abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195638461
Het OMT-advies lezend en de briefing terugkijkend vraag ik me af of we momenteel veel hebben aan zo'n sneltest. Zo bezien kost het juist alleen maar meer personeel. Kan me voorstellen dat dit alleen zinvol is binnen bv. de zorg, zodat ze deze zelf af kunnen nemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Miss 200.000.000! woensdag 14 oktober 2020 @ 18:42:57 #202
367000 roos94
pi_195638462
Hogeschool Rotterdam mailt net dat ze na de herfstvakantie het onderwijs op locatie nog meer gaan uitbreiden. Bijzondere keuze.
pi_195638478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.

Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.

Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?

Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
Weet je hoe dat komt? Er is geen juridisch instrumentarium voor dit soort crisissen. We hebben de noodverordeningen, bedoeld voor korte lokale crisissen en ongeregeldheden (voetbalwedstrijd, relletjes, etc). En heeft als nadeel dat hij geen grondwettelijke rechten mag inperken, nu accepteert men dat wel als het stiekem toch een beetje gebeurd omdat het echt niet anders kan. Maar dat kun je na een half jaar noodverordeningen moeilijk nog bepleiten.

We hebben wel de WPG, maar die is bedacht vanuit het scenario ‘er is een besmette persoon en die heeft wellicht wat contacten gehad’ dus daar zitten vooral individuele maatregelen in (verplichte quarantaine, verplicht onderzoek, sluiting individueel pand, etc). Die op grote schaal inzetten kan eigenlijk niet, want over elke individuele quarantaine moet binnen enkele dagen zowel de voorzitter Veiligheidsregio, de officier van justitie als de rechter zich buigen.

Dan heb je ook nog de noodtoestand, daar zitten heel veel bevoegdheden in. Maar dan schort je in feite de democratie op, dat accepteert het parlement terecht niet.
zie email 27 oktober
pi_195638485
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:42 schreef roos94 het volgende:
Hogeschool Rotterdam mailt net dat ze na de herfstvakantie het onderwijs op locatie nog meer gaan uitbreiden. Bijzondere keuze.
quote:
Uit een inventarisatie van de bezettingsgraad in onze gebouwen is overigens gebleken dat er minder onderwijs in onze gebouwen plaatsvindt, dan is toegestaan. We hebben dus meer ruimte voor fysiek onderwijs en die zullen we in de volgende onderwijsperiode proberen te benutten. Dat blijven we doen op een zo veilig mogelijke manier.
https://www.hogeschoolrot(...)ol-rotterdam/165098/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:44:52 #205
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195638493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Nia het volgende:
Vanmiddag het bericht gekregen dat een personeelslid van de zorginstelling van mijn verstandelijk gehandicapte broer positief getest is. Alle bewoners moeten minstens tot dinsdag in quarantaine in hun eigen appartementen blijven en daar ook de maaltijden nuttigen. Na 4 maanden lockdown voor hem in het voorjaar en de zomer komt dit er nog bij. Al die maanden hebben wij als alleenstaande broer en zus zo min mogelijk omgang met anderen gehad en de omgangsregels nageleefd om onze broer te kunnen beschermen en dan komt het virus toch via het personeel het gebouw binnen. :{
Sterkte!
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:02 #206
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638497
AD liveblog (wederom)
18:22
Eindhoven Airport breidt de mondkapjesplicht uit. Sinds 15 juni was het dragen van kapjes al verplicht in de terminal. De luchthaven stelt het dragen van mondkapjes vanaf morgen ook verplicht in parkeergarages P1 en P4, bij Car Rental en in de terminal van General Aviation. Aanleiding zijn de verscherpte virusmaatregelen van de overheid.

Klinkt sympathiek, maar Eindhoven is wel een beetje de vakantieluchthaven, waarom is die uberhaupt nog zo druk?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Miss 200.000.000! woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:43 #207
367000 roos94
pi_195638519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:45 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog (wederom)
Eindhoven Airport breidt de mondkapjesplicht uit. Sinds 15 juni was het dragen van kapjes al verplicht in de terminal. De luchthaven stelt het dragen van mondkapjes vanaf morgen ook verplicht in parkeergarages P1 en P4, bij Car Rental en in de terminal van General Aviation. Aanleiding zijn de verscherpte virusmaatregelen van de overheid.

Klinkt sympathiek, maar Eindhoven is wel een beetje de vakantieluchthaven, waarom is die uberhaupt nog zo druk?
Is niet druk. Is grotendeels airport voor arbeiders nu. mensen uit polen/oost-europa die hierheen komen en terug etc. etc.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:47:01 #209
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet je hoe dat komt? Er is geen juridisch instrumentarium voor dit soort crisissen. We hebben de noodverordeningen, bedoeld voor korte lokale crisissen en ongeregeldheden (voetbalwedstrijd, relletjes, etc). En heeft als nadeel dat hij geen grondwettelijke rechten mag inperken, nu accepteert men dat wel als het stiekem toch een beetje gebeurd omdat het echt niet anders kan. Maar dat kun je na een half jaar noodverordeningen moeilijk nog bepleiten.

We hebben wel de WPG, maar die is bedacht vanuit het scenario ‘er is een besmette persoon en die heeft wellicht wat contacten gehad’ dus daar zitten vooral individuele maatregelen in (verplichte quarantaine, verplicht onderzoek, sluiting individueel pand, etc). Die op grote schaal inzetten kan eigenlijk niet, want over elke individuele quarantaine moet binnen enkele dagen zowel de voorzitter Veiligheidsregio, de officier van justitie als de rechter zich buigen.

Dan heb je ook nog de noodtoestand, daar zitten heel veel bevoegdheden in. Maar dan schort je in feite de democratie op, dat accepteert het parlement terecht niet.
Even in de hypothese, als de maatregelen niet gaan werken en de R zelfs toe gaat nemen. Zie je dan gebeuren dat de noodtoestand zal worden afgeroepen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:47:14 #210
65846 Bocaj
47th President.
pi_195638544
En ze zitten allemaal weer op hun mobieltje....
pi_195638569
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Even in de hypothese, als de maatregelen niet gaan werken en de R zelfs toe gaat nemen. Zie je dan gebeuren dat de noodtoestand zal worden afgeroepen?
Ik vermoed pas als de zorg daadwerkelijk bezweken is en code zwart heeft...
pi_195638571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, want tegen die tijd is de coronawet er waarschijnlijk. Die biedt wel mogelijkheden.

Daarnaast, ik betwijfel ten zeerste of het parlement meegaat in het afkondigen van de noodtoestand (en die moeten daarmee instemmen). Dat gaat in verenigde vergadering, en daarin heeft de coalitie geen meerderheid ;)
zie email 27 oktober
pi_195638582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik vermoed pas als de zorg daadwerkelijk bezweken is en code zwart heeft...
En zelfs dan. Waar heb je die noodtoestand dan voor nodig?
zie email 27 oktober
pi_195638585
quote:
AD liveblog (wederom)

Ach, en wie is mede aandeelhouder? De gemeente Eindhoven, waarvan de burgemeester een groot voorstander is van mondkapjes.

quote:
De aandelen van Eindhoven Airport N.V. zijn in handen van Schiphol Nederland B.V., de Provincie Noord-Brabant en de Gemeente Eindhoven.

https://www.eindhovenairport.nl/nl/corporate-governance
pi_195638622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef Bocaj het volgende:
Gek hé? Die hebben ook medewerkers en Whatsapp...
zie email 27 oktober
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:51:41 #216
65846 Bocaj
47th President.
pi_195638634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gek hé? Die hebben ook medewerkers en Whatsapp...
Weet ik ook wel maar het blijft een stom gezicht! :P
pi_195638725
Nog even over de "routekaart", ik hoop dat ze bij het bepalen van een strategie voor de afschaling naar lagere niveau's er rekening mee houden dat het wel eens gunstiger kan zijn om de huidige maatregelen wat langer vol te houden tot we op de signaalwaarden van niveau 1 zitten, dan per fase te gaan afschalen door steeds meer toe te laten.

Het gevaar zit er in dat bij elke afschaling naar een lager niveau het steeds langer gaat duren voor je weer een niveau terug kan en daardoor de facto misschien veel langer gaat duren om weer terug te komen naar niveau 1 dan dat je het hoogste niveau wat langer vasthoudt voordat je gaat afschalen.

Hopelijk wordt er goed berekend wat de tijdsduur en gevolgen zijn voor beide scenario's.
pi_195638761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:04 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk ook niet dat verwacht wordt dat de politie op elke situatie zal worden af gestuurd.

Als ze dit echt willen moeten ze kijken hoe het werkt in landen waar ze een mondkapjesplicht hebben. Heb het zelf tot nu toe alleen in Portugal meegemaakt, daar heeft de politie er niet direct mee te maken. Daar heb je dat ding binnen gewoon op tot je aan je tafeltje zit, punt uit, geen discussie. Heb hem daar ooit eens één keer in de auto laten liggen. Was toen een terrasje aan het pakken (ik reed niet) en wou even naar de wc binnen. No way, ik kwam er niet in, geen discussie over mogelijk. Gewoon als reflex ingebakken bij iedereen in de horeca e.d. dat je mensen aanspreekt.

Zou daar niet erg fan van zijn als we hier ook zo conformistisch worden, maar dat is wel de enige manier om een mondkapjesplicht na te leven. Ik betwijfel of dat in een samenleving als de Nederlandse mogelijk is.
Vorige week riepen ze nog dat het een plicht moest worden omdat een advies niet handhaven is.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 18:57:38 #219
5428 crew  miss_sly
pi_195638763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mag die kwetsbare dat zelf aub uitmaken of dat die uit eigen (vermeend) lijfsbehoud thuis blijft ?
Of moeten "ze" gedwongen voor e-n in de Covid19 bus worden gegooid ?
Argumentatie dat het niet anders kan, is vooral dat niet willen (overwegen).

NB: trek mij niet opnieuw in een zwart/wit stelling. Het is prima mogelijk in een 1.5m/handenwassen samenleving te andere te gaan oriënteren zodat kwetsbare mensen door hun situatie de keus wordt gegeven om weg te blijven bij een te druk festival. De rest die dat anders ziet, kan dan wel in hun aard en tijd, hun ding doen.
Zelfs met werk is dat mogelijk, die door zijn verkregen situatie dan moet gaan uitzien naar een andere job. Net als een verkeersslachtoffer die invalide geworden, geen verkeerspiloot meer zal kunnen zijn. etc.etc. Een chirurg die zijn handen kwijtraakt zal ook naar wat anders moeten gaan omzien. Wordt remote docent of zo of gaat wat anders doen.
Geen schuld noch verwijt maar een gegeven dat je net zo kunt toepassen op mensen die aandoeningen hebben w.o. covid19 (risico/gevolgen).
Jij vindt het niet zwart-wit om te verwachten dat mensen die vanuit hun gezondheid tot een kwetsbare groep behoren, niet alleen te vragen zich af te zonderen, maar ook nog eens hun hele leven op te geven, een andere baan te zoeken, en dus niet een stapje, maar een zevenmijls-pas achteruit te doen, zodat anderen ongestoord verder kunnen leven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:01:29 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195638846
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ja godverdomme in een restaurant is het besmettingsrisico toch ook gering? Wat een beleid :')
pi_195638855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik heb met een half oor gisteren naar de persconferentie zitten luisteren. Maar 1 ding wat me toch wel is bijgebleven, is dat Rutte toch zei dat dubbelen hem nu even niet gaat worden .. of ben ik nu abuis? :?
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:02:24 #222
5428 crew  miss_sly
pi_195638871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb met een half oor gisteren naar de persconferentie zitten luisteren. Maar 1 ding wat me toch wel is bijgebleven, is dat Rutte toch zei dat dubbelen hem nu even niet gaat worden .. of ben ik nu abuis? :?
Dat heeft ie inderdaad gezegd.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:03:48 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195638906
quote:
AD liveblog (wederom)

Waar staat dat het druk is?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:04:18 #224
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638919
quote:

[..]

Dat klopt precies, het is gewoon mooi om te zien dat een politicus de uitspraak nog niet gedaan heeft en er al weer iemand is die het tegendeel gaat roepen.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom het OMT moest gaan lopen rondbazuinen dat van hun de restaurants open mochten blijven. Zo werk je de onduidelijkheid en verdeeldheid toch juist in de hand, en is dat niet het grootste probleem momenteel?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:05:39 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar staat dat het druk is?
Voor de gehele luchthaven zal het wel meevallen, maar als de charter met paprikaplukkers moet worden ingeladen is het vast lokaal druk bij de gate.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:07:03 #226
5428 crew  miss_sly
pi_195638968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat klopt precies, het is gewoon mooi om te zien dat een politicus de uitspraak nog niet gedaan heeft en er al weer iemand is die het tegendeel gaat roepen.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom het OMT moest gaan lopen rondbazuinen dat van hun de restaurants open mochten blijven. Zo werk je de onduidelijkheid en verdeeldheid toch juist in de hand, en is dat niet het grootste probleem momenteel?
Dat heeft OMT niet rondgebazuind, dat staat in hun advies.
pi_195639001
quote:

[..]

Dat zei hij. Vandaar dat ik zei nog een 24 uur voorbij en dan dit. De KNLTB heeft na ampel beraad besloten dat Rutte het fout heeft, dus ze gaan het anders doen. Die aanpak kan de horeca misschien ook eens proberen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:09:13 #228
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195639016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]

Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
Hier moet ik dan persoonlijk een beetje om grinniken, op een goede manier :)
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:10:19 #229
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195639037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft OMT niet rondgebazuind, dat staat in hun advies.
Daar heb je ook gelijk in, maar voor de krantenkoppen scannende bevolking was dat wel het beeld wat ontstaan is. Niet iedereen neemt 5 minuten de tijd om een conclusie die ze in 3 seconden klaar hebben te bevestigen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:11:23 #230
5428 crew  miss_sly
pi_195639053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in, maar voor de krantenkoppen scannende bevolking was dat wel het beeld wat ontstaan is. Niet iedereen neemt 5 minuten de tijd om een conclusie die ze in 3 seconden klaar hebben te bevestigen.
Klopt. Daar kan OMT natuurlijk niets aan doen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:11:40 #231
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195639057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:47 schreef Bocaj het volgende:
Lezen hier mee welke kritische vragen ze moeten stellen.
Antifa
pi_195639067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ja dit vond ik ook wel bijzonder.
Het OMT was eerst het adviesorgaan en nu een dag later geeft het OMT niet achter een beslissing te staan.
De verhoudingen staan daar vast op scherp.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:12:54 #233
65846 Bocaj
47th President.
pi_195639084
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nou heb nog geen goede kritische vraag gehoord hoor! :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:13:14 #234
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195639091
quote:

[..]

Zoals vroeger de stagiair van de PVV de krantenkopen van de telegraaf omzette in kamervragen? ;)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:14:39 #235
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195639120
quote:

[..]

Als ze hier eens mee zou lezen, dan zouden we in ieder geval weten wat er speelt. Of tenminste, je kan je ook afvragen hoe serieus je FOK!kers moet nemen :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:14:47 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195639128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:55 schreef Tourniquet het volgende:
Nog even over de "routekaart", ik hoop dat ze bij het bepalen van een strategie voor de afschaling naar lagere niveau's er rekening mee houden dat het wel eens gunstiger kan zijn om de huidige maatregelen wat langer vol te houden tot we op de signaalwaarden van niveau 1 zitten, dan per fase te gaan afschalen door steeds meer toe te laten.

Het gevaar zit er in dat bij elke afschaling naar een lager niveau het steeds langer gaat duren voor je weer een niveau terug kan en daardoor de facto misschien veel langer gaat duren om weer terug te komen naar niveau 1 dan dat je het hoogste niveau wat langer vasthoudt voordat je gaat afschalen.

Hopelijk wordt er goed berekend wat de tijdsduur en gevolgen zijn voor beide scenario's.
Ik weet niet of de routekaart van het o-zo-geprezen Ierse model hierin voorziet. Om een beetje met de random treinanalogie die hier laatst erg sterk werd neergezet te praten, volgens mij doet de routekaart alsof een wissel die je benadert van beide kanten hetzelfde is -> opschalen als je van niveau 2 naar niveau 3 gaat en afschalen als je van niveau 4 naar niveau 3 gaat. Een wissel ongemerkt passeren zit er niet inn.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:15:49 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195639147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zoals vroeger de stagiair van de PVV de krantenkopen van de telegraaf omzette in kamervragen? ;)
Daar is de afgelopen 15 jaar weinig aan veranderd volgens mij.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:10 #238
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195639152
quote:

[..]

Wat is in hemelsnaam 'dubbelen'?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:18 #239
65846 Bocaj
47th President.
pi_195639154
Wat wil Asscher nou? Als het goed gaat in de zomer... wat moet je dan doen? Niets... Ja, misschien wat vooruitziend werk doen...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:24 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195639155
quote:
88s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Tennis denk ik.
Antifa
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:19:52 #241
5428 crew  miss_sly
pi_195639224
quote:

[..]

Een dubbel partij tennissen, 2 tegen 2.
pi_195639226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik weet niet of de routekaart van het o-zo-geprezen Ierse model hierin voorziet. Om een beetje met de random treinanalogie die hier laatst erg sterk werd neergezet te praten, volgens mij doet de routekaart alsof een wissel die je benadert van beide kanten hetzelfde is -> opschalen als je van niveau 2 naar niveau 3 gaat en afschalen als je van niveau 4 naar niveau 3 gaat. Een wissel ongemerkt passeren zit er niet inn.
Nou ja, dat is een keuze natuurlijk hoe ze daar mee om gaan. Van Dissel kon vanmiddag de vraag of er al over een afschaalstrategie was nagedacht nog niet beantwoorden en gaf aan dat daar de komende 4 weken naar gekeken moet worden.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:20:06 #243
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195639235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tennis denk ik.
Ah, daar zeg je wat. :D
(Ben blij dat jij nog wakker bent)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:20:08 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195639237
quote:

[..]

Is een swingersterm. En tennis schijnt het ook een ding bij te zijn ;)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:20:50 #245
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195639253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een dubbel partij tennissen, 2 tegen 2.
Ik lees 't net, idd.
Je snapt: tennis is niet zo mijn sport. Desalniettemin had het lampje moeten gaan branden.

Bedankt :)
pi_195639281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Bocaj het volgende:
Wat wil Asscher nou? Als het goed gaat in de zomer... wat moet je dan doen? Niets... Ja, misschien wat vooruitziend werk doen...
Het ging niet goed in de zomer, in Amsterdam stonden begin augustus een aantal signalen al ver in het rood maar er werd nauwelijks op ingegrepen. Sterker nog, er werd een compleet verkeerd signaal afgegeven door te zeggen "er zijn wel wat meer besmettingen, maar dat is alleen bij jongeren en in de ziekenhuizen is nog niets aan de hand".
pi_195639308
Hoe zit het met anderen in de auto die niet tot je huishouden behoren?
Is daar nog iets over bekend gemaakt qua maatregelen.
pi_195639363
quote:
Toch geen verbod op gebruik en bezit van softdrugs in avond en nacht
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Het verbod werd gisteren samen met andere maatregelen aangekondigd door het kabinet om het aantal coronabesmettingen terug te brengen.

Maar de maatregel blijkt in strijd met het gedoogbeleid, bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 uur en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:26:32 #249
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195639373
twitter

Frankrijk weer in volledige lockdown?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:27:18 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195639391
VK en Italie ook weer flink hoger

twitter

twitter
pi_195639426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kan niet en terecht.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:29:00 #252
5428 crew  miss_sly
pi_195639436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.
pi_195639458
Lekker dan!

quote:
ZGT neemt alleen nog maar coronapatiënten op

De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo hebben per direct een algehele patiëntenstop ingevoerd. Er kunnen tijdelijk alleen nog maar coronapatiënten worden opgenomen.
"We hebben even geen bedden om mensen op te nemen. De spoedeisende hulp is gewoon geopend, maar als ambulancepersoneel verwacht dat een patiënt opgenomen moet worden, vragen we ze om door te rijden naar Enschede of Winterswijk", legt een woordvoerster van ZGT uit.

De ziekenhuisgroep hoopt dat de opnamestop weer snel kan worden opgeheven. Hoe het aantal opnames van coronapatiënten zich de komende dagen ontwikkelt, kan ZGT niet voorspellen.

Patiënten die al in het ziekenhuis liggen worden gewoon behandeld
Behalve de spoedeisende hulp blijven ook de poliklinische zorg en de oncologische zorg open. Mensen die al vanwege reguliere aandoeningen in het ziekenhuis liggen, worden gewoon behandeld.

ZGT had eerder al maatregelen genomen om genoeg mensen beschikbaar te hebben voor de behandeling van coronapatiënten, maar dat blijkt nu "niet meer voldoende om de druk op de kliniek op te vangen".

Veertig coronapatiënten in ZGT
De ZGT-ziekenhuizen behandelen momenteel ongeveer veertig coronapatiënten, van wie er vier op de intensive care liggen. Zij moeten geïsoleerd worden behandeld en personeel mag ook niet op andere afdelingen komen. Dat moet voorkomen dat het virus zich binnen het ziekenhuis verspreidt.

ZGT wil de corona-afdelingen nog uitbreiden, maar ook hier is extra personeel voor nodig, dat dan niet op andere plekken in het ziekenhuis kan worden ingezet.

In Twente zijn de laatste dagen veel nieuwe coronagevallen vastgesteld. De situatie is in deze regio volgens het coronadashboard 'ernstig'.
pi_195639479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
pi_195639486
Voorspelling van 22 juli, we zouden heden 8000 covid patiënten in de hospitals hebben.

woensdag 14 oktober 2020 @ 19:32:06 #256
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195639512
Nog even over die tweet van Italie

twitter

Nog best weinig cases (voor zo'n groot land) maar ziekenhuis opnames veel meer dan Nederland. Testen ze te weinig of nemen ze mensen veel sneller op? Of zit het weer vooral onder ouderen daar?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:32:12 #257
65846 Bocaj
47th President.
pi_195639514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef Scrummie het volgende:
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo
TWENTE :o
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:33:17 #258
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195639550
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even over die tweet van Italie

[ twitter ]

Nog best weinig cases (voor zo'n groot land) maar ziekenhuis opnames veel meer dan Nederland. Testen ze te weinig of nemen ze mensen veel sneller op? Of zit het weer vooral onder ouderen daar?
Nemen sneller op.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:34:03 #259
5428 crew  miss_sly
pi_195639569
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.
pi_195639591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:32 schreef Bocaj het volgende:

[..]

TWENTE :o
Yep.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:05 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195639600
twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:29 #262
416575 crew  Evenstar
pi_195639618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:42 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195639626
quote:
Lekker dan!
[..]

Bizar dat de zorg zo snel vastloopt
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:37:06 #264
5428 crew  miss_sly
pi_195639668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horeca

Afhalen mag we na 20.00 uur bij restaurants in ieder geval, dus McDrive en afhaalchinees mag wel.
pi_195639679
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00? :7
pi_195639727
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Bizar dat de zorg zo snel vastloopt
Het zijn ook niet heel grote ziekenhuizen. Almelo heb ik begin dit jaar een hele week rondgelopen op de IC ivm een grootmoeder die er lag, maar dat zijn geloof ik in totaal 10 bedden oid.

Daarnaast was er een corona uitbraak op de cardiologie afdeling daar, waar in totaal 20 medewerkers door besmet zijn (uit mijn hoofd hoor, kan er naast zitten), en dat zal mogelijk ook mee helpen met het besluit de boel dicht te gooien.

Maar wel eens, bizar dat het zo snel gaat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:39:28 #267
416575 crew  Evenstar
pi_195639741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zou moeten kunnen volgens mij.
pi_195639772
twitter
pi_195639779
quote:
Lekker dan!
[..]

Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde hebben? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn? :?
pi_195639799
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :p

Wel jammer, dacht ik even slim te zijn door 12x Parbo Bier en 12x Trio Stout te bestellen plus 1x roti.
pi_195639804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde heeft? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn? :?
Zie vorige post; COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #965 Scholen coronabrandhaarden?

Denk dat je daar de oorzaak wel een beetje in moet zoeken. Al werk ik er niet, dus ik heb natuurlijk eigenlijk geen idee.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:41:37 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195639808
quote:
Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:42:13 #273
416575 crew  Evenstar
pi_195639824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :p

Wel jammer, dacht ik even slim te zijn door 12x Parbo Bier en 12x Trio Stout te bestellen plus 1x roti.
Je koopt het dan in principe om 19:59, dus ik zou zeggen dat het mag :P
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:42:23 #274
5428 crew  miss_sly
pi_195639833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zou moeten kunnen volgens mij.
Hier staat dat coffeeshops sowieso alleen voor afhaal zijn en sluiten om 20.00 uur.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ezorgen-mag-wel.html
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:42:51 #275
416575 crew  Evenstar
pi_195639847
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo'n avondklok lijkt mij toch wel echt te ver gaan persoonlijk. Gelukkig is dat geen optie hier.
21:00 - 06:00 is ook raar. Dan zouden sommige collega's bij ons niet eens op tijd op werk kunnen komen volgens mij :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:43:16 #276
416575 crew  Evenstar
pi_195639857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Hier staat dat coffeeshops sowieso alleen voor afhaal zijn en sluiten om 20.00 uur.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ezorgen-mag-wel.html
Ah, thanks. Dat valt meer in zelfde categorie als alcohol dus. Logisch ook.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:43:40 #277
65846 Bocaj
47th President.
pi_195639868
quote:
En ze hadden mondkapjesplicht...
pi_195639891
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel als Mark Rutte de (beperkte) noodtoestand uitroept.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:44:30 #279
236264 crew  capricia
pi_195639893
quote:
Ja. Wilde het net schrijven. Om 8 uur Macron. Ben benieuwd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:46:08 #280
416575 crew  Evenstar
pi_195639938
Wat ik dan niet snap is dat het volgens de berichten pas zaterdag ingaat. COVID-19 gaat donderdag en vrijdag vrijnemen?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:46:22 #281
65846 Bocaj
47th President.
pi_195639950
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Wilde het net schrijven. Om 8 uur Macron. Ben benieuwd.
Hij zal wel beginnen met: Merde, merde, merde!
pi_195639955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ah, thanks. Dat valt meer in zelfde categorie als alcohol dus. Logisch ook.
Klopt. Routekaart zegt:
"Verbod om tussen 20:00 – 7.00 u alcoholische dranken en softdrugs te verkopen en bezorgen".
pi_195639977
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
Wat ik dan niet snap is dat het volgens de berichten pas zaterdag ingaat. COVID-19 gaat donderdag en vrijdag vrijnemen?
Ach bij ons ging COVID gewoon met zomervakantie.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:47:35 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195639992
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
Kost vast tijd om dingen te regelen voor een avondklok, protocollen voor winkels, politie, uitzonderingen, overtreders.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:47:39 #285
416575 crew  Evenstar
pi_195639996
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef quirina het volgende:

[..]

_O-
pi_195639998
twitter

Gaat rap dat testen in China, al over de helft.
pi_195640010
Vanavond vrij drinken in de kroeg.
De tappen moeten leeg.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:48:15 #288
65846 Bocaj
47th President.
pi_195640014
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef quirina het volgende:

[..]

Very funny!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 19:49:18 #289
416575 crew  Evenstar
pi_195640046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Kost vast tijd om dingen te regelen voor een avondklok, protocollen voor winkels, politie, uitzonderingen, overtreders.
Ik heb altijd wel het gevoel dat men dan die twee dagen in aanloop naar zo'n maatregel misbruiken. Even het er nog van nemen en zo voor extra besmettingen zorgen.

Hoorde het vandaag ook een paar keer op werk. Vanavond nog even dit en dat ....
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:49:22 #290
65846 Bocaj
47th President.
pi_195640048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
BAM dat zijn pas aantallen! :Y
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:50:54 #291
65846 Bocaj
47th President.
pi_195640107
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:48 schreef quirina het volgende:
Vanavond vrij drinken in de kroeg.
De tappen moeten leeg.
:') en om 10 uur lallend naar huis!
pi_195640143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:') en om 10 uur lallend naar huis!
B:)B B:)B B:)B *O* B:)B B:)B *O* *O* :B :B
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:53:19 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195640201
’We zitten in de aanloop naar een ramp’

Telegraaf :')
pi_195640205
De grote vraag is vandaag ....zal Babel spelen? 🙄
pi_195640232
quote:
[ twitter ]
Ontzettend knap hoe ze dat daar voor elkaar krijgen. Even een paar miljoen testen afnemen en verwerken binnen een paar dagen tijd.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:54:33 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195640246
quote:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ontzettend knap hoe ze dat daar voor elkaar krijgen. Even een paar miljoen testen afnemen en verwerken binnen een paar dagen tijd.
Moet wel gezegd worden dat ze aan pooling doen. Wat opzich wel interessant is. Je gooit dan het testmateriaal van 10 mensen bij elkaar en dat ga je dan testen.

Pas als ze een positieve test vinden gaan ze die 10 mensen specifieker testen.
pi_195640264
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Za het volgende:
Voorspelling van 22 juli, we zouden heden 8000 covid patiënten in de hospitals hebben.

[ afbeelding ]
Media verkoopt niet constant angst. :')
pi_195640265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:53 schreef leolinedance het volgende:
’We zitten in de aanloop naar een ramp’

Telegraaf :')
En dan kun je daarna doorklikken naar Leon de Winter die vindt dat we even moeten stoppen met Gommers. Oké snap ik, meerdere meningen in de krant. Maar bij de T. is het wel heel erg.

Ook zo'n beetje alle belangwekkende artikelen zijn Premium dus waarom er een ramp nadert kom ik helaas niet te weten. :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:56:03 #299
65846 Bocaj
47th President.
pi_195640287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk wel alles bij de hand... Ze heten niet voor de niets: De Fabriek van de Wereld!
pi_195640308
quote:

[..]

Niet dat ik heel veel verstand van tennis heb verder.. maar 2 tegen 2 ofzo op zo'n veld rond hupsen? Ik doe een wilde gok .. kan er helemaal naast zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')