Als bij een groep van x mensen je wilt sporten dan mag dat mits x meter uit elkaar in een ruim park, als je met dezelfde groep dan door een smalle steeg wilt moet je de groep tijdelijk verminderen naar x-2 mensen dit geld voor de volgende stegen in de volgende gemeentes:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, niemand weet het precies dus leg het dan uit als overheid. Dat zorgt voor veel meer draagvlak en begrip.
Wat is de situatie? En waarom 15:00? Was er een deadline ofzo?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:44 schreef Scrummie het volgende:
Inmiddels is het 15:00 en is de conclusie hier; er gaat niets veranderen qua thuiswerken voor ons.
Fucking walgelijk
Logisch nadenken kan me 4000 euro kosten of een sluiting.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als bij een groep van x mensen je wilt sporten dan mag dat mits x meter uit elkaar in een ruim park, als je met dezelfde groep dan door een smalle steeg wilt moet je de groep tijdelijk verminderen naar x-2 mensen dit geld voor de volgende stegen in de volgende gemeentes:
(je moet algemene regels opstellen en de regels niet over intrepeteren maar gewoon logisch nadenken als persoon die ze probeert te volgen)
Balen voor je ouwe cijferkoningquote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem. Mondkapje op bij beweging tussen afdelingen en gaan met die banaan..
Nou nou dat is wel een beetje overdreven. Als je eenvoudig aan de regels kunt voldoen en er redenen zijn waarom het beter is om kantoor te werken moet je je niet zo aanstellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangeven bij de instanties die handel!
Niet om vervelend te doen, maar het is toch echt houd zonder t.quote:
Ja als je een sportschool hebt dan zou ik sowieso dicht gaan... maar ik heb makkelijk praten. Desnoods medewerkers kleine coachingsessies laten doen als personal trainer. En vaste klanten vragen of ze ook alternatieve methodes van "fitness" willen betalen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Logisch nadenken kan me 4000 euro kosten of een sluiting.
Ik ben een bedrijf en geen persoon dus regels moet ik zo letterlijk mogelijk nemen en voor interpreteren is weinig ruimte, dat heeft me de vorige sluiting wel geleerd.
Dankjewelquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar het is toch echt houd zonder t.
Kortom dit gaat niet helpen om meer vertrouwen te krijgen in de cijfervloed die de basis zou vormen voor beleid en de routekaart daartoe.quote:bron: nu.nl 14okt20 14u
Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft in de afgelopen maanden veel te weinig ziekenhuisopnames van coronapatiënten gemeld, blijkt uit onderzoek van NU.nl. Het ministerie is daarom overgestapt op een nieuwe bron voor het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames in het coronadashboard van de Rijksoverheid. Het gevolg is dat het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames woensdag in één klap ruim is verdubbeld ten opzichte van dinsdag
....
Ziekenhuizen niet verplicht om gegevens met GGD te delen
.....
Het is onduidelijk op welke cijfers het kabinet zich in de afgelopen maanden heeft gebaseerd en hoe zwaar die meewogen bij het bepalen van het coronabeleid.
Dit hebben we hier zelf in het topic maanden geleden al geconstateerd. Iedereen die af en toe de cijfers van LCPS en NICE vergeleek met die van het RIVM, had in de gaten dat er iets niet helemaal goed ging daar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:
Kweetniet of deze al voorbij was gekomen.....
[..]
Kortom dit gaat niet helpen om meer vertrouwen te krijgen in de cijfervloed die de basis zou vormen voor beleid en de routekaart daartoe.
Daarom blijf ik fan van de rioolwaaden, daar kun je veel minder in sturen. (heeft ook wel haken en ogen) maar is niet te manipuleren via allerlei instanties etc. Als is daar wel weer wat mogelijk bij monstername, en is er wellicht invloed van regenval of aantal aansluitpunten. Maar toch als je dat consequent blijft doen op dezelfde methode en veel meetpunten neemt zeggen de trends daarin best veel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:
Kweetniet of deze al voorbij was gekomen.....
[..]
Kortom dit gaat niet helpen om meer vertrouwen te krijgen in de cijfervloed die de basis zou vormen voor beleid en de routekaart daartoe.
Als je mijn huur/hypotheek/lasten en mijn gezin te vreten geeft dan overweeg ik het misschien wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja als je een sportschool hebt dan zou ik sowieso dicht gaan... maar ik heb makkelijk praten.
Hier heb je je cijfers betreft scholen: https://docs.google.com/s(...)31IgPCy0t0/htmlview#quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Balen voor je ouwe cijferkoning
Omdat het makkelijk te managen is, tenzij je een BF vindt die zn eigen regels maakt maar het is makkelijk te organiseren/ veilig te organiseren en tot op heden zijn daar geen problemen geweest.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:13 schreef junkiexp het volgende:
Verbaasde mij wel enigszins dat de sportscholen open blijven, sporten kan ook prima buiten in je eentje.
Hehe zou ik ook niet doen. Iets met stuurlui inderdaad...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Als je mijn huur/hypotheek/lasten en mijn gezin te vreten geeft dan overweeg ik het misschien wel.
Ik ga je niet volgen voor tips iig.
Ja maar dat geldt voor de horeca dan net zo goed.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat het makkelijk te managen is, tenzij je een BF vindt die zn eigen regels maakt maar het is makkelijk te organiseren/ veilig te organiseren en tot op heden zijn daar geen problemen geweest.
Tijd voor Geert om Henk & Ingrid eens bestraffend toe te spreken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:20 schreef Tourniquet het volgende:
Thierry en Geert, bedankt!
[ afbeelding ]
Serieus, ik heb hem niet helemaal gezien. Maar het stuk dat ik heb gezien was hij alleen maar open deuren in aan trappen. Als deze golf is ingedampt, dan moeten wij sneller ingrijpen ook op lokaal niveau. Beter BCO, ook belangrijk. Maar geen begin van een hoe? Hoe krijg je de cijfers goed en snel inzichtelijk? Hoe BCO op orde krijgen. Die open deuren van Asscher had mijn neefje van 3 ook kunnen intrappen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:14 schreef Gretzl het volgende:
Wat een fantastisch betoog van Asscher
Hadden we hem maar als MP gehad, dan had Nederland al vele maanden geleden voor een indambeleid gekozen
maar dus wel tussen apparaten wisselen, en dan tussendoor apparaat ontsmetten ofzo. (dat doen wij met microscopen voor gebruik schoonmaken en na gebruik weer schoonmaken en 1 persoon per microscoop) naast het handenwassen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat het makkelijk te managen is, tenzij je een BF vindt die zn eigen regels maakt maar het is makkelijk te organiseren/ veilig te organiseren en tot op heden zijn daar geen problemen geweest.
Dat zou 2020 wel compleet maken, ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tijd voor Geert om Henk & Ingrid eens bestraffend toe te spreken.
Ja, ik snap ook niet waarom een restaurant wel moet sluiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:19 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja maar dat geldt voor de horeca dan net zo goed.
Dus daarom verbaast mij dit ook.
Uiteindelijk sta je met x aantal man in een loodsje en zijn er veel mensen die rondlopen en met hun handen overal aanzitten.
Daarnaast nog lekker hijgen.
Ik zit liever in een restaurant dan in een sportschool.
Je hebt wel een hele hoop horeca wat er tussen inzit, eetcafé met een bar enzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom een restaurant wel moet sluiten.
Maar het zou ook stom zijn om te moeten sluiten omdat zij dat ook moeten want dan pak je 2 sectoren economisch.
Een kroeg snap ik dan weer wel meer.
Ik ben "iets" anders want ik manage/coach enkel groepen en coach dus ook op het materiaal schoonmaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
maar dus wel tussen apparaten wisselen, en dan tussendoor apparaat ontsmetten ofzo. (dat doen wij met microscopen voor gebruik schoonmaken en na gebruik weer schoonmaken en 1 persoon per microscoop) naast het handenwassen.
Of gaat het anders.
Zoals hierboven gezegd wordt, en dat is zeker zo, heel veel cafe's (eigenlijk alles hier in de buurt) zijn ook restaurants. Smiddags zitten mensen met hun laptop koffie te drinken te lunchen. Dan einde dag gaan mensen er eten en savonds laat drinken mensen vooral. Maar er is niet een duidelijke grens.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom een restaurant wel moet sluiten.
Maar het zou ook stom zijn om te moeten sluiten omdat zij dat ook moeten want dan pak je 2 sectoren economisch.
Een kroeg snap ik dan weer wel meer.
Ja maar bijvoorbeeld bij contactsporten kun je dat wat je leuk vindt en lid van werd dus niet doen. Ik heb een teamgenoot bij een vechtsport die door pech nu serieus voor de vierde keer, waarvan twee keer door Corona, zijn examen niet kan doen. Vier keer voor niets ergens naartoe gewerkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:13 schreef junkiexp het volgende:
Verbaasde mij wel enigszins dat de sportscholen open blijven, sporten kan ook prima buiten in je eentje.
In een supermarkt zit je toch alleen aan het product dat je koopt. Vind het niet erg hoor dat mensen sportscholen tof vinden maar het is wel vrijwillig een langere tijd in een ruimte zitten met dezelfde personen. Een supermarkt daar ga je zo kort mogelijk in met zo min mogelijk personen. Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de besmettingkans wel wat minder is. Aan de andere kant komen in een supermarkt wel weer meer verschillende personen. Dus ja goed punt wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ben "iets" anders want ik manage/coach enkel groepen en coach dus ook op het materiaal schoonmaken.
Maar even, als materiaal zo besmettelijk zou zijn dan zouden supermarkten enorme clusters moeten zijn.
Mensen komen binnen en desinfecteren hun handen, sporten, maken alles schoon en desinfecteren hun handen weer. Of je het nu onzin vindt of niet, de cijfers zijn gewoon goed binnen sportscholen. Dat vinden mensen lastig omdat heel veel mensen sportscholen niet tof vinden maar ja, het is wat het is.
Het valt mij op aan reacties die minder anoniem zijn dan hier, bijvoorbeeld op Facebook. Dat je verschillende soorten mensen hebt in hoe makkelijk ze praten over vergaande maatregelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Als je mijn huur/hypotheek/lasten en mijn gezin te vreten geeft dan overweeg ik het misschien wel.
Ik ga je niet volgen voor tips iig.
Ja dat is pech, maar dat diploma lijkt mij niet echt een primaire levensbehoefte toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar bijvoorbeeld bij contactsporten kun je dat wat je leuk vindt en lid van werd dus niet doen. Ik heb een teamgenoot bij een vechtsport die door pech nu serieus voor de vierde keer, waarvan twee keer door Corona, zijn examen niet kan doen. Vier keer voor niets ergens naartoe gewerkt.
Dan kun je ook prima buiten rondjes gaan rennen, schaduwboksen en pushups doen, maar dat is echt iets anders dan met sparringpartners je technieken oefenen.
Ja er is namelijk een pandemie. Voor mij is het ook veel makkelijker om met vijf studenten achter een microscoop te zitten en zij hebben gekozen om te leren hoe een microscoop werkt en hebben daarvoor een cursus aangevraagd en mogen nu niet eens achter een microscoop zitten, misschien hadden ze het wel het leukste vak ooit gevonden. En nu moeten ze schaduwboxen achter een computer, waarmee ze een microscoop aansturen die ver weg staat...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar bijvoorbeeld bij contactsporten kun je dat wat je leuk vindt en lid van werd dus niet doen. Ik heb een teamgenoot bij een vechtsport die door pech nu serieus voor de vierde keer, waarvan twee keer door Corona, zijn examen niet kan doen. Vier keer voor niets ergens naartoe gewerkt.
Dan kun je ook prima buiten rondjes gaan rennen, schaduwboksen en pushups doen, maar dat is echt iets anders dan met sparringpartners je technieken oefenen.
Oh dit zou wel een heerlijke interruptie op kunnen leverenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tijd voor Geert om Henk & Ingrid eens bestraffend toe te spreken.
We redeneren bijna allemaal vanuit onze persoonlijke situatie, dat lijkt mij ook heel normaal, eigenlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het valt mij op aan reacties die minder anoniem zijn dan hier, bijvoorbeeld op Facebook. Dat je verschillende soorten mensen hebt in hoe makkelijk ze praten over vergaande maatregelen.
• Zij met AOW/pensioen zien hun inkomen niet direct in gevaar komen en roepen als eerste op om alles weken dicht te gooien.
• Mensen die denken redelijk zeker te zijn van hun vaste goed betaalde baan willen ook vaak verre gaande maatregelen.
En zo zit er een dalende lijn in.
Mensen maken de avocado's niet schoon nadat ze eerst flink aangerand worden. Nou, ik denk dat avocado's inmiddels besmettelijker zijn dan vleermuizen in China. Daar ben ik oa enorm schuldig aan omdat die krengen heel nauw komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In een supermarkt zit je toch alleen aan het product dat je koopt. Vind het niet erg hoor dat mensen sportscholen tof vinden maar het is wel vrijwillig een langere tijd in een ruimte zitten met dezelfde personen. Een supermarkt daar ga je zo kort mogelijk in met zo min mogelijk personen. Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de besmettingkans wel wat minder is. Aan de andere kant komen in een supermarkt wel weer meer verschillende personen. Dus ja goed punt wel.
Nee nee, helemaal mee eens. Ik ging vooral in op het stukje van ach je kunt ook naar buiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja dat is pech, maar dat diploma lijkt mij niet echt een primaire levensbehoefte toch?
Zeker niet leuk, maar ook niet onoverkomelijk, volgend jaar wellicht een nieuwe kans
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Mensen maken de avocado's niet schoon nadat ze eerst flink aangerand worden. Nou, ik denk dat avocado's inmiddels besmettelijker zijn dan vleermuizen in China. Daar ben ik oa enorm schuldig aan omdat die krengen heel nauw komen.
"Eetrijp" is de vertaling van "precies die 30 seconden tussen te hard en te prut in".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]echt hè die dingen zijn gewoon of te hard of verrot.
Als ik net aangerand ben heb ik ook wel wat anders aan m'n hoofd denk ikquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Mensen maken de avocado's niet schoon nadat ze eerst flink aangerand worden.
Bij ons in de supermarkt is "eetrijp" echt knetterhard!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Eetrijp" is de vertaling van "precies die 30 seconden tussen te hard en te prut in".
quote:Voorlopig sluiten al onze winkels om 20.00 uur.
Het verbod op de verkoop van alcohol na 20.00 uur is in deze tijd voor onze medewerkers niet te handhaven. Vanwege de veiligheid van onze klanten en medewerkers sluiten wij daarom de winkel om 20.00 uur.
Ik weet het niet, hoor, maar mensen die avocado's aanranden in de supermarkt is toch wel schokkend, eigenlijk, ik ben heel ruimdenkend maar dit gaat wel ver.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik net aangerand ben heb ik ook wel wat anders aan m'n hoofd denk ik
Ik snap dat echt zo. Je laat die kiddo's dat niet oplossen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:40 schreef Tourniquet het volgende:
Hoogvliet gaat ook om 20:00 sluiten:
[..]
Die moeten toch al de hele dag mensen dingen weigeren aan de kassa (tabak, alcohol onder de 18)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap dat echt zo. Je laat die kiddo's dat niet oplossen.
Waarom is dat normaal? Want we moeten toch rekening houden met de kwetsbare medemens? Maar nee, als het je financieel maar niet raakt, dan maakt het niet uit en kunnen de regels niet streng genoeg. Bizar!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We redeneren bijna allemaal vanuit onze persoonlijke situatie, dat lijkt mij ook heel normaal, eigenlijk.
Omdat onze beleving persoonlijk is, er zijn extreem weinig mensen die naar een situatie kunnen kijken zoals we die nu hebben en volledig objectief zijn al is het alleen maar omdat er vrijwel niemand is die alle aspecten van de covid pandemie kan overzien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is dat normaal? Want we moeten toch rekening houden met de kwetsbare medemens? Maar nee, als het je financieel maar niet raakt, dan maakt het niet uit en de kunnen de regels niet streng genoeg. Bizar!
Voor mijn baan ben ik niet zo bang, want dan is de rest ook ingestort (onderwijs). Maar toch maak ik me wel zorgen om de mensen die hun baan kwijtraken, hun lasten niet meer kunnen betalen en daarmee ontevreden burgers zullen worden.
Klopt, maar ik zie al weer van die discussies aankomen. Ja, ik stond om 19:57 in de rij, maar jullie werken niet door. Dus het is jullie schuld. Ik neem het gewoon mee. 168is gewoon 18.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Die moeten toch al de hele dag mensen dingen weigeren aan de kassa (tabak, alcohol onder de 18)
Het is 2020. Er zijn al gekkere dingen gebeurd dit jaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
Ik zit gewoon mee te knikken met een heel betoog van Klaver, dat ik dat nog eens mocht meemaken.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het niet, hoor, maar mensen die avocado's aanranden in de supermarkt is toch wel schokkend, eigenlijk, ik ben heel ruimdenkend maar dit gaat wel ver.
Ja, maar juist in deze pandemie moeten we rekening houden met de kwetsbare medemens, maar dat geldt dan alleen op het gebied van gezondheid niet op de financiële situatie. Ik ben echt bang dat straks de rijken rijker gaan worden en de armen armer. Daarmee komt er echt meer ontevredenheid in Nederland en daarmee meer criminaliteit. Fijn land wonen we dan nog in.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat onze beleving persoonlijk is, er zijn extreem weinig mensen die naar een situatie kunnen kijken zoals we die nu hebben en volledig objectief zijn al is het alleen maar omdat er vrijwel niemand is die alle aspecten van de covid pandemie kan overzien.
Ik kan echt niet wachten op een Andere Tijden van 2020. Het jaar dat een hand schudden crimineel werd, een kabinet kon vallen omdat een minister zijn schoonmoeder knuffelde en ons instituut van volksgezondheid advies gaf over maximaal één seksbuddy. Dat wordt het best bekeken programma ooit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is 2020. Er zijn al gekkere dingen gebeurd dit jaar.
Yep en terecht vaker gemeld. Je zult links of rechts een soort van verificatie moeten hebben en dan is geanonimiseerde data van het het riool tussen de oogwimpers gezien een goed middel om een trend/verloop te checken. Rioolwaarden zelf, zoals je ook noemt, hebben weer hun eigen merites qua plaats, periode en hoeveelheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daarom blijf ik fan van de rioolwaaden, daar kun je veel minder in sturen. (heeft ook wel haken en ogen) maar is niet te manipuleren via allerlei instanties etc. Als is daar wel weer wat mogelijk bij monstername, en is er wellicht invloed van regenval of aantal aansluitpunten. Maar toch als je dat consequent blijft doen op dezelfde methode en veel meetpunten neemt zeggen de trends daarin best veel.
ook zonder pandemie worden de rijken rijken en de armen armer, gaat nu misschien wat harderquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar juist in deze pandemie moeten we rekening houden met de kwetsbare medemens, maar dat geldt dan alleen op het gebied van gezondheid niet op de financiële situatie. Ik ben echt bang dat straks de rijken rijker gaan worden en de armen armer. Daarmee komt er echt meer ontevredenheid in Nederland en daarmee meer criminaliteit. Fijn land wonen we dan nog in.
Ik geloof dat jij mij enigzins verkeerd begrijpt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar juist in deze pandemie moeten we rekening houden met de kwetsbare medemens, maar dat geldt dan alleen op het gebied van gezondheid niet op de financiële situatie. Ik ben echt bang dat straks de rijken rijker gaan worden en de armen armer. Daarmee komt er echt meer ontevredenheid in Nederland en daarmee meer criminaliteit. Fijn land wonen we dan nog in.
De superrijken worden rijker, de miljardairs, daar twijfel ik niet aan. Maar 2/3 keer modaal tot modaal gaat hier echt wel door geraakt wordt, en flink ook. Ik denk juist dat deze situatie zichtbaar maakt hoe kwetsbaar sommige groepen zijn en op basis daarvan veranderingen zullen komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat voor veranderingen? Zal de huizenmarkt in elkaar storten? Ik hoop dat de echt rijken eens gaan opstaan en hun medemens gaan helpen door meer belasting te gaan betalen en daarmee de uitkeringen te kunnen betalen voor de mensen die nu werkloos gaan worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
De superrijken worden rijker, de miljardairs, daar twijfel ik niet aan. Maar 2/3 keer modaal tot modaal gaat hier echt wel door geraakt wordt, en flink ook. Ik denk juist dat deze situatie zichtbaar maakt hoe kwetsbaar sommige groepen zijn en op basis daarvan veranderingen zullen komen.
Ik had het er gisteren toevallig met mn vrouw over, dat de welvaart die we de afgelopen jaren hadden waarschijnlijk wel minder wordt. Hoeveel minder, geen idee, maar we gaan het met zn allen wel merken.
Ik vind dat nog moelijk in te schatten, het zal allemaal afhangen van hoe lang het gaat duren, waar de beperkende maatregeln economisch impact op gaan hebben, en vergeet niet dat sommige economische sectoren baat hebben bij de situatie, en wat het gaat doen met banen in de economische groep die jij noemt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
De superrijken worden rijker, de miljardairs, daar twijfel ik niet aan. Maar 2/3 keer modaal tot modaal gaat hier echt wel door geraakt wordt, en flink ook. Ik denk juist dat deze situatie zichtbaar maakt hoe kwetsbaar sommige groepen zijn en op basis daarvan veranderingen zullen komen.
Ik had het er gisteren toevallig met mn vrouw over, dat de welvaart die we de afgelopen jaren hadden waarschijnlijk wel minder wordt. Hoeveel minder, geen idee, maar we gaan het met zn allen wel merken.
Ja, maar ik vind het dan bizar dat het alleen geldt op het gebied van gezondheid, maar niet op basis van de financiële situatie van je medemens. Op dat vlak zijn we dan toch alleen maar individualistischer geworden? Ja, het raakt me niet op financieel vlak dus een lockdown vind ik persoonlijk niet erg.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij mij enigzins verkeerd begrijpt.
Ik heb het niet over of je geen rekening kan houden met anderen, ik heb het erover dat onze perceptie van de situatie mbt covid persoonlijk is.
Wat bedoel je met 'rijk'? Hoe bedoel je meer belasting? Er zijn een flinke hoeveelheid sociale vangnetten in NL, zijn die niet goed? Ik heb ze zelf nooit gebruikt, dus serieuze vraag.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat voor veranderingen? Zal de huizenmarkt in elkaar storten? Ik hoop dat de echt rijken eens gaan opstaan en hun medemens gaan helpen door meer belasting te gaan betalen en daarmee de uitkeringen te kunnen betalen voor de mensen die nu werkloos gaan worden.
Dat zeg ik niet en dat was mijn insteek ook niet. Ik zeg dat we de situatie individueel anders ervaren en wat wij ervaren kleurt onze perceptie en mening. Alleen al het verschil tussen mensen met en zonder kinderen is enorm.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het dan bizar dat het alleen geldt op het gebied van gezondheid, maar niet op basis van de financiële situatie van je medemens. Op dat vlak zijn we dan toch alleen maar individualistischer geworden? Ja, het raakt me niet op financieel vlak dus een lockdown vind ik persoonlijk niet erg.
Dat is zeker waar, maar uiteindelijk gaan dingen wel duurder worden. Er wordt gesproken over meer lokale productie ipv China (dus binnen Europa), dan kun je er vanuit gaan dat die producten duurder worden dan ze nu zijn, want China gooit er geen subsidie meer op. Zorgverzekering gaat volgend jaar flink omhoog verwacht ik, gemeentelijke lasten denk ik ook wel. Geen idee wat verder, maar we zien het wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind dat nog moelijk in te schatten, het zal allemaal afhangen van hoe lang het gaat duren, waar de beperkende maatregeln economisch impact op gaan hebben, en vergeet niet dat sommige economische sectoren baat hebben bij de situatie, en wat het gaat doen met banen in de economische groep die jij noemt.
Aan de andere kant kan het ook een matigend effect gaan hebben op de huizenprijzen.
Nou ja zeg, het is net alsof-ie aan de macht is met coalitie die een kamermeerderheid heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Bocaj het volgende:
Rutte blijft bij de genomen regels en op naar de volgende persconferentie!
Een volwassen Tokkie die nog om 20:05u een krat wil halen. Succes ermee!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Die moeten toch al de hele dag mensen dingen weigeren aan de kassa (tabak, alcohol onder de 18)
Nu zijn die sociale vangnetten er nog.. Maar wat doen we als er straks een miljoen mensen gebruik van maken? Ik heb ze ook nog nooit gebruikt, dus geen idee..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'rijk'? Hoe bedoel je meer belasting? Er zijn een flinke hoeveelheid sociale vangnetten in NL, zijn die niet goed? Ik heb ze zelf nooit gebruikt, dus serieuze vraag.
Daarom juist, debat zal weinig extra brengen en alleen wat uitingen van ongenoegen.... en dat kan ook op Twitter!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja zeg, het is net alsof-ie aan de macht is met coalitie die een kamermeerderheid heeft.
Ja, absoluut waar en ik durf gerust te stellen dat degenen die roepen dat alles dan maar lokaal moet weinig stilstaan bij de consequenties daarvan. Zorgverzekering weet ik niet, het kan zijn dat de overheid daar inspringt om dat niet uit de hand te laten lopen met name in een verkiezingsjaar (ja, cynisch van mij, he?). Gemeentes kan ja, die lopen veel inkomsten mis en dat is ook al aangekondigd in een aantal gemeentes.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar uiteindelijk gaan dingen wel duurder worden. Er wordt gesproken over meer lokale productie ipv China (dus binnen Europa), dan kun je er vanuit gaan dat die producten duurder worden dan ze nu zijn, want China gooit er geen subsidie meer op. Zorgverzekering gaat volgend jaar flink omhoog verwacht ik, gemeentelijke lasten denk ik ook wel. Geen idee wat verder, maar we zien het wel.
Het is van een extreem laag niveau op een paar uitzonderingen na. Dat gelul over die tweet van Wilders, en dan Wilders zelf die het allemaal niet zo bedoeld heeft, maar er nog wel 100% achter staat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik weet dat het bij de democratie hoort... maar zeg nou eens eerlijk... Dat Corona-debat..
Is het niet weer: ‘Zij dronken een glas, zij deden een plas en lieten de zaak zoals zij was’.
Op zijn meest is het misschien wat ideetjes aan de man brengen en meer niet...
Ze hebben het nu over thuisbezorgen van boodschappen... wtf!
Oke stukje onderbouwing erbij misschien? Dit is volgens jou dus erg veel? Hoe weet je dat ze de besmetting op school hebben opgelopen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier heb je je cijfers betreft scholen: https://docs.google.com/s(...)31IgPCy0t0/htmlview#
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:13 schreef junkiexp het volgende:
Even persoonlijk: Ik betaal wel degelijk belasting over dividend hoor. Mijn aandelen zelf idd, maar daar heb ik al belasting over betaald toen het geld erover binnen kwam, dus waarom nog een keer? Over de marginale belastingdruk, dat is logisch. Daar staat tegenover dat je onder een bepaald bedrag 0 belasting hoeft te betalen. Als je boven de grens van de 52% duikt betaal je effectief meer belasting per euro dan je zelf binnen krijgt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu zijn die sociale vangnetten er nog.. Maar wat doen we als er straks een miljoen mensen gebruik van maken? Ik heb ze ook nog nooit gebruikt, dus geen idee..
Je weet dat de marginale belastingdruk van de rijke mens (+ 150.000 per jaar) een stuk lager ligt dan de mens met een modaal inkomen? En dat bedrijven voor veel zaken nauwelijks belasting betalen als ze de mazen in de wet kennen? Of dat je bijvoorbeeld geen belasting hoeft te betalen over de waarde van je aandelenpakket? Als we daar nou eens mee gaan beginnen. Dan kunnen straks de uitkeringen nog op dezelfde manier betaald worden als nu. Of dat de zorgverzekering nog weer duurder gaat worden en de basiszorg nog verder uitgekleed.
Maakt dat uit? Als een leerling of leraar ergens anders besmet wordt, maar vervolgens dat verder op school verspreidt, is dat toch gewoon een probleem, of niet dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze de besmetting op school hebben opgelopen?
En een succes dat het was, die mondmaskerplicht in België.quote:En dan nu Nederland achterna? Van Ranst: "Doortastende maatregelen nodig zonder mee te gaan in opbod"
Is Nederland het gidsland op het vlak van de juiste aanpak van de coronacrisis? Vele Belgen denken dat onze regering even drastisch moeten zijn in de aanpak en minstens een gedeeltelijke lockdown moet afkondigen, schrijft Belga. Prof. Marc Van Ranst, viroloog van de KU Leuven, is het daar niet mee eens. Wat moeten we dan verwachten van onze beleidsmakers? "Een doortastend beleid uitstippelen, de bevolking meekrijgen in het strikt naleven van de maatregelen die men uitvaardigt, maar zeker niet meedoen aan een opbod van ‘wie is er hier het strengste?’", aldus Van Ranst.
Eerste vraag: wijzen Rutte en zijn regering in Den Haag de weg door een gedeeltelijke lockdown af te kondigen? "Op het vlak van corona zie ik de Nederlanders zeker niet als een gidsland", reageert Van Ranst woensdag in een gesprek met Belga. "In zekere zin hebben de Nederlanders ons ingehaald, want ze hinkten achterop. Zij hebben nu pas de mondmaskerplicht ingevoerd, terwijl wij dat al veel eerder hebben gedaan. De Nederlanders voeren gewoon een inhaaloperatie uit.”
Ik dacht dat van Ranst in België uitgekotst was?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/dossie(...)n-in-opbod~af9b5b49/
[..]
En een succes dat het was, die mondmaskerplicht in België.
Voordeel is wel dat ieder keer een klein ideetje indaalt dat men vooral perspectief moet bieden zodat mensen zelf een regel ter hand kunnen nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik weet dat het bij de democratie hoort... maar zeg nou eens eerlijk... Dat Corona-debat..
Is het niet weer: ‘Zij dronken een glas, zij deden een plas en lieten de zaak zoals zij was’.
Op zijn meest is het misschien wat ideetjes aan de man brengen en meer niet...
Ze hebben het nu over thuisbezorgen van boodschappen... wtf!
Ja, echter over die eerste 68.000 euro betaal je een stuk minder belasting. En die schulden moeten straks wel weer terugbetaald worden en daar zal iemand met een inkomen van 68K+ minder van merken dan iemand met een modaal inkomen of zelfs een inkomen lager dan dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even persoonlijk: Ik betaal wel degelijk belasting over dividend hoor. Mijn aandelen zelf idd, maar daar heb ik al belasting over betaald toen ze het geld erover binnen kwam, dus waarom nog een keer? Over de marginale belastingdruk, dat is logisch. Daar staat tegenover dat je onder een bepaald bedrag 0 belasting hoeft te betalen. Als je boven de grens van de 52% duikt betaal je effectief meer belasting per euro dan je zelf binnen krijgt.
Daarnaast, waarom zou dat sociale vangnet er straks niet meer zijn? De reden dat we nu zo diep de schulden in duiken is voor die sociale vangnetten. Er zijn zat andere landen waar ze zouden zeggen: Jo dikke pech, dan eet je toch een maand niet?
Waarom waren de aangehaalde onderzoeken ook alweer niet geldig, hoewel het ging over besmettingen via schoolgaande kinderen?quote:
Kameraad Van Ranst is niet voor nieuwe lockdowns?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/dossie(...)n-in-opbod~af9b5b49/
[..]
En een succes dat het was, die mondmaskerplicht in België.
Waar haal je die logica nu weer vandaan? Juist degenen die lager zitten krijgen toeslagen. En in de voorafgaande 8 jaar heeft Nederland 50 miljard afgelost op de staatsleningen die structureel best iets hoger mogen zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, echter over die eerste 68.000 euro betaal je een stuk minder belasting. En die schulden moeten straks wel weer terugbetaald worden en daar zal iemand met een inkomen van 68K+ minder van merken dan iemand met een modaal inkomen of zelfs een inkomen lager dan dat.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Het is trouwens 55.000 inmiddels. Wat wil je zien? Dat we Covid gebruiken om iedereen basisloon geven en de rest afromen? Ja, er is inkomensongelijkheid, maar ook opleidingsongelijkheid, werk dat gevaarlijker is dan ander werk, ga zo maar door.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, echter over die eerste 68.000 euro betaal je een stuk minder belasting. En die schulden moeten straks wel weer terugbetaald worden en daar zal iemand met een inkomen van 68K+ minder van merken dan iemand met een modaal inkomen of zelfs een inkomen lager dan dat.
Mogen we nu weer schamper lachen naar Spanje waar ze hun zaakjes niet op orde hebben net als wij? Of mag dat niet?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:11 schreef BeriBeri het volgende:
Ohno, hier in Barcelona gaan de bars restaurants ook weer dicht vanaf vrijdag, 15 dagen lang
Seems legit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:11 schreef Tijn het volgende:
Hmm... volgens Onderzoeksbureau Tijn gaat het nog wel even duren voordat het beter gaat, jongens
[ afbeelding ]
Een knuffel krijgen is een uitermate intieme handeling, dus als je 5 cent laat liggen mag 't wel volgens die logicaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Ik mag mijn moeder niet omhelzen, maar mag wel naar een prostituee
Dat is wel...eh...apart geformuleerdquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Een prostituee geeft je een professionele knuffel!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Ik moest wel lachenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel...eh...apart geformuleerd
Nog één voor de 2020 Andere Tijden. Een Christen die zich in de tweede kamer druk maakt over of de hoeren wel of niet 'open' zijn. God, wat een jaar is dit!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:14 schreef Vasilevski het volgende:
Je weet gewoon dat die gristenhond wou zeggen '...naar de hoeren' maar hij bedacht zich op tijd.
Owja?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
En ja hoor daar is die weer: PvdD -> de slachthuizen sluiten onder het mom van Covid19 en dan niet weten dat de maatregelen daar werkelijk extreem zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:16 schreef Gretzl het volgende:
Goed punt van de PvdD over buitenlandse (vlieg)reizen.
Waarom? De ouderen hebben al een beschermd boodschappen uurtje...quote:
Zie dat maar eens aan je vriendin uit te leggenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Dat lijkt me wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als een leerling of leraar ergens anders besmet wordt, maar vervolgens dat verder op school verspreidt, is dat toch gewoon een probleem, of niet dan?
Klaver heeft gewoon een goed punt hier. Het is gewoon dom om te denken dat je iedereen die risico loopt kan beschermen. Dat zijn miljoenen burgers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waarom? De ouderen hebben al een beschermd boodschappen uurtje...
Nee, het s het alleen niet met jou eens.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:23 schreef Vallon het volgende:
TK Debat: Klaver best wel redelijk vent maar gaat weer fout met willen definiëren wie kwetsbaar is.
Laat de vermeende/kwetsbare dat zelf bepalen of zij zich kwetsbaar achten en als dat geld kost even een korte onderbouwing van een onfhankelijk arts.
Subtiel! Je begint het te lerenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel...eh...apart geformuleerd
Als dat buiten is... Waarom niet?quote:
Nee. Gewoon nee.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:23 schreef Vallon het volgende:
TK Debat: Klaver best wel redelijke vent maar gaat weer fout in met willen definiëren wie kwetsbaar is.
Laat de vermeende/kwetsbare dat zelf bepalen of zij zich kwetsbaar achten en als dat geld kost even een korte onderbouwing van een onfhankelijk arts.
Een beetje festival zit je hutje mutje in elkaars nek te hijchen, springen, dansen etc.quote:
Ze zijn ook kwetsbaar voor griep...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee.
Klaver heeft gewoon 100% gelijk. Je kan niet iedereen die kwetsbaar is maar thuis laten blijven. Dat kan gewoon niet. Dan heb je geen OV meer, geen zorg meer, geen onderwijs meer etc. etc. etc.
Zat daar net aan te denken, ik mis dat helemaal in de discussie over "ouderen en kwetsbaren isoleren". Vraag is of die mensen wel in lockdown willen. Mijn oma is 94 geworden, die zou zich slap hebben gelachen als er gezegd zou worden dat zij thuis moest blijven. Ongeacht of de jeugd dat wel of niet moet. Die zou gewoon blijven leven met het risico voor eigen rekening.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:23 schreef Vallon het volgende:
TK Debat: Klaver best wel redelijk vent maar gaat weer fout met willen definiëren wie kwetsbaar is.
Zucht. Ik ga hier niet eens meer serieus op in.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze zijn ook kwetsbaar voor griep...
Wat ben je toch een wijs mens!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zucht. Ik ga hier niet eens meer serieus op in.
Dat niet. Maar je kan kwetsbaren wel er wel actiever op wijzen dat het misschien nu even niet verstandig is om naar de winkel te gaan, hordes bezoek te ontvangen of samen te klitten met andere kwetsbaren. Het is werkelijk idioot om te zien hoeveel “kwetsbaren” idioot gedrag vertonen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee.
Klaver heeft gewoon 100% gelijk. Je kan niet iedereen die kwetsbaar is maar thuis laten blijven. Dat kan gewoon niet. Dan heb je geen OV meer, geen zorg meer, geen onderwijs meer etc. etc. etc.
Dat zou je kunnen proberen, maar dan nog blijft het toch een probleem dat je kwetsbaren niet uit de samenleving kan onttrekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:32 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dat niet. Maar je kan kwetsbaren wel er wel actiever op wijzen dat het misschien nu even niet verstandig is om naar de winkel te gaan, hordes bezoek te ontvangen of samen te klitten met andere kwetsbaren. Het is werkelijk idioot om te zien hoeveel “kwetsbaren” idioot gedrag vertonen.
Dat is inderdaad een belachelijk voorstel. Maar ik vind het wel kwalijk dat kwetsbaren niet actiever gewaarschuwd en gewezen worden op hun eigen gedrag.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen proberen, maar dan nog blijft het toch een probleem dat je kwetsbaren niet uit de samenleving kan onttrekken.
Oh, ik ben een sukkel zie ik. Ik las dat ze vanaf vandaag om 22.00 gingen sluiten.quote:
Aan de andere kant mag ik toch hopen dat mensen slim genoeg zijn om dit zelf te bedenken. Hebben wij echt de overheid nodig om ons te vertellen wat goed en slecht voor ons is? Mijn moeder is behoorlijk kwetsbaar. Ik zoek haar niet op en zij is ook uiterest voorzichtig. Heb je toch geen minister-president voor nodig?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een belachelijk voorstel. Maar ik vind het wel kwalijk dat kwetsbaren niet actiever gewaarschuwd en gewezen worden op hun eigen gedrag.
Viel mij ook op, eerste keer dacht ik nog zeker verkeerd verstaan maar hij blijft het doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef Gretzl het volgende:
Baudeteket die het de hele tijd over vorig jaar heeft![]()
![]()
Ja, van die remdesivir bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag ik toch hopen dat mensen slim genoeg zijn om dit zelf te bedenken. Hebben wij echt de overheid nodig om ons te vertellen wat goed en slecht voor ons is? Mijn moeder is behoorlijk kwetsbaar. Ik zoek haar niet op en zij is ook uiterest voorzichtig. Heb je toch geen minister-president voor nodig?
Baudet heeft wel wat goede punten trouwens
Ik werk zelf in de ouderenzorg en het is echt bizar wat ik daar dagelijks zie. De godganse dag loop ik met een kap op mijn snuit om vervolgens deze club nagenoeg geen enkele moeite te zien doen. Daar doen we het dan voor....Thuiszorg overigensquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag ik toch hopen dat mensen slim genoeg zijn om dit zelf te bedenken. Hebben wij echt de overheid nodig om ons te vertellen wat goed en slecht voor ons is? Mijn moeder is behoorlijk kwetsbaar. Ik zoek haar niet op en zij is ook uiterest voorzichtig. Heb je toch geen minister-president voor nodig?
Baudet heeft wel wat goede punten trouwens
Dat lijkt mij wel behoorlijk frustrerend ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:37 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik werk zelf in de ouderenzorg en het is echt bizar wat ik daar dagelijks zie. De godganse dag loop ik met een kap op mijn snuit om vervolgens deze club nagenoeg geen enkele moeite te zien doen. Daar doen we het dan voor....
Waren bij de eerste golf wel sterk gelinkt met allemaal brandhaarden en corona-hotspots.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:18 schreef Kyran het volgende:
Dit tweede punt is wel weer vooral om je eigen agenda door te drukken. Een gemiddelde burger komt niet echt in een slachthuis.Dat kan je niet vergelijken met een cafe.
Ja daar wordt een mens niet vrolijk vanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel behoorlijk frustrerend ja.
Ja dat maakt zeker uit. Kinderen zijn minder vatbaar he. En of ze het kunnen doorgeven is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als een leerling of leraar ergens anders besmet wordt, maar vervolgens dat verder op school verspreidt, is dat toch gewoon een probleem, of niet dan?
Dat is een gevaarlijke misvattingquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat maakt zeker uit. Kinderen zijn minder vatbaar he. En of ze het kunnen doorgeven is nog maar de vraag.
Ik zou denken: als je het niet zeker weet, neem dan de gok niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En of ze het kunnen doorgeven is nog maar de vraag.
Overigens kunnen ze daar niet altijd perse wat aan doen. De buurman van mijn ouders is behoorlijk dementerend en hem moet eigenlijk constant de regels (en reden) worden uitgelegd...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:37 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik werk zelf in de ouderenzorg en het is echt bizar wat ik daar dagelijks zie. De godganse dag loop ik met een kap op mijn snuit om vervolgens deze club nagenoeg geen enkele moeite te zien doen. Daar doen we het dan voor....Thuiszorg overigens
Mag die kwetsbare dat zelf aub uitmaken of dat die uit eigen (vermeend) lijfsbehoud thuis blijft ?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Heb je helemaal gelijk in. Maar er zijn zat voorbeelden te bedenken waarbij het wel kan. Ook kwetsbaren moeten hun steentje bijdragen om er alles aan te doen om niet besmet te raken. Ik zie deze groep nu vooral heel veel wijzen naar een ander.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Overigens kunnen ze daar niet altijd perse wat aan doen. De buurman van mijn ouders is behoorlijk dementerend en hem moet eigenlijk constant de regels (en reden) worden uitgelegd...
Die woont nog thuis neem ik aan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Overigens kunnen ze daar niet altijd perse wat aan doen. De buurman van mijn ouders is behoorlijk dementerend en hem moet eigenlijk constant de regels (en reden) worden uitgelegd...
Jep, maar wat bereiken ze ermee? Rutte is heel goed in de oppositie zo nu en dan het gevoel geven dat er naar hen wordt geluisterd. Zie de mondkapjesplicht die er gaat komen. Ten aanzien van de wezenlijke kwesties heeft de oppositie weinig (misschien zelfs niets) te zeggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:28 schreef Gretzl het volgende:
De oppositie heeft nooit in de geschiedenis zo makkelijk op het falende kabinetsbeleid kunnen schieten als dit najaar.
Ik hoop dat je dat niet meentquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, maar wat bereiken ze ermee? Rutte is heel goed in de oppositie zo nu en dan het gevoel geven dat er naar hen wordt geluisterd. Zie de mondkapjesplicht die er gaat komen. Ten aanzien van de wezenlijke kwesties heeft de oppositie weinig (misschien zelfs niets) te zeggen.
Ik kijk inmiddels met weerzin naar die debatten, het gedraai van het kabinet en de toneelstukjes van de oppositie die het de komende verkiezingen goed wil doen ten koste van de zittende regering. Wie geeft er echt om wat er gebeurt, wie maakt het verschil? Ik zie het niet.
Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou denken: als je het niet zeker weet, neem dan de gok niet.
Ze nemen niet op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.
Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’
https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.quote:
Kinderen spelen zo op het eerste oog geen belangrijke rol in de verspreiding van het virus omdat ze relatief weinig de 'patient zero' in hun huishouden zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:47 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dat is een gevaarlijke misvatting
https://www.health.harvar(...)us-outbreak-and-kids
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:56 schreef VoMy het volgende:
Nog wat snelle onderzoeken die ik vond als ik zocht op: children household source covid bij scholar.google.com. Dat is onmogelijk sturend te noemen, lijkt me. Dit onderzoek dat je ziet dat de specifieke vraag goed toelicht, met ook nog een verhaal over scholen erin:
https://pediatrics.aappublications.org/content/146/2/e2020004879
https://adc.bmj.com/content/105/7/618.full
Handhaven kan ook pas vanaf november als ze eerst nog een wet ervoor moeten maken blijkbaar. Dan zijn we al weer 3 weken verder...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:55 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.
Wat is dat nou voor een loze opmerking? Reageer liever inhoudelijk door bijvoorbeeld op mijn vraag in te gaan.quote:
Hmm, deze voorspelling is redelijk uitgekomen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:06 schreef Montov het volgende:
Een opleving is niet af te leiden van 1 meting, maar een trend over meerdere dagen en weken. Die trend laat zien dat het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en IC-opnames de afgelopen maand bijna verviervoudigd is. Gelukkig zijn het (nog) kleine aantallen, maar als die trend doorzet heb je over 2 maanden grote problemen.
De vraag is er al langer neem ik aanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.
Er zijn in augustus helemaal geen maatregelen genomen, niet eens zwakkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Mijn inziens hebben de zwakke pogingen dan ook niet gewerkt die in augustus en september zijn genomen, omdat deze tweede golf van een trend afkomstig is die al eind juli is ingezet.
Welke vraag?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een loze opmerking? Reageer liever inhoudelijk door bijvoorbeeld op mijn vraag in te gaan.
Denk ook niet dat verwacht wordt dat de politie op elke situatie zal worden af gestuurd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’
https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Dankje nog voor deze reactie trouwens. Hoezeer ik daarmee mijn eigen inkomen en toekomst ook tref, ik eb liever dat we een volledige lockdown voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd.ReCa dicht maar hotels open, Reisbewegingen willen verminderen maar de dagelijkse uitzwaai over de stad van studenten en leerlingen (die ook kunnen verspreiden) gaat nog volledig door (Ik woon naast Strijp-S en st. Lucas aldaar zorgt ervoor dat in pauzes etc honderden leerlingen, die eerst hutjemutje in een klas zitten, dagelijks vele reisbewegingen in meerdere gebieden plaats vindt). Een voorstelling of feest met max dertig man, ondanks de vele maatregelen die organisatoren hebben genomen, mag niet maar drie keer 600 man in staphorst kerk (met dito toename van besmettingen aldaar) mag wel. etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou nog terugkomen op wat @Jerruh zei eerder vandaag.
Die stipte eigenlijk aan deze hele situatie de ongelijkheid in de samenleving vergroot en verscherpt, voor mensen die al aan de randen stonden, slecht betaald en onzekere baantjes hebben zullen niet zelden degenen zijn die als eerste de klos zijn nu terwijl degenen die het al redelijk tot goed hadden vanaf huis kunnen werken, wel wat merken van de hele toestand maar toch niet in dezelfde mate als de voorgenoemde groepen.
Dat is een heel waar punt, denk ik en ook iets waar we wel eens bij stil mogen staan.
Groepsimmuniteit is niet aanwezig in Zweden, als je dat soms denkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden. Daar reizen de mensen alweer zonder mondkapjes, zit het OV vol. En kom er niet mee dat het daar zo dunbevolkt is. Stockholm, etc. zijn net zo dichtbevolkt als de grote steden van ons. Hadden we dan toch voor groepsimmuniteit moeten gaan?
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is niet aanwezig in Zweden, als je dat soms denkt.
Yep, ik heb wat mantelzorg voor een fragiele oudere dame die weigert om haar laatste jaren eenzaam te worden weggedrukt in haar kluisje. Ze is voorzichtig maar wil gewoon haar volwaardige zelfstandigheid behouden en haar kleinkinderen zien die de reden zijn dat ze nog niet dood wil.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zat daar net aan te denken, ik mis dat helemaal in de discussie over "ouderen en kwetsbaren isoleren". Vraag is of die mensen wel in lockdown willen. Mijn oma is 94 geworden, die zou zich slap hebben gelachen als er gezegd zou worden dat zij thuis moest blijven. Ongeacht of de jeugd dat wel of niet moet. Die zou gewoon blijven leven met het risico voor eigen rekening.
Probleem is als iedereen dat doet, dan loopt nog steeds de ziekenhuiszorg vol aangezien mensen zoals mijn oma ook weer niet van zorg zouden afzien. Daar hapert het verhaal van Van Haga.
Want je denkt dat als we minder maatregelen nemen het beter zal gaan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden.
Ze gedragen zich beter?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zijn het aantal besmettingen dan zo laag?
In de zomer waren de besmettingen hier ook laag.quote:En dat al maanden?
Ok. En nu?quote:En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Scandinaviërs zijn wel wat afstandelijkerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
18:14
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Wat een landZelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen
Mits duidelijk is wat dat precies kost en dan oplevert. wanneer ene maatregel wordt genomen zonder duidelijk te maken wat het kost, waarom en met welk doel; haak ik af.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eb liever dat we een volledige lockdown* voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.
Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Wat een landZelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen
Snap er ook niets van. Als ik om kwart voor 8 denk ik hobbel nog even naar de Jumbo om een fles wijn te halen ben ik dus om 10 over 8 als ik weer naar huis huppel in overtreding. Terwijl de buurjongens die op de portiektrap even verderop zitten te blowen daar gewoon tot diep in de nacht kunnen blijven zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
Nee dat kan niet. Want het is al verboden. Dit is echt heel lastige problematiek.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.
Jawel: https://www.rijksoverheid(...)s-in-eenvoudige-taalquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn in augustus helemaal geen maatregelen genomen, niet eens zwakke
Dat blijkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
Een verbod is handhaafbaar, omdat een alcohol op straat bijvoorbeeld sowieso al verboden is, en er al allemaal restricties zijn op de verkoop van alcohol. Verder is het niet makkelijk om per decreet te regeren, dat klopt. Dat zijn nou de voordelen van een rechtstaat, dat de grillen van de macht wel consistent en consequent moeten worden ingebed.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.
Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.
Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?
Nee, dat is dus niet zo. Je moet je wet gewoon op orde maken voordat je er op gaat handhaven.quote:Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
Volgens mijn familie die in Zweden woont houdt de bevolking zich daar wel aan de basisregels. Daarnaast is de Zweedse volksaard sowieso al afstandelijker en minder opstandig dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Nee, dat is echt het geval. Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van de metro.. Daar hielden ze echt geen afstand van elkaar. En ze droegen geen mondkapjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens mijn familie die in Zweden woont houdt de bevolking zich daar wel aan de basisregels. Daarnaast is de Zweedse volksaard sowieso al afstandelijker en minder opstandig dan de Nederlandse.
Klopt, het kapje beschermt jou ook niet maar anderen. Virusdeeltjes zullen eerder als een wolk om je heen blijven hangen en niet de ruimte in geprojecteerd worden. Daarnaast is een virus van andere samenstelling dan rook of verf (waar niet de verf maar het drijfgas en oplosmiddelen zijn waar je je tegen beschermd)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
Knap dat jij het op een filmpje baseert. Was het uberhaupt een recent filmpje? Mondkapjes zijn in Zweden niet verplicht in het OV. Wel geldt een veel lagere maximale capaciteit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, dat is echt het geval. Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van de metro.. Daar hielden ze echt geen afstand van elkaar. En ze droegen geen mondkapjes.
Sterkte, dat is heel zwaar voor zowel hem als jullie. Mijn oudste zoon woont in zo'n instelling dus ik ben bekend met hoe dit in kan slaan. We zijn hier vijf coronatesten voor groepsgenoten verder (allemaal negatief) dus het wekelijkse bezoekje is er ook een paar keer bij in geschoten. Ik ben wel blij dat het niet weer maandenlang onmogelijk is (voorlopig) om hem te bezoeken want hij heeft erg veel moeite met veranderingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Nia het volgende:
Vanmiddag het bericht gekregen dat een personeelslid van de zorginstelling van mijn verstandelijk gehandicapte broer positief getest is. Alle bewoners moeten minstens tot dinsdag in quarantaine in hun eigen appartementen blijven en daar ook de maaltijden nuttigen. Na 4 maanden lockdown voor hem in het voorjaar en de zomer komt dit er nog bij. Al die maanden hebben wij als alleenstaande broer en zus zo min mogelijk omgang met anderen gehad en de omgangsregels nageleefd om onze broer te kunnen beschermen en dan komt het virus toch via het personeel het gebouw binnen.
Die 100 miljard is veel minder dan de schade die wij zouden leiden als de zuidelijke lidstaten failliet gaan. We hebben nu eenmaal een fors handelsoverschot met die landen..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Maar inderdaad wel 100 miljard naar de zuidelijke lidstaten, terwijl wij hier straks weg mogen kwijnen of tegen allerlei bezuinigingen zullen gaan oplopen. 2022 zal een fijn jaar gaan worden.
Het is een beetje het bonnetje wat je achter de bar hebt liggen met de rekeningquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die 100 miljard is veel minder dan de schade die wij zouden leiden als de zuidelijke lidstaten failliet gaan. We hebben nu eenmaal een fors handelsoverschot met die landen..
Matchfixingquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Weet je hoe dat komt? Er is geen juridisch instrumentarium voor dit soort crisissen. We hebben de noodverordeningen, bedoeld voor korte lokale crisissen en ongeregeldheden (voetbalwedstrijd, relletjes, etc). En heeft als nadeel dat hij geen grondwettelijke rechten mag inperken, nu accepteert men dat wel als het stiekem toch een beetje gebeurd omdat het echt niet anders kan. Maar dat kun je na een half jaar noodverordeningen moeilijk nog bepleiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.
Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.
Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?
Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:42 schreef roos94 het volgende:
Hogeschool Rotterdam mailt net dat ze na de herfstvakantie het onderwijs op locatie nog meer gaan uitbreiden. Bijzondere keuze.
https://www.hogeschoolrot(...)ol-rotterdam/165098/quote:Uit een inventarisatie van de bezettingsgraad in onze gebouwen is overigens gebleken dat er minder onderwijs in onze gebouwen plaatsvindt, dan is toegestaan. We hebben dus meer ruimte voor fysiek onderwijs en die zullen we in de volgende onderwijsperiode proberen te benutten. Dat blijven we doen op een zo veilig mogelijke manier.
Sterkte!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Nia het volgende:
Vanmiddag het bericht gekregen dat een personeelslid van de zorginstelling van mijn verstandelijk gehandicapte broer positief getest is. Alle bewoners moeten minstens tot dinsdag in quarantaine in hun eigen appartementen blijven en daar ook de maaltijden nuttigen. Na 4 maanden lockdown voor hem in het voorjaar en de zomer komt dit er nog bij. Al die maanden hebben wij als alleenstaande broer en zus zo min mogelijk omgang met anderen gehad en de omgangsregels nageleefd om onze broer te kunnen beschermen en dan komt het virus toch via het personeel het gebouw binnen.
Die mail jaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.hogeschoolrot(...)ol-rotterdam/165098/
Is niet druk. Is grotendeels airport voor arbeiders nu. mensen uit polen/oost-europa die hierheen komen en terug etc. etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:45 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog (wederom)
18:22
Eindhoven Airport breidt de mondkapjesplicht uit. Sinds 15 juni was het dragen van kapjes al verplicht in de terminal. De luchthaven stelt het dragen van mondkapjes vanaf morgen ook verplicht in parkeergarages P1 en P4, bij Car Rental en in de terminal van General Aviation. Aanleiding zijn de verscherpte virusmaatregelen van de overheid.
Klinkt sympathiek, maar Eindhoven is wel een beetje de vakantieluchthaven, waarom is die uberhaupt nog zo druk?
Even in de hypothese, als de maatregelen niet gaan werken en de R zelfs toe gaat nemen. Zie je dan gebeuren dat de noodtoestand zal worden afgeroepen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt? Er is geen juridisch instrumentarium voor dit soort crisissen. We hebben de noodverordeningen, bedoeld voor korte lokale crisissen en ongeregeldheden (voetbalwedstrijd, relletjes, etc). En heeft als nadeel dat hij geen grondwettelijke rechten mag inperken, nu accepteert men dat wel als het stiekem toch een beetje gebeurd omdat het echt niet anders kan. Maar dat kun je na een half jaar noodverordeningen moeilijk nog bepleiten.
We hebben wel de WPG, maar die is bedacht vanuit het scenario ‘er is een besmette persoon en die heeft wellicht wat contacten gehad’ dus daar zitten vooral individuele maatregelen in (verplichte quarantaine, verplicht onderzoek, sluiting individueel pand, etc). Die op grote schaal inzetten kan eigenlijk niet, want over elke individuele quarantaine moet binnen enkele dagen zowel de voorzitter Veiligheidsregio, de officier van justitie als de rechter zich buigen.
Dan heb je ook nog de noodtoestand, daar zitten heel veel bevoegdheden in. Maar dan schort je in feite de democratie op, dat accepteert het parlement terecht niet.
Ik vermoed pas als de zorg daadwerkelijk bezweken is en code zwart heeft...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Even in de hypothese, als de maatregelen niet gaan werken en de R zelfs toe gaat nemen. Zie je dan gebeuren dat de noodtoestand zal worden afgeroepen?
Nee, want tegen die tijd is de coronawet er waarschijnlijk. Die biedt wel mogelijkheden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Even in de hypothese, als de maatregelen niet gaan werken en de R zelfs toe gaat nemen. Zie je dan gebeuren dat de noodtoestand zal worden afgeroepen?
En zelfs dan. Waar heb je die noodtoestand dan voor nodig?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik vermoed pas als de zorg daadwerkelijk bezweken is en code zwart heeft...
Ach, en wie is mede aandeelhouder? De gemeente Eindhoven, waarvan de burgemeester een groot voorstander is van mondkapjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:45 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog (wederom)
Eindhoven Airport breidt de mondkapjesplicht uit. Sinds 15 juni was het dragen van kapjes al verplicht in de terminal. De luchthaven stelt het dragen van mondkapjes vanaf morgen ook verplicht in parkeergarages P1 en P4, bij Car Rental en in de terminal van General Aviation. Aanleiding zijn de verscherpte virusmaatregelen van de overheid.
Klinkt sympathiek, maar Eindhoven is wel een beetje de vakantieluchthaven, waarom is die uberhaupt nog zo druk?
quote:De aandelen van Eindhoven Airport N.V. zijn in handen van Schiphol Nederland B.V., de Provincie Noord-Brabant en de Gemeente Eindhoven.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/corporate-governance
Gek hé? Die hebben ook medewerkers en Whatsapp...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef Bocaj het volgende:
En ze zitten allemaal weer op hun mobieltje....
Weet ik ook wel maar het blijft een stom gezicht!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gek hé? Die hebben ook medewerkers en Whatsapp...
Vorige week riepen ze nog dat het een plicht moest worden omdat een advies niet handhaven is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:04 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk ook niet dat verwacht wordt dat de politie op elke situatie zal worden af gestuurd.
Als ze dit echt willen moeten ze kijken hoe het werkt in landen waar ze een mondkapjesplicht hebben. Heb het zelf tot nu toe alleen in Portugal meegemaakt, daar heeft de politie er niet direct mee te maken. Daar heb je dat ding binnen gewoon op tot je aan je tafeltje zit, punt uit, geen discussie. Heb hem daar ooit eens één keer in de auto laten liggen. Was toen een terrasje aan het pakken (ik reed niet) en wou even naar de wc binnen. No way, ik kwam er niet in, geen discussie over mogelijk. Gewoon als reflex ingebakken bij iedereen in de horeca e.d. dat je mensen aanspreekt.
Zou daar niet erg fan van zijn als we hier ook zo conformistisch worden, maar dat is wel de enige manier om een mondkapjesplicht na te leven. Ik betwijfel of dat in een samenleving als de Nederlandse mogelijk is.
Jij vindt het niet zwart-wit om te verwachten dat mensen die vanuit hun gezondheid tot een kwetsbare groep behoren, niet alleen te vragen zich af te zonderen, maar ook nog eens hun hele leven op te geven, een andere baan te zoeken, en dus niet een stapje, maar een zevenmijls-pas achteruit te doen, zodat anderen ongestoord verder kunnen leven?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mag die kwetsbare dat zelf aub uitmaken of dat die uit eigen (vermeend) lijfsbehoud thuis blijft ?
Of moeten "ze" gedwongen voor e-n in de Covid19 bus worden gegooid ?
Argumentatie dat het niet anders kan, is vooral dat niet willen (overwegen).
NB: trek mij niet opnieuw in een zwart/wit stelling. Het is prima mogelijk in een 1.5m/handenwassen samenleving te andere te gaan oriënteren zodat kwetsbare mensen door hun situatie de keus wordt gegeven om weg te blijven bij een te druk festival. De rest die dat anders ziet, kan dan wel in hun aard en tijd, hun ding doen.
Zelfs met werk is dat mogelijk, die door zijn verkregen situatie dan moet gaan uitzien naar een andere job. Net als een verkeersslachtoffer die invalide geworden, geen verkeerspiloot meer zal kunnen zijn. etc.etc. Een chirurg die zijn handen kwijtraakt zal ook naar wat anders moeten gaan omzien. Wordt remote docent of zo of gaat wat anders doen.
Geen schuld noch verwijt maar een gegeven dat je net zo kunt toepassen op mensen die aandoeningen hebben w.o. covid19 (risico/gevolgen).
Ja godverdomme in een restaurant is het besmettingsrisico toch ook gering? Wat een beleidquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:
Ik heb met een half oor gisteren naar de persconferentie zitten luisteren. Maar 1 ding wat me toch wel is bijgebleven, is dat Rutte toch zei dat dubbelen hem nu even niet gaat worden .. of ben ik nu abuis?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Dat heeft ie inderdaad gezegd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb met een half oor gisteren naar de persconferentie zitten luisteren. Maar 1 ding wat me toch wel is bijgebleven, is dat Rutte toch zei dat dubbelen hem nu even niet gaat worden .. of ben ik nu abuis?
Waar staat dat het druk is?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:45 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog (wederom)
Dat klopt precies, het is gewoon mooi om te zien dat een politicus de uitspraak nog niet gedaan heeft en er al weer iemand is die het tegendeel gaat roepen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb met een half oor gisteren naar de persconferentie zitten luisteren. Maar 1 ding wat me toch wel is bijgebleven, is dat Rutte toch zei dat dubbelen hem nu even niet gaat worden .. of ben ik nu abuis?
Voor de gehele luchthaven zal het wel meevallen, maar als de charter met paprikaplukkers moet worden ingeladen is het vast lokaal druk bij de gate.quote:
Dat heeft OMT niet rondgebazuind, dat staat in hun advies.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat klopt precies, het is gewoon mooi om te zien dat een politicus de uitspraak nog niet gedaan heeft en er al weer iemand is die het tegendeel gaat roepen.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom het OMT moest gaan lopen rondbazuinen dat van hun de restaurants open mochten blijven. Zo werk je de onduidelijkheid en verdeeldheid toch juist in de hand, en is dat niet het grootste probleem momenteel?
Dat zei hij. Vandaar dat ik zei nog een 24 uur voorbij en dan dit. De KNLTB heeft na ampel beraad besloten dat Rutte het fout heeft, dus ze gaan het anders doen. Die aanpak kan de horeca misschien ook eens proberen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hier moet ik dan persoonlijk een beetje om grinniken, op een goede manierquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Daar heb je ook gelijk in, maar voor de krantenkoppen scannende bevolking was dat wel het beeld wat ontstaan is. Niet iedereen neemt 5 minuten de tijd om een conclusie die ze in 3 seconden klaar hebben te bevestigen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft OMT niet rondgebazuind, dat staat in hun advies.
Klopt. Daar kan OMT natuurlijk niets aan doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in, maar voor de krantenkoppen scannende bevolking was dat wel het beeld wat ontstaan is. Niet iedereen neemt 5 minuten de tijd om een conclusie die ze in 3 seconden klaar hebben te bevestigen.
Lezen hier mee welke kritische vragen ze moeten stellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef Bocaj het volgende:
En ze zitten allemaal weer op hun mobieltje....
Ja dit vond ik ook wel bijzonder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat klopt precies, het is gewoon mooi om te zien dat een politicus de uitspraak nog niet gedaan heeft en er al weer iemand is die het tegendeel gaat roepen.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom het OMT moest gaan lopen rondbazuinen dat van hun de restaurants open mochten blijven. Zo werk je de onduidelijkheid en verdeeldheid toch juist in de hand, en is dat niet het grootste probleem momenteel?
Nou heb nog geen goede kritische vraag gehoord hoor!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lezen hier mee welke kritische vragen ze moeten stellen.
Zoals vroeger de stagiair van de PVV de krantenkopen van de telegraaf omzette in kamervragen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ze hier eens mee zou lezen, dan zouden we in ieder geval weten wat er speelt. Of tenminste, je kan je ook afvragen hoe serieus je FOK!kers moet nemenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet of de routekaart van het o-zo-geprezen Ierse model hierin voorziet. Om een beetje met de random treinanalogie die hier laatst erg sterk werd neergezet te praten, volgens mij doet de routekaart alsof een wissel die je benadert van beide kanten hetzelfde is -> opschalen als je van niveau 2 naar niveau 3 gaat en afschalen als je van niveau 4 naar niveau 3 gaat. Een wissel ongemerkt passeren zit er niet inn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:55 schreef Tourniquet het volgende:
Nog even over de "routekaart", ik hoop dat ze bij het bepalen van een strategie voor de afschaling naar lagere niveau's er rekening mee houden dat het wel eens gunstiger kan zijn om de huidige maatregelen wat langer vol te houden tot we op de signaalwaarden van niveau 1 zitten, dan per fase te gaan afschalen door steeds meer toe te laten.
Het gevaar zit er in dat bij elke afschaling naar een lager niveau het steeds langer gaat duren voor je weer een niveau terug kan en daardoor de facto misschien veel langer gaat duren om weer terug te komen naar niveau 1 dan dat je het hoogste niveau wat langer vasthoudt voordat je gaat afschalen.
Hopelijk wordt er goed berekend wat de tijdsduur en gevolgen zijn voor beide scenario's.
Daar is de afgelopen 15 jaar weinig aan veranderd volgens mij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zoals vroeger de stagiair van de PVV de krantenkopen van de telegraaf omzette in kamervragen?
Wat is in hemelsnaam 'dubbelen'?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Een dubbel partij tennissen, 2 tegen 2.quote:
Nou ja, dat is een keuze natuurlijk hoe ze daar mee om gaan. Van Dissel kon vanmiddag de vraag of er al over een afschaalstrategie was nagedacht nog niet beantwoorden en gaf aan dat daar de komende 4 weken naar gekeken moet worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet of de routekaart van het o-zo-geprezen Ierse model hierin voorziet. Om een beetje met de random treinanalogie die hier laatst erg sterk werd neergezet te praten, volgens mij doet de routekaart alsof een wissel die je benadert van beide kanten hetzelfde is -> opschalen als je van niveau 2 naar niveau 3 gaat en afschalen als je van niveau 4 naar niveau 3 gaat. Een wissel ongemerkt passeren zit er niet inn.
Ik lees 't net, idd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een dubbel partij tennissen, 2 tegen 2.
Het ging niet goed in de zomer, in Amsterdam stonden begin augustus een aantal signalen al ver in het rood maar er werd nauwelijks op ingegrepen. Sterker nog, er werd een compleet verkeerd signaal afgegeven door te zeggen "er zijn wel wat meer besmettingen, maar dat is alleen bij jongeren en in de ziekenhuizen is nog niets aan de hand".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Bocaj het volgende:
Wat wil Asscher nou? Als het goed gaat in de zomer... wat moet je dan doen? Niets... Ja, misschien wat vooruitziend werk doen...
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?quote:Toch geen verbod op gebruik en bezit van softdrugs in avond en nacht
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Het verbod werd gisteren samen met andere maatregelen aangekondigd door het kabinet om het aantal coronabesmettingen terug te brengen.
Maar de maatregel blijkt in strijd met het gedoogbeleid, bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 uur en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Kan niet en terecht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
quote:ZGT neemt alleen nog maar coronapatiënten op
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo hebben per direct een algehele patiëntenstop ingevoerd. Er kunnen tijdelijk alleen nog maar coronapatiënten worden opgenomen.
"We hebben even geen bedden om mensen op te nemen. De spoedeisende hulp is gewoon geopend, maar als ambulancepersoneel verwacht dat een patiënt opgenomen moet worden, vragen we ze om door te rijden naar Enschede of Winterswijk", legt een woordvoerster van ZGT uit.
De ziekenhuisgroep hoopt dat de opnamestop weer snel kan worden opgeheven. Hoe het aantal opnames van coronapatiënten zich de komende dagen ontwikkelt, kan ZGT niet voorspellen.
Patiënten die al in het ziekenhuis liggen worden gewoon behandeld
Behalve de spoedeisende hulp blijven ook de poliklinische zorg en de oncologische zorg open. Mensen die al vanwege reguliere aandoeningen in het ziekenhuis liggen, worden gewoon behandeld.
ZGT had eerder al maatregelen genomen om genoeg mensen beschikbaar te hebben voor de behandeling van coronapatiënten, maar dat blijkt nu "niet meer voldoende om de druk op de kliniek op te vangen".
Veertig coronapatiënten in ZGT
De ZGT-ziekenhuizen behandelen momenteel ongeveer veertig coronapatiënten, van wie er vier op de intensive care liggen. Zij moeten geïsoleerd worden behandeld en personeel mag ook niet op andere afdelingen komen. Dat moet voorkomen dat het virus zich binnen het ziekenhuis verspreidt.
ZGT wil de corona-afdelingen nog uitbreiden, maar ook hier is extra personeel voor nodig, dat dan niet op andere plekken in het ziekenhuis kan worden ingezet.
In Twente zijn de laatste dagen veel nieuwe coronagevallen vastgesteld. De situatie is in deze regio volgens het coronadashboard 'ernstig'.
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.
TWENTEquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef Scrummie het volgende:
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo
Nemen sneller op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even over die tweet van Italie
[ twitter ]
Nog best weinig cases (voor zo'n groot land) maar ziekenhuis opnames veel meer dan Nederland. Testen ze te weinig of nemen ze mensen veel sneller op? Of zit het weer vooral onder ouderen daar?
Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.
https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horecaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Het zijn ook niet heel grote ziekenhuizen. Almelo heb ik begin dit jaar een hele week rondgelopen op de IC ivm een grootmoeder die er lag, maar dat zijn geloof ik in totaal 10 bedden oid.quote:
Zou moeten kunnen volgens mij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?
Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde hebben? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn?quote:
En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :pquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Zie vorige post; COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #965 Scholen coronabrandhaarden?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde heeft? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn?
Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.quote:
Je koopt het dan in principe om 19:59, dus ik zou zeggen dat het magquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :p
Wel jammer, dacht ik even slim te zijn door 12x Parbo Bier en 12x Trio Stout te bestellen plus 1x roti.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?
Hier staat dat coffeeshops sowieso alleen voor afhaal zijn en sluiten om 20.00 uur.quote:
21:00 - 06:00 is ook raar. Dan zouden sommige collega's bij ons niet eens op tijd op werk kunnen komen volgens mijquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.
Ah, thanks. Dat valt meer in zelfde categorie als alcohol dus. Logisch ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Hier staat dat coffeeshops sowieso alleen voor afhaal zijn en sluiten om 20.00 uur.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ezorgen-mag-wel.html
En ze hadden mondkapjesplicht...quote:
Wel als Mark Rutte de (beperkte) noodtoestand uitroept.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.
Ja. Wilde het net schrijven. Om 8 uur Macron. Ben benieuwd.quote:
Hij zal wel beginnen met: Merde, merde, merde!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wilde het net schrijven. Om 8 uur Macron. Ben benieuwd.
Klopt. Routekaart zegt:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, thanks. Dat valt meer in zelfde categorie als alcohol dus. Logisch ook.
Ach bij ons ging COVID gewoon met zomervakantie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat het volgens de berichten pas zaterdag ingaat. COVID-19 gaat donderdag en vrijdag vrijnemen?
Kost vast tijd om dingen te regelen voor een avondklok, protocollen voor winkels, politie, uitzonderingen, overtreders.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat het volgens de berichten pas zaterdag ingaat. COVID-19 gaat donderdag en vrijdag vrijnemen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach bij ons ging COVID gewoon met zomervakantie.
Very funny!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach bij ons ging COVID gewoon met zomervakantie.
Ik heb altijd wel het gevoel dat men dan die twee dagen in aanloop naar zo'n maatregel misbruiken. Even het er nog van nemen en zo voor extra besmettingen zorgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Kost vast tijd om dingen te regelen voor een avondklok, protocollen voor winkels, politie, uitzonderingen, overtreders.
BAM dat zijn pas aantallen!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Gaat rap dat testen in China, al over de helft.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:48 schreef quirina het volgende:
Vanavond vrij drinken in de kroeg.
De tappen moeten leeg.
Ontzettend knap hoe ze dat daar voor elkaar krijgen. Even een paar miljoen testen afnemen en verwerken binnen een paar dagen tijd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Moet wel gezegd worden dat ze aan pooling doen. Wat opzich wel interessant is. Je gooit dan het testmateriaal van 10 mensen bij elkaar en dat ga je dan testen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ontzettend knap hoe ze dat daar voor elkaar krijgen. Even een paar miljoen testen afnemen en verwerken binnen een paar dagen tijd.
Media verkoopt niet constant angst.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Za het volgende:
Voorspelling van 22 juli, we zouden heden 8000 covid patiënten in de hospitals hebben.
[ afbeelding ]
En dan kun je daarna doorklikken naar Leon de Winter die vindt dat we even moeten stoppen met Gommers. Oké snap ik, meerdere meningen in de krant. Maar bij de T. is het wel heel erg.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:53 schreef leolinedance het volgende:
’We zitten in de aanloop naar een ramp’
Telegraaf
Ze hebben natuurlijk wel alles bij de hand... Ze heten niet voor de niets: De Fabriek van de Wereld!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ontzettend knap hoe ze dat daar voor elkaar krijgen. Even een paar miljoen testen afnemen en verwerken binnen een paar dagen tijd.
Niet dat ik heel veel verstand van tennis heb verder.. maar 2 tegen 2 ofzo op zo'n veld rond hupsen? Ik doe een wilde gok .. kan er helemaal naast zitten.quote:
Als de besmettingsgraad nog heel laag is (of zoals nu in het voorbeeld van China nihil) dan is dat een mooie methode inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Moet wel gezegd worden dat ze aan pooling doen. Wat opzich wel interessant is. Je gooit dan het testmateriaal van 10 mensen bij elkaar en dat ga je dan testen.
Pas als ze een positieve test vinden gaan ze die 10 mensen specifieker testen.
Doen ze hier ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Moet wel gezegd worden dat ze aan pooling doen. Wat opzich wel interessant is. Je gooit dan het testmateriaal van 10 mensen bij elkaar en dat ga je dan testen.
Pas als ze een positieve test vinden gaan ze die 10 mensen specifieker testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |