abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:03:12 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195891161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Our battles are directed, sir?'
- Blackadder
"I have a cunning plan!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:03:30 #27
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195891168
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
pi_195891169
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:59 schreef Gunner het volgende:
Een effectief vaccin bestaat alleen bij geluk zonder weerga

“Nog maar tien maanden na de identificatie van SARS-CoV-2 viert optimisme over vaccinatie hoogtij. Houd er rekening mee dat die vaccins niet werken, waarschuwt Marc Bonten.“
Goede punten. Ik geef 'm wel gelijk. Goedkoop en makkelijk sneltesten lijkt me echt een betere optie voor de komende jaren. Dat een vaccin het oplost duurt wellicht nog wel 10 jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195891185
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is wel mijn plan straks ja. Vraag is vooral of die andere landen mij willen hebben :D

Het is ook allemaal niet zo zwart/wit. Als je met je eigen auto op vakantie gaat naar een gebied waar je niet of nauwelijks mensen gaat tegenkomen en waar de cijfers per 100.000 inwoners veel lager liggen zie ik niet echt een probleem.

Wintersporten in druk wintersportgebieden met volgepakte liften en après ski is natuurlijk weer een totaal ander verhaal.
In een aantal landen kom je wel binnen met 'n negatieve test. Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Lijkt erop dat veel mensen denken dat er een soort van giftige Corona-wolken zijn en dat je het inadement zo gauw als je voet zet op buitenlandse grond.
pi_195891186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Blijkbaar werken adviezen niet dus dan rest een verbod
Goed idee.
Als 't niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Drekkoning het volgende:

Als ze gewoon op vakantie gaan naar een land met minder besmettingen dan Nederland lijkt me het juist een uitstekend idee 8-)
Ze mogen van mij ook weg blijven tot de crisis achter de rug is :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef TheVulture het volgende:

Ja je kunt er vergif op innemen dat er straks weer zo'n wintersportgolf ontstaat als je daar niet paal en perk aan gaat stellen....
Ja, dat zit er dik in, vrees ik.
Op de een of andere manier wegen woorden als 'dringend advies' niet zo zwaar bij de massa. Het wordt gezien als 'Dus het mag', want er is immers geen verbod. En dus gaan ze.
Moet idd iets aan gedaan worden. 17 miljoen Nederlanders met de neus dezelfde kant op krijgen met een 'dringend advies' is ook wel een utopie, hoor. Teveel koppige, zeer aan hun vrijheid gehechte, mensen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:04:28 #31
408813 crew  trein2000
pi_195891198
twitter
De morele chantage is ook officieel begonnen. Triest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195891203
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat mis bij alle punten. Eigenlijk. Daarom gaat een korte lockdown hier niet helpen.
[..]

Eens. Maar in NL konden ze het al na tientallen besmettingen al niet meer bij benen, dat helpt gewoon niet. Kunnen we wel mooi een lockdown in, maar dan mag je hopen dat ze die fout niet weer maken. Kunnen ze elke persconferentie wel roepen dat we het als volk moeten doen (wat deels ook zo is uiteraard), maar hun eigen rol mag ook wel eens onder de loep genomen worden.
In de zomer waren er amper besmettingen. Toen hebben ze ook amper wat geregeld om het testen en BCO op orde te brengen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:04:40 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195891204
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ad.nl/ensched(...)gn=socialsharing_web

De wappies worden steeds gekker. Nu willen ze ziekenhuizen binnendringen om opnames te maken op de spoedeisende hulp en de IC :').
Je moet ook wel echt in een aparte dimensie zitten als je denkt dat het allemaal nep is en in het ziekenhuis alleen acteurs zijn. Er zijn serieus mensen die dat geloven.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:04:55 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195891212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan die vragen over vakanties, man man man. Wat voor knuppels móeten nu per se 'naar de sneeuw' of 'naar de zon' dan? _O- :')

Mensen :')
Mensen moeten ook niet per se naar de Action, maar tóch staat er een rij voor de deur om naarbinnen te mogen.

Mensen :')
pi_195891217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

We wachten tot je met vakantie gaat, vlak daarvoor kunnen we gaan lockdownen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:28 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195891222
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Goed idee.
Als 't niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks.
[..]

Ze mogen van mij ook weg blijven tot de crisis achter de rug is :Y
[..]

Ja, dat zit er dik in, vrees ik.
Op de een of andere manier wegen woorden als 'dringend advies' niet zo zwaar bij de massa. Het wordt gezien als 'Dus het mag', want er is immers geen verbod. En dus gaan ze.
Moet idd iets aan gedaan worden. 17 miljoen Nederlanders met de neus dezelfde kant op krijgen met een 'dringend advies' is ook wel een utopie, hoor. Teveel koppige, zeer aan hun vrijheid gehechte, mensen.
Dit ja. "Het mag toch!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:41 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195891228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"I have a cunning plan!"
Ik wou graag voor een andere quote van Baldrick opteren elke keer dat de nieuwe cijfers bekend worden:
"Oi want moi mum..."
pi_195891230
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ad.nl/ensched(...)gn=socialsharing_web

De wappies worden steeds gekker. Nu willen ze ziekenhuizen binnendringen om opnames te maken op de spoedeisende hulp en de IC :').
Volgens mij hebben die wappies kortsluiting in hun hoofd :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195891241
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:59 schreef Gunner het volgende:
Een effectief vaccin bestaat alleen bij geluk zonder weerga

“Nog maar tien maanden na de identificatie van SARS-CoV-2 viert optimisme over vaccinatie hoogtij. Houd er rekening mee dat die vaccins niet werken, waarschuwt Marc Bonten.“
Heel ernstig eigenlijk, maar hier wordt totaal geen rekening mee gehouden.

Denk wel dat er forse weerstand gaat komen als ergens in het voorjaar er geen perspectief geboden wordt en de vaccins te matig zijn en de maatregelen blijven.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:06:38 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195891258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je het bestrijden van corona gaat vergelijken met het uitroeien van Joden dan zijn we snel uitgepraat hoor.
Yep dat waren ze dan ook letterlijk omdat de kortzichtige meerderheid vond dat het zo onzettend goed was.

Wanneer de wet niet meer bestand is tegen eigengereide elitaire willekeur omdat plots een meerderheid voor is, is de aanpak van nu inderdaad met die van destijds vergelijken. Het doel en (gemanipuleerde) werkwijze heiligt daarom niet de middelen.
Er is een reden dat de wet juist niet simpel noch snel mag kunnen worden veranderd.
Op geen enkele wijze zie en heb ik een reden om een vrijheidsinperkende corona wet in te voeren.

De daarvoor ingerichte WPG biedt ruim voldoende aangrijpingspunten om zaken aan te pakken.
Desnoods kondigt (en rechtvaardigt) de Regering net als in andere landen, de noodtoestand dan maar af.

Net als in 1935 (en andere momenten) moeten men geen welgevallige stellingen in gaan nemen omdat een doel ineens heilig is verklaard. Dat (mijn) grondwettelijke vrijheden eventjes opzij wordt gezet met een slimme constructie van een (sc)haakwetje voor een niet nader omschreven doel is precies zoiets.

Met de Coronawet in de hand, wordt nu opdracht gegeven aan de bevolking om een bepaald gedrag te vertonen en dat af te kunnen dwingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:21 #41
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195891279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zolang je maar 2 weken gaat en die twee weken op je hotelkamer blijft willen alle landen je wel hebben ;)
Plan is nog steeds om te road trippen naar Noordkaap. Vier weken, vooral vakantiehuisjes. Denk dat de kans groter is dat ik hier besmet raak (werk, winkels etc.) dan in Lapland :P

Vraag is vooral hoe de grensovergangen gaan zijn en hoe makkelijk/moeilijk wij de grenzen over kunnen tussen alle Scandinavische landen. Vooral Noorwegen lijkt streng te zijn (op papier), maar geen idee hoe handhaving daar is.

... maar goed duurt nog vier maanden voordat het zo ver is, alles met free cancellation geboekt, dus kan het afzeggen als ik ook maar een beetje twijfel. Met een beetje pech is in maart golf nummer drie aan de gang en met heel veel geluk is dat net een prima dipje waarin het wel kan. Who knows ....
pi_195891286
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
Ja, da's een zeer goede vraag. Dat vraag ik me ook af, collega.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:08:00 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195891303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit ja. "Het mag toch!"
Erg he? Is niet alleen Nederlands hoor, in Israël werd de nationale luchthaven overlopen vlak voor de lockdowns en ze gaan zelfs zo ver om om te vliegen via de Malediven zodat ze vanuit een land komen waarvoor je niet in quarantaine hoeft.
pi_195891333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Je moet ook wel echt in een aparte dimensie zitten als je denkt dat het allemaal nep is en in het ziekenhuis alleen acteurs zijn. Er zijn serieus mensen die dat geloven.
Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij. Je zou denken dat er belangrijke zaken spelen dan je eigen hersenspinsels.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:09:13 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195891343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Erg he? Is niet alleen Nederlands hoor, in Israël werd de nationale luchthaven overlopen vlak voor de lockdowns en ze gaan zelfs zo ver om om te vliegen via de Malediven zodat ze vanuit een land komen waarvoor je niet in quarantaine hoeft.
En tegelijk, als je Nederlanders kent, ook zo typerend. En dat is de regering wel kwalijk te nemen, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195891349
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heel ernstig eigenlijk, maar hier wordt totaal geen rekening mee gehouden.

Denk wel dat er forse weerstand gaat komen als ergens in het voorjaar er geen perspectief geboden wordt en de vaccins te matig zijn en de maatregelen blijven.
Met deze aantallen is dan de enige hoop dat er langzaam een vorm van groepsimmuniteit ontstaat. Met 70k bestemmingen per week (en waarschijnlijk x2 omdat we een groot aantal gevallen niet testen) heb je na de winter wel 10-20% extra mensen met antistoffen. Dus nog een winter verder kun je mogelijk effecten van immuniteit gaan zien.
pi_195891350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Erg he? Is niet alleen Nederlands hoor, in Israël werd de nationale luchthaven overlopen vlak voor de lockdowns en ze gaan zelfs zo ver om om te vliegen via de Malediven zodat ze vanuit een land komen waarvoor je niet in quarantaine hoeft.
Haha, dat is hier ook. In Spanje of zo geweest en dan eerst naar Zweden vliegen om dan vanaf daar terug te vliegen.
pi_195891375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
Het blijft sowieso aanmodderen. Als je zo'n grote solidariteit wil creëren heb je een crisis nodig van Wereld Oorlogse-proporties. Corona staat nog te ver van ons af, of van het merendeel mensen. Een totale lockdown accepteert het volk niet, en al zeker niet voor langere tijd. Je ziet nu al spanningen in de samenleving. En kijk bv naar Italië deze week.

En betreft dat vaccin zie Marc Bonten in de NRC.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:10:43 #49
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195891384
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.

Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
Het is ook echt opvallend dat die journalisten die vraag eigenlijk nooit stellen. Lijkt me niet een hele moeilijke vraag, toch? Zoveel mooie woorden (regionaal ingrijpen, iedereen kunnen testen, etc), maar in de praktijk kwam er niks van. Na zo'n lockdown kom je gewoon terug bij deze cijfers als ze hogerop niet verder denken dan een vaccin en mooie dingen blijven roepen, terwijl er niks gebeurd.

Logisch dat Rutte en de Jonge denken dat ze er mee weg komen als ze zulke vragen horen. Want als de journalisten geen kritische vragen stellen doen ''normale'' Nederlanders dat ook niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:10:45 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195891387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

In een aantal landen kom je wel binnen met 'n negatieve test. Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Lijkt erop dat veel mensen denken dat er een soort van giftige Corona-wolken zijn en dat je het inadement zo gauw als je voet zet op buitenlandse grond.
Op vakantie naar buitenland is echt niet anders dan in Nederland wat mij betreft.

Heb nog wel mijn vraagtekens bij vliegtuigen. Er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat je in een vliegtuig niet heel veel meer kans loopt op besmettingen, maar toch voel ik mij daar niet lekker bij. Met eigen vervoer wat rondrijden en overnachten in vakantiehuisjes in het buitenland is niet heel anders dan vanuit Utrecht naar Zeeland rijden om daar in een vakantiepark te zitten.

Met hoe de getallen nu zijn is het eerder "gevaarlijker" om in Nederland op vakantie te gaan dan naar sommige andere Europese landen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')