Daarom gaat het ook per veiligheidsregio. De bedoeling was dat het hoofd van iedere veiligheidsrisico (en dat zijn burgemeesters - van de grootste stad die erin ligt) lokaal maatwerk zouden leveren per regio, maar dat durven ze niet aan omdat ze bang zijn de lokale middenstand en de hooligans van de plaatselijke FC tegen zich in het harnas te jagen. Nou ja, dan maar weer landelijk.quote:Op maandag 28 september 2020 09:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hebt als burgemeester niet de onbegrensde macht om willekeurig welke maatregel te nemen. Het is sowieso geen burgemeesterskwestie, maar het werkt per regio, en het is dus ook helemaal niet de bedoeling dat elk dorp op eigen houtje maatregelen gaat treffen.
Maar als je elke wijziging van een regio per persco landelijk door Rutte laat aankondigen, dan kan die man het nog druk gaan krijgen komende tijd.
Zoveel dicht als in maart gaat echt niet meer zomaar gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef raptorix het volgende:
Als je de boel binnen de perken wilt houden zul je nu hard moeten ingrijpen, dus terug naar de oorspronkelijke maatregelen.
En laat ze dan ook alsjeblieft gaan handhaven, want we hebben inmiddels duidelijk gezien wat er gebeurt als je allerlei regels instelt maar niet handhaaft.quote:Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef raptorix het volgende:
Als je de boel binnen de perken wilt houden zul je nu hard moeten ingrijpen, dus terug naar de oorspronkelijke maatregelen.
Ik denk dat dat na deze pandemie voor mensen wel anders is. Toegegeven, ik zou het wel belangrijk vinden dat het daadwerkelijk richting zorg gaat, en niet bij de zorgverzekering/waar dan ook aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb in 't verleden toen ik nog IT consultancy deed redelijk wat werk voor zorgverzekeringen gedaan, en dat ging exact hetzelfde als overheden. Aan het eind van het jaar: "We hebben nog geld over, waar moet het aan op?" ipv: Goh, laten we het in onze buffer stoppen zodat we de premies volgend jaar minder hoeven te verhogen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uit meerdere onderzoeken blijkt dat de meerderheid dat niet wil betalen.
Je kon prima leven. Sterker nog ik vond het een vooruitgang.quote:Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoveel dicht als in maart gaat echt niet meer zomaar gebeuren.
Mee eens hoor, maar ik ben een beetje bang voor: "vanaf a.s. vrijdag 18u gaan de volgende maatregelen in.."quote:Op maandag 28 september 2020 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vanavond of morgen maakt ook geen drol meer uit nu.
Daar zijn ze al(weer) veel te laat mee.quote:Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef raptorix het volgende:
Het is ook niet 'zomaar', het is omdat het virus ons aan alle kanten inhaalt. We kunnen niet meer anders.quote:Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoveel dicht als in maart gaat echt niet meer zomaar gebeuren.
Het gaat dan ook om de ondernemers. Die volledig sluiten is echt de genadeklap voor velen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kon prima leven. Sterker nog ik vond het een vooruitgang.
Ongetwijfeld. Maar we zitten met 17,2 miljoen mensen in dit land en niet met eentje.quote:Op maandag 28 september 2020 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kon prima leven. Sterker nog ik vond het een vooruitgang.
Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.quote:Op maandag 28 september 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de ondernemers. Die volledig sluiten is echt de genadeklap voor velen.
Vervelend, maar dat is vooral Horeca, een groep die over algemeen toch al een zooitje is.quote:Op maandag 28 september 2020 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de ondernemers. Die volledig sluiten is echt de genadeklap voor velen.
Ik zou het wel armoe vinden als dat de enige maatregel zou zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
Deze onderzoeken waren in april/met dit jaar.quote:Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat na deze pandemie voor mensen wel anders is. Toegegeven, ik zou het wel belangrijk vinden dat het daadwerkelijk richting zorg gaat, en niet bij de zorgverzekering/waar dan ook aan de strijkstok blijft hangen. Ik heb in 't verleden toen ik nog IT consultancy deed redelijk wat werk voor zorgverzekeringen gedaan, en dat ging exact hetzelfde als overheden. Aan het eind van het jaar: "We hebben nog geld over, waar moet het aan op?" ipv: Goh, laten we het in onze buffer stoppen zodat we de premies volgend jaar minder hoeven te verhogen.
Daar doe je heel veel ondernemers die de maatregelen wel serieus nemen echt tekort. De horeca waar ik in de afgelopen maanden geweest ben hebben er echt alles aan gedaan, terwijl ze serieus verlies draaien.quote:Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelend, maar dat is vooral Horeca, een groep die over algemeen toch al een zooitje is.
Sportkantines meer beperken, daar valt ook nog wel wat te halen denk ik.quote:Op maandag 28 september 2020 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal wel naar een maximale groepsgrootte gaan in de horeca o.i.d. Dertig man.
Onzin. Horeca is super groot in Nederland en zeer belangrijk voor een aanzienlijk deel van de arbeidsmarkt. Dat er een overkill aan horeca is zijn we het denk ik allemaal over eens, maar het is niet wenselijk om X percentage over de kop te zien gaan binnen afzienbare tijd.quote:Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelend, maar dat is vooral Horeca, een groep die over algemeen toch al een zooitje is.
Ik lees ook al ietes over mondkapjes voor kappers (en andere contactberoepen?)quote:Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou het wel armoe vinden als dat de enige maatregel zou zijn.
Andere. Groeisnelheid.quote:Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef raptorix het volgende:
We zitten nu aan de cijfers van begin maart, begin april zaten we al met honderden opnames per dag, het is crimineel als men nu niet hard ingrijpt.
Dan is het toch juist wenselijk als een deel over de kop gaat? Nu juist meer dan daarvoor.quote:Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat er een overkill aan horeca is zijn we het denk ik allemaal over eens, maar het is niet wenselijk om X percentage over de kop te zien gaan binnen afzienbare tijd.
Failliet gaan is geen ramp, het is gewoon een reset en die banen komen vanzelf wel weer terug. Daarnaast laat de pandjesbazen maar lekker bloeden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin. Horeca is super groot in Nederland en zeer belangrijk voor een aanzienlijk deel van de arbeidsmarkt. Dat er een overkill aan horeca is zijn we het denk ik allemaal over eens, maar het is niet wenselijk om X percentage over de kop te zien gaan binnen afzienbare tijd.
- Maximale groepsgrootte naar dertig man voor alle groepsbijeenkomstenquote:Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou het wel armoe vinden als dat de enige maatregel zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |