abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195892765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja... de kop klinkt sensationeel, maar als Bert gewoon een negatieve test mee had genomen, was er niks aan het handje geweest.
mee eens natuurlijk, maar die had hij dan even moeten fixen in zweden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195892784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ja, dat is de regel. Op zich 'n redelijke regel lijkt me dat iemand met een negatieve test binnen mag in plaats van dat je 'm meteen twee weken in quarantaine gooit.
pi_195892793
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja in alle opzichten zullen de jongeren dit moeten betalen.

• hogere staatschuld die moet betaald worden door jongeren

• Kwalitatief minder onderwijs

• minder baanzekerheid door stagnerende economie

• Sociale schade omdat jongeren geen feestjes en andere activiteiten meer hebben
Sociale schade omdat je even geen feestjes kan vieren. 😂 zacht ei.

Deze generatie zou eigenlijk echt eens een oorlog of zo mee moeten maken, man man man.
pi_195892797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, daar begrijp ik dus ook he-le-maal niets van :D. Maar oke, volgens mij zijn we (in deze FOK!bubbel in elk geval) in de minderheid.
De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.

Je ziet telkens dezelfde namen terugkomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195892813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Deze generatie zou eigenlijk echt eens een oorlog of zo mee moeten maken, man man man.
liever niet....... ):O ):O ):O
pi_195892826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap het ook echt niet.

Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld iets te zeggen als: "Dit gaan wij nog minstens vier weken aahouden. Ondertussen gaan wij werken aan het uitbreiden van ons BCO- en testcapaciteit, zodat wij na versoepelingen het virus weer langer onder controle kunnen houden en de grip niet weer gaan verliezen".

Enige wat je hoort is dat het lang gaat duren en dat als men niet luistert het allemaal nog strenger gaat worden. Geen zinnetje over betere BCO of anders aanpakken van testen of wat dan ook. Nogmaals, ik heb niet geluisterd, maar als ik zo wat rondkijk en rondlees zie ik niks wat daar ook maar een beetje in de buurt komt.
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.
blablablabla
pi_195892838
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.

Dat zal het inderdaad zijn ja.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:15:34 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195892875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
Hypocriet :') Je post zelf gister of eergisteren nog dat je met je partner/gezin in het weekend naar het winkelcentrum, de bouwmarkt en het tuincentrum bent geweest. Je moddert zelf aan.

Kan de post effe niet terugvinden? Verwijderd misschien wegens de kritiek die erop kwam?
pi_195892885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.
dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
pi_195892899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Sanquin bloeddonoren een redelijk selecte groep zijn. Je zou random moeten gaan testen door de hele bevolking wil je een beter beeld krijgen.

Ik heb meer hoop op de Pienter Corona studie
ze hebben de resultaten van beide onderzoeken dacht ik eerder vergeleken en de uitkomsten bleken redelijk overeen te komen?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:21:14 #186
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195893000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De groep die de minste directe schade van het virus ondervindt heeft onevenredig veel last van de getroffen maatregelen en gaat daar met name door het gebrek aan fatsoenlijk onderwijs, stageplekken en alle financiële gevolgen nog heel lang last van ondervinden. Die beginnen echt met een achterstand en daar wordt totaal niet bij stilgestaan.

Maar het is tekenend dat je meteen over feestjes begint. Dan is de toon wel weer gezet.
De reactie die je quote - en waarna ik op je reageerde - spreekt letterlijk over feestjes, dus het is niet zo raar dat ik daar naar refereer. Lijkt mij niet zo gek :) Maar goed, laten we daar niet verder op door gaan, want volgens mij gaat dat niet gunstig uitpakken.

Bedankt voor je verdere uitleg. Ik snap waar je vandaan komt en dat het lot van de jongeren je veel doet. Weet zeker dan die mening door meerdere mensen gedeeld wordt. Zelf bekijk ik het breder: iedereen ondervindt nadelen van deze crisis & we zullen moeten samenwerken om hier weer goed uit te komen. Maar eerst dat virus maar eens onder controle krijgen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195893031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zelfs in het OMT spreken ze over schade die jongeren wordt toegebracht. Dit gaat natuurlijk verder dan even geen feestjes, dat is weer zo'n simpel frame om het daadwerkelijke probleem, namelijk dat de belangen van bepaalde groepen binnen de maatschappij behoorlijk in de knel beginnen te komen nu het steeds langer gaat duren, niet te hoeven adresseren.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:23:27 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195893036
quote:

[..]

Ze kloten maar gewoon wat aan, dat is nu toch wel duidelijk.
pi_195893054
quote:
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben.
Hadden ze altijd al. Is een hele complexe en tijdrovende procedure die je niet duizenden keren per dag kunt inzetten zonder het hele systeem te laten vastlopen. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij brengt de tijdelijke wet daar geen verandering in.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:24:27 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195893058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik kan zelf uiterst veel begrip opbrengen voor de doodstraf maar erg dankbaar dat een emotioneel gedreven voornemen daartoe door en in de wet is geblokkeerd.

De wet is er niet alleen om als doel mee te kunnen handhaven maar ook te beschermen tegen de fanatische ingegeven willekeur die menigeen gemakzuchtig lijkt aan te hangen. Ik noem maar geen namen.

Het punt is dat een maatregel niet zelf het doel moet worden om daarmee een "vermeend" resultaat te bereiken.
Compleet onzinnig om feestjes in bv een eigen bubbel te verbieden of zoals sommige landen doen, het eisen van een negatieve (fraudegevoelige) test.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195893069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hadden ze altijd al. Is een hele complexe en tijdrovende procedure die je niet duizenden keren per dag kunt inzetten zonder het hele systeem te laten vastlopen. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij brengt de tijdelijke wet daar geen verandering in.
Daar staat volgens mij niks over in de tijdelijke wet. Tegen de tijd dat je iemand na zo'n procedure verplicht binnen kunt zetten, is 'ie alweer genezen.
pi_195893117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar staat volgens mij niks over in de tijdelijke wet. Tegen de tijd dat je iemand na zo'n procedure verplicht binnen kunt zetten, is 'ie alweer genezen.
Dat is op zichzelf het probleem niet. Een dergelijke beschikking gaat onmiddellijk in, de rechtelijke toetsing heeft geen opschortende werking, maar zowel de officier als de rechter moeten er binnen een termijn van dagen naar kijken. Dat gaat niet lukken zonder de hele juridische keten plat te leggen.
zie email 27 oktober
pi_195893140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is op zichzelf het probleem niet. Een dergelijke beschikking gaat onmiddellijk in, de rechtelijke toetsing heeft geen opschortende werking, maar zowel de officier als de rechter moeten er binnen een termijn van dagen naar kijken. Dat gaat niet lukken zonder de hele juridische keten plat te leggen.
Een paar dagen en eerst moet je dan constateren dat iemand zich er echt niet aan houdt, etc. Je bent dan zo 'n week of zelfs nog iets meer verder.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:28:27 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195893147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
Is er al ergens een lijstje welke maatregel door wie met welke R-waarde beïnvloedt ?
Ik blijf benieuwd naar de data en berekening die het RIVM cq OMT intern gebruikt om tot rechtvaardiging te komen. voor maatregelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195893255
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is er al ergens een lijstje welke maatregel door wie met welk R-waarde beïnvloedt ?
Ik blijf benieuwd naar de data en berekening die het RIVM cq OMT intern gebruikt om tot rechtvaardiging te komen. voor maatregelen.
Dat is natuurlijk ook niet zo simpel te stellen. Dat hangt ook nog weer van combinaties (om een voorbeeld te noemen, beperkingen op de alcoholverkoop in de avond werken minder als je de horeca helemaal sluit) en tijd van het jaar en ongetwijfeld nog tig andere factoren.

Daar zit een hele RIVM-unit aan te rekenen. Dat kun je niet platslaan tot een simpel lijstje.
zie email 27 oktober
pi_195893263
Lekker dan paar weken terug maatregelen duren 4 weken.

Vandaag maatregelen duren tot december

Volgende week maatregelen duren tot oktober 2099 ?

Hoe kan je dit nu nog serieus nemen.

Had dan paar weken teug gemeld dat je tot april 2021 had geduurd ,met elke week een paar minuten van fame Rutte weet helemaal niemand wat ze nu willen
pi_195893325
Hoe zouden ze de overtreffende trap van 'De Hamer' gaan noemen straks?

De nucleaire optie?
pi_195893328
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:

Het punt is dat een maatregel niet zelf het doel moet worden om daarmee een "vermeend" resultaat te bereiken.
Compleet onzinnig om feestjes in bv een eigen bubbel te verbieden of zoals sommige landen doen, het eisen van een negatieve (fraudegevoelige) test.
Hierin verschillen wij duidelijk van mening.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195893359
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:34 schreef Confetti het volgende:
Hoe zouden ze de overtreffende trap van 'De Hamer' gaan noemen straks?

De nucleaire optie?
Nou ja, dan is covid wel de minste van je problemen dus het lost wel wat op :+
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:36:14 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195893363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
Lekker dan paar weken terug maatregelen duren 4 weken.

Vandaag maatregelen duren tot december

Volgende week maatregelen duren tot oktober 2099 ?

Hoe kan je dit nu nog serieus nemen.

Had dan paar weken teug gemeld dat je tot april 2021 had geduurd ,met elke week een paar minuten van fame Rutte weet helemaal niemand wat ze nu willen
Kon je misschien ook wel zien aankomen. Na de gewenning is een paar weken extra opeens minder erg :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')