Nu zijn die sociale vangnetten er nog.. Maar wat doen we als er straks een miljoen mensen gebruik van maken? Ik heb ze ook nog nooit gebruikt, dus geen idee..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'rijk'? Hoe bedoel je meer belasting? Er zijn een flinke hoeveelheid sociale vangnetten in NL, zijn die niet goed? Ik heb ze zelf nooit gebruikt, dus serieuze vraag.
Daarom juist, debat zal weinig extra brengen en alleen wat uitingen van ongenoegen.... en dat kan ook op Twitter!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja zeg, het is net alsof-ie aan de macht is met coalitie die een kamermeerderheid heeft.
Ja, absoluut waar en ik durf gerust te stellen dat degenen die roepen dat alles dan maar lokaal moet weinig stilstaan bij de consequenties daarvan. Zorgverzekering weet ik niet, het kan zijn dat de overheid daar inspringt om dat niet uit de hand te laten lopen met name in een verkiezingsjaar (ja, cynisch van mij, he?). Gemeentes kan ja, die lopen veel inkomsten mis en dat is ook al aangekondigd in een aantal gemeentes.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar uiteindelijk gaan dingen wel duurder worden. Er wordt gesproken over meer lokale productie ipv China (dus binnen Europa), dan kun je er vanuit gaan dat die producten duurder worden dan ze nu zijn, want China gooit er geen subsidie meer op. Zorgverzekering gaat volgend jaar flink omhoog verwacht ik, gemeentelijke lasten denk ik ook wel. Geen idee wat verder, maar we zien het wel.
Het is van een extreem laag niveau op een paar uitzonderingen na. Dat gelul over die tweet van Wilders, en dan Wilders zelf die het allemaal niet zo bedoeld heeft, maar er nog wel 100% achter staat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik weet dat het bij de democratie hoort... maar zeg nou eens eerlijk... Dat Corona-debat..
Is het niet weer: ‘Zij dronken een glas, zij deden een plas en lieten de zaak zoals zij was’.
Op zijn meest is het misschien wat ideetjes aan de man brengen en meer niet...
Rutte blijft bij de genomen regels en op naar de volgende persconferentie!
Ze hebben het nu over thuisbezorgen van boodschappen... wtf!
Oke stukje onderbouwing erbij misschien? Dit is volgens jou dus erg veel? Hoe weet je dat ze de besmetting op school hebben opgelopen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier heb je je cijfers betreft scholen: https://docs.google.com/s(...)31IgPCy0t0/htmlview#
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:13 schreef junkiexp het volgende:
Verbaasde mij wel enigszins dat de sportscholen open blijven, sporten kan ook prima buiten in je eentje.
Even persoonlijk: Ik betaal wel degelijk belasting over dividend hoor. Mijn aandelen zelf idd, maar daar heb ik al belasting over betaald toen het geld erover binnen kwam, dus waarom nog een keer? Over de marginale belastingdruk, dat is logisch. Daar staat tegenover dat je onder een bepaald bedrag 0 belasting hoeft te betalen. Als je boven de grens van de 52% duikt betaal je effectief meer belasting per euro dan je zelf binnen krijgt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu zijn die sociale vangnetten er nog.. Maar wat doen we als er straks een miljoen mensen gebruik van maken? Ik heb ze ook nog nooit gebruikt, dus geen idee..
Je weet dat de marginale belastingdruk van de rijke mens (+ 150.000 per jaar) een stuk lager ligt dan de mens met een modaal inkomen? En dat bedrijven voor veel zaken nauwelijks belasting betalen als ze de mazen in de wet kennen? Of dat je bijvoorbeeld geen belasting hoeft te betalen over de waarde van je aandelenpakket? Als we daar nou eens mee gaan beginnen. Dan kunnen straks de uitkeringen nog op dezelfde manier betaald worden als nu. Of dat de zorgverzekering nog weer duurder gaat worden en de basiszorg nog verder uitgekleed.
Maakt dat uit? Als een leerling of leraar ergens anders besmet wordt, maar vervolgens dat verder op school verspreidt, is dat toch gewoon een probleem, of niet dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze de besmetting op school hebben opgelopen?
En een succes dat het was, die mondmaskerplicht in België.quote:En dan nu Nederland achterna? Van Ranst: "Doortastende maatregelen nodig zonder mee te gaan in opbod"
Is Nederland het gidsland op het vlak van de juiste aanpak van de coronacrisis? Vele Belgen denken dat onze regering even drastisch moeten zijn in de aanpak en minstens een gedeeltelijke lockdown moet afkondigen, schrijft Belga. Prof. Marc Van Ranst, viroloog van de KU Leuven, is het daar niet mee eens. Wat moeten we dan verwachten van onze beleidsmakers? "Een doortastend beleid uitstippelen, de bevolking meekrijgen in het strikt naleven van de maatregelen die men uitvaardigt, maar zeker niet meedoen aan een opbod van ‘wie is er hier het strengste?’", aldus Van Ranst.
Eerste vraag: wijzen Rutte en zijn regering in Den Haag de weg door een gedeeltelijke lockdown af te kondigen? "Op het vlak van corona zie ik de Nederlanders zeker niet als een gidsland", reageert Van Ranst woensdag in een gesprek met Belga. "In zekere zin hebben de Nederlanders ons ingehaald, want ze hinkten achterop. Zij hebben nu pas de mondmaskerplicht ingevoerd, terwijl wij dat al veel eerder hebben gedaan. De Nederlanders voeren gewoon een inhaaloperatie uit.”
Ik dacht dat van Ranst in België uitgekotst was?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/dossie(...)n-in-opbod~af9b5b49/
[..]
En een succes dat het was, die mondmaskerplicht in België.
Voordeel is wel dat ieder keer een klein ideetje indaalt dat men vooral perspectief moet bieden zodat mensen zelf een regel ter hand kunnen nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik weet dat het bij de democratie hoort... maar zeg nou eens eerlijk... Dat Corona-debat..
Is het niet weer: ‘Zij dronken een glas, zij deden een plas en lieten de zaak zoals zij was’.
Op zijn meest is het misschien wat ideetjes aan de man brengen en meer niet...
Rutte blijft bij de genomen regels en op naar de volgende persconferentie!
Ze hebben het nu over thuisbezorgen van boodschappen... wtf!
Ja, echter over die eerste 68.000 euro betaal je een stuk minder belasting. En die schulden moeten straks wel weer terugbetaald worden en daar zal iemand met een inkomen van 68K+ minder van merken dan iemand met een modaal inkomen of zelfs een inkomen lager dan dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even persoonlijk: Ik betaal wel degelijk belasting over dividend hoor. Mijn aandelen zelf idd, maar daar heb ik al belasting over betaald toen ze het geld erover binnen kwam, dus waarom nog een keer? Over de marginale belastingdruk, dat is logisch. Daar staat tegenover dat je onder een bepaald bedrag 0 belasting hoeft te betalen. Als je boven de grens van de 52% duikt betaal je effectief meer belasting per euro dan je zelf binnen krijgt.
Daarnaast, waarom zou dat sociale vangnet er straks niet meer zijn? De reden dat we nu zo diep de schulden in duiken is voor die sociale vangnetten. Er zijn zat andere landen waar ze zouden zeggen: Jo dikke pech, dan eet je toch een maand niet?
Waarom waren de aangehaalde onderzoeken ook alweer niet geldig, hoewel het ging over besmettingen via schoolgaande kinderen?quote:
Kameraad Van Ranst is niet voor nieuwe lockdowns?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/dossie(...)n-in-opbod~af9b5b49/
[..]
En een succes dat het was, die mondmaskerplicht in België.
Waar haal je die logica nu weer vandaan? Juist degenen die lager zitten krijgen toeslagen. En in de voorafgaande 8 jaar heeft Nederland 50 miljard afgelost op de staatsleningen die structureel best iets hoger mogen zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, echter over die eerste 68.000 euro betaal je een stuk minder belasting. En die schulden moeten straks wel weer terugbetaald worden en daar zal iemand met een inkomen van 68K+ minder van merken dan iemand met een modaal inkomen of zelfs een inkomen lager dan dat.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Het is trouwens 55.000 inmiddels. Wat wil je zien? Dat we Covid gebruiken om iedereen basisloon geven en de rest afromen? Ja, er is inkomensongelijkheid, maar ook opleidingsongelijkheid, werk dat gevaarlijker is dan ander werk, ga zo maar door.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, echter over die eerste 68.000 euro betaal je een stuk minder belasting. En die schulden moeten straks wel weer terugbetaald worden en daar zal iemand met een inkomen van 68K+ minder van merken dan iemand met een modaal inkomen of zelfs een inkomen lager dan dat.
Mogen we nu weer schamper lachen naar Spanje waar ze hun zaakjes niet op orde hebben net als wij? Of mag dat niet?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:11 schreef BeriBeri het volgende:
Ohno, hier in Barcelona gaan de bars restaurants ook weer dicht vanaf vrijdag, 15 dagen lang
Seems legit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:11 schreef Tijn het volgende:
Hmm... volgens Onderzoeksbureau Tijn gaat het nog wel even duren voordat het beter gaat, jongens
[ afbeelding ]
Een knuffel krijgen is een uitermate intieme handeling, dus als je 5 cent laat liggen mag 't wel volgens die logicaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Ik mag mijn moeder niet omhelzen, maar mag wel naar een prostituee
Dat is wel...eh...apart geformuleerdquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:12 schreef Kyran het volgende:
Ik mag mijn moeder niet omhelzen, maar mag wel naar een prostituee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |