Een dubbel partij tennissen, 2 tegen 2.quote:
Nou ja, dat is een keuze natuurlijk hoe ze daar mee om gaan. Van Dissel kon vanmiddag de vraag of er al over een afschaalstrategie was nagedacht nog niet beantwoorden en gaf aan dat daar de komende 4 weken naar gekeken moet worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet of de routekaart van het o-zo-geprezen Ierse model hierin voorziet. Om een beetje met de random treinanalogie die hier laatst erg sterk werd neergezet te praten, volgens mij doet de routekaart alsof een wissel die je benadert van beide kanten hetzelfde is -> opschalen als je van niveau 2 naar niveau 3 gaat en afschalen als je van niveau 4 naar niveau 3 gaat. Een wissel ongemerkt passeren zit er niet inn.
Ik lees 't net, idd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een dubbel partij tennissen, 2 tegen 2.
Het ging niet goed in de zomer, in Amsterdam stonden begin augustus een aantal signalen al ver in het rood maar er werd nauwelijks op ingegrepen. Sterker nog, er werd een compleet verkeerd signaal afgegeven door te zeggen "er zijn wel wat meer besmettingen, maar dat is alleen bij jongeren en in de ziekenhuizen is nog niets aan de hand".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Bocaj het volgende:
Wat wil Asscher nou? Als het goed gaat in de zomer... wat moet je dan doen? Niets... Ja, misschien wat vooruitziend werk doen...
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?quote:Toch geen verbod op gebruik en bezit van softdrugs in avond en nacht
Er komt toch geen verbod op het gebruik en bezit van softdrugs op straat in de avond en nacht. Het verbod werd gisteren samen met andere maatregelen aangekondigd door het kabinet om het aantal coronabesmettingen terug te brengen.
Maar de maatregel blijkt in strijd met het gedoogbeleid, bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het verbod op het bezit en gebruik van alcohol in openbare ruimten tussen 20.00 uur en 07.00 uur blijft wel van kracht.
Kan niet en terecht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand die weet of afhalen bij de coffeeshop na 20:00 ook mogelijk blijft?
quote:ZGT neemt alleen nog maar coronapatiënten op
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo hebben per direct een algehele patiëntenstop ingevoerd. Er kunnen tijdelijk alleen nog maar coronapatiënten worden opgenomen.
"We hebben even geen bedden om mensen op te nemen. De spoedeisende hulp is gewoon geopend, maar als ambulancepersoneel verwacht dat een patiënt opgenomen moet worden, vragen we ze om door te rijden naar Enschede of Winterswijk", legt een woordvoerster van ZGT uit.
De ziekenhuisgroep hoopt dat de opnamestop weer snel kan worden opgeheven. Hoe het aantal opnames van coronapatiënten zich de komende dagen ontwikkelt, kan ZGT niet voorspellen.
Patiënten die al in het ziekenhuis liggen worden gewoon behandeld
Behalve de spoedeisende hulp blijven ook de poliklinische zorg en de oncologische zorg open. Mensen die al vanwege reguliere aandoeningen in het ziekenhuis liggen, worden gewoon behandeld.
ZGT had eerder al maatregelen genomen om genoeg mensen beschikbaar te hebben voor de behandeling van coronapatiënten, maar dat blijkt nu "niet meer voldoende om de druk op de kliniek op te vangen".
Veertig coronapatiënten in ZGT
De ZGT-ziekenhuizen behandelen momenteel ongeveer veertig coronapatiënten, van wie er vier op de intensive care liggen. Zij moeten geïsoleerd worden behandeld en personeel mag ook niet op andere afdelingen komen. Dat moet voorkomen dat het virus zich binnen het ziekenhuis verspreidt.
ZGT wil de corona-afdelingen nog uitbreiden, maar ook hier is extra personeel voor nodig, dat dan niet op andere plekken in het ziekenhuis kan worden ingezet.
In Twente zijn de laatste dagen veel nieuwe coronagevallen vastgesteld. De situatie is in deze regio volgens het coronadashboard 'ernstig'.
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Die moet gewoon sluiten om 20.00 uur.
TWENTEquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:29 schreef Scrummie het volgende:
De ziekenhuizen van de Ziekenhuis Groep Twente (ZGT) in Almelo en Hengelo
Nemen sneller op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even over die tweet van Italie
[ twitter ]
Nog best weinig cases (voor zo'n groot land) maar ziekenhuis opnames veel meer dan Nederland. Testen ze te weinig of nemen ze mensen veel sneller op? Of zit het weer vooral onder ouderen daar?
Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goede vraag wel. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden.
https://www.rijksoverheid(...)-en-bedrijven/horecaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ook de McDrive en de afhaalchinees sluiten om 20:00?
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Het zijn ook niet heel grote ziekenhuizen. Almelo heb ik begin dit jaar een hele week rondgelopen op de IC ivm een grootmoeder die er lag, maar dat zijn geloof ik in totaal 10 bedden oid.quote:
Zou moeten kunnen volgens mij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus afhalen bij coffeeshops kan ook nog na 20:00?
Met alle respect, maar als je in dit stadium al dit besluit moet nemen dan lijkt het er toch ook op dat de ZGT ziekenhuizen hun zaakjes niet op orde hebben? Hoe kunnen nu al alle bedden bezet zijn?quote:
En als ik om 19.59 een bestelling plaats met drank? Of ben ik dan weer aan het marchanderen met de maatregelen? :pquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens bericht van Thuisbezorgd blijven restaurants gewoon open voor afhalen/bezorging. Alleen alcohol mag niet meer na 20:00.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |