abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195632475
Politiebond ANPV: maak einde aan thuisfeestjes en stel compleet alcoholverbod in

Het kabinet moet voor de komende vier weken een compleet verbod op de verkoop van alcohol instellen om het grote aantal thuisfeestjes aan banden te leggen, vindt politiebond ANPV. Vanaf vandaag wordt de verkoop van alcohol tussen 20.00 uur en 07.00 uur verboden. ,,Daar los je helemaal niks mee op”, zegt voorzitter Xander Simonis tegen deze nieuwssite.

,,Nu gaat iedereen om halfacht nog even langs de winkel om bier en wijn te halen. Een compleet verbod is veel makkelijker te handhaven.”

Hap uit omzet

Het verbod op alcoholverkoop in de avonduren neemt voor avondwinkels en supermarkten een grote hap uit de omzet. En voor de bestrijding van het alsmaar oprukkende coronavirus haalt het weinig uit, verwacht Simonis. Hij is bang dat de politie het vele controlerende werk straks niet meer aan kan.

,,De eerste verantwoordelijkheid voor het handhaven van die regel ligt natuurlijk bij de winkel. Maar stel dat het straks bij de verkoper misgaat, als er een conflict met de klant ontstaat, dan is wel de inzet van politie-agenten en boa’s nodig. Die capaciteit hebben we door bezuinigingen alleen niet meer.” Als het in de Nederlandse supermarkten en avondwinkels straks op grote schaal misgaat, heeft de politie ‘een groot probleem’, stelt Simonis.

Drang wegnemen

Door de komende vier weken een totaalverbod op de verkoop van alcohol in te stellen maak je direct korte metten met alle onduidelijkheid, zegt hij. ,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”

Een groot deel van de besmettingen ontstaat in huiselijke kring, bijvoorbeeld op thuisfeestjes en bruiloften. Binnen de politie houden ze er sterk rekening mee dat de thuisfeestjes de komende weken zeker niet zullen verdwijnen. ,,Bij veel van die feesten is de aanwezigheid van alcohol fundamenteel. Wij denken dat je de drang om zo’n feest te organiseren wegneemt zodra er geen alcohol in het spel is. Heb jij bijvoorbeeld weleens van een limonadefeest gehoord? Ik niet.”

Gedrag Nederlanders

Het kabinet maakte gisteravond nieuwe coronamaatregelen bekend, waaronder een verbod op de verkoop van alcohol en het nuttigen en meedragen ervan op straat na 20.00 uur ‘s avonds. ,,We gaan de gangpaden naar de bier- en wijnschappen na 20.00 uur afzetten”, zegt manager Jan Disseldorp van avondwinkel Sterk in Amsterdam. ,,Daar gaat ongetwijfeld wel gedoe van komen, bijvoorbeeld met mensen die om 20.05 uur toch nog een biertje willen kopen. Ik moet het personeel goed instrueren hoe ze daarmee om moeten gaan.”

Politiebond ANPV baalt ervan dat veel Nederlanders niet zelf hun gedrag aanpassen, maar de maatregelen van het kabinet nodig hebben. ,,Iedereen zit maar te wachten totdat iets verplicht wordt. De mentaliteit in Nederland baart agenten en boa’s grote zorgen. Nederlanders zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen: jongens, we zetten de schouders eronder en gaan de klus samen klaren. Maar dat besef en die motivatie ontbreekt, en het kabinet lijkt niet in staat om daar verandering in te brengen. Dat is zorgelijk.”

Gerrit van de Kamp, voorzitter van politiebond ACP, vindt een totaalverbod op de verkoop van alcohol te ver gaan. ,,Ik vraag me af of je hiermee niet een beetje doorschiet”, laat hij weten. ,,Nederlanders worden al heel erg beperkt in hun vrijheden. Het is belangrijk om nu realistisch te blijven en te kijken naar wat écht haalbaar is. Dat is dit niet. En bovendien: alles wat verboden wordt, gaat de illegaliteit in. Dat moet je ook niet willen, die thuisfeestjes zullen er toch wel blijven.”

De Nederlandse BOA Bond vindt het een ‘interessante oproep’ van ANPV. ,,Maar een drooglegging is niet het juiste antwoord”, zegt Eric Lakenman. ,,We hebben geen last van het virus omdat we massaal aan de zuip zijn, maar omdat we de regels overtreden. De behoefte van mensen om samen te komen wordt er niet minder op als je de verkoop van alcohol gaat verbieden. Plus, wat je dan krijgt, is dat mensen over de grens gaan om daar bier en wijn te kopen.”

Quarantaineplicht

Onder veel agenten heerst grote twijfel over de handhaafbaarheid van de maatregelen. Een eventuele quarantaineplicht, die minister De Jonge als stok achter de deur heeft, wordt dan ook niet mogelijk geacht.

,,Met de huidige capaciteit is het onmogelijk om daar goed op toe te zien”, zegt Albert Springer van de Nederlandse Politiebond (NPB). ,,Als het kabinet per se wil dat we Nederlanders thuis gaan controleren, prima. Maar dan zullen we een hoop van onze andere taken wel neer moeten leggen. We kunnen niet alles tegelijk.”

Reactie korpsleiding

De korpsleiding van de politie benadrukt dat gemeenten en Veiligheidsregio's primair verantwoordelijk zijn voor het maken van de regels, waaronder het instellen van een alcoholverbod. ,,De politie ondersteunt actief in het handhaven. We zullen niet altijd meer aanspreken en uitleggen, maar na een waarschuwing direct optreden als de RIVM-richtlijnen niet worden nageleefd. De zorgelijke situatie van dit moment vraagt daarom”, laat een woordvoerder weten. ,,Nog steeds doen we een beroep op het gezonde verstand en het verantwoordelijkheidsgevoel van burgers. Maar houden burgers zich niet aan de maatregelen? Dan grijpen we eerder in. Zeker nadat de burger door een BOA of een collega is gewaarschuwd, gaan we verbaliseren.”

AD
pi_195632542
Dit is geen best idee. Als je nog draagvlak wilt houden voor de maatregelen moet je niet aan complete drooglegging gaan doen.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:31:03 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195632545
Nice!!!!!!!!!!!!!

Lijkt mij een heel goed idee _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195632586
Binnen een paar dagen alle schappen leeg, horden drankverslaafden met karretjes vol drank bij de kassa _O-
pi_195632617
Moonshine, take us to the stars tonight
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:35:57 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195632661
Ga lekker wieberen stelletje patjepeeërs.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:39:54 #9
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_195632738
Rij wel even naar België of Duitsland. Ook nog goedkoper :7
Tics van je petten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:43:35 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195632798
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:43:46 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195632800
Allerlei autoritairtjes ruiken nu natuurlijk hun kans om voor allerlei verboden te gaan pleiten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:44:09 #12
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_195632806
quote:
84s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Starhopper het volgende:
Nice!!!!!!!!!!!!!

Anti-alcohol strijder gespot.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:44:44 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195632817
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:44 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Anti-alcohol strijder gespot.
Sigaretten ook gelijk verbieden :)
pi_195632953
quote:
,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.
Een drooglegging zodat de politie geen extra werk heeft aan ruzies tussen klanten en verkopers, zodat de politie tijd vrij heeft voor de illegale handel die, zoals deze voorzitter hier ook toegeeft, ongetwijfeld zal ontstaan. Topplan!
pi_195632991
Dan mogen ze het leger ook gaan inzetten om de grens met Duitsland dicht te zetten :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195633004
quote:
Door de komende vier weken een totaalverbod op de verkoop van alcohol in te stellen maak je direct korte metten met alle onduidelijkheid, zegt hij. ,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”
Overigens was de drooglegging toch echt in de 20e eeuw.
pi_195633024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Overigens was de drooglegging toch echt in de 20e eeuw.
Dat was inderdaad de landelijke drooglegging, maar eerlijk is eerlijk: in de 19e eeuw had je ook al "dry states". Die overigens stuk voor stuk enkel op papier droog waren...
pi_195633062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat was inderdaad de landelijke drooglegging, maar eerlijk is eerlijk: in de 19e eeuw had je ook al "dry states". Die overigens stuk voor stuk enkel op papier droog waren...
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar op doelen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:11:22 #21
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_195633273
quote:
84s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Haha, gekkie. :)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_195633426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:28 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, ze zijn weer lekker op dreef daar... :') _!

Never waste a good crisis!
Inderdaad, wat mensen zich allemaal wel niet denken te veroorloven. Ze laten in ieder geval hun ware autoritaire aard zien, En dan is iedereen die zich zorgen maakt over onze vrijheid een viruswappie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195633498
quote:
84s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

En seks, misschien dat een verbod op condooms er wel voor zorgt dat mensen uit verschillende huishoudens niet meer rampetampen.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_195633534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Denk je dat het leger op komt draven als er geen bier is? :{w
Die smokkelen zelf het meest dan.
pi_195633616
Dan krijgen we Turkse taferelen in Nederland
NWS / 44 doden in Turkije na drinken vervalste alcohol
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195633641
Wat een mafklappers. Op de avonden met mijn matties wordt het dus gewoon sterk drinken. Kan daar wel 4 weken mee voorruit.
quote:
84s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Starhopper het volgende:
Nice!!!!!!!!!!!!!

Nou nog even alle Korans en moskeeën verbranden in Nederland en dan komen mensen ook niet meer vanwege de islam samen. NICEE!!!!!!!

Wat een enge freaks komen er tevoorschijn met deze crisis zeg.
pi_195633928
Beter gaat de politie iets doen tegen de drugscriminaliteit. Maar ja, dan moet je echte criminelen aanpakken in plaats van burgers criminaliseren.
pi_195633932
Als we allemaal binnen zitten met onze ranja en niet meer buiten komen, hebben we ook geen politie meer nodig. Toch?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_195634021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:47 schreef Cheeseburgert het volgende:
Als we allemaal binnen zitten met onze ranja en niet meer buiten komen, hebben we ook geen politie meer nodig. Toch?
Je kunt je sowieso afvragen of we een politie nodig hebben die niet de rechtstaat dient, maar een willekeur voortkomend uit een angstpolitiek met weinig benificiairs.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:58:29 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195635356
Dat is vast goed voor het draagvlak van de maatregelen. Al heb ik niet het idee dat iemand binnen het beleidsteam zich daar erg druk over maakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:01:27 #32
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195635407
Godfather Netherlands incoming
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195635410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden een totalitaire staat heel gaaf...
Heel leuk voor die mensen dat ze van huis uit zo'n kruiperige, onderdanige houding hebben, maar val de rest van de samenleving daar niet mee lastig. Duik gezellig de sm-kelder in en laat ons gewoon met rust...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195635451
Ik ben voor een compleet politie verbod :R
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195635467
quote:
,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”
Als dit het niveau is hoef je dit plan ook niet serieus te nemen.
pi_195635586
Laten we anders gewoon álles verbieden. :')

Zoals Haags zegt:

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef Justin_Case het volgende:
Dit is geen best idee. Als je nog draagvlak wilt houden voor de maatregelen moet je niet aan complete drooglegging gaan doen.
Man man man
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:16:06 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195635632
Flikker eens op
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:25:58 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195635854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:13 schreef feitcepsrep het volgende:
Laten we anders gewoon álles verbieden
Nee hoor, alleen de dingen waar een element van vermaak in zit.

Niet helemaal onbegrijpelijk omdat dat nu eenmaal de 'niet-noodzakelijke' momenten zijn waarop mensen bij elkaar komen, maar ik heb het idee dat de gevolgen van de verbied-storm op het draagvlak en op de motivatie om dit nog een hele tijd vol te houden behoorlijk worden onderschat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195635972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goeie note :P
quote:
Niet helemaal onbegrijpelijk omdat dat nu eenmaal de 'niet-noodzakelijke' momenten zijn waarop mensen bij elkaar komen, maar ik heb het idee dat de gevolgen van de verbied-storm op het draagvlak en op de motivatie om dit nog een hele tijd vol te houden behoorlijk worden onderschat.
Ja dat denk ik ook.

Ik merk ook aan mezelf dat ik er steeds minder begrip voor op kan brengen. Eigenlijk heel oneerlijk naar de mensen die hier wel netjes gehoor aan geven en voor wie het ook noodzakelijk is.

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik lak heb aan de regels. Voor mezelf ben ik misschien iets onvoorzichtig, maar met een ander houd ik wel altijd rekening. Ookal vind ik sommige maatregelen overdreven of niet effectief.
pi_195636000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:33 schreef Avianflu het volgende:
Moonshine, take us to the stars tonight
Angel dust, take us to the heavens :D
pi_195636021
Maar goed dat ze waarschuwen. Gelijk ff een dozijn inslaan.
pi_195636023
quote:

[..]

Ook in dat opzicht heeft men maar weinig van de geschiedenis geleerd: zoals zeker ook in veel slechtere tijden dan deze bleek, heeft de mens altijd behoefte aan afleiding en is er een uitlaatklep nodig. In de oorlog deden de bioscopen prima zaken, mensen luisterden zelfs met het risico op forse straffen nog naar verboden radio, amateursport was ook populair. Ik denk dat het willen wegnemen van zo veel mogelijk vormen van genot en verwachten dat we op een soort "on hold" gaan tot dit alles weer voorbij is, strijdig is met ons wezen.
pi_195636041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:47 schreef nezalezhnost het volgende:
Beter gaat de politie iets doen tegen de drugscriminaliteit. Maar ja, dan moet je echte criminelen aanpakken in plaats van burgers criminaliseren.
Welke drugscriminaliteit dan vriend? Een drugsgebruiker criminaliseren zie ik zelf als burgers criminaliseren, dus merkwaardige post.
pi_195636056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:32 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Goeie note :P
[..]

Ja dat denk ik ook.

Ik merk ook aan mezelf dat ik er steeds minder begrip voor op kan brengen. Eigenlijk heel oneerlijk naar de mensen die hier wel netjes gehoor aan geven en voor wie het ook noodzakelijk is.

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik lak heb aan de regels. Voor mezelf ben ik misschien iets onvoorzichtig, maar met een ander houd ik wel altijd rekening. Ookal vind ik sommige maatregelen overdreven of niet effectief.
Als je ziek wordt van het virus, krijg je waarschijnlijk als gevolg ook nog eens schade aan je hersens. Waardoor je dus niet meer dan een kasplantje/zombie wordt. Dat is niet slechts schadelijk voor jouzelf, maar ook nog eens voor de mensen die graag spreken.
pi_195636191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Als je ziek wordt van het virus, krijg je waarschijnlijk als gevolg ook nog eens schade aan je hersens. Waardoor je dus niet meer dan een kasplantje/zombie wordt. Dat is niet slechts schadelijk voor jouzelf, maar ook nog eens voor de mensen die graag spreken.
Dat zal in uitzonderlijke gevallen ongetwijfeld voor komen, maar ik ben daar voor mezelf niet zo bang voor.

Daarmee zeg ik dus niet dat ik onverschillig in de huidige situatie sta, want ik houd wel rekening met anderen. Maar als ik het zou krijgen verwacht ik niet in die 1% groep (binnen mijn leeftijdscategorie) te zitten die zulke complicaties krijgt.

De hersenbeschadiging is overigens het gevolg van zuurstofgebrek. Gelukkig is het proces van testen vandaag de dag vrij snel en hoeft het dus niet zo ver te komen.
pi_195636286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:36 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Welke drugscriminaliteit dan vriend?
Handel, productie, distrubutie etc.
pi_195636330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:47 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Handel, productie, distrubutie etc.
Ahaa. Dat is geen burgers criminaliseren? Ga dan echte criminaliteit aanpakken prutser. Moord, doodslag, gewapende overvallen.

Man man man man man man man :')
pi_195636417
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:49 schreef K.Indertent het volgende:
Moord, doodslag, gewapende overvallen.
Ik denk dat de georganiseerde misdaad die zich bezig houdt met drugshandel zich schuldig maakt aan de feiten die je nu net noemt.
pi_195636426
Laten we een compleet verbod op politievakbonden instellen.
pi_195636441
Nou dan ga ik dit weekend een voorraad aanleggen waar ik tot na nieuwjaar mee vooruit kan, ze kunnen de tering krijgen met hun verboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 14-10-2020 17:00:58 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_195636452
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:53 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik denk dat de georganiseerde misdaad die zich bezig houdt met drugshandel zich schuldig maakt aan de feiten die je nu net noemt.
Je moet niet denken. Is niet goed voor je.
pi_195636480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Vasilevski het volgende:
Laten we een compleet verbod op politievakbonden instellen.
Beter een totaalverbod om politiemensen die zich over politieke keuzes uitlaten.
pi_195636492
quote:

[..]

Door de dingen, die het leven de moeite waard maken, te verbieden en mensen effectief te dwingen een gehoorzame (thuis)werkmier te worden, wordt dat leven zelf automatisch ook een stuk minder waard. Waarom zou je het dan nog zo overdreven willen beschermen?

Ik ben helemaal geen verzuurde calvinist, dus ik wil 's avonds na het werk gewoon mijn biertje kunnen drinken in plaats van met een glas water op de bank naar Hugo's en Mark's tweewekelijkse teeveeshow te moeten kijken en de statenbijbel te moeten lezen, of wat die sadomasochistische verbodsfetishisten ook aan zelfkastijding in gedachten hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195636514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beter een totaalverbod om politiemensen die zich over politieke keuzes uitlaten.
Mwuha het is niet vreemd om vanuit de handhaving denk ik bepaalde signalen tijdig door te communiceren, maar ik vraag me af of dit dan de juist manier is.
pi_195636597
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:55 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Je moet niet denken. Is niet goed voor je.
Ik denk dat denken beter is dan drugs gebruiken of blind meegaan in de corona histerie.
pi_195636667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik denk dat denken beter is dan drugs gebruiken of blind meegaan in de corona histerie.
Ga dan maar drugs gebruiken. Misschien dat het nadenken dan wel bij je lukt.
pi_195636722
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:05 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ga dan maar drugs gebruiken. Misschien dat het nadenken dan wel bij je lukt.
Volgens de literatuur heeft dat juist een negatief effect.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:08:28 #58
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195636725
Heerlijke tijden voor smokkelaars en dealers! ^O^
pi_195636841
Weet je wat, de horeca is volledig op slot, mensen kunnen nergens meer heen voor wat vertier, laten we de verkoop van alcohol in slijterijen en supermarkten ook lam leggen zodat het plebs thuis ook geen borrel meer kan drinken, dat zal ze leren dat kutvolk. :')
pi_195636911
Dan moeten we weer zelf met aardappelen aan de gang....
Facts don't care about your feelings
pi_195636948
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Mwuha het is niet vreemd om vanuit de handhaving denk ik bepaalde signalen tijdig door te communiceren, maar ik vraag me af of dit dan de juist manier is.
Op zich wel en een politiebond moet natuurlijk werkomstandigheden aan de kaak kunnen stellen. Maar politiecommissarissen die proefballonetjes oplaten laten zich steevast kennen als autoriteitsgeile idioten zonder rechtsstatelijk besef.
pi_195636996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich wel en een politiebond moet natuurlijk werkomstandigheden aan de kaak kunnen stellen. Maar politiecommissarissen die proefballonetjes oplaten laten zich steevast kennen als autoriteitsgeile idioten zonder rechtsstatelijk besef.
Dan zijn we het helemaal met elkaar eens.
pi_195637007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:08 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Volgens de literatuur heeft dat juist een negatief effect.
Oke. Ga maar lezen dan ipv nadenken.
pi_195637154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

als autoriteitsgeile idioten zonder rechtsstatelijk besef.
En blijkbaar ook zonder historisch besef. Hoewel, hij weet blijkbaar donders goed dat de drooglegging geen onverdeeld succes was...
pi_195637198
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:20 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Oke. Ga maar lezen dan ipv nadenken.
Doe jij dan ook mee?
pi_195637200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:54 schreef Hathor het volgende:
Nou dan ga ik dit weekend een voorraad aanleggen waar ik tot na nieuwjaar mee vooruit kan, ze kunnen de tering krijgen met hun verboden.
Dan is dankzij de accijnzen de begroting voor 2021 ook weer rond :+
pi_195637265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:28 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Doe jij dan ook mee?
Nee ik gebruik al drugs :)
pi_195637546
Maar OT: tijd voor missie
pi_195637576
Relevant vanwege het dikgedrukte.

quote:
Deagel voorspelt de val van de Westerse beschaving
In 2014 we published a disclaimer about the forecast. In six years the scenario has changed dramatically. This new disclaimer is meant to single out the situation from 2020 onwards. Talking about the United States and the European Union as separated entities no longer makes sense. Both are the Western block, keep printing money and will share the same fate.

After COVID we can draw two major conclusions:

The Western world success model has been built over societies with no resilience that can barely withstand any hardship, even a low intensity one. It was assumed but we got the full confirmation beyond any doubt.

The COVID crisis will be used to extend the life of this dying economic system through the so called Great Reset.

The Great Reset; like the climate change, extinction rebellion, planetary crisis, green revolution, shale oil (…) hoaxes promoted by the system; is another attempt to slow down dramatically the consumption of natural resources and therefore extend the lifetime of the current system. It can be effective for awhile but finally won’t address the bottom-line problem and will only delay the inevitable. The core ruling elites hope to stay in power which is in effect the only thing that really worries them.

The collapse of the Western financial system – and ultimately the Western civilization – has been the major driver in the forecast along with a confluence of crisis with a devastating outcome. As COVID has proven Western societies embracing multiculturalism and extreme liberalism are unable to deal with any real hardship. The Spanish flu one century ago represented the death of 40-50 million people. Today the world’s population is four times greater with air travel in full swing which is by definition a super spreader. The death casualties in today’s World would represent 160 to 200 million in relative terms but more likely 300-400 million taking into consideration the air travel factor that did not exist one century ago. So far, COVID death toll is roughly 1 million people. It is quite likely that the economic crisis due to the lockdowns will cause more deaths than the virus worldwide.

The Soviet system was less able to deliver goodies to the people than the Western one. Nevertheless Soviet society was more compact and resilient under an authoritarian regime. That in mind, the collapse of the Soviet system wiped out 10 percent of the population. The stark reality of diverse and multicultural Western societies is that a collapse will have a toll of 50 to 80 percent depending on several factors but in general terms the most diverse, multicultural, indebted and wealthy (highest standard of living) will suffer the highest toll. The only glue that keeps united such aberrant collage from falling apart is overconsumption with heavy doses of bottomless degeneracy disguised as virtue. Nevertheless the widespread censorship, hate laws and contradictory signals mean that even that glue is not working any more. Not everybody has to die migration can also play a positive role in this.

The formerly known as second and third world nations are an unknown at this point. Their fate will depend upon the decisions they take in the future. Western powers are not going to take over them as they did in the past because these countries won’t be able to control their own cities far less likely countries that are far away. If they remain tied to the former World Order they will go down along Western powers but won’t experience the brutal decline of the late because they are poorer and not diverse enough but rather quite homogenous used to deal with some sort of hardship but not precisely the one that is coming. If they switch to China they can get a chance to stabilize but will depend upon the management of their resources.

We expected this situation to unfold and actually is unfolding right now with the November election triggering a major bomb if Trump is re-elected. If Biden is elected there will very bad consequences as well. There is a lot of bad blood in the Western societies and the protests, demonstrations, rioting and looting are only the first symptoms of what is coming. However a new trend is taking place overshadowing this one.

The situation between the three great powers has changed dramatically. The only relevant achievement of the Western powers during the past decade has been the formation of a strategic alliance, both military and economic, between Russia and China. Right now the potential partnership between Russia and the European Union (EU) is dead with Russia turning definitively towards China. That was from the beginning the most likely outcome. Airbus never tried to establish a real partnership but rather a strategy to fade away the Russian aerospace industry. Actually Russia and China have formed a new alliance to build a long haul airliner. Western Europe (not to mention the United States) was never interested in the development of Russia or forming anything other than a master slave relationship with Russia providing raw materials and toeing the line of the West. It was clear then and today is a fact.

Russia has been preparing for a major war since 2008 and China has been increasing her military capabilities for the last 20 years. Today China is not a second tier power compared with the United States. Both in military and economic terms China is at the same level and in some specific areas are far ahead. In the domain of high-tech 5G has been a success in the commercial realm but the Type 055 destroyer is also another breakthrough with the US gaining a similar capability (DDG 51 Flight IIII) by mid of this decade (more likely by 2030). Nanchang, the lead ship of the Type 055 class, was commissioned amid the pandemic and lockdown in China.

Six years ago the likelihood of a major war was tiny. Since then it has grown steadily and dramatically and today is by far the most likely major event in the 2020s. The ultimate conflict can come from two ways. A conventional conflict involving at least two major powers that escalates into an open nuclear war. A second scenario is possible in the 2025-2030 timeframe. A Russian sneak first strike against the United States and its allies with the new S-500, strategic missile defenses, Yasen-M submarines, INF Zircon and Kalibr missiles and some new space asset playing the key role. The sneak first strike would involve all Russian missile strategic forces branches (bombers and ground-based missiles) at the different stages of such attack that would be strategic translation of what was seen in Syria in November 2015. There was no report that the Russian had such a capability of launching a high precision, multiple, combined arms attack at targets 2,000+ kilometers away. Western intelligence had no clue. The irony is that since the end of the Cold War the United States has been maneuvering through NATO to achieve a position to execute a first strike over Russia and now it seems that the first strike may occur but the country finished would be the United States.

Another particularity of the Western system is that its individuals have been brainwashed to the point that the majority accept their moral high ground and technological edge as a given. This has given the rise of the supremacy of the emotional arguments over the rational ones which are ignored or deprecated. That mindset can play a key role in the upcoming catastrophic events. At least in the Soviet system the silent majority of the people were aware of the fallacies they were fed up. We can see the United States claims about G5 being stolen from them by China or hypersonic technology being stolen by Russia as the evidence that the Western elites are also infected by that hubris. Over the next decade it will become obvious that the West is falling behind the Russia-China block and the malaise might grow into desperation. Going to war might seem a quick and easy solution to restore the lost hegemony to finally find them into a France 1940 moment. Back then France did not have nuclear weapons to turn a defeat into a victory. The West might try that swap because the unpleasant prospect of not being Mars and Venus but rather a bully and his dirty bitch running away in fear while the rest of the world is laughing at them.

If there is not a dramatic change of course the world is going to witness the first nuclear war. The Western block collapse may come before, during or after the war. It does not matter. A nuclear war is a game with billions of casualties and the collapse plays in the hundreds of millions.

This website is non-profit, built on spare time and we provide our information and services AS IS without further explanations and/or guarantees. We are not linked to any government. Take into account that the forecast is nothing more than a game of numbers whether flawed or correct based upon some speculative assumptions.
Bron: https://www.deagel.com/forecast
pi_195638261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:13 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat, de horeca is volledig op slot, mensen kunnen nergens meer heen voor wat vertier, laten we de verkoop van alcohol in slijterijen en supermarkten ook lam leggen zodat het plebs thuis ook geen borrel meer kan drinken, dat zal ze leren dat kutvolk. :')
De kwaliteit van het leven gaat in de meeste steden en dorpen toch flink omhoog als de horeca, slijterij en supermarkt-mensen geen geld meer hebben?
pi_195638350
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:33 schreef Treinhomo het volgende:
@:Hamzoef
Ik hoorde het vanochtend op de radio, en dat toverde echt een glimlach op mijn gezicht.

Ik ben oprecht heel blij dat steeds meer mensen in gaan zien wat voor vergif alcohol is de voor de samenleving.
Niet voor niets komt dit van uit de politie. Zij zijn de antennes van de samenleving.
pi_195638517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik hoorde het vanochtend op de radio, en dat toverde echt een glimlach op mijn gezicht.

Ik ben oprecht heel blij dat steeds meer mensen in gaan zien wat voor vergif alcohol is de voor de samenleving.
Niet voor niets komt dit van uit de politie. Zij zijn de antennes van de samenleving.
_O-
pi_195638568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

_O-
Wat? :?
pi_195638653
quote:

[..]

Dat waren de wijkagenten vroeger inderdaad. Tegenwoordig lijken ze net zo ver van de maatschappij af te staan als de politiek.
pi_195638962
quote:

[..]

Toevoeging:

quote:
Drooglegging VS was niet helemaal een mislukking

When the prohibition of alcohol was sent down by Allah, the Sahaba quickly dumped all their wine. They did not hesitate to obey the commands of their Lord. But when the US government tried to prohibit alcohol in the 1920s, the results were not as dramatic.

In 1919, the US ratified the 18th amendment, which prohibits the manufacture, sale, and distribution of liquor. The conventional wisdom is that the prohibition failed because just fourteen years later, these things were once again legalized. Liberal secularists will often use this example to claim that legal prohibition of drugs doesn’t work and only leads to more problems, like violent crime. But some historians disagree. Harvard professor Mark H. Moore argues that Prohibition was actually a success, giving four reasons why:

First, the regime created in 1919 by the 18th Amendment and the Volstead Act, which charged the Treasury Department with enforcement of the new restrictions, was far from all-embracing. The amendment prohibited the commercial manufacture and distribution of alcoholic beverages; it did not prohibit use, nor production for one’s own consumption. Moreover, the provisions did not take effect until a year after passage -plenty of time for people to stockpile supplies.

Second, alcohol consumption declined dramatically during Prohibition. Cirrhosis death rates for men were 29.5 per 100,000 in 1911 and 10.7 in 1929. Admissions to state mental hospitals for alcoholic psychosis declined from 10.1 per 100,000 in 1919 to 4.7 in 1928.

Arrests for public drunkennness and disorderly conduct declined 50 percent between 1916 and 1922. For the population as a whole, the best estimates are that consumption of alcohol declined by 30 percent to 50 percent.

Third, violent crime did not increase dramatically during Prohibition. Homicide rates rose dramatically from 1900 to 1910 but remained roughly constant during Prohibition’s 14 year rule. Organized crime may have become more visible and lurid during Prohibition, but it existed before and after.

Fourth, following the repeal of Prohibition, alcohol consumption increased. Today, alcohol is estimated to be the cause of more than 23,000 motor vehicle deaths and is implicated in more than half of the nation’s 20,000 homicides. In contrast, drugs have not yet been persuasively linked to highway fatalities and are believed to account for 10 percent to 20 percent of homicides.

Prohibition did not end alcohol use. What is remarkable, however, is that a relatively narrow political movement, relying on a relatively weak set of statutes, succeeded in reducing, by one-third, the consumption of a drug that had wide historical and popular sanction.
Bron: https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
pi_195638995
Ook zonder alcohol blijven mensen elkaar opzoeken.
There is only one religion
pi_195639267
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:08 schreef AchJa het volgende:
Ah onze Turkse vrinden @:Hamzoef en @:Shaggy_2000 doen ook een duit in het zakje... _O-
Ik ben geen Turk, maar goed, hieronder een greep van headlines die allemaal te maken hebben met de negatieve effecten van alcohol. Proost?

44 doden in Turkije na drinken vervalste alcohol
Dronken Nederlanders stelen lijnbus en rijden naakt rondjes over Grieks eiland
Toezichthouders mishandeld en vastgehouden in café Medemblik
Signalen over relaties met minderjarige speelsters bleven binnenskamers bij hockeyclub
Naar alcohol ruikende Geffenaar reed door na ongeval in Oss en weigerde bloedtest
Amerikaanse veteraan (33) pleegt zelfmoord live op Facebook
Dronken bestuurster in Tilburg belt na aanhouding dronken vriendin voor lift
Doodsbange bewoonster Sippelbergwijk: ‘Wil van hangjongeren is hier wet’
Beginnend bestuurder drinkt tien keer de toegestane hoeveelheid alcohol
Twee doden bij verkeersongeval op Goeree-Overflakkee
Ruzie over mondkapjes ontaardt in vechtpartij aan boord van vliegtuig naar Ibiza
86 doden in India na drinken van illegaal geproduceerde alcoholische drank
Fietser (17) overleden, vluchtende automobilist verdacht van drankrijden
Twee agenten mishandeld door dronken automobilist (23) in Goes
Automobilist rijdt opzettelijk Noord-Hollandse school binnen, geen gewonden
Alcoholgebruik bij scholieren gestopt met dalen
Restaurant in Atlanta waar zwarte arrestant stierf brandt af
Politie: Meer alcohol- en drugsgerelateerde meldingen door Corona
Johnny Depp zou ex-vrouw hebben willen ‘verdrinken’ en ‘verbranden’
Agenten gewond in uitgaansnacht Rotterdam
Dronken automobilist rijdt vier kinderen dood in Sydney
Grootste serieverkrachter ooit moet minstens 30 jaar de Britse cel in
Waarom in de gracht plassen levensgevaarlijk kan zijn
Duitse ski-toeristen doodgereden door dronkenlap in wintersportoord Zuid-Tirol
Doden en zieken door drinken kokosnootwijn in de Filipijnen
Tienduizenden Nederlanders zoeken hulp voor hun alcoholverslaving per jaar
Nederland weet weinig over alcohol: ‘Eén glas is al schadelijk’
Veelbelovende motorcrosser Ian Goormans (16) doodgereden door dronkenlap
Een op de vijf jonge mannen reed afgelopen jaar met te veel alcohol op, aantal doden in het verkeer verdubbeld
Matthew Perry kan zich niets meer herinneren van seizoen 3 tot 6 van “Friends” vanwege alcohol
’Famke Louise bekogeld met wijnglas tijdens optreden’
Verbijsterende situatie in Spaanse ‘Big Brother’: productie filmt verkrachting van kandidate en confronteert haar met de beelden
Voetballer Adriano over zijn alcoholverslaving, depressie en foute vrienden
Countryzanger Sam Hunt gearresteerd voor rijden onder invloed
Hoe alcohol je hersencellen snoeit
Foetaal alcoholsyndroom
12 dronken meiden (14 tot 17) kotsen bus onder in Waalwijk
“Dronkenlap” rooft zetel waardoor coalitie de Kamermeerderheid verliest
Politiek commentator Frits Wester neemt voorlopig rust
Hoe je vrienden jouw alcoholconsumptie bepalen
Goesenaar (31) slaat met boksbeugel tanden van huisgenoot (19) uit mond
Harm (47) na jarenlange gevangenisstraf vrijgelaten uit Chinese cel
Theo Campbell blind in één oog door champagne
Jaarlijks 290.000 alcoholdoden in Europa
Politie reageert op ophef arrestatie Utrecht
Dronkenlap ramt gevels
Dronkenlap bedreigt en beledigt agenten
Man rijdt op A8 met bijna zes keer toegestane hoeveelheid alcohol op
Dronken automobilist rijdt tegen lantaarnpaal en bedreigt politie
Dronken getuigen niet handig tijdens een rechtszaak
Rodney King (1965 – 2012) alcoholist
Dronken automobilist knalt tegen boom en draait door in politiecel
Gordon op zijn hoede in een maatschappij waar drank en drugs vrijelijk te verkrijgen zijn
Dronken man gaat door het lint in supermarkt en smijt tientallen wijnflessen stuk
Dronken bestuurder rijdt twee mensen dood
Bestuurder speedboot dodelijk ongeluk had te veel alcohol op
‘Dronken vrachtwagenchauffeur veroorzaakt bende door tanklek in Holten’
Wereldgezondheidsorganisatie: Meer dan drie miljoen doden door alcohol in 2016, vooral mannen
Anonieme Alcoholisten bevestigt onbewust de kracht van de Islam: “we kunnen niet meer op eigen kracht stoppen met drinken, en hebben een andere kracht nodig”
Dochter Whitney Houston (22) overleden in hospice
Alcohol doodsoorzaak Amy Winehouse
Ex-vrouw van Nicolas Cage wil alimentatie na huwelijk van vier dagen
Militair raast onder invloed van drank met 128 kilometer door Nijmegen
De eerste persoon waarbij de executie door middel van de elektrische stoel mislukte
India heeft een kolossaal alcoholprobleem: miljoenen drinken zich dood
Hoe Ataturk de Islam bestreed en overleed aan de gevolgen van anti-Islamitisch gedrag
Nederlander (17) al maanden vast in Spanje zonder officiële aanklacht: “Dit is volledig gelogen”
Dronken Eritreeër slaat treincoupé kort en klein en is weer vrij
Moslims gedwongen om alcohol te drinken in China

quote:
Moslims, alcohol en ik
Inmiddels ben ik vaak aan het twijfelen of ik na 100 dagen drooglegging wel weer aan de alcohol zal gaan. Ja, ik vind een wijntje lekker maar ik voel me nu fitter en relaxter. Ik word ook niet meer standaard om half 5 in de nacht even wakker. Ik ga eerder naar bed en ik doe meer. De vermoeidheid die ik toeschreef aan slaaptekort blijkt veroorzaakt te zijn door alcohol. Daar is een enkel glas al voldoende voor. “Het is toch gif dat je in je lichaam stopt”, merkte een lotgenoot op die vijf jaar geleden de drank afzwoor nadat hij las hoe slecht het voor je lichaam is. Ik geef toe, dat speelt mee. Mijn broer overleed, 47 jaar oud, aan levercomplicaties. Die waren het gevolg van een ongeneeslijke infectieziekte maar alcoholconsumptie versnelde het proces.

Ik zit in de metro van Londen. Het is zaterdagavond. Tegenover me zit een man die te veel gedronken heeft hoewel hij niet straalbezopen is. Hij houdt zich goed maar zijn ogen zijn waterig en zijn lichaamsbewegingen trager en ongecoördineerder dan hij zelf doorheeft. Ik app het aan een vriendin die ook sinds kort gestopt is. “Ik zag gisteravond hoe mijn vrienden door drank veranderen in zombies”, antwoordt ze. “Ik wil dit niet meer.”

Overal is drank. In de horeca en op terrassen. Maar ook in films, in boeken. Het valt me nu pas op, zoals ik pas de sigarettenpeuken op straat ging zien toen ik niet meer rookte.
Bron: https://joop.bnnvara.nl/opinies/moslims-alcohol-en-ik

quote:
Weg met onze tolerantie voor alcohol
Onze maatschappij is doordrenkt met alcohol. Het ergst van al is dat niemand het nog merkt.

Zaterdagochtend half tien. De voetbalwedstrijd van de jeugd begint bijna. Een vader deelt joints uit terwijl de moeders een lijn coke klaarmaken. Op een receptie van een werkgeversorganisatie dezelfde dag staan grote bokalen met speed klaar. Voor de buurtbarbecue worden de salades bereid, het vlees gehaald en de xtc-tabletten per kleur gesorteerd.

Science fiction? Vervang joints, cocaïne of xtc door pils, wijn of champagne en je hebt de realiteit die zich iedere week afspeelt rond voetbalvelden, in kantines, recepties, diners, feesten, drinks, borrels, zakenlunches, muziekfestivals, theatervoorstellingen, avondjes voor tv, schoolfeesten, carnavalsfeesten of barbecues. In tegenstelling tot andere harddrugs is alcohol vrij in de handel verkrijgbaar voor iedereen vanaf 16 jaar. Bovendien wordt zowel het gebruik als het misbruik maatschappelijk aanvaard.

Onze tolerantie voor alcohol wordt perfect geïllustreerd door onze aanvaarding van alcohol in het verkeer. Zo gaf in een recente peiling een op de vier Belgen toe de afgelopen maand dronken te hebben gereden. Waarom doen ze dat? Een deel van de verklaring is dat de overheid drinken en rijden normaliseert.

Welk signaal geeft de overheid door toch nog 0,5 promille toe te staan? Dat drinken en rijden een beetje samengaan. De 0,5 promille leidt ertoe dat mensen gaan rekenen. Eentje kan geen kwaad. Twee op twee uur ook niet. Vier op een hele avond ook niet. Voor je het weet, zit je dronken achter het stuur. Het belangrijkste argument voor nultolerantie is de absolute duidelijkheid: nul is nul. Drinken en rijden gaan niet samen.

Het belachelijkste excuus tegen nultolerantie is dat ‘mensen dan ook geen likeurpralines meer mogen eten’. De volgende politicus die tegen nultolerantie is, mag zijn likeurpralineargument van mij persoonlijk gaan uitleggen aan een ouder die een kind heeft verloren in het verkeer. Hij mag dan vertellen waarom het leven van dat kind minder waard is dan de consumptie van een schijnbaar onweerstaanbare likeurpraline. Het merendeel van de ongelukken die ’s nachts of in het weekend gebeuren, gebeuren onder invloed van alcohol. Laat ons dan ook niet meer spreken van weekenddoden maar van alcoholdoden. Die mensen sterven niet door het weekend, maar door alcohol.
Bron: https://www.tijd.be/opini(...)lcohol/10153734.html
pi_195639276
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:22:46 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195639291
ik wilde wat zeggen maar begrijp ik nu dat we de komende weken na 20:00 geen alcohol meer kunnen kopen in de supermarkt?????
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195639295
quote:
Neuk je de politie?
Is jouw beste vriend politie?
Neuk je jouw beste vriend die toevallig bij de politie zit?

Zoveel vragen
pi_195639298
Ja als je alcohol gaat verbieden dan krijg je inderdaad die shit zoals in Turkije met illegale alcohol. En weer een nieuwe branch voor criminelen er bij ^O^
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:23:30 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195639303
want dan moet ik ff mijn broek aantrekken jongens!!!!

#viruswaanzin
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:23:31 #85
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195639304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:22 schreef sp3c het volgende:
ik wilde wat zeggen maar begrijp ik nu dat we de komende weken na 20:00 geen alcohol meer kunnen kopen in de supermarkt?????
Ja. En voor 7 uur in de ochtend ook niet. Voor de vroege beginner. Of de lange volhouder.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195639310
quote:
Keerl 2 4packs GP en 3 flessen booze in the building
pi_195639322
quote:
Nope. Dus voortaan ff snel vijf voor 8 naar binnen rennen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:24:26 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195639324
* sp3c runs away
pi_195639462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:21 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Ik ben geen Turk, maar goed, hieronder een greep van headlines die allemaal te maken hebben met de negatieve effecten van alcohol. Proost?
Ik zie een hoop Islam/ moslim geneuzel. Misschien daar eens mee stoppen?
pi_195639508
Mensen zonder noodvoorraad :')
pi_195639536
quote:

[..]

De politie wil echter geen signalen ontvangen van goede mensen, komen namelijk pas in actie als de slechte mensen hetzelfde signaal zenden als goede mensen. On-topic.Alcohol is geen vergif als men dat met beleid nuttigt.
pi_195639547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie een hoop Islam/ moslim geneuzel. Misschien daar eens mee stoppen?
Juist niet. Gooi het maar op tafel en open de discussie maar. Het wordt eens tijd om te stoppen voor anderen vast te houden aan eeuwenoude tradities en levensopvattingen als deze niet meer van deze tijd zijn, desondanks zou religie ook gewoon met de tijd mee moeten gaan.
pi_195639605
Religie is er voor de mensen en niet andersom.
pi_195639613
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:08 schreef AchJa het volgende:
Ah onze Turkse vrinden @:Hamzoef en @:Shaggy_2000 doen ook een duit in het zakje... _O-
Ik ben Nederlander hoor.

Ook geboren hier, maar dan nog kan ik heus wel inzien wat voor ellende alcohol aanricht. Van het ontwrichten van gezinnen door een ouder die alcohol gebruikt, tot verkeersongelukken door alcohol, tot duizenden alcoholgerelateerde geweldsdelicten noem het maar op. Ik weet dat er veel alcholgebruikers zijn in Nederland, maar als je er objectief naar kijkt kan je toch niet ontkennen dat het tot heel veel problemen.

Afschaffen moet ook geleidelijk gaan, mag best tien jaar duren. Anders komen mensen ook te snel in verweer. Zoiets moet je gefaseerd doen. Zoals afschaffen ZP lijkt te lukken, zou dit ook kunnen. Tegen afschaffen ZP is ook nog steeds wel wat weerstand, maar wel steeds minder. Over een paar jaar is het zo goed als weg. Het zou een zegen voor de maatschappij zijn als dat met alcohol ook zou lukken.
pi_195639616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:33 schreef K.Indertent het volgende:

Juist niet. Gooi het maar op tafel en open de discussie maar. Het wordt eens tijd om te stoppen voor anderen vast te houden aan eeuwenoude tradities en levensopvattingen als deze niet meer van deze tijd zijn, desondanks zou religie ook gewoon met de tijd mee moeten gaan.
Gewoon eens wat meer met jezelf bemoeien ipv met anderen en durf te accepteren dat anderen niet op jouw levensstijl zitten te wachten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:30 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639620
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:33 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Juist...

De enige reden dat types als Hamzoef hiervan van hun barkruk die ze niet hebben glibberen is omdat verbod op drank goed past in hun ideale islamitische wereld.

Meer niet... En dan hebben over 'eeuwenoude tradities'...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:36:28 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben Nederlander hoor.

Ook geboren hier, maar dan nog kan ik heus wel inzien wat voor ellende alcohol aanricht. Van het ontwrichten van gezinnen door een ouder die alcohol gebruikt, tot verkeersongelukken door alcohol, tot duizenden alcoholgerelateerde geweldsdelicten noem het maar op. Ik weet dat er veel alcholgebruikers zijn in Nederland, maar als je er objectief naar kijkt kan je toch niet ontkennen dat het tot heel veel problemen.

Afschaffen moet ook geleidelijk gaan, mag best tien jaar duren. Anders komen mensen ook te snel in verweer. Zoiets moet je gefaseerd doen. Zoals afschaffen ZP lijkt te lukken, zou dit ook kunnen. Tegen afschaffen ZP is ook nog steeds wel wat weerstand, maar wel steeds minder. Over een paar jaar is het zo goed als weg. Het zou een zegen voor de maatschappij zijn als dat met alcohol ook zou lukken.
En daarna?

Varkensvlees, hamzoef?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195639687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon eens wat meer met jezelf bemoeien ipv met anderen en durf te accepteren dat anderen niet op jouw levensstijl zitten te wachten.
We zijn het helemaal met elkaar eens.
pi_195639728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En daarna?

Varkensvlees, hamzoef?
Persoonlijk zie ik dat liever verdwijnen dan alcohol. Hoe wij met die varkens omgaan, dat is pas vergif voor de ziel.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:39:33 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639747
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:38 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik dat liever verdwijnen dan alcohol. Hoe wij met die varkens omgaan, dat is pas vergif voor de ziel.
Met koeien en kippen doen we dat veel beter ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:40:40 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195639777
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben Nederlander hoor.

Het zou pas een zegen voor de maatschappij zijn als we al die bemoeials die wel even voor anderen gaan bepalen wat goed voor ze is verbieden. Daar schieten we veel meer mee op.
pi_195639782
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En daarna?

Varkensvlees, hamzoef?
Hoe kom je daar nou weer bij? Het gaat in dit topic over een drug die tot veel problemen leidt, niet om varkensvlees.
pi_195639803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zou pas een zegen voor de maatschappij zijn als we al die bemoeials die wel even voor anderen gaan bepalen wat goed voor ze is verbieden. Daar schieten we veel meer mee op.
Rare anarchistische opvatting.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:41:52 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Het gaat in dit topic over een drug die tot veel problemen leidt, niet om varkensvlees.
Oh, gelukkig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:42:37 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195639852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hou je domineespraatjes lekker bij je, hebben wij er geen last van.
Maar dan hebben we nog steeds last van jouw prietpraatjes.
pi_195639855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

One step at a time. Varkens zijn veruit de meest intelligente dieren van die 3.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:44:38 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639902
Ik heb een schijthekel aan alcohol.

Derhalve koop ik het niet. Drink ik het niet. En associeer ik me ook vrij weinig met mensen die dat wel graag doen.

Geen verboden of afschaffingen voor nodig verder, geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:44:59 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195639912
Verbieden verbieden verbieden, jah _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195639944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Varkensvlees is sowieso erg ongezond, ongezonder dan kip of rund. Dat mag wat mij betreft dus best ontmoedigd worden. In bredere zin vind ik dat overmatige vleesconsumptie sowieso ontmoedigd moet worden. Maar verbieden gaat me te ver.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:46:39 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:43 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Maar dan hebben we nog steeds last van jouw prietpraatjes.
aldus de grote theoloog Shaggy, die niet weet wat polytheïsme is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:46:58 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Varkensvlees is sowieso erg ongezond, ongezonder dan kip of rund. Dat mag wat mij betreft dus best ontmoedigd worden. In bredere zin vind ik dat overmatige vleesconsumptie sowieso ontmoedigd moet worden. Maar verbieden gaat me te ver.
Ik dacht al, wanneer komt de aap uit de mouw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195639997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen verboden of afschaffingen voor nodig verder, geloof ik.
Dat zie je dan fout als je naar mijn opsomming van de negatieve headlines kijkt. De hele samenleving lijdt onder alcohol. Dat je drinkt is een ding, maar de realiteit ontkennen, daar kom je niet weg mee zonder een weerwoord.
pi_195640012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:.

Derhalve koop ik het niet. Drink ik het niet.
Het vervelende met alcohol is dat je toch de nadelige gevolgen kan ervaren ook al koop of gebruik je het zelf niet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:48:25 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Dat zie je dan fout als je naar mijn opsomming van de negatieve headlines kijkt. De hele samenleving lijdt onder alcohol. Dat je drinkt is een ding, maar de realiteit ontkennen, daar kom je niet weg mee zonder een weerwoord.
We lijden ook steeds meer onder religieuze dwingelandij.

Kom je ook niet mee weg zonder weerwoord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:48:37 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:49:00 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het vervelende met alcohol is dat je toch de nadelige gevolgen kan ervaren ook al koop of gebruik je het zelf niet.
Nee, echt? Zoals zo'n beetje met alles in het leven?

Geef nou maar gewoon toe dat dit een religieus dingetje voor je is, kunnen we verder
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kijk zo kijkt Hamzoef er dan ook tegenaan, maar iedereen ziet blinde razernij want oh nee hamzoef wil een kalifaat stichten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 19:49:30 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:49:47 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640068
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:49 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Kijk zo kijkt Hamzoef er dan ook tegenaan, maar iedereen ziet blinde razernij want oh nee hanzoef wil een kalifaat stichten
Ja, of iedereen die een biertje wil drinken rijdt per definitie zes kinderen, vijftien babykonijntjes en een oma dood.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640089
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het liefst zou je onwelgevallige meningen ook nog verbieden he?
Je projecteert, eenieder die naar boven scrollt ziet wie degene is die onwelgevallige meningen wil verbieden, de atheïst met reli-fobie.
pi_195640093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geef nou maar gewoon toe dat dit een religieus dingetje voor je is, kunnen we verder
Of stap er nou juist eens vanaf. Je kan 1001 redenen hebben om je standpunten toe te lichten en hij doet dat volgens mij zonder religie er bij te halen. Jij bent de enige die dat doet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:51:11 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195640121
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zie rookwaren, zie auto’s, zie religie, zie je hormonen, zie mensen, etc, etc...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:51:33 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:50 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Je projecteert, eenieder die naar boven scrollt ziet wie degene is die onwelgevallige meningen wil verbieden, de atheïst met reli-fobie.
Alleen ben ik geen atheïst. _O- Geloof niet dat Achja mij mijn kerkbeelden wil afpakken... Salafisten daarentegen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640153
quote:

[..]

Ja, of iedereen die een biertje wil drinken rijdt per definitie zes kinderen, vijftien babykonijntjes en een oma dood.
Midden in de nacht om half 3 ofzo inderdaad ja. Tell me about it.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:52:00 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:50 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Ik pleit nergens voor een verbod, dat zijn toch echt een paar anderen in dit topic. Leven en laten leven is mijn devies maar dat is bij leden van een bepaald geloof echt een brug of 30.550 te ver...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:52:07 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640160
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:50 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Of stap er nou juist eens vanaf. Je kan 1001 redenen hebben om je standpunten toe te lichten en hij doet dat volgens mij zonder religie er bij te halen. Jij bent de enige die dat doet.
Ik ken Hamzoef langer dan vandaag.

Het is 100% religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640167
quote:

[..]

Graag serieus blijven, ik weet dat je slimmer bent dan dit.

quote:
Dat is echt bezijden de waarheid hoor.
pi_195640185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alleen ben ik geen atheïst. _O-
Ik weet dat jij een gristen bent, heb je al 1000 keer verteld. :') Geef eerst het goede voorbeeld door het niet meer over jouw religie te hebben.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:53:11 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Graag serieus blijven, ik weet dat je slimmer bent dan dit.
[..]

Dat is echt bezijden de waarheid hoor.
Het is serieus en dat weet je donders goed
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:53:39 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:52 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Ik weet dat jij een gristen bent, heb je al 1000 keer verteld. :') Geef eerst het goede voorbeeld door het niet meer over jouw religie te hebben.
Waar heb ik het over mijn religie? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:54:07 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640231
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:51 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Midden in de nacht om half 3 ofzo inderdaad ja. Tell me about it.
Ofwel, die hyperbolen mogen alleen van een kant komen. Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640236
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik pleit nergens voor een verbod, dat zijn toch echt een paar anderen in dit topic. Leven en laten leven is mijn devies maar dat is bij leden van een bepaald geloof echt een brug of 30.550 te ver...
Leven en laten leven? Alcoholisten doden anderen, dus hoezo laten leven?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:54:40 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640252
quote:
15s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

:') :') :')

Doodstraf maar invoeren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is 100% religie.
Mijn religie komt dan ook overeen met de realiteit, dus het valt moeilijk te scheiden.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:55:56 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640281
Het niveau...

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:56:20 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:55 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Mijn religie komt dan ook overeen met de realiteit, dus het valt moeilijk te scheiden.
Nee hoor. Jouw realiteit. Niet die van anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ofwel, die hyperbolen mogen alleen van een kant komen. Helder.
Zeg ik dat? Ik veracht mensen die je proberen te vernederen en te kleineren met dat soort belachelijke stropoppen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:57:39 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640337
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:56 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik veracht mensen die je proberen te vernederen en te kleineren met dat soort belachelijke stropoppen.
Verachten nog wel.

Stroppoppen, zegt 'ie... Die van je medestanders over het hoofd gezien of zo?

Lees net dat 'alcoholisten' mensen doden. Aangezien er voor een geheel verbod wordt gepleit gaat dat dus ook over iemand die graag een biertje drinkt.

Opnieuw: niveautje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640343
quote:

[..]

Het is 100% religie.
Ik ken meerdere mensen die dit soort uitspraken bezigen. Het zijn stuk voor stuk arrogante betweters met een misplaatst superioriteitsgevoel waar de honden geen brood van lusten.
pi_195640355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :')

Doodstraf maar invoeren?
Graag geen alcoholisten in dienst nemen dan:

Er is veel opschudding geweest over zijn rechtszaak omdat hij de eerste persoon was waarbij de executie door middel van de elektrische stoel mislukte. Een dronken gevangenismedewerker had de stoel niet goed aangesloten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willie_Francis
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:58:40 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:58:53 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640361
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:57 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ik ken meerdere mensen die dit soort uitspraken bezigen. Het zijn stuk voor stuk arrogante betweters met een misplaatst superioriteitsgevoel waar de honden geen brood van lusten.
Wat vreemd dan dat het niet deze arrogante betweter is die voor anderen wil bepalen wat de overheid wel en niet moet afschaffen en verbieden.

*;
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verachten nog wel.

Stroppoppen, zegt 'ie... Die van je medestanders over het hoofd gezien of zo?

Lees net dat 'alcoholisten' mensen doden. Aangezien er voor een geheel verbod wordt gepleit gaat dat dus ook over iemand die graag een biertje drinkt.

Opnieuw: niveautje.
Veracht inderdaad. Dat het even helder en duidelijk moge zijn. Als je met poep komt, kun je poep terug verwachten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:59:42 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640379
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:59 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Veracht inderdaad. Dat het even helder en duidelijk moge zijn. Als je met poep komt, kun je poep terug verwachten.
Hoor je dat Shaggy?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat vreemd dan dat het niet deze arrogante betweter is die voor anderen wil bepalen wat de overheid wel en niet moet afschaffen en verbieden.

*;
Ik ook niet en Hamzoef ook niet. Als je zou hebben gelezen.
pi_195640394
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is serieus en dat weet je donders goed
Wat is serieus? Dat je volgens jou van alles net zoals problemen ervaart als van alcohol wanneer je het niet gebruikt? Kom op zeg.

Alcoholgebruik van anderen kan leiden tot de volgende problemen bij mensen die niet gebruiken :

- letsel, bedoeld of onbedoeld, bijvoorbeeld door geweld of een verkeersongeluk
-Verwaarlozing of misbruik van een kind, partner of anderen die van de zorg van de drinker afhankelijk zijn
- In gebreke blijven in een bepaalde sociale rol (partner, collega, werknemer, vriend)
- Schade aan andermans eigendom
- Toxische schade aan anderen (Foetaal Alcohol Syndroom)
- Verlies van gemoedsrust bij anderen (bijvoorbeeld wakker houden door geluidsoverlast)

Noem jij een een paar dingen die in dit opzicht voor net zoveel maatschappelijk overlast leiden als alcohol.

quote:

[..]

Het is 100% religie.
Zo goed ken je me blijkbaar niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 20:02:07 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:00:30 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640399
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:59 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ik ook niet en Hamzoef ook niet. Als je zou hebben gelezen.
Oh nee?

Laten we het Hamzoef nog eens vragen.

Moet de overheid alcohol geleidelijk aan gaan verbieden, totaal, ja of nee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:00:35 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640402
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:58 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Graag geen alcoholisten in dienst nemen dan:

Er is veel opschudding geweest over zijn rechtszaak omdat hij de eerste persoon was waarbij de executie door middel van de elektrische stoel mislukte. Een dronken gevangenismedewerker had de stoel niet goed aangesloten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willie_Francis
Maakt een alcoholist eens een keer iemand niet dood is het weer niet goed.. Wat wil je nou?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:01:32 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640423
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat is serieus? Dat je volgens jou van alles net zoals problemen ervaart als van alcohol wanneer je het niet gebruikt? Kom op zeg.

Alcoholgebruik van anderen kan leiden tot de volgende problemen bij mensen die niet gebruiken

-Verwaarlozing of misbruik van een kind, partner of anderen die van de zorg van de drinker afhankelijk zijn
- In gebreke blijven in een bepaalde sociale rol (partner, collega, werknemer, vriend)
- Verlies van gemoedsrust bij anderen (bijvoorbeeld wakker houden door geluidsoverlast)

Noem jij een een paar dingen die in dit opzicht voor net zoveel maatschappelijk overlast leiden als alcohol.
[..]

En die voorbeelden gelden enkel voor alcohol (op FAS na uiteraard)?

Serieus?

En dat moet een slimme, serieuze uiteenzetting zijn of zo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maakt een alcoholist eens een keer iemand niet dood is het weer niet goed.. Wat wil je nou?
Nou, lees verder:

Nadat de stroom werd ingeschakeld kreeg Francis een schok en schreeuwde hij herhaaldelijk: Stop it! Let me breathe!
pi_195640449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alcoholgebruik van anderen kan leiden tot de volgende problemen bij mensen die niet gebruiken

[..]

Ik zie je punt, maar vergroot dan het aanbod. Mensen hebben hun pleziertjes nodig en linksom of rechtsom halen ze die toch wel. Ik pleit voor een ruimhartiger drugsbeleid.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:02:45 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Nou, lees verder:

Nadat de stroom werd ingeschakeld kreeg Francis een schok en schreeuwde hij herhaaldelijk: Stop it! Let me breathe!
Goed dat je tegen de doodstraf bent in ieder geval
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:03:15 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Nou, lees verder:

Het is juist de bedoeling dat hij daar mee stopt he? Hij kan dat allemaal wel willen. :{w
pi_195640473
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goed dat je tegen de doodstraf bent in ieder geval
Ik ben voor 'nabestaanden bepalen' of de dader de doodstraf krijgt of niet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:03:42 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:03:51 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:03 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Ik ben voor 'nabestaanden bepalen' of de dader de doodstraf krijgt of niet.
Zo voorspelbaar :Z

Oh, en tegen de wetten in van dit land. Jammer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En die voorbeelden gelden enkel voor alcohol (op FAS na uiteraard)?

Waarom antwoord je met een wedervraag?
Noem dan eens een paar zaken, naast alcohol, die los van elkaar een zelfde breed effect hebben.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:04:39 #159
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195640511
Kan mij eerlijk gezegd niks schelen hoe gevaarlijk covid-19 wel of niet is, maar als er ooit een compleet alcoholverbod doorgevoerd wordt ga ik rellen met de viruswappies. Compleet doorgesnoven trouwens.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:05:26 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom antwoord je met een wedervraag?
Noem dan eens een paar zaken, naast alcohol, die los van elkaar een zelfde breed effect hebben.
- Carrièredrang en bijkomende oververmoeidheid
- Egoïsme
- Hyperkapitalisme
- Vrije marktfetisjisme
- Doorgeslagen individualisme
- Doorgeslagen materialisme

Prove me wrong, bro.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:05:29 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kan mij eerlijk gezegd niks schelen hoe gevaarlijk covid-19 wel of niet is, maar als er ooit een compleet alcoholverbod doorgevoerd wordt ga ik rellen met de viruswappies. Compleet doorgesnoven trouwens.
Wij gaan wel een Al Capone 2.0 operatie optuigen toch?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:06:12 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jazeker: KLB / Alcohol.

En anders staat hier wel ergens iets dergelijks tussen...
Maar het is echt geen religieus dingetje, mensen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:06:57 #164
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195640564
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:05 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Wij gaan wel een Al Capone 2.0 operatie optuigen toch?
Ook geen slecht idee. Never waste a good prohibition!
pi_195640596
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ook geen slecht idee. Never waste a good prohibition!
Kansen benutten _O_ oh wat een lol gaan wij hebben
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:09:12 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640641
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

- Carrièredrang en bijkomende oververmoeidheid
- Egoïsme
- Hyperkapitalisme
- Vrije marktfetisjisme
- Doorgeslagen individualisme
- Doorgeslagen materialisme

Prove me wrong, bro.
Allemaal dingen waar ik hartgrondig tegen ben, maar waarvan ik overtuigd ben dat de schadelijke effecten voor de samenleving een minder breed scala bestrijken. Hyperkapitalisme daargelaten wellicht.

De uitwerking van egoïsme zijn waarschijnlijk nog verreikender, maar dat kan je zo moeilijk afschaffen hè.
pi_195640655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

So what als het wel een religieus dingetje is? Moet je per se vanuit het communisme gaan redeneren voordat jij het accepteert _O-
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:10:18 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640661
Je zou bijna PVV'er worden van dit soort topics.

Bijna.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Allemaal dingen waar ik hartgrondig tegen ben, maar waarvan ik overtuigd ben dat de schadelijke effecten voor de samenleving een minder breed scala bestrijken. Hyperkapitalisme daargelaten wellicht.

De uitwerking van egoïsme zijn waarschijnlijk nog verreikender, maar dat kan je zo moeilijk afschaffen hè.
Minder breed...

Het aantal burnouts alleen al bevestigt dat dat helemaal niet 'minder schadelijk' is... maar goed, daar is geen hoofdstuk in een heilig boek over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:10:34 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640673
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

So what als het wel een religieus dingetje is? Moet je per se vanuit het communisme gaan redeneren voordat jij het accepteert _O-
Self-destruction in 3,2,1...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Man naar mn hart ben je.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:11:41 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640694
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Dus feitelijk een verbod willen vanwege je religieuze overtuiging maar er voor de vorm en camouflage allerlei andere redenen er aan de haren bijslepen... :') _!
pi_195640702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Fijn dat je dit eindelijk aanneemt.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:12:30 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640711
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus feitelijk een verbod willen vanwege je religieuze overtuiging maar er voor de vorm en camouflage allerlei andere redenen er aan de haren bijslepen... :') _!
Zei ik toch in het begin al.

Let maar op, de volgende stap is varkensvlees, dan komt het 'gescheiden onderwijs' weer om de hoek kijken... nou ja, je kent het...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640731

September 2021 ook bij u in de bioscoopzalen. Starring @PiyeReloaded en @SebbK.Indertent
pi_195640754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je zou bijna PVV'er worden van dit soort topics.

Bijna.
[..]

Minder breed...

Het aantal burnouts alleen al bevestigt dat dat helemaal niet 'minder schadelijk' is... maar goed, daar is geen hoofdstuk in een heilig boek over.
Daar heb ik zo ook mijn opvattingen over, maar in tegenstelling tot mijn afkeer van alcohol, is dat wel religieus ingegeven, en off-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 20:13:55 ]
pi_195640794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Let maar op, de volgende stap is varkensvlees, dan komt het 'gescheiden onderwijs' weer om de hoek kijken... nou ja, je kent het...
Wie pleit er hier precies voor een verbod op varkensvlees?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:15:06 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640795
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

Uiteraard ken ik het. Ik ken Jan Rap en zijn maat ook al wat langer dan vandaag. ;)
pi_195640797
quote:

[..]

Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:15:34 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
_O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:16:24 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640837
quote:

_O- _O- _O-
pi_195640850
quote:

[..]

Als hij poep zou praten zou ik zeggen je hebt gelijk, maar hij heeft gewoon steekhoudende argumenten. Stop nou eens zo met blindstaren. Ik ben het niet met alles van hem eens, maar hij maakt een sterke case. Dat ontkennen en afserveren op religie is gewoon een zwaktebod.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:16:51 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640858
Tja...

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wie pleit er hier precies voor een verbod op varkensvlees?
Ik. Al geef ik de voorkeur aan stapsgewijs.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:18:21 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640897
Echt genot dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640898
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:17 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:19:07 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640910
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:16 schreef K.Indertent het volgende:

Als hij poep zou praten zou ik zeggen je hebt gelijk, maar hij heeft gewoon steekhoudende argumenten. Stop nou eens zo met blindstaren. Ik ben het niet met alles van hem eens, maar hij maakt een sterke case. Dat ontkennen en afserveren op religie is gewoon een zwaktebod.
pi_195640916
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:17 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ben je ook voor verbod op rundvlees?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 20:21:36 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:19:51 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640922
quote:

[..]

14 eeuwen geleden misschien ja. Intussen is er zoveel tijd voorbij gegaan dat het inmiddels sociaal maatschappelijk is geaccepteerd. Het nu verbieden gaat problemen opleveren. Kijk nou alleen al naar de VS.
pi_195640938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben je ook tegen verbod op rundvlees?
TZT moeten we er helemaal van af, maar de technologie staat niet stil. Dat gaat nog wel goedkomen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:20:37 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640941
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:16 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Niet als dat de enige reden is waarom hij tegen is. En dat is hij.

Ofwel, keep your religion out of my politics.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tegen een verbod???
Ik las hem iets te snel, maar ik denk wel te begrijpen wat hij bedoeld.
pi_195640959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tegen een verbod???
Sorry, halverwege mijn zin geherformuleerd, maar niet goed aangepast.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:22:30 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195640963
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

TZT moeten we er helemaal van af, maar de technologie staat niet stil. Dat gaat nog wel goedkomen.
Wie is ook weer de arrogante betweter
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195640969
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ofwel, keep your religion out of my politics.
Desondanks ben jij de enige partij die het er steeds bij betrekt. Hamzoef heeft 1001 argumenten aangedragen en geen ervan zijn religieus van aard.
pi_195640979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wie is ook weer de arrogante betweter
:D touche, ik sprak vanuit persoonlijke voorkeur en visie voor de toekomst.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:20 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195640998
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef K.Indertent het volgende:
Desondanks ben jij de enige partij die het er steeds bij betrekt. Hamzoef heeft 1001 argumenten aangedragen en geen ervan zijn religieus van aard.
Praatjes voor de buhne noemen we dat.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:24:27 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641002
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wij zijn het regelmatig oneens, dat geeft niets. Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik me op dit forum begeef, vermits ik graag met andere inzichten in aanraking kom. Ik vind het wel jammer dat je iets wat feitelijk juist niet voor waar aan wil nemen, en mij daarmee eigenlijk ook impliciet als leugenaar wegzet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 20:26:00 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:25:56 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wij zijn het regelmatig oneens, dat geeft niets. Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik me op dit forum begeef, vermits ik graag met andere inzichten in aanraking kom. Ik vind het wel jammer dat je iets wat feitelijk juist niet voor waar aan wil nemen, en maar daarmee eigenlijk ook impliciet als leugenaar wegzet.
Tot op heden zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat het niet religieus is. Je laatste uiteenzetting versterkt dat enkel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Praatjes voor de buhne noemen we dat.
Dus jij bent één van die dode zielen waar ik zo vreselijk moe van word en weerzin tegen aan het ontwikkelen ben. Als je poep praat oke, als je een punt hebt ben jij misschien wel voor de bühne bezig.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:26:37 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641056
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Dus jij bent één van die dode zielen waar ik zo vreselijk moe van word en weerzin tegen aan het ontwikkelen ben. Als je poep praat oke, als je een punt hebt ben jij misschien wel voor de bühne bezig.
Joehoe... Shaggy zegt het gewoon letterlijk hoor
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tot op heden zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat het niet religieus is. Je laatste uiteenzetting versterkt dat enkel.
Geen enkele reden? Misschien omdat ik zeg? Dat je daar geen enkele waarde aan toekent vind ik jammer. Ik lieg echt zelden.

Welke laatste uiteenzetting versterkt wat precies?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:27:22 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195641075
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef K.Indertent het volgende:

Ik verzin het niet he?
pi_195641082
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Joehoe... Shaggy zegt het gewoon letterlijk hoor
Ik stoor me aan jouw interactie met Hamzoef. Shaggy heb ik al die tijd niet eens opgemerkt.
pi_195641090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik verzin het niet he?
Jawel dat doe je wel _O_ _O-
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:28:12 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:28:26 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641101
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geen enkele reden? Misschien omdat ik zeg? Dat je daar geen enkele waarde aan toekent vind ik jammer. Ik lieg echt zelden.

Welke laatste uiteenzetting versterkt wat precies?
Jij brengt onder andere geluidsoverlast als een probleem van alcohol, correct?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641108
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat hebben we door ja... :')
Je verzint het niet he?
pi_195641124
Misschien kunnen we de handel of vlees ook verbieden, zodat er geen corna kan verspreiden bij die vleesverwerkers
.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:29:23 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641134
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef Fer het volgende:
Misschien kunnen we de handel of vlees ook verbieden, zodat er geen corna kan verspreiden bij die vleesverwerkers
Misschien gewoon leven verbieden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:29:47 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195641144
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:28 schreef K.Indertent het volgende:

Je verzint het niet he?
Je reageert nochtans zelf op hem waar hij het over religie etc heef... :')

quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef K.Indertent het volgende:

14 eeuwen geleden misschien ja. Intussen is er zoveel tijd voorbij gegaan dat het inmiddels sociaal maatschappelijk is geaccepteerd. Het nu verbieden gaat problemen opleveren. Kijk nou alleen al naar de VS.
quote:
En een like van Hamzoef, nou de cirkel is weer rond he?
pi_195641147

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 20:30:10 ]
pi_195641164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij brengt onder andere geluidsoverlast als een probleem van alcohol, correct?
Correct. Wat heeft dat met religie te maken?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:30:47 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641167
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef Hamzoef het volgende:

... je uiteenzetting aangaande de kwalen van alcohol...

Die, op FAS na, een op een inzetbaar zijn op vrijwel elk ander middel/persoon/fenomeen... incluis RELIGIE.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641170
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Allemaal smoesjes. Roken, vuurwerk, Zwarte Piet, en nog meer voorbeelden, worden rustig bij beetje afgeschaft zodra de elite het wil. Ze hebben genoeg propaganda-tools om iets aan te moedigen of juist niet-cool meer te maken.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:31:17 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Correct. Wat heeft dat met religie te maken?
Nog niets.

Verder is het alcohol dat leidt tot in gebreke blijven tov je partner, correct?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... je uiteenzetting aangaande de kwalen van alcohol...

Die, op FAS na, een op een inzetbaar zijn op vrijwel elk ander middel/persoon/fenomeen... incluis RELIGIE.
Ik ben je echt even kwijt hoor. Al zou dat zo zijn. Wat is aan die uiteenzetting is het dat je doet vermoeden dan mijn aversie tegen alcohol religieus ingegeven zou zijn?
pi_195641260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je reageert nochtans zelf op hem waar hij het over religie etc heef... :')
[..]

[..]

En een like van Hamzoef, nou de cirkel is weer rond he?
Ja absoluut man. Als je geen steekhoudende argumenten aan kunt dragen kun je beter misschien wegblijven van de discussie.
pi_195641265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog niets.

Verder is het alcohol dat leidt tot in gebreke blijven tov je partner, correct?
Dat kan ja. Je punt?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:34:58 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641286
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben je echt even kwijt hoor. Al zou dat zo zijn. Wat is aan die uiteenzetting is het dat je doet vermoeden dan mijn aversie tegen alcohol religieus ingegeven zou zijn?
... juist OMDAT je steeds inzet op alcohol, terwijl al die andere zaken (op FAS na) gewoon een op een tot andere middelen/mensen/fenomenen te herleiden zijn.

Dus dan rijst vanzelf de vraag: vanwaar die wens tot het verbieden van JUIST alcohol?

Mijn vermoeden: omdat dat beter past in wat jij een wenselijke samenleving vindt... en dat is de islamistische.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:35:23 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan ja. Je punt?
Reeds gemaakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:35:49 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195641306
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:34 schreef K.Indertent het volgende:
Ja absoluut man. Als je geen steekhoudende argumenten aan kunt dragen kun je beter misschien wegblijven van de discussie.
Wordt religie nou aangedragen als reden of niet?
pi_195641321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja. Door jou en Etto als ik het allemaal een beetje op waarde heb geschat.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:37:13 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641343
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:36 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ja. Door jou en Etto als ik het allemaal een beetje op waarde heb geschat.
Uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:38:11 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195641394
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

De tegenpartij komt ook aan met religie. Hangt er maar net vanaf wat je onder religie verstaat.

quote:
“Feminists attempt to live by a code of conduct that reflects their values and conforms with guidance from Feminist leaders and teachers.

For many active members of the movement, Feminism involves holidays, rituals, and gatherings not dissimilar to religious worship.”

“Feminism is a religion,” argues ACLU lawyer
Bron: https://digitalcommons.wc(...)e=1739&context=jgspl
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:39:15 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195641436
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Feminisme??? _O-
geldt ook voor alle andere -ismes.
pi_195641455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... juist OMDAT je steeds inzet op alcohol, terwijl al die andere zaken (op FAS na) gewoon een op een tot andere middelen/mensen/fenomenen te herleiden zijn.

Dus dan rijst vanzelf de vraag: vanwaar die wens tot het verbieden van JUIST alcohol?
Omdat alcohol tot al die genoemde problemen leidt, en daarmee verder gaat dan de door jou genoemde problemen. Welke ik overigens ook graag aan zou pakken, maar een alcoholverbod is nou eenmaal makkelijker ingevoerd dan een verbod op egoïsme. Ik hoop dat ook jij dat begrijpt.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Reeds gemaakt.
Mij ontgaat het echt. En nee, dat is geen onwil mijnerzijds.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:40:59 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:38 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

De tegenpartij komt ook aan met religie. Hangt er maar net vanaf wat je onder religie verstaat.
[..]

Jemig wat totaal niet verwacht zeg, dat je feminisme problematisch vindt.

Hoe zou dat toch komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zalig zijn de armen van geest...
pi_195641521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe zou dat toch komen.
Gezond verstand.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:42:42 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:42 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Gezond verstand.
Misschien ook fijn voor de dames en heren alhier als je even je licht laat schijnen over het thema homoseksualiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe zou dat toch komen.
Feminisme is ook problematisch. Gelijkwaardigheid is het streven, niets meer niets minder.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:44:10 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641590
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:43 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Feminisme is ook problematisch. Gelijkwaardigheid is het streven, niets meer niets minder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat alcohol tot al die genoemde problemen leidt, en daarmee verder gaat dan de door jou genoemde problemen. Welke ik overigens ook graag aan zou pakken, maar een alcoholverbod is nou eenmaal makkelijker ingevoerd dan een verbod op egoïsme. Ik hoop dat ook jij dat begrijpt.
[..]

Mij ontgaat het echt. En nee, dat is geen onwil mijnerzijds.
Toch, veel van de uitwassen van zowel egoisme, doorgeslagen kapitalisme, alsook de vlucht van sommigen in drank, drugs en andere verslavingen komt deels voort uit de manier waarop onze samenleving is ingericht (competitief). Daaraan sleutelen zouden excessen in bredere zin kunnen verminderen.
pi_195641602
quote:
Gooi anders religie op als argument waarom ik er blind voor blijf.
pi_195641605
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien ook fijn voor de dames en heren alhier als je even je licht laat schijnen over het thema homoseksualiteit.
Er is geen homo-gen.

quote:
Wetenschappers hebben afgerekend met het idee dat er een of meerdere genen zijn die homoseksualiteit bepalen. Op basis van een studie van bijna een halfmiljoen personen die hun genetische gegevens aan UK Biobank of 23andMe hadden gedoneerd, en bereid waren een vragenlijst over hun seksuele gedrag in te vullen, concluderen de onderzoekers dat homoseksualiteit polygenetisch van aard is: verschillende genen kunnen er in samenhang met de omgeving invloed op hebben:

A vast new study has quashed the idea that a single “gay gene” exists, scientists say, instead finding homosexual behaviour is influenced by a multitude of genetic variants which each have a tiny effect.

The researchers compare the situation to factors determining a person’s height, in which multiple genetic and environmental factors play roles.

“[This study] highlights both the importance of the genetics as well as the complexity of the genetics, but genetics is not [the] whole story,” said Dr Benjamin Neale, co-author of the study from the Broad Institute in the US.

Writing in the journal Science, an international team of researchers report how they drew on existing genetic databases to conduct the largest study yet into genetics and same-sex sexual behaviour.

In the first part of the study, they looked at data from about 500,000 individuals collected as part of the UK Biobank project: about 4% of men and nearly 3% of women said they had ever had a same-sex sexual experience. The team stress that they did not focus on identity or orientation, and did not include transgender individuals.

By looking at sexual behaviour and relatedness of individuals, they estimated that about a third of the variation in same-sex behaviour is explained by genetics. That, they say, chimes with previous twin studies that put the figure at about 30% to 50%.

Dr Brendan Zietsch, co-author of the research from the University of Queensland in Australia, said that does not mean the rest is due to upbringing or culture. “For example, it is thought that non-genetic factors before birth, such as the hormonal environment in the womb, also play an important role,” he told the Guardian.

The team then looked at which genetic variants might be behind the link, using data from more than 400,000 participants in the UK Biobank project and more than 68,000 individuals whose data was collected by the company 23andMe.

Researchers found five genetic variants – tiny differences in DNA – that showed a clear link to same-sex sexual behaviour, two in both men and women, two found only in men and one found only in women. The team believe one, found only in men, might be involved in sex hormone regulation, not least because it is linked to male-pattern balding.

Even taken together, though, these five genetic variants explain less than 1% of the variation in same-sex behaviour among participants – suggesting many other variants are involved, each playing a very small role.

Neale stressed that the scale of the influence of non-genetic factors, complexities of sexual behaviour, and difficulties in precisely measuring the size of any variant’s effects, means it is not possible to use genetic information to predict whether an individual will have same-sex partners.

Bron: https://www.theguardian.c(...)a-of-single-gay-gene
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:45:22 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641618
schit-te-rend.

Ga door shaggy
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Toch, veel van de uitwassen van zowel egoisme, doorgeslagen kapitalisme, alsook de vlucht van sommigen in drank, drugs en andere verslavingen komt deels voort uit de manier waarop onze samenleving is ingericht (competitief). Daaraan sleutelen zouden excessen in bredere zin kunnen verminderen.
Deze man. Wil je met me trouwen?
pi_195641661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Volledig eens uiteraard. Die correlatie tussen de door EttovanBelgie aangehaalde problemen en de vlucht in alcohol of andere drugs is ook evident.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:46:46 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641665
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Gooi anders religie op als argument waarom ik er blind voor blijf.
Lees gewoon even de epistels van imam Shaggy, die ons domme Westerlingen even oeroude wijsheden over drank, vrouwen en flikkers komt vertellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
schit-te-rend.

Ga door shaggy
"Demi Moore verkracht door haar moeders toedoen? Ze vertelt over haar relaties, drugs- en alcoholverslavingen en hoe ze hierdoor een miskraam opliep en bijna verdronk"
pi_195641741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Lees gewoon even de epistels van imam Shaggy, die ons domme Westerlingen even oeroude wijsheden over drank, vrouwen en flikkers komt vertellen.
Je had een discussie met Hamzoef. Ik heb intens veel respect voor hoe hij jullie te woord blijft staan na herhaalde demonisering. Shaggy ben jij mee in gesprek.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:50:15 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641758
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:49 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Je had een discussie met Hamzoef. Ik heb intens veel respect voor hoe hij jullie te woord blijft staan na herhaalde demonisering. Shaggy ben jij mee in gesprek.
Demonisering... zoals het wegzetten van iemand die graag bier drinkt als potentieel gevaar voor de samenleving...

Echt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195641771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Demonisering... zoals het wegzetten van iemand die graag bier drinkt als potentieel gevaar voor de samenleving...

Echt...
Nee. Door hem constant woorden in de mond te leggen die hij niet gebruikt.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:52:43 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195641826
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:50 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Nee. Door hem constant woorden in de mond te leggen die hij niet gebruikt.
Uhm ja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat religie zijn drijvende motor is ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:54:27 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195641892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm ja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat religie zijn drijvende motor is ja.
Snap je dus dat met jou in discussie gaan voor hem zal voelen als aan een dood paard te trekken? Er is niets frustrerender dan dat!
pi_195642716
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:54 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Snap je dus dat met jou in discussie gaan voor hem zal voelen als aan een dood paard te trekken? Er is niets frustrerender dan dat!
Dat zal.

Apart. Ik heb vaak hetzelfde idee/gevoel als ik in "discussie" geraak met iemand die geen problemen ziet in de islam.

Zie hier het gapende gat, alwaar wederzijdse frustratie groeit, en alleen maar door zal groeien.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:21:59 #253
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195642936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:49 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Relevant vanwege het dikgedrukte.
[..]

Bron: https://www.deagel.com/forecast
Welk punt probeer je hier nu mee te maken in relatie tot het voorgestelde verbod op alcohol?

Iets in de trant van: "Dat een simpel verbod op alcohol al op weerstand stuit, toont aan dat de Westerse wereld geen echte problemen kent als men zich hier al druk over maakt?"

Of iets anders?
pi_195642964
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat zal.

Apart. Ik heb vaak hetzelfde idee/gevoel als ik in "discussie" geraak met iemand die geen problemen ziet in de islam.

Zie hier het gapende gat, alwaar wederzijdse frustratie groeit, en alleen maar door zal groeien.
Precies. Daarom lekker een vijand maken van iets dat onaantastbaar is. Een ideologie of geloof of overtuiging is niet te bestrijden. Jij vecht een strijd die je niet kan winnen.
pi_195643111
quote:

[..]

Zo rollen religieuzen. Kijk naar christenen; zondag is de dag des heren, dus geen zaken doen. En dan vanuit het "familie-samen-zijn" anderen mensen wijsmaken dat ze ook op zondag niet naar de winkel mogen "hoeven".

Stel je Jehova getuigen voor (vieren niet hun eigen verjaardag) die een politieke partij op richten en zo proberen om verjaardagen uit te bannen met een smoesje met iets van "egoïsme" of wat dan ook. Of het algemeen verbieden van bloedtransfusies, met een dom kutsmoesje. 8)7

Niemand zou Jehova's nog serieus nemen. Maar bij christenen doen we dat wel, met hun regeltjes voor anderen en hun smoesjes. Evenals moslims.

Knettergek. 8)7
pi_195643192
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:22 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Precies. Daarom lekker een vijand maken van iets dat onaantastbaar is. Een ideologie of geloof of overtuiging is niet te bestrijden. Jij vecht een strijd die je niet kan winnen.
Staan voor je normen en waarden zijn heel belangrijk.

Daarom zal het moderne westen en de islamitische wereld nooit samen kunnen gaan en zullen de verschillen alleen maar voor meer spanningen en problemen gaan zorgen.
pi_195643229
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Daarom zal het moderne westen en de islamitische wereld nooit samen kunnen gaan en zullen de verschillen alleen maar voor meer spanningen en problemen gaan zorgen.
Staan voor je normen en waarden is inderdaad zo belangrijk. Welkom in Nederland maat, hier genieten we vrijheid en anders zullen we ervoor sterven.
pi_195643239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat? :?
Jouw dubbele agenda is wel heel erg overduidelijk. Het interesseert me niet wanneer mensen vanwege geloofsovertuigingen geen alcohol drinken, maar laat mij en mijn mede-Europeanen, die wél graag alcohol drinken, gewoon met rust.

En bovendien, waarom is alcohol - vanwege volksgezondheid - wél een probleem, maar is bijv. luchtverontreiniging (geen enkel stukje Europa kent zulke luchtverontreiniging als noordwest Europa, waaronder Nederland) dan ineens weer geen probleem? Mag je als gewone burger alleen onvrijwillig vergiftigd worden omdat het de happy few geld oplevert?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:31:42 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195643243
Dat krijg je ervan als je zonder weerstand je alle vrijheden laat ontnemen. Dan gaan ze steeds een stapje verder. Corona is het droomscenario van de machtsgeile ambtenaar.
The End Times are wild
pi_195643269
Gezichtsbedekking, alcoholverbod. Is dit corona of de Islamitische staat?
pi_195643274
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Grappig ook als ik jouw sig en dat andere ding lees. Je lijkt ergens voor te staan, maar het lijkt tegelijkertijd heel hol en inhoudsloos.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:33:40 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195643302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Jouw dubbele agenda is wel heel erg overduidelijk. Het interesseert me niet wanneer mensen vanwege geloofsovertuigingen geen alcohol drinken, maar laat mij en mijn mede-Europeanen, die wél graag alcohol drinken, gewoon met rust.

En bovendien, waarom is alcohol - vanwege volksgezondheid - wél een probleem, maar is bijv. luchtverontreiniging (geen enkel stukje Europa kent zulke luchtverontreiniging als noordwest Europa, waaronder Nederland) dan ineens weer geen probleem? Mag je als gewone burger alleen onvrijwillig vergiftigd worden omdat het de happy few geld oplevert?
Specifiek Nederland kent (samen met delen van Vlaanderen) de grootste mate van luchtvervuiling. Hier rookt iedereen het equivalent van tussen de 3-6 sigaretten per dag. Toch worden er steeds meer vrachtwagens en distributiecentra naar Nederland, Distributieland gelokt. Omdat een individuele ondernemer daar een paar euro aan verdient.
The End Times are wild
pi_195643341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Specifiek Nederland kent (samen met delen van Vlaanderen) de grootste mate van luchtvervuiling. Hier rookt iedereen het equivalent van tussen de 3-6 sigaretten per dag. Toch worden er steeds meer vrachtwagens en distributiecentra naar Nederland, Distributieland gelokt. Omdat een individuele ondernemer daar een paar euro aan verdient.
Daar kun je dat land aan de andere kant van de oceaan tezamen met ons stemgedrag voor bedanken.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:35:40 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195643343
Ze kunnen beter het roken geheel verbieden. Daar gaan ieder jaar opnieuw 20.000 mensen aan dood. Een veelvoud van de corona-doden. Met of zonder alcohol.
The End Times are wild
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:36:00 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195643356
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:35 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Daar kun je dat land aan de andere kant van de oceaan tezamen met ons stemgedrag voor bedanken.
China?
The End Times are wild
pi_195643401
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:32 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Grappig ook als ik jouw sig en dat andere ding lees. Je lijkt ergens voor te staan, maar het lijkt tegelijkertijd heel hol en inhoudsloos.
Dat mag jij vinden.
pi_195643425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

China?
Als je ergens anders woont dan in Nederland zou dat zeker kunnen.

quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
Ben ik van overtuigd zelfs.
pi_195643463
quote:

[..]

Dan ken ik nog wel een bepaalde als religie vermomde ideologie met de nodige doden op zijn naam, alle aanhangers daarvan dan ook maar niet meer laten leven?
pi_195643496
quote:
,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”
Ja, 19de eeuwse toestanden dus. _O-

Als denk aan de stijl, de muziek, alles van de Roaring Twenties, klinkt het haast aanlokkelijk.

Maar nee, realiteit is niet zoals een film.

Bizar slecht idee dus.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_195643549
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, 19de eeuwse toestanden dus. _O-

Als denk aan de stijl, de muziek, alles van de Roaring Twenties, klinkt het haast aanlokkelijk.

Maar nee, realiteit is niet zoals een film.

Bizar slecht idee dus.
Deze man. Het heeft inderdaad wel bizar veel charme en charisma :D
pi_195643564
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:39 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Als je ergens anders woont dan in Nederland zou dat zeker kunnen.
[..]

Ben ik van overtuigd zelfs.
Daar mag jij van overtuigd zijn.

Kun je dat ook onderbouwen of ga jij nu je zelf schuldig maken aan de holle retoriek waar je mij nu van beticht?
pi_195643598
quote:

[..]

_O-
pi_195643604
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:27 schreef SpaceOddity het volgende:

Stel je Jehova getuigen voor (vieren niet hun eigen verjaardag) die een politieke partij op richten en zo proberen om verjaardagen uit te bannen met een smoesje
Zoals wel vaker maak je je weer behoorlijk belachelijk.
Ik vier ook geen verjaardagen, maar heb er geen enkele last van als anderen dat wel willen doen. Leven en laten leven luidt mijn devies in dezen.

Bij alcoholgebruik ligt dat héél anders zoals reeds eerder in dit topic toegelicht. Als je dat onderscheid niet kunt maken, is je tunnelvisie nog wat erger dan ik al dacht.
pi_195643611
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Daar mag jij van overtuigd zijn.

Kun je dat ook onderbouwen of ga jij nu je zelf schuldig maken aan de holle retoriek waar je mij nu van beticht?
Dat heb ik zojuist gedaan. Je staat voor gelijkheid en wil tegelijkertijd een geloof, welke een geschatte 33% van de wereldbevolking aanhangt, een vijand maken. Dat is hol, dat bestaat niet, dat is poep.
pi_195643671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

Dat is ook een probleem, dat zal ik niet bestrijden. Misschien nog wel een groter probleem vermits je je daar nog moeilijker aan kunt onttrekken.
pi_195643719
Net als beweren dat je rechtvaardig bent en dan uitsluitend met je vingertje wijzen naar de ander overigens.
pi_195643724
quote:

[..]

Gezien de onophoudelijke, stelselmatige wantoestanden in de islamitische wereld zou de herinvoering van alcohol misschien niet eens zo'n slecht idee zijn...
pi_195643937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Precies mijn mening. Vergeet overigens de glastuinbouw niet: totaal niet levensvatbaar, maar ze mogen wel (vrijwel) belastingvrij gigantische hoeveelheden gas verstoken en voor onnatuurlijke bevolkingsgroei zorgen met het naar Nederland halen van oost-Europese arbeidskrachten...
pi_195644026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Precies mijn mening. Vergeet overigens de glastuinbouw niet: totaal niet levensvatbaar, maar ze mogen wel (vrijwel) belastingvrij gigantische hoeveelheden gas verstoken en voor onnatuurlijke bevolkingsgroei zorgen met het naar Nederland halen van oost-Europese arbeidskrachten...
Jep, de samenleving heeft de lasten, een paar ondernemers de lusten. Zo rolt het kapitalisme nu eenmaal.
pi_195644136
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jep, de samenleving heeft de lasten, een paar ondernemers de lusten. Zo rolt het kapitalisme nu eenmaal.
De houtrot gaat door helemaal tot het fundament vriend. Dat is het hele probleem. We willen het huis niet afbreken, maar het fixen met pleisterwerk.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:06:19 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195644429
quote:

[..]

Dat is ook zo bizar inderdaad. Bejaarden moeten de kou in want hun kacheltjes laten de dijken overstromen. Maar wat er in de kassen aan gas verstookt wordt is werkelijk enorm.
De enige reden dat die hier in Nederland kan voortbestaan is dat ze dat gas zo goedkoop krijgen. Tegen marktconforme prijzen was het kansloos hier in Nederland.
The End Times are wild
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:07:59 #282
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195644496
quote:

[..]

Niet levensvatbaar? Je weet dat de glastuinbouw zo'n beetje de volledige energie van het gebruikte gas benut met WKK's? De CO2 die vrijkomt wordt weer de terug in de kas gepompt voor groei van de gewassen en daarnaast leveren de WKK's ook weer elektriciteit terug aan het net voor de gestegen vraag van huishoudens en bedrijven.
pi_195644501
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zoals wel vaker maak je je weer behoorlijk belachelijk.
Och wat zijn we weer vriendelijk.
quote:
Ik vier ook geen verjaardagen, maar heb er geen enkele last van als anderen dat wel willen doen. Leven en laten leven luidt mijn devies in dezen.
Je negeert het andere voorbeeld maar even, waar christenen anderen hun zondagsrust op willen leggen? Wat makkelijk.
quote:
Bij alcoholgebruik ligt dat héél anders zoals reeds eerder in dit topic toegelicht. Als je dat onderscheid niet kunt maken, is je tunnelvisie nog wat erger dan ik al dacht.
Ja mijn tunnelvisie is echt heel erg ja. Religieuzen en hun smoesjes vallen nu eenmaal heel makkelijk door de mand. Ik trap niet meer in in die onzin. Onzin waar moslims zelf overigens een eigen begrip voor hebben verzonnen; dawataal.
Overigens pleitte ik al voor een algeheel alcoholverbod in de horeca.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:46 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Dat heb ik zojuist gedaan. Je staat voor gelijkheid en wil tegelijkertijd een geloof, welke een geschatte 33% van de wereldbevolking aanhangt, een vijand maken. Dat is hol, dat bestaat niet, dat is poep.
Ik wil geen vijand maken, dat maak jij ervan.

Ik geef enkel aan: islam en de moderne westerse wereld gaan niet samen. Punt.
Wat is nu het probleem?
pi_195644553
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Och wat zijn we weer vriendelijk.
[..]

Je negeert het andere voorbeeld maar even, waar christenen anderen hun zondagsrust op willen leggen? Wat makkelijk.
[..]

Ja mijn tunnelvisie is echt heel erg ja. Religieuzen en hun smoesjes vallen nu eenmaal heel makkelijk door de mand. Ik trap niet meer in in die onzin. Onzin waar moslims zelf overigens een eigen begrip voor hebben verzonnen; dawataal.
Overigens pleitte ik al voor een algeheel alcoholverbod in de horeca.
[..]

Ik wil geen vijand maken, dat maak jij ervan.

Ik geef enkel aan: islam en de moderne westerse wereld gaan niet samen. Punt.
Wat is nu het probleem?
Zowel 'islam' als de 'moderne westerse wereld' zijn geen statisch gegeven. Het denken in problemen ipv oplossingen zie ik als het vijand willen maken van zaken die niet in jouw straatje passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 22:09:53 ]
pi_195644611
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:09 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Zowel 'islam' als de 'moderne westerse wereld' zijn geen statisch gegeven. Het denken in problemen ipv oplossingen zie ik als het vijand willen maken van zaken die niet in jouw straatje passen.
De UVRM en de Cairo verklaring gaan nooit samen, aanhangers van beide dus ook niet.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:12:21 #286
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195644653
quote:

[..]

Toch bijzonder dat er nog steeds zoveel mensen naar het Westen willen komen, ondanks het feit dat we zo ontzettend achterlopen en zulke slechte gewoontes hebben.
pi_195644686
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De UVRM en de Cairo verklaring gaan nooit samen, aanhangers van beide dus ook niet.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Blijkbaar wel, want je zegt hier werkelijk waar helemaal niets mee.
pi_195644730
Fans van de kleur rood gaan niet samen met fans van de kleur blauw. Jezus wat dom.
pi_195644757
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:13 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want je zegt hier werkelijk waar helemaal niets mee.
Okee, de UVRM en de Cairo V gaan samen.
Als jij het zegt! ^O^
pi_195644774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

Niet levensvatbaar? Je weet dat de glastuinbouw zo'n beetje de volledige energie van het gebruikte gas benut met WKK's? De CO2 die vrijkomt wordt weer de terug in de kas gepompt voor groei van de gewassen en daarnaast leveren de WKK's ook weer elektriciteit terug aan het net voor de gestegen vraag van huishoudens en bedrijven.
Maar zouden ze Nederlanders in die kassen moeten laten werken, dan konden ze vandaag al uitstel van betaling aanvragen. Het is gewoon geen levensvatbare industrie.

Over dat gas wordt overigens amper belasting betaald, laat ze maar eens net zo veel belasting betalen als ons, gewone burgers...
pi_195644775
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:14 schreef K.Indertent het volgende:
Fans van de kleur rood gaan niet samen met fans van de kleur blauw. Jezus wat dom.
Dit heeft niets met normen en waarden te maken.

Jezus nog dommer.
pi_195644821
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee, de UVRM en de Cairo V gaan samen.
Als jij het zegt! ^O^
Waar praat jij over?
pi_195644830
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jezus nog dommer.
Je praat poep. De grootste poep van dit topic. Gefeliciteerd.
pi_195644851
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:14 schreef K.Indertent het volgende:

Jezus nog dommer.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:17 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Waar praat jij over?
En nu net doen alsof je geen idee hebt waar ik het over heb. _O-
pi_195644872
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:17 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Je praat poep. De grootste poep van dit topic. Gefeliciteerd.
Goeie man!

Super inhoudelijk ook! _O_
pi_195644930
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Goeie man!

Super inhoudelijk ook! _O_
Poep poep peoperdepoeppoep. Je hebt niks. Blabla argument over Hitler en stalin.
pi_195644957
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:20 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Poep poep peoperdepoeppoep. Je hebt niks. Blabla argument over Hitler en stalin.
Zo he! Hier heb ik niet van terug! _O_
pi_195644991
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zo he! Hier heb ik niet van terug! _O_
Oh dus jij vindt dat Hitler en Stalin wel samengingen?
pi_195645126
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Oh dus jij vindt dat Hitler en Stalin wel samengingen?
Wat heeft dit te maken met een alcohol verbod, en religieuzen die dit op slinkse wijze toejuichen? :D
pi_195645138
Onzin.
pi_195645144
Slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')