abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:56:20 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195890942
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:56:32 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195890947
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:49 schreef Gunner het volgende:
Goed 0,0 perspectief dus.
Meest accurate beschrijving voor het korte- en middellange termijn beeld :D
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195890953
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan die vragen over vakanties, man man man. Wat voor knuppels móeten nu per se 'naar de sneeuw' of 'naar de zon' dan? _O- :')

Mensen :')
Idd. Alsof dit het moment is om aan vakantie te denken. :N
Eerst maar eens zien die besmettingen omlaag te krijgen en daarna kun je - langzaam maar zeker - misschien gaan denken aan vakantie. Maar niet naar het buitenland svp. Komt er straks weer een lading het-is-maar-een-verkoudheidje-vakantiegangers terug naar Nederlandse bodem, om vervolgens níet in thuisisolatie te gaan.

Sneeuw en zon. Sjonge zeg. Hoezo prioriteiten?
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:57:12 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195890972
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:56 schreef Natalie het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien die besmettingen omlaag te krijgen en daarna kun je - langzaam maar zeker - misschien gaan denken aan vakantie. Maar niet naar het buitenland svp. Komt er straks weer een lading het-is-maar-een-verkoudheidje-vakantiegangers terug naar Nederlandse bodem, om vervolgens níet in thuisisolatie te gaan.

Blijkbaar werken adviezen niet dus dan rest een verbod
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:57:31 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195890974
quote:

[..]

Als ze gewoon op vakantie gaan naar een land met minder besmettingen dan Nederland lijkt me het juist een uitstekend idee 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195890976
https://www.ad.nl/ensched(...)gn=socialsharing_web

De wappies worden steeds gekker. Nu willen ze ziekenhuizen binnendringen om opnames te maken op de spoedeisende hulp en de IC :').
pi_195890981
quote:

[..]

Ja je kunt er vergif op innemen dat er straks weer zo'n wintersportgolf ontstaat als je daar niet paal en perk aan gaat stellen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195890983
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet je eigenlijk allemaal niet. Totaal aantal besmettingen is ook compleet onbekend en da's de grootste factor toch?
Klopt en ik trek ook geen conclusie en het kan gewoon een kwestie zijn van toeval.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:58:31 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195891019
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef RedFever007 het volgende:
Chips met mayo wtf :r
Chips met een Duyvis-Mayo-Dip *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195891027
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ze gewoon op vakantie gaan naar een land met minder besmettingen dan Nederland lijkt me het juist een uitstekend idee 8-)
:Y

Je kunt beter 'n paar weken in Zweden gaan zitten i.p.v. in Amsterdam.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:58:46 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195891029
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:59:01 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195891041
Een effectief vaccin bestaat alleen bij geluk zonder weerga

“Nog maar tien maanden na de identificatie van SARS-CoV-2 viert optimisme over vaccinatie hoogtij. Houd er rekening mee dat die vaccins niet werken, waarschuwt Marc Bonten.“
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:59:03 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195891043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:46 schreef Michie_ het volgende: [..] Japan heeft nooit ook maar een lockdown gehad, dat mag niet eens. Toch gaat het daar prima
Nooit opgelegd maar het volk is technisch vrijwillig in lockdown gegaan. Als je een westerling vraagt zoveel mogelijk thuis te blijven dan.. nouja, je hebt het al genoeg kunnen zien hoe?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195891044
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:44 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Ik denk dat een korte lockdown potentie heeft mits: - het ook echt een korte lockdown blijft; dat er niet eindeloos gerekt word, zodat mensen het beter volhouden.
Het eerst land op de wereld dat punt 1 zal waarmaken, zal wel een primeur zijn.

Alleen schat ik de kans rond de 0 dat het lukt.
pi_195891046
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Jaeger85 het volgende:

De wappies worden steeds gekker. Nu willen ze ziekenhuizen binnendringen om opnames te maken op de spoedeisende hulp en de IC :').
Wat. de. fuck. Zo frustrerend deze debielen! Kan me er echt over opwinden.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:00:12 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195891069
quote:

Dat was begin dit jaar ook al zo in New York. Zo begon het eigenlijk.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:00:47 #18
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195891085
Geloof je dat ze denken dat er een breed draagvlak is??? Ik denk het niet.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:01:05 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195891092
Is ergens een samenvatting van de persconferentie te lezen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:01:10 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195891093
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:59 schreef wpor het volgende:

[..]

Wat. de. fuck. Zo frustrerend deze debielen! Kan me er echt over opwinden.
Hoogste tijd om dit soort mongolen voor altijd op te sluiten. ^O^
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:01:36 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195891103
quote:

[..]

Dat is wel mijn plan straks ja. Vraag is vooral of die andere landen mij willen hebben :D

Het is ook allemaal niet zo zwart/wit. Als je met je eigen auto op vakantie gaat naar een gebied waar je niet of nauwelijks mensen gaat tegenkomen en waar de cijfers per 100.000 inwoners veel lager liggen zie ik niet echt een probleem.

Wintersporten in druk wintersportgebieden met volgepakte liften en après ski is natuurlijk weer een totaal ander verhaal.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:02:20 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195891126
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Meest accurate beschrijving voor het korte- en middellange termijn beeld :D
'Our battles are directed, sir?'
- Blackadder
pi_195891142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is wel mijn plan straks ja. Vraag is vooral of die andere landen mij willen hebben :D

Het is ook allemaal niet zo zwart/wit. Als je met je eigen auto op vakantie gaat naar een gebied waar je niet of nauwelijks mensen gaat tegenkomen en waar de cijfers per 100.000 inwoners veel lager liggen zie ik niet echt een probleem.

Wintersporten in druk wintersportgebieden met volgepakte liften en après ski is natuurlijk weer een totaal ander verhaal.
Zolang je maar 2 weken gaat en die twee weken op je hotelkamer blijft willen alle landen je wel hebben ;)
pi_195891151
quote:

Dat is natuurlijk wel precies wat Henk, Ingrid en Gerda gaan doen... anders is er geen hol aan om op vakantie te gaan :')
pi_195891159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat het al misgaat bij 1.
Het gaat mis bij alle punten. Eigenlijk. Daarom gaat een korte lockdown hier niet helpen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je bco al binnen de kortste keren helemaal misloopt gaat er inderdaad behoorlijk wat mis. Maar met die paar tientallen besmettingen die men in die landen heeft is dat allemaal uitstekend op te volgen.

Veel Europese landen hebben de boot volledig gemist door net niet door te zetten maar vooral het zo snel mogelijk verlichten belangrijk vonden waardoor je naar mate de zomer vorderde alweer achter de feiten aanliep.
Eens. Maar in NL konden ze het al na tientallen besmettingen al niet meer bij benen, dat helpt gewoon niet. Kunnen we wel mooi een lockdown in, maar dan mag je hopen dat ze die fout niet weer maken. Kunnen ze elke persconferentie wel roepen dat we het als volk moeten doen (wat deels ook zo is uiteraard), maar hun eigen rol mag ook wel eens onder de loep genomen worden.
pi_195891161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Our battles are directed, sir?'
- Blackadder
"I have a cunning plan!"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:03:30 #27
416575 crew  Evenstar
pi_195891168
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
pi_195891169
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:59 schreef Gunner het volgende:

“Nog maar tien maanden na de identificatie van SARS-CoV-2 viert optimisme over vaccinatie hoogtij. Houd er rekening mee dat die vaccins niet werken, waarschuwt Marc Bonten.“
Goede punten. Ik geef 'm wel gelijk. Goedkoop en makkelijk sneltesten lijkt me echt een betere optie voor de komende jaren. Dat een vaccin het oplost duurt wellicht nog wel 10 jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195891185
quote:

[..]

In een aantal landen kom je wel binnen met 'n negatieve test. Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Lijkt erop dat veel mensen denken dat er een soort van giftige Corona-wolken zijn en dat je het inadement zo gauw als je voet zet op buitenlandse grond.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:04:07 #30
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Blijkbaar werken adviezen niet dus dan rest een verbod
Goed idee.
Als 't niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks.

quote:

Ze mogen van mij ook weg blijven tot de crisis achter de rug is :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef TheVulture het volgende:

Ja je kunt er vergif op innemen dat er straks weer zo'n wintersportgolf ontstaat als je daar niet paal en perk aan gaat stellen....
Ja, dat zit er dik in, vrees ik.
Op de een of andere manier wegen woorden als 'dringend advies' niet zo zwaar bij de massa. Het wordt gezien als 'Dus het mag', want er is immers geen verbod. En dus gaan ze.
Moet idd iets aan gedaan worden. 17 miljoen Nederlanders met de neus dezelfde kant op krijgen met een 'dringend advies' is ook wel een utopie, hoor. Teveel koppige, zeer aan hun vrijheid gehechte, mensen.
pi_195891198
twitter
De morele chantage is ook officieel begonnen. Triest.
zie email 27 oktober
pi_195891203
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat mis bij alle punten. Eigenlijk. Daarom gaat een korte lockdown hier niet helpen.
[..]

Eens. Maar in NL konden ze het al na tientallen besmettingen al niet meer bij benen, dat helpt gewoon niet. Kunnen we wel mooi een lockdown in, maar dan mag je hopen dat ze die fout niet weer maken. Kunnen ze elke persconferentie wel roepen dat we het als volk moeten doen (wat deels ook zo is uiteraard), maar hun eigen rol mag ook wel eens onder de loep genomen worden.
In de zomer waren er amper besmettingen. Toen hebben ze ook amper wat geregeld om het testen en BCO op orde te brengen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:04:40 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195891204
quote:

Je moet ook wel echt in een aparte dimensie zitten als je denkt dat het allemaal nep is en in het ziekenhuis alleen acteurs zijn. Er zijn serieus mensen die dat geloven.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:04:55 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195891212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan die vragen over vakanties, man man man. Wat voor knuppels móeten nu per se 'naar de sneeuw' of 'naar de zon' dan? _O- :')

Mensen moeten ook niet per se naar de Action, maar tóch staat er een rij voor de deur om naarbinnen te mogen.

pi_195891217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

We wachten tot je met vakantie gaat, vlak daarvoor kunnen we gaan lockdownen.
pi_195891222
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Goed idee.
Als 't niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks.
[..]

Ze mogen van mij ook weg blijven tot de crisis achter de rug is :Y
[..]

Ja, dat zit er dik in, vrees ik.
Op de een of andere manier wegen woorden als 'dringend advies' niet zo zwaar bij de massa. Het wordt gezien als 'Dus het mag', want er is immers geen verbod. En dus gaan ze.
Moet idd iets aan gedaan worden. 17 miljoen Nederlanders met de neus dezelfde kant op krijgen met een 'dringend advies' is ook wel een utopie, hoor. Teveel koppige, zeer aan hun vrijheid gehechte, mensen.
Dit ja. "Het mag toch!"
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:41 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195891228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"I have a cunning plan!"
Ik wou graag voor een andere quote van Baldrick opteren elke keer dat de nieuwe cijfers bekend worden:
"Oi want moi mum..."
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:42 #38
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891230
quote:

Volgens mij hebben die wappies kortsluiting in hun hoofd :')
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:06:05 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195891241
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:59 schreef Gunner het volgende:

Heel ernstig eigenlijk, maar hier wordt totaal geen rekening mee gehouden.

Denk wel dat er forse weerstand gaat komen als ergens in het voorjaar er geen perspectief geboden wordt en de vaccins te matig zijn en de maatregelen blijven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:06:38 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195891258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je het bestrijden van corona gaat vergelijken met het uitroeien van Joden dan zijn we snel uitgepraat hoor.
Yep dat waren ze dan ook letterlijk omdat de kortzichtige meerderheid vond dat het zo onzettend goed was.

Wanneer de wet niet meer bestand is tegen eigengereide elitaire willekeur omdat plots een meerderheid voor is, is de aanpak van nu inderdaad met die van destijds vergelijken. Het doel en (gemanipuleerde) werkwijze heiligt daarom niet de middelen.
Er is een reden dat de wet juist niet simpel noch snel mag kunnen worden veranderd.
Op geen enkele wijze zie en heb ik een reden om een vrijheidsinperkende corona wet in te voeren.

De daarvoor ingerichte WPG biedt ruim voldoende aangrijpingspunten om zaken aan te pakken.
Desnoods kondigt (en rechtvaardigt) de Regering net als in andere landen, de noodtoestand dan maar af.

Net als in 1935 (en andere momenten) moeten men geen welgevallige stellingen in gaan nemen omdat een doel ineens heilig is verklaard. Dat (mijn) grondwettelijke vrijheden eventjes opzij wordt gezet met een slimme constructie van een (sc)haakwetje voor een niet nader omschreven doel is precies zoiets.

Met de Coronawet in de hand, wordt nu opdracht gegeven aan de bevolking om een bepaald gedrag te vertonen en dat af te kunnen dwingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:21 #41
416575 crew  Evenstar
pi_195891279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zolang je maar 2 weken gaat en die twee weken op je hotelkamer blijft willen alle landen je wel hebben ;)
Plan is nog steeds om te road trippen naar Noordkaap. Vier weken, vooral vakantiehuisjes. Denk dat de kans groter is dat ik hier besmet raak (werk, winkels etc.) dan in Lapland :P

Vraag is vooral hoe de grensovergangen gaan zijn en hoe makkelijk/moeilijk wij de grenzen over kunnen tussen alle Scandinavische landen. Vooral Noorwegen lijkt streng te zijn (op papier), maar geen idee hoe handhaving daar is.

... maar goed duurt nog vier maanden voordat het zo ver is, alles met free cancellation geboekt, dus kan het afzeggen als ik ook maar een beetje twijfel. Met een beetje pech is in maart golf nummer drie aan de gang en met heel veel geluk is dat net een prima dipje waarin het wel kan. Who knows ....
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:31 #42
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891286
quote:

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
Ja, da's een zeer goede vraag. Dat vraag ik me ook af, collega.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:08:00 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195891303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit ja. "Het mag toch!"
Erg he? Is niet alleen Nederlands hoor, in Israël werd de nationale luchthaven overlopen vlak voor de lockdowns en ze gaan zelfs zo ver om om te vliegen via de Malediven zodat ze vanuit een land komen waarvoor je niet in quarantaine hoeft.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:08:55 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Je moet ook wel echt in een aparte dimensie zitten als je denkt dat het allemaal nep is en in het ziekenhuis alleen acteurs zijn. Er zijn serieus mensen die dat geloven.
Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij. Je zou denken dat er belangrijke zaken spelen dan je eigen hersenspinsels.
pi_195891343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Erg he? Is niet alleen Nederlands hoor, in Israël werd de nationale luchthaven overlopen vlak voor de lockdowns en ze gaan zelfs zo ver om om te vliegen via de Malediven zodat ze vanuit een land komen waarvoor je niet in quarantaine hoeft.
En tegelijk, als je Nederlanders kent, ook zo typerend. En dat is de regering wel kwalijk te nemen, natuurlijk.
pi_195891349
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heel ernstig eigenlijk, maar hier wordt totaal geen rekening mee gehouden.

Denk wel dat er forse weerstand gaat komen als ergens in het voorjaar er geen perspectief geboden wordt en de vaccins te matig zijn en de maatregelen blijven.
Met deze aantallen is dan de enige hoop dat er langzaam een vorm van groepsimmuniteit ontstaat. Met 70k bestemmingen per week (en waarschijnlijk x2 omdat we een groot aantal gevallen niet testen) heb je na de winter wel 10-20% extra mensen met antistoffen. Dus nog een winter verder kun je mogelijk effecten van immuniteit gaan zien.
pi_195891350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Haha, dat is hier ook. In Spanje of zo geweest en dan eerst naar Zweden vliegen om dan vanaf daar terug te vliegen.
pi_195891375
quote:

Het blijft sowieso aanmodderen. Als je zo'n grote solidariteit wil creëren heb je een crisis nodig van Wereld Oorlogse-proporties. Corona staat nog te ver van ons af, of van het merendeel mensen. Een totale lockdown accepteert het volk niet, en al zeker niet voor langere tijd. Je ziet nu al spanningen in de samenleving. En kijk bv naar Italië deze week.

En betreft dat vaccin zie Marc Bonten in de NRC.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195891384
quote:

Het is ook echt opvallend dat die journalisten die vraag eigenlijk nooit stellen. Lijkt me niet een hele moeilijke vraag, toch? Zoveel mooie woorden (regionaal ingrijpen, iedereen kunnen testen, etc), maar in de praktijk kwam er niks van. Na zo'n lockdown kom je gewoon terug bij deze cijfers als ze hogerop niet verder denken dan een vaccin en mooie dingen blijven roepen, terwijl er niks gebeurd.

Logisch dat Rutte en de Jonge denken dat ze er mee weg komen als ze zulke vragen horen. Want als de journalisten geen kritische vragen stellen doen ''normale'' Nederlanders dat ook niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:10:45 #50
416575 crew  Evenstar
pi_195891387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

In een aantal landen kom je wel binnen met 'n negatieve test. Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Lijkt erop dat veel mensen denken dat er een soort van giftige Corona-wolken zijn en dat je het inadement zo gauw als je voet zet op buitenlandse grond.
Op vakantie naar buitenland is echt niet anders dan in Nederland wat mij betreft.

Heb nog wel mijn vraagtekens bij vliegtuigen. Er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat je in een vliegtuig niet heel veel meer kans loopt op besmettingen, maar toch voel ik mij daar niet lekker bij. Met eigen vervoer wat rondrijden en overnachten in vakantiehuisjes in het buitenland is niet heel anders dan vanuit Utrecht naar Zeeland rijden om daar in een vakantiepark te zitten.

Met hoe de getallen nu zijn is het eerder "gevaarlijker" om in Nederland op vakantie te gaan dan naar sommige andere Europese landen.
pi_195891403
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:08 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij. Je zou denken dat er belangrijke zaken spelen dan je eigen hersenspinsels.
Het is houvast voor sommigen. covid en de maatregelen zijn beperkend, verwarrend en veroorzaken angst. Dus als je gelooft dat het allemaal fake is dan heb je houvast en je hebt een doelwit om tegen te ageren. Het het is precies hetzelfde proces met populisme.
pi_195891413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit ja. "Het mag toch!"
Dat is de Nederlandse geest. "Die schrijf je niet de wetten voor, maar die laat je in hun waarde" zongen Fluitsma en Van Tijn ooit. Dat is alleen niet zo handig bij een pandemie. Ik herhaal nog maar eens wat ik al een paar keer heb geroepen, maar als dit een ebola-uitbraak was geweest waren we allemaal dood. :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:11:40 #53
416575 crew  Evenstar
pi_195891414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de zomer waren er amper besmettingen. Toen hebben ze ook amper wat geregeld om het testen en BCO op orde te brengen.
Zij hebben vooral geregeld dat er niet meer mensen moesten komen voor BCO *O* , want die zouden niks te doen hebben _O-
pi_195891415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het blijft sowieso aanmodderen. Als je zo'n grote solidariteit wil creëren heb je een crisis nodig van Wereld Oorlogse-proporties. Corona staat nog te ver van ons af, of van het merendeel mensen. Een totale lockdown accepteert het volk niet, en al zeker niet voor langere tijd. Je ziet nu al spanningen in de samenleving. En kijk bv naar Italië deze week.

En betreft dat vaccin zie Marc Bonten in de NRC.
De Nederlandse bevolking is niet zo opstandig als in Zuid Europa. Een echte totale lockdown hebben we nog niet gehad dus als een noodtoestand wordt uitgeroepen met leger op straat zal dat toch intimideren.
pi_195891417
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:08 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het Lubach item is erg informatief over hoe je via Facebook en Youtube in allerlei complottheorieën bubbles terecht komt
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:12:27 #56
416575 crew  Evenstar
pi_195891438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

We wachten tot je met vakantie gaat, vlak daarvoor kunnen we gaan lockdownen.
Ze doen toch niet aan handhaven _O-

Oh en ik denk dat wij het in Nederland niet gaan uithouden tot 28 februari met deze maatregelen hoor :P
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:13:08 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195891457
Grappig maar ook triest eigenlijk. Paar maanden dachten we met zijn allen nog dat maatregelen alleen nog regionaal gedaan zouden worden genomen.

We konden er niet verder naast zitten.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:13:51 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195891479
quote:
Omdat het maar zeer de vraag is of dat wel werkt, terwijl de schade enorm is. Op allerlei vlakken.
quote:
Al vanaf de start ontbreekt iedere langetermijnvisie. Nu zijn wij het vermoedelijk totaal oneens over hoe die eruit zou moeten zien, maar ik deel je mening dat er zo langzamerhand wel een doorkijkje had mogen zijn. Alle ballen op het vaccin lijkt me toch wel een erg grote gok.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:14:32 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195891502
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En tegelijk, als je Nederlanders kent, ook zo typerend. En dat is de regering wel kwalijk te nemen, natuurlijk.
Het is een aantal decennia aan gebrek aan handhaving aan te rekenen, diverse regeringen dus.
En nee, niemand hoeft van mij een knuppel in de nek zodra hij verkeerd naar een agent kijkt, maar we zitten nu met een politieapparaat dat van tevoren aangeeft het alcoholverbod niet aan te kunnen, een hoop BOA's die vooral uitgelachen worden en niks goeds kunnen doen en dan nog wat verkeersregelaars die totaal machteloos zijn als mensen er schijt aan hebben.
pi_195891504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Goede punten. Ik geef 'm wel gelijk. Goedkoop en makkelijk sneltesten lijkt me echt een betere optie voor de komende jaren. Dat een vaccin het oplost duurt wellicht nog wel 10 jaar.
Het is toch ook nog niet helemaal uitgesloten dat er groepsimmuniteit ontstaat? Er zijn wel herbesmettingen maar dat zijn er toch maar een paar handenvol op miljoenen besmettingen.
pi_195891516
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:13 schreef Gunner het volgende:
Grappig maar ook triest eigenlijk. Paar maanden dachten we met zijn allen nog dat maatregelen alleen nog regionaal gedaan zouden worden genomen.

We zullen nooit weten wat de situatie nu zou zijn geweest als ze tijdig hadden ingegrepen in de randstad (voornamelijk Amsterdam). Ik erken dat het lastig is in een klein land, maar ze moeten dat soort dingen niet gaan beloven, om er vervolgens niks mee te doen. Nu roepen ze weer dat ze het willen doen als de cijfers weer laag zijn (en dan weer hoger worden), maar dat zijn vooralsnog enkel mooie woorden die ze eerder geroepen hebben ja.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:15:08 #62
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195891517
Maar ik vraag me af er wel een draagvlak voor is om alsnog aan de maatregelen te kunnen houden? Overal zijn helaas ook veel wappies en tokkies.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:15:35 #63
416575 crew  Evenstar
pi_195891528
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Heb persconferentie van vandaag niet bekeken, maar ik lees niks over wat ze de komende tijd gaan doen om een eventuele derde golf beter bij te kunnen benen. Neem aan dat daar weer niks over is gezegd? Enige hoop die ze hebben is een vaccin.

Ik was altijd kritisch tegenover mensen die alleen maar om perspectief zaten te schreeuwen, maar begin het wel steeds meer te snappen. Er wordt zo weinig gedaan m.b.t. een toekomstplan ....
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:16:04 #64
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195891537
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Haha, dat is hier ook. In Spanje of zo geweest en dan eerst naar Zweden vliegen om dan vanaf daar terug te vliegen.
Echt joh? Nou ja, verbaast me ook niet. Gelukkig heb ik een hoop nette mensen om me heen die wel degelijk hun best doen voor anderen, anders zou ik dramatisch kunnen worden van "iedereen denkt alleen maar aan zichzelf!"
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:16:09 #65
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891540
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Soms vraag je je af of ze hun burgers eigenlijk wel kennen, hè? :')
Ik noem het twijfeltaal: 'dringend advies', 'niet verstandig', 'we adviseren om het niet te doen'. Overal kun je op reageren met: 'maar het mag dus wél'. En dat zie je ook gebeuren. Geen vreemde reactie van een volk dat gewend is véél vrijheid te hebben.

Nu zijn er, gelukkig, ook mensen die deze adviezen wel ter harte nemen, maar ik durf niet te zeggen of dat veel zoden aan de dijk zet.
pi_195891544
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het is toch ook nog niet helemaal uitgesloten dat er groepsimmuniteit ontstaat? Er zijn wel herbesmettingen maar dat zijn er toch maar een paar handenvol op miljoenen besmettingen.
Vroeg of laat is er groepsimmuniteit, ja. Maar zonder vaccin gaat dat nog best lang duren.
pi_195891572
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Soms vraag je je af of ze hun burgers eigenlijk wel kennen, hè? :')
Ik noem het twijfeltaal: 'dringend advies', 'niet verstandig', 'we adviseren om het niet te doen'. Overal kun je op reageren met: 'maar het mag dus wél'. En dat zie je ook gebeuren. Geen vreemde reactie van een volk dat gewend is véél vrijheid te hebben.

Nu zijn er, gelukkig, ook mensen die deze adviezen wel ter harte nemen, maar ik durf niet te zeggen of dat veel zoden aan de dijk zet.
Het is allemaal manager taal, he? Waarbij men vergeet dat managers altijd een machtsmiddel achter de hand hebben wat jou motiveert om te doen wat verstandig is. Ontslag.
pi_195891573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vroeg of laat is er groepsimmuniteit, ja. Maar zonder vaccin gaat dat nog best lang duren.
Recente cijfers van Sanquin zouden daar een beter beeld van kunnen geven.
pi_195891575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb persconferentie van vandaag niet bekeken, maar ik lees niks over wat ze de komende tijd gaan doen om een eventuele derde golf beter bij te kunnen benen. Neem aan dat daar weer niks over is gezegd? Enige hoop die ze hebben is een vaccin.

Ik was altijd kritisch tegenover mensen die alleen maar om perspectief zaten te schreeuwen, maar begin het wel steeds meer te snappen. Er wordt zo weinig gedaan m.b.t. een toekomstplan ....
Niks over gezegd volgens mij. En de vragen waren eigenlijk samen te vatten met ''waarom word er niet nu al ingegrepen en waarom wachten jullie nog een paar dagen''. Geen enkele vraag/comment over het voorkomen van een derde golf. Ze benoemden enkel dat de huidige maatregelen zeker nog tot december gaan duren. Heerlijk perspectief. Krijg je echt heel veel draagvlak mee.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:18:15 #70
416575 crew  Evenstar
pi_195891591
quote:

Nou ja, in maart dachten mensen dat het allemaal wel klaar zou zijn in juni/juli _O-
  Redactie Games dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:18:29 #71
181272 crew  Noppie2000
pi_195891601
quote:

[..]

Je snapt ook wel een beetje dat dat komt omdat de focus nu ligt op het terugdringen van? Ik snap dat je een visie en beleid wil zien, ik ook, maar is dat nu wel het moment? 'Ja, we weten dat het kut gaat, maar hier zijn onze plannen voor wanneer het ooit, misschien, wie weet wanneer, weer beter gaat!'

Timing enzo, is nu niet het moment :+
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:19:07 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195891607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, in maart dachten mensen dat het allemaal wel klaar zou zijn in juni/juli _O-
Ja dat ook. Want ja we wilden graag met zijn allen op vakantie.
pi_195891612
quote:

[..]

Daar was inderdaad niets over gezegd. Alleen maar waarschuwen, dreigen en adviseren.
En de vragen van de journalisten hielpen ook niet bepaald bij de vragen die de bevolking hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195891618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja ok, maar ergens hoop ik dat we toch al stukken verder onderweg zijn richting die immuniteit als je verhalen hoort hoeveel mensen er asymptomatisch besmet lijken te zijn.... maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
pi_195891621
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We zullen nooit weten wat de situatie nu zou zijn geweest als ze tijdig hadden ingegrepen in de randstad (voornamelijk Amsterdam). Ik erken dat het lastig is in een klein land, maar ze moeten dat soort dingen niet gaan beloven, om er vervolgens niks mee te doen. Nu roepen ze weer dat ze het willen doen als de cijfers weer laag zijn (en dan weer hoger worden), maar dat zijn vooralsnog enkel mooie woorden die ze eerder geroepen hebben ja.
In geen land lijkt de halve regionale maatregelen te werken, tenzij je letterlijk een stad afsluit van de buitenwereld maar dat zou hier nooit gebeuren. Zou ook zinloos zijn met wagenwijd open grenzdn.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:21:53 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is houvast voor sommigen. covid en de maatregelen zijn beperkend, verwarrend en veroorzaken angst. Dus als je gelooft dat het allemaal fake is dan heb je houvast en je hebt een doelwit om tegen te ageren. Het het is precies hetzelfde proces met populisme.
Alsof ze 't idee dat het echt is psychisch niet aan kunnen en een uitvlucht zoeken, idd. Misschien zelf wel een soort van biologisch beschermingsmechanisme.
pi_195891652
Verdomde mooi trappenhuis met lift nota bene zeg.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:24:13 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891690
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:11 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het Lubach item is erg informatief over hoe je via Facebook en Youtube in allerlei complottheorieën bubbles terecht komt
Ik heb de aflevering gezien. Hij weet de vinger er vaak wel op te leggen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:24:21 #79
416575 crew  Evenstar
pi_195891693
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is ook echt opvallend dat die journalisten die vraag eigenlijk nooit stellen. Lijkt me niet een hele moeilijke vraag, toch? Zoveel mooie woorden (regionaal ingrijpen, iedereen kunnen testen, etc), maar in de praktijk kwam er niks van. Na zo'n lockdown kom je gewoon terug bij deze cijfers als ze hogerop niet verder denken dan een vaccin en mooie dingen blijven roepen, terwijl er niks gebeurd.

Logisch dat Rutte en de Jonge denken dat ze er mee weg komen als ze zulke vragen horen. Want als de journalisten geen kritische vragen stellen doen ''normale'' Nederlanders dat ook niet.
Dit dus. Ik erger mij kapot aan de vragen tijdens persconferenties. Meestal zijn het vragen waar al een antwoord op is gegeven ....

Waarom vraagt niemand hoe het toch komt dat BCO weer zo snel is vastgelopen?

Waarom vraagt niemand hoe het toch komt dat na zeven maanden nog steeds enorme wachttijden zijn voor tests? In juni/juli kon je al zien aankomen dat testcapaciteit absoluut niet genoeg zou zijn.

Hoe wil je in godsnaam een virus onder controle houden als het soms drie dagen duurt voordat je een test kan laten afnemen? Daarna duurt het weer een paar dagen voordat je een uitslag hebt. Tegen die tijd ben je al helemaal klaar met het hele gebeuren.

Daarnaast hebben ze in de eerste paar weken / maanden zoveel aparte dingen geroepen waardoor de burgers nu al snel denken "ja, het zal allemaal wel".Simpelste voorbeeld is het hele gebeuren omtrent mondkapjes. Maanden roepen dat het allemaal niet zo zinvol is en dan uiteindelijk willen verplichten en dan raar vinden dat er geen draagvlak is.
pi_195891708
Genoeg rot nieuws ook maar moest toch even gniffelen hoe luid het gejuich hier was om een lockdown met kerst om de schoonmoeder te ontlopen :D
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:25:21 #81
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891709
quote:

Dat was vooral de hoop van de regering.
Heb jij ooit gedacht dat dat zou werken? Ik niet, hoor.
  Redactie Games dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:26:17 #82
181272 crew  Noppie2000
pi_195891733
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:

[..]
Daarnaast hebben ze in de eerste paar weken / maanden zoveel aparte dingen geroepen waardoor de burgers nu al snel denken "ja, het zal allemaal wel".Simpelste voorbeeld is het hele gebeuren omtrent mondkapjes. Maanden roepen dat het allemaal niet zo zinvol is en dan uiteindelijk willen verplichten en dan raar vinden dat er geen draagvlak is.
De hoeveelheid mondkapjes om mij heen laten zien dat er een enorm draagvlak voor is. Je ziet ze écht heel veel hoor, dat hoor je ook van veel mensen en retailers terug. En dat is nog met dringend advies, iets wat volgens de experts van het topic te Nederlands is en weinig effect heeft. Grappig hoe dat werkt :)
pi_195891750
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Alsof ze 't idee dat het echt is psychisch niet aan kunnen en een uitvlucht zoeken, idd. Misschien zelf wel een soort van biologisch beschermingsmechanisme.
Zoiets ja. Alleen denk ik dat het puur psychologisch is en niet biologisch.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:27:23 #84
416575 crew  Evenstar
pi_195891763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

De hoeveelheid mondkapjes om mij heen laten zien dat er een enorm draagvlak voor is. Je ziet ze écht heel veel hoor, dat hoor je ook van veel mensen en retailers terug. En dat is nog met dringend advies, iets wat volgens de experts van het topic te Nederlands is en weinig effect heeft. Grappig hoe dat werkt :)
Uiteindelijk is het alsnog goed opgepakt ja, maar de eerste paar dagen stond iedereen op z'n achterpoten.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:27:37 #85
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195891768
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

deels wel, gezien maart het voornamelijk onder en rondom de rivieren actief bleef.
pi_195891770
M'n pa kreeg zojuist een melding van de corona-app dat hij op maandag >15min dichtbij iemand geweest is die besmet is. Maandag heeft hij alleen gewerkt en naast m'n ma verder geen andere personen gezien.

Hij heeft gewerkt op kantoor. :{
Bij de GGD. :X
Omdat dat hij verplicht op kantoor moet zijn voor BCO. 8)7

:{

Fijn 64 jaar, longpatient, recent verschillende operaties gehad. Maar ja je moet werk accepteren vanuit de WW.
pi_195891782
quote:

[..]

Ik denk dat 99% van de mensen erin staat met het idee van "Baat het niet dan schaadt het niet", we willen allemaal van covid af en niemand wil ziek worden.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:28:29 #88
346939 Janneke141
pi_195891787
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijk perspectief. Krijg je echt heel veel draagvlak mee.
En zo rond Sinterklaas zal de sluiting van onder andere de horeca en de sport wel verlengd worden met een paar weken, en zo hobbelen we verder. Zonder dat er in de regering iemand lijkt na te denken over wat een dergelijke uitzichtloosheid met de motivatie van mensen doet.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:29:04 #89
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891798
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoiets ja. Alleen denk ik dat het puur psychologisch is en niet biologisch.
En makkelijk beïnvloedbaar.
pi_195891802
Jullie hebben Rutte gehoord, voor wie nog steeds denkt dat de volgende stap alleen de pretparken dicht gaat worden.
blablablabla
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:29:47 #91
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195891811
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Toen was ik nog optimistisch ja. Nu een stuk minder.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:30:34 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195891827
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja ok, maar ergens hoop ik dat we toch al stukken verder onderweg zijn richting die immuniteit als je verhalen hoort hoeveel mensen er asymptomatisch besmet lijken te zijn.... maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
Zolang er maar één besmet persoon rondhuppelt, hebben kwetsbaren hebben niet zoveel aan die immuniteit van (doorgaans gezonde) anderen.
Probleem met die "(groeps)immuniteit" is vooral dat je niet kunt zien of iemand ziek cq besmettelijk is.
pi_195891829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:27 schreef Schuifpui het volgende:
M'n pa kreeg zojuist een melding van de corona-app dat hij op maandag >15min dichtbij iemand geweest is die besmet is. Maandag heeft hij alleen gewerkt en naast m'n ma verder geen andere personen gezien.

Hij heeft gewerkt op kantoor. :{
Bij de GGD. :X
Omdat dat hij verplicht op kantoor moet zijn voor BCO. 8)7

:{

Fijn 64 jaar, longpatient, recent verschillende operaties gehad. Maar ja je moet werk accepteren vanuit de WW.
Heftig, enig idee welke collega het betreft?
blablablabla
pi_195891833
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Echt joh? Nou ja, verbaast me ook niet. Gelukkig heb ik een hoop nette mensen om me heen die wel degelijk hun best doen voor anderen, anders zou ik dramatisch kunnen worden van "iedereen denkt alleen maar aan zichzelf!"
Ja en zijn er vast ook genoeg die als ze binnen komen rijden zeggen dat ze in Duitsland zijn geweest i.p.v. in Nederland of België of zo.

Zou eventueel testen bij binnenkomst. Op eigen kosten uiteraard.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:31:15 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195891842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En zo rond Sinterklaas zal de sluiting van onder andere de horeca en de sport wel verlengd worden met een paar weken, en zo hobbelen we verder. Zonder dat er in de regering iemand lijkt na te denken over wat een dergelijke uitzichtloosheid met de motivatie van mensen doet.
Ik denk dat ze daar wel rekening mee houden.
pi_195891853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van de mensen erin staat met het idee van "Baat het niet dan schaadt het niet", we willen allemaal van covid af en niemand wil ziek worden.
Veel mensen zullen ook geen zin hebben in discussie bij de supermarkt over 'n mondkapje. Dan zet je het op en heb je verder geen gedoe. Je bent er toch geen uren binnen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:32:11 #97
416575 crew  Evenstar
pi_195891858
quote:

[..]

Ik snap het ook echt niet.

Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld iets te zeggen als: "Dit gaan wij nog minstens vier weken aahouden. Ondertussen gaan wij werken aan het uitbreiden van ons BCO- en testcapaciteit, zodat wij na versoepelingen het virus weer langer onder controle kunnen houden en de grip niet weer gaan verliezen".

Enige wat je hoort is dat het lang gaat duren en dat als men niet luistert het allemaal nog strenger gaat worden. Geen zinnetje over betere BCO of anders aanpakken van testen of wat dan ook. Nogmaals, ik heb niet geluisterd, maar als ik zo wat rondkijk en rondlees zie ik niks wat daar ook maar een beetje in de buurt komt.
pi_195891861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meeste mensen die ik spreek dragen er voornamelijk een, omdat anderen er een dragen. Omdat ze niet willen opvallen. Ze vinden echter nog steeds dat ze niet veel tot niks bijdragen en dat we ons beter kunnen focussen op de basis regels (blijf thuis bij klachten, handen wassen, etc). En met zoveel ophef in de media is het voor sommige mensen gewoon makkelijker om maar toe te geven aan de druk.
pi_195891870
Nieuwsuur heeft vanavond een interview met Tomás Pueyo, de schrijver van het bekende “Hammer and Dance” artikel.
pi_195891883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Heftig, enig idee welke collega het betreft?
Nee hij heeft geen idee. Hij kreeg de melding ook pas net, dus hij is niet meer op kantoor geweest en gaat dus morgen ook niet.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:33:23 #101
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195891884
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:27 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

deels wel, gezien maart het voornamelijk onder en rondom de rivieren actief bleef.
Als iedereen daar was gebleven, zou het mogelijk hebben gewerkt, maar zodra men richting de drukke randstad komt - en daar komt komt men, want we reizen graag - dan gaat 't als een lopend vuurtje.
Ze zaten in 't begin heel erg op de mensen die uit Noord-Italië kwamen. Als je elders een snotneus of keelpijn had, maar daar niet was geweest & niemand kende die er geweest was, dan kon het onmogelijk covid-19 zijn. En dat terwijl de vliegtuigen destijds nog dagelijks op Schiphol aan de grond kwamen vanuit Azië.
pi_195891894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld iets te zeggen als: "Dit gaan wij nog minstens vier weken aahouden. Ondertussen gaan wij werken aan het uitbreiden van ons BCO- en testcapaciteit, zodat wij na versoepelingen het virus weer langer onder controle kunnen houden en de grip niet weer gaan verliezen".

Enige wat je hoort is dat het lang gaat duren en dat als men niet luistert het allemaal nog strenger gaat worden. Geen zinnetje over betere BCO of anders aanpakken van testen of wat dan ook. Nogmaals, ik heb niet geluisterd, maar als ik zo wat rondkijk en rondlees zie ik niks wat daar ook maar een beetje in de buurt komt.
Dat stoort me het meeste.

Overheid heeft van de basis (testen, BCO en quarantaine als je besmet bent) een zooitje gemaakt. Op persconferenties en persmomenten niks daar over, maar alleen maar met het vingertje wijzen naar de bevolking en dreigen met strengere maatregelen.

Snap ook niet dat journalisten alleen maar zitten te pushen richting strengere maatregelen in plaats van eens hun werk te doen en kritische vragen te stellen.
pi_195891901
quote:

[..]

Die kant gaat het inderdaad gewoon op. Maakt ze niks uit wat dat met de mensen doet. Ze zeiden vrij letterlijk dat ze vrijwel alles op willen offeren voor ouderen en de ziekenhuizen. Al het andere is gewoon minder belangrijk voor ze. Dat zijn lange termijn problemen - kunnen ze voor zich uit schuiven. En dan als we uit de crisis zijn? Mag het volk de rekening betalen van die lange termijn issues.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:33:56 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195891904
quote:

[..]

Ach, anderzijds, niemand gaat rellen, niemand wordt kwaad, geweld blijft uit. Het is gewoon een spel van hetkabinet om telkens de bal 4 weken vooruit te spelen, doen ze overal in Europa. Denk dat we moeten accepteren dat er momenteel geen beleid/visie is.

We hebben het hiermee te doen. Tenzij miljoenen mensen bereid zijn om écht in verzet te komen. Dan wordt het anders.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:35:09 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195891932
quote:

[..]

BCO is toch ook geen perspectief. Men moet er werk van gaan maken dat we ouderen en zwakkeren niet meer gaan besmetten. We moeten leren om uit hun buurt te blijven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195891936
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mag het volk de rekening betalen van die lange termijn issues.
Ja, jongeren, werkenden en ondernemers worden dan dubbel genaaid. Eerst moeten ze binnen zitten, om 'n paar healthy life years van bejaarden te redden en dan mogen ze de ellende die dat oplevert nog eens betalen ook.
pi_195891946
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Snap ook niet dat journalisten alleen maar zitten te pushen richting strengere maatregelen in plaats van eens hun werk te doen en kritische vragen te stellen.
"Morgen Lockdown!" in grote chocoladeletters verkoopt beter dan " de tests zijn niet op orde omdat..."
pi_195891949
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

BCO is toch ook geen perspectief. Men moet er werk van gaan maken dat we ouderen en zwakkeren niet meer gaan besmetten. We moeten leren om uit hun buurt te blijven.
Dan helpt het niet echt dat de horeca dicht wordt gemikt om in verzorgingstehuizen bezoek te laten ontvangen.
pi_195891956
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

"Morgen Lockdown!" in grote chocoladeletters verkoopt beter dan " de tests zijn niet op orde omdat..."
Daar heb je wel 'n punt ja.
pi_195891959
quote:

[..]

Overheid heeft van de basis (testen, BCO en quarantaine als je besmet bent) een zooitje gemaakt. Op persconferenties en persmomenten niks daar over, maar alleen maar met het vingertje wijzen naar de bevolking en dreigen met strengere maatregelen.

Dat heilige bco is in Duitsland inmiddels ook gefaald. Realiteit is dat je gewoon door corona heen moet. Mensen worden ziek, gaan dood. Doe je niets aan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195891970
quote:

[..]

Laten we eerlijk zijn Duitsland wat het beloofde land was op gebied van TTi en BCO gaat het ook fout.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:37:31 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195891983
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan helpt het niet echt dat de horeca dicht wordt gemikt om in verzorgingstehuizen bezoek te laten ontvangen.
Klopt, en in die verzorgingstehuizen wordt door de cliënten in gangen en openruimtes niet eens mondkapjes gedragen. Maar wel scholieren mondkapjes verplichten in gang. Totaal van de pot gerukt beleid dit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195891999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn Duitsland wat het beloofde land was op gebied van TTi en BCO gaat het ook fout.
Het stijgt overal. In Duitsland gaat het vooralsnog nog wel minder fout dan in Nederland. Bovendien hebben ze meer buffer in de zorg, dus dan kun je ook wat meer.

De basis lijkt me in elk geval:

1. Weten of je besmet bent;
2 Weten wie je eventueel hebt besmet;
3. Binnen zitten als je besmet bent.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:38:21 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195892001
quote:

[..]

Dat succes is schijn en vooral te verklaren omdat mensen er geen groot punt van willen maken.
Ik ga ook niet voor een deur een inhoudelijke uiteenzetting houden met een bewaker die ook maar zijn werk (doen wat de baas zegt) wil doen. Je kan dan wel de randjes op zoeken en zelfs volledig gelijk hebben wat alleen maar tijd kost en (wederzijds) irritatie oplevert.

Dus ik draag dat ding voor de beeldige schijnveiligheid en heb geen moment de gedachte dat het wel eens zou kunnen helpen. Vooral niet omdat ik waarneem dat de afstand niet meer in acht wordt genomen.

Wanneer je dan wel een open discussie hebt/krijgt geeft 9 van de 10 toe dat ze het ook maar wat onzinnig vinden.
pi_195892014
Hier in Zwitserland stond vandaag in de krant dat de testlabs het ook niet meer kunnen verwerken.

Nederland staat er dus niet meer alleen voor.
pi_195892017
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, en in die verzorgingstehuizen wordt door de cliënten in gangen en openruimtes niet eens mondkapjes gedragen. Maar wel scholieren mondkapjes verplichten in gang. Totaal van de pot gerukt beleid dit.
Een soort van clientelisme om boomers en bejaarden te bedienen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:39:30 #117
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195892033
* Natalie blijft voorlopig maar eens lekker veilig thuis :Y
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:40:36 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een soort van clientelisme om boomers en bejaarden te bedienen.
Klopt, maar de bevolking zit mooie met de gebakken peren. En ik snap dat het kabinet volhardt hierin, dat zou ik ook doen. Op deze wezenlijke punten gaan draaien kan als een boomerang in je gezicht terug komen. Niettemin moeten ze echt bijgestuurd gaan worden, men heeft ander advies nodig dan de standaard riedel van het omt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Spellchecker dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:41:29 #119
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195892086
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, maar de bevolking zit mooie met de gebakken peren. En ik snap dat het kabinet volhardt hierin, dat zou ik ook doen. Op deze wezenlijke punten gaan draaien kan als een boomerang in je gezicht terug komen. Niettemin moeten ze echt bijgestuurd gaan worden, men heeft ander advies nodig dan de standaard riedel van het omt.
Zolang dat advies dan maar niet komt van idioten die bijna de helft van het volk wil opsluiten in zgn safe zones is dat prima.
pi_195892096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het stijgt overal. In Duitsland gaat het vooralsnog nog wel minder fout dan in Nederland. Bovendien hebben ze meer buffer in de zorg, dus dan kun je ook wat meer.

De basis lijkt me in elk geval:

1. Weten of je besmet bent;
2 Weten wie je eventueel hebt besmet;
3. Binnen zitten als je besmet bent.
Ik snap het principe maar Duitsland gaat ook gewoon richting een lockdown dat is wat ze willen voorkomen. Maar het virus ga je op die manier niet uitroeien omdat net zo als elk andere virus 25 tot 50 procent a symptomatisch is. Dus het is gewoon een illusie dat je met goed test beleid en bco geen lockdowns meer hebt.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:43:29 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zolang dat advies dan maar niet komt van idioten die bijna de helft van het volk wil opsluiten in zgn safe zones is dat prima.
Nee alles laten imploderen voor wat kwijlende bejaarden en bolle diabetes patienten is een goed idee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:43:33 #123
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195892122
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:39 schreef Natalie het volgende:
* Natalie blijft voorlopig maar eens lekker veilig thuis :Y
Groot gelijk!
pi_195892133
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er komen verkiezingen aan. Boomers en bejaarden zijn dan belangrijker dan jongeren. Vanaf het begin ontbreekt het al aan beleid en is het de waan van de dag.

Groepsimmuniteit en dan weer niet. Mondkapjes deugen niet, maar worden dan toch verplicht om van discussie af te zijn. Testen is al vanaf het begin een zooitje. BCO idem dito. Routekaart, maar nu wordt er weer gesproken over een lockdown waarin je alleen boodschappen mag doen. Bejaarden beschermen, maar vervolgens gooi je alles voor anderen dicht en laat je in verzorgingstehuizen bezoek toe. Etc.
pi_195892139
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee alles laten imploderen voor wat kwijlende bejaarden en bolle diabetes patienten is een goed idee.
Hier, een zakdoekje voor je traantjes.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:45:22 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet nodig. Ik ga eens even lekker hardlopen buiten ^O^
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:46:38 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er komen verkiezingen aan. Boomers en bejaarden zijn dan belangrijker dan jongeren. Vanaf het begin ontbreekt het al aan beleid en is het de waan van de dag.

Groepsimmuniteit en dan weer niet. Mondkapjes deugen niet, maar worden dan toch verplicht om van discussie af te zijn. Testen is al vanaf het begin een zooitje. BCO idem dito. Routekaart, maar nu wordt er weer gesproken over een lockdown waarin je alleen boodschappen mag doen. Bejaarden beschermen, maar vervolgens gooi je alles voor anderen dicht en laat je in verzorgingstehuizen bezoek toe. Etc.
Kabinet kijkt ook vooral om zich heen. Stel dat de Duitsers of Fransen gaan draaien en stoppen met deze rigide aanpak om het virus onder controle te houden, dan verwacht ik dat binnen twee weken het kabinet ook gaat veranderen op dit punt. Maar op dit moment lijkt de hele wereld oogkleppen op te hebben, enkele uitzonderingen zoals Zweden daargelaten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:47:05 #128
346939 Janneke141
pi_195892196
quote:
Mag het volk de rekening betalen van die lange termijn issues.
Het jongere volk. Ik heb op dit moment werkelijk geen flauw idee hoe ik aan mijn leerlingen uit moet leggen wat er gebeurt, en wat dat voor hun toekomst betekent.

Nog los van het feit dat hun onderwijskansen ook nogal op een laag pitje staan uiteraard.
pi_195892208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet op de man spelen.
pi_195892224
quote:
Horeca is wanhoop nabij: Wij gaan dit jaar niet meer open, vrezen we
De horeca gaat dit jaar niet meer open. Met dat scenario houdt Koninklijke Horeca Nederland ernstig rekening, zegt landelijk voorzitter Robèr Willemsen tegen deze nieuwssite. Het kabinet maakte vanavond bekend dat de gedeeltelijke lockdown nog zeker tot in december gaat duren. ,,Het is om moedeloos van te worden. Ze nemen ons gewoon totaal niet serieus”, verzucht Willemsen.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)-vrezen-we~ad589a17/
pi_195892228
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet op de man spelen.
Deze post gaat verwijderd worden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195892238
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Deze post gaat verwijderd worden
_O-
pi_195892242
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kabinet kijkt ook vooral om zich heen. Stel dat de Duitsers of Fransen gaan draaien en stoppen met deze rigide aanpak om het virus onder controle te houden, dan verwacht ik dat binnen twee weken het kabinet ook gaat veranderen op dit punt. Maar op dit moment lijkt de hele wereld oogkleppen op te hebben, enkele uitzonderingen zoals Zweden daargelaten.
Ja, de waan van de dag. Luisteren wat mensen roepen, wat andere landen doen, etc. Duitsland pakt het wel wat regionaler aan. Groter land ook natuurlijk.

Die routekaart lijkt nu alweer in de prullenbak te liggen.
pi_195892243
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het jongere volk. Ik heb op dit moment werkelijk geen flauw idee hoe ik aan mijn leerlingen uit moet leggen wat er gebeurt, en wat dat voor hun toekomst betekent.

Nog los van het feit dat hun onderwijskansen ook nogal op een laag pitje staan uiteraard.
Ze zullen in de toekomst minder kansen hebben, meer psychische klachten en minder goed onderwijs hebben gehad.
pi_195892260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:49 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ze zullen in de toekomst minder kansen hebben, meer psychische klachten en minder goed onderwijs hebben gehad.
Er komt ook nog wel een economische tik aan.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:49:53 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja in alle opzichten zullen de jongeren dit moeten betalen.

• hogere staatschuld die moet betaald worden door jongeren

• Kwalitatief minder onderwijs

• minder baanzekerheid door stagnerende economie

• Sociale schade omdat jongeren geen feestjes en andere activiteiten meer hebben
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195892276
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

• Sociale schade omdat jongeren geen feestjes en andere activiteiten meer hebben
Maar dat maakt toch niet uit, we redden wel 10.000 mensen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:50:31 #138
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195892277
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kijk, bijna in heel Europa stijgen de cijfers weer, dat kan ook gevolgen hebben voor ons allemaal, ook in Nederland, want er zijn ook vele Nederlanders op reis gegaan met het vliegtuig of met de auto naar een Europees land met alle gevolgen van dien. En dat houdt ook in komende weken bijna geen daling of stabilisatie te verwachten eigenlijk.
pi_195892289
quote:

[..]

niet alleen de jongeren.......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:50:59 #140
346939 Janneke141
pi_195892291
quote:

[..]

Het is inmiddels wel duidelijk dat de regering die groep totaal niet interessant vindt. Niet alleen de Nederlandse regering trouwens, dit gebeurt overal.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:51:17 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195892296
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het zou ook een stuk gezonder zijn om mensen te informeren wat zij zelf kunnen doen (of moeten) laten om de kans op besmetting zelf te te kunnen verminderen en zelfs uit te sluiten.
De regering kan hierbij middelen en voorzieningen beschikbaar stellen zodat specifiek behoeftige mensen dan gebruik kunnen maken van mogelijkheden.
Dat in die zelfbeschikking dan uiterst vervelende - persoonlijke - keuzes en consequentie om de hoek komen kijken, is ook duidelijk.

Beter dan nu een soort van gemeenschappelijk schuldbesef te kweken met een hetze op ongeïdentificeerde schuldigen te openen waarin iedereen zich geweldig kan vinden en dat verder niets oplost.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:51:24 #142
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892300
Wel mooi hoe hard Rutte het opeens voor Wilders opneemt en bewust aanstuurt op een relletje met Erdogan. afleidingsmanoeuvre?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:52:08 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195892315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:49 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Och, zo'n vaart zal het niet lopen.
Eerst maar eens focussen op de nabije toekomst, pas daarna kun je verder in de toekomst kijken.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:52:43 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892336
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is inmiddels wel duidelijk dat de regering die groep totaal niet interessant vindt. Niet alleen de Nederlandse regering trouwens, dit gebeurt overal.
Serieus, ik raad jou eens aan om ''kids these days'' te lezen.

In de jaren 60-70 zou het ondenkbaar zijn dan 40 min zich niet zouden roeren tegen zo'n repressief opererende overheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195892372
quote:

[..]

Er zijn er minder van dan van boomers en bejaarden. En dan gaan ze relatief gezien nog minder naar de stembus ook. Of ze hebben nog niet de stemgerechtigde leeftijd.

Iedereen moet jaren bloeden voor 'n relatief beperkt aantal healthy life years van bejaarden, die vaak toch al allerlei onderliggende gezondheidsproblemen hadden.
pi_195892383
Die rioolwatercijfers zijn stevig gestegen!
pi_195892386
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Serieus, ik raad jou eens aan om ''kids these days'' te lezen.

In de jaren 60-70 zou het ondenkbaar zijn dan 40 min zich niet zouden roeren tegen zo'n repressief opererende overheid.
LOL! Echt LOL!

In de jaren 60 kreeg je een houten wapenstok in je nek als je probeerde wat van het weekend met een heenzending opgelost werd.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 20:55:27 ]
pi_195892392
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Och, zo'n vaart zal het niet lopen.
Eerst maar eens focussen op de nabije toekomst, pas daarna kun je verder in de toekomst kijken.
Waarom nu niet al naar de toekomst kijken? Lijkt me toch van groot belang.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:55:00 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892395
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het zou ook een stuk gezonder zijn om mensen te informeren wat zij zelf kunnen doen (of moeten) laten om de kans op besmetting zelf te te kunnen verminderen en zelfs uit te sluiten.
De regering kan hierbij middelen en voorzieningen beschikbaar stellen zodat specifiek behoeftige mensen dan gebruik kunnen maken van mogelijkheden.
Dat in die zelfbeschikking dan uiterst vervelende - persoonlijke - keuzes en consequentie om de hoek komen kijken, is ook duidelijk.

Beter dan nu een soort van gemeenschappelijk schuldbesef te kweken met een hetze op ongeïdentificeerde schuldigen te openen waarin iedereen zich geweldig kan vinden en dat verder niets oplost.
Klopt. Anderzijds zijn de beleidsmakers niet de personen die zelf lijden onder deze hele set aan maatregelen realiseer ik mij. Zij hebben nog volop sociaal contact, werken vooral in Den Haag, hebben een gegarandeerd inkomen. Ik vraag mij wel eens af of dat hun kijk op de zaak ook niet vertroebeld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195892410
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:54 schreef quirina het volgende:
Die rioolwatercijfers zijn stevig gestegen!
ja door de R van 0.88...... :o
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:55:31 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195892413
quote:

[..]

Omdat ze de ouderen en kwetsbaren willen beschermen & jongeren niet naar feestjes mogen?
Ik kan me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Maar ben wel nieuwsgierig wat je wél bedoelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 27-10-2020 20:57:13 (taal) ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:56:13 #152
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195892426
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
Wel mooi hoe hard Rutte het opeens voor Wilders opneemt en bewust aanstuurt op een relletje met Erdogan. afleidingsmanoeuvre?
Die gast verdient een relletje, als je 't mij vraagt.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:56:25 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892433
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

Omdat ze de ouderen en kwetsbaren willen beschermen & jongeren niet naar feestjes mogen?
Ik kan me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Maar wel wel nieuwsgierig wat je wél bedoelt.
Wat zij bedoelt is dat veel werkgelegenheid voor jongeren wegvalt, fatsoenlijk onderwijs, sociaal contact, geen perspectief geboden krijgen. En dat terwijl dat juist de groep is die niets te vrezen heeft voor deze griep.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:58:08 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195892470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

LOL! Echt LOL!

In de jaren 60 kreeg je een houten wapenstok in je nek als je probeerde wat van het weekend met een heenzending opgelost werd.
Werkelijk waar, jij bent meer dan 2 keer ouder dan ik en dan beschik je over zo weinig historische kennis.
Laat ik beginnen over de rellen bij de kroning begin 80'.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195892486
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt. Anderzijds zijn de beleidsmakers niet de personen die zelf lijden onder deze hele set aan maatregelen realiseer ik mij. Zij hebben nog volop sociaal contact, werken vooral in Den Haag, hebben een gegarandeerd inkomen. Ik vraag mij wel eens af of dat hun kijk op de zaak ook niet vertroebeld.
Uiteraard, maar dat geldt voor veel dossiers. Vaak zijn dit mensen met amper "echte" werkervaring. Ze rollen via functies bij jongerenafdelingen van politieke partijen, gemeenteraden e.d. de Tweede Kamer in.
pi_195892536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

LOL! Echt LOL!

Met jou is het ook wel lekker lullen hè?
Genant gewoon
Go hard or go home
pi_195892546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Recente cijfers van Sanquin zouden daar een beter beeld van kunnen geven.
Vergeet niet dat Sanquin bloeddonoren een redelijk selecte groep zijn. Je zou random moeten gaan testen door de hele bevolking wil je een beter beeld krijgen.

Ik heb meer hoop op de Pienter Corona studie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:01:29 #158
346939 Janneke141
pi_195892550
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Maar ben wel nieuwsgierig wat je wél bedoelt.
De groep die de minste directe schade van het virus ondervindt heeft onevenredig veel last van de getroffen maatregelen en gaat daar met name door het gebrek aan fatsoenlijk onderwijs, stageplekken en alle financiële gevolgen nog heel lang last van ondervinden. Die beginnen echt met een achterstand en daar wordt totaal niet bij stilgestaan.

Maar het is tekenend dat je meteen over feestjes begint. Dan is de toon wel weer gezet.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:02:28 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195892565
quote:

[..]

Dat valt ook wel mee. Wat had je anders willen zien voor ze dan?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:02:55 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195892573
quote:

[..]

Wat ga je in dit stadium aan BCO hebben?
pi_195892580
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Werkelijk waar, jij bent meer dan 2 keer ouder dan ik en dan beschik je over zo weinig historische kennis.
Laat ik beginnen over de rellen bij de kroning begin 80'.
Ja, krakers. En daar werd de ME tegen in gezet. Vandaag? Nog geen ME gezien die een jongeren feestje kwam stil leggen met traangas of wel?

Repressieve regering _O-
pi_195892585
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

besloten legale feesten, kroegen open voor hun _O-
oh en ze moeten natuurlijk ook gewoon op vakantie kunnen
pi_195892612
quote:

[..]

Wat versta je onder jongeren als ik vragen mag?

Bovendien; zodra er een goede manier is gevonden voor sneltesten, dan wel een vaccin, is kwalitatief onderwijs zo weer terug hoor.

Stagnerende economie overleven we ook wel weer. Dat laatste ga ik niet eens op reageren.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:05:10 #164
346939 Janneke141
pi_195892621
quote:

[..]

Opties om het onderwijs fatsoenlijk te hervatten, of een vooruitzicht welke plannen er zijn om dat op termijn te gaan doen. Opschorten van collegegelden. Aandacht voor mbo-leerlingen, omdat iedere nitwit kan verzinnen dat praktijkonderwijs niet werkt via Zoom. En niet de hele tijd met het beschuldigende vingertje wijzen had ook leuk geweest.
pi_195892634
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vandaag is Rob Jetten nog positief getest.
pi_195892657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:03 schreef Predator40 het volgende:

oh en ze moeten natuurlijk ook gewoon op vakantie kunnen
Afgaande op de cijfers ben je zo ongeveer overal beter af dan in Nederland.
pi_195892678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vandaag is Rob Jetten nog positief getest.
Dat is dus een van de mensen voor wie dat vermanende vingertje van Rutte bedoeld is?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:07:26 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195892679
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
Verkiezingen komen eraan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195892683
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:07:36 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195892684
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, de waan van de dag. Luisteren wat mensen roepen, wat andere landen doen, etc. Duitsland pakt het wel wat regionaler aan. Groter land ook natuurlijk.

Die routekaart lijkt nu alweer in de prullenbak te liggen.
Het waren twee leuke weken met die routekaart ja.
pi_195892701
quote:

[..]

Wat ga je in dit stadium aan BCO hebben?
In dit stadium niets. Maar het zou toch wel lekker zijn om te weten dat dat onderdeel op volle oorlogssterkte (en nog wat meer) klaarstaat zodra het wel weer zin heeft. En dan kan je misschien zeggen; ze staan ook klaar, maar dat zei men ook in wat was het, juli? Ik denk ook dat je met zo'n instelling ook wat meer voor elkaar krijgt; kijk, jullie doen wat, wij doen wat, en we (even overgeven) zorgen er samen voor dat dit goed komt, waarbij het nu nogal eenrichtingsverkeer is.

Ik zou liever straks in december (of januari) lezen dat de helft van het personeel voor BCO naar huis kan omdat er teveel zitten, dan dezelfde berichten te lezen als in augustus, dat GGD Amsterdam het bijvoorbeeld al vrij snel opgeeft.
pi_195892710
quote:
Tsja... de kop klinkt sensationeel, maar als Bert gewoon een negatieve test mee had genomen, was er niks aan het handje geweest.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:08:58 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195892717
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat versta je onder jongeren als ik vragen mag?

Bovendien; zodra er een goede manier is gevonden voor sneltesten, dan wel een vaccin, is kwalitatief onderwijs zo weer terug hoor.

Stagnerende economie overleven we ook wel weer. Dat laatste ga ik niet eens op reageren.
Soms vraag ik me af hoe mensen denken dat we WO2 hebben overleeft. Volgens de redenaties die sommige mensen hier hebben zou de maatschappij daarna compleet mislukt zijn want alle jongeren van toen hebben diepe trauma's door.... te weinig feesten?
pi_195892728
quote:
Volkomen terecht van de Denen.
pi_195892736
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Soms vraag ik me af hoe mensen denken dat we WO2 hebben overleeft. Volgens de redenaties die sommige mensen hier hebben zou de maatschappij daarna compleet mislukt zijn want alle jongeren van toen hebben diepe trauma's door.... te weinig feesten?
Ja, daar begrijp ik dus ook he-le-maal niets van :D. Maar oke, volgens mij zijn we (in deze FOK!bubbel in elk geval) in de minderheid.
pi_195892765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja... de kop klinkt sensationeel, maar als Bert gewoon een negatieve test mee had genomen, was er niks aan het handje geweest.
mee eens natuurlijk, maar die had hij dan even moeten fixen in zweden
pi_195892784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ja, dat is de regel. Op zich 'n redelijke regel lijkt me dat iemand met een negatieve test binnen mag in plaats van dat je 'm meteen twee weken in quarantaine gooit.
pi_195892793
quote:

[..]

Sociale schade omdat je even geen feestjes kan vieren. 😂 zacht ei.

Deze generatie zou eigenlijk echt eens een oorlog of zo mee moeten maken, man man man.
pi_195892797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, daar begrijp ik dus ook he-le-maal niets van :D. Maar oke, volgens mij zijn we (in deze FOK!bubbel in elk geval) in de minderheid.
De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.

Je ziet telkens dezelfde namen terugkomen.
pi_195892813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Deze generatie zou eigenlijk echt eens een oorlog of zo mee moeten maken, man man man.
liever niet....... ):O ):O ):O
pi_195892826
quote:

[..]

Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.
blablablabla
pi_195892838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.

Dat zal het inderdaad zijn ja.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:15:34 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195892875
quote:

Hypocriet :') Je post zelf gister of eergisteren nog dat je met je partner/gezin in het weekend naar het winkelcentrum, de bouwmarkt en het tuincentrum bent geweest. Je moddert zelf aan.

Kan de post effe niet terugvinden? Verwijderd misschien wegens de kritiek die erop kwam?
pi_195892885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.
dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
pi_195892899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Sanquin bloeddonoren een redelijk selecte groep zijn. Je zou random moeten gaan testen door de hele bevolking wil je een beter beeld krijgen.

Ik heb meer hoop op de Pienter Corona studie
ze hebben de resultaten van beide onderzoeken dacht ik eerder vergeleken en de uitkomsten bleken redelijk overeen te komen?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:21:14 #186
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195893000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De groep die de minste directe schade van het virus ondervindt heeft onevenredig veel last van de getroffen maatregelen en gaat daar met name door het gebrek aan fatsoenlijk onderwijs, stageplekken en alle financiële gevolgen nog heel lang last van ondervinden. Die beginnen echt met een achterstand en daar wordt totaal niet bij stilgestaan.

Maar het is tekenend dat je meteen over feestjes begint. Dan is de toon wel weer gezet.
De reactie die je quote - en waarna ik op je reageerde - spreekt letterlijk over feestjes, dus het is niet zo raar dat ik daar naar refereer. Lijkt mij niet zo gek :) Maar goed, laten we daar niet verder op door gaan, want volgens mij gaat dat niet gunstig uitpakken.

Bedankt voor je verdere uitleg. Ik snap waar je vandaan komt en dat het lot van de jongeren je veel doet. Weet zeker dan die mening door meerdere mensen gedeeld wordt. Zelf bekijk ik het breder: iedereen ondervindt nadelen van deze crisis & we zullen moeten samenwerken om hier weer goed uit te komen. Maar eerst dat virus maar eens onder controle krijgen.
pi_195893031
quote:

[..]

Zelfs in het OMT spreken ze over schade die jongeren wordt toegebracht. Dit gaat natuurlijk verder dan even geen feestjes, dat is weer zo'n simpel frame om het daadwerkelijke probleem, namelijk dat de belangen van bepaalde groepen binnen de maatschappij behoorlijk in de knel beginnen te komen nu het steeds langer gaat duren, niet te hoeven adresseren.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:23:27 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195893036
quote:

[..]

Ze kloten maar gewoon wat aan, dat is nu toch wel duidelijk.
pi_195893054
quote:
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben.
Hadden ze altijd al. Is een hele complexe en tijdrovende procedure die je niet duizenden keren per dag kunt inzetten zonder het hele systeem te laten vastlopen. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij brengt de tijdelijke wet daar geen verandering in.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:24:27 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195893058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik kan zelf uiterst veel begrip opbrengen voor de doodstraf maar erg dankbaar dat een emotioneel gedreven voornemen daartoe door en in de wet is geblokkeerd.

De wet is er niet alleen om als doel mee te kunnen handhaven maar ook te beschermen tegen de fanatische ingegeven willekeur die menigeen gemakzuchtig lijkt aan te hangen. Ik noem maar geen namen.

Het punt is dat een maatregel niet zelf het doel moet worden om daarmee een "vermeend" resultaat te bereiken.
Compleet onzinnig om feestjes in bv een eigen bubbel te verbieden of zoals sommige landen doen, het eisen van een negatieve (fraudegevoelige) test.
pi_195893069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hadden ze altijd al. Is een hele complexe en tijdrovende procedure die je niet duizenden keren per dag kunt inzetten zonder het hele systeem te laten vastlopen. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij brengt de tijdelijke wet daar geen verandering in.
Daar staat volgens mij niks over in de tijdelijke wet. Tegen de tijd dat je iemand na zo'n procedure verplicht binnen kunt zetten, is 'ie alweer genezen.
pi_195893117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar staat volgens mij niks over in de tijdelijke wet. Tegen de tijd dat je iemand na zo'n procedure verplicht binnen kunt zetten, is 'ie alweer genezen.
Dat is op zichzelf het probleem niet. Een dergelijke beschikking gaat onmiddellijk in, de rechtelijke toetsing heeft geen opschortende werking, maar zowel de officier als de rechter moeten er binnen een termijn van dagen naar kijken. Dat gaat niet lukken zonder de hele juridische keten plat te leggen.
zie email 27 oktober
pi_195893140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is op zichzelf het probleem niet. Een dergelijke beschikking gaat onmiddellijk in, de rechtelijke toetsing heeft geen opschortende werking, maar zowel de officier als de rechter moeten er binnen een termijn van dagen naar kijken. Dat gaat niet lukken zonder de hele juridische keten plat te leggen.
Een paar dagen en eerst moet je dan constateren dat iemand zich er echt niet aan houdt, etc. Je bent dan zo 'n week of zelfs nog iets meer verder.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:28:27 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195893147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
Is er al ergens een lijstje welke maatregel door wie met welke R-waarde beïnvloedt ?
Ik blijf benieuwd naar de data en berekening die het RIVM cq OMT intern gebruikt om tot rechtvaardiging te komen. voor maatregelen.
pi_195893255
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is er al ergens een lijstje welke maatregel door wie met welk R-waarde beïnvloedt ?
Ik blijf benieuwd naar de data en berekening die het RIVM cq OMT intern gebruikt om tot rechtvaardiging te komen. voor maatregelen.
Dat is natuurlijk ook niet zo simpel te stellen. Dat hangt ook nog weer van combinaties (om een voorbeeld te noemen, beperkingen op de alcoholverkoop in de avond werken minder als je de horeca helemaal sluit) en tijd van het jaar en ongetwijfeld nog tig andere factoren.

Daar zit een hele RIVM-unit aan te rekenen. Dat kun je niet platslaan tot een simpel lijstje.
zie email 27 oktober
pi_195893263
Lekker dan paar weken terug maatregelen duren 4 weken.

Vandaag maatregelen duren tot december

Volgende week maatregelen duren tot oktober 2099 ?

Hoe kan je dit nu nog serieus nemen.

Had dan paar weken teug gemeld dat je tot april 2021 had geduurd ,met elke week een paar minuten van fame Rutte weet helemaal niemand wat ze nu willen
pi_195893325
Hoe zouden ze de overtreffende trap van 'De Hamer' gaan noemen straks?

De nucleaire optie?
pi_195893328
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:

Het punt is dat een maatregel niet zelf het doel moet worden om daarmee een "vermeend" resultaat te bereiken.
Compleet onzinnig om feestjes in bv een eigen bubbel te verbieden of zoals sommige landen doen, het eisen van een negatieve (fraudegevoelige) test.
Hierin verschillen wij duidelijk van mening.
pi_195893359
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:34 schreef Confetti het volgende:

De nucleaire optie?
Nou ja, dan is covid wel de minste van je problemen dus het lost wel wat op :+
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:36:14 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195893363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:31 schreef AlwaysConnected het volgende:

Had dan paar weken teug gemeld dat je tot april 2021 had geduurd ,met elke week een paar minuten van fame Rutte weet helemaal niemand wat ze nu willen
Kon je misschien ook wel zien aankomen. Na de gewenning is een paar weken extra opeens minder erg :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:36:14 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195893364
quote:

Minimaal 4 weken zeiden ze he.
pi_195893371
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt wat hier staat. We kunnen de instroom van de Wvggz momenteel al nauwelijks aan. Laat staan dat we dat er ook nog bij zouden moeten doen. Worden veel crisismaatregelen afgegeven de laatste tijd met verzoeken om ze voort te zetten.
pi_195893394
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Minimaal 4 weken zeiden ze he.
Ik denk zelf tot minimaal maart, in afgezwakte vorm wellicht op ten duur.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195893400
quote:

Ze zijn heel duidelijk geweest dat als het aantal besmettingen niet daalt, dat dan de maatregelen ook niet verminderd worden.
En dat geld nog steeds. Als ze niet dalen dan zullen ze nog strenger gaan worden.

Hoe lang dat duurt? Net zo lang totdat regels wel afgeschaald kunnen worden. Hou daar maar rekening mee.
pi_195893405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook niet zo simpel te stellen. Dat hangt ook nog weer van combinaties (om een voorbeeld te noemen, beperkingen op de alcoholverkoop in de avond werken minder als je de horeca helemaal sluit) en tijd van het jaar en ongetwijfeld nog tig andere factoren.

Daar zit een hele RIVM-unit aan te rekenen. Dat kun je niet platslaan tot een simpel lijstje.
quote:

[..]

een hele RIVM unit en er dan 20% naast zitten met de verwachte R waarde 8)7
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:38:30 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195893409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Totdat Rutte zijn zeteltjes weer binnen heeft.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:41:17 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195893496
quote:

[..]

Ik acht mij zelf onderlegd of leergierig genoeg omdat te (kunnen) bekijken.
Lijkt mij niet zo heel erg moeilijk om tenminste dan de feitelijke rapportage die dient als onderbouwing vrij te geven.

Tot op heden gebeurd alles achter gesloten deuren en moeten we het idd doen met platgeslagen en nietszeggende HamerDans copycats die de Tweede kamer voor zoete koek slikt. Natuurlijk ook om daarmee geen inhoudelijke discussie te krijgen omtrent oorzaken en vooral beleid te kunnen voeren op gevolgen.

Hier nog op aangevuld, dat we wel te maken hebben met een platgeslagen maatregelen lijstje.
pi_195893564
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:41 schreef Vallon het volgende:
Lijkt mij niet zo heel erg moeilijk om tenminste dan de feitelijke rapportage die dient als onderbouwing vrij te geven.
willen we dat dat echt weten als ze er +/- 20% naast zitten ? :D
pi_195893599
quote:

[..]

Tot op heden gebeurd alles achter gesloten deuren en moeten we het idd doen met platgeslagen en nietszeggende HamerDans copycats die de Tweede kamer voor zoete koek slikt. Natuurlijk ook om daarmee geen inhoudelijke discussie te krijgen omtrent oorzaken en vooral beleid te kunnen voeren op gevolgen.
Als dat soort modellen er al zijn maken ze dat zeker niet openbaar.
Er zal een storm van kritiek ontstaan als het niet klopt, en iedere partij gaat vervolgens zitten shoppen in de lijst om de ideale keuzes eruit te halen voor zijn/haar achterban.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:49:16 #210
5428 crew  miss_sly
pi_195893699
quote:

[..]

Hier nog op aangevuld, dat we wel te maken hebben met een platgeslagen maatregelen lijstje.
Een van de problemen is dat er zoveel mensen zijn die zich al dan niet terecht voldoende onderlegd en leergierig genoeg vinden om over allerlei zaken van alles te vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195893727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een van de problemen is dat er zoveel mensen zijn die zich al dan niet terecht voldoende onderlegd en leergierig genoeg vinden om over allerlei zaken van alles te vinden.
Mooi verwoord ;)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:52:45 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195893772
pi_195893810
quote:

[..]

Boomertjes voorop dan in die oorlog.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:56:46 #214
5428 crew  miss_sly
pi_195893863
https://www.rtlnieuws.nl/(...)f1RZPnUGDgrMeZIQi5ms

Ik kan dit bericht ook tegen. Het gaat toch in die sector niet goed, ondanks dat er zo hard wordt geprobeerd de mensen te beschermen.
pi_195893880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:34 schreef Confetti het volgende:

De nucleaire optie?

Rutte en z'n hamer.
pi_195893913
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:56 schreef miss_sly het volgende:

Ik kan dit bericht ook tegen. Het gaat toch in die sector niet goed, ondanks dat er zo hard wordt geprobeerd de mensen te beschermen.
Tja. Maar wat moet je dan? Ik zie hier ook geen oplossing voor, zolang de cijfers in de maatschappij zijn zoals ze zijn zal dit probleem blijven. Zorgmedewerkers begeven zich immers ook n de maatschappij.

Of je moet ze inkwartieren in het verpleeghuis, dat zou op zichzelf wel kunnen. Maar dan alleen op vrijwillige basis en ik denk dat er maar heel weinig zijn die dat willen. Terecht overigens.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:59:24 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195893924

Weet je wat pas effectief is? Jeugd vanaf 12 jaar verbieden. Vlaanderen _O_
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:00:26 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195893947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als dat soort modellen er al zijn maken ze dat zeker niet openbaar.
Er zal een storm van kritiek ontstaan als het niet klopt, en iedere partij gaat vervolgens zitten shoppen in de lijst om de ideale keuzes eruit te halen voor zijn/haar achterban.
Het is toch raar dat de werkwijze niet openbaar is ?
Natuurlijk snap ik de manipulatieve redenen daarvan,

Dat er kritiek komt op data of stellingen, lijkt mij juist meer dan gewenst.
We hebben het hier over wetenschap die juist is gebaat met uitkomsten.
Zolang er geen uitkomst is, kan en moet er geen (politiek) beleid worden ontleent

Ik heb minder moeite dat men in meerderheid dan stemt om voortaan rode hoedjes te mogen dragen of thuis te kunnen werken dan dit dwingend te maken op grond van wetenschappelijk geformuleerd drijfzand.
Dan lekker campagne voeren op wat iemand goed lijkt in zekerheid dat individuele grondrechten niet zomaar kunnen worden aangetast.
pi_195893987
twitter

We moeten op dansles!

Maar liever niet met Willem Engel als dansleraar :X
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:03:35 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195894009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Benieuwd wat specifiek het probleem is en wat het dan verwoord @Tijger_m ?
Of is dit vooral dat dit dan niet goed uitkomt om het beleid te onderbouwen ?

Lijkt mij niet zo moeilijk om de datastore van het RIVM publiekelijk toegankelijk te maken.
pi_195894032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De horeca dicht houden tot maart kan echt niet. Het virus is zo ontzettend gevaarlijk en dodelijk dat de horeca bij de persconferentie 2 weken terug nog een dag open mocht blijven. Kennelijk is de urgentie dus toch niet zo hoog.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:04:33 #222
5428 crew  miss_sly
pi_195894033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tja. Maar wat moet je dan? Ik zie hier ook geen oplossing voor, zolang de cijfers in de maatschappij zijn zoals ze zijn zal dit probleem blijven. Zorgmedewerkers begeven zich immers ook n de maatschappij.

Of je moet ze inkwartieren in het verpleeghuis, dat zou op zichzelf wel kunnen. Maar dan alleen op vrijwillige basis en ik denk dat er maar heel weinig zijn die dat willen. Terecht overigens.
Het lijkt me duidelijk dat je dit niet kunt voorkomen met de huidige cijfers. Wat ik wil? Dat dit klotevirus ermee kapt. Dat gaat niet gebeuren, helaas. Dus wat dan? Ik weet het niet en pretendeer het ook niet beter te weten dan anderen. Maar het lijkt me in ieder geval ook duidelijk dat een scenario waarin je de kwetsbaren zo goed mogelijk beschermt en de rest zijn gang laat gaan, ook niet echt levensvatbaar is. Want immers: die ouderen proberen we te beschermen, en zelfs met de huidige maatregelen lukt dat niet goed genoeg. Dus dan maar gewoon laten gaan? Opofferen?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:05:45 #223
5428 crew  miss_sly
pi_195894054
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:59 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is vast reuze-effectief :D
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:05:56 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195894060
Het heeft even mogen duren maar met een R van 1.56 gaan de maatregelen hier ook beginnen. Nachtclubs dicht, restaurants tafels op anderhalve meter en maximaal 6 mensen per tafel. Dat was het zo ongeveer wel. Ah, en leerlingen en studenten van 12 en ouder gaan de komende twee weken digitaal leren.
pi_195894075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:56 schreef miss_sly het volgende:

Tsja, je kunt dan beter die mensen in een bubbel zetten. Als ze zich stipt aan alle adviezen houden, mogen ze toch al amper wat.

Heeft geen zin om de horeca dicht te gooien, terwijl cojona in de verpleeghuizen toch wel binnen blijkt te komen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:08:08 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195894114
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, je kunt dan beter die mensen in een bubbel zetten. Als ze zich stipt aan alle adviezen houden, mogen ze toch al amper wat.

Heeft geen zin om de horeca dicht te gooien, terwijl cojona in de verpleeghuizen toch wel binnen blijkt te komen.
Personeel neemt het vrolijk zelf mee naar binnen in de tehuizen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:08:43 #227
22565 asco
Los in deze tent
pi_195894126
twitter
pi_195894156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Personeel neemt het vrolijk zelf mee naar binnen in de tehuizen.
Ik zou ze dan in een bubbel zetten. Ja, dat heeft impact op die mensen, maar dat hebben de huidige maatregelen ook voor iedereen.

Snap sowieso niet het motto van "alles moet voor iedereen gelden".
pi_195894173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:08 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Leeg daar op straat, zijn ze alweer begonnen met lockdownen?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:11:35 #230
5428 crew  miss_sly
pi_195894190
quote:

[..]

En wie gaat die mensen in die bubbel verzorgen? Het is bovendien niet alleen in verzorgingshuizen, ook bij thuiswonenden die zorg krijgen.
pi_195894202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou ze dan in een bubbel zetten. Ja, dat heeft impact op die mensen, maar dat hebben de huidige maatregelen ook voor iedereen.
Hoe zie je dat voor je?
quote:
Ik ook niet, waar onderscheid verantwoord is moet je dat zeker maken. Maar ik zie momenteel geen punten waarop dat verantwoord kan.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:12:08 #232
5428 crew  miss_sly
pi_195894213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie zet je in een bubbel?
pi_195894220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wie gaat die mensen in die bubbel verzorgen? Het is bovendien niet alleen in verzorgingshuizen, ook bij thuiswonenden die zorg krijgen.
PostNL. Dat is nog wel organiseerbaar. De vraag is vooral of je dat menselijkerwijs moet willen. En daarop is mijn antwoord nee.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:13:08 #234
5428 crew  miss_sly
pi_195894233
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:02 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]

We moeten op dansles!

Goede uitleg. Ik zie dat dansen hier nog niet gebeuren, eerlijk gezegd.
pi_195894240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Medewerkers van zo'n tehuis. Als die het mee naar binnen nemen en eventueel bezoek ook nog, dan scherm je dus niks af.

Je valt dan de hele bevolking lastig met maatregelen omdat cojona voor ouderen met gezondheidsproblemen dodelijk is, maar vervolgens zet je juist waar het gevaarlijk is de deur open.
pi_195894257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:59 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Achterhuizen en razzia's straks.
pi_195894259
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wie verzorgt nu de mensen die binnen zitten? Je kookt eten of bestelt eten. Laat boodschappen eventueel bezorgen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:14:27 #238
5428 crew  miss_sly
pi_195894269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

PostNL. Dat is nog wel organiseerbaar. De vraag is vooral of je dat menselijkerwijs moet willen. En daarop is mijn antwoord nee.
PostNL? Als in bezorgen van maaltijden of zo? En verdere verzorging laten we dan achterwege? Medicijnen, fysieke zorg, douchen, aankleden? Gewoon niet?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:14:34 #239
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195894275
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:02 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]

We moeten op dansles!

Zou Willem Engel eigenlijk aluminium folie op zijn dansvloer hebben :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195894280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verzorgings- en verpleegtehuizen. Zowel bewoners als verzorgend personeel.
pi_195894287
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goede uitleg. Ik zie dat dansen hier nog niet gebeuren, eerlijk gezegd.
Is ook gelul. Je kunt niet dansen met een explosief, het ontploft als je het niet gelijk plattrapt.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:15:05 #242
5428 crew  miss_sly
pi_195894292
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Medewerkers van zo'n tehuis. Als die het mee naar binnen nemen en eventueel bezoek ook nog, dan scherm je dus niks af.

Je valt dan de hele bevolking lastig met maatregelen omdat cojona voor ouderen met gezondheidsproblemen dodelijk is, maar vervolgens zet je juist waar het gevaarlijk is de deur open.
En die medewerkers hebben geen gezin? Geen leven?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:15:45 #243
5428 crew  miss_sly
pi_195894305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie verzorgt nu de mensen die binnen zitten? Je kookt eten of bestelt eten. Laat boodschappen eventueel bezorgen.
Thuiszorg. Het is niet alleen boodschappen en eten.
pi_195894306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
[..]

Ik ook niet, waar onderscheid verantwoord is moet je dat zeker maken. Maar ik zie momenteel geen punten waarop dat verantwoord kan.
Simpel eigenlijk. Net zoals 'n wielerteam in de Tour de France. Die mensen gaan de komende tijd niet meer om met mensen die niet tot de bubbel behoren. Da's vervelend, maar dat is nu even niet anders. Alle maatregelen zijn ook enorm vervelend voor mensen. Daar zitten ook een hoop mensen tussen die zelf niet tot een risicogroep behoren en ook niet met risicogroepen in aanraking komen.
pi_195894314
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is toch raar dat de werkwijze niet openbaar is ?
Natuurlijk snap ik de manipulatieve redenen daarvan,

Dat er kritiek komt op data of stellingen, lijkt mij juist meer dan gewenst.
We hebben het hier over wetenschap die juist is gebaat met uitkomsten.
Zolang er geen uitkomst is, kan en moet er geen (politiek) beleid worden ontleent

Ik heb minder moeite dat men in meerderheid dan stemt om voortaan rode hoedjes te mogen dragen of thuis te kunnen werken dan dit dwingend te maken op grond van wetenschappelijk geformuleerd drijfzand.
Dan lekker campagne voeren op wat iemand goed lijkt in zekerheid dat individuele grondrechten niet zomaar kunnen worden aangetast.
Ik weet niet of het helpt voor het draagvlak van de maatregelen zelf, en of je de afwegingen die erbij horen publiek ter discussie wilt stellen.
Niet voor niets zijn zaken zaken als kabinetsformatie ook geheim.

Meer transparantie over wat ze proberen te bereiken en wat daaraan bijdraagt lijkt me wel terecht.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:16:23 #246
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195894325
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Is ook gelul. Je kunt niet dansen met een explosief, het ontploft als je het niet gelijk plattrapt.
Een explosief plat trappen lijkt me nou weer niet heel erg goed voor je eigen risico zeg maar ;)
A murky, forgotten land.
pi_195894334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die medewerkers hebben geen gezin? Geen leven?
Een leven hebben ze toch al amper als ze alle regels en adviezen opvolgen. Belang dat de rest redelijk door kan lijkt me even wat groter dan het gezinsleven van deze medewerkers.
pi_195894335
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

PostNL? Als in bezorgen van maaltijden of zo?
En medicijnen, vermaak, etc.
quote:
En verdere verzorging laten we dan achterwege? Medicijnen, fysieke zorg, douchen, aankleden? Gewoon niet?
Dat doet dan toch het zorgpersoneel in de bubbel of zeg ik dan iets raars?
zie email 27 oktober
pi_195894357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is het idee. Idem dito bijvoorbeeld met wielerploegen in de Tour de France. Dat was weliswaar in de zomer, maar is toch vrij goed gegaan.
pi_195894394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Simpel eigenlijk. Net zoals 'n wielerteam in de Tour de France. Die mensen gaan de komende tijd niet meer om met mensen die niet tot de bubbel behoren. Da's vervelend, maar dat is nu even niet anders. Alle maatregelen zijn ook enorm vervelend voor mensen. Daar zitten ook een hoop mensen tussen die zelf niet tot een risicogroep behoren en ook niet met risicogroepen in aanraking komen.
Wil je mensen dan wegrukken uit hun gezinnen enzo? Dat lijkt me toch behoorlijk onmenselijk eerlijk gezegd. Dan ga je wel weer een nieuwe grens over hoor.
zie email 27 oktober
pi_195894447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wil je mensen dan wegrukken uit hun gezinnen enzo? Dat lijkt me toch behoorlijk onmenselijk eerlijk gezegd. Dan ga je wel weer een nieuwe grens over hoor.
Daar komt het wel op neer ja. Da's vervelend en heeft impact voor die mensen, maar dat heeft 'n maandenlange (semi-, intelligente, heavy-, krachtige, etc) lockdown voor heel het land.

En als het doel dan is om kwetsbare bejaarden te beschermen, dan kun je beter met 'n sluipschutter het doel raken dan met 'n atoombom.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:19:28 #252
5428 crew  miss_sly
pi_195894459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Dus de kwetsbaren en hun verzorgers in een bubbel? De verzorgers geven hun hele leven op want kunnen geen contact hebben met familie en vrienden, want dan nemen ze mogelijk het virus weer mee naar hun bubbel.

Klinkt als een werkbare optie. Ik ben benieuwd waar die duizenden verzorgende vandaan moeten komen die dit willen doen.
pi_195894462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat wil je toch echt niet? Mensen verplichten wie ze wel en niet mogen zien.
pi_195894489
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat wil je toch echt niet? Mensen verplichten wie ze wel en niet mogen zien.
Dat gebeurt in 'n lockdown toch ook? Dan mag je niemand meer zien, behalve je eigen huisgenoten, eventueel je dokter en collega's als je 'n onmisbaar beroep uitvoert.
pi_195894508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus de kwetsbaren en hun verzorgers in een bubbel? De verzorgers geven hun hele leven op want kunnen geen contact hebben met familie en vrienden, want dan nemen ze mogelijk het virus weer mee naar hun bubbel.

Klinkt als een werkbare optie. Ik ben benieuwd waar die duizenden verzorgende vandaan moeten komen die dit willen doen.
Dat zou je van overheidswege verplicht kunnen stellen natuurlijk. Maar zoals ik al zei, het lijkt mij menselijkerwijs onwenselijk. Ik ben daar dus ook niet voor.
zie email 27 oktober
pi_195894539
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sorry, maar als ik het komende jaar de maatschappij totaal niet meer in mag, neem ik direct ontslag bij mijn verpleeghuis.
En ik denk de meerderheid van mijn collega's met mij.
pi_195894543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gebeurt in 'n lockdown toch ook? Dan mag je niemand meer zien, behalve je eigen huisgenoten, eventueel je dokter en collega's als je 'n onmisbaar beroep uitvoert.
Ja klopt, maar dan discrimineer je niet op leeftijd, beroep of wat dan ook.
pi_195894547
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja. Da's vervelend en heeft impact voor die mensen, maar dat heeft 'n maandenlange (semi-, intelligente, heavy-, krachtige, etc) lockdown voor heel het land.

En als het doel dan is om kwetsbare bejaarden te beschermen, dan kun je beter met 'n sluipschutter het doel raken dan met 'n atoombom.
Nee dat kan niet, sorry. Mensen wegrukken uit hun gezinnen gedurende langere tijd is gewoonweg absurd. Dat moet je echt niet willen. Dat gaat gewoonweg in tegen de menselijke waardigheid.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:22:42 #259
5428 crew  miss_sly
pi_195894549
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen kwetsbare bejaarden. Het geldt dan voor hele ziekenhuizen, bijvoorbeeld. En voor instellingen waar jongeren met een kwetsbare gezondheid zitten. Thuiswonende ouderen of anderszins kwetsbaren moeten een verzorgende in huis nemen om in hun bubbel te zitten?

En al die duizenden verzorgende hebben geen contact met hun gezin, hun geliefden, hun kinderen? Heel gezond. En dat hebben ze vast over voor de rest van het land, die hen maar wat graag opsluit zodat ze zelf hun leventje gewoon weer kunnen oppakken.
pi_195894560
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Sorry, maar als ik het komende jaar de maatschappij totaal niet meer in mag, neem ik direct ontslag bij mijn verpleeghuis.
Tsja, liever dus iedereen binnen dan alleen jij binnen...
pi_195894578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je eigen huisgenoten is toch wel een beetje key hier. Wil je kinderen dan maandenlang hun ouders ontzeggen? Wil je verplegers de steun van het thuisfront ontnemen? Dat kan toch niet man. Dan is het leed niet te overzien.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:23:57 #262
5428 crew  miss_sly
pi_195894581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En dit inderdaad. Nieuwe aanwas zal er ook niet komen. Niemand gaat de zorg meer in als dat de consequentie is.
pi_195894589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat kan niet, sorry. Mensen wegrukken uit hun gezinnen gedurende langere tijd is gewoonweg absurd. Dat moet je echt niet willen. Dat gaat gewoonweg in tegen de menselijke waardigheid.
Dat gaat 'n lockdown waarbij je alleen boodschappen mag doen ook. Alleen geldt het dan voor veel meer mensen.

Doel van de regering is blijkbaar om bejaarden met gezondheidsproblemen te beschermen. Daar zijn minder impactvolle maatregelen voor dan alles en iedereen maar op te sluiten.
pi_195894604
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je eigen huisgenoten is toch wel een beetje key hier. Wil je kinderen dan maandenlang hun ouders ontzeggen? Wil je verplegers de steun van het thuisfront ontnemen? Dat kan toch niet man. Dan is het leed niet te overzien.
Met 'n lockdown waarbij je alleen boodschappen mag doen, mag je ook geen andere mensen opzoeken. Alleen geldt het dan voor iedereen.
pi_195894630
quote:

[..]

en dan nog he....

wij hebben nu een bubbel met alleen zijn 2en en mijn schoonmoeder 1 keer in de 2 weken......al maanden.

mijn schoonmoeder is ook heel erg voorzichtig en ontvangt alleen haar zoon heel af en toe
haar zoon is ook voorzichtig maar ontvangt heel af en toe zijn neef voor een avondje film kijken.

nu blijkt van de week de neef dus besmet te zijn door een collega ( hoorde en merkte hij pas een paar dagen later ) , heeft de avond erop bij mijn zwagertje gezeten en mijn zwager een paar dagen later bij mijn schoonmoeder gegeten.

je kan het bijna niet tegenhouden zo
pi_195894655
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gaat 'n lockdown waarbij je alleen boodschappen mag doen ook. Alleen geldt het dan voor veel meer mensen.

Doel van de regering is blijkbaar om bejaarden met gezondheidsproblemen te beschermen. Daar zijn minder impactvolle maatregelen voor dan alles en iedereen maar op te sluiten.
Nee dat is gewoonweg niet waar. Dit is de overtreffende trap van ingrijpen achter de voordeur.

Als dit gebeurt ga ik, en ik ben niet eens zorgmedewerker, met fakkels en hooivorken naar het Malieveld.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:27:02 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195894671
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar persoonlijk -en nabijzijnd contact onvermijdbaar of onwenselijk is, gebeurd dat net als in het ziekenhuis in volledige PBM. Het laatste beschermd ook als onverhoopt de zorgverlener zelf (evt asymtpomatisch) besmet is.

PBM is niet nodig als betrokken partijen, ongeacht hun aantal, dat wederzijds voor en in hun bubbels dat zelf niet nodig achten of vinden.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:27:03 #268
5428 crew  miss_sly
pi_195894672
quote:

[..]

Met 'n lockdown waarbij je alleen boodschappen mag doen, mag je ook geen andere mensen opzoeken. Alleen geldt het dan voor iedereen.
Dan ben je we zelf bij je gezin, je geliefde, je kinderen.
Het leed als je kinderen langdurig een ouder ontneemt...ondenkbaar.
En wat te denken van kinderen waarvan beide ouders in de zorg werken? Weeshuis optuigen maar?
pi_195894677
quote:

[..]

Je blijft dat nu herhalen. Maar het is gewoonweg niet waar. Je gaat op deze manier honderdduizenden gezinnen verscheuren. Dat is fundamenteel anders.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:27:56 #270
5428 crew  miss_sly
pi_195894698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat is gewoonweg niet waar. Dit is de overtreffende trap van ingrijpen achter de voordeur.

Als dit gebeurt ga ik, en ik ben niet eens zorgmedewerker, met fakkels en hooivorken naar het Malieveld.
pi_195894699
quote:

[..]

Die kant gaat het inderdaad gewoon op. Maakt ze niks uit wat dat met de mensen doet. Ze zeiden vrij letterlijk dat ze vrijwel alles op willen offeren voor ouderen en de ziekenhuizen. Al het andere is gewoon minder belangrijk voor ze. Dat zijn lange termijn problemen - kunnen ze voor zich uit schuiven. En dan als we uit de crisis zijn? Mag het volk de rekening betalen van die lange termijn issues.
Maar heel cru is dat ook zo hè. Als er nu nog 3000 ouderen sterven komt dat op het bord van dit kabinet. Als er nu nog 200 miljard uitgegeven wordt en we 2022 in een dikke psychologische en financiële crisis zitten is in elk geval een ander kabinet.

Daarom is de timing zo beroerd. In het laatste jaar van een termijn is een kabinet vooral bezig met afronden en scoren.

Ik begin er steeds cynischer in te staan wat de daadwerkelijke bereidwilligheid is. Als er over 2 weken een lockdown komt is ‘t makkelijk, want dan kunnen Rutte en de Jonge zeggen: Ja, nogal wiedes. We hebben toch gezegd dat je je aan de maatregelen moest houden? Dat hebben jullie niet gedaan, dus dit is het gevolg.

Deze hele persconferentie voelde alsof je je laatste waarschuwing van je ouders kreeg voor je naar je kamer moest.
pi_195894708
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, liever dus iedereen binnen dan alleen jij binnen...
Ik wil best zoveel mogelijk binnen blijven. Maar ik ga echt niet een jaar of langer intern in een verpleeghuis wonen, zonder enig contact met mijn partner en familie. :D
pi_195894724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je blijft dat nu herhalen. Maar het is gewoonweg niet waar. Je gaat op deze manier honderdduizenden gezinnen verscheuren. Dat is fundamenteel anders.
Dat zei Rutte toch echt, een lockdown waarbij je alleen naar buiten mag om boodschappen te doen. Dan zie je dus niemand anders meer behalve je huisgenoten.
pi_195894759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zei Rutte toch echt, een lockdown waarbij je alleen naar buiten mag om boodschappen te doen. Dan zie je dus niemand anders meer behalve je huisgenoten.
compleet gelul en een loos dreigement van rutte
gaat gewoon niet gebeuren in nederland, ook tijdens de eerste golf niet
pi_195894761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar heel cru is dat ook zo hè. Als er nu nog 3000 ouderen sterven komt dat op het bord van dit kabinet. Als er nu nog 200 miljard uitgegeven wordt en we 2022 in een dikke psychologische en financiële crisis zitten is in elk geval een ander kabinet.

Daarom is de timing zo beroerd. In het laatste jaar van een termijn is een kabinet vooral bezig met afronden en scoren.

Ik begin er steeds cynischer in te staan wat de daadwerkelijke bereidwilligheid is. Als er over 2 weken een lockdown komt is ‘t makkelijk, want dan kunnen Rutte en de Jonge zeggen: Ja, nogal wiedes. We hebben toch gezegd dat je je aan de maatregelen moest houden? Dat hebben jullie niet gedaan, dus dit is het gevolg.

Deze hele persconferentie voelde alsof je je laatste waarschuwing van je ouders kreeg voor je naar je kamer moest.
En die toonzetting stuit mij al langere tijd ongelofelijk tegen de borst. Alle fouten en bloopers van de overheid worden maar weggerelativeerd en de burger heeft het gedaan.

De echte schuldigen zijn de mensen die het al weken zagen oplopen tot ver boven de signaalwaardes (wie kent ze nog...) en maar voor zich uit bleven staren. En daar zijn twee partijen verantwoordelijk voor. Namelijk de voorzitters veiligheidsregio en de minister van VWS. Die hebben het laten lopen waardoor we nu zo in de shit zitten.

Zo is het en niet anders.
zie email 27 oktober
pi_195894769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan ben je we zelf bij je gezin, je geliefde, je kinderen.
Het leed als je kinderen langdurig een ouder ontneemt...ondenkbaar.
En wat te denken van kinderen waarvan beide ouders in de zorg werken? Weeshuis optuigen maar?
Nee, alle kinderen niet naar school, geen sociaal leven, etc. en dat 'n paar maanden in het slechtste geval. Dat is uiteraard wel denkbaar.

Ik ben er wel klaar mee dat alles de afgrond in moet om wat bejaarden met gezondheidsproblemen af te schermen.

Wil je ze beschermen? Prima, maar doe dat dan gericht. En dat begint dan toch bij wie er bij hen binnen komen.
pi_195894783
Laten we eerlijk zijn, we hebben nu 533 (23%) van de woonzorgcentra besmet.
22 september waren dat er nog 114

Het heeft aardig om zich heen gegrepen daar.

We hadden daar wellicht echt iets beter moeten opletten / beschermen.

Ik snap dat je niet net zoals in de 1e golf de deur op slot wilt doen, maar er waren denk ik ook wel tussenwegen geweest.
pi_195894784
quote:

[..]

Ja dat kan rutte best gezegd hebben. Maar juist die eigen huisgenoten zijn zo cruciaal. Dat proberen meerdere mensen je nu al te vertellen...
zie email 27 oktober
pi_195894786
quote:

[..]

Dat kan ie zeggen, maar zie ik echt niet gebeuren. De kritieke infrastructuur in een klein land als NL is daar te groot voor. De toeleveranciers moeten dan ook open zijn etc, dus dan is het gros open.

Wellicht sluiten ze wat meer winkels, kappers enzo, maar verder lijkt me onlogisch
pi_195894810
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

compleet gelul en een loos dreigement van rutte
gaat gewoon niet gebeuren in nederland, ook tijdens de eerste golf niet
Hij blijft er toch maar mee dreigen. Verschil met de eerste golf is dat 'ie nu de verpleegtehuizen blijkbaar open wil houden, omdat het anders zo zielig is voor die bejaarden. Dan zal hij toch wel maatregelen komen waarmee hij dat risico denkt te compenseren.

Of het moet zijn dat het aantal besmettingen op 'n plateau komt of zelfs gaat dalen. Dan zal 'ie niet verder de boel de afgrond in duwen.
pi_195894841
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En die toonzetting stuit mij al langere tijd ongelofelijk tegen de borst. Alle fouten en bloopers van de overheid worden maar weggerelativeerd en de burger heeft het gedaan.

De echte schuldigen zijn de mensen die het al weken zagen oplopen tot ver boven de signaalwaardes (wie kent ze nog...) en maar voor zich uit bleven staren. En daar zijn twee partijen verantwoordelijk voor. Namelijk de voorzitters veiligheidsregio en de minister van VWS. Die hebben het laten lopen waardoor we nu zo in de shit zitten.

Zo is het en niet anders.
Om de meeste dansen te doen heb je een partner nodig, en die is er nu niet. Het voelt als het zijn van een marionet, zo van: Je hebt maar in te schikken

Terwijl ze zo veel meer bereiken als ze een danspartner hebben, om die analogie maar ‘s te gebruiken
pi_195894854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat kan rutte best gezegd hebben. Maar juist die eigen huisgenoten zijn zo cruciaal. Dat proberen meerdere mensen je nu al te vertellen...
Sociaal leven gaat verder dan wat huisgenoten hè.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:35:05 #283
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195894862
quote:

[..]

Zelfs in landen met de meest strenge lockdowns een paar maanden terug kon je met een briefje met een goede reden de straat op.
Als jij familieleden moet verzorgen zal dat heus wel mogen.
De soep zal niet zo heet gegeten worden.
A murky, forgotten land.
pi_195894874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sociaal leven gaat verder dan wat huisgenoten hè.
Ja dus?

Gezinnen verscheuren is van een andere orde. Dat is gewoonweg onacceptabel in de aantallen waar we nu over praten.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:36:10 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195894892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, alle kinderen niet naar school, geen sociaal leven, etc. en dat 'n paar maanden in het slechtste geval. Dat is uiteraard wel denkbaar.

Ik ben er wel klaar mee dat alles de afgrond in moet om wat bejaarden met gezondheidsproblemen af te schermen.

Wil je ze beschermen? Prima, maar doe dat dan gericht. En dat begint dan toch bij wie er bij hen binnen komen.
Dat dus, gewoon locken die huizen. En ook oppassen met onderlinge contacten van ouderen, kaarten, bingo, etc is allemaal erg risico vol. We kunnen het ons gewoonweg niet permitteren om bejaardentehuizen volledig te ontzien, maar scholen te sluiten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195894897
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zelfs in landen met de meest strenge lockdowns een paar maanden terug kon je met een briefje met een goede reden de straat op.
Als jij familieleden moet verzorgen zal dat heus wel mogen.
De soep zal niet zo heet gegeten worden.
Geen idee wat Nederland precies van plan is, maar in 'n aantal landen met een hele strenge lockdown moest je wel een verdomd goede reden hebben om de straat op te gaan.

Dat lijkt me 'n situatie die kost wat kost voorkomen moet worden. Ook al moet je daarvoor maatregelen nemen die vervelend zijn voor een selecte groep mensen.
pi_195894903
Ik begrijp wel dat de verpleeghuizen sluiten niet meer wenselijk wordt gevonden.
Als tegenwoordig in Nederland iemand in een verpleeghuis wordt opgenomen, heeft diegene gemiddeld nog ongeveer een half jaar te leven. Wanneer je de verpleeghuizen langdurig sluit, ontzeg je die mensen hun laatste maanden met naasten door te brengen.
pi_195894910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dus?

Gezinnen verscheuren is van een andere orde. Dat is gewoonweg onacceptabel in de aantallen waar we nu over praten.
Desnoods zet je dan dat hele gezin in de bubbel. Dat zou op zich moeten kunnen.
pi_195894915
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat dus, gewoon locken die huizen. En ook oppassen met onderlinge contacten van ouderen, kaarten, bingo, etc is allemaal erg risico vol. We kunnen het ons gewoonweg niet permitteren om bejaardentehuizen volledig te ontzien, maar scholen te sluiten.
Zodat jij een feestje kan houden en op vakantie kan?
pi_195894918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:

Ik snap dat je niet net zoals in de 1e golf de deur op slot wilt doen, maar er waren denk ik ook wel tussenwegen geweest.
De meeste besmettingen vinden thuis plaats en deze mensen wonen gewoon samen in 1 huis. Gezamenlijke eetplaats, "huiskamer", activiteiten.

Het hoeft niet eens perse vanuit een medewerker te komen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:37:10 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195894922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik weet niet of het helpt voor het draagvlak van de maatregelen zelf, en of je de afwegingen die erbij horen publiek ter discussie wilt stellen.
Niet voor niets zijn zaken zaken als kabinetsformatie ook geheim.

Meer transparantie over wat ze proberen te bereiken en wat daaraan bijdraagt lijkt me wel terecht.
Actieve geheimhouding door overheden lijkt mij alleen relevant wanneer dat gaat om bescherming van persoonlijk levenssfeer betreft en die overkoepelend van aard zijn zoals staatsveiligheid (defensie, kennis etc.).

Ik zie niet goed waar zaken omtrent publieke gezondheid achter gesloten deuren moet zitten.
Dat de kabinetsformatie geheim is, is o.a. vooral omdat er wordt gesteggeld over poppetjes.

Je kan zelfs de Corona-App-databank publiek inzichtelijk maken omdat daar immers geen persoonsinformatie zit (of zou zitten). Gewoon een website met stipjes zodat je kunt zien waar er concentraties zijn van hits etc.etc.
pi_195894923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:

Dat sowieso. Daarvan vraag ik me wel oprecht af, wat gaat daar mis? Daar zou je veel persoonlijke bescherming verwachten om het te voorkomen, juist vanwege het directe risico
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:37:36 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195894929
.verkeerde topic
pi_195894933
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:36 schreef Lokasenna het volgende:
Ik begrijp wel dat de verpleeghuizen sluiten niet meer wenselijk wordt gevonden.
Als tegenwoordig in Nederland iemand in een verpleeghuis wordt opgenomen, heeft diegene gemiddeld nog ongeveer een half jaar te leven. Wanneer je de verpleeghuizen langdurig sluit, ontzeg je die mensen hun laatste maanden met naasten door te brengen.
Ok, dan even met alle respect, maar als het gaat om dat laatste half jaar, waarom moet dan het halve land op slot om die mensen te beschermen? Want als ik jou goed begrijp, zitten ze toch al ver in blessuretijd. Met of zonder cojona.

Het is onbegrijpelijk als straks kinderen niet meer naar school kunnen om te voorkomen dat mensen in hun laatste half jaar cojona krijgen.
pi_195894937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kan kindlief dus niet meer naar school. Kan partner niet meer werken (wat als dat ook een cruciale beroeper is, agent ofzo?). Nee, onwerkbaar.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:38:46 #296
5428 crew  miss_sly
pi_195894951
quote:

[..]

Gezonde omgeving voor kinderen, die dan alsnog niet naar school kunnen.
pi_195894978
quote:

[..]

Ja dat zal de 16 jarige dochter vast een goed plan vinden.
Maar dat terzijde, deze maatregelen zullen gelukkig toch nooit genomen worden
pi_195894985
quote:

[..]

Dan moet je om te beginnen driekwart van alle allochtonen verplicht binnen houden. Daar wonen namelijk alle ouderen zo lang mogelijk in huis bij hun kinderen en kleinkinderen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:40:22 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195894988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zodat jij een feestje kan houden en op vakantie kan?
Donderstraal eens op met die feestjes. Heb jij ook maar een quote dat ik daarvoor pleit?

En ben dit jaar al 2 maal op vakantie geweest, echt, het boeit mij geen fuck.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195894992
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

:') Zeg maar de opofferingsstrategie?
Je snapt zelf toch ook wel dat dit moreel volstrekt onaanvaardbaar is?
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')