Nou zitten die daar meestal zwijgzaam in een hoekje, daar zie ik ook niet direct de grote bedrijging. Zeker niet voor die 200 per dag landelijk die er zittenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Kom je zeker nooit in de bieb. Zijn genoeg jongeren die daar een gedeelte of de hele dag al dan niet in groepjes zitten te studeren of werken hoor.
Ik snap dat echt niet, gewoon echt TOTAAL niet.quote:
Crux is dat mensen al deze maatregelen niet eeuwig vol houden. Je krijgt steeds minder mensen mee hoe langer dit allemaal duurt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het egoïsme overheerst inmiddels weer ja.
Jezelf niet compleet weg willen cijferen is niet meteen egoïsme.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het egoïsme overheerst inmiddels weer ja. Waren 2 mooie maanden in maart en april.
in hotels is zoveel ruimte daar is echt geen verspreiding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:03 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Waarom zeggen ze trouwens ‘Horeca dicht’ terwijl de hotels open blijven? Dan is het toch ‘ReCa dicht’?
Aan de andere kant leidt dat weer tot een situatie waarin het nog verder daalt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mensen zijn vooral bezig hun kwaliteit van leven een beetje in stand te houden. Nogal een verschil.
En het ontbijt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
in hotels is zoveel ruimte daar is echt geen verspreiding.
Mooi. Er zijn grenzen. Daar doe ik dus even niet aan mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook om het aantal sociale contacten te verminderen. Dan kun je ze in groepjes verdelen en op één dag langs laten komen, maar dan heb je dus wél veel sociale contacten en dus potentieel een groot cluster.
Die lockdown komt denk ik hoe dan ook. Ook al zou iedereen zich 100% aan alles houden wat vanavond is opgelegd. Ik maak me daar eerlijk gezegd geen illusies over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk komen we dan allemaal bedrogen uit, want als het niet afdoende resultaat heeft, zitten we dadelijk alsnog met een totale lockdown.
Maar dan hebben we fijn nog even lekker eigenwijs zelf wel uitgemaakt hoe we een en ander invullen. Toch fijn.
Oh ja, alles over één dag verdelen is de grens op zoeken, maar over meerdere opeenvolgende dagen uitspreiden is 'common sense'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
Mijn dochtertje is volgende week jarig en wij hadden al van te bedacht dat wij het niet op één dag gingen vieren, maar over meerdere dagen. Zaterdag met X naar de dierentuin. Zondag met Y & Z een boswandeling maken etc. etc. Zo weinig mogelijk binnen en met zo weinig mogelijk mensen tegelijk. Dit was al afgesproken voordat de maatregelen van vandaag bekend werden gemaakt.
Is allemaal goed geregeld. Bij meeste kan je het nu gratis naar je kamer laten bezorgen. Of je kan een kant en klaar pakket ophalen of je moet reserveren en is er maar beperkt aantal mensen in ontbijtzaal.quote:
dan gaan er gewoon tienduizenden dood, al dan niet aan Corona en zijn honderdduizenden met blijvend gezondheidsschade. Omdat jij!, ja jij! het moeilijk vind om te proberen je aan de maatregelen te houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Crux is dat mensen al deze maatregelen niet eeuwig vol houden. Je krijgt steeds minder mensen mee hoe langer dit allemaal duurt.
Ik ben wel eens in de bios in slaap gevallen trouwens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:06 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat valt niet onder horeca. HoReCa = Hotels, Restaurants, Cafés
Ligt er een beetje aan wat je met een totale lockdown bedoelt. Ik geloof er niet zo in.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die lockdown komt denk ik hoe dan ook. Ook al zou iedereen zich 100% aan alles houden wat vanavond is opgelegd. Ik maak me daar eerlijk gezegd geen illusies over.
Nou daar zit nog een stap tussen natuurlijk. Terug naar de intelligente lockdown. Helemaal geen bijeenkomsten meer. En advies blijf thuis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit een flink effect teweeg gaat brengen. Als dit niet gaat werken is er maar één oplossing, en die zijn van het soort waarover we gelachen hebben in maart (denk Spanje, India en China). En dat zou ook wel het failliet van 'hoogopgeleid Nederland' betekenen.
Morele chantage is erg maart 2020.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
dan gaan er gewoon tienduizenden dood, al dan niet aan Corona en zijn honderdduizenden met blijvend gezondheidsschade. Omdat jij!, ja jij! het moeilijk vind om te proberen je aan de maatregelen te houden.
Het probleem is dat als jij ruimte wil anderen die plaats moeten maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jezelf niet compleet weg willen cijferen is niet meteen egoïsme.
Zijn er wel iets meer hoor, veel hogescholen hebben ook ruimtes waar ze samen in groepjes kunnen werken, zonder registratie of reservering. Daar was eerder vandaag ook sprake van dat dat zou stoppen maar is kennelijk toch niet doorgegaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou zitten die daar meestal zwijgzaam in een hoekje, daar zie ik ook niet direct de grote bedrijging. [b]Zeker niet voor die 200 per dag landelijk die er zitten[b/]
Ja en dan houdt iedereen zich netjes aan de regels, exact wat er verwacht wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk komen we dan allemaal bedrogen uit, want als het niet afdoende resultaat heeft, zitten we dadelijk alsnog met een totale lockdown.
Maar dan hebben we fijn nog even lekker eigenwijs zelf wel uitgemaakt hoe we een en ander invullen. Toch fijn.
Daarom kan die routekaart wel weer houvast en perspectief bieden. Al moet er nog aan gesleuteld worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Crux is dat mensen al deze maatregelen niet eeuwig vol houden. Je krijgt steeds minder mensen mee hoe langer dit allemaal duurt.
Dat zou voor mij in de praktijk geen verschil maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou daar zit nog een stap tussen natuurlijk. Terug naar de intelligente lockdown. Helemaal geen bijeenkomsten meer. En advies blijf thuis.
Helaas zitten wij straks allemaal wel langer dan nodig met dit soort maatregelen, omdat jij besluit om gewoon ouderwets verjaardagen te vieren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat mensen die anders, kritisch, tegen het hele gebeuren aan kijken, worden weg gezet als 'onverstandig'.. klaarblijkelijk.
Ik kan dat allemaal nog prima handelen zonder agressief of onbschoft te worden.
Maar de groep die daar meer en meer moeite mee krijgt omdat ze zogezegd het mes op de keel wordt geset, wordt hierdoor groter.
Zover moeten we het niet willen laten komen.
Heb respect voor eenieders keuze en oordeel niet op deze manier. Dat zij er anders tegenaan kijken, maakt hen niet direct 'onverstandig'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |