abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195638962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik hoorde het vanochtend op de radio, en dat toverde echt een glimlach op mijn gezicht.

Ik ben oprecht heel blij dat steeds meer mensen in gaan zien wat voor vergif alcohol is de voor de samenleving.
Niet voor niets komt dit van uit de politie. Zij zijn de antennes van de samenleving.
Toevoeging:

quote:
Drooglegging VS was niet helemaal een mislukking

When the prohibition of alcohol was sent down by Allah, the Sahaba quickly dumped all their wine. They did not hesitate to obey the commands of their Lord. But when the US government tried to prohibit alcohol in the 1920s, the results were not as dramatic.

In 1919, the US ratified the 18th amendment, which prohibits the manufacture, sale, and distribution of liquor. The conventional wisdom is that the prohibition failed because just fourteen years later, these things were once again legalized. Liberal secularists will often use this example to claim that legal prohibition of drugs doesn’t work and only leads to more problems, like violent crime. But some historians disagree. Harvard professor Mark H. Moore argues that Prohibition was actually a success, giving four reasons why:

First, the regime created in 1919 by the 18th Amendment and the Volstead Act, which charged the Treasury Department with enforcement of the new restrictions, was far from all-embracing. The amendment prohibited the commercial manufacture and distribution of alcoholic beverages; it did not prohibit use, nor production for one’s own consumption. Moreover, the provisions did not take effect until a year after passage -plenty of time for people to stockpile supplies.

Second, alcohol consumption declined dramatically during Prohibition. Cirrhosis death rates for men were 29.5 per 100,000 in 1911 and 10.7 in 1929. Admissions to state mental hospitals for alcoholic psychosis declined from 10.1 per 100,000 in 1919 to 4.7 in 1928.

Arrests for public drunkennness and disorderly conduct declined 50 percent between 1916 and 1922. For the population as a whole, the best estimates are that consumption of alcohol declined by 30 percent to 50 percent.

Third, violent crime did not increase dramatically during Prohibition. Homicide rates rose dramatically from 1900 to 1910 but remained roughly constant during Prohibition’s 14 year rule. Organized crime may have become more visible and lurid during Prohibition, but it existed before and after.

Fourth, following the repeal of Prohibition, alcohol consumption increased. Today, alcohol is estimated to be the cause of more than 23,000 motor vehicle deaths and is implicated in more than half of the nation’s 20,000 homicides. In contrast, drugs have not yet been persuasively linked to highway fatalities and are believed to account for 10 percent to 20 percent of homicides.

Prohibition did not end alcohol use. What is remarkable, however, is that a relatively narrow political movement, relying on a relatively weak set of statutes, succeeded in reducing, by one-third, the consumption of a drug that had wide historical and popular sanction.
Bron: https://muslimskeptic.com(...)ion-the-bernie-plan/
pi_195638995
Ook zonder alcohol blijven mensen elkaar opzoeken.
There is only one religion
pi_195639267
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:08 schreef AchJa het volgende:
Ah onze Turkse vrinden @:Hamzoef en @:Shaggy_2000 doen ook een duit in het zakje... _O-
Ik ben geen Turk, maar goed, hieronder een greep van headlines die allemaal te maken hebben met de negatieve effecten van alcohol. Proost?

44 doden in Turkije na drinken vervalste alcohol
Dronken Nederlanders stelen lijnbus en rijden naakt rondjes over Grieks eiland
Toezichthouders mishandeld en vastgehouden in café Medemblik
Signalen over relaties met minderjarige speelsters bleven binnenskamers bij hockeyclub
Naar alcohol ruikende Geffenaar reed door na ongeval in Oss en weigerde bloedtest
Amerikaanse veteraan (33) pleegt zelfmoord live op Facebook
Dronken bestuurster in Tilburg belt na aanhouding dronken vriendin voor lift
Doodsbange bewoonster Sippelbergwijk: ‘Wil van hangjongeren is hier wet’
Beginnend bestuurder drinkt tien keer de toegestane hoeveelheid alcohol
Twee doden bij verkeersongeval op Goeree-Overflakkee
Ruzie over mondkapjes ontaardt in vechtpartij aan boord van vliegtuig naar Ibiza
86 doden in India na drinken van illegaal geproduceerde alcoholische drank
Fietser (17) overleden, vluchtende automobilist verdacht van drankrijden
Twee agenten mishandeld door dronken automobilist (23) in Goes
Automobilist rijdt opzettelijk Noord-Hollandse school binnen, geen gewonden
Alcoholgebruik bij scholieren gestopt met dalen
Restaurant in Atlanta waar zwarte arrestant stierf brandt af
Politie: Meer alcohol- en drugsgerelateerde meldingen door Corona
Johnny Depp zou ex-vrouw hebben willen ‘verdrinken’ en ‘verbranden’
Agenten gewond in uitgaansnacht Rotterdam
Dronken automobilist rijdt vier kinderen dood in Sydney
Grootste serieverkrachter ooit moet minstens 30 jaar de Britse cel in
Waarom in de gracht plassen levensgevaarlijk kan zijn
Duitse ski-toeristen doodgereden door dronkenlap in wintersportoord Zuid-Tirol
Doden en zieken door drinken kokosnootwijn in de Filipijnen
Tienduizenden Nederlanders zoeken hulp voor hun alcoholverslaving per jaar
Nederland weet weinig over alcohol: ‘Eén glas is al schadelijk’
Veelbelovende motorcrosser Ian Goormans (16) doodgereden door dronkenlap
Een op de vijf jonge mannen reed afgelopen jaar met te veel alcohol op, aantal doden in het verkeer verdubbeld
Matthew Perry kan zich niets meer herinneren van seizoen 3 tot 6 van “Friends” vanwege alcohol
’Famke Louise bekogeld met wijnglas tijdens optreden’
Verbijsterende situatie in Spaanse ‘Big Brother’: productie filmt verkrachting van kandidate en confronteert haar met de beelden
Voetballer Adriano over zijn alcoholverslaving, depressie en foute vrienden
Countryzanger Sam Hunt gearresteerd voor rijden onder invloed
Hoe alcohol je hersencellen snoeit
Foetaal alcoholsyndroom
12 dronken meiden (14 tot 17) kotsen bus onder in Waalwijk
“Dronkenlap” rooft zetel waardoor coalitie de Kamermeerderheid verliest
Politiek commentator Frits Wester neemt voorlopig rust
Hoe je vrienden jouw alcoholconsumptie bepalen
Goesenaar (31) slaat met boksbeugel tanden van huisgenoot (19) uit mond
Harm (47) na jarenlange gevangenisstraf vrijgelaten uit Chinese cel
Theo Campbell blind in één oog door champagne
Jaarlijks 290.000 alcoholdoden in Europa
Politie reageert op ophef arrestatie Utrecht
Dronkenlap ramt gevels
Dronkenlap bedreigt en beledigt agenten
Man rijdt op A8 met bijna zes keer toegestane hoeveelheid alcohol op
Dronken automobilist rijdt tegen lantaarnpaal en bedreigt politie
Dronken getuigen niet handig tijdens een rechtszaak
Rodney King (1965 – 2012) alcoholist
Dronken automobilist knalt tegen boom en draait door in politiecel
Gordon op zijn hoede in een maatschappij waar drank en drugs vrijelijk te verkrijgen zijn
Dronken man gaat door het lint in supermarkt en smijt tientallen wijnflessen stuk
Dronken bestuurder rijdt twee mensen dood
Bestuurder speedboot dodelijk ongeluk had te veel alcohol op
‘Dronken vrachtwagenchauffeur veroorzaakt bende door tanklek in Holten’
Wereldgezondheidsorganisatie: Meer dan drie miljoen doden door alcohol in 2016, vooral mannen
Anonieme Alcoholisten bevestigt onbewust de kracht van de Islam: “we kunnen niet meer op eigen kracht stoppen met drinken, en hebben een andere kracht nodig”
Dochter Whitney Houston (22) overleden in hospice
Alcohol doodsoorzaak Amy Winehouse
Ex-vrouw van Nicolas Cage wil alimentatie na huwelijk van vier dagen
Militair raast onder invloed van drank met 128 kilometer door Nijmegen
De eerste persoon waarbij de executie door middel van de elektrische stoel mislukte
India heeft een kolossaal alcoholprobleem: miljoenen drinken zich dood
Hoe Ataturk de Islam bestreed en overleed aan de gevolgen van anti-Islamitisch gedrag
Nederlander (17) al maanden vast in Spanje zonder officiële aanklacht: “Dit is volledig gelogen”
Dronken Eritreeër slaat treincoupé kort en klein en is weer vrij
Moslims gedwongen om alcohol te drinken in China

quote:
Moslims, alcohol en ik
Inmiddels ben ik vaak aan het twijfelen of ik na 100 dagen drooglegging wel weer aan de alcohol zal gaan. Ja, ik vind een wijntje lekker maar ik voel me nu fitter en relaxter. Ik word ook niet meer standaard om half 5 in de nacht even wakker. Ik ga eerder naar bed en ik doe meer. De vermoeidheid die ik toeschreef aan slaaptekort blijkt veroorzaakt te zijn door alcohol. Daar is een enkel glas al voldoende voor. “Het is toch gif dat je in je lichaam stopt”, merkte een lotgenoot op die vijf jaar geleden de drank afzwoor nadat hij las hoe slecht het voor je lichaam is. Ik geef toe, dat speelt mee. Mijn broer overleed, 47 jaar oud, aan levercomplicaties. Die waren het gevolg van een ongeneeslijke infectieziekte maar alcoholconsumptie versnelde het proces.

Ik zit in de metro van Londen. Het is zaterdagavond. Tegenover me zit een man die te veel gedronken heeft hoewel hij niet straalbezopen is. Hij houdt zich goed maar zijn ogen zijn waterig en zijn lichaamsbewegingen trager en ongecoördineerder dan hij zelf doorheeft. Ik app het aan een vriendin die ook sinds kort gestopt is. “Ik zag gisteravond hoe mijn vrienden door drank veranderen in zombies”, antwoordt ze. “Ik wil dit niet meer.”

Overal is drank. In de horeca en op terrassen. Maar ook in films, in boeken. Het valt me nu pas op, zoals ik pas de sigarettenpeuken op straat ging zien toen ik niet meer rookte.
Bron: https://joop.bnnvara.nl/opinies/moslims-alcohol-en-ik

quote:
Weg met onze tolerantie voor alcohol
Onze maatschappij is doordrenkt met alcohol. Het ergst van al is dat niemand het nog merkt.

Zaterdagochtend half tien. De voetbalwedstrijd van de jeugd begint bijna. Een vader deelt joints uit terwijl de moeders een lijn coke klaarmaken. Op een receptie van een werkgeversorganisatie dezelfde dag staan grote bokalen met speed klaar. Voor de buurtbarbecue worden de salades bereid, het vlees gehaald en de xtc-tabletten per kleur gesorteerd.

Science fiction? Vervang joints, cocaïne of xtc door pils, wijn of champagne en je hebt de realiteit die zich iedere week afspeelt rond voetbalvelden, in kantines, recepties, diners, feesten, drinks, borrels, zakenlunches, muziekfestivals, theatervoorstellingen, avondjes voor tv, schoolfeesten, carnavalsfeesten of barbecues. In tegenstelling tot andere harddrugs is alcohol vrij in de handel verkrijgbaar voor iedereen vanaf 16 jaar. Bovendien wordt zowel het gebruik als het misbruik maatschappelijk aanvaard.

Onze tolerantie voor alcohol wordt perfect geïllustreerd door onze aanvaarding van alcohol in het verkeer. Zo gaf in een recente peiling een op de vier Belgen toe de afgelopen maand dronken te hebben gereden. Waarom doen ze dat? Een deel van de verklaring is dat de overheid drinken en rijden normaliseert.

Welk signaal geeft de overheid door toch nog 0,5 promille toe te staan? Dat drinken en rijden een beetje samengaan. De 0,5 promille leidt ertoe dat mensen gaan rekenen. Eentje kan geen kwaad. Twee op twee uur ook niet. Vier op een hele avond ook niet. Voor je het weet, zit je dronken achter het stuur. Het belangrijkste argument voor nultolerantie is de absolute duidelijkheid: nul is nul. Drinken en rijden gaan niet samen.

Het belachelijkste excuus tegen nultolerantie is dat ‘mensen dan ook geen likeurpralines meer mogen eten’. De volgende politicus die tegen nultolerantie is, mag zijn likeurpralineargument van mij persoonlijk gaan uitleggen aan een ouder die een kind heeft verloren in het verkeer. Hij mag dan vertellen waarom het leven van dat kind minder waard is dan de consumptie van een schijnbaar onweerstaanbare likeurpraline. Het merendeel van de ongelukken die ’s nachts of in het weekend gebeuren, gebeuren onder invloed van alcohol. Laat ons dan ook niet meer spreken van weekenddoden maar van alcoholdoden. Die mensen sterven niet door het weekend, maar door alcohol.
Bron: https://www.tijd.be/opini(...)lcohol/10153734.html
pi_195639276
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:22:46 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195639291
ik wilde wat zeggen maar begrijp ik nu dat we de komende weken na 20:00 geen alcohol meer kunnen kopen in de supermarkt?????
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195639295
quote:
Neuk je de politie?
Is jouw beste vriend politie?
Neuk je jouw beste vriend die toevallig bij de politie zit?

Zoveel vragen
pi_195639298
Ja als je alcohol gaat verbieden dan krijg je inderdaad die shit zoals in Turkije met illegale alcohol. En weer een nieuwe branch voor criminelen er bij ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:23:30 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195639303
want dan moet ik ff mijn broek aantrekken jongens!!!!

#viruswaanzin
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:23:31 #85
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195639304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:22 schreef sp3c het volgende:
ik wilde wat zeggen maar begrijp ik nu dat we de komende weken na 20:00 geen alcohol meer kunnen kopen in de supermarkt?????
Ja. En voor 7 uur in de ochtend ook niet. Voor de vroege beginner. Of de lange volhouder.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195639310
quote:
Keerl 2 4packs GP en 3 flessen booze in the building
pi_195639322
quote:
Nope. Dus voortaan ff snel vijf voor 8 naar binnen rennen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:24:26 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195639324
* sp3c runs away
pi_195639462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:21 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Ik ben geen Turk, maar goed, hieronder een greep van headlines die allemaal te maken hebben met de negatieve effecten van alcohol. Proost?
Ik zie een hoop Islam/ moslim geneuzel. Misschien daar eens mee stoppen?
pi_195639508
Mensen zonder noodvoorraad :')
pi_195639536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik hoorde het vanochtend op de radio, en dat toverde echt een glimlach op mijn gezicht.

Ik ben oprecht heel blij dat steeds meer mensen in gaan zien wat voor vergif alcohol is de voor de samenleving.
Niet voor niets komt dit van uit de politie. Zij zijn de antennes van de samenleving.
De politie wil echter geen signalen ontvangen van goede mensen, komen namelijk pas in actie als de slechte mensen hetzelfde signaal zenden als goede mensen. On-topic.Alcohol is geen vergif als men dat met beleid nuttigt.
pi_195639547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie een hoop Islam/ moslim geneuzel. Misschien daar eens mee stoppen?
Juist niet. Gooi het maar op tafel en open de discussie maar. Het wordt eens tijd om te stoppen voor anderen vast te houden aan eeuwenoude tradities en levensopvattingen als deze niet meer van deze tijd zijn, desondanks zou religie ook gewoon met de tijd mee moeten gaan.
pi_195639605
Religie is er voor de mensen en niet andersom.
pi_195639613
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:08 schreef AchJa het volgende:
Ah onze Turkse vrinden @:Hamzoef en @:Shaggy_2000 doen ook een duit in het zakje... _O-
Ik ben Nederlander hoor.

Ook geboren hier, maar dan nog kan ik heus wel inzien wat voor ellende alcohol aanricht. Van het ontwrichten van gezinnen door een ouder die alcohol gebruikt, tot verkeersongelukken door alcohol, tot duizenden alcoholgerelateerde geweldsdelicten noem het maar op. Ik weet dat er veel alcholgebruikers zijn in Nederland, maar als je er objectief naar kijkt kan je toch niet ontkennen dat het tot heel veel problemen.

Afschaffen moet ook geleidelijk gaan, mag best tien jaar duren. Anders komen mensen ook te snel in verweer. Zoiets moet je gefaseerd doen. Zoals afschaffen ZP lijkt te lukken, zou dit ook kunnen. Tegen afschaffen ZP is ook nog steeds wel wat weerstand, maar wel steeds minder. Over een paar jaar is het zo goed als weg. Het zou een zegen voor de maatschappij zijn als dat met alcohol ook zou lukken.
pi_195639616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:33 schreef K.Indertent het volgende:

Juist niet. Gooi het maar op tafel en open de discussie maar. Het wordt eens tijd om te stoppen voor anderen vast te houden aan eeuwenoude tradities en levensopvattingen als deze niet meer van deze tijd zijn, desondanks zou religie ook gewoon met de tijd mee moeten gaan.
Gewoon eens wat meer met jezelf bemoeien ipv met anderen en durf te accepteren dat anderen niet op jouw levensstijl zitten te wachten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:30 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639620
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:33 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Juist...

De enige reden dat types als Hamzoef hiervan van hun barkruk die ze niet hebben glibberen is omdat verbod op drank goed past in hun ideale islamitische wereld.

Meer niet... En dan hebben over 'eeuwenoude tradities'...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:36:28 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195639649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben Nederlander hoor.

Ook geboren hier, maar dan nog kan ik heus wel inzien wat voor ellende alcohol aanricht. Van het ontwrichten van gezinnen door een ouder die alcohol gebruikt, tot verkeersongelukken door alcohol, tot duizenden alcoholgerelateerde geweldsdelicten noem het maar op. Ik weet dat er veel alcholgebruikers zijn in Nederland, maar als je er objectief naar kijkt kan je toch niet ontkennen dat het tot heel veel problemen.

Afschaffen moet ook geleidelijk gaan, mag best tien jaar duren. Anders komen mensen ook te snel in verweer. Zoiets moet je gefaseerd doen. Zoals afschaffen ZP lijkt te lukken, zou dit ook kunnen. Tegen afschaffen ZP is ook nog steeds wel wat weerstand, maar wel steeds minder. Over een paar jaar is het zo goed als weg. Het zou een zegen voor de maatschappij zijn als dat met alcohol ook zou lukken.
En daarna?

Varkensvlees, hamzoef?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195639687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon eens wat meer met jezelf bemoeien ipv met anderen en durf te accepteren dat anderen niet op jouw levensstijl zitten te wachten.
We zijn het helemaal met elkaar eens.
pi_195639728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En daarna?

Varkensvlees, hamzoef?
Persoonlijk zie ik dat liever verdwijnen dan alcohol. Hoe wij met die varkens omgaan, dat is pas vergif voor de ziel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')