Alsof ze 't idee dat het echt is psychisch niet aan kunnen en een uitvlucht zoeken, idd. Misschien zelf wel een soort van biologisch beschermingsmechanisme.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is houvast voor sommigen. covid en de maatregelen zijn beperkend, verwarrend en veroorzaken angst. Dus als je gelooft dat het allemaal fake is dan heb je houvast en je hebt een doelwit om tegen te ageren. Het het is precies hetzelfde proces met populisme.
Ik heb de aflevering gezien. Hij weet de vinger er vaak wel op te leggen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het Lubach item is erg informatief over hoe je via Facebook en Youtube in allerlei complottheorieën bubbles terecht komt
Dit dus. Ik erger mij kapot aan de vragen tijdens persconferenties. Meestal zijn het vragen waar al een antwoord op is gegeven ....quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ook echt opvallend dat die journalisten die vraag eigenlijk nooit stellen. Lijkt me niet een hele moeilijke vraag, toch? Zoveel mooie woorden (regionaal ingrijpen, iedereen kunnen testen, etc), maar in de praktijk kwam er niks van. Na zo'n lockdown kom je gewoon terug bij deze cijfers als ze hogerop niet verder denken dan een vaccin en mooie dingen blijven roepen, terwijl er niks gebeurd.
Logisch dat Rutte en de Jonge denken dat ze er mee weg komen als ze zulke vragen horen. Want als de journalisten geen kritische vragen stellen doen ''normale'' Nederlanders dat ook niet.
Dat was vooral de hoop van de regering.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:13 schreef Gunner het volgende:
Grappig maar ook triest eigenlijk. Paar maanden dachten we met zijn allen nog dat maatregelen alleen nog regionaal gedaan zouden worden genomen.
We konden er niet verder naast zitten.
De hoeveelheid mondkapjes om mij heen laten zien dat er een enorm draagvlak voor is. Je ziet ze écht heel veel hoor, dat hoor je ook van veel mensen en retailers terug. En dat is nog met dringend advies, iets wat volgens de experts van het topic te Nederlands is en weinig effect heeft. Grappig hoe dat werktquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarnaast hebben ze in de eerste paar weken / maanden zoveel aparte dingen geroepen waardoor de burgers nu al snel denken "ja, het zal allemaal wel".Simpelste voorbeeld is het hele gebeuren omtrent mondkapjes. Maanden roepen dat het allemaal niet zo zinvol is en dan uiteindelijk willen verplichten en dan raar vinden dat er geen draagvlak is.
Zoiets ja. Alleen denk ik dat het puur psychologisch is en niet biologisch.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Alsof ze 't idee dat het echt is psychisch niet aan kunnen en een uitvlucht zoeken, idd. Misschien zelf wel een soort van biologisch beschermingsmechanisme.
Uiteindelijk is het alsnog goed opgepakt ja, maar de eerste paar dagen stond iedereen op z'n achterpoten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mondkapjes om mij heen laten zien dat er een enorm draagvlak voor is. Je ziet ze écht heel veel hoor, dat hoor je ook van veel mensen en retailers terug. En dat is nog met dringend advies, iets wat volgens de experts van het topic te Nederlands is en weinig effect heeft. Grappig hoe dat werkt
deels wel, gezien maart het voornamelijk onder en rondom de rivieren actief bleef.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat was vooral de hoop van de regering.
Heb jij ooit gedacht dat dat zou werken? Ik niet, hoor.
Ik denk dat 99% van de mensen erin staat met het idee van "Baat het niet dan schaadt het niet", we willen allemaal van covid af en niemand wil ziek worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De hoeveelheid mondkapjes om mij heen laten zien dat er een enorm draagvlak voor is. Je ziet ze écht heel veel hoor, dat hoor je ook van veel mensen en retailers terug. En dat is nog met dringend advies, iets wat volgens de experts van het topic te Nederlands is en weinig effect heeft. Grappig hoe dat werkt
En zo rond Sinterklaas zal de sluiting van onder andere de horeca en de sport wel verlengd worden met een paar weken, en zo hobbelen we verder. Zonder dat er in de regering iemand lijkt na te denken over wat een dergelijke uitzichtloosheid met de motivatie van mensen doet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heerlijk perspectief. Krijg je echt heel veel draagvlak mee.
En makkelijk beïnvloedbaar.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja. Alleen denk ik dat het puur psychologisch is en niet biologisch.
Toen was ik nog optimistisch ja. Nu een stuk minder.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat was vooral de hoop van de regering.
Heb jij ooit gedacht dat dat zou werken? Ik niet, hoor.
Zolang er maar één besmet persoon rondhuppelt, hebben kwetsbaren hebben niet zoveel aan die immuniteit van (doorgaans gezonde) anderen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ok, maar ergens hoop ik dat we toch al stukken verder onderweg zijn richting die immuniteit als je verhalen hoort hoeveel mensen er asymptomatisch besmet lijken te zijn.... maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
Heftig, enig idee welke collega het betreft?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:27 schreef Schuifpui het volgende:
M'n pa kreeg zojuist een melding van de corona-app dat hij op maandag >15min dichtbij iemand geweest is die besmet is. Maandag heeft hij alleen gewerkt en naast m'n ma verder geen andere personen gezien.
Hij heeft gewerkt op kantoor.![]()
Bij de GGD.![]()
Omdat dat hij verplicht op kantoor moet zijn voor BCO.![]()
![]()
Fijn 64 jaar, longpatient, recent verschillende operaties gehad. Maar ja je moet werk accepteren vanuit de WW.
Ja en zijn er vast ook genoeg die als ze binnen komen rijden zeggen dat ze in Duitsland zijn geweest i.p.v. in Nederland of België of zo.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt joh? Nou ja, verbaast me ook niet. Gelukkig heb ik een hoop nette mensen om me heen die wel degelijk hun best doen voor anderen, anders zou ik dramatisch kunnen worden van "iedereen denkt alleen maar aan zichzelf!"
Ik denk dat ze daar wel rekening mee houden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En zo rond Sinterklaas zal de sluiting van onder andere de horeca en de sport wel verlengd worden met een paar weken, en zo hobbelen we verder. Zonder dat er in de regering iemand lijkt na te denken over wat een dergelijke uitzichtloosheid met de motivatie van mensen doet.
Veel mensen zullen ook geen zin hebben in discussie bij de supermarkt over 'n mondkapje. Dan zet je het op en heb je verder geen gedoe. Je bent er toch geen uren binnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van de mensen erin staat met het idee van "Baat het niet dan schaadt het niet", we willen allemaal van covid af en niemand wil ziek worden.
Ik snap het ook echt niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En zo rond Sinterklaas zal de sluiting van onder andere de horeca en de sport wel verlengd worden met een paar weken, en zo hobbelen we verder. Zonder dat er in de regering iemand lijkt na te denken over wat een dergelijke uitzichtloosheid met de motivatie van mensen doet.
Meeste mensen die ik spreek dragen er voornamelijk een, omdat anderen er een dragen. Omdat ze niet willen opvallen. Ze vinden echter nog steeds dat ze niet veel tot niks bijdragen en dat we ons beter kunnen focussen op de basis regels (blijf thuis bij klachten, handen wassen, etc). En met zoveel ophef in de media is het voor sommige mensen gewoon makkelijker om maar toe te geven aan de druk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van de mensen erin staat met het idee van "Baat het niet dan schaadt het niet", we willen allemaal van covid af en niemand wil ziek worden.
Nee hij heeft geen idee. Hij kreeg de melding ook pas net, dus hij is niet meer op kantoor geweest en gaat dus morgen ook niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Heftig, enig idee welke collega het betreft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |