abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:54:17 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195637667
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou denken: als je het niet zeker weet, neem dan de gok niet.
Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:54:40 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195637669
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.
Ze nemen niet op.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:55:18 #159
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_195637678
quote:
80s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’

https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.
pi_195637686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Die woont nog thuis neem ik aan?
Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:55:53 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195637691
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:47 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dat is een gevaarlijke misvatting
https://www.health.harvar(...)us-outbreak-and-kids
Kinderen spelen zo op het eerste oog geen belangrijke rol in de verspreiding van het virus omdat ze relatief weinig de 'patient zero' in hun huishouden zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:56 schreef VoMy het volgende:
Nog wat snelle onderzoeken die ik vond als ik zocht op: children household source covid bij scholar.google.com. Dat is onmogelijk sturend te noemen, lijkt me. Dit onderzoek dat je ziet dat de specifieke vraag goed toelicht, met ook nog een verhaal over scholen erin:

https://pediatrics.aappublications.org/content/146/2/e2020004879

https://adc.bmj.com/content/105/7/618.full

Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:56:40 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195637702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:55 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.
Handhaven kan ook pas vanaf november als ze eerst nog een wet ervoor moeten maken blijkbaar. Dan zijn we al weer 3 weken verder...
Antifa
pi_195637720
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:53 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dat niet meent
Wat is dat nou voor een loze opmerking? Reageer liever inhoudelijk door bijvoorbeeld op mijn vraag in te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:58:41 #164
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195637729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:06 schreef Montov het volgende:

Een opleving is niet af te leiden van 1 meting, maar een trend over meerdere dagen en weken. Die trend laat zien dat het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en IC-opnames de afgelopen maand bijna verviervoudigd is. Gelukkig zijn het (nog) kleine aantallen, maar als die trend doorzet heb je over 2 maanden grote problemen.
Hmm, deze voorspelling is redelijk uitgekomen. B-)

Dit is de kern van exponentiele groei: een verdubbeling is nauwelijks merkbaar wanneer het lage aantallen zijn. Totdat het groter worden. Mijn inziens hebben de zwakke pogingen dan ook niet gewerkt die in augustus en september zijn genomen, omdat deze tweede golf van een trend afkomstig is die al eind juli is ingezet. Ik ben wel optimistischer over het effect van de huidige maatregelen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195637731
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.
De vraag is er al langer neem ik aan
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:00:21 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195637748
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Montov het volgende:

[..]

Mijn inziens hebben de zwakke pogingen dan ook niet gewerkt die in augustus en september zijn genomen, omdat deze tweede golf van een trend afkomstig is die al eind juli is ingezet.
Er zijn in augustus helemaal geen maatregelen genomen, niet eens zwakke -O-
pi_195637752
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een loze opmerking? Reageer liever inhoudelijk door bijvoorbeeld op mijn vraag in te gaan.
Welke vraag?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_195637812
quote:
80s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’

https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Denk ook niet dat verwacht wordt dat de politie op elke situatie zal worden af gestuurd.

Als ze dit echt willen moeten ze kijken hoe het werkt in landen waar ze een mondkapjesplicht hebben. Heb het zelf tot nu toe alleen in Portugal meegemaakt, daar heeft de politie er niet direct mee te maken. Daar heb je dat ding binnen gewoon op tot je aan je tafeltje zit, punt uit, geen discussie. Heb hem daar ooit eens één keer in de auto laten liggen. Was toen een terrasje aan het pakken (ik reed niet) en wou even naar de wc binnen. No way, ik kwam er niet in, geen discussie over mogelijk. Gewoon als reflex ingebakken bij iedereen in de horeca e.d. dat je mensen aanspreekt.

Zou daar niet erg fan van zijn als we hier ook zo conformistisch worden, maar dat is wel de enige manier om een mondkapjesplicht na te leven. Ik betwijfel of dat in een samenleving als de Nederlandse mogelijk is.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:06:05 #169
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_195637842
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou nog terugkomen op wat @Jerruh zei eerder vandaag.

Die stipte eigenlijk aan deze hele situatie de ongelijkheid in de samenleving vergroot en verscherpt, voor mensen die al aan de randen stonden, slecht betaald en onzekere baantjes hebben zullen niet zelden degenen zijn die als eerste de klos zijn nu terwijl degenen die het al redelijk tot goed hadden vanaf huis kunnen werken, wel wat merken van de hele toestand maar toch niet in dezelfde mate als de voorgenoemde groepen.

Dat is een heel waar punt, denk ik en ook iets waar we wel eens bij stil mogen staan.
Dankje nog voor deze reactie trouwens. Hoezeer ik daarmee mijn eigen inkomen en toekomst ook tref, ik eb liever dat we een volledige lockdown voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd.ReCa dicht maar hotels open, Reisbewegingen willen verminderen maar de dagelijkse uitzwaai over de stad van studenten en leerlingen (die ook kunnen verspreiden) gaat nog volledig door (Ik woon naast Strijp-S en st. Lucas aldaar zorgt ervoor dat in pauzes etc honderden leerlingen, die eerst hutjemutje in een klas zitten, dagelijks vele reisbewegingen in meerdere gebieden plaats vindt). Een voorstelling of feest met max dertig man, ondanks de vele maatregelen die organisatoren hebben genomen, mag niet maar drie keer 600 man in staphorst kerk (met dito toename van besmettingen aldaar) mag wel. etc.

Ik snap de maatregelen wel, ik werk eraan mee en ik let op, maar dit is geen "samen moeten we het doen". En dan kan de MP zich uitspreken tegen de minder wordende daadkracht van het naleven, maar op het moment dat maatregelen ervoor zorgen dat de negatieve gevolgen onevenredig verdeeld zijn over de maatschappij , maar voor die mensen die tot de getroffen groepen behoren (zowel die ondernemers als in de zorg) heb je niet met die boodschap.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik absoluut niet voor rebelse en koppige reacties op de huidige stand van zaken ben, maar wat ondernemers bijvoorbeeld zien is dat enerzijds een halloweenfeest met alle maatregelen en zorg LAST MINUTE werd gecanceld omdat er misschien iemand uit schrik kon gaan schreeuwen (parafraseer even een bekende van mij die daarmee te maken had) en anderzijds een kerk met honderden in een ruimte zonder achting naar de situatie lopen te zingen. Mensen worden door dit beleid zowat gedwongen te kijken naar de groep in dezelfde maatschappelijke omstandigheden (namelijk de corona pandemie) maar met meer vrijheden o minder harde gevolgen.
put
your
clothes
on!
pi_195637882
Ik zie net beelden van grote lockdownfeestjes in Liverpool op rtl nieuws :')
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_195637924
twitter

Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden. Daar reizen de mensen alweer zonder mondkapjes, zit het OV vol. En kom er niet mee dat het daar zo dunbevolkt is. Stockholm, etc. zijn net zo dichtbevolkt als de grote steden van ons. Hadden we dan toch voor groepsimmuniteit moeten gaan?

Een lockdown helpt in ieder geval niet, dat hebben we wel gezien in Spanje, Italië en Frankrijk.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:12:46 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195637933
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden. Daar reizen de mensen alweer zonder mondkapjes, zit het OV vol. En kom er niet mee dat het daar zo dunbevolkt is. Stockholm, etc. zijn net zo dichtbevolkt als de grote steden van ons. Hadden we dan toch voor groepsimmuniteit moeten gaan?
Groepsimmuniteit is niet aanwezig in Zweden, als je dat soms denkt.
Antifa
pi_195637958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is niet aanwezig in Zweden, als je dat soms denkt.
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:14:37 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195637967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zat daar net aan te denken, ik mis dat helemaal in de discussie over "ouderen en kwetsbaren isoleren". Vraag is of die mensen wel in lockdown willen. Mijn oma is 94 geworden, die zou zich slap hebben gelachen als er gezegd zou worden dat zij thuis moest blijven. Ongeacht of de jeugd dat wel of niet moet. Die zou gewoon blijven leven met het risico voor eigen rekening.

Probleem is als iedereen dat doet, dan loopt nog steeds de ziekenhuiszorg vol aangezien mensen zoals mijn oma ook weer niet van zorg zouden afzien. Daar hapert het verhaal van Van Haga.
Yep, ik heb wat mantelzorg voor een fragiele oudere dame die weigert om haar laatste jaren eenzaam te worden weggedrukt in haar kluisje. Ze is voorzichtig maar wil gewoon haar volwaardige zelfstandigheid behouden en haar kleinkinderen zien die de reden zijn dat ze nog niet dood wil.
Wie zijn anderen wel om daar anders over -en dat voor haar over haar hoofd heen te willen bepalen ?

Dat gebrek aan zorg(capaciteits)verhaal is er, was altijd al en wordt nu alleen maar inzichtelijker onder druk van dit (of een volgend) virus. Ik wil ook niet die discussie via Covid19 beslechten maar ook het niet laten gebruiken als het overtuigingsargument om het "leven" voortaan onder dreiging maar in te gaan perken. Ook met en zonder vaccin, zijn dingen niet opgelost, verre van dat.

Ergens zal er een streep moeten worden getrokken. Geef/definieer algemene virusregels (stukwassen/afstand/blijfthuis). Definieer wat risicovol is en wanneer je toch deelneemt; vertel wat iemand zelf kan of moet doen in geval van een situatie. De zorg doet hierin wat het altijd al kon en past menswaardige triage toe als het niet meer gaat. Triage die nu ook al plaatsvindt - via verzekeringsvoorwaarden/kostendekking etc.etc. - maar niet zo wordt benoemd.

Kern: zelfbeschikking en andere daartoe ook hun eigen mogelijkheden daarvoor bieden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195637970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden.
Want je denkt dat als we minder maatregelen nemen het beter zal gaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:14:57 #176
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195637975
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom zijn het aantal besmettingen dan zo laag?
Ze gedragen zich beter?
quote:
En dat al maanden?
In de zomer waren de besmettingen hier ook laag.
quote:
En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Ok. En nu?
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:18:15 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638014
AD liveblog

18:14
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.

Wat een land :{ Zelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen |:(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:19:23 #178
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638033
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Scandinaviërs zijn wel wat afstandelijker
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:21:12 #179
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195638068
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog

Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.

Wat een land :{ Zelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen |:(
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.

Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:25:16 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195638133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eb liever dat we een volledige lockdown* voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd
Mits duidelijk is wat dat precies kost en dan oplevert. wanneer ene maatregel wordt genomen zonder duidelijk te maken wat het kost, waarom en met welk doel; haak ik af.

Twee weken cold-turkey prima als daarmee het virus voorgoed weg is maar in de boze wereld om ons heen, zijn wij niet alleen en hooguit een volgende inkomende vliegtuigvlucht verwijderd van de volgende lancering.

*Ik ga het maar niet hebben over wat iedereen onder lockdown denkt te verstaan of meent te lezen. Dat iedereen thuisblijft is surreëel. De maatregelen hebben als enig feitelijk doel om de opmars en inbedding van het virus te vertragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:28:16 #181
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195638178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.

Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.

Ik snap dat het anders in elkaar zit juridisch, maar ik blijf me verbazen dat sommige dingen zo moeizaam lijken te gaam. Een mondkapjesplicht hebben we straks pas voor elkaar op het moment dat we hopen dat we het niet meer nodig hebben. Het is wel makkelijk roepen om een quarantaineplicht maar het is weer iets wat waarschijnlijk weer lastig is om uit te voeren.

Ook verbaasde ik mij om de politievakbond die bij elke maatregel lag te janken dat ze het niet aan zouden kunnen en komen dan ineens met een alcoholverbod. Dat zou dan wel te handhaven zijn ineens?

Ik vraag me dan ook af of het kabinet ook niet gewoon onmachtig is doordat hier alles zo dichtgetimmerd en ingepolderd is.
pi_195638191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog

Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')