Kan niet en terecht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
quote:ZGT neemt alleen nog maar coronapatiënten op
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo hebben per direct een algehele patiëntenstop ingevoerd. Er kunnen tijdelijk alleen nog maar coronapatiënten worden opgenomen.
"We hebben even geen bedden om mensen op te nemen. De spoedeisende hulp is gewoon geopend, maar als ambulancepersoneel verwacht dat een patiënt opgenomen moet worden, vragen we ze om door te rijden naar Enschede of Winterswijk", legt een woordvoerster van ZGT uit.
De ziekenhuisgroep hoopt dat de opnamestop weer snel kan worden opgeheven. Hoe het aantal opnames van coronapatiënten zich de komende dagen ontwikkelt, kan ZGT niet voorspellen.
Patiënten die al in het ziekenhuis liggen worden gewoon behandeld
Behalve de spoedeisende hulp blijven ook de poliklinische zorg en de oncologische zorg open. Mensen die al vanwege reguliere aandoeningen in het ziekenhuis liggen, worden gewoon behandeld.
ZGT had eerder al maatregelen genomen om genoeg mensen beschikbaar te hebben voor de behandeling van coronapatiënten, maar dat blijkt nu "niet meer voldoende om de druk op de kliniek op te vangen".
Veertig coronapatiënten in ZGT
De ZGT-ziekenhuizen behandelen momenteel ongeveer veertig coronapatiënten, van wie er vier op de intensive care liggen. Zij moeten geïsoleerd worden behandeld en personeel mag ook niet op andere afdelingen komen. Dat moet voorkomen dat het virus zich binnen het ziekenhuis verspreidt.
ZGT wil de corona-afdelingen nog uitbreiden, maar ook hier is extra personeel voor nodig, dat dan niet op andere plekken in het ziekenhuis kan worden ingezet.
In Twente zijn de laatste dagen veel nieuwe coronagevallen vastgesteld. De situatie is in deze regio volgens het coronadashboard 'ernstig'.
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.
TWENTEquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef Scrummie het volgende:
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo
Nemen sneller op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even over die tweet van Italie
[ twitter ]
Nog best weinig cases (voor zo'n groot land) maar ziekenhuis opnames veel meer dan Nederland. Testen ze te weinig of nemen ze mensen veel sneller op? Of zit het weer vooral onder ouderen daar?
Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.
https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horecaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Het zijn ook niet heel grote ziekenhuizen. Almelo heb ik begin dit jaar een hele week rondgelopen op de IC ivm een grootmoeder die er lag, maar dat zijn geloof ik in totaal 10 bedden oid.quote:
Zou moeten kunnen volgens mij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?
Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde hebben? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn?quote:
En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :pquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Zie vorige post; COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #965 Scholen coronabrandhaarden?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde heeft? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn?
Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.quote:
Je koopt het dan in principe om 19:59, dus ik zou zeggen dat het magquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :p
Wel jammer, dacht ik even slim te zijn door 12x Parbo Bier en 12x Trio Stout te bestellen plus 1x roti.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?
Hier staat dat coffeeshops sowieso alleen voor afhaal zijn en sluiten om 20.00 uur.quote:
21:00 - 06:00 is ook raar. Dan zouden sommige collega's bij ons niet eens op tijd op werk kunnen komen volgens mijquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |