Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou denken: als je het niet zeker weet, neem dan de gok niet.
Ze nemen niet op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.
Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’
https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.quote:
Kinderen spelen zo op het eerste oog geen belangrijke rol in de verspreiding van het virus omdat ze relatief weinig de 'patient zero' in hun huishouden zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:47 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dat is een gevaarlijke misvatting
https://www.health.harvar(...)us-outbreak-and-kids
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:56 schreef VoMy het volgende:
Nog wat snelle onderzoeken die ik vond als ik zocht op: children household source covid bij scholar.google.com. Dat is onmogelijk sturend te noemen, lijkt me. Dit onderzoek dat je ziet dat de specifieke vraag goed toelicht, met ook nog een verhaal over scholen erin:
https://pediatrics.aappublications.org/content/146/2/e2020004879
https://adc.bmj.com/content/105/7/618.full
Handhaven kan ook pas vanaf november als ze eerst nog een wet ervoor moeten maken blijkbaar. Dan zijn we al weer 3 weken verder...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:55 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.
Wat is dat nou voor een loze opmerking? Reageer liever inhoudelijk door bijvoorbeeld op mijn vraag in te gaan.quote:
Hmm, deze voorspelling is redelijk uitgekomen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:06 schreef Montov het volgende:
Een opleving is niet af te leiden van 1 meting, maar een trend over meerdere dagen en weken. Die trend laat zien dat het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en IC-opnames de afgelopen maand bijna verviervoudigd is. Gelukkig zijn het (nog) kleine aantallen, maar als die trend doorzet heb je over 2 maanden grote problemen.
De vraag is er al langer neem ik aanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.
Er zijn in augustus helemaal geen maatregelen genomen, niet eens zwakkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Mijn inziens hebben de zwakke pogingen dan ook niet gewerkt die in augustus en september zijn genomen, omdat deze tweede golf van een trend afkomstig is die al eind juli is ingezet.
Welke vraag?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een loze opmerking? Reageer liever inhoudelijk door bijvoorbeeld op mijn vraag in te gaan.
Denk ook niet dat verwacht wordt dat de politie op elke situatie zal worden af gestuurd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’
https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Dankje nog voor deze reactie trouwens. Hoezeer ik daarmee mijn eigen inkomen en toekomst ook tref, ik eb liever dat we een volledige lockdown voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd.ReCa dicht maar hotels open, Reisbewegingen willen verminderen maar de dagelijkse uitzwaai over de stad van studenten en leerlingen (die ook kunnen verspreiden) gaat nog volledig door (Ik woon naast Strijp-S en st. Lucas aldaar zorgt ervoor dat in pauzes etc honderden leerlingen, die eerst hutjemutje in een klas zitten, dagelijks vele reisbewegingen in meerdere gebieden plaats vindt). Een voorstelling of feest met max dertig man, ondanks de vele maatregelen die organisatoren hebben genomen, mag niet maar drie keer 600 man in staphorst kerk (met dito toename van besmettingen aldaar) mag wel. etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou nog terugkomen op wat @Jerruh zei eerder vandaag.
Die stipte eigenlijk aan deze hele situatie de ongelijkheid in de samenleving vergroot en verscherpt, voor mensen die al aan de randen stonden, slecht betaald en onzekere baantjes hebben zullen niet zelden degenen zijn die als eerste de klos zijn nu terwijl degenen die het al redelijk tot goed hadden vanaf huis kunnen werken, wel wat merken van de hele toestand maar toch niet in dezelfde mate als de voorgenoemde groepen.
Dat is een heel waar punt, denk ik en ook iets waar we wel eens bij stil mogen staan.
Groepsimmuniteit is niet aanwezig in Zweden, als je dat soms denkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden. Daar reizen de mensen alweer zonder mondkapjes, zit het OV vol. En kom er niet mee dat het daar zo dunbevolkt is. Stockholm, etc. zijn net zo dichtbevolkt als de grote steden van ons. Hadden we dan toch voor groepsimmuniteit moeten gaan?
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit is niet aanwezig in Zweden, als je dat soms denkt.
Yep, ik heb wat mantelzorg voor een fragiele oudere dame die weigert om haar laatste jaren eenzaam te worden weggedrukt in haar kluisje. Ze is voorzichtig maar wil gewoon haar volwaardige zelfstandigheid behouden en haar kleinkinderen zien die de reden zijn dat ze nog niet dood wil.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zat daar net aan te denken, ik mis dat helemaal in de discussie over "ouderen en kwetsbaren isoleren". Vraag is of die mensen wel in lockdown willen. Mijn oma is 94 geworden, die zou zich slap hebben gelachen als er gezegd zou worden dat zij thuis moest blijven. Ongeacht of de jeugd dat wel of niet moet. Die zou gewoon blijven leven met het risico voor eigen rekening.
Probleem is als iedereen dat doet, dan loopt nog steeds de ziekenhuiszorg vol aangezien mensen zoals mijn oma ook weer niet van zorg zouden afzien. Daar hapert het verhaal van Van Haga.
Want je denkt dat als we minder maatregelen nemen het beter zal gaan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
Ik blijf erbij, waarom niet de maatregelen zoals in Zweden.
Ze gedragen zich beter?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zijn het aantal besmettingen dan zo laag?
In de zomer waren de besmettingen hier ook laag.quote:En dat al maanden?
Ok. En nu?quote:En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Scandinaviërs zijn wel wat afstandelijkerquote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal besmettingen dan zo laag? En dat al maanden? En nee, de meeste mensen wonen daar ook in de dichtbevolkte steden. Het merendeel woont in de steden en niet op het platteland.
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
18:14
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Wat een landZelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen
Mits duidelijk is wat dat precies kost en dan oplevert. wanneer ene maatregel wordt genomen zonder duidelijk te maken wat het kost, waarom en met welk doel; haak ik af.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eb liever dat we een volledige lockdown* voor twee weken hebben bijv. dan hoe het nu is gepresenteerd
Zolang de joint maar niet de groep rondgaat moet ik maar denken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is een bekend probleem. Je kunt namelijk niet verbieden wat al verboden is. Daarom is lokale anti-softdrugsregelgeving in het verleden ook al gesneuveld.
Heeft verder niets met 'de staat van het land' te maken, maar is gewoon zoals het werkt.
Een oplossing kan zijn om de softdrugs te legaliseren zodat je het 's avonds kunt verbieden.
Natuurlijk kan dat wel, maar dan moet je het wettelijk gaan afdwingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:18 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
18:14
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Hoewel een van de maatregelen die gisteren werden aangekondigd, blijkt de maatregel in strijd met het gedoogbeleid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Wat een landZelfs het verbieden van een gedoogde situatie is al te moeilijk, zo kun je toch nooit wat voor elkaar krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |