Snap je dus dat met jou in discussie gaan voor hem zal voelen als aan een dood paard te trekken? Er is niets frustrerender dan dat!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat religie zijn drijvende motor is ja.
Dat zal.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:54 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Snap je dus dat met jou in discussie gaan voor hem zal voelen als aan een dood paard te trekken? Er is niets frustrerender dan dat!
Welk punt probeer je hier nu mee te maken in relatie tot het voorgestelde verbod op alcohol?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:49 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Relevant vanwege het dikgedrukte.
[..]
Bron: https://www.deagel.com/forecast
Precies. Daarom lekker een vijand maken van iets dat onaantastbaar is. Een ideologie of geloof of overtuiging is niet te bestrijden. Jij vecht een strijd die je niet kan winnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat zal.
Apart. Ik heb vaak hetzelfde idee/gevoel als ik in "discussie" geraak met iemand die geen problemen ziet in de islam.
Zie hier het gapende gat, alwaar wederzijdse frustratie groeit, en alleen maar door zal groeien.
Zo rollen religieuzen. Kijk naar christenen; zondag is de dag des heren, dus geen zaken doen. En dan vanuit het "familie-samen-zijn" anderen mensen wijsmaken dat ze ook op zondag niet naar de winkel mogen "hoeven".quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus feitelijk een verbod willen vanwege je religieuze overtuiging maar er voor de vorm en camouflage allerlei andere redenen er aan de haren bijslepen..._!
Staan voor je normen en waarden zijn heel belangrijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:22 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Precies. Daarom lekker een vijand maken van iets dat onaantastbaar is. Een ideologie of geloof of overtuiging is niet te bestrijden. Jij vecht een strijd die je niet kan winnen.
Staan voor je normen en waarden is inderdaad zo belangrijk. Welkom in Nederland maat, hier genieten we vrijheid en anders zullen we ervoor sterven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Staan voor je normen en waarden zijn heel belangrijk.
Daarom zal het moderne westen en de islamitische wereld nooit samen kunnen gaan en zullen de verschillen alleen maar voor meer spanningen en problemen gaan zorgen.
Jouw dubbele agenda is wel heel erg overduidelijk. Het interesseert me niet wanneer mensen vanwege geloofsovertuigingen geen alcohol drinken, maar laat mij en mijn mede-Europeanen, die wél graag alcohol drinken, gewoon met rust.quote:
Grappig ook als ik jouw sig en dat andere ding lees. Je lijkt ergens voor te staan, maar het lijkt tegelijkertijd heel hol en inhoudsloos.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Staan voor je normen en waarden zijn heel belangrijk.
Daarom zal het moderne westen en de islamitische wereld nooit samen kunnen gaan en zullen de verschillen alleen maar voor meer spanningen en problemen gaan zorgen.
Specifiek Nederland kent (samen met delen van Vlaanderen) de grootste mate van luchtvervuiling. Hier rookt iedereen het equivalent van tussen de 3-6 sigaretten per dag. Toch worden er steeds meer vrachtwagens en distributiecentra naar Nederland, Distributieland gelokt. Omdat een individuele ondernemer daar een paar euro aan verdient.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jouw dubbele agenda is wel heel erg overduidelijk. Het interesseert me niet wanneer mensen vanwege geloofsovertuigingen geen alcohol drinken, maar laat mij en mijn mede-Europeanen, die wél graag alcohol drinken, gewoon met rust.
En bovendien, waarom is alcohol - vanwege volksgezondheid - wél een probleem, maar is bijv. luchtverontreiniging (geen enkel stukje Europa kent zulke luchtverontreiniging als noordwest Europa, waaronder Nederland) dan ineens weer geen probleem? Mag je als gewone burger alleen onvrijwillig vergiftigd worden omdat het de happy few geld oplevert?
Daar kun je dat land aan de andere kant van de oceaan tezamen met ons stemgedrag voor bedanken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Specifiek Nederland kent (samen met delen van Vlaanderen) de grootste mate van luchtvervuiling. Hier rookt iedereen het equivalent van tussen de 3-6 sigaretten per dag. Toch worden er steeds meer vrachtwagens en distributiecentra naar Nederland, Distributieland gelokt. Omdat een individuele ondernemer daar een paar euro aan verdient.
China?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:35 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Daar kun je dat land aan de andere kant van de oceaan tezamen met ons stemgedrag voor bedanken.
Dat mag jij vinden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:32 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Grappig ook als ik jouw sig en dat andere ding lees. Je lijkt ergens voor te staan, maar het lijkt tegelijkertijd heel hol en inhoudsloos.
Als je ergens anders woont dan in Nederland zou dat zeker kunnen.quote:
Ben ik van overtuigd zelfs.quote:
Dan ken ik nog wel een bepaalde als religie vermomde ideologie met de nodige doden op zijn naam, alle aanhangers daarvan dan ook maar niet meer laten leven?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Leven en laten leven? Alcoholisten doden anderen, dus hoezo laten leven?
Ja, 19de eeuwse toestanden dus.quote:,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”
Deze man. Het heeft inderdaad wel bizar veel charme en charismaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, 19de eeuwse toestanden dus.
Als denk aan de stijl, de muziek, alles van de Roaring Twenties, klinkt het haast aanlokkelijk.
Maar nee, realiteit is niet zoals een film.
Bizar slecht idee dus.
Daar mag jij van overtuigd zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:39 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Als je ergens anders woont dan in Nederland zou dat zeker kunnen.
[..]
Ben ik van overtuigd zelfs.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:54 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Leven en laten leven? Alcoholisten doden anderen, dus hoezo laten leven?
Zoals wel vaker maak je je weer behoorlijk belachelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Stel je Jehova getuigen voor (vieren niet hun eigen verjaardag) die een politieke partij op richten en zo proberen om verjaardagen uit te bannen met een smoesje
Dat heb ik zojuist gedaan. Je staat voor gelijkheid en wil tegelijkertijd een geloof, welke een geschatte 33% van de wereldbevolking aanhangt, een vijand maken. Dat is hol, dat bestaat niet, dat is poep.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Daar mag jij van overtuigd zijn.
Kun je dat ook onderbouwen of ga jij nu je zelf schuldig maken aan de holle retoriek waar je mij nu van beticht?
Dat is ook een probleem, dat zal ik niet bestrijden. Misschien nog wel een groter probleem vermits je je daar nog moeilijker aan kunt onttrekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
En bovendien, waarom is alcohol - vanwege volksgezondheid - wél een probleem, maar is bijv. luchtverontreiniging (geen enkel stukje Europa kent zulke luchtverontreiniging als noordwest Europa, waaronder Nederland) dan ineens weer geen probleem? Mag je als gewone burger alleen onvrijwillig vergiftigd worden omdat het de happy few geld oplevert?
Gezien de onophoudelijke, stelselmatige wantoestanden in de islamitische wereld zou de herinvoering van alcohol misschien niet eens zo'n slecht idee zijn...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
Precies mijn mening. Vergeet overigens de glastuinbouw niet: totaal niet levensvatbaar, maar ze mogen wel (vrijwel) belastingvrij gigantische hoeveelheden gas verstoken en voor onnatuurlijke bevolkingsgroei zorgen met het naar Nederland halen van oost-Europese arbeidskrachten...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Specifiek Nederland kent (samen met delen van Vlaanderen) de grootste mate van luchtvervuiling. Hier rookt iedereen het equivalent van tussen de 3-6 sigaretten per dag. Toch worden er steeds meer vrachtwagens en distributiecentra naar Nederland, Distributieland gelokt. Omdat een individuele ondernemer daar een paar euro aan verdient.
Jep, de samenleving heeft de lasten, een paar ondernemers de lusten. Zo rolt het kapitalisme nu eenmaal.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies mijn mening. Vergeet overigens de glastuinbouw niet: totaal niet levensvatbaar, maar ze mogen wel (vrijwel) belastingvrij gigantische hoeveelheden gas verstoken en voor onnatuurlijke bevolkingsgroei zorgen met het naar Nederland halen van oost-Europese arbeidskrachten...
De houtrot gaat door helemaal tot het fundament vriend. Dat is het hele probleem. We willen het huis niet afbreken, maar het fixen met pleisterwerk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Jep, de samenleving heeft de lasten, een paar ondernemers de lusten. Zo rolt het kapitalisme nu eenmaal.
Dat is ook zo bizar inderdaad. Bejaarden moeten de kou in want hun kacheltjes laten de dijken overstromen. Maar wat er in de kassen aan gas verstookt wordt is werkelijk enorm.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies mijn mening. Vergeet overigens de glastuinbouw niet: totaal niet levensvatbaar, maar ze mogen wel (vrijwel) belastingvrij gigantische hoeveelheden gas verstoken en voor onnatuurlijke bevolkingsgroei zorgen met het naar Nederland halen van oost-Europese arbeidskrachten...
Niet levensvatbaar? Je weet dat de glastuinbouw zo'n beetje de volledige energie van het gebruikte gas benut met WKK's? De CO2 die vrijkomt wordt weer de terug in de kas gepompt voor groei van de gewassen en daarnaast leveren de WKK's ook weer elektriciteit terug aan het net voor de gestegen vraag van huishoudens en bedrijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Och wat zijn we weer vriendelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zoals wel vaker maak je je weer behoorlijk belachelijk.
Je negeert het andere voorbeeld maar even, waar christenen anderen hun zondagsrust op willen leggen? Wat makkelijk.quote:Ik vier ook geen verjaardagen, maar heb er geen enkele last van als anderen dat wel willen doen. Leven en laten leven luidt mijn devies in dezen.
Ja mijn tunnelvisie is echt heel erg ja. Religieuzen en hun smoesjes vallen nu eenmaal heel makkelijk door de mand. Ik trap niet meer in in die onzin. Onzin waar moslims zelf overigens een eigen begrip voor hebben verzonnen; dawataal.quote:Bij alcoholgebruik ligt dat héél anders zoals reeds eerder in dit topic toegelicht. Als je dat onderscheid niet kunt maken, is je tunnelvisie nog wat erger dan ik al dacht.
Ik wil geen vijand maken, dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:46 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Dat heb ik zojuist gedaan. Je staat voor gelijkheid en wil tegelijkertijd een geloof, welke een geschatte 33% van de wereldbevolking aanhangt, een vijand maken. Dat is hol, dat bestaat niet, dat is poep.
Zowel 'islam' als de 'moderne westerse wereld' zijn geen statisch gegeven. Het denken in problemen ipv oplossingen zie ik als het vijand willen maken van zaken die niet in jouw straatje passen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Och wat zijn we weer vriendelijk.
[..]
Je negeert het andere voorbeeld maar even, waar christenen anderen hun zondagsrust op willen leggen? Wat makkelijk.
[..]
Ja mijn tunnelvisie is echt heel erg ja. Religieuzen en hun smoesjes vallen nu eenmaal heel makkelijk door de mand. Ik trap niet meer in in die onzin. Onzin waar moslims zelf overigens een eigen begrip voor hebben verzonnen; dawataal.
Overigens pleitte ik al voor een algeheel alcoholverbod in de horeca.
[..]
Ik wil geen vijand maken, dat maak jij ervan.
Ik geef enkel aan: islam en de moderne westerse wereld gaan niet samen. Punt.
Wat is nu het probleem?
De UVRM en de Cairo verklaring gaan nooit samen, aanhangers van beide dus ook niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:09 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Zowel 'islam' als de 'moderne westerse wereld' zijn geen statisch gegeven. Het denken in problemen ipv oplossingen zie ik als het vijand willen maken van zaken die niet in jouw straatje passen.
Toch bijzonder dat er nog steeds zoveel mensen naar het Westen willen komen, ondanks het feit dat we zo ontzettend achterlopen en zulke slechte gewoontes hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
Blijkbaar wel, want je zegt hier werkelijk waar helemaal niets mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De UVRM en de Cairo verklaring gaan nooit samen, aanhangers van beide dus ook niet.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Okee, de UVRM en de Cairo V gaan samen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:13 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, want je zegt hier werkelijk waar helemaal niets mee.
Maar zouden ze Nederlanders in die kassen moeten laten werken, dan konden ze vandaag al uitstel van betaling aanvragen. Het is gewoon geen levensvatbare industrie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niet levensvatbaar? Je weet dat de glastuinbouw zo'n beetje de volledige energie van het gebruikte gas benut met WKK's? De CO2 die vrijkomt wordt weer de terug in de kas gepompt voor groei van de gewassen en daarnaast leveren de WKK's ook weer elektriciteit terug aan het net voor de gestegen vraag van huishoudens en bedrijven.
Dit heeft niets met normen en waarden te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:14 schreef K.Indertent het volgende:
Fans van de kleur rood gaan niet samen met fans van de kleur blauw. Jezus wat dom.
Waar praat jij over?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Okee, de UVRM en de Cairo V gaan samen.
Als jij het zegt!
Je praat poep. De grootste poep van dit topic. Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dit heeft niets met normen en waarden te maken.
Jezus nog dommer.
Dit heeft niets met normen en waarden te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:14 schreef K.Indertent het volgende:
Fans van de kleur rood gaan niet samen met fans van de kleur blauw. Jezus wat dom.
En nu net doen alsof je geen idee hebt waar ik het over heb.quote:
Goeie man!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:17 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Je praat poep. De grootste poep van dit topic. Gefeliciteerd.
Poep poep peoperdepoeppoep. Je hebt niks. Blabla argument over Hitler en stalin.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Goeie man!
Super inhoudelijk ook!
Zo he! Hier heb ik niet van terug!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:20 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Poep poep peoperdepoeppoep. Je hebt niks. Blabla argument over Hitler en stalin.
Oh dus jij vindt dat Hitler en Stalin wel samengingen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zo he! Hier heb ik niet van terug!
Wat heeft dit te maken met een alcohol verbod, en religieuzen die dit op slinkse wijze toejuichen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:21 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Oh dus jij vindt dat Hitler en Stalin wel samengingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |