Tot op heden zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat het niet religieus is. Je laatste uiteenzetting versterkt dat enkel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wij zijn het regelmatig oneens, dat geeft niets. Sterker nog, dat is een van de redenen dat ik me op dit forum begeef, vermits ik graag met andere inzichten in aanraking kom. Ik vind het wel jammer dat je iets wat feitelijk juist niet voor waar aan wil nemen, en maar daarmee eigenlijk ook impliciet als leugenaar wegzet.
Dus jij bent één van die dode zielen waar ik zo vreselijk moe van word en weerzin tegen aan het ontwikkelen ben. Als je poep praat oke, als je een punt hebt ben jij misschien wel voor de bühne bezig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Praatjes voor de buhne noemen we dat.
Joehoe... Shaggy zegt het gewoon letterlijk hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Dus jij bent één van die dode zielen waar ik zo vreselijk moe van word en weerzin tegen aan het ontwikkelen ben. Als je poep praat oke, als je een punt hebt ben jij misschien wel voor de bühne bezig.
Geen enkele reden? Misschien omdat ik zeg? Dat je daar geen enkele waarde aan toekent vind ik jammer. Ik lieg echt zelden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tot op heden zie ik geen enkele reden om aan te nemen dat het niet religieus is. Je laatste uiteenzetting versterkt dat enkel.
Ik verzin het niet he?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef K.Indertent het volgende:
Dus jij bent één van die dode zielen waar ik zo vreselijk moe van word en weerzin tegen aan het ontwikkelen ben. Als je poep praat oke, als je een punt hebt ben jij misschien wel voor de bühne bezig.
Ik stoor me aan jouw interactie met Hamzoef. Shaggy heb ik al die tijd niet eens opgemerkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joehoe... Shaggy zegt het gewoon letterlijk hoor
Dat hebben we door ja...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:27 schreef K.Indertent het volgende:
Ik stoor me aan jouw interactie met Hamzoef. Shaggy heb ik al die tijd niet eens opgemerkt.
Jij brengt onder andere geluidsoverlast als een probleem van alcohol, correct?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Geen enkele reden? Misschien omdat ik zeg? Dat je daar geen enkele waarde aan toekent vind ik jammer. Ik lieg echt zelden.
Welke laatste uiteenzetting versterkt wat precies?
Misschien gewoon leven verbiedenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef Fer het volgende:
Misschien kunnen we de handel of vlees ook verbieden, zodat er geen corna kan verspreiden bij die vleesverwerkers
Je reageert nochtans zelf op hem waar hij het over religie etc heef...quote:
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef K.Indertent het volgende:
14 eeuwen geleden misschien ja. Intussen is er zoveel tijd voorbij gegaan dat het inmiddels sociaal maatschappelijk is geaccepteerd. Het nu verbieden gaat problemen opleveren. Kijk nou alleen al naar de VS.
En een like van Hamzoef, nou de cirkel is weer rond he?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:15 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Niets mis mee om met praktijkvoorbeelden te komen die de wijsheid van je religie aantonen en je geloof versterken. En zoals je leest in het nieuwsbericht, geen een moslim is er aan te pas gekomen om voor een totaal alcoholverbod te pleiten. Dat zo'n verbod goed is wisten we al 14 eeuwen geleden, maar het Westen moet het nog uitvinden in 2020.
Correct. Wat heeft dat met religie te maken?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij brengt onder andere geluidsoverlast als een probleem van alcohol, correct?
... je uiteenzetting aangaande de kwalen van alcohol...quote:
Allemaal smoesjes. Roken, vuurwerk, Zwarte Piet, en nog meer voorbeelden, worden rustig bij beetje afgeschaft zodra de elite het wil. Ze hebben genoeg propaganda-tools om iets aan te moedigen of juist niet-cool meer te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:19 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
14 eeuwen geleden misschien ja. Intussen is er zoveel tijd voorbij gegaan dat het inmiddels sociaal maatschappelijk is geaccepteerd. Het nu verbieden gaat problemen opleveren. Kijk nou alleen al naar de VS.
Nog niets.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Correct. Wat heeft dat met religie te maken?
Ik ben je echt even kwijt hoor. Al zou dat zo zijn. Wat is aan die uiteenzetting is het dat je doet vermoeden dan mijn aversie tegen alcohol religieus ingegeven zou zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... je uiteenzetting aangaande de kwalen van alcohol...
Die, op FAS na, een op een inzetbaar zijn op vrijwel elk ander middel/persoon/fenomeen... incluis RELIGIE.
Ja absoluut man. Als je geen steekhoudende argumenten aan kunt dragen kun je beter misschien wegblijven van de discussie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je reageert nochtans zelf op hem waar hij het over religie etc heef...
[..]
[..]
En een like van Hamzoef, nou de cirkel is weer rond he?
Dat kan ja. Je punt?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog niets.
Verder is het alcohol dat leidt tot in gebreke blijven tov je partner, correct?
... juist OMDAT je steeds inzet op alcohol, terwijl al die andere zaken (op FAS na) gewoon een op een tot andere middelen/mensen/fenomenen te herleiden zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben je echt even kwijt hoor. Al zou dat zo zijn. Wat is aan die uiteenzetting is het dat je doet vermoeden dan mijn aversie tegen alcohol religieus ingegeven zou zijn?
Wordt religie nou aangedragen als reden of niet?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:34 schreef K.Indertent het volgende:
Ja absoluut man. Als je geen steekhoudende argumenten aan kunt dragen kun je beter misschien wegblijven van de discussie.
Ja. Door jou en Etto als ik het allemaal een beetje op waarde heb geschat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wordt religie nou aangedragen als reden of niet?
Uiteraard.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:36 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ja. Door jou en Etto als ik het allemaal een beetje op waarde heb geschat.
Zalig zijn de armen van geest...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:36 schreef K.Indertent het volgende:
Ja. Door jou en Etto als ik het allemaal een beetje op waarde heb geschat.
De tegenpartij komt ook aan met religie. Hangt er maar net vanaf wat je onder religie verstaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wordt religie nou aangedragen als reden of niet?
quote:“Feminists attempt to live by a code of conduct that reflects their values and conforms with guidance from Feminist leaders and teachers.
For many active members of the movement, Feminism involves holidays, rituals, and gatherings not dissimilar to religious worship.”
“Feminism is a religion,” argues ACLU lawyer
Bron: https://digitalcommons.wc(...)e=1739&context=jgspl
Feminisme???quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:38 schreef Shaggy_2000 het volgende:
De tegenpartij komt ook aan met religie. Hangt er maar net vanaf wat je onder religie verstaat.
Omdat alcohol tot al die genoemde problemen leidt, en daarmee verder gaat dan de door jou genoemde problemen. Welke ik overigens ook graag aan zou pakken, maar een alcoholverbod is nou eenmaal makkelijker ingevoerd dan een verbod op egoïsme. Ik hoop dat ook jij dat begrijpt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... juist OMDAT je steeds inzet op alcohol, terwijl al die andere zaken (op FAS na) gewoon een op een tot andere middelen/mensen/fenomenen te herleiden zijn.
Dus dan rijst vanzelf de vraag: vanwaar die wens tot het verbieden van JUIST alcohol?
Mij ontgaat het echt. En nee, dat is geen onwil mijnerzijds.quote:
Jemig wat totaal niet verwacht zeg, dat je feminisme problematisch vindt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:38 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
De tegenpartij komt ook aan met religie. Hangt er maar net vanaf wat je onder religie verstaat.
[..]
Gezond verstand.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jemig wat totaal niet verwacht zeg, dat je feminisme problematisch vindt.
Hoe zou dat toch komen.
Misschien ook fijn voor de dames en heren alhier als je even je licht laat schijnen over het thema homoseksualiteit.quote:
Feminisme is ook problematisch. Gelijkwaardigheid is het streven, niets meer niets minder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jemig wat totaal niet verwacht zeg, dat je feminisme problematisch vindt.
Hoe zou dat toch komen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:43 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Feminisme is ook problematisch. Gelijkwaardigheid is het streven, niets meer niets minder.
Toch, veel van de uitwassen van zowel egoisme, doorgeslagen kapitalisme, alsook de vlucht van sommigen in drank, drugs en andere verslavingen komt deels voort uit de manier waarop onze samenleving is ingericht (competitief). Daaraan sleutelen zouden excessen in bredere zin kunnen verminderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat alcohol tot al die genoemde problemen leidt, en daarmee verder gaat dan de door jou genoemde problemen. Welke ik overigens ook graag aan zou pakken, maar een alcoholverbod is nou eenmaal makkelijker ingevoerd dan een verbod op egoïsme. Ik hoop dat ook jij dat begrijpt.
[..]
Mij ontgaat het echt. En nee, dat is geen onwil mijnerzijds.
Er is geen homo-gen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien ook fijn voor de dames en heren alhier als je even je licht laat schijnen over het thema homoseksualiteit.
quote:Wetenschappers hebben afgerekend met het idee dat er een of meerdere genen zijn die homoseksualiteit bepalen. Op basis van een studie van bijna een halfmiljoen personen die hun genetische gegevens aan UK Biobank of 23andMe hadden gedoneerd, en bereid waren een vragenlijst over hun seksuele gedrag in te vullen, concluderen de onderzoekers dat homoseksualiteit polygenetisch van aard is: verschillende genen kunnen er in samenhang met de omgeving invloed op hebben:
A vast new study has quashed the idea that a single “gay gene” exists, scientists say, instead finding homosexual behaviour is influenced by a multitude of genetic variants which each have a tiny effect.
The researchers compare the situation to factors determining a person’s height, in which multiple genetic and environmental factors play roles.
“[This study] highlights both the importance of the genetics as well as the complexity of the genetics, but genetics is not [the] whole story,” said Dr Benjamin Neale, co-author of the study from the Broad Institute in the US.
Writing in the journal Science, an international team of researchers report how they drew on existing genetic databases to conduct the largest study yet into genetics and same-sex sexual behaviour.
In the first part of the study, they looked at data from about 500,000 individuals collected as part of the UK Biobank project: about 4% of men and nearly 3% of women said they had ever had a same-sex sexual experience. The team stress that they did not focus on identity or orientation, and did not include transgender individuals.
By looking at sexual behaviour and relatedness of individuals, they estimated that about a third of the variation in same-sex behaviour is explained by genetics. That, they say, chimes with previous twin studies that put the figure at about 30% to 50%.
Dr Brendan Zietsch, co-author of the research from the University of Queensland in Australia, said that does not mean the rest is due to upbringing or culture. “For example, it is thought that non-genetic factors before birth, such as the hormonal environment in the womb, also play an important role,” he told the Guardian.
The team then looked at which genetic variants might be behind the link, using data from more than 400,000 participants in the UK Biobank project and more than 68,000 individuals whose data was collected by the company 23andMe.
Researchers found five genetic variants – tiny differences in DNA – that showed a clear link to same-sex sexual behaviour, two in both men and women, two found only in men and one found only in women. The team believe one, found only in men, might be involved in sex hormone regulation, not least because it is linked to male-pattern balding.
Even taken together, though, these five genetic variants explain less than 1% of the variation in same-sex behaviour among participants – suggesting many other variants are involved, each playing a very small role.
Neale stressed that the scale of the influence of non-genetic factors, complexities of sexual behaviour, and difficulties in precisely measuring the size of any variant’s effects, means it is not possible to use genetic information to predict whether an individual will have same-sex partners.
Bron: https://www.theguardian.c(...)a-of-single-gay-gene
Deze man. Wil je met me trouwen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toch, veel van de uitwassen van zowel egoisme, doorgeslagen kapitalisme, alsook de vlucht van sommigen in drank, drugs en andere verslavingen komt deels voort uit de manier waarop onze samenleving is ingericht (competitief). Daaraan sleutelen zouden excessen in bredere zin kunnen verminderen.
Volledig eens uiteraard. Die correlatie tussen de door EttovanBelgie aangehaalde problemen en de vlucht in alcohol of andere drugs is ook evident.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toch, veel van de uitwassen van zowel egoisme, doorgeslagen kapitalisme, alsook de vlucht van sommigen in drank, drugs en andere verslavingen komt deels voort uit de manier waarop onze samenleving is ingericht (competitief). Daaraan sleutelen zouden excessen in bredere zin kunnen verminderen.
Lees gewoon even de epistels van imam Shaggy, die ons domme Westerlingen even oeroude wijsheden over drank, vrouwen en flikkers komt vertellen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:44 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Gooi anders religie op als argument waarom ik er blind voor blijf.
"Demi Moore verkracht door haar moeders toedoen? Ze vertelt over haar relaties, drugs- en alcoholverslavingen en hoe ze hierdoor een miskraam opliep en bijna verdronk"quote:
Je had een discussie met Hamzoef. Ik heb intens veel respect voor hoe hij jullie te woord blijft staan na herhaalde demonisering. Shaggy ben jij mee in gesprek.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees gewoon even de epistels van imam Shaggy, die ons domme Westerlingen even oeroude wijsheden over drank, vrouwen en flikkers komt vertellen.
Demonisering... zoals het wegzetten van iemand die graag bier drinkt als potentieel gevaar voor de samenleving...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:49 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Je had een discussie met Hamzoef. Ik heb intens veel respect voor hoe hij jullie te woord blijft staan na herhaalde demonisering. Shaggy ben jij mee in gesprek.
Nee. Door hem constant woorden in de mond te leggen die hij niet gebruikt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Demonisering... zoals het wegzetten van iemand die graag bier drinkt als potentieel gevaar voor de samenleving...
Echt...
Uhm ja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat religie zijn drijvende motor is ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:50 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Nee. Door hem constant woorden in de mond te leggen die hij niet gebruikt.
Uhu...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:50 schreef K.Indertent het volgende:
Nee. Door hem constant woorden in de mond te leggen die hij niet gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |