abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195299399
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees ook al ietes over mondkapjes voor kappers (en andere contactberoepen?)
Maar gaat dat echt zoden aan de dijk zetten?
  maandag 28 september 2020 @ 09:38:05 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299400
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Sportkantines meer beperken, daar valt ook nog wel wat te halen denk ik.
Als je het verenigingsleven helemaal de nek om wilt draaien wel ja. Sowieso kantines dicht in het weekend om 16 uur :') Dan zijn veel wedstrijden nog gewoon bezig.
pi_195299403
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan is het toch juist wenselijk als een deel over de kop gaat? Nu juist meer dan daarvoor.
Mwa, toch een boel personeel wat dan op straat komt te staan. Die kunnen best in andere sectoren instromen, maar dan nog.. veel jonge mensen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299405
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
Ik heb zo'n maximum nooit begrepen. Ik ken genoeg tentjes waar het met 30 man voor corona al ongemakkelijk druk is terwijl ik donderdag naar een bijeenkomst ga waar het met 40 man afgehuurd is en we allemaal 4 meter afstand van elkaar kunnen houden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195299406
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Andere. Groeisnelheid.
Dat zal de komende 2 weken duidelijk worden, de getallen zijn nu nog te laag om hier een significant oordeel over te geven, maar het ziet er niet goed uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195299414
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:32 schreef raptorix het volgende:
Ja en nu leuteren ze over mondkapjes bij kappers, man man man.
Nou ja, als het de keus is dat of weer sluiten, dan lijkt me mondkapjes te prefereren om een heleboel redenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195299420
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je het verenigingsleven helemaal de nek om wilt draaien wel ja. Sowieso kantines dicht in het weekend om 16 uur :') Dan zijn veel wedstrijden nog gewoon bezig.
Als alternatief zou je ook een alcoholverbod kunnen overwegen. Ik neem aan dat de eindtijd voortkomt uit het feit dat na een paar biertjes de afstandsregels in de prullenbak verdwijnen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195299421
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, toch een boel personeel wat dan op straat komt te staan. Die kunnen best in andere sectoren instromen, maar dan nog.. veel jonge mensen..
Daarom wordt er door veel mensen gepleit om nú al te beginnen met omscholing, niet pas zodra ze failliet zijn.
pi_195299430
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar doe je heel veel ondernemers die de maatregelen wel serieus nemen echt tekort. De horeca waar ik in de afgelopen maanden geweest ben hebben er echt alles aan gedaan, terwijl ze serieus verlies draaien.
Het is ook schandalig dat ze over één kam geschoren worden en dat men bij BCO alles onder kopje 'Horeca' turft. Zo gaat er belangrijke kennis verloren en net zo belangrijk, ook bedrijven.
pi_195299435
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

- Maximale groepsgrootte naar dertig man voor alle groepsbijeenkomsten
- Maximaal een klant per tien vierkante meter voor alle commerciële ruimtes (winkels, horeca, etc.)
- Mondkapjesplicht in alle overdekte publieke plaatsen
- Sluiten van sportkantines na 16:00
- Geen publiek bij sportwedstrijden
- Anderhalvemeterregels terug invoeren voor de leeftijdsgroep 12-18
- En weer fatsoenlijk gaan handhaven.

Maar dat zal het wel niet worden inderdaad.
Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
pi_195299453
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het merendeel van de Horeca zijn parttimers, vooral veel studenten, geef hen tijdelijke optie wat meer bij te lenen.
pi_195299455
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Deze onderzoeken waren in april/met dit jaar.
Hm, dat had ik niet verwacht. Blijkbaar heb ik dan een te rooskleurig beeld van de gemiddelde nederlander :(
pi_195299458
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
Goeie. Toegevoegd.
pi_195299465
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt natuurlijk ook alles gewoon weer dichtgooien, maar voor hoe lang? Twee weken? Meer zie ik ze sowieso niet doen, zeker landelijk niet.
Na 2 weken wordt pas zichtbaar in welke mate de maatregelen geholpen hebben. Dus 2 weken dicht en dan weer open heeft sowieso geen enkele zin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195299468
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het merendeel van de Horeca zijn parttimers, vooral veel studenten, geef hen tijdelijke optie wat meer bij te lenen.
Of we gaan dat soort mensen zien als daadwerkelijke werknemers die ook gewoon financieel gecompenseerd mogen worden? 8)7
pi_195299472
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n maximum nooit begrepen. Ik ken genoeg tentjes waar het met 30 man voor corona al ongemakkelijk druk is terwijl ik donderdag naar een bijeenkomst ga waar het met 40 man afgehuurd is en we allemaal 4 meter afstand van elkaar kunnen houden.
Ik ook niet, ik woon net buiten Centrum van Amsterdam, veel kleine kroegjes van rond de 50 vierkante meter, daar kun je nooit normaal afstand houden.
pi_195299482
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, als het de keus is dat of weer sluiten, dan lijkt me mondkapjes te prefereren om een heleboel redenen.
Ik snap het sowieso niet dat een kapper zonder middelen werkt, hoeft overigens geen mondkapje te zijn, ik heb ze ook met die grotere gezichtskappen zien werken.
pi_195299486
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

- Maximale groepsgrootte naar dertig man voor alle groepsbijeenkomsten
- Maximaal een klant per tien vierkante meter voor alle commerciële ruimtes (winkels, horeca, etc.)
- Mondkapjesplicht in alle overdekte publieke plaatsen
- Sluiten van sportkantines na 16:00
- Geen publiek bij sportwedstrijden
- Anderhalvemeterregels terug invoeren voor de leeftijdsgroep 12-18
- En weer fatsoenlijk gaan handhaven.

Maar dat zal het wel niet worden inderdaad.
Goede maatregelen. Alleen in sociale kring max 6 man (buiten het huishouden) zou ik erbij willen hebben als extra stok achter de deur. En dan niet vrijblijvend.

Als het zulke maatregelen zijn is dat prima voor nu.
Maar ben ook bang dat het weer iets softers wordt.
  maandag 28 september 2020 @ 09:44:18 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195299495
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Na 2 weken wordt pas zichtbaar in welke mate de maatregelen geholpen hebben. Dus 2 weken dicht en dan weer open heeft sowieso geen enkele zin.
Alles dicht gaat ook niet gebeuren, daar waagt Rutte zich echt niet aan met de verkiezingen al in het achterhoofd.

Het zal dan neerkomen op maximumaantallen in horeca, mondkapjes voor de contactberoepen, wellicht in de echte probleemgebieden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag nog aanvullende maatregelen zoals samenscholingsverboden.
pi_195299497
Graag toevoegen aan dat lijstje:

- Max 1 vaste bezoeker per bewoner in verzorgingshuizen en/of waar mogelijk en noodzakelijk weer bezoek achter glas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195299498
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of we gaan dat soort mensen zien als daadwerkelijke werknemers die ook gewoon financieel gecompenseerd mogen worden? 8)7
Het probleem is dat die vaak in een situatie zitten waar het een bijbaan is of dat men een tweede deel inkomen voor een gezin binnen harkt, wat ook nog een probleem is voor veel horeca dat ze een deel van de uren zwart uitbetalen, hierdoor snijden ze zich nu in de vingers bij het aanvragen van steun.
pi_195299501
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zat corona gerelateerd werk nu. Zet ze in als contact tracers bv of omscholen voor de handhaving.
pi_195299509
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zat corona gerelateerd werk nu. Zet ze in als contact tracers bv of omscholen voor de handhaving.
Wat te denken van bezorging....
pi_195299511
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hm, dat had ik niet verwacht. Blijkbaar heb ik dan een te rooskleurig beeld van de gemiddelde nederlander :(
Echt? Je moet niet aan de portemonee zitten. Zelfs met de vraag of een stijging van 10eur per maand mag om salarissen van de zorg te mogen laten stijgen antwoordde de meerderheid nee. Let op voor de minima wordt dit ook nog eens grotendeels gecompenseerd.
Ik begrijp dan ook niet dat de leegloop meer is voor dit ondankvare werk.

Die hele bonus zet ook zeer veel kwaad bloed want het mag ook weer eens niet teveel kosten aan burgers... De bedrijven bij de now en tov is er geen maximum uiteraard.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195299512
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goede maatregelen. Alleen in sociale kring max 6 man (buiten het huishouden) zou ik erbij willen hebben als extra stok achter de deur. En dan niet vrijblijvend.

Als het zulke maatregelen zijn is dat prima voor nu.
Maar ben ook bang dat het weer iets softers wordt.
Tsja, die heb ik er maar uit gelaten omdat het er als advies al ligt, en we dit niet schijnen te willen handhaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')