abonnement Unibet Coolblue
pi_195295806


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden


Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195295811
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende: [..] Belooft nog wat voor Drenthe als het daar uiteindelijk toch aankomt. Zéér veel overgewicht en volgens mij is de bevolking daar ook gemiddeld aardig wat ouder.
https://www.rivm.nl/media/smap/obesitas.html Vooral in Oost-Groningen lijkt het een probleem. Daarnaast zie je obesitas relatief veel in andere perifere gebieden waar weinig werkgelegenheid is. En in regio Rotterdam. Voordeel van Oost-Groningen is dat er weinig mensen wonen, dus minder besmettingskans.
pi_195295814
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Tijger_m het volgende: [..] Ok, dus jij denkt dat als Rutte bij de volgende persco roept dat mensen op dieet moeten dat dit wel effect sorteert? Want ik waag dat ernstig te betwijfelen.
Als hij zegt x percentage bij ziekenhuisopnamens heeft overgewicht/obesitas. Wij adviseren dat ... Paar campagnes erbij en mensen in die situatie + hun naasten trekken zelf wel conclusies.
pi_195295822
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Belooft nog wat voor Drenthe als het daar uiteindelijk toch aankomt. Zéér veel overgewicht en volgens mij is de bevolking daar ook gemiddeld aardig wat ouder.
Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provincie

Minste overgewicht trouwens in regio Amsterdam. Dat is dan weer geluk bij een ongeluk. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 22:48:40 #5
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195295838
Vanaf deze week gaan wij mondkapjes dragen als we met elkaar op pad gaan in de werkbus aangezien ook in Friesland de besmettingen oplopen.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_195295854
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bepaalde groepen ga je niet bereiken, die kijken niet naar de NOS, naar Jinek en Rutte en De Jonge. En een subgroep binnen die gemeenschap geeft ook helemaal geen neuq.

Spelen via imams/moskeeën, studentenverenigingen, sportverenigingen. Betrek ze ook bij oplossingen.
pi_195295855
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zou vooral de zoveelste manier zijn waarop het kabinet de schuld bij de burgers zelf legt in plaats van naar de eigen fouten te kijken.
Dit is wel gratuit. Heeft niets met de schuldvraag te maken. Wel met een eerlijke analyse van wat burgers zelf kunnen doen om de gevolgen van dit virus te verminderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195295873
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provincie

Minste overgewicht trouwens in regio Amsterdam. Dat is dan weer geluk bij een ongeluk. ;)
Amsterdammers betalen zoveel huur dat ze hun eten niet meer kunnen betalen.
  zondag 27 september 2020 @ 22:50:54 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195295879
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Spelen via imams/moskeeën, studentenverenigingen, sportverenigingen. Betrek ze ook bij oplossingen.
Zal ook wel gebeuren, maar het verbaast mij totaal niet dat b.v. in bepaalde stadsdelen in Amsterdam de cijfers nog schrikbarender zijn dan elders.
pi_195295880
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provincie

Minste overgewicht trouwens in regio Amsterdam. Dat is dan weer geluk bij een ongeluk. ;)
Nee, je hebt gelijk. Verbaast me. Ik schrik elke keer weer als ik er kom. :@
pi_195295892
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Amsterdammers betalen zoveel huur dat ze hun eten niet meer kunnen betalen.
Heeft dus zijn voordeel nu! :D
pi_195295895
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Amsterdammers betalen zoveel huur dat ze hun eten niet meer kunnen betalen.
Ik denk dat er een verband is met het percentage hoogopgeleiden, maar ik vind jouw verklaring leuker. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195295906
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als hij zegt x percentage bij ziekenhuisopnamens heeft overgewicht/obesitas. Wij adviseren dat ... Paar campagnes erbij en mensen in die situatie + hun naasten trekken zelf wel conclusies.
Hoe kom je daar nou bij? Heb je enig idee hoe moeilijk het voor mensen met obesitas is om daar vanaf te komen? Daar is wel wat meer voor nodig dan een schrikcampagne.

Ik voorspel je dat we hetzelfde de komende jaren gaan krijgen met drank. Nu ligt de focus nog op de jongeren, maar we weten allang dat alcohol voor iedereen slecht is. De regels van Katan: niet roken, overgewicht voorkomen, niet drinken. Daar heb je de meeste gezondheidswinst mee te pakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195295910
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zal ook wel gebeuren, maar het verbaast mij totaal niet dat b.v. in bepaalde stadsdelen in Amsterdam de cijfers nog schrikbarender zijn dan elders.
Ja eens, meer kan je niet doen tenzij je harde boetes gaat geven.
pi_195295933
Gemiste kans voor de topictitel trouwens. Ik zou ervan gemaakt hebben:
"Waar Tiger-M geen vetzakken wil zien!" :D
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 22:54:44 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195295939
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:53 schreef Mammietje het volgende:
Gemiste kans voor de topictitel trouwens. Ik zou ervan gemaakt hebben:
"Waar Tiger-M geen vetzakken wil zien!" :D
Heyyyyy! Da's niet fair! Ik zei dat ik niet constant wil hoeven modden op mensen die roepen dat het alleen dikzakken zijn die dood gaan!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195295955
:D
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heyyyyy! Da's niet fair! Ik zei dat ik niet constant wil hoeven modden op mensen die roepen dat het alleen dikzakken zijn die dood gaan!
Precies, dat woord wil je niet lezen, want dan moet je aan het werk! Klopt dan toch?
pi_195295966
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, hoe wil je dat fixen dan als het probleem achter de voordeur zit?
Meer bewustwording bij die groepen is je beste optie.
Geen idee hoe je dat moet oplossen. Dit is een probleem wat veel langer geleden is ontstaan. Die mensen staan buiten onze samenleving. Wij hebben jaren getolereerd dat Achmed meegaat naar de ouderavond en moeder Fatima in het Turks van alles kan wijsmaken over hetgeen de leraar vertelt, omdat Fatima de taal niet spreekt. Ze willen gewoon niet meedoen.

Maar het wil er bij mij niet in dat mensen in Reijmerstok een mondkapje moeten dragen bij de bakker, omdat in sommige wijken een fundamenteel probleem zit of dat Frits zijn kroeg vroegen moet sluiten, terwijl de mensen uit de wijken waar de problemen spelen nooit in het café komen.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 22:57:33 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195295974
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:55 schreef Mammietje het volgende:
:D
[..]

Precies, dat woord wil je niet lezen, want dan moet je aan het werk! Klopt dan toch?
Niet precies, nee :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195295991
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet precies, nee :P
:D :*
pi_195295992
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verschilt niet heel veel met de rest van Nederland hoor: https://www.volksgezondhe(...)vergewicht-provincie

Minste overgewicht trouwens in regio Amsterdam. Dat is dan weer geluk bij een ongeluk. ;)
Ik vermoed dat de meeste besmettingen plaatsvinden in de stadsdelen met het meeste overgewicht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296001
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Heb je enig idee hoe moeilijk het voor mensen met obesitas is om daar vanaf te komen? Daar is wel wat meer voor nodig dan een schrikcampagne.

Ik voorspel je dat we hetzelfde de komende jaren gaan krijgen met drank. Nu ligt de focus nog op de jongeren, maar we weten allang dat alcohol voor iedereen slecht is. De regels van Katan: niet roken, overgewicht voorkomen, niet drinken. Daar heb je de meeste gezondheidswinst mee te pakken.
Op bodybuilders en mensen met een ziekte na is het voor 95% (als het niet meer is) een kwestie van teveel calorieën consumeren tog het verbruik.

Wat mij betreft mag dit wel in dezelfde categorie geplakt worden als roken en alcohol ipv die morbide obesitas is schitterend hype en niet praten over de gezondheidsrisico's want niet pc.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 22:59:27 #23
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195296007
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste besmettingen plaatsvinden in de stadsdelen met het meeste overgewicht.
Dat slaat nergens op
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zondag 27 september 2020 @ 22:59:34 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195296012
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh ja, en de vaccins schijnen ook minder te werken:

quote:
Vaccins

Uit studies blijkt ook dat vaccins minder goed werken bij mensen die te zwaar zijn. Als vaccins getest worden, moet volgens Van Rossum dan ook apart bekeken worden hoe ze werken bij mensen met obesitas. Het kan zijn dat die een hoger risico blijven lopen. Dus naast coronapreventie moet het obesitasprobleem worden aangepakt.
Hier is idd nog wel wat een tragi-komisch aan toe te voegen.

Mensen die onderliggende zaken hebben zijn in zekere zin, juist krachtiger om met hun aandoening (ongemerkt normaal) deel te blijven nemen aan het leven. Iemand van zeg 1.75 die zeg 100kg torst is zal het "gewoon"vinden om continue die 30Kg mee te "torsen".

Dienovereenkomstig zal het "immuunsysteem" effectief wat zwaarder belast worden om die capaciteitsvraag - ook in kwetsuren - te blijven ondersteunen. Hetzelfde verhaal geldt voor andere lichaamseigen zaken (hart, nieren etc.etc.). Pas als dat spaak gaat lopen, zal iemand - doorgaans te laat - daadwerkelijk iets merken (denk aan bv diabetes).

De reden dat mensen met onderliggende aandoening kwetsbaarder zijn voor Covid19 lijkt niet eens zozeer hun directe aandoening, maar omdat hun hele stofwisseling gevoeliger in een wat hogere versnelling opereert.
Er is minder ruimte om weerstand te bieden aan onheil. Een zandkorrel in het mechanisme zorgt dan sneller voor (over)reactie en schade, dan bij iemand die "gezond" op stationair kachelt.

Een normale vaccin-hoeveelheid zal ws sterker moeten zijn om in verhouding voldoende immuunreactie te veroorzaken. Het risico van wat meer "vaccin" is dan weer dat die kwetsbare dan juist gevolgen ondervindt van dat vaccin
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195296017
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Op bodybuilders en mensen met een ziekte na is het voor 95% (als het niet meer is) een kwestie van teveel calorieën consumeren tog het verbruik.
Ja, en? Dat ontken ik toch niet? Ik zeg dat het moeilijk is om ervan af te komen en dat zo'n schrikcampagne weinig zoden aan de dijk zal zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296060
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste besmettingen plaatsvinden in de stadsdelen met het meeste overgewicht.
In Amsterdam kun je dat zien: https://amsterdam.ggdgezondheidinbeeld.nl/opdekaart/

In Zuidoost en West klopt het, maar Noord dan weer minder. Ik denk nog steeds dat het deels met opleiding samenhangt:
- Opleiding hangt nauw samen met je positie in de samenleving (de frontlinie bestaat uit disproportioneel lager opgeleiden; hoger opgeleiden kunnen vaker thuiswerken)
- Lageropgeleiden wonen/werken vaak met meer mensen per m²
- Hogeropgeleiden zijn door de bank genomen waarschijnlijk slimmer en hebben (wederom gemiddeld) meer gezond verstand.
- Hogeropgeleiden hebben ook meer middelen tot hun beschikking om een gezonde(re) levensstijl te leiden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 27 september 2020 @ 23:03:10 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195296064
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:57 schreef maan_man het volgende:

[..]

Geen idee hoe je dat moet oplossen. Dit is een probleem wat veel langer geleden is ontstaan. Die mensen staan buiten onze samenleving. Wij hebben jaren getolereerd dat Achmed meegaat naar de ouderavond en moeder Fatima in het Turks van alles kan wijsmaken over hetgeen de leraar vertelt, omdat Fatima de taal niet spreekt. Ze willen gewoon niet meedoen.

Maar het wil er bij mij niet in dat mensen in Reijmerstok een mondkapje moeten dragen bij de bakker, omdat in sommige wijken een fundamenteel probleem zit of dat Frits zijn kroeg vroegen moet sluiten, terwijl de mensen uit de wijken waar de problemen spelen nooit in het café komen.
In die pauperwijken in de Randstad lachen ze toch ook gewoon om boetes. Die worden gewoon niet betaald en uiteindelijk krijg je weer gevalletje 'kale kippen' etc. Je zag het ook in het voorjaar, grote groepen Marokkanen en andere Afrikanen in Den Haag en Rotterdam die gewoon samenschoolden en toezichthouders deden er geen zak aan. Alles om escalatie te voorkomen.
pi_195296070
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2020 22:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hier is idd nog wel wat een tragi-komisch aan toe te voegen.

Mensen die onderliggende zaken hebben zijn in zekere zin, juist krachtiger om met hun aandoening (ongemerkt normaal) deel te blijven nemen aan het leven. Iemand van zeg 1.75 die zeg 100kg torst is zal het "gewoon"vinden om continue die 30Kg mee te "torsen".

Dienovereenkomstig zal het "immuunsysteem" effectief wat zwaarder belast worden om die capaciteitsvraag - ook in kwetsuren - te blijven ondersteunen. Hetzelfde verhaal geldt voor andere lichaamseigen zaken (hart, nieren etc.etc.). Pas als dat spaak gaat lopen, zal iemand - doorgaans te laat - daadwerkelijk iets merken (denk aan bv diabetes).

De reden dat mensen met onderliggende aandoening kwetsbaarder zijn voor Covid19 lijkt niet eens zozeer hun directe aandoening, maar omdat hun hele stofwisseling gevoeliger in een wat hogere versnelling opereert.
Er is minder ruimte om weerstand te bieden aan onheil. Een zandkorrel in het mechanisme zorgt dan sneller voor (over)reactie en schade, dan bij iemand die "gezond" op stationair kachelt.
Ik las ook dat bijvoorbeeld het beademen moeilijker gaat bij iemand met (ernstig) overgewicht.

quote:
Een normale vaccin-hoeveelheid zal ws sterker moeten zijn om in verhouding voldoende immuunreactie te veroorzaken. Het risico van wat meer "vaccin" is dan weer dat die kwetsbare dan juist gevolgen ondervindt van dat vaccin
Kan ik me wat bij voorstellen. Ik heb zelf de ervaring dat het bepalen van de juiste dosering bloedverdunners lastig is bij iemand met ernstig overgewicht. (Mijn vader is eraan overleden.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296097
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In Amsterdam kun je dat zien: https://amsterdam.ggdgezondheidinbeeld.nl/opdekaart/

In Zuidoost en West klopt het, maar Noord dan weer minder. Ik denk nog steeds dat het deels met opleiding samenhangt:
- Opleiding hangt nauw samen met je positie in de samenleving (de frontlinie bestaat uit disproportioneel lager opgeleiden; hoger opgeleiden kunnen vaker thuiswerken)
- Lageropgeleiden wonen/werken vaak met meer mensen per m²
- Hogeropgeleiden zijn door de bank genomen waarschijnlijk slimmer en hebben (wederom gemiddeld) meer gezond verstand.
Ik vind het best verbazingwekkend dat Noord vooralsnog redelijk buiten schot blijft als het om besmettingen gaat. Het is een stadsdeel met veel lageropgeleiden waar bijvoorbeeld relatief veel rechts wordt gestemd. Een mogelijke verklaring is dat er in Noord meer ruimte is: minder hoogbouw, meer eengezinswoningen, meer ruimte op straat. En er is minder te doen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 23:06:19 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296110
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het best verbazingwekkend dat Noord vooralsnog redelijk buiten schot blijft als het om besmettingen gaat. Het is een stadsdeel met veel lageropgeleiden waar bijvoorbeeld relatief veel rechts wordt gestemd. Een mogelijke verklaring is dat er in Noord meer ruimte is: minder hoogbouw, meer eengezinswoningen, meer ruimte op straat. En er is minder te doen. :+
Het laatste geeft natuurlijk de doorslag ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296111
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het best verbazingwekkend dat Noord vooralsnog redelijk buiten schot blijft als het om besmettingen gaat. Het is een stadsdeel met veel lageropgeleiden waar bijvoorbeeld relatief veel rechts wordt gestemd. Een mogelijke verklaring is dat er in Noord meer ruimte is: minder hoogbouw, meer eengezinswoningen, meer ruimte op straat. En er is minder te doen. :+
Zelfs corona komt liever niet aan de andere kant van 't IJ. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195296117
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zelfs corona komt liever niet aan de andere kant van 't IJ. O-)
Houden zo!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 september 2020 @ 23:11:09 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195296180
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de meeste besmettingen plaatsvinden in de stadsdelen met het meeste overgewicht.
//--//
Doet mij afvragen. Is er bij besmettingen inzicht te maken waar personen eventueel (onderliggend) aan lijden ?
Dat cijfer kan helpen, om kwetsbaren wat handvatten te geven om hun eigen risico wat beter in te schatten.

Ik krijg steeds meer het idee dat de mate van de eigen "gezondheidsstatus" bepaalt of en in welke mate iemand besmet kan worden (dwz symptomen en voorts erger etc.etc. zult ontwikkelen).

Ik zou verwachten dat wanneer bv vooral Covid19-hartissues op de IC komen, dit dan ook zichtbaar moet zijn in voortraject en dus in de besmette groep.
Anderzijds als iemand met (ik zeg maar wat) een schildklier-aandoening nauwelijks tot niet meer dan anderen besmet wordt, kan die daar wat opluchting uithalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195296300
- Nee -

[ Bericht 99% gewijzigd door Tijger_m op 27-09-2020 23:19:33 ]
pi_195296318
quote:
5s.gif Op zondag 27 september 2020 23:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

//--//
Doet mij afvragen. Is er bij besmettingen inzicht te maken waar personen eventueel (onderliggend) aan lijden ?
Dat cijfer kan helpen, om kwetsbaren wat handvatten te geven om hun eigen risico wat beter in te schatten.

Ik krijg steeds meer het idee dat de mate van de eigen "gezondheidsstatus" bepaalt of en in welke mate iemand besmet kan worden (dwz symptomen en voorts erger etc.etc. zult ontwikkelen).

Ik zou verwachten dat wanneer bv vooral Covid19-hartissues op de IC komen, dit dan ook zichtbaar moet zijn in voortraject en dus in de besmette groep.
Anderzijds als iemand met (ik zeg maar wat) een schildklier-aandoening nauwelijks tot niet meer dan anderen besmet wordt, kan die daar wat opluchting uithalen.
Ik vind zelf de huidige voorlichtingspagina behoorlijk duidelijk: Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?. Volgens deze tekst horen mensen met zeer ernstig overgewicht tot een risicogroep. Ik denk dat dat een BMI > 40 is.

En ik zie nu eindelijk de informatie waar ik zelf naar op zoek was!

Oppassen op (klein)kinderen
De 1,5 meter maatregel voor kinderen is versoepeld, omdat zij een kleine rol spelen in de verspreiding. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling én tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden. (zie ook de pagina Kinderen en COVID-19) Dit betekent het volgende voor mensen uit risicogroepen:

[*]Vitale 70-plussers kunnen gewoon oppassen op (klein)kinderen onder de 13 jaar. Zij hoeven niet 1,5 meter afstand tot de kinderen te houden en mogen ook knuffelen met de kinderen.

[*]Kwetsbare ouderen kunnen wel oppassen, maar we adviseren hen om extra voorzichtig te zijn en bij voorkeur wel 1,5 meter afstand te houden.

[*]Volwassenen met onderliggende ziekten kunnen, afhankelijk van hun medische situatie, in sommige gevallen wel oppassen. Zij kunnen dit bespreken met hun behandelaar. We adviseren hen om extra voorzichtig te zijn en bij voorkeur wel 1,5 meter afstand te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296354
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, en? Dat ontken ik toch niet? Ik zeg dat het moeilijk is om ervan af te komen en dat zo'n schrikcampagne weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Ik denk van wel omdat het corona is. Ook kan het helpen de algehele tendens om te doen slaan van obesitas is prima naar een gezondere levensstijl.
  zondag 27 september 2020 @ 23:24:45 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195296369
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:18 schreef maan_man het volgende:
- Nee -
Boetes werken bij Brave Hendrik met een gezin, een baan, een hypotheek en functies in het stichtings- of verenigingsleven die alles te verliezen heeft als hij een strafblad opbouwt. Niet bij straatschoffies die nul respect hebben voor de overheid en de politie.
pi_195296371
Dit is ook nog wel interessant (bron):

Meer onderzoek nodig
[*]Overgewicht lijkt vaker voor te komen bij corona-patiënten die op de IC liggen.
[*]Dat betekent niet automatisch dat overgewicht ook de oorzaak is van het ernstigere verloop van covid-19.
[*]Mensen met ernstig overgewicht hebben ook vaak andere aandoeningen, zoals hart- en vaatziekten of diabetes. Van deze aandoeningen is bekend dat ze de kans op een ernstiger verloop verhogen.
[*]Er is meer onderzoek nodig om de relatie tussen overgewicht en corona helder te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296471
- Nee, klachten over moderatie horen in FB -

[ Bericht 95% gewijzigd door Tijger_m op 27-09-2020 23:35:09 ]
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 23:34:28 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296472
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:24 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is ook nog wel interessant (bron):

Meer onderzoek nodig
[*]Overgewicht lijkt vaker voor te komen bij corona-patiënten die op de IC liggen.
[*]Dat betekent niet automatisch dat overgewicht ook de oorzaak is van het ernstigere verloop van covid-19.
[*]Mensen met ernstig overgewicht hebben ook vaak andere aandoeningen, zoals hart- en vaatziekten of diabetes. Van deze aandoeningen is bekend dat ze de kans op een ernstiger verloop verhogen.
[*]Er is meer onderzoek nodig om de relatie tussen overgewicht en corona helder te krijgen.

Alles daarin bevestigd natuurlijk wel dat (ernstig) overgewicht een nadelig effect op je gezondheid heeft.

Maar dat mag geen nieuws zijn volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 27 september 2020 @ 23:36:50 #41
14505 OProg
A Life in Music
pi_195296489
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik denk van wel omdat het corona is. Ook kan het helpen de algehele tendens om te doen slaan van obesitas is prima naar een gezondere levensstijl.
Dat hoop ik wel. :)

Gezond zijn is geen voorwaarde dat je geen last hebt van Covid, maar je ziet ondertussen wel dat overgewicht, ongezond leven en noem maar op wel van invloed zijn op het verloop. En we weten toch inmiddels wel dat ongezond leven gewoon een aanslag is met veel gevolgen achteraf. Suiker, hart en vaatproblemen, weet ik het wat allemaal.

Ik heb een collega die ook wat stevig is/was om het zo te zeggen. Die is in maart begonnen met er serieus werk van te maken omdat hij nu wel echt in ziet dat het gewoon een issue kan zijn.

Als we hier toch iets uit halen hoop ik wel dat er veel meer mensen gaan zorgen dat ze gezonder leven. Is niet alleen voor corona goed.

:)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195296497
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind zelf de huidige voorlichtingspagina behoorlijk duidelijk: Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?. Volgens deze tekst horen mensen met zeer ernstig overgewicht tot een risicogroep. Ik denk dat dat een BMI > 40 is.

En ik zie nu eindelijk de informatie waar ik zelf naar op zoek was!

Oppassen op (klein)kinderen
De 1,5 meter maatregel voor kinderen is versoepeld, omdat zij een kleine rol spelen in de verspreiding. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling én tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden. (zie ook de pagina Kinderen en COVID-19) Dit betekent het volgende voor mensen uit risicogroepen:

[*]Vitale 70-plussers kunnen gewoon oppassen op (klein)kinderen onder de 13 jaar. Zij hoeven niet 1,5 meter afstand tot de kinderen te houden en mogen ook knuffelen met de kinderen.

[*]Kwetsbare ouderen kunnen wel oppassen, maar we adviseren hen om extra voorzichtig te zijn en bij voorkeur wel 1,5 meter afstand te houden.

[*]Volwassenen met onderliggende ziekten kunnen, afhankelijk van hun medische situatie, in sommige gevallen wel oppassen. Zij kunnen dit bespreken met hun behandelaar. We adviseren hen om extra voorzichtig te zijn en bij voorkeur wel 1,5 meter afstand te houden.

Vrij vertaald dus:
Kinderen kunnen wel volwassenen en ouderen besmetten. Aan u of u de oudere in kwestie gezond genoeg acht om dit virus aan te kunnen.
pi_195296514
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alles daarin bevestigd natuurlijk wel dat (ernstig) overgewicht een nadelig effect op je gezondheid heeft.

Maar dat mag geen nieuws zijn volgens mij.
En als je op het RIVM af mag gaan gaat dat om een BMI van hoger dan 40. Dat is niet een beetje dik maar héél dik. En dan heb je het over circa 1% van de volwassenen. Ik vermoed dat mondkapjes effectiever zijn dan een campagne gericht op deze mensen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296524
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vrij vertaald dus:
Kinderen kunnen wel volwassenen en ouderen besmetten. Aan u of u de oudere in kwestie gezond genoeg acht om dit virus aan te kunnen.
Ja, met als toevoeging dat de kans klein is. Daar heb ik zelf mijn twijfels over, maar dat terzijde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 23:42:52 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296535
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je op het RIVM af mag gaan gaat dat om een BMI van hoger dan 40. Dat is niet een beetje dik maar héél dik. En dan heb je het over circa 1% van de volwassenen. Ik vermoed dat mondkapjes effectiever zijn dan een campagne gericht op deze mensen. :+
Ik ben het helemaal met je eens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296555
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, met als toevoeging dat de kans klein is. Daar heb ik zelf mijn twijfels over, maar dat terzijde.
Ik ook als ik eerlijk ben maar daar nog los van worden ze niet ineens wel besmettelijk. Denk dus ook dat het er vanaf hangt hoe oud het kind is.
Hoewel die hele kleintjes dan wel weer zo de boel onderkwijlen en -snotteren, dat ik dat ook niet zou vertrouwen! :{
pi_195296558
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Op bodybuilders en mensen met een ziekte na is het voor 95% (als het niet meer is) een kwestie van teveel calorieën consumeren tog het verbruik.

Wat mij betreft mag dit wel in dezelfde categorie geplakt worden als roken en alcohol ipv die morbide obesitas is schitterend hype en niet praten over de gezondheidsrisico's want niet pc.
Ik krijg juist altijd het idee dat de samenleving geobsedeerd is door dik en dun en afvallen. Iedereen alsmaar aan een dieet. Vrouwen al helemaal.

Vaak zonder resultaat, want het is niet zo simpel als stoppen met roken/drinken.
pi_195296586
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 23:45 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik krijg juist altijd het idee dat de samenleving geobsedeerd is door dik en dun en afvallen. Iedereen alsmaar aan een dieet. Vrouwen al helemaal.

Vaak zonder resultaat, want het is niet zo simpel als stoppen met roken/drinken.
Wacht, stoppen met roken is simpel?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195296604
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 23:45 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik krijg juist altijd het idee dat de samenleving geobsedeerd is door dik en dun en afvallen. Iedereen alsmaar aan een dieet. Vrouwen al helemaal.

Vaak zonder resultaat, want het is niet zo simpel als stoppen met roken/drinken.
Ik ken inderdaad aardig wat vrouwen die echt werkelijk altijd "nog 3 kilo" moeten afvallen! Heel ergerlijk. }:|
Daarentegen ken ik ook een paar die zich hélemáál hebben laten gaan, maar die hoor je dan weer niet. :N
pi_195296617
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ken inderdaad aardig wat vrouwen die echt werkelijk altijd "nog 3 kilo" moeten afvallen! Heel ergerlijk. }:|
Daarentegen ken ik ook een paar die zich hélemáál hebben laten gaan, maar die hoor je dan weer niet. :N
Haha, ik ben er zo een die altijd nog 3 kilo moet afvallen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296618
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wacht, stoppen met roken is simpel?
:D
Nou, de gbp's gaan als zoete broodjes over de toonbank de afgelopen paar jaar hoor. ;)
  zondag 27 september 2020 @ 23:51:50 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195296621
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wacht, stoppen met roken is simpel?
Als ervaringsdeskundige kan ik je melden dat dat vies tegen valt ;)

Nu zijn er wel verschillende types verslaafde rokers, de weekendroker en af en toe doordeweeks 1 of 2 en de groep die 1-2 pakjes per dag wegtikt. Dat mag je wel vergelijken met alcohol, diegene die in het weekend een paar biertjes drinken en soms op een verjaardag kunnen makkelijk stoppen met drinken, diegene die een krat per dag wegtikken hebben het toch echt wel zwaarder ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195296634
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2020 23:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, ik ben er zo een die altijd nog 3 kilo moet afvallen.
Hou op te zeuren dan! :( Namens die ene op verjaardagen die altijd met haar ogen rolt en met een ander in gesprek gaat! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 27-09-2020 23:57:54 ]
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 23:53:12 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296637
Ik wil geen mensen in een hoek zetten.

Een gezondere levensstijl is gewoon beter voor je lichaam en je gezondheid, dat hoeft niet te betekenen dat je dun bent of dat je botjes kan tellen maar obesitas is wel verdomd slecht voor je gezondheid.
Volgens mij weet iedereen dat gewoon en sommige mensen doen daar wat mee, anderen niet. Dat is de consequentie van een maatschappij als de onze waarin we zelf verantwoordelijkheid hebben en de vrijheid om ongezond te leven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296704
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hou op te zeuren dan! :( Ik ben die ene op verjaardagen die altijd met haar ogen rolt en met een ander in gesprek gaat! :D
Het komt eigenlijk alleen ter sprake als iemand me iets ongezonds te eten aanbiedt en ik dat beleefd afsla. Nederland zit vol met feeders.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296731
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
Ik wil geen mensen in een hoek zetten.

Een gezondere levensstijl is gewoon beter voor je lichaam en je gezondheid, dat hoeft niet te betekenen dat je dun bent of dat je botjes kan tellen maar obesitas is wel verdomd slecht voor je gezondheid.
Volgens mij weet iedereen dat gewoon en sommige mensen doen daar wat mee, anderen niet. Dat is de consequentie van een maatschappij als de onze waarin we zelf verantwoordelijkheid hebben en de vrijheid om ongezond te leven.
Wel die mensen die altijd 3 kilo af moeten vallen. In de hoek ermee. Met z'n allen, want na de eerste die het meldt, zijn er altijd een paar die dat ook hebben. En waar hebben ze het dan vervolgens over: recepten uitwisselen. Standaard. Echt waar. }:|
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 00:02:04 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296749
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wel die mensen die altijd 3 kilo af moeten vallen. In de hoek ermee. Met z'n allen, want na de eerste die het meldt, zijn er altijd een paar die dat ook hebben. En waar hebben ze het dan vervolgens over: recepten uitwisselen. Standaard. Echt waar. }:|
:D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296757
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2020 23:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het komt eigenlijk alleen ter sprake als iemand me iets ongezonds te eten aanbiedt en ik dat beleefd afsla. Nederland zit vol met feeders.
:D
Ik heb een vriendin die zegt altjid "Dat lust ik niet" als ze weer eens op dieet is en ze krijgt een gebakje aangeboden! :D
pi_195296812
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, met als toevoeging dat de kans klein is. Daar heb ik zelf mijn twijfels over, maar dat terzijde.
Bij kinderen onder de 12 is het aangeboren immuunsysteem nog heel erg sterk. Vanaf 12 wordt dat minder en heb je meer te maken met het adaptieve (verworven) immuunsysteem. Uit een onderzoek is ook gebleken dat mensen die nog een heel sterk aangeboren immuunsysteem hebben bijna tot niet ziek worden van dit virus. Maar bij de meeste mensen wordt het aangeboren immuunsysteem gewoon hoe ouder hoe slechter.
pi_195296830
Oja, ontopic. Ben vreselijk aan het geiten en dat is gevaarlijk in de buurt van corona las ik net.
Ik las net dit ook:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-mondkapjes-red-team
We gaan dus toch aan de mondkapjes. Al opvallend genoeg, maar dan lees ik daarin ook dit:
"Ook Roel Coutinho, oud-directeur van het RIVM, staat achter het advies"
Ow? We omzeilen onze voorman van het RIVM ff of dissen we van Dissel? :s)
pi_195296844
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bij kinderen onder de 12 is het aangeboren immuunsysteem nog heel erg sterk. Vanaf 12 wordt dat minder en heb je meer te maken met het adaptieve (verworven) immuunsysteem. Uit een onderzoek is ook gebleken dat mensen die nog een heel sterk aangeboren immuunsysteem hebben bijna tot niet ziek worden van dit virus. Maar bij de meeste mensen wordt het aangeboren immuunsysteem gewoon hoe ouder hoe slechter.
Ik las ergens dat ze op hun 16e net zo besmettelijk zouden zijn als een volwassene.
pi_195296850
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 23:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wacht, stoppen met roken is simpel?
Stoppen met roken heeft niets te maken met onder meer de snelheid van je stofwisseling, je lichaamsbouw, het functioneren van je schildklier, etcetera.

Een roker is een roker, maar iemand met een te hoog BMI is of je dikke tante of Rico Verhoeven.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 00:14:19 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296861
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:10 schreef Mammietje het volgende:
Oja, ontopic. Ben vreselijk aan het geiten en dat is gevaarlijk in de buurt van corona las ik net.
Ik las net dit ook:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-mondkapjes-red-team
We gaan dus toch aan de mondkapjes. Al opvallend genoeg, maar dan lees ik daarin ook dit:
"Ook Roel Coutinho, oud-directeur van het RIVM, staat achter het advies"
Ow? We omzeilen onze voorman van het RIVM ff of dissen we van Dissel? :s)
Coutinho is hoogleraar nu, geen werknemer van het RIVM volgens mij?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296864
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bij kinderen onder de 12 is het aangeboren immuunsysteem nog heel erg sterk. Vanaf 12 wordt dat minder en heb je meer te maken met het adaptieve (verworven) immuunsysteem. Uit een onderzoek is ook gebleken dat mensen die nog een heel sterk aangeboren immuunsysteem hebben bijna tot niet ziek worden van dit virus. Maar bij de meeste mensen wordt het aangeboren immuunsysteem gewoon hoe ouder hoe slechter.
Ik wil het RIVM wel geloven, hoor, maar er ontbreekt vooralsnog overtuigend bewijs dat kinderen minder besmettelijk zijn. In internationale berichten is de teneur heel anders: ze worden weliswaar minder vaak ziek en minder ernstig ziek, maar ze zijn op z'n minst even besmettelijk. Ik vind het lastig om er een goed beeld van te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 00:17:04 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296882
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil het RIVM wel geloven, hoor, maar er ontbreekt vooralsnog overtuigend bewijs dat kinderen minder besmettelijk zijn. In internationale berichten is de teneur heel anders: ze worden weliswaar minder vaak ziek en minder ernstig ziek, maar ze zijn op z'n minst even besmettelijk. Ik vind het lastig om er een goed beeld van te krijgen.
Dat ben ik ook met je eens. Ik snap dat kinderen minder of geen symptomen hebben maar als volwassen asymptomatisch kunnen verspreiden waarom kinderen dan niet. Dat is mijn gedachtegang iig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296890
De GGD in Amsterdam heeft minder vertrouwen in het dragen van een mondkapje dan het Gemeentevervoerbedrijf.

Tijden het aanmelden voor een coronatest bij de GGD in de RAI krijg je te lezen "kom NIET met het OV naar de teststraat" ;)
Leipe shit ouwe
pi_195296893
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:10 schreef Mammietje het volgende:
Oja, ontopic. Ben vreselijk aan het geiten en dat is gevaarlijk in de buurt van corona las ik net.
Ik las net dit ook:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-mondkapjes-red-team
We gaan dus toch aan de mondkapjes. Al opvallend genoeg, maar dan lees ik daarin ook dit:
"Ook Roel Coutinho, oud-directeur van het RIVM, staat achter het advies"
Ow? We omzeilen onze voorman van het RIVM ff of dissen we van Dissel? :s)
Het is wel een route die het kabinet nog kan gaan bewandelen: Jullie zijn stout geweest, Nederlandse burgers. Jullie moesten 1,5 meter afstand houden - nog altijd de beste maatregel tegen corona - maar jullie weigeren dat te doen. Nu kunnen we niet anders dan de schade enigszins te beperken door mondkapjes te verplichten.

Het zal mij benieuwen. Vooralsnog is dit alleen een advies van de rooie rakkers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296898
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 00:13 schreef Randier het volgende:

[..]

Stoppen met roken heeft niets te maken met onder meer de snelheid van je stofwisseling, je lichaamsbouw, het functioneren van je schildklier, etcetera.

Een roker is een roker, maar iemand met een te hoog BMI is of je dikke tante of Rico Verhoeven.
Nee maar ik geloof niet dat we moeten doen alsof stoppen met roken een eitje is he.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195296909
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:17 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De GGD in Amsterdam heeft minder vertrouwen in het dragen van een mondkapje dan het Gemeentevervoerbedrijf.

Tijden het aanmelden voor een coronatest bij de GGD in de RAI krijg je te lezen "kom NIET met het OV naar de teststraat" ;)
:o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296915
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil het RIVM wel geloven, hoor, maar er ontbreekt vooralsnog overtuigend bewijs dat kinderen minder besmettelijk zijn. In internationale berichten is de teneur heel anders: ze worden weliswaar minder vaak ziek en minder ernstig ziek, maar ze zijn op z'n minst even besmettelijk. Ik vind het lastig om er een goed beeld van te krijgen.
Hoe het precies zit weet ik ook niet. Er was wel een uitbraak in een zomerkamp in Amerika waar uit bleek dat de jongere kinderen minder besmettelijk waren dan de oudere kinderen. Daarom denk ik dat ze meer op dat immuunsysteem gedachten zitten. We weten bijvoorbeeld ook nog niet of mensen die herbesmet zijn en geen klachten hadden of ze het virus nog kunnen overdragen. Zoals die man in Hong Kong.
pi_195296923
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil het RIVM wel geloven, hoor, maar er ontbreekt vooralsnog overtuigend bewijs dat kinderen minder besmettelijk zijn. In internationale berichten is de teneur heel anders: ze worden weliswaar minder vaak ziek en minder ernstig ziek, maar ze zijn op z'n minst even besmettelijk. Ik vind het lastig om er een goed beeld van te krijgen.
Ze baseren zich op hun eigen onderzoek met 51 gezinnen (i.p.v. de beoogde 100) tijdens lockdowntijd, de kindern zaten dus thuis. Het betrof hier gezinnen van zorgmedewerkers. Ja? Neem hem ff op.
Daar kwam uit, hou je vast: dat de ouders hun kinderen besmetten en niet andersom.
Ik kan er niks mee.
Tegelijk was er in Duitsland een onderzoek naar kinderen, daar werd gemeten hoeveel virusdeeltjes kinderen en volwassenen in hun neus en keel hadden. Bleken er evenveel te zijn en daaruit werd geconcludeerd dat kinderen net zo besmettelijk waren.
pi_195296945
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hoe het precies zit weet ik ook niet. Er was wel een uitbraak in een zomerkamp in Amerika waar uit bleek dat de jongere kinderen minder besmettelijk waren dan de oudere kinderen. Daarom denk ik dat ze meer op dat immuunsysteem gedachten zitten. We weten bijvoorbeeld ook nog niet of mensen die herbesmet zijn en geen klachten hadden of ze het virus nog kunnen overdragen. Zoals die man in Hong Kong.
Zie bijvoorbeeld deze opmerkingen (bron): When symptomatic, children shed virus in similar quantities to adults and can infect others in a similar way to adults. It is unknown how infectious asymptomatic children are.

Daarom wil ik wel weten hoe het komt dat het RIVM er zo zeker van is dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296946
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is wel een route die het kabinet nog kan gaan bewandelen: Jullie zijn stout geweest, Nederlandse burgers. Jullie moesten 1,5 meter afstand houden - nog altijd de beste maatregel tegen corona - maar jullie weigeren dat te doen. Nu kunnen we niet anders dan de schade enigszins te beperken door mondkapjes te verplichten.

Het zal mij benieuwen. Vooralsnog is dit alleen een advies van de rooie rakkers.
Het stomme is dat er net nog iets in stond over burgemeesters die het er mee eens waren. Is kennelijk aangepast, het is nu alleen nog een advies van het Red-team.
Maar landelijk zullen ze dat niet zeggen. Was toch schijnveiligheid? Dan is het geen laatste redmiddel.
pi_195296955
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is wel een route die het kabinet nog kan gaan bewandelen: Jullie zijn stout geweest, Nederlandse burgers. Jullie moesten 1,5 meter afstand houden - nog altijd de beste maatregel tegen corona - maar jullie weigeren dat te doen. Nu kunnen we niet anders dan de schade enigszins te beperken door mondkapjes te verplichten.

Het zal mij benieuwen. Vooralsnog is dit alleen een advies van de rooie rakkers.
Een deel van de bevolking weigert afstand te houden. Ik noem dat de Ontkenners. "het is maar een griepje" Vele complotdenkers ook, naast de dombo's die geen oog voor hun omgeving hebben en de gevaren niet kunnen inschatten en straks het hardst gaan piepen als er nieuwe maatregelen komen.
Leipe shit ouwe
pi_195296959
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het stomme is dat er net nog iets in stond over burgemeesters die het er mee eens waren. Is kennelijk aangepast, het is nu alleen nog een advies van het Red-team.
Maar landelijk zullen ze dat niet zeggen. Was toch schijnveiligheid? Dan is het geen laatste redmiddel.
Er staat bij vermeld: Hun advies wordt gesteund door de voorzitters van verschillende veiligheidsregio's.

Voor Amsterdam-Amstellland is dat Halsema, die het mondkapjesexperiment juist al gauw afblies. Ik ben benieuwd wat wordt bedoeld met die 'verschillende veiligheidsregio's'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195296961
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:17 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De GGD in Amsterdam heeft minder vertrouwen in het dragen van een mondkapje dan het Gemeentevervoerbedrijf.

Tijden het aanmelden voor een coronatest bij de GGD in de RAI krijg je te lezen "kom NIET met het OV naar de teststraat" ;)
Dat staat overal als het over de testen gaat. Als je het mogelijk hebt, moet je binnen blijven, net als in afwachting van de test. Dus het is toch logisch dat je dan niet tussen anderen moet gaan zitten?
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 00:28:30 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195296967
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:26 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Een deel van de bevolking weigert afstand te houden. Ik noem dat de Ontkenners. "het is maar een griepje" Vele complotdenkers ook, naast de dombo's die geen oog voor hun omgeving hebben en de gevaren niet kunnen inschatten en straks het hardst gaan piepen als er nieuwe maatregelen komen.
Nee, ik denk niet eens dat het zo bewust is, iemand postte laatst een enquete waarin iets van 90% zegt dat je thuis moet blijven met symptomen en diezelfde groep dan zegt wel zelf boodschappen te gaan doen als ze symptomen hebben. Tja...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195296977
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat staat overal als het over de testen gaat. Als je het mogelijk hebt, moet je binnen blijven, net als in afwachting van de test. Dus het is toch logisch dat je dan niet tussen anderen moet gaan zitten?
Ik begrijp goed wat je schrijft, maar voor mij is het helemaal niet logisch als twee gemeentelijk diensten in Amsterdam elkaar op deze manier tegenspreken.
Leipe shit ouwe
pi_195296979
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld deze opmerkingen (bron): When symptomatic, children shed virus in similar quantities to adults and can infect others in a similar way to adults. It is unknown how infectious asymptomatic children are.

Daarom wil ik wel weten hoe het komt dat het RIVM er zo zeker van is dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding.
Volgens mij hadden ze ook data uit Denenmarken gebruikt waar de scholen eerdere open gingen dan in Nederland. Maar hoe het precies zit weet ik ook niet. Volgens mij is het gewoon zo dat ze in Nederland kosten wat het kost de scholen willen open houden.
pi_195296983
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er staat bij vermeld: Hun advies wordt gesteund door de voorzitters van verschillende veiligheidsregio's.

Voor Amsterdam-Amstellland is dat Halsema, die het mondkapjesexperiment juist al gauw afblies. Ik ben benieuwd wat wordt bedoeld met die 'verschillende veiligheidsregio's'.
Ik ook. En waar en hoe precies. Of het weer een paar straatjes worden en in winkels weer af of dat we nu echt iets gaan doen.
pi_195296997
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ook. En waar en hoe precies. Of het weer een paar straatjes worden en in winkels weer af of dat we nu echt iets gaan doen.
Openbare ruimtes waar afstand houden niet mogelijk is, lijkt me. Terwijl volgens mij het standpunt juist was dat beter kan worden ingezet op voorkomen dat situaties ontstaan waarin het niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195297061
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Openbare ruimtes waar afstand houden niet mogelijk is, lijkt me. Terwijl volgens mij het standpunt juist was dat beter kan worden ingezet op voorkomen dat situaties ontstaan waarin het niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.
Mondkapjes hebben ook weer wat haken en ogen. Bedoel het is bewezen dat je door een mondkapje minder virus binnen kan krijgen. Maar mondkapjes zijn niet luchtdicht dus ook niet virus dicht. Dus dan moet je nog steeds afstand houden wat vaak niet gebeurt. In België zijn ze verplicht maar in de supermarkt toen ik er was stond nog steeds iedereen boven op elkaar. Je moet zo ook goed gebruiken wat bij veel mensen denk ik niet gaat gebeuren. Dus het blijft gewoon een lastig onderwerp. Hetzelfde eigenlijk als met kinderen.
  maandag 28 september 2020 @ 06:58:30 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195298025
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:30 schreef ipa84 het volgende:
Volgens mij is het gewoon zo dat ze in Nederland kosten wat het kost de scholen willen open houden.
En terecht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195298048
Maar soms moet sluiting mogelijk zijn ivm teveel besmettingen. Je gaat het niet redden met alleen mondkapjes gebruiken.
En in sommige situaties zijn mondkapjes niet wenselijk.
Daarom zouden thuistesten die je zelf dagelijks doet makkelijker zijn.
pi_195298064
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 07:06 schreef quirina het volgende:
Maar soms moet sluiting mogelijk zijn ivm teveel besmettingen..
dat is toch ook mogelijk en dat gebeurt nu dus ook.
Go hard or go home
pi_195298115
quote:
5s.gif Op zondag 27 september 2020 23:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

//--//
Doet mij afvragen. Is er bij besmettingen inzicht te maken waar personen eventueel (onderliggend) aan lijden ?
Dat cijfer kan helpen, om kwetsbaren wat handvatten te geven om hun eigen risico wat beter in te schatten.

Ik krijg steeds meer het idee dat de mate van de eigen "gezondheidsstatus" bepaalt of en in welke mate iemand besmet kan worden (dwz symptomen en voorts erger etc.etc. zult ontwikkelen).

Ik zou verwachten dat wanneer bv vooral Covid19-hartissues op de IC komen, dit dan ook zichtbaar moet zijn in voortraject en dus in de besmette groep.
Anderzijds als iemand met (ik zeg maar wat) een schildklier-aandoening nauwelijks tot niet meer dan anderen besmet wordt, kan die daar wat opluchting uithalen.
Nee , ook hele sportieve mensen die dagelijks sporten krijgen spontaan hart en hersen problemen door covid19.
Deze komen er in het algemeen wel beter vanaf dan obesitas patiënten
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 07:57:23 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195298343
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:22 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Nee , ook hele sportieve mensen die dagelijks sporten krijgen spontaan hart en hersen problemen door covid19.
Deze komen er in het algemeen wel beter vanaf dan obesitas patiënten
Heb je daar een bron van?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195298353
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:22 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Nee , ook hele sportieve mensen die dagelijks sporten krijgen spontaan hart en hersen problemen door covid19.
Deze komen er in het algemeen wel beter vanaf dan obesitas patiënten
Dat is wel erg overdreven van dat hersen/hartklachten.

Misschien een handjevol tegenover tienduizenden zonder echte na-klachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 28-09-2020 08:12:32 ]
  maandag 28 september 2020 @ 08:01:52 #89
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195298374
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:22 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Nee , ook hele sportieve mensen die dagelijks sporten krijgen spontaan hart en hersen problemen door covid19.
Deze komen er in het algemeen wel beter vanaf dan obesitas patiënten
Bron?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195298461
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:01 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Bron?
Obesitas personen hebben door hun conditie ook negen van de tien keer een hoge bloeddruk, pre diabetes, hoger cholesterol allemaal belastend voor het lichaam en hart vooral.
  maandag 28 september 2020 @ 08:20:00 #91
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_195298533
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:22 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Nee , ook hele sportieve mensen die dagelijks sporten krijgen spontaan hart en hersen problemen door covid19.
Deze komen er in het algemeen wel beter vanaf dan obesitas patiënten
Hoe groot is dat percentage?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195298540
https://www.obpl.nl/terugkijken/

Waarom obesitas zo gevaarlijk is met Corona.
pi_195298542
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze ook data uit Denenmarken gebruikt waar de scholen eerdere open gingen dan in Nederland. Maar hoe het precies zit weet ik ook niet. Volgens mij is het gewoon zo dat ze in Nederland kosten wat het kost de scholen willen open houden.
Kinderen thuis= ouders thuis.
Machine moet wel draaiende blijven.

Maar zoiets is precies wat mis is met het rivm nu.
Politieke beslissing verpakt in een onlogische stelling.

Ook zeg je ermee tegen leraren, ouders in risicogroepen en opa's/oma's dat hun leven niet boeit.
pi_195298562
”only the strong will survive”
pi_195298601
Cohort verpleging nu ook bij ons (was al in het westen).

IC capaciteit uitgebreid. Eerste operaties zijn al afgezegd. Dat zijn electieve ingrepen die tot IC opname leiden.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 08:28:17 #96
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195298602
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kinderen thuis= ouders thuis.
Machine moet wel draaiende blijven.

Maar zoiets is precies wat mis is met het rivm nu.
Politieke beslissing verpakt in een onlogische stelling.

Ook zeg je ermee tegen leraren, ouders in risicogroepen en opa's/oma's dat hun leven niet boeit.
Is het niet meer dat de besmettelijkheid over het algemeen niet zo hoog is? Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar één van de dingen die van Dissel regelmatig heeft gezegd is dat gemiddeld 1 persoon 1 andere persoon besmet, en dat zelfs binnen huishoudens niet iedereen besmet raakt van een enkele besmetting.

Als je die logica volgt dan is het logisch om scholen open te houden, want de kans dat een hele klas besmet raakt is relatief klein dan. Als ik me goed herinner zijn er ook niet echt massale uitbraken op scholen (terug te traceren naar de school) geweest.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 08:29:53 #97
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195298612
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Cohort verpleging nu ook bij ons (was al in het westen).

IC capaciteit uitgebreid. Eerste operaties zijn al afgezegd. Dat zijn electieve ingrepen die tot IC opname leiden.
Sterkte daar! Je had vorige week nog een bed of 4/5 vrij toch? Zijn er veel covid patiënten bij gekomen? Hoop dat het onder controle is/blijft!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195298688
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee maar ik geloof niet dat we moeten doen alsof stoppen met roken een eitje is he.
Dat het moeilijk kan zijn om te stoppen begrijp ik. Maar de handeling is weldegelijk makkelijker dan het proces van afvallen. Je stopt er simpelweg mee. Besluit je om af te gaan vallen dan val je niet meteen af.
  maandag 28 september 2020 @ 08:39:28 #99
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_195298692
Is het nu echt zo dramatisch slecht gesteld met de testcapaciteit? Dichtstbijzijnde locatie voor mij zou bij Haarlem zijn. Ik woon in regio Rotterdam. 8)7
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_195298716
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sterkte daar! Je had vorige week nog een bed of 4/5 vrij toch? Zijn er veel covid patiënten bij gekomen? Hoop dat het onder controle is/blijft!
De IC lag vorige week op momenten hier helemaal vol. Kan niet als traumacentrum. Nu 8 bedden extra open (nog leeg).

Weinig nieuwe covid patiënten, maar denk ook omdat we overplaatsingen afhouden. Ik weet ook niet hoe ze die 8 bedden hebben geopend. Een enorm probleem op personeel.
pi_195298729
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:39 schreef Randier het volgende:

[..]

Dat het moeilijk kan zijn om te stoppen begrijp ik. Maar de handeling is weldegelijk makkelijker dan het proces van afvallen. Je stopt er simpelweg mee. Besluit je om af te gaan vallen dan val je niet meteen af.
Dat kan je natuurlijk net zo makkelijk zeggen van het eten tussen de maaltijden door. Handeling war je simpelweg mee kunt stoppen. Eigenlijk misschien wel makkelijker, want je mag wel een paar keer per dag blijven eten. Doe je dat met roken, ben je niet gestopt. ;)
pi_195298742
quote:
15s.gif Op maandag 28 september 2020 08:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is het nu echt zo dramatisch slecht gesteld met de testcapaciteit? Dichtstbijzijnde locatie voor mij zou bij Haarlem zijn. Ik woon in regio Rotterdam. 8)7
Ik had wel geluk. Ben sinds zaterdag zwaar verkouden en kan me straks op 15 minuten rijden laten testen.
pi_195298751
quote:
15s.gif Op maandag 28 september 2020 08:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is het nu echt zo dramatisch slecht gesteld met de testcapaciteit? Dichtstbijzijnde locatie voor mij zou bij Haarlem zijn. Ik woon in regio Rotterdam. 8)7
Heb je online al verschillende postcodes geprobeerd?
Definitely not CIA
pi_195298761
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
https://www.sciencenews.o(...)lege-athletes-sports
pi_195298770
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De IC lag vorige week op momenten hier helemaal vol. Kan niet als traumacentrum. Nu 8 bedden extra open (nog leeg).

Weinig nieuwe covid patiënten, maar denk ook omdat we overplaatsingen afhouden. Ik weet ook niet hoe ze die 8 bedden hebben geopend. Een enorm probleem op personeel.
Op momenten... Hmm... gingen ze er dan levend of dood weer vanaf? :X
Dat personeel een probleem zou worden, wisten ze van tevoren al. Daarom verbaast het me eigenlijk ook zo dat ze het zover al hebben laten komen (om nu nog niet echt in te grijpen).
pi_195298789
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je online al verschillende postcodes geprobeerd?
Ja, en op de fiets gaan schijnt oolk een beter resultaat te geven.
Heb je meteen je lichaamsbeweging gehad! Gehgeh....
pi_195298796
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Op momenten... Hmm... gingen ze er dan levend of dood weer vanaf? :X
Dat personeel een probleem zou worden, wisten ze van tevoren al. Daarom verbaast het me eigenlijk ook zo dat ze het zover al hebben laten komen (om nu nog niet echt in te grijpen).
Ja dat personeel hebben we niet zomaar opgeleid. Het tekort was er al voor covid.

Ja, op momenten. Maar het grootste deel is dan bezet door mensen met hersenbloedingen, tumoren, vaatchirurgie, etc. Dat is gewoon reguliere zorg.

Met ons huidig personeel kunnen we de reguliere zorg net aan. Covid zorgt ervoor dat we vrij snel overlopen.

Overigens zijn wij niet helemaal representatief met personeel. We hebben een aantal langdurig zieken. Dat hakt er wel in.
  maandag 28 september 2020 @ 08:53:14 #108
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_195298835
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je online al verschillende postcodes geprobeerd?
Wtf, pas als ik Delft invul komen er locaties op minder dan een uur rijden vanaf mijn huis. Bij mijn eigen woonplaats, Rotterdam, en Den Haag niet. Lekker in elkaar gezet weer. En alsnog ver.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_195298849
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja dat personeel hebben we niet zomaar opgeleid. Het tekort was er al voor covid.

Ja, op momenten. Maar het grootste deel is dan bezet door mensen met hersenbloedingen, tumoren, vaatchirurgie, etc. Dat is gewoon reguliere zorg.

Met ons huidig personeel kunnen we de reguliere zorg net aan. Covid zorgt ervoor dat we vrij snel overlopen.

Overigens zijn wij niet helemaal representatief met personeel. We hebben een aantal langdurig zieken. Dat hakt er wel in.
Duidelijk. Fijn ook die updates van je uit de praktijk. ^O^
Qua personeel doelde ik op het feit dat velen aangegeven hadden niet nog eens op een Covid-afdeling of ic te willen werken. Dan moet je inderdaad nieuwe opleiden. Hoop nu zo dat er ook minder personeel ziek wordt, dat men zich toch nu ook zelf beter kan beschermen.
pi_195298859
quote:
18s.gif Op maandag 28 september 2020 08:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wtf, pas als ik Delft invul komen er locaties op minder dan een uur rijden vanaf mijn huis. Bij mijn eigen woonplaats, Rotterdam, en Den Haag niet. Lekker in elkaar gezet weer. En alsnog ver.
Ja. Dit is al vanaf het begin zo. Dat die locaties crap werken online. :{
Definitely not CIA
pi_195298890
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Duidelijk. Fijn ook die updates van je uit de praktijk. ^O^
Qua personeel doelde ik op het feit dat velen aangegeven hadden niet nog eens op een Covid-afdeling of ic te willen werken. Dan moet je inderdaad nieuwe opleiden. Hoop nu zo dat er ook minder personeel ziek wordt, dat men zich toch nu ook zelf beter kan beschermen.
Dat is bij ons niet echt een keuze van de medewerkers. In eerste instantie wel, maar we kunnen ze min of meer verplichten om op een covid afdeling te werken.
pi_195298916
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet echt een keuze van de medewerkers. In eerste instantie wel, maar we kunnen ze min of meer verplichten om op een covid afdeling te werken.
Euw.... Ik weet niet zeker of ik dat wel een goed ding vind....
pi_195298932
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is

quote:
Viroloog tempert verwachtingen: “Zelfs mét vaccin nog tot na volgende zomer coronamaatregelen”

Viroloog tempert verwachtingen: “Zelfs mét vaccin nog tot na volgende zomer coronamaatregelen”
Johan Neyts. FOTO: GUY PUTTEMANS



“Te veel mensen denken dat we tegen maart volgend jaar een spuitje krijgen en dat het dan gedaan is met mondmaskers, afstand houden en coronamaatregelen. Niet is minder waar.” Dat zegt viroloog Johan Neyts (KU Leuven), die vindt dat het dringend tijd is voor meer realisme rond de vier kandidaat-vaccins die op dit moment in de laatste testfase zitten. “Als sommige maar vijftig procent bescherming zouden bieden, moet je je afvragen of we ze wel massaal moeten gebruiken.”
Nu nog de winter uitzweten, in april een prikje en dan zorgeloos de zomer van 2021 in. Met corona als nare herinnering uit dat rampjaar 2020. Het is verleidelijk om zo te denken, nu verschillende kandidaat ...
verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
pi_195298933
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet echt een keuze van de medewerkers. In eerste instantie wel, maar we kunnen ze min of meer verplichten om op een covid afdeling te werken.
Merken jullie nog wat van (IC) verpleegkundigen die inmiddels weg zijn gegaan?

Bij mij in het dorp wonen 3 (inmiddels ex) IC verpleegkundigen, die overigens elk in een ander ziekenhuis in de regio werkten, die inmiddels ander werk zijn gaan doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 09:03:47 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195298937
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet echt een keuze van de medewerkers. In eerste instantie wel, maar we kunnen ze min of meer verplichten om op een covid afdeling te werken.
Zijn er eigenlijk draaiboeken voor dit soort situaties (buiten Covid om)? Indien je bijvoorbeeld heel snel extra capaciteit nodig hebt dat je legerartsen bijschaalt of weet ik 't wat? Zal op de IC misschien niet even eenvoudig zijn, maar het lijkt me (als een leek) eenvoudiger om verpleegkundigen naar IC-verpleegkundigen om te scholen dan om 'schoon' te beginnen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 28 september 2020 @ 09:05:45 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195298958
Iemand enig nieuws over de mogelijke mondmasker plicht?

Waar en wanneer enzo?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195298963
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Merken jullie nog wat van (IC) verpleegkundigen die inmiddels weg zijn gegaan?

Bij mij in het dorp wonen 3 (inmiddels ex) IC verpleegkundigen, die overigens elk in een ander ziekenhuis in de regio werkten, die inmiddels ander werk zijn gaan doen.
Sinds de crisis?"Joh... dat was wel een duidelijke switch dan.
pi_195298974
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef michiel_merk het volgende:
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is
[..]

verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
En het WHO verwacht dat het eerste vaccin pas op zijn vroegst halverwege 2021 klaar zal zijn. Dat is dus niet 'ons' Oxford vaccin omdat dat uitgebreid getest gaat worden voordat het op de markt komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 09:07:12 #119
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195298980
quote:
quote:
More than two dozen male and female competitive athletes underwent magnetic resonance imaging of their hearts in the weeks to months after a positive test for SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19. The images indicated swelling in the heart muscle and possible injury to cells in four of the athletes, or 15 percent, researchers report online September 11 in JAMA Cardiology. That could mean the athletes had myocarditis, an inflammation of the heart muscle most frequently caused by viral infections.
quote:
Those signals of heart inflammation could mean that the patients had developed myocarditis, which is estimated to occur in approximately 22 out of 100,000 people annually around the world. Patients with myocarditis can experience chest pain, shortness of breath, fatigue or a rapid or irregular heartbeat. The heart can recover from myocarditis, but in rare cases, the condition can damage the heart muscle enough to lead to heart failure.
Lijkt me vervelend, maar niet echt een big deal? "In rare cases" kun je van zo'n beetje alles hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195298985
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:05 schreef DustPuppy het volgende:
Iemand enig nieuws over de mogelijke mondmasker plicht?

Waar en wanneer enzo?
Wordt vanmiddag besproken door de voorzitters van de veiligheidsregios.
pi_195298986
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk draaiboeken voor dit soort situaties (buiten Covid om)? Indien je bijvoorbeeld heel snel extra capaciteit nodig hebt dat je legerartsen bijschaalt of weet ik 't wat? Zal op de IC misschien niet even eenvoudig zijn, maar het lijkt me (als een leek) eenvoudiger om verpleegkundigen naar IC-verpleegkundigen om te scholen dan om 'schoon' te beginnen.
Ik denk dat enkel verpleegkundigen voor die verkorte opleiding van ic in aanmerking komen.
pi_195298987
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:05 schreef DustPuppy het volgende:
Iemand enig nieuws over de mogelijke mondmasker plicht?

Waar en wanneer enzo?
Rutte maakt vandaag de nieuwe maatregelen bekend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195299005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Merken jullie nog wat van (IC) verpleegkundigen die inmiddels weg zijn gegaan?

Bij mij in het dorp wonen 3 (inmiddels ex) IC verpleegkundigen, die overigens elk in een ander ziekenhuis in de regio werkten, die inmiddels ander werk zijn gaan doen.
Ja, maar niet in grote mate. Veel kunnen ook niet echt weg. Wat moet je anders als IC verpleegkundige? Je bent dan zo specifiek opgeleid.
pi_195299009
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte maakt vandaag de nieuwe maatregelen bekend.
Denk je of weet je?
pi_195299013
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte maakt vandaag de nieuwe maatregelen bekend.
morgen?
pi_195299018
tj..., verplicht mondmaskers, misschien kunnen ze beter voorlichting geven over ventilatie. In veel landen zijn mondkapjes verplicht en stijgen de besmettingen toch dramatisch
  maandag 28 september 2020 @ 09:10:23 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299020
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte maakt vandaag de nieuwe maatregelen bekend.
Gek om landelijk lokale maatregelen bekend te maken, maar aan de andere kant kan iedereen in Nederland natuurlijk naar de getroffen regio's gaan (maar doe dat niet! blijf thuis, help het virus niet).
pi_195299026
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk draaiboeken voor dit soort situaties (buiten Covid om)? Indien je bijvoorbeeld heel snel extra capaciteit nodig hebt dat je legerartsen bijschaalt of weet ik 't wat? Zal op de IC misschien niet even eenvoudig zijn, maar het lijkt me (als een leek) eenvoudiger om verpleegkundigen naar IC-verpleegkundigen om te scholen dan om 'schoon' te beginnen.
Probleem is bij ons voornamelijk op de IC. Verpleegkundigen omscholen kost wel behoorlijk wat tijd. IC is echt een specialisatie.

Legerartsen niet. Misschien op landelijk niveau. We zetten eerder artsen in vanuit ons eigen ziekenhuis. Dus bijvoorbeeld een plastisch chirurg, dermatoloog, etc.
pi_195299032
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:09 schreef byah het volgende:

[..]

morgen?
Vanavond gelekt naar de media, morgen in de persconferentie.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195299039
Net zo'n test gehaald. Voelde alsof ze in mijn hersenen zaten te wroeten. Ik heb nu wel zo'n gevoel in mijn oor alsof die plop heeft gedaan 😂
pi_195299049
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef michiel_merk het volgende:
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is
[..]

verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
Dit weet ik en schrijf ik ook hier al tijden. Mijn schatting blijft ergens tussen 2025-2030 wereldwijd het virus helemaal voorbij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299057
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:12 schreef Faerlina91 het volgende:
Net zo'n test gehaald. Voelde alsof ze in mijn hersenen zaten te wroeten. Ik heb nu wel zo'n gevoel in mijn oor alsof die plop heeft gedaan 😂
Grappig hoe die ervaring van zo'n test verschilt per persoon.
pi_195299059
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195299060
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Probleem is bij ons voornamelijk op de IC. Verpleegkundigen omscholen kost wel behoorlijk wat tijd. IC is echt een specialisatie.

Legerartsen niet. Misschien op landelijk niveau. We zetten eerder artsen in vanuit ons eigen ziekenhuis. Dus bijvoorbeeld een plastisch chirurg, dermatoloog, etc.
Gynaecologen zou handiger zijn. Die kunnen tenminste al intuberen. ;) :@
pi_195299075
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Sinds de crisis?"Joh... dat was wel een duidelijke switch dan.
Die waren er echt helemaal klaar mee. Ze wilden het sowieso geen 2e keer meemaken, maar wat voor hen de druppel was was het totale gebrek aan waardering vanuit zowel de overheid als de bevolking (wel klappen, maar verder een groot deel van het volk wat zich geen zak aan trok van de maatregelen).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195299082
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Gek om landelijk lokale maatregelen bekend te maken, maar aan de andere kant kan iedereen in Nederland natuurlijk naar de getroffen regio's gaan (maar doe dat niet! blijf thuis, help het virus niet).
Misschien besluiten ze dan ook wel dat de meeste regels landelijk gaan worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195299090
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Grappig hoe die ervaring van zo'n test verschilt per persoon.
Mwah... bij bloedprikkers heb je ook een hoop verschillen! ;)
pi_195299108
quote:
^O^
Ben heel benieuwd tot welke conclusies ze komen.
pi_195299110
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die waren er echt helemaal klaar mee. Ze wilden het sowieso geen 2e keer meemaken, maar wat voor hen de druppel was was het totale gebrek aan waardering vanuit zowel de overheid als de bevolking (wel klappen, maar verder een groot deel van het volk wat zich geen zak aan trok van de maatregelen).
Gelijk hebben ze. Op mobiel kan ik geen smilies kiezen maar hier zou ik de dikke duim neerzetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 09:18:23 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299127
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien besluiten ze dan ook wel dat de meeste regels landelijk gaan worden.
Maar dat doet geen recht aan het huidige verspreidingspatroon, en een van de lessen van de eerste golf was juist dat lokaal maatwerk te prefereren valt boven landelijk beleid.
pi_195299141
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die waren er echt helemaal klaar mee. Ze wilden het sowieso geen 2e keer meemaken, maar wat voor hen de druppel was was het totale gebrek aan waardering vanuit zowel de overheid als de bevolking (wel klappen, maar verder een groot deel van het volk wat zich geen zak aan trok van de maatregelen).
Kan ik me goed voorstellen ja. Als ik de verhalen ook hoorde van mensen die op de covid-afdeling hadden gelegen, dat was niet fraai wat voor ellende er te zien was. Daar is ook een verpleegster/arts niet op voorbereid.
pi_195299144
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dat doet geen recht aan het huidige verspreidingspatroon, en een van de lessen van de eerste golf was juist dat lokaal maatwerk te prefereren valt boven landelijk beleid.
De ene helft van het land is al rood, en van de andere helft wil je graag voorkomen dat ze dat worden.

Bovendien zijn burgemeesters blijkbaar veel te bang om de nodige maatregelen te nemen in hun eigen gemeente. Dan kun je het maar weer beter landelijk gaan doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 28 september 2020 @ 09:20:14 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299151
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dat doet geen recht aan het huidige verspreidingspatroon, en een van de lessen van de eerste golf was juist dat lokaal maatwerk te prefereren valt boven landelijk beleid.
En mondkapjes bij de kapper eventueel... gaat dat ons redden?

De mijne vertelde van de week al dat hij er weer rekening mee hield. Had ze juist in juni weggedaan omdat vrijwel geen enkele klant er bezwaar tegen had dat hij zonder knipte.
pi_195299161
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dat doet geen recht aan het huidige verspreidingspatroon, en een van de lessen van de eerste golf was juist dat lokaal maatwerk te prefereren valt boven landelijk beleid.
Maar zoals je al aangaf gaan een hoop mensen hun vertier een stukje verderop opzoeken waar de regels minder streng zijn. Er is eigenlijk geen perfecte oplossing. Of je voert ook strenge maatregelen in gebieden in waar dat eigenlijk niet nodig is, of je staat toe dat zulke gebieden veel meer mensen op bezoek krijgen uit gebieden waar de regels wel streng zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 09:22:10 #145
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195299182
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die waren er echt helemaal klaar mee. Ze wilden het sowieso geen 2e keer meemaken, maar wat voor hen de druppel was was het totale gebrek aan waardering vanuit zowel de overheid als de bevolking (wel klappen, maar verder een groot deel van het volk wat zich geen zak aan trok van de maatregelen).
Dat snap ik volledig. Ik betaal graag meer voor mn zorgverzekering als ik weet dat het daadwerkelijk naar de zorg gaat, in de breedste zin van het woord, en ik denk met mij een heel groot deel van NL.

De waardering is wel een dingetje idd, ik hoop oprecht dat daar eens heel goed naar gekeken gaat worden na de coronacrisis, in de zin van: "hoe gaan we dit voorkomen ipv overleven"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195299201
Begrijp ik nou goed dat de diverse bestuursregio's vanavond al komen met meer info betreft aanscherping maatregelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299208
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de diverse bestuursregio's vanavond al komen met meer info betreft aanscherping maatregelen?
Wat een haast, alsof er een pandemie is. :{w
For great justice!
  maandag 28 september 2020 @ 09:24:39 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299220
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de diverse bestuursregio's vanavond al komen met meer info betreft aanscherping maatregelen?
Vanavond of morgen maakt ook geen drol meer uit nu.
  maandag 28 september 2020 @ 09:25:23 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299235
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De ene helft van het land is al rood, en van de andere helft wil je graag voorkomen dat ze dat worden.

Bovendien zijn burgemeesters blijkbaar veel te bang om de nodige maatregelen te nemen in hun eigen gemeente. Dan kun je het maar weer beter landelijk gaan doen.
Je hebt als burgemeester niet de onbegrensde macht om willekeurig welke maatregel te nemen. Het is sowieso geen burgemeesterskwestie, maar het werkt per regio, en het is dus ook helemaal niet de bedoeling dat elk dorp op eigen houtje maatregelen gaat treffen.
Maar als je elke wijziging van een regio per persco landelijk door Rutte laat aankondigen, dan kan die man het nog druk gaan krijgen komende tijd.
pi_195299238
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik volledig. Ik betaal graag meer voor mn zorgverzekering als ik weet dat het daadwerkelijk naar de zorg gaat, in de breedste zin van het woord, en ik denk met mij een heel groot deel van NL.

De waardering is wel een dingetje idd, ik hoop oprecht dat daar eens heel goed naar gekeken gaat worden na de coronacrisis, in de zin van: "hoe gaan we dit voorkomen ipv overleven"
Uit meerdere onderzoeken blijkt dat de meerderheid dat niet wil betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299245
Als je de boel binnen de perken wilt houden zul je nu hard moeten ingrijpen, dus terug naar de oorspronkelijke maatregelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299272
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je hebt als burgemeester niet de onbegrensde macht om willekeurig welke maatregel te nemen. Het is sowieso geen burgemeesterskwestie, maar het werkt per regio, en het is dus ook helemaal niet de bedoeling dat elk dorp op eigen houtje maatregelen gaat treffen.
Maar als je elke wijziging van een regio per persco landelijk door Rutte laat aankondigen, dan kan die man het nog druk gaan krijgen komende tijd.
Daarom gaat het ook per veiligheidsregio. De bedoeling was dat het hoofd van iedere veiligheidsrisico (en dat zijn burgemeesters - van de grootste stad die erin ligt) lokaal maatwerk zouden leveren per regio, maar dat durven ze niet aan omdat ze bang zijn de lokale middenstand en de hooligans van de plaatselijke FC tegen zich in het harnas te jagen. Nou ja, dan maar weer landelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 28 september 2020 @ 09:29:05 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299279
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef raptorix het volgende:
Als je de boel binnen de perken wilt houden zul je nu hard moeten ingrijpen, dus terug naar de oorspronkelijke maatregelen.
Zoveel dicht als in maart gaat echt niet meer zomaar gebeuren.
pi_195299281
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef raptorix het volgende:
Als je de boel binnen de perken wilt houden zul je nu hard moeten ingrijpen, dus terug naar de oorspronkelijke maatregelen.
En laat ze dan ook alsjeblieft gaan handhaven, want we hebben inmiddels duidelijk gezien wat er gebeurt als je allerlei regels instelt maar niet handhaaft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 09:29:14 #155
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195299283
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat de meerderheid dat niet wil betalen.
Ik denk dat dat na deze pandemie voor mensen wel anders is. Toegegeven, ik zou het wel belangrijk vinden dat het daadwerkelijk richting zorg gaat, en niet bij de zorgverzekering/waar dan ook aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb in 't verleden toen ik nog IT consultancy deed redelijk wat werk voor zorgverzekeringen gedaan, en dat ging exact hetzelfde als overheden. Aan het eind van het jaar: "We hebben nog geld over, waar moet het aan op?" ipv: Goh, laten we het in onze buffer stoppen zodat we de premies volgend jaar minder hoeven te verhogen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195299294
We zitten nu aan de cijfers van begin maart, begin april zaten we al met honderden opnames per dag, het is crimineel als men nu niet hard ingrijpt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299302
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zoveel dicht als in maart gaat echt niet meer zomaar gebeuren.
Je kon prima leven. Sterker nog ik vond het een vooruitgang.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299315
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vanavond of morgen maakt ook geen drol meer uit nu.
Mee eens hoor, maar ik ben een beetje bang voor: "vanaf a.s. vrijdag 18u gaan de volgende maatregelen in.."
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299321
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef raptorix het volgende:
Als je de boel binnen de perken wilt houden zul je nu hard moeten ingrijpen, dus terug naar de oorspronkelijke maatregelen.
Daar zijn ze al(weer) veel te laat mee.

De cijfers (inclusief de ziekenhuis en IC opnames) zijn met name sinds vorige week rap aan het oplopen.
En ipv dat men daarom vóór het weekend met maatregelen kwam, is dat vrolijk over het weekend heen getild, zodat er weer kostbare dagen verloren zijn gegaan.

Je ziet nu wéér dezelfde laks- en traagheid als destijds zodat we wéér achter de feiten aan lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195299323
Ja en nu leuteren ze over mondkapjes bij kappers, man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299326
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zoveel dicht als in maart gaat echt niet meer zomaar gebeuren.
Het is ook niet 'zomaar', het is omdat het virus ons aan alle kanten inhaalt. We kunnen niet meer anders.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195299327
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kon prima leven. Sterker nog ik vond het een vooruitgang.
Het gaat dan ook om de ondernemers. Die volledig sluiten is echt de genadeklap voor velen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 09:32:37 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299328
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kon prima leven. Sterker nog ik vond het een vooruitgang.
Ongetwijfeld. Maar we zitten met 17,2 miljoen mensen in dit land en niet met eentje.
  maandag 28 september 2020 @ 09:33:27 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299336
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de ondernemers. Die volledig sluiten is echt de genadeklap voor velen.
Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
pi_195299342
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de ondernemers. Die volledig sluiten is echt de genadeklap voor velen.
Vervelend, maar dat is vooral Horeca, een groep die over algemeen toch al een zooitje is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299349
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
Ik zou het wel armoe vinden als dat de enige maatregel zou zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299360
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat dat na deze pandemie voor mensen wel anders is. Toegegeven, ik zou het wel belangrijk vinden dat het daadwerkelijk richting zorg gaat, en niet bij de zorgverzekering/waar dan ook aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb in 't verleden toen ik nog IT consultancy deed redelijk wat werk voor zorgverzekeringen gedaan, en dat ging exact hetzelfde als overheden. Aan het eind van het jaar: "We hebben nog geld over, waar moet het aan op?" ipv: Goh, laten we het in onze buffer stoppen zodat we de premies volgend jaar minder hoeven te verhogen.
Deze onderzoeken waren in april/met dit jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 09:35:45 #168
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195299369
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vervelend, maar dat is vooral Horeca, een groep die over algemeen toch al een zooitje is.
Daar doe je heel veel ondernemers die de maatregelen wel serieus nemen echt tekort. De horeca waar ik in de afgelopen maanden geweest ben hebben er echt alles aan gedaan, terwijl ze serieus verlies draaien.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 28 september 2020 @ 09:35:55 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299372
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
Sportkantines meer beperken, daar valt ook nog wel wat te halen denk ik.
pi_195299374
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vervelend, maar dat is vooral Horeca, een groep die over algemeen toch al een zooitje is.
Onzin. Horeca is super groot in Nederland en zeer belangrijk voor een aanzienlijk deel van de arbeidsmarkt. Dat er een overkill aan horeca is zijn we het denk ik allemaal over eens, maar het is niet wenselijk om X percentage over de kop te zien gaan binnen afzienbare tijd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 09:36:37 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299381
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou het wel armoe vinden als dat de enige maatregel zou zijn.
Ik lees ook al ietes over mondkapjes voor kappers (en andere contactberoepen?)

Je kunt natuurlijk ook alles gewoon weer dichtgooien, maar voor hoe lang? Twee weken? Meer zie ik ze sowieso niet doen, zeker landelijk niet.
  maandag 28 september 2020 @ 09:36:40 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299382
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef raptorix het volgende:
We zitten nu aan de cijfers van begin maart, begin april zaten we al met honderden opnames per dag, het is crimineel als men nu niet hard ingrijpt.
Andere. Groeisnelheid.
pi_195299386
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat er een overkill aan horeca is zijn we het denk ik allemaal over eens, maar het is niet wenselijk om X percentage over de kop te zien gaan binnen afzienbare tijd.
Dan is het toch juist wenselijk als een deel over de kop gaat? Nu juist meer dan daarvoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299392
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Onzin. Horeca is super groot in Nederland en zeer belangrijk voor een aanzienlijk deel van de arbeidsmarkt. Dat er een overkill aan horeca is zijn we het denk ik allemaal over eens, maar het is niet wenselijk om X percentage over de kop te zien gaan binnen afzienbare tijd.
Failliet gaan is geen ramp, het is gewoon een reset en die banen komen vanzelf wel weer terug. Daarnaast laat de pandjesbazen maar lekker bloeden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299396
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou het wel armoe vinden als dat de enige maatregel zou zijn.
- Maximale groepsgrootte naar dertig man voor alle groepsbijeenkomsten
- Maximaal een klant per tien vierkante meter voor alle commerciële ruimtes (winkels, horeca, etc.)
- Mondkapjesplicht in alle overdekte publieke plaatsen
- Alleen werken op locatie als je kan aantonen dat dat niet anders kan, anders thuis
- Sluiten van sportkantines na 16:00
- Geen publiek bij sportwedstrijden
- Anderhalvemeterregels terug invoeren voor de leeftijdsgroep 12-18
- En weer fatsoenlijk gaan handhaven.

Maar dat zal het wel niet worden inderdaad.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195299399
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees ook al ietes over mondkapjes voor kappers (en andere contactberoepen?)
Maar gaat dat echt zoden aan de dijk zetten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 28 september 2020 @ 09:38:05 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299400
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Sportkantines meer beperken, daar valt ook nog wel wat te halen denk ik.
Als je het verenigingsleven helemaal de nek om wilt draaien wel ja. Sowieso kantines dicht in het weekend om 16 uur :') Dan zijn veel wedstrijden nog gewoon bezig.
pi_195299403
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan is het toch juist wenselijk als een deel over de kop gaat? Nu juist meer dan daarvoor.
Mwa, toch een boel personeel wat dan op straat komt te staan. Die kunnen best in andere sectoren instromen, maar dan nog.. veel jonge mensen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299405
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
Ik heb zo'n maximum nooit begrepen. Ik ken genoeg tentjes waar het met 30 man voor corona al ongemakkelijk druk is terwijl ik donderdag naar een bijeenkomst ga waar het met 40 man afgehuurd is en we allemaal 4 meter afstand van elkaar kunnen houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195299406
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Andere. Groeisnelheid.
Dat zal de komende 2 weken duidelijk worden, de getallen zijn nu nog te laag om hier een significant oordeel over te geven, maar het ziet er niet goed uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299414
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:32 schreef raptorix het volgende:
Ja en nu leuteren ze over mondkapjes bij kappers, man man man.
Nou ja, als het de keus is dat of weer sluiten, dan lijkt me mondkapjes te prefereren om een heleboel redenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195299420
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je het verenigingsleven helemaal de nek om wilt draaien wel ja. Sowieso kantines dicht in het weekend om 16 uur :') Dan zijn veel wedstrijden nog gewoon bezig.
Als alternatief zou je ook een alcoholverbod kunnen overwegen. Ik neem aan dat de eindtijd voortkomt uit het feit dat na een paar biertjes de afstandsregels in de prullenbak verdwijnen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195299421
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, toch een boel personeel wat dan op straat komt te staan. Die kunnen best in andere sectoren instromen, maar dan nog.. veel jonge mensen..
Daarom wordt er door veel mensen gepleit om nú al te beginnen met omscholing, niet pas zodra ze failliet zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299430
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar doe je heel veel ondernemers die de maatregelen wel serieus nemen echt tekort. De horeca waar ik in de afgelopen maanden geweest ben hebben er echt alles aan gedaan, terwijl ze serieus verlies draaien.
Het is ook schandalig dat ze over één kam geschoren worden en dat men bij BCO alles onder kopje 'Horeca' turft. Zo gaat er belangrijke kennis verloren en net zo belangrijk, ook bedrijven.
pi_195299435
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

- Maximale groepsgrootte naar dertig man voor alle groepsbijeenkomsten
- Maximaal een klant per tien vierkante meter voor alle commerciële ruimtes (winkels, horeca, etc.)
- Mondkapjesplicht in alle overdekte publieke plaatsen
- Sluiten van sportkantines na 16:00
- Geen publiek bij sportwedstrijden
- Anderhalvemeterregels terug invoeren voor de leeftijdsgroep 12-18
- En weer fatsoenlijk gaan handhaven.

Maar dat zal het wel niet worden inderdaad.
Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299453
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, toch een boel personeel wat dan op straat komt te staan. Die kunnen best in andere sectoren instromen, maar dan nog.. veel jonge mensen..
Het merendeel van de Horeca zijn parttimers, vooral veel studenten, geef hen tijdelijke optie wat meer bij te lenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 09:41:04 #187
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195299455
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Deze onderzoeken waren in april/met dit jaar.
Hm, dat had ik niet verwacht. Blijkbaar heb ik dan een te rooskleurig beeld van de gemiddelde nederlander :(
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195299458
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
Goeie. Toegevoegd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195299465
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt natuurlijk ook alles gewoon weer dichtgooien, maar voor hoe lang? Twee weken? Meer zie ik ze sowieso niet doen, zeker landelijk niet.
Na 2 weken wordt pas zichtbaar in welke mate de maatregelen geholpen hebben. Dus 2 weken dicht en dan weer open heeft sowieso geen enkele zin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195299468
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het merendeel van de Horeca zijn parttimers, vooral veel studenten, geef hen tijdelijke optie wat meer bij te lenen.
Of we gaan dat soort mensen zien als daadwerkelijke werknemers die ook gewoon financieel gecompenseerd mogen worden? 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299472
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n maximum nooit begrepen. Ik ken genoeg tentjes waar het met 30 man voor corona al ongemakkelijk druk is terwijl ik donderdag naar een bijeenkomst ga waar het met 40 man afgehuurd is en we allemaal 4 meter afstand van elkaar kunnen houden.
Ik ook niet, ik woon net buiten Centrum van Amsterdam, veel kleine kroegjes van rond de 50 vierkante meter, daar kun je nooit normaal afstand houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299482
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, als het de keus is dat of weer sluiten, dan lijkt me mondkapjes te prefereren om een heleboel redenen.
Ik snap het sowieso niet dat een kapper zonder middelen werkt, hoeft overigens geen mondkapje te zijn, ik heb ze ook met die grotere gezichtskappen zien werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299486
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

- Maximale groepsgrootte naar dertig man voor alle groepsbijeenkomsten
- Maximaal een klant per tien vierkante meter voor alle commerciële ruimtes (winkels, horeca, etc.)
- Mondkapjesplicht in alle overdekte publieke plaatsen
- Sluiten van sportkantines na 16:00
- Geen publiek bij sportwedstrijden
- Anderhalvemeterregels terug invoeren voor de leeftijdsgroep 12-18
- En weer fatsoenlijk gaan handhaven.

Maar dat zal het wel niet worden inderdaad.
Goede maatregelen. Alleen in sociale kring max 6 man (buiten het huishouden) zou ik erbij willen hebben als extra stok achter de deur. En dan niet vrijblijvend.

Als het zulke maatregelen zijn is dat prima voor nu.
Maar ben ook bang dat het weer iets softers wordt.
  maandag 28 september 2020 @ 09:44:18 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299495
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Na 2 weken wordt pas zichtbaar in welke mate de maatregelen geholpen hebben. Dus 2 weken dicht en dan weer open heeft sowieso geen enkele zin.
Alles dicht gaat ook niet gebeuren, daar waagt Rutte zich echt niet aan met de verkiezingen al in het achterhoofd.

Het zal dan neerkomen op maximumaantallen in horeca, mondkapjes voor de contactberoepen, wellicht in de echte probleemgebieden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag nog aanvullende maatregelen zoals samenscholingsverboden.
pi_195299497
Graag toevoegen aan dat lijstje:

- Max 1 vaste bezoeker per bewoner in verzorgingshuizen en/of waar mogelijk en noodzakelijk weer bezoek achter glas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299498
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of we gaan dat soort mensen zien als daadwerkelijke werknemers die ook gewoon financieel gecompenseerd mogen worden? 8)7
Het probleem is dat die vaak in een situatie zitten waar het een bijbaan is of dat men een tweede deel inkomen voor een gezin binnen harkt, wat ook nog een probleem is voor veel horeca dat ze een deel van de uren zwart uitbetalen, hierdoor snijden ze zich nu in de vingers bij het aanvragen van steun.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299501
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het merendeel van de Horeca zijn parttimers, vooral veel studenten, geef hen tijdelijke optie wat meer bij te lenen.
Zat corona gerelateerd werk nu. Zet ze in als contact tracers bv of omscholen voor de handhaving.
pi_195299509
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zat corona gerelateerd werk nu. Zet ze in als contact tracers bv of omscholen voor de handhaving.
Wat te denken van bezorging....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299511
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hm, dat had ik niet verwacht. Blijkbaar heb ik dan een te rooskleurig beeld van de gemiddelde nederlander :(
Echt? Je moet niet aan de portemonee zitten. Zelfs met de vraag of een stijging van 10eur per maand mag om salarissen van de zorg te mogen laten stijgen antwoordde de meerderheid nee. Let op voor de minima wordt dit ook nog eens grotendeels gecompenseerd.
Ik begrijp dan ook niet dat de leegloop meer is voor dit ondankvare werk.

Die hele bonus zet ook zeer veel kwaad bloed want het mag ook weer eens niet teveel kosten aan burgers... De bedrijven bij de now en tov is er geen maximum uiteraard.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299512
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goede maatregelen. Alleen in sociale kring max 6 man (buiten het huishouden) zou ik erbij willen hebben als extra stok achter de deur. En dan niet vrijblijvend.

Als het zulke maatregelen zijn is dat prima voor nu.
Maar ben ook bang dat het weer iets softers wordt.
Tsja, die heb ik er maar uit gelaten omdat het er als advies al ligt, en we dit niet schijnen te willen handhaven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 28 september 2020 @ 09:46:07 #201
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299513
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je het verenigingsleven helemaal de nek om wilt draaien wel ja. Sowieso kantines dicht in het weekend om 16 uur :') Dan zijn veel wedstrijden nog gewoon bezig.
Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
pi_195299523
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299525
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
Of een max aantal mensen per m2 per afdeling verplichten. Dan kunnen bedrijven niet hun personeel alsnog laten komen tegen het advies in.
  maandag 28 september 2020 @ 09:47:57 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299530
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Er is juist onlangs aangekondigde dat er vaker gecontroleerd wordt in sportkantines, nu de competities weer zijn begonnen.

Verder heeft elke vereniging zich in de zomer uit de naad gewerkt om de boel zo goed als mogelijk aan te passen aan alle richtlijnen. Kantine iets eerder dicht kan best vind ik, maar 16 uur in het weekend is natuurlijk weer een tijd die is bedacht door een ambtenaar die nog nooit een sportwedstrijd heeft bezocht.
pi_195299532
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Nog wel, als de overheid in de gaten krijgt wat voor een warboel het is bij sportclubs/verenigingen en hoe zeer daar de regels met voeten getreden worden, zal het snel afgelopen zijn.

Overigens, niet dat de clubs NIKS gedaan hebben om alles op touw te zetten, daarvoor echt een pluim. Maar bezoekers houden zich er gewoon niet aan. Desinfectie en registratielijsten liggen er als verloren bij, afstand houden is er niet bij in kantines of kleedlokalen etc. etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299534
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
Ik weet niet van wie je dat begreep, maar ik ben nog geen enkele (voetbal)club tegengekomen waarvoor dit geldt. Bij tennis is het wat beter, maar dat is ook een beetje inherent aan de aard van die sport.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 28 september 2020 @ 09:48:28 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299535
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er is juist onlangs aangekondigde dat er vaker gecontroleerd wordt in sportkantines, nu de competities weer zijn begonnen.

Verder heeft elke vereniging zich in de zomer uit de naad gewerkt om de boel zo goed als mogelijk aan te passen aan alle richtlijnen. Kantine iets eerder dicht kan best vind ik, maar 16 uur in het weekend is natuurlijk weer een tijd die is bedacht door een ambtenaar die nog nooit een sportwedstrijd heeft bezocht.
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
pi_195299543
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of een max aantal mensen per m2 per afdeling verplichten. Dan kunnen bedrijven niet hun personeel alsnog laten komen tegen het advies in.
Klopt, ik zit zelf bij een groter Nederlands bedrijf, alleen met uitzonderlijke toestemming kan men tijdelijk op kantoor werken en daar is zoveel ruimte dat de maatregelen eigenlijk niet eens nodig zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299546
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
Sociale controle is goed maar niet als iedereen er lacherig over doet en de regels massaal negeert. Dan krijg je het tegenovergestelde effect.
pi_195299564
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
Van Bruls. Ook gewoon deels om ervoor te zorgen dat men naar huis gaat na het voetbal. Dat snap ik best gezien vrijwel iedere club weer naar binnen trekt (voor zover men niet alweer binnen zit).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299576
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet van wie je dat begreep, maar ik ben nog geen enkele (voetbal)club tegengekomen waarvoor dit geldt. Bij tennis is het wat beter, maar dat is ook een beetje inherent aan de aard van die sport.
Ik las het van de voorzitter van mijn oude voetbalclub.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299582
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, ik zit zelf bij een groter Nederlands bedrijf, alleen met uitzonderlijke toestemming kan men tijdelijk op kantoor werken en daar is zoveel ruimte dat de maatregelen eigenlijk niet eens nodig zijn.
Ja het verschilt echt per bedrijf en per afdeling.
Wij zitten nu op 80% bezetting de meeste dagen terwijl dit alleen voor de afdeling logistiek echt noodzakelijk is.
pi_195299594
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik las het van de voorzitter van mijn oude voetbalclub.
Wij van wc-eend, of een uitzondering?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299605
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wij zitten nu op 80% bezetting de meeste dagen terwijl dit alleen voor de afdeling logistiek echt noodzakelijk is.
Maar uit eigen beweging of opgelegd vanuit de baas?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299608
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van Bruls. Ook gewoon deels om ervoor te zorgen dat men naar huis gaat na het voetbal. Dat snap ik best gezien vrijwel iedere club weer naar binnen trekt (voor zover men niet alweer binnen zit).
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299622
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Dit idd.
Overigens volgens de Nevobo mogen we officieel niet douchen na de wedstrijd maar of dat nu zo hygiënisch is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195299628
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Ik vraag me af in hoeverre het dat nodeloos ingewikkeld maakt. Ondanks dat ik het in principe een aardige maatregel zou vinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195299641
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wij van wc-eend, of een uitzondering?
Wat ik bij verschillende sportverenigingen zag was dat het goed geregeld was en dat men zich zeer goed aan de regels hield.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299648
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Wie controleert dat? Clubs hebben een chronisch tekort aan vrijwilligers en de personen die er dan zijn hebben geen zin om politieagent te spelen. Daarnaast wegen de opbrengsten van de kantine zwaar in de overwegingen om streng te zijn naar je bezoekers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 09:55:17 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299652
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
Bruls riep dat van het weekend ineens.

Je kunt ook zeggen: kantines moeten maximaal een half uur na de wedstrijd van het eerste elftal dicht. Nu is dat volgens mij nog twee uur, en juist dan zit er het meeste bier in de man en vervagen de richtlijnen en regels.
pi_195299676
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wie controleert dat? Clubs hebben een chronisch tekort aan vrijwilligers en de personen die er dan zijn hebben geen zin om politieagent te spelen. Daarnaast wegen de opbrengsten van de kantine zwaar in de overwegingen om streng te zijn naar je bezoekers.
Het voordeel is dat men over het algemeen beter naar een vrijwilliger luistert dan naar iemand die er voor zijn brood staat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 september 2020 @ 09:57:20 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299690
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bruls riep dat van het weekend ineens.

Je kunt ook zeggen: kantines moeten maximaal een half uur na de wedstrijd van het eerste elftal dicht. Nu is dat volgens mij nog twee uur, en juist dan zit er het meeste bier in de man en vervagen de richtlijnen en regels.
Ja, dat tweede is ook een beetje het beleid zoals ik het ervaar, dat ze willen dat je na de wedstrijd snel wiebert.

Bruls is er ook gewoon net teveel in gaan geloven allemaal. Sowieso ben ik geen fan van al die burgemeesters die in allerlei kranten bepaalde landelijke maatregelen eisen/suggereren.
pi_195299699
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het voordeel is dat men over het algemeen beter naar een vrijwilliger luistert dan naar iemand die er voor zijn brood staat.
Derhalve is een bepaalde tijdsafspraak beter want dan kun je gewoon zeggen: laatste ronde, we gaan dicht. Daar kun je dan van buitenaf ook beter op handhaven. 16u is wellicht een belachelijke tijd, maar momenteel gaan de meeste kantines zo rond 19u/20u dicht, dus heel gek is dat voorstel niet. Het zorgt er gewoon voor dat het geen zuipfestijn wordt met lallende mensen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 09:58:53 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299711
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve is een bepaalde tijdsafspraak beter want dan kun je gewoon zeggen: laatste ronde, we gaan dicht. Daar kun je dan van buitenaf ook beter op handhaven. 16u is wellicht een belachelijke tijd, maar momenteel gaan de meeste kantines zo rond 19u/20u dicht, dus heel gek is dat voorstel niet. Het zorgt er gewoon dat het geen zuipfestijn wordt met lallende mensen.
Half uur na de hoofdwedstrijd (het eerste). 16 uur is echt een belachelijke tijd, dan kun je de kantine beter helemaal dicht houden.
pi_195299725
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Half uur na de hoofdwedstrijd (het eerste). 16 uur is echt een belachelijke tijd, dan kun je de kantine beter helemaal dicht houden.
Dat zou dan rond 17u worden want de meeste 1e elftallen spelen om 14.30u of 15u. Daarnaast heb je steeds meer zaterdag senioren voetbal tegenwoordig. Die spelen laat op de middag (16u - 17u) na de jeugd. Wat doe je daar mee dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299728
Vond dit wel een fraaie infographic.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195299736
Tweede corona geval op werk, dit keer wel op kantoor. Dezelfde dag nog met hem over voetbal lopen praten en dat hij klachten begonnen te krijgen. Vraag mij nu toch af wat ik moet doen, in principe hebben we wel gewoon afstand gehouden en heb zelf nergens last van. Toch laten testen of wat?
  maandag 28 september 2020 @ 10:03:00 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299741
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zou dan rond 17u worden want de meeste 1e elftallen spelen om 14.30u of 15u. Daarnaast heb je steeds meer zaterdag senioren voetbal tegenwoordig. Die spelen laat op de middag (16u - 17u) na de jeugd. Wat doe je daar mee dan?
Je kunt ook zeggen dat je na 16 uur alleen de alcoholverkoop stil legt. Dan taait een deel van het kantinebezoek waarschijnlijk uit zichzelf wel af. En je voorkomt meer lamheid bij hen die wil blijven (minder vervaging van regels, makkelijker handhaven qua sociale controle)
pi_195299754
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:02 schreef Simmertje het volgende:
Tweede corona geval op werk, dit keer wel op kantoor. Dezelfde dag nog met hem over voetbal lopen praten en dat hij klachten begonnen te krijgen. Vraag mij nu toch af wat ik moet doen, in principe hebben we wel gewoon afstand gehouden en heb zelf nergens last van. Toch laten testen of wat?
Goed in de gaten houden hoe je je voelt, nog beter letten op afstand tot andere mensen en als je klachten krijgt laten testen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195299759
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:02 schreef Simmertje het volgende:
Tweede corona geval op werk, dit keer wel op kantoor. Dezelfde dag nog met hem over voetbal lopen praten en dat hij klachten begonnen te krijgen. Vraag mij nu toch af wat ik moet doen, in principe hebben we wel gewoon afstand gehouden en heb zelf nergens last van. Toch laten testen of wat?
In quarantaine zodra je klachten krijgt. Uit de buurt blijven van risicogroepen totdat de incubatietijd verstreken is. Je laten testen zodra je klachten krijgt. Wanneer jij je nu laat testen is de kans op een valse negatieve test groot.
pi_195299769
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
Vond dit wel een fraaie infographic.

[ afbeelding ]
Die is heel nice inderdaad. Waar komt hij vandaan?
pi_195299772
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
Vond dit wel een fraaie infographic.

[ afbeelding ]
Ik denk wel dat er in de eerste golf relatief weinig jongeren zijn getest, geen idee of daar ook cijfers van zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299777
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In quarantaine zodra je klachten krijgt. Uit de buurt blijven van risicogroepen totdat de incubatietijd verstreken is. Je laten testen zodra je klachten krijgt. Wanneer jij je nu laat testen is de kans op een valse negatieve test groot.
Ja klopt, afspraak met ouders morgen maar wel even afgezegd. Gaat wel hard nu hoor, hoor steeds en steeds meer positieve gevallen in mijn omgeving.
pi_195299782
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef iBenny het volgende:

[..]

Die is heel nice inderdaad. Waar komt hij vandaan?
FD
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299785
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er in de eerste golf relatief weinig jongeren zijn getest, geen idee of daar ook cijfers van zijn.
Klopt ja. Terwijl die focus voor/tijdens de tweede golf juist naar jongeren was verlegd
pi_195299786
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef iBenny het volgende:

[..]

Die is heel nice inderdaad. Waar komt hij vandaan?
Financieel dagblad, staat onderaan.
pi_195299789
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

FD
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:06 schreef StephanL het volgende:

[..]

Financieel dagblad, staat onderaan.
Pardon. Mijn blik staat nog op standje maandagochtend
pi_195299817
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
Vond dit wel een fraaie infographic.

[ afbeelding ]
Volgens mij waren in maart april alle leeftijdscategorien rood als je kijkt naar het aantal besmettingen en niet kleurt op positief geteste mensen.

Wat je vorige maand zag kan er ook weleens al geweest zijn in dec/jan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 10:10:10 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195299825
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:02 schreef Simmertje het volgende:
Tweede corona geval op werk, dit keer wel op kantoor. Dezelfde dag nog met hem over voetbal lopen praten en dat hij klachten begonnen te krijgen. Vraag mij nu toch af wat ik moet doen, in principe hebben we wel gewoon afstand gehouden en heb zelf nergens last van. Toch laten testen of wat?
Pas laten testen als je klachten krijgt.
pi_195299828
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
Vond dit wel een fraaie infographic.

[ afbeelding ]
Ik vraag me altijd wel af op welke cijfers dit gebaseerd is. Tijdens de eerste golf waren testen nog veel schaarser dan nu en werden vooral mensen die echt ernstige klachten hadden getest. Als je puur daar naar kijkt, dan is het ook logisch dat in die eerste golf het zwaartepunt bij ouderen lag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195299831
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
Vond dit wel een fraaie infographic.

[ afbeelding ]
Ik denk dat je alle data van voordat er grootschalig werd getest met een stevige korrel zout mag nemen.
I'll give you something to do
pi_195299858
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat je alle data van voordat er grootschalig werd getest met een stevige korrel zout mag nemen.
Dat kan je beter weglaten om enig vergelijk onmogelijk te maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299921
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar uit eigen beweging of opgelegd vanuit de baas?
Opgelegd, er zijn een aantal collega's die wel echt op kantoor willen zijn.
Dus daarna werd de rest van ons gevraagd ook weer te komen.

Dus 3x pw op kantoor 2 dagen thuis. Ik was de enige die in mei weigerde, wat mij overigens niet in dank werd afgenomen.

Ik zei ook rivm advies is thuiswerken waar mogelijk? Reactie was dat we afstand kunnen houden en er staat handgel.

Ik moet wel toegeven dat ik het wel prettiger werken vind dan elke dag thuis.
Al zou ik zelf liever 2 dagen op kantoor werken ipv 3.
pi_195299996
Vanavond persco!

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300006
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanavond persco!

[ twitter ]
Snel na het OMT-advies dan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195300032
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Snel na het OMT-advies dan.
Denk ook ingegeven door de roep om snelheid van buitenaf.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300033
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Graag toevoegen aan dat lijstje:

- Max 1 vaste bezoeker per bewoner in verzorgingshuizen en/of waar mogelijk en noodzakelijk weer bezoek achter glas.
Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195300048
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanavond persco!

[ twitter ]
Dagje vervroegd t.o.v. de standaard dinsdag
  maandag 28 september 2020 @ 10:23:55 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195300049
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Snel na het OMT-advies dan.
Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
pi_195300053
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Denk ook ingegeven door de roep om snelheid van buitenaf.
Snap het wel. Ze hadden waarschijnlijk gehoopt dat de vorige set aan maatregelen een signalerende werking zou hebben, maar die heeft deze in ieder geval niet (genoeg).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195300057
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
Eind vorige week werd inderdaad gezegd dat ze weer naar 2x per maand willen
pi_195300061
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
Heeft Rutte al toegezegd geloof ik. Maar ik hoop wel dat ze onderscheid gaan maken tussen de statusupdates en de belangrijke persconferenties.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 28 september 2020 @ 10:25:24 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195300069
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
Ken iemand die vrijwilliger is in zo'n dagbestedingscentrum en daar gaan ze in elk geval wel met mondkapjes werken omdat er ook veel mensen zitten die fysiek vrij kwetsbaar zijn (ex-alcoholverslaafden etc)
pi_195300119
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195300138
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ken iemand die vrijwilliger is in zo'n dagbestedingscentrum en daar gaan ze in elk geval wel met mondkapjes werken omdat er ook veel mensen zitten die fysiek vrij kwetsbaar zijn (ex-alcoholverslaafden etc)
Die hebben het trouwens ook zwaar gehad de afgelopen periode, in Amsterdam zag je in 1 keer veel meer van dat soort types op straat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195300154
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
Liever niet noodzakelijke reizen verbieden tot lente 2021 dan weer in een lockdown moeten.
pi_195300162
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
Een aantal zorgcentra hier in de buurt zijn vlak voor het weekend direct overgegaan op mondkapjes voor bezoekers. Op de gangen moet die verplicht op, pas op de kamer mag hij af
pi_195300170
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 10:30 schreef iBenny het volgende:

[..]

Een aantal zorgcentra hier in de buurt zijn vlak voor het weekend direct overgegaan op mondkapjes voor bezoekers. Op de gangen moet die verplicht op, pas op de kamer mag hij af
Wat een flutmaatregel. Juist op de gangen kom je vrijwel niemand tegen omdat iedereen in z'n kamertje zit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300195
Overigens vieren mijn ouders woensdag hun 50 jarige huwelijk in een corona proof setting, hoop dat dat door mag gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 september 2020 @ 10:33:52 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195300205
Oke gokje:

Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.

Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 10:35:40 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195300240
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke gokje:

Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.

Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Vergeet niet de corona-bingo:
- Het virus is nog niet klaar met ons
- Alleen samen kunnen we het
- We zijn overvallen door de snelle stijging
- Deze onzichtbare vijand moet bestreden worden
- Enz..

Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195300269
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vergeet niet de corona-bingo:
- Het virus is nog niet klaar met ons
- Alleen samen kunnen we het
- We zijn overvallen door de snelle stijging
- Deze onzichtbare vijand moet bestreden worden
- Enz..

Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Vergeet de "We wassen onze handen kapot" niet
  maandag 28 september 2020 @ 10:37:20 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195300273
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vergeet niet de corona-bingo:
- Het virus is nog niet klaar met ons
- Alleen samen kunnen we het
- We zijn overvallen door de snelle stijging
- Deze onzichtbare vijand moet bestreden worden
- Enz..

Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Weer van alles helemaal dicht gooien is geen optie voor Rutte. Gok ik.

Mocht het wel gebeuren dan verwacht ik voor maximaal 2 weken.
pi_195300280
Vooral ook van belang: wanneer gaat het in? Per direct, vanaf morgen, vanaf het weekend?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 10:38:04 #265
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195300287
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke gokje:

Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.

Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Zal wel zoiets worden. Al weet ik niet of ze landelijk überhaupt een mondkapjesplicht enkel voor specifieke steden op kunnen leggen.Dat moet volgens mij van de gemeenten zelf komen.
  maandag 28 september 2020 @ 10:39:28 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195300303
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Vooral ook van belang: wanneer gaat het in? Per direct, vanaf morgen, vanaf het weekend?
Per 1 oktober waarschijnlijk, ze houden wel van mooie ronde data in Den Haag. Dat is donderdag.
pi_195300316
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vergeet niet de corona-bingo:
- Het virus is nog niet klaar met ons
- Alleen samen kunnen we het
- We zijn overvallen door de snelle stijging
- Deze onzichtbare vijand moet bestreden worden
- Enz..

Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Mijn corona bingokaart heb ik al klaar voor vanavond. Met wat geluk hoor je mij wel bingo roepen. Ik heb er allemaal nikszeggende termen op staan trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300329
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Per 1 oktober waarschijnlijk, ze houden wel van mooie ronde data in Den Haag. Dat is donderdag.
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300351
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Ja, eens. Ik vind die levelkaart van, ik geloof, Ierland(?) wel nice. Dat kan best per regio
  maandag 28 september 2020 @ 10:43:45 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195300359
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Eens. Tot 1 juni was dat vrij helder. Daarna is het eigenlijk allemaal maar losgelaten.
  Public Relations / Redactie Film maandag 28 september 2020 @ 10:44:02 #271
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195300363
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Inderdaad. Het lijkt erop dat men in het voorjaar kan vaccineren. Als je de mensen kan toelichten dat we dit komende winter met zijn allen moeten doen om volgend jaar weer volop in het leven te staan, is er wat meer uitzicht.

Voer gewoon die mondkapjes in, stimuleer het gebruik en leg dit ook uit. Vroeg sluiten van café's lijkt mij ook wat bij te dragen. In pure restaurants zie ik namelijk geen problemen, mogelijk mondkapjes voor bedienend personeel en keukenpersoneel.
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 10:45:02 #272
181272 crew  Noppie2000
pi_195300377
Fijn dat ze vandaag 'al' een persconferentie doen, benieuwd wat het wordt. Verwacht meer ingrijpende zaken, maar zeker geen sluitingen van sectoren.

We gaan het zien :)
pi_195300389
het merendeel van de mensen die ik ken zijn corona moe en houden zich nergens meer aan, vaak de discussie aangegaan, ik doe het niet meer, te dom om te poepen, die gasten.
pi_195300399
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef Noppie2000 het volgende:
Fijn dat ze vandaag 'al' een persconferentie doen, benieuwd wat het wordt. Verwacht meer ingrijpende zaken, maar zeker geen sluitingen van sectoren.

We gaan het zien :)
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
pi_195300420
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
Horeca en jongeren
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 10:48:06 #276
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195300433
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Dat idd. Ik heb tijdje terug (tegen beter weten in) gewoon 's contact opgenomen met de vertegenwoordigers van de rijksoverheid. Stukje uit die mail:
quote:
Ik ben iemand die (bijna manisch) met informatie bezig is, en neem ook telkens de cijfers tot me. Veel goede gesprekken met vrienden, bekenden, maar ook onbekenden over wat er nog wel en niet kan. Echter, op dit moment valt me op dat de communicatie vanuit de overheid vrijwel alleen gericht is op wat er niet kan, dat er signaalwaardes zijn waarop er maatregelen genomen worden.

Wat nu als we als land nadenken over signaalwaardes wanneer nagedacht kan worden dat maatregelen misschien wel omlaag kunnen? De huidige signaalwaarde voor IC bijvoorbeeld is 10 opnames in 3 dagen, waarna er een soort van alarm af gaat (en je in het rood komt). We kunnen ook de andere kant op denken en zeggen: Als er 14 dagen minder dan 2 (of 3, of 4, dat laat ik graag aan de experts over) IC opnames zijn, gaan we kijken hoever we kunnen versoepelen.

Dit kun je voor alle positieve signaalwaardes doen. Er hoeft geen datum aan de signaalwaardes geknoopt te worden, maar het moet gewoon uitdragen dat de situatie tijdelijk is. Ik denk dat dat heel erg kan helpen met de beeldvorming en begrip van mensen.
Ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 10:48:18 #277
181272 crew  Noppie2000
pi_195300439
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
Je vergeet de Rabobank :(

Kans bestaat natuurlijk dat er weer nieuwe maatregelen komen voor in de horeca, maar dicht? Nah.
pi_195300450
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 10:47 schreef iBenny het volgende:

[..]

Horeca en jongeren
Ik dacht dat de burger de schuldige is....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300453
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:48 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je vergeet de Rabobank :(

Kans bestaat natuurlijk dat er weer nieuwe maatregelen komen voor in de horeca, maar dicht? Nah.
Ik kan je vanuit betrouwbare bron vertellen dat de Rabobank tot de zomer thuis werkt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195300475
Zijn er momenteel landen waar de IC's echt overspoeld dreigen te raken? Zie wel weer wat landen in lockdown gaan maar vooral vanwege de oplopende besmettingen.

Frankrijk en Spanje hebben dagrecord na record qua besmettingen maar geen overvolle IC's .Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
blablablabla
pi_195300476
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
Het is vooral 'makkelijk' - maar de horeca is in het voorjaar te veel over 1 kam geschoren wat mij betreft. Beperk feestcafés en (stap)kroegen. Gewone restaurants waar mensen komen om zittend te eten hebben het vrijwel allemaal best goed voor elkaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300490
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
Zijn er momenteel landen waar de IC's echt overspoeld dreigen te raken? Zie wel weer wat landen in lockdown gaan maar vooral vanwege de oplopende besmettingen.

Frankrijk en Spanje hebben dagrecord na record qua besmettingen maar geen overvolle IC's .Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
Er waren al ziejenhuizen met volle ics in NL, geen bed meer beschikbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300492
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
.Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300508
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
Zelfs vanmorgen schreef iemand dat de ic vol lag voor een tijdje in een ziejenhuis in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300510
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
pi_195300526
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
Begraafplaatsen raken toch als laatste vol?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300561
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
Had dat inmiddels langzaamaan al niet moeten gebeuren dan? Artikel van precies een week geleden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-ic-opname
In andere landen zie je soortgelijke trends. Ik wil er verder niet mee impliceren dat het niet kan gebeuren op zeer korte termijn of de situatie bagatelliseren. Eigenlijk is er nog steeds niet zoveel aan de hand moeten we concluderen, al helemaal geen maart-achtige situaties.
blablablabla
pi_195300575
NOS meldt dat de GGD's afgelopen week 207.000 mensen hebben getest.. volgens mij komt de besmettingsgraad dan uit op zo'n 9-10% :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300591
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Had dat inmiddels langzaamaan al niet moeten gebeuren dan? Artikel van precies een week geleden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-ic-opname
In andere landen zie je soortgelijke trends. Ik wil er verder niet mee impliceren dat het niet kan gebeuren op zeer korte termijn of de situatie bagatelliseren. Eigenlijk is er nog steeds niet zoveel aan de hand moeten we concluderen, al helemaal geen maart-achtige situaties.
In maart waren er veel en veel meer besmettingen dan nu echter die werden niet gevonden omdat ze niet getest werden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300592
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
blablablabla
pi_195300593
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
En je vaccins, medicijnen en vreten dan?
Dit jaar, maar ook dat in de volgende jaren?

Doe een voorstel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195300595
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
je moet idd 2 weken doortellen, voordat we in cijfers omlaag gaan, na maatregelen.
pi_195300597
Enige bemoedigende vind ik momenteel de rioolwater metingen. Toptijd: 1400 ofzo. Momenteel (nouja, de data is vertraagd dus 20 september) rond de 300.

Als dat ook maar enigszins indicatief is van waar we momenteel zitten, zitten we nog ver van de horrortijd begin dit jaar af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 11:00:34 ]
pi_195300611
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En je vaccins, medicijnen en vreten dan?
Dit jaar, maar ook dat in de volgende jaren?

Doe een voorstel.
Hij heeft het over commercieel vliegen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Public Relations / Redactie Film maandag 28 september 2020 @ 11:02:18 #295
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195300626
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef michiel_merk het volgende:
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is
[..]

verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
Tuurlijk houden we langer maatregelen maar je kan verder afbouwen, mits de vaccins voldoende bescherming bieden.
pi_195300631
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij heeft het over commercieel vliegen.
Volgens mij eerder passagiersvluchten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300642
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
Nog niet, maar check trouwens even maart. Toen gingen we van 17 ziekenhuisopnames op 7 maart naar 609 opnames op 27 maart, in nog geen 3 weken tijd.
pi_195300646
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
Als Rutte, De Jonge én Grapperhaus aanwezig zijn bij de persco, dan weet je al voldoende.

De strengere maatregelen komen er.
pi_195300647
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt dat de GGD's afgelopen week 207.000 mensen hebben getest.. volgens mij komt de besmettingsgraad dan uit op zo'n 9-10% van de geteste personen :{
Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen. Mogelijk een stuk lager.
  maandag 28 september 2020 @ 11:04:12 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195300651
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Nog niet, maar check trouwens even maart. Toen gingen we van 17 ziekenhuisopnames op 7 maart naar 609 opnames op 27 maart, in nog geen 3 weken tijd.
Andere groeisnelheid.
pi_195300658
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen.
Zeker, maar in een week tijd van 6,1% naar 9-10 lijkt me echt zorgwekkend (wederom)..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')