Omdat ze de ouderen en kwetsbaren willen beschermen & jongeren niet naar feestjes mogen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk dat de regering die groep totaal niet interessant vindt. Niet alleen de Nederlandse regering trouwens, dit gebeurt overal.
Die gast verdient een relletje, als je 't mij vraagt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
Wel mooi hoe hard Rutte het opeens voor Wilders opneemt en bewust aanstuurt op een relletje met Erdogan. afleidingsmanoeuvre?
Wat zij bedoelt is dat veel werkgelegenheid voor jongeren wegvalt, fatsoenlijk onderwijs, sociaal contact, geen perspectief geboden krijgen. En dat terwijl dat juist de groep is die niets te vrezen heeft voor deze griep.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Omdat ze de ouderen en kwetsbaren willen beschermen & jongeren niet naar feestjes mogen?
Ik kan me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Maar wel wel nieuwsgierig wat je wél bedoelt.
Werkelijk waar, jij bent meer dan 2 keer ouder dan ik en dan beschik je over zo weinig historische kennis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
LOL! Echt LOL!
In de jaren 60 kreeg je een houten wapenstok in je nek als je probeerde wat van het weekend met een heenzending opgelost werd.
Uiteraard, maar dat geldt voor veel dossiers. Vaak zijn dit mensen met amper "echte" werkervaring. Ze rollen via functies bij jongerenafdelingen van politieke partijen, gemeenteraden e.d. de Tweede Kamer in.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Anderzijds zijn de beleidsmakers niet de personen die zelf lijden onder deze hele set aan maatregelen realiseer ik mij. Zij hebben nog volop sociaal contact, werken vooral in Den Haag, hebben een gegarandeerd inkomen. Ik vraag mij wel eens af of dat hun kijk op de zaak ook niet vertroebeld.
Vergeet niet dat Sanquin bloeddonoren een redelijk selecte groep zijn. Je zou random moeten gaan testen door de hele bevolking wil je een beter beeld krijgen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Recente cijfers van Sanquin zouden daar een beter beeld van kunnen geven.
De groep die de minste directe schade van het virus ondervindt heeft onevenredig veel last van de getroffen maatregelen en gaat daar met name door het gebrek aan fatsoenlijk onderwijs, stageplekken en alle financiële gevolgen nog heel lang last van ondervinden. Die beginnen echt met een achterstand en daar wordt totaal niet bij stilgestaan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Omdat ze de ouderen en kwetsbaren willen beschermen & jongeren niet naar feestjes mogen?
Ik kan me niet voorstellen dat je dit bedoelt. Maar ben wel nieuwsgierig wat je wél bedoelt.
Dat valt ook wel mee. Wat had je anders willen zien voor ze dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk dat de regering die groep totaal niet interessant vindt. Niet alleen de Nederlandse regering trouwens, dit gebeurt overal.
Wat ga je in dit stadium aan BCO hebben?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik snap het ook echt niet.
Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld iets te zeggen als: "Dit gaan wij nog minstens vier weken aahouden. Ondertussen gaan wij werken aan het uitbreiden van ons BCO- en testcapaciteit, zodat wij na versoepelingen het virus weer langer onder controle kunnen houden en de grip niet weer gaan verliezen".
Enige wat je hoort is dat het lang gaat duren en dat als men niet luistert het allemaal nog strenger gaat worden. Geen zinnetje over betere BCO of anders aanpakken van testen of wat dan ook. Nogmaals, ik heb niet geluisterd, maar als ik zo wat rondkijk en rondlees zie ik niks wat daar ook maar een beetje in de buurt komt.
Ja, krakers. En daar werd de ME tegen in gezet. Vandaag? Nog geen ME gezien die een jongeren feestje kwam stil leggen met traangas of wel?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Werkelijk waar, jij bent meer dan 2 keer ouder dan ik en dan beschik je over zo weinig historische kennis.
Laat ik beginnen over de rellen bij de kroning begin 80'.
besloten legale feesten, kroegen open voor hunquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Wat had je anders willen zien voor ze dan?
Wat versta je onder jongeren als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja in alle opzichten zullen de jongeren dit moeten betalen.
• hogere staatschuld die moet betaald worden door jongeren
• Kwalitatief minder onderwijs
• minder baanzekerheid door stagnerende economie
• Sociale schade omdat jongeren geen feestjes en andere activiteiten meer hebben
Opties om het onderwijs fatsoenlijk te hervatten, of een vooruitzicht welke plannen er zijn om dat op termijn te gaan doen. Opschorten van collegegelden. Aandacht voor mbo-leerlingen, omdat iedere nitwit kan verzinnen dat praktijkonderwijs niet werkt via Zoom. En niet de hele tijd met het beschuldigende vingertje wijzen had ook leuk geweest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Wat had je anders willen zien voor ze dan?
Vandaag is Rob Jetten nog positief getest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Anderzijds zijn de beleidsmakers niet de personen die zelf lijden onder deze hele set aan maatregelen realiseer ik mij. Zij hebben nog volop sociaal contact, werken vooral in Den Haag, hebben een gegarandeerd inkomen. Ik vraag mij wel eens af of dat hun kijk op de zaak ook niet vertroebeld.
Afgaande op de cijfers ben je zo ongeveer overal beter af dan in Nederland.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:03 schreef Predator40 het volgende:
oh en ze moeten natuurlijk ook gewoon op vakantie kunnen
Dat is dus een van de mensen voor wie dat vermanende vingertje van Rutte bedoeld is?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vandaag is Rob Jetten nog positief getest.
Verkiezingen komen eraanquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
Wel mooi hoe hard Rutte het opeens voor Wilders opneemt en bewust aanstuurt op een relletje met Erdogan. afleidingsmanoeuvre?
Het waren twee leuke weken met die routekaart ja.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, de waan van de dag. Luisteren wat mensen roepen, wat andere landen doen, etc. Duitsland pakt het wel wat regionaler aan. Groter land ook natuurlijk.
Die routekaart lijkt nu alweer in de prullenbak te liggen.
In dit stadium niets. Maar het zou toch wel lekker zijn om te weten dat dat onderdeel op volle oorlogssterkte (en nog wat meer) klaarstaat zodra het wel weer zin heeft. En dan kan je misschien zeggen; ze staan ook klaar, maar dat zei men ook in wat was het, juli? Ik denk ook dat je met zo'n instelling ook wat meer voor elkaar krijgt; kijk, jullie doen wat, wij doen wat, en we (even overgeven) zorgen er samen voor dat dit goed komt, waarbij het nu nogal eenrichtingsverkeer is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat ga je in dit stadium aan BCO hebben?
Tsja... de kop klinkt sensationeel, maar als Bert gewoon een negatieve test mee had genomen, was er niks aan het handje geweest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-ongewenst-bezoeker
Soms vraag ik me af hoe mensen denken dat we WO2 hebben overleeft. Volgens de redenaties die sommige mensen hier hebben zou de maatschappij daarna compleet mislukt zijn want alle jongeren van toen hebben diepe trauma's door.... te weinig feesten?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat versta je onder jongeren als ik vragen mag?
Bovendien; zodra er een goede manier is gevonden voor sneltesten, dan wel een vaccin, is kwalitatief onderwijs zo weer terug hoor.
Stagnerende economie overleven we ook wel weer. Dat laatste ga ik niet eens op reageren.
Volkomen terecht van de Denen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-ongewenst-bezoeker
Ja, daar begrijp ik dus ook he-le-maal niets vanquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af hoe mensen denken dat we WO2 hebben overleeft. Volgens de redenaties die sommige mensen hier hebben zou de maatschappij daarna compleet mislukt zijn want alle jongeren van toen hebben diepe trauma's door.... te weinig feesten?
mee eens natuurlijk, maar die had hij dan even moeten fixen in zwedenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja... de kop klinkt sensationeel, maar als Bert gewoon een negatieve test mee had genomen, was er niks aan het handje geweest.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mee eens natuurlijk, maar die had hij dan even moeten fixen in zweden
Ja, dat is de regel. Op zich 'n redelijke regel lijkt me dat iemand met een negatieve test binnen mag in plaats van dat je 'm meteen twee weken in quarantaine gooit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mee eens natuurlijk, maar die had hij dan even moeten fixen in zweden
Sociale schade omdat je even geen feestjes kan vieren. 😂 zacht ei.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja in alle opzichten zullen de jongeren dit moeten betalen.
• hogere staatschuld die moet betaald worden door jongeren
• Kwalitatief minder onderwijs
• minder baanzekerheid door stagnerende economie
• Sociale schade omdat jongeren geen feestjes en andere activiteiten meer hebben
De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, daar begrijp ik dus ook he-le-maal niets van. Maar oke, volgens mij zijn we (in deze FOK!bubbel in elk geval) in de minderheid.
liever niet.......quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Sociale schade omdat je even geen feestjes kan vieren. 😂 zacht ei.
Deze generatie zou eigenlijk echt eens een oorlog of zo mee moeten maken, man man man.
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik snap het ook echt niet.
Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld iets te zeggen als: "Dit gaan wij nog minstens vier weken aahouden. Ondertussen gaan wij werken aan het uitbreiden van ons BCO- en testcapaciteit, zodat wij na versoepelingen het virus weer langer onder controle kunnen houden en de grip niet weer gaan verliezen".
Enige wat je hoort is dat het lang gaat duren en dat als men niet luistert het allemaal nog strenger gaat worden. Geen zinnetje over betere BCO of anders aanpakken van testen of wat dan ook. Nogmaals, ik heb niet geluisterd, maar als ik zo wat rondkijk en rondlees zie ik niks wat daar ook maar een beetje in de buurt komt.
Dat zal het inderdaad zijn ja.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.
Je ziet telkens dezelfde namen terugkomen.
Hypocrietquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik blijf het trouwens maar raar vinden dat men liever weken aan blijft modderen en niet harder wil ingrijpen om er sneller van af te zijn.
Daarnaast hoor ik nog steeds te weinig over hoe wij dit in de toekomst gaan voorkomen. Wat gaat men anders doen (zowel de regering als de burgers)? Anders blijft dit patroon zich toch constant herhalen totdat er een vaccin in? Is dat nu serieus het enige waar ze naar kijken?
dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NLquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.
ze hebben de resultaten van beide onderzoeken dacht ik eerder vergeleken en de uitkomsten bleken redelijk overeen te komen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Sanquin bloeddonoren een redelijk selecte groep zijn. Je zou random moeten gaan testen door de hele bevolking wil je een beter beeld krijgen.
Ik heb meer hoop op de Pienter Corona studie
De reactie die je quote - en waarna ik op je reageerde - spreekt letterlijk over feestjes, dus het is niet zo raar dat ik daar naar refereer. Lijkt mij niet zo gekquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De groep die de minste directe schade van het virus ondervindt heeft onevenredig veel last van de getroffen maatregelen en gaat daar met name door het gebrek aan fatsoenlijk onderwijs, stageplekken en alle financiële gevolgen nog heel lang last van ondervinden. Die beginnen echt met een achterstand en daar wordt totaal niet bij stilgestaan.
Maar het is tekenend dat je meteen over feestjes begint. Dan is de toon wel weer gezet.
Zelfs in het OMT spreken ze over schade die jongeren wordt toegebracht. Dit gaat natuurlijk verder dan even geen feestjes, dat is weer zo'n simpel frame om het daadwerkelijke probleem, namelijk dat de belangen van bepaalde groepen binnen de maatschappij behoorlijk in de knel beginnen te komen nu het steeds langer gaat duren, niet te hoeven adresseren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Sociale schade omdat je even geen feestjes kan vieren. 😂 zacht ei.
Deze generatie zou eigenlijk echt eens een oorlog of zo mee moeten maken, man man man.
Ze kloten maar gewoon wat aan, dat is nu toch wel duidelijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben. Maar nee hoor, lekker tot december de kroegen dicht. En dat is nog het meest gunstige scenario.
Hadden ze altijd al. Is een hele complexe en tijdrovende procedure die je niet duizenden keren per dag kunt inzetten zonder het hele systeem te laten vastlopen. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij brengt de tijdelijke wet daar geen verandering in.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:12 schreef Elan het volgende:
Ook weer niks over de verplichting tot quarantaine, hoewel ze daar nu wel de juridische handvatten voor hebben.
Ik kan zelf uiterst veel begrip opbrengen voor de doodstraf maar erg dankbaar dat een emotioneel gedreven voornemen daartoe door en in de wet is geblokkeerd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste users hebben volgens mij best begrip voor de maatregelen. Het kleine clubje dat een advies om een mondkapje te dragen al een schending van een mensenrecht vind, is alleen erg actief hier.
Je ziet telkens dezelfde namen terugkomen.
Daar staat volgens mij niks over in de tijdelijke wet. Tegen de tijd dat je iemand na zo'n procedure verplicht binnen kunt zetten, is 'ie alweer genezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hadden ze altijd al. Is een hele complexe en tijdrovende procedure die je niet duizenden keren per dag kunt inzetten zonder het hele systeem te laten vastlopen. Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij brengt de tijdelijke wet daar geen verandering in.
Dat is op zichzelf het probleem niet. Een dergelijke beschikking gaat onmiddellijk in, de rechtelijke toetsing heeft geen opschortende werking, maar zowel de officier als de rechter moeten er binnen een termijn van dagen naar kijken. Dat gaat niet lukken zonder de hele juridische keten plat te leggen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar staat volgens mij niks over in de tijdelijke wet. Tegen de tijd dat je iemand na zo'n procedure verplicht binnen kunt zetten, is 'ie alweer genezen.
Een paar dagen en eerst moet je dan constateren dat iemand zich er echt niet aan houdt, etc. Je bent dan zo 'n week of zelfs nog iets meer verder.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is op zichzelf het probleem niet. Een dergelijke beschikking gaat onmiddellijk in, de rechtelijke toetsing heeft geen opschortende werking, maar zowel de officier als de rechter moeten er binnen een termijn van dagen naar kijken. Dat gaat niet lukken zonder de hele juridische keten plat te leggen.
Is er al ergens een lijstje welke maatregel door wie met welke R-waarde beïnvloedt ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
Dat is natuurlijk ook niet zo simpel te stellen. Dat hangt ook nog weer van combinaties (om een voorbeeld te noemen, beperkingen op de alcoholverkoop in de avond werken minder als je de horeca helemaal sluit) en tijd van het jaar en ongetwijfeld nog tig andere factoren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is er al ergens een lijstje welke maatregel door wie met welk R-waarde beïnvloedt ?
Ik blijf benieuwd naar de data en berekening die het RIVM cq OMT intern gebruikt om tot rechtvaardiging te komen. voor maatregelen.
Hierin verschillen wij duidelijk van mening.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:
Het punt is dat een maatregel niet zelf het doel moet worden om daarmee een "vermeend" resultaat te bereiken.
Compleet onzinnig om feestjes in bv een eigen bubbel te verbieden of zoals sommige landen doen, het eisen van een negatieve (fraudegevoelige) test.
Nou ja, dan is covid wel de minste van je problemen dus het lost wel wat opquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:34 schreef Confetti het volgende:
Hoe zouden ze de overtreffende trap van 'De Hamer' gaan noemen straks?
De nucleaire optie?
Kon je misschien ook wel zien aankomen. Na de gewenning is een paar weken extra opeens minder ergquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
Lekker dan paar weken terug maatregelen duren 4 weken.
Vandaag maatregelen duren tot december
Volgende week maatregelen duren tot oktober 2099 ?
Hoe kan je dit nu nog serieus nemen.
Had dan paar weken teug gemeld dat je tot april 2021 had geduurd ,met elke week een paar minuten van fame Rutte weet helemaal niemand wat ze nu willen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |