Nou, lees verder:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt een alcoholist eens een keer iemand niet dood is het weer niet goed.. Wat wil je nou?
Ik zie je punt, maar vergroot dan het aanbod. Mensen hebben hun pleziertjes nodig en linksom of rechtsom halen ze die toch wel. Ik pleit voor een ruimhartiger drugsbeleid.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat is serieus? Dat je volgens jou van alles net zoals problemen ervaart als van alcohol wanneer je het niet gebruikt? Kom op zeg.
Alcoholgebruik van anderen kan leiden tot de volgende problemen bij mensen die niet gebruiken
- letsel, bedoeld of onbedoeld, bijvoorbeeld door geweld of een verkeersongeluk
-Verwaarlozing of misbruik van een kind, partner of anderen die van de zorg van de drinker afhankelijk zijn
- In gebreke blijven in een bepaalde sociale rol (partner, collega, werknemer, vriend)
- Schade aan andermans eigendom
- Toxische schade aan anderen (Foetaal Alcohol Syndroom)
- Verlies van gemoedsrust bij anderen (bijvoorbeeld wakker houden door geluidsoverlast)
Noem jij een een paar dingen die in dit opzicht voor net zoveel maatschappelijk overlast leiden als alcohol.
[..]
Zo goed ken je me blijkbaar niet...
Goed dat je tegen de doodstraf bent in ieder gevalquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Nou, lees verder:
Nadat de stroom werd ingeschakeld kreeg Francis een schok en schreeuwde hij herhaaldelijk: Stop it! Let me breathe!
Het is juist de bedoeling dat hij daar mee stopt he? Hij kan dat allemaal wel willen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Nou, lees verder:
Nadat de stroom werd ingeschakeld kreeg Francis een schok en schreeuwde hij herhaaldelijk: Stop it! Let me breathe!
Ik ben voor 'nabestaanden bepalen' of de dader de doodstraf krijgt of niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed dat je tegen de doodstraf bent in ieder geval
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:03 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Ik ben voor 'nabestaanden bepalen' of de dader de doodstraf krijgt of niet.
Zo voorspelbaarquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:03 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Ik ben voor 'nabestaanden bepalen' of de dader de doodstraf krijgt of niet.
Waarom antwoord je met een wedervraag?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die voorbeelden gelden enkel voor alcohol (op FAS na uiteraard)?
- Carrièredrang en bijkomende oververmoeidheidquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom antwoord je met een wedervraag?
Noem dan eens een paar zaken, naast alcohol, die los van elkaar een zelfde breed effect hebben.
Jazeker: KLB / Alcohol.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh nee?
Laten we het Hamzoef nog eens vragen.
Moet de overheid alcohol geleidelijk aan gaan verbieden, totaal, ja of nee?
Wij gaan wel een Al Capone 2.0 operatie optuigen toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kan mij eerlijk gezegd niks schelen hoe gevaarlijk covid-19 wel of niet is, maar als er ooit een compleet alcoholverbod doorgevoerd wordt ga ik rellen met de viruswappies. Compleet doorgesnoven trouwens.
Maar het is echt geen religieus dingetje, mensen...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jazeker: KLB / Alcohol.
En anders staat hier wel ergens iets dergelijks tussen...
Ook geen slecht idee. Never waste a good prohibition!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:05 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Wij gaan wel een Al Capone 2.0 operatie optuigen toch?
Kansen benuttenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ook geen slecht idee. Never waste a good prohibition!
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ook geen slecht idee. Never waste a good prohibition!
Allemaal dingen waar ik hartgrondig tegen ben, maar waarvan ik overtuigd ben dat de schadelijke effecten voor de samenleving een minder breed scala bestrijken. Hyperkapitalisme daargelaten wellicht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
- Carrièredrang en bijkomende oververmoeidheid
- Egoïsme
- Hyperkapitalisme
- Vrije marktfetisjisme
- Doorgeslagen individualisme
- Doorgeslagen materialisme
Prove me wrong, bro.
So what als het wel een religieus dingetje is? Moet je per se vanuit het communisme gaan redeneren voordat jij het accepteertquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar het is echt geen religieus dingetje, mensen...
Minder breed...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Allemaal dingen waar ik hartgrondig tegen ben, maar waarvan ik overtuigd ben dat de schadelijke effecten voor de samenleving een minder breed scala bestrijken. Hyperkapitalisme daargelaten wellicht.
De uitwerking van egoïsme zijn waarschijnlijk nog verreikender, maar dat kan je zo moeilijk afschaffen hè.
Self-destruction in 3,2,1...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
So what als het wel een religieus dingetje is? Moet je per se vanuit het communisme gaan redeneren voordat jij het accepteert
Man naar mn hart ben je.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Allemaal dingen waar ik hartgrondig tegen ben, maar waarvan ik overtuigd ben dat de schadelijke effecten voor de samenleving een minder breed scala bestrijken. Hyperkapitalisme daargelaten wellicht.
De uitwerking van egoïsme zijn waarschijnlijk nog verreikender, maar dat kan je zo moeilijk afschaffen hè.
Dus feitelijk een verbod willen vanwege je religieuze overtuiging maar er voor de vorm en camouflage allerlei andere redenen er aan de haren bijslepen...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef Shaggy_2000 het volgende:
So what als het wel een religieus dingetje is? Moet je per se vanuit het communisme gaan redeneren voordat jij het accepteert
Fijn dat je dit eindelijk aanneemt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar het is echt geen religieus dingetje, mensen...
Zei ik toch in het begin al.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus feitelijk een verbod willen vanwege je religieuze overtuiging maar er voor de vorm en camouflage allerlei andere redenen er aan de haren bijslepen..._!
Daar heb ik zo ook mijn opvattingen over, maar in tegenstelling tot mijn afkeer van alcohol, is dat wel religieus ingegeven, en off-topic.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je zou bijna PVV'er worden van dit soort topics.
Bijna.
[..]
Minder breed...
Het aantal burnouts alleen al bevestigt dat dat helemaal niet 'minder schadelijk' is... maar goed, daar is geen hoofdstuk in een heilig boek over.
Wie pleit er hier precies voor een verbod op varkensvlees?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zei ik toch in het begin al.
Let maar op, de volgende stap is varkensvlees, dan komt het 'gescheiden onderwijs' weer om de hoek kijken... nou ja, je kent het...
Uiteraard ken ik het. Ik ken Jan Rap en zijn maat ook al wat langer dan vandaag.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zei ik toch in het begin al.
Let maar op, de volgende stap is varkensvlees, dan komt het 'gescheiden onderwijs' weer om de hoek kijken... nou ja, je kent het...
Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus feitelijk een verbod willen vanwege je religieuze overtuiging maar er voor de vorm en camouflage allerlei andere redenen er aan de haren bijslepen..._!
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
Als hij poep zou praten zou ik zeggen je hebt gelijk, maar hij heeft gewoon steekhoudende argumenten. Stop nou eens zo met blindstaren. Ik ben het niet met alles van hem eens, maar hij maakt een sterke case. Dat ontkennen en afserveren op religie is gewoon een zwaktebod.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik. Al geef ik de voorkeur aan stapsgewijs.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wie pleit er hier precies voor een verbod op varkensvlees?
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:17 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik. Al geef ik de voorkeur aan stapsgewijs.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:16 schreef K.Indertent het volgende:
Als hij poep zou praten zou ik zeggen je hebt gelijk, maar hij heeft gewoon steekhoudende argumenten. Stop nou eens zo met blindstaren. Ik ben het niet met alles van hem eens, maar hij maakt een sterke case. Dat ontkennen en afserveren op religie is gewoon een zwaktebod.
Ben je ook voor verbod op rundvlees?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:17 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik. Al geef ik de voorkeur aan stapsgewijs.
Tegen een verbod???quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Ben je ook tegen verbod op rundvlees?
14 eeuwen geleden misschien ja. Intussen is er zoveel tijd voorbij gegaan dat het inmiddels sociaal maatschappelijk is geaccepteerd. Het nu verbieden gaat problemen opleveren. Kijk nou alleen al naar de VS.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
TZT moeten we er helemaal van af, maar de technologie staat niet stil. Dat gaat nog wel goedkomen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ben je ook tegen verbod op rundvlees?
Niet als dat de enige reden is waarom hij tegen is. En dat is hij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:16 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Als hij poep zou praten zou ik zeggen je hebt gelijk, maar hij heeft gewoon steekhoudende argumenten. Stop nou eens zo met blindstaren. Ik ben het niet met alles van hem eens, maar hij maakt een sterke case. Dat ontkennen en afserveren op religie is gewoon een zwaktebod.
Wie is ook weer de arrogante betweterquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
TZT moeten we er helemaal van af, maar de technologie staat niet stil. Dat gaat nog wel goedkomen.
Desondanks ben jij de enige partij die het er steeds bij betrekt. Hamzoef heeft 1001 argumenten aangedragen en geen ervan zijn religieus van aard.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet als dat de enige reden is waarom hij tegen is. En dat is hij.
Ofwel, keep your religion out of my politics.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie is ook weer de arrogante betweter
Praatjes voor de buhne noemen we dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef K.Indertent het volgende:
Desondanks ben jij de enige partij die het er steeds bij betrekt. Hamzoef heeft 1001 argumenten aangedragen en geen ervan zijn religieus van aard.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Desondanks ben jij de enige partij die het er steeds bij betrekt. Hamzoef heeft 1001 argumenten aangedragen en geen ervan zijn religieus van aard.
Wij zijn het regelmatig oneens, dat geeft niets. Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik me op dit forum begeef, vermits ik graag met andere inzichten in aanraking kom. Ik vind het wel jammer dat je iets wat feitelijk juist niet voor waar aan wil nemen, en mij daarmee eigenlijk ook impliciet als leugenaar wegzet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet als dat de enige reden is waarom hij tegen is. En dat is hij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |