Ze gedragen zich beter?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zijn het aantal besmettingen dan zo laag?
In de zomer waren de besmettingen hier ook laag.quote:En dat al maanden?
Ok. En nu?quote:En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Scandinaviërs zijn wel wat afstandelijkerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
18:14
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Wat een landZelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen
Mits duidelijk is wat dat precies kost en dan oplevert. wanneer ene maatregel wordt genomen zonder duidelijk te maken wat het kost, waarom en met welk doel; haak ik af.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eb liever dat we een volledige lockdown* voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.
Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Wat een landZelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen
Snap er ook niets van. Als ik om kwart voor 8 denk ik hobbel nog even naar de Jumbo om een fles wijn te halen ben ik dus om 10 over 8 als ik weer naar huis huppel in overtreding. Terwijl de buurjongens die op de portiektrap even verderop zitten te blowen daar gewoon tot diep in de nacht kunnen blijven zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
Nee dat kan niet. Want het is al verboden. Dit is echt heel lastige problematiek.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.
Jawel: https://www.rijksoverheid(...)s-in-eenvoudige-taalquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn in augustus helemaal geen maatregelen genomen, niet eens zwakke
Dat blijkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
Een verbod is handhaafbaar, omdat een alcohol op straat bijvoorbeeld sowieso al verboden is, en er al allemaal restricties zijn op de verkoop van alcohol. Verder is het niet makkelijk om per decreet te regeren, dat klopt. Dat zijn nou de voordelen van een rechtstaat, dat de grillen van de macht wel consistent en consequent moeten worden ingebed.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.
Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.
Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?
Nee, dat is dus niet zo. Je moet je wet gewoon op orde maken voordat je er op gaat handhaven.quote:Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
Volgens mijn familie die in Zweden woont houdt de bevolking zich daar wel aan de basisregels. Daarnaast is de Zweedse volksaard sowieso al afstandelijker en minder opstandig dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Nee, dat is echt het geval. Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van de metro.. Daar hielden ze echt geen afstand van elkaar. En ze droegen geen mondkapjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens mijn familie die in Zweden woont houdt de bevolking zich daar wel aan de basisregels. Daarnaast is de Zweedse volksaard sowieso al afstandelijker en minder opstandig dan de Nederlandse.
Klopt, het kapje beschermt jou ook niet maar anderen. Virusdeeltjes zullen eerder als een wolk om je heen blijven hangen en niet de ruimte in geprojecteerd worden. Daarnaast is een virus van andere samenstelling dan rook of verf (waar niet de verf maar het drijfgas en oplosmiddelen zijn waar je je tegen beschermd)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Het verschil met kapjes voor rook, verf en stof zijn veel beter dan de mondkapjes voor een dodelijk virus. Dan zouden deze niet werkzame kapjes moeten helpen tegen een dodelijk virus? Ik begrijp er niks van.
Knap dat jij het op een filmpje baseert. Was het uberhaupt een recent filmpje? Mondkapjes zijn in Zweden niet verplicht in het OV. Wel geldt een veel lagere maximale capaciteit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, dat is echt het geval. Ik zag gisteren een filmpje voorbij komen van de metro.. Daar hielden ze echt geen afstand van elkaar. En ze droegen geen mondkapjes.
Sterkte, dat is heel zwaar voor zowel hem als jullie. Mijn oudste zoon woont in zo'n instelling dus ik ben bekend met hoe dit in kan slaan. We zijn hier vijf coronatesten voor groepsgenoten verder (allemaal negatief) dus het wekelijkse bezoekje is er ook een paar keer bij in geschoten. Ik ben wel blij dat het niet weer maandenlang onmogelijk is (voorlopig) om hem te bezoeken want hij heeft erg veel moeite met veranderingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:30 schreef Nia het volgende:
Vanmiddag het bericht gekregen dat een personeelslid van de zorginstelling van mijn verstandelijk gehandicapte broer positief getest is. Alle bewoners moeten minstens tot dinsdag in quarantaine in hun eigen appartementen blijven en daar ook de maaltijden nuttigen. Na 4 maanden lockdown voor hem in het voorjaar en de zomer komt dit er nog bij. Al die maanden hebben wij als alleenstaande broer en zus zo min mogelijk omgang met anderen gehad en de omgangsregels nageleefd om onze broer te kunnen beschermen en dan komt het virus toch via het personeel het gebouw binnen.
Die 100 miljard is veel minder dan de schade die wij zouden leiden als de zuidelijke lidstaten failliet gaan. We hebben nu eenmaal een fors handelsoverschot met die landen..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Maar inderdaad wel 100 miljard naar de zuidelijke lidstaten, terwijl wij hier straks weg mogen kwijnen of tegen allerlei bezuinigingen zullen gaan oplopen. 2022 zal een fijn jaar gaan worden.
Het is een beetje het bonnetje wat je achter de bar hebt liggen met de rekeningquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die 100 miljard is veel minder dan de schade die wij zouden leiden als de zuidelijke lidstaten failliet gaan. We hebben nu eenmaal een fors handelsoverschot met die landen..
Matchfixingquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef maan_man het volgende:
Haha, en dan zijn wij nog geen 24 uur na de persconferentie. Wat een eenduidigheid, wat land:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |