abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:14:57 #176
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195637975
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom zijn het aantal besmettingen dan zo laag?
Ze gedragen zich beter?
quote:
En dat al maanden?
In de zomer waren de besmettingen hier ook laag.
quote:
En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Ok. En nu?
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:18:15 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638014
AD liveblog

18:14
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.

Wat een land :{ Zelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen |:(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:19:23 #178
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638033
quote:

[..]

Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Scandinaviërs zijn wel wat afstandelijker
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:21:12 #179
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195638068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog

Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.

Wat een land :{ Zelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen |:(
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.

Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:25:16 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195638133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eb liever dat we een volledige lockdown* voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd
Mits duidelijk is wat dat precies kost en dan oplevert. wanneer ene maatregel wordt genomen zonder duidelijk te maken wat het kost, waarom en met welk doel; haak ik af.

Twee weken cold-turkey prima als daarmee het virus voorgoed weg is maar in de boze wereld om ons heen, zijn wij niet alleen en hooguit een volgende inkomende vliegtuigvlucht verwijderd van de volgende lancering.

*Ik ga het maar niet hebben over wat iedereen onder lockdown denkt te verstaan of meent te lezen. Dat iedereen thuisblijft is surreëel. De maatregelen hebben als enig feitelijk doel om de opmars en inbedding van het virus te vertragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:28:16 #181
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.

Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.

Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.

Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?

Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
pi_195638191
quote:
AD liveblog

Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:29:43 #183
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195638199
quote:
AD liveblog

Snap er ook niets van. Als ik om kwart voor 8 denk ik hobbel nog even naar de Jumbo om een fles wijn te halen ben ik dus om 10 over 8 als ik weer naar huis huppel in overtreding. Terwijl de buurjongens die op de portiektrap even verderop zitten te blowen daar gewoon tot diep in de nacht kunnen blijven zitten.
pi_195638206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.
Nee dat kan niet. Want het is al verboden. Dit is echt heel lastige problematiek.
zie email 27 oktober
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:30:20 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195638212
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn in augustus helemaal geen maatregelen genomen, niet eens zwakke -O-
Jawel: https://www.rijksoverheid(...)s-in-eenvoudige-taal
Géén kloon van tvlxd!
pi_195638216

Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
pi_195638217
Vanmiddag het bericht gekregen dat een personeelslid van de zorginstelling van mijn verstandelijk gehandicapte broer positief getest is. Alle bewoners moeten minstens tot dinsdag in quarantaine in hun eigen appartementen blijven en daar ook de maaltijden nuttigen. Na 4 maanden lockdown voor hem in het voorjaar en de zomer komt dit er nog bij. Al die maanden hebben wij als alleenstaande broer en zus zo min mogelijk omgang met anderen gehad en de omgangsregels nageleefd om onze broer te kunnen beschermen en dan komt het virus toch via het personeel het gebouw binnen. :{
pi_195638236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]

Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
Dat blijkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:32:09 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195638256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.

Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.

Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?

Een verbod is handhaafbaar, omdat een alcohol op straat bijvoorbeeld sowieso al verboden is, en er al allemaal restricties zijn op de verkoop van alcohol. Verder is het niet makkelijk om per decreet te regeren, dat klopt. Dat zijn nou de voordelen van een rechtstaat, dat de grillen van de macht wel consistent en consequent moeten worden ingebed.

quote:
Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
Nee, dat is dus niet zo. Je moet je wet gewoon op orde maken voordat je er op gaat handhaven.

Voor verdere details moet je maar bij @trein2000 zijn, die is van de rechtenstudie.
Antifa
pi_195638262
quote:

[..]

Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Volgens mijn familie die in Zweden woont houdt de bevolking zich daar wel aan de basisregels. Daarnaast is de Zweedse volksaard sowieso al afstandelijker en minder opstandig dan de Nederlandse.
pi_195638274
twitter

Maar inderdaad wel 100 miljard naar de zuidelijke lidstaten, terwijl wij hier straks weg mogen kwijnen of tegen allerlei bezuinigingen zullen gaan oplopen. 2022 zal een fijn jaar gaan worden.
pi_195638287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Volgens mijn familie die in Zweden woont houdt de bevolking zich daar wel aan de basisregels. Daarnaast is de Zweedse volksaard sowieso al afstandelijker en minder opstandig dan de Nederlandse.
Nee, dat is echt het geval. Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van de metro.. Daar hielden ze echt geen afstand van elkaar. En ze droegen geen mondkapjes.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:34:38 #193
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638305
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]

Klopt, het kapje beschermt jou ook niet maar anderen. Virusdeeltjes zullen eerder als een wolk om je heen blijven hangen en niet de ruimte in geprojecteerd worden. Daarnaast is een virus van andere samenstelling dan rook of verf (waar niet de verf maar het drijfgas en oplosmiddelen zijn waar je je tegen beschermd)
pi_195638354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, dat is echt het geval. Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van de metro.. Daar hielden ze echt geen afstand van elkaar. En ze droegen geen mondkapjes.
Knap dat jij het op een filmpje baseert. Was het uberhaupt een recent filmpje? Mondkapjes zijn in Zweden niet verplicht in het OV. Wel geldt een veel lagere maximale capaciteit.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:37:43 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195638361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Nia het volgende:
Vanmiddag het bericht gekregen dat een personeelslid van de zorginstelling van mijn verstandelijk gehandicapte broer positief getest is. Alle bewoners moeten minstens tot dinsdag in quarantaine in hun eigen appartementen blijven en daar ook de maaltijden nuttigen. Na 4 maanden lockdown voor hem in het voorjaar en de zomer komt dit er nog bij. Al die maanden hebben wij als alleenstaande broer en zus zo min mogelijk omgang met anderen gehad en de omgangsregels nageleefd om onze broer te kunnen beschermen en dan komt het virus toch via het personeel het gebouw binnen. :{
Sterkte, dat is heel zwaar voor zowel hem als jullie. Mijn oudste zoon woont in zo'n instelling dus ik ben bekend met hoe dit in kan slaan. We zijn hier vijf coronatesten voor groepsgenoten verder (allemaal negatief) dus het wekelijkse bezoekje is er ook een paar keer bij in geschoten. Ik ben wel blij dat het niet weer maandenlang onmogelijk is (voorlopig) om hem te bezoeken want hij heeft erg veel moeite met veranderingen.
pi_195638365
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:

pi_195638377
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Maar inderdaad wel 100 miljard naar de zuidelijke lidstaten, terwijl wij hier straks weg mogen kwijnen of tegen allerlei bezuinigingen zullen gaan oplopen. 2022 zal een fijn jaar gaan worden.
Die 100 miljard is veel minder dan de schade die wij zouden leiden als de zuidelijke lidstaten failliet gaan. We hebben nu eenmaal een fors handelsoverschot met die landen..
pi_195638434
Ik zie steeds meer commerciële aanbieders van sneltests

https://www.dewoudenberge(...)kwartier-uitslag-via

https://sneltestpunt.nl/

Of deze:
https://www.destentor.nl/(...)n-hersenen~a7d21c0d/
https://coronatestoost.nl/

Dit is door best wat regionale kranten overgenomen.

Maar is dit echt echt betrouwbaar? Het lijkt me dat hier ook wel een landelijk advies over moet komen, of dit inderdaad een alternatief is voor de PCR test van de GGD.
Die in Almelo zeggen wel dat ze adviseren om bij een positieve test contact op te nemen met de GGD, om eventueel een 2e test te doen.
Het lijkt me echter juist belangrijk om ook bij een negatieve test je alsnog bij de GGD te laten testen omdat ze zich anders misschien veilig wanen en zich al hoestend of snotterend weer in het openbare leven begeven, ze zijn immers negatief getest..
Als het echt net zo betrouwbaar is als een PCR test snap ik niet dat het niet veel breder ingezet wordt.
En als het niet zo betrouwbaar is, dan zou hier hard tegen opgetreden moeten worden omdat mensen dan misschien ten onrechte denken dat ze het niet hebben waardoor ze anderen besmetten.

Daarnaast tellen deze tests niet mee in de cijfers van het RIVM denk ik. Dus dan ben je ook het zicht kwijt op het aantal besmettingen (terwijl dat een belangrijke factor is om het beleid op af te stemmen).
Ik vind het vreemd dat dit op een ongereguleerde wijze toegestaan is.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:42:26 #199
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die 100 miljard is veel minder dan de schade die wij zouden leiden als de zuidelijke lidstaten failliet gaan. We hebben nu eenmaal een fors handelsoverschot met die landen..
Het is een beetje het bonnetje wat je achter de bar hebt liggen met de rekening ;) Je schopt ze niet de kroeg uit als ze nog moeten lappen B:)B
pi_195638457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Matchfixing :D

Gewoon expres de bal zo spelen dat die tussen 2 spelers land :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')