en geweld komt.

De waarheid ligt ergens in het midden. De een vindt de verandering wel prima, de ander vindt het maar onzin. Dat zal nog een tijd zo blijven. Maar uiteindelijk is er toch een omslag gekomen in het maatschappelijke debat, maar voor een bepaalde groep zal dat altijd door een stel klagers, vernielers en racisten komen en niet door de achterliggende argumenten. Dat blijkt hier ook wel weer. Ik vind het jist onnozel om te denken dat het alleen maar door bedreiging en intimidatie komt dat men de argumenten op een rijtje is gaan zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201566740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
De waarheid ligt ergens in het midden. De een vindt de verandering wel prima, de ander vindt het maar onzin. Dat zal nog een tijd zo blijven. Maar uiteindelijk is er toch een omslag gekomen in het maatschappelijke debat, maar voor een bepaalde groep zal dat altijd door een stel klagers, vernielers en racisten komen en niet door de achterliggende argumenten. Dat blijkt hier ook wel weer. Ik vind het jist onnozel om te denken dat het alleen maar door bedreiging en intimidatie komt dat men de argumenten op een rijtje is gaan zetten.
Ik heb in dit debat trouwens echt maar weinig argumenten gehoord. De enige argumenten die ik uit het anti-Piet kamp hoor zijn 'Zwarte Piet is racisme' en 'donkere mensen worden met Zwarte Piet' gepest.

Nou, dat verwijt van racisme zou dan goed uitgelegd moeten worden. En dat je ergens mee gepest wordt (in hoeverre dat al gebeurt), is nog geen reden om datgene waarmee je gepest wordt te verbieden.

Maar goed, veel mensen deugen graag, en het woord 'racisme' werkt zo goed dat je er van alles mee gedaan krijgt.
pi_201570483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik heb in dit debat trouwens echt maar weinig argumenten gehoord. De enige argumenten die ik uit het anti-Piet kamp hoor zijn 'Zwarte Piet is racisme' en 'donkere mensen worden met Zwarte Piet' gepest.

Nou, dat verwijt van racisme zou dan goed uitgelegd moeten worden. En dat je ergens mee gepest wordt (in hoeverre dat al gebeurt), is nog geen reden om datgene waarmee je gepest wordt te verbieden.

Maar goed, veel mensen deugen graag, en het woord 'racisme' werkt zo goed dat je er van alles mee gedaan krijgt.
Ik ben vroeger gepest ondere andere doordat mijn ouders geen merkschoenen konden betalen, ik wil een verbod op merkschoenen.
Zo zeuren die KZOP zeikerdjes ook
pi_201573092
En ik maar denken dat het een kinderfeest is.
pi_201573286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En ik maar denken dat het een kinderfeest is.
Dat is het van oudsher dan ook niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201573755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is het van oudsher dan ook niet.
Het Sinterklaasfeest wordt pas echt leuk als de kinderen niet meer geloven. <O)

[ Bericht 12% gewijzigd door Prutzenberg op 29-09-2021 23:54:31 (Kut ipad) ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_201575342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is het van oudsher dan ook niet.
het echte oude sinterklaas wordt nog op Ameland gevierd. verkleden als een duivel, en vrouwen en kinderen slaan met stokken. (en niet Amelanders die in de buurt durven komen. ik heb nog nooit zo hard gerend)

https://nos.nl/artikel/319613-sunneklaas-wie-kent-hem

Ik vind sinterklaas met zwarte piet eigenlijk wel een aardige vooruitgang,
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:32:35 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201575455
Wat een kutkick joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201575596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ben vroeger gepest ondere andere doordat mijn ouders geen merkschoenen konden betalen, ik wil een verbod op merkschoenen.
Zo zeuren die KZOP zeikerdjes ook
Deze vergelijking slaat echt als kut op Dirk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201575616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deze vergelijking slaat echt als kut op Dirk.
Nou dit vind ik nou weer zielig voor Dirk
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 09:54:19 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201575657
Heel dat pest argument slaat sowieso nergens op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201575680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:54 schreef sp3c het volgende:
Heel dat pest argument slaat sowieso nergens op
Ik vind dat inderdaad niet een heel sterk argument. Sowieso zijn er van beide kanten heel weinig goede argumenten, maar goed, n of twee goede argumenten kunnen het verschil soms al net maken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201575700
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deze vergelijking slaat echt als kut op Dirk.
De vergelijking is wel heel kort door de bocht, maar aan de andere kant buitelen politici en activisten over elkaar heen om te vertellen hoe erg het wel niet is voor zwarte kindjes dat ze zwarte piet worden genoemd. Alsof dat veel erger is dan de kindjes met rood haar die vuurtoren worden genoemd, of jeugd met puistjes die uitgemaakt worden voor krentenbol.

Het om deze reden in de ban willen doen van zwarte piet is vrijwel net zo achterlijk als hierom krentenbollen uit de schappen te willen halen.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 10:13:48 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201575831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef Alfje het volgende:

[..]
De vergelijking is wel heel kort door de bocht, maar aan de andere kant buitelen politici en activisten over elkaar heen om te vertellen hoe erg het wel niet is voor zwarte kindjes dat ze zwarte piet worden genoemd. Alsof dat veel erger is dan de kindjes met rood haar die vuurtoren worden genoemd, of jeugd met puistjes die uitgemaakt worden voor krentenbol.

Het om deze reden in de ban willen doen van zwarte piet is vrijwel net zo achterlijk als hierom krentenbollen uit de schappen te willen halen.
De rest van het jaar ben je voor de pesters geen piet meer maar gewoon zwarte

Of kkzwarte
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201576151
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou ik vind Borat persoonlijk vrij smakeloze humor hoor.
Maar nu ben ik zeker zuur.
Dat mag jij vinden en kenbaar maken.

Maar hopelijk snap je ook dat als jij nu -samen met een paar andere zuurtjes- denkt dat het tijd word om op te roepen en actie te gaan voeren om dit soort ''kwetsende'' stereotypetjes te bannen, je nogal wat tegenstand kunt gaan verwachten.

Als je dan ook nog denkt dat je dat op zo'n dusdanige agressieve en intimiderende manier moet doen, dat zelfs de AIVD jou en jouw zuurtjes clubje onder een vergrootglas moet leggen, dan vinden toch heel wat mensen dat je de samenleving en het debat meer kwaad dan goed doet. Of je dan nog een punt hebt, gaat dan steeds minder spelen, want je verpest het zelf helemaal.

Net zoals KOZP dat heeft gedaan. Veel mensen die pro piet zijn (of beter gezegd; niet anti-zwarte piet waren) zijn dan ook al helemaal niet meer genteresseerd in de standpunten van iemand die zegt dat een piet niet perse zwart hoeft te zijn. Vice versa ook.

Met dank aan dat kleine stelletje racistische en agressieve linkse klaag deugers met hun slachtoffer cape; alleen maar meer wederzijdse onbegrip en haat en het steeds meer verpesten van de mogelijkheid om dingen gewoon op hun beloop te laten zodat het op een meer natuurlijke manier kan veranderen.

En dan komt nu daar ook nog eens die totaal gestoord idioterie van dat racistische BLM activisme bij kijken.
Nou, dat zal het debat wel goed doen hoor! :') |:( :|W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201576375
quote:
4s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:45 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar hopelijk snap je ook dat als jij nu -samen met een paar andere zuurtjes- denkt dat het tijd word om op te roepen en actie te gaan voeren om dit soort ''kwetsende'' stereotypetjes te bannen, je nogal wat tegenstand kunt gaan verwachten.
Dat hoeft voor mij niet. Ik heb om bepaalde andere typetjes van Cohen wel gewoon flink kunnen lachen, alleen Borat vond ik gewoon t flauw. Heeft weinig te maken met de achtergrond.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201576380
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef Alfje het volgende:

[..]
De vergelijking is wel heel kort door de bocht, maar aan de andere kant buitelen politici en activisten over elkaar heen om te vertellen hoe erg het wel niet is voor zwarte kindjes dat ze zwarte piet worden genoemd. Alsof dat veel erger is dan de kindjes met rood haar die vuurtoren worden genoemd, of jeugd met puistjes die uitgemaakt worden voor krentenbol.

Het om deze reden in de ban willen doen van zwarte piet is vrijwel net zo achterlijk als hierom krentenbollen uit de schappen te willen halen.
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind dat inderdaad niet een heel sterk argument. Sowieso zijn er van beide kanten heel weinig goede argumenten, maar goed, n of twee goede argumenten kunnen het verschil soms al net maken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201576391
Sowieso die "kwetsbare" groepjes die niet tegen straatnamen, beelden etc kunnen zijn voor mij zielig om het zielig doen, en dat geld ook voor de KOZP
Zeuren om het zeuren, zure mensen, nooit is het genoeg, je geeft ze een vinger en ze willen de hele hand
pi_201577631
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:08 schreef Cupfighter het volgende:
Sowieso die "kwetsbare" groepjes die niet tegen straatnamen, beelden etc kunnen zijn voor mij zielig om het zielig doen, en dat geld ook voor de KOZP
Zeuren om het zeuren, zure mensen, nooit is het genoeg, je geeft ze een vinger en ze willen de hele hand
Dit komt me over als zuur gezeur
pi_201578080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit komt me over als zuur gezeur
Dat kan, dan verschillen wij hier duidelijk in van mening en dan staan wij hierin lijnrecht tegenover elkaar
pi_201579724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:08 schreef Cupfighter het volgende:
Sowieso die "kwetsbare" groepjes die niet tegen straatnamen, beelden etc kunnen zijn voor mij zielig om het zielig doen, en dat geld ook voor de KOZP
Zeuren om het zeuren, zure mensen, nooit is het genoeg, je geeft ze een vinger en ze willen de hele hand
Nouja ik snap op zich wel dat je mensen die vroeger zich vooral kwalijk hebben gedragen niet moet vereren. Bij kunst vind ik dat je dit op zich ook kunt doen door een beschrijving van de daden te actualiseren. Zo kun je best zeggen dat iemand zich ook in de slavenhandel heeft gestort.

Wat betreft straatnamen vind ik het wijzigen op zich niet zo'n probleem, buiten misschien de kosten ervan. Ik zou ook niet graag op de Stalinstraat of de Zedonglaan willen wonen. Natuurlijk kun je daar wel doorslaan, maar van mijn part mogen ze de zeeheldenbuurt hier wel wat naamsveranderingen geven. Ze hebben al een aantal straten weggegooid tijdens de renovatie hiero en gewoon zeeheldenlaan genoemd, dat zal me echt aan mijn reet roesten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201579814
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja ik snap op zich wel dat je mensen die vroeger zich vooral kwalijk hebben gedragen niet moet vereren.

Standbeeld JP Coen moet verplaatst worden, 30 meter verder, het westfries museum in
Die andere figuur moet zichzelf verplaatsen naar de therapiekamer van een wappietherapeut
pi_201579849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Standbeeld JP Coen moet verplaatst worden, 30 meter verder, het westfries museum in
Die andere figuur moet zichzelf verplaatsen naar de therapiekamer van een wappietherapeut
Moeten zij weten. Die man vooraan is in ieder geval een megalomane gek, maar daar gaat het hier niet om.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201581737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Moeten zij weten. Die man vooraan is in ieder geval een megalomane gek, maar daar gaat het hier niet om.
Juist dat het in dit topic niet draait om die mega* ***, daar zijn andere topics voor.
Hoewel die *** van een stroming is die stelt dat het verwijderen van zp en het coenstandbeeld vernietiging is van de Nederlandse identiteit en cultuur.
Ik ben happy met mijn Nederlandse identiteit en deze bevat niet zp en eerbetoon aan JP Coen.
pi_201585967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat hoeft voor mij niet.
En toch gebeurt het.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201586023
quote:
4s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En toch gebeurt het.
Dat is juist het ergste
pi_201586111
quote:
4s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En toch gebeurt het.
En nu?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201586601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En nu?
Nu in de anonieme randstad roetveegpieten en in de echte gemeenschappen zwarte pieten. Die klagers durven toch de polder niet in.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 30 september 2021 @ 22:42:12 #244
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_201586724
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_201587340
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SpaceOddity op 30-09-2021 23:35:01 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201587344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En nu?
Ja gast. :')

Leuk hoor dat je zegt dat het voor jou niet "hoeft", maar dat is echt lekker belangrijk, want het gebeurt dus gewoon wel.

Zoals ik al zei, dan krijg je dus dit;
quote:
Veel mensen die pro piet zijn (of beter gezegd; niet anti-zwarte piet waren) zijn dan ook al helemaal niet meer genteresseerd in de standpunten van iemand die zegt dat een piet niet perse zwart hoeft te zijn. Vice versa ook.
Oftewel (nogmaals); het hele debat is verneukt door een klein groepje klagers die op valse gronden en agressieve wijze hun zienswijzen op proberen te dringen.

"Zwarte piet is racisme", roepen ze. Dat is niet zo en al zou het zelfs zo zijn dat dat wel zo het geval was, de meeste "niets mis met zwarte piet" denkers denken nu alleen nog maar "flikker toch een end op".

En terecht.

quote:
Nee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201587449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deze vergelijking slaat echt als kut op Dirk.
Nee. Is een van gelijke strekking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201587463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Standbeeld JP Coen moet verplaatst worden, 30 meter verder, het westfries museum in
Die andere figuur moet zichzelf verplaatsen naar de therapiekamer van een wappietherapeut
Alles wat antiblank is ben jij voor, dus nemen we het van jou niet serieus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201587552
Zwarte Piet heeft een racistische historie, klopt.

Alleen moeten buitenlanders geen eisen opleggen aan Nederlanders over hun tradities.
pi_201587751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 00:03 schreef BookFreak het volgende:
Zwarte Piet heeft een racistische historie, klopt.

Alleen moeten buitenlanders geen eisen opleggen aan Nederlanders over hun tradities.
De intentie niet te discrimineren is een Nederlandse traditie. Helaas het tegendeel ook.
Dan weer is er de traditie van de vrije meningsuiting en die geldt voor elke burger. Niet alleen voor mensen van de dominante meerderheid, dat zou antidemocratisch zijn. Hetwelk voor sommigen ook wel een Nederlandse traditie is, maar niet voor de meerderheid gelukkig
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:58:00 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201588413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:35 schreef Zwarte_Piet het volgende:

[..]
Nu in de anonieme randstad roetveegpieten en in de echte gemeenschappen zwarte pieten. Die klagers durven toch de polder niet in.
Mee eens, dan heeft iedereen wat ie wil. Alleen dan moet men ook niet meer zuur doen naar elkaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:03:35 #252
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201588421
quote:
4s.gif Op donderdag 30 september 2021 23:34 schreef SpaceOddity het volgende:

Oftewel (nogmaals); het hele debat is verneukt door een klein groepje klagers die op valse gronden en agressieve wijze hun zienswijzen op proberen te dringen.

"Zwarte piet is racisme", roepen ze. Dat is niet zo en al zou het zelfs zo zijn dat dat wel zo het geval was, de meeste "niets mis met zwarte piet" denkers denken nu alleen nog maar "flikker toch een end op".

Er zijn in die 10 jaar anders een hoop mensen van mening veranderd. Het “debat” is altijd waardeloos geweest, omdat zowel de ene groep alleen maar “is tredisie” zei en de “klagers” hun boekje aan argumenten ver te buiten ging door elke sinterklaasvierder als institutioneel racist te behandelen.

Dat er dan alsnog veel is gebeurd zegt toch wel iets over de algemene zienswijze van de Nederlander.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:06:51 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_201588424
Hey leuk zwartepietgelul op 1 oktober.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 00:03 schreef BookFreak het volgende:
Zwarte Piet heeft een racistische historie, klopt.

Alleen moeten buitenlanders geen eisen opleggen aan Nederlanders over hun tradities.
Hoeveel generaties duurt het voordat je geen buitenlander meer bent? Of hangt dat af van je huidskleur?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:28:27 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201588472
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:35 schreef Zwarte_Piet het volgende:

[..]
Nu in de anonieme randstad roetveegpieten en in de echte gemeenschappen zwarte pieten. Die klagers durven toch de polder niet in.
Je ziet overal roetveeg en zwarte pieten

Die matige geforceerde tweedeling tussen de Randstad en de rest is echt helemaal nergens voor nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201588485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er zijn in die 10 jaar anders een hoop mensen van mening veranderd. Het “debat” is altijd waardeloos geweest, omdat zowel de ene groep alleen maar “is tredisie” zei en de “klagers” hun boekje aan argumenten ver te buiten ging door elke sinterklaasvierder als institutioneel racist te behandelen.

Dat er dan alsnog veel is gebeurd zegt toch wel iets over de algemene zienswijze van de Nederlander.
Menigeen geeft er niets om en dan is het makkelijker om de racisme roepers dan maar hun gelijk te geven, want hey stel je voor dat ze gelijk hebben, en je bent toch geen racist?

Zou je je verdiepen in de traditie dan is het duidelijk dat de traditie van oudsher totaal niets met racisme te maken heeft, en dan hebben deze mensen volledig gelijk om pal te staan achter deze traditie.

Als iedereen elkaar nou in zijn waarde laat en gemeenschappen Sinterklaas laten vieren zoals die gemeenschappen dat zelf willen, ipv de wil op te leggen. In de Randstad met 'wat voor Piet dan ook', en daarbuiten gewoon met een gitzwart geschminkte Zwarte Piet

Iedereen blij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201588499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
Menigeen geeft er niets om en dan is het makkelijker om de racisme roepers dan maar hun gelijk te geven, want hey stel je voor dat ze gelijk hebben, en je bent toch geen racist?

Zou je je verdiepen in de traditie dan is het duidelijk dat de traditie van oudsher totaal niets met racisme te maken heeft, en dan hebben deze mensen volledig gelijk om pal te staan achter deze traditie.

Als iedereen elkaar nou in zijn waarde laat en gemeenschappen Sinterklaas laten vieren zoals die gemeenschappen dat zelf willen, ipv de wil op te leggen. In de Randstad met 'wat voor Piet dan ook', en daarbuiten gewoon met een gitzwart geschminkte Zwarte Piet

Iedereen blij.
Dat is het probleem met immigranten en allochtonen, die verdiepen zich er niet in.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:51:27 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_201588558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
Menigeen geeft er niets om en dan is het makkelijker om de racisme roepers dan maar hun gelijk te geven, want hey stel je voor dat ze gelijk hebben, en je bent toch geen racist?

Zou je je verdiepen in de traditie dan is het duidelijk dat de traditie van oudsher totaal niets met racisme te maken heeft, en dan hebben deze mensen volledig gelijk om pal te staan achter deze traditie.

Als iedereen elkaar nou in zijn waarde laat en gemeenschappen Sinterklaas laten vieren zoals die gemeenschappen dat zelf willen, ipv de wil op te leggen. In de Randstad met 'wat voor Piet dan ook', en daarbuiten gewoon met een gitzwart geschminkte Zwarte Piet

Iedereen blij.
Zou je je erin verdiepen dan zou je weten dat slavernij van oudsher niets met racisme te maken hebben, dus dat we het ooit afgeschaft hebben...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:55:38 #258
8369 speknek
Another day another slay
pi_201588586
Als je je in de traditie van concentratiekampen verdiept, zou je weten dat het een Brits / Zuid Afrikaanse uitvinding is, dus waarom de Joden zich dat denken toe te kunnen eigenen?

Heb je nog meer volkomen onoprechte extreemrechtse talking points speknek? Bakken vol beste lezer, bakken vol, maar ik laat het liever over aan de andere users.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:36:01 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201588878
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:36 schreef Montagui het volgende:
Zou je je verdiepen in de traditie dan is het duidelijk dat de traditie van oudsher totaal niets met racisme te maken heeft, en dan hebben deze mensen volledig gelijk om pal te staan achter deze traditie.
Daar gaat het ook niet echt om volgens mij. En daarom ben ik het ook oneens met het sinterklaasvierders zijn racisten!1!!1 argument
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:44:38 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201588955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:55 schreef speknek het volgende:
Als je je in de traditie van concentratiekampen verdiept, zou je weten dat het een Brits / Zuid Afrikaanse uitvinding is, dus waarom de Joden zich dat denken toe te kunnen eigenen?

Lolwhut?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:51:24 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_201589021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lolwhut?
Inderdaad
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201589107
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:06 schreef speknek het volgende:
Hey leuk zwartepietgelul op 1 oktober.
[..]
Hoeveel generaties duurt het voordat je geen buitenlander meer bent? Of hangt dat af van je huidskleur?
Nederlander zijn is een etniciteit. Je kan het nooit worden. Je bent ermee geboren door je ouders of niet. Dat men tegenwoordig je wijs wil maken dat iedereen Nederlander kan worden via het bemachtigen van een papiertje is natuurlijk lariekoek.
pi_201589128
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:06 schreef speknek het volgende:
Hey leuk zwartepietgelul op 1 oktober.
[..]
Hoeveel generaties duurt het voordat je geen buitenlander meer bent? Of hangt dat af van je huidskleur?
Wanneer je een dubbele nationaliteit wil aanhouden en nog gaat stemmen voor het land waar je overgrootvader geboren is dan blijf je imo een buitenlander.
U MAD?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:03:42 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_201589143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:00 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Nederlander zijn is een etniciteit. Je kan het nooit worden. Je bent ermee geboren door je ouders of niet. Dat men tegenwoordig je wijs wil maken dat iedereen Nederlander kan worden via het bemachtigen van een papiertje is natuurlijk lariekoek.
Maar tweedegeneratie is dus Nederlander?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201589300
Zwarte piet hoort bij Sinterklaas.
vandaar de titel Sinterklaas en Zwarte piet.
tot de massale immigratie van uitkeringstrekkers en de komst van beroepsdemonstranten was Zwarte piet nooit een probleem.

zie ook de Sinter class.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:24:03 #266
117098 Hathor
Effe niet
pi_201589356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:06 schreef speknek het volgende:
Hey leuk zwartepietgelul op 1 oktober.
[..]
Hoeveel generaties duurt het voordat je geen buitenlander meer bent? Of hangt dat af van je huidskleur?
De hardste schreeuwers in deze discussie zijn gewoon buitenlanders hoor, Afriyie en Akwasi zijn dacht ik beide in Ghana geboren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201589744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
De hardste schreeuwers in deze discussie zijn gewoon buitenlanders hoor, Afriyie en Akwasi zijn dacht ik beide in Ghana geboren.
Op FOK! zijn de hardste zp-schreeuwers users met veel Nederlandse achtergrond.
pi_201589832
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:51 schreef speknek het volgende:

[..]
Zou je je erin verdiepen dan zou je weten dat slavernij van oudsher niets met racisme te maken hebben, dus dat we het ooit afgeschaft hebben...
Interessant. Ik zou zeggen begin een topic daarover.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201589835
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:55 schreef speknek het volgende:
Als je je in de traditie van concentratiekampen verdiept, zou je weten dat het een Brits / Zuid Afrikaanse uitvinding is, dus waarom de Joden zich dat denken toe te kunnen eigenen?

Heb je nog meer volkomen onoprechte extreemrechtse talking points speknek? Bakken vol beste lezer, bakken vol, maar ik laat het liever over aan de andere users.
Slecht geslapen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:45:30 #270
117098 Hathor
Effe niet
pi_201590120
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Op FOK! zijn de hardste zp-schreeuwers users met veel Nederlandse achtergrond.
Ja, logisch toch?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201590154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:03 schreef speknek het volgende:

[..]
Maar tweedegeneratie is dus Nederlander?
De vraag is al beantwoord. Als jij geboren bent in China en om n of ander reden heb je een Chinees paspoort gekregen....ben je nu een Chinees? Je zal nooit etnisch Chinees zijn.

2e generatie Marokkanen of Surinamers zijn geen Nederlanders. Daarom heten ze ook Marokkanen en Surinamers.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:04:18 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201590329
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 00:03 schreef BookFreak het volgende:
Zwarte Piet heeft een racistische historie, klopt.

Alleen moeten buitenlanders geen eisen opleggen aan Nederlanders over hun tradities.
Nee,er is geen racistische historie. Het is een literair figuur, die uit de verhaaltjes is gestapt. Historisch gezien is alleen Sinterklaas zelf deel van de viering. Piet is er in de 19e eeuw bij verzonnen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:07:18 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_201590367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:48 schreef BookFreak het volgende:

[..]
De vraag is al beantwoord. Als jij geboren bent in China en om n of ander reden heb je een Chinees paspoort gekregen....ben je nu een Chinees? Je zal nooit etnisch Chinees zijn.

2e generatie Marokkanen of Surinamers zijn geen Nederlanders. Daarom heten ze ook Marokkanen en Surinamers.
Dus mensen als Baudet zijn ook geen Nederlanders. Okay, duidelijk. Zelf geloof ik dat mijn stamboom teruggaat naar volbloed Batavier aan beide zijden. Ben ik etnisch Nederlander of had ik dan Fries moeten zijn?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:08:24 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_201590374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:15 schreef Montagui het volgende:

[..]
Slecht geslapen?
Yep.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201590398
in tegenstelling tot meneer Airfryer heeft Zwarte piet geen strafblad. Zwarte piet is nooit veroordeeld voor iets. Los van het strooien van pepernoten kun je Zwarte piet nergens op betrappen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:15:09 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_201590465
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
in tegenstelling tot meneer Airfryer heeft Zwarte piet geen strafblad. Zwarte piet is nooit veroordeeld voor iets. Los van het strooien van pepernoten kun je Zwarte piet nergens op betrappen.
Zwarte Piet verzorgt minstens tien miljoen gevallen van inbraak en huisvredebreuk per jaar. Als je hen opsluit verlaag je de criminaliteit in Nederland met 800%.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:31:33 #277
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201590605
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De intentie niet te discrimineren is een Nederlandse traditie.
Ja, dat is een oud gebruik. Al in de 16e eeuw verzamelde men zich naar het schijnt op de eerste zondag van de maand in genderneutrale kleding op het dorpsplein om daar het grote feest van de non-intentie tot discrimineren te vieren, begeleid door zelfgemaakte versjes en allerhande niet-kwetsende potsenmakerij. }:|
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:34:43 #278
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201590643
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
in tegenstelling tot meneer Airfryer heeft Zwarte piet geen strafblad. Zwarte piet is nooit veroordeeld voor iets. Los van het strooien van pepernoten kun je Zwarte piet nergens op betrappen.
Behalve dan op zijn gezicht, als je die meneer A. moet geloven.
pi_201590762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Op FOK! zijn de hardste zp-schreeuwers users met veel Nederlandse achtergrond.
Gek he, als het om een Nederlandse traditie gaat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:00:31 #280
64288 Bensel
Ladderzat
pi_201590865
Ik snap sowieso de hele 'zwarte piet is racisme' beweging niet. Om racisme te zijn, moet er iemand benadeeld worden. Dat is feitelijk al niet eens mogelijk. tegenstanders zeggen dat mensen 'uitgescholden' worden doordat ze vergeleken worden met zwarte piet. Dat is vreemd, want zwarte piet kent enkel positieve eigenschappen: atletisch, grappig, goedlachs, trouw, rechtvaardig etc.

Ook is zwarte piet een goede didactische mogelijkheid, voornamelijk in kleinere dorpen waar donkergekleurde mensen nog niet een dagelijks beeld was, kon je daarmee de kinderen leren dat mensen die een andere kleur hebben niet eng zijn. Sinterklaas was met zijn grote boek vaak enger.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:01:17 #281
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_201590874
NO MORE BLACKFACE! :( NO MORE BLACKFACE! :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:02:17 #282
64288 Bensel
Ladderzat
pi_201590886
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:01 schreef Paul het volgende:
NO MORE BLACKFACE! :( NO MORE BLACKFACE! :(
verbied schoensmeer!
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:03:32 #283
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_201590900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:02 schreef Bensel het volgende:

[..]
verbied schoensmeer!
8}
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:59:54 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201591422
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:48 schreef BookFreak het volgende:

[..]
De vraag is al beantwoord. Als jij geboren bent in China en om n of ander reden heb je een Chinees paspoort gekregen....ben je nu een Chinees? Je zal nooit etnisch Chinees zijn.

2e generatie Marokkanen of Surinamers zijn geen Nederlanders. Daarom heten ze ook Marokkanen en Surinamers.
Dan is feitelijk niemand Nederlander!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201591646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Dus mensen als Baudet zijn ook geen Nederlanders. Okay, duidelijk. Zelf geloof ik dat mijn stamboom teruggaat naar volbloed Batavier aan beide zijden. Ben ik etnisch Nederlander of had ik dan Fries moeten zijn?
Als geen n van Baudets ouders Nederlands bloed heeft dan is hij geen Nederlander nee.
pi_201591653
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan is feitelijk niemand Nederlander!
Hoezo? Bestaat Nederland alleen maar uit Surinamers en Marokkanen dan?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:17:52 #287
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201591677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan is feitelijk niemand Nederlander!
Non sequitur. Hij doelt op etno-culturele identiteit, die inderdaad niet per se samenvalt met iemands nationaliteit en/of land van vestiging.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:21:12 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201591715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 00:03 schreef BookFreak het volgende:
Zwarte Piet heeft een racistische historie, klopt.

Alleen moeten buitenlanders geen eisen opleggen aan Nederlanders over hun tradities.
Wat is racistisch aan een kindervriend, welke voortkomt uit folklore welke verkleed is in een feestelijke versie van iets uit de 16de eeuw?

Really.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:22:11 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201591723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:00 schreef Bensel het volgende:
Ik snap sowieso de hele 'zwarte piet is racisme' beweging niet. Om racisme te zijn, moet er iemand benadeeld worden. Dat is feitelijk al niet eens mogelijk. tegenstanders zeggen dat mensen 'uitgescholden' worden doordat ze vergeleken worden met zwarte piet. Dat is vreemd, want zwarte piet kent enkel positieve eigenschappen: atletisch, grappig, goedlachs, trouw, rechtvaardig etc.

(...)
Wat dacht je van gewoon een kindervriend?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:24:06 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201591741
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, logisch toch?
Dat maakt fok! racistisch denk ik. Zoals alles volgens bluesdude wat blanken doen racisme is. Per definitie.

Maar als Fok! racistisch is en hij ook hier een account heeft, maakt dat van blues ook een keiharde racist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:29:05 #291
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201591781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:16 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Hoezo? Bestaat Nederland alleen maar uit Surinamers en Marokkanen dan?
Nee, maar er zullen maar heel weinig Nederlanders zijn wiens voorouders allemaal binnen ONZE landsgrenzen zijn geboren. Sterker nog, als je heel ver terug rekent zelfs niemand!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:31:57 #292
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201591819
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Non sequitur. Hij doelt op etno-culturele identiteit, die inderdaad niet per se samenvalt met iemands nationaliteit en/of land van vestiging.
Ik kan me uit eerdere "discussies" herinneren dat deze user culturele identiteit op de tweede plaats zette. Maar culturele identiteit is nu eenmaal iets wat moeilijk te identificeren is. Ik heb een hekel aan draaiorgels, ben ik dan ineens geen Nederlander?

Natuurlijk is er een duidelijke scheidslijn wanneer iemand overduidelijk wel of geen binding heeft met tradities en cultuur, maar het midden is wel een grijs gebied. Een expat die na 3 jaar weer teruggaat geeft duidelijk geen kloot, om maar een voorbeeld te geven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:38:22 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_201591888
Dat valt ook nog maar te bezien natuurlijk, veel expats gaan weer terug en voelen zich vervolgens ontheemd in hun oude land, omdat ze wel degelijk veel identiteit hebben overgenomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:43:59 #294
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201591948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, maar er zullen maar heel weinig Nederlanders zijn wiens voorouders allemaal binnen ONZE landsgrenzen zijn geboren. Sterker nog, als je heel ver terug rekent zelfs niemand!
Kul. Dit gebied is ee altijd geweest. Landsgrenzen zijn iets recents. Er zijn genoeg mensen wier voorouders in dit gebied geboren zijn ook voordat er landsgrenzen waren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:45:46 #295
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201591962
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kul. Dit gebied is ee altijd geweest. Landsgrenzen zijn iets recents. Er zijn genoeg mensen wier voorouders in dit gebied geboren zijn ook voordat er landsgrenzen waren.
Ik bedoel het meer als je terugrekent, als je het stelt van zodra het land in de huidige vorm bestaat is het anders, maar de laatste keer dat de landsgrenzen wijzigden is denk ik niet van heel lang terug.
Verder ook niet zo'n interessante discussie, want dit is semantisch en ook nog eens over een onderwerp dat nauwelijks te maken heeft met ZP, je hoeft niet per se een Nederlander te zijn om sinterklaas leuk te vinden en ik ken ook mensen die gezien zouden worden als rasnederlander die sinterklaas een waardeloos feest vinden (vaak wel totaal los van de ZP-discussie)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201591987
het is een verschil in cultuur.
in Nederland is het zo dat als je iets graag wilt hebben dan zet je dat op je verlanglijstje.
anti-zwarte pieten: Wat lijstje, ik steel het gewoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:07:56 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_201592162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is een verschil in cultuur.
in Nederland is het zo dat als je iets graag wilt hebben dan zet je dat op je verlanglijstje.
anti-zwarte pieten: Wat lijstje, ik steel het gewoon.
Ah ja want het zijn zwartjes he. In de eerste plaats geen Nederlanders, en ze houden van jatten. Omdat het zwartjes zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201592404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Dus mensen als Baudet zijn ook geen Nederlanders. Okay, duidelijk. Zelf geloof ik dat mijn stamboom teruggaat naar volbloed Batavier aan beide zijden. Ben ik etnisch Nederlander of had ik dan Fries moeten zijn?
Denk je er wel even om dat je Baudet in de toekomst nog van white supremacy moet beschuldigen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:30:39 #299
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_201592409
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Ah ja want het zijn zwartjes he. In de eerste plaats geen Nederlanders, en ze houden van jatten. Omdat het zwartjes zijn.
Das een beste aanname die je daar doet vrind.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:32:32 #300
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201592433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Denk je er wel even om dat je Baudet in de toekomst nog van white supremacy moet beschuldigen?
Tegen de achtergrond van Baudets gedrag het afgelopen jaar klinkt dat niet eens zo absurd meer. Wat is die man afgegleden, zeg. (Of alleen zijn masker, dat kan ook.)
pi_201592577
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Tegen de achtergrond van Baudets gedrag het afgelopen jaar klinkt dat niet eens zo absurd meer. Wat is die man afgegleden, zeg. (Of alleen zijn masker, dat kan ook.)
Ja, want hij heeft uitspraken gedaan die om allerlei redenen niet geciteerd kunnen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')