abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195298729
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:39 schreef Randier het volgende:

[..]

Dat het moeilijk kan zijn om te stoppen begrijp ik. Maar de handeling is weldegelijk makkelijker dan het proces van afvallen. Je stopt er simpelweg mee. Besluit je om af te gaan vallen dan val je niet meteen af.
Dat kan je natuurlijk net zo makkelijk zeggen van het eten tussen de maaltijden door. Handeling war je simpelweg mee kunt stoppen. Eigenlijk misschien wel makkelijker, want je mag wel een paar keer per dag blijven eten. Doe je dat met roken, ben je niet gestopt. ;)
pi_195298742
quote:
15s.gif Op maandag 28 september 2020 08:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is het nu echt zo dramatisch slecht gesteld met de testcapaciteit? Dichtstbijzijnde locatie voor mij zou bij Haarlem zijn. Ik woon in regio Rotterdam. 8)7
Ik had wel geluk. Ben sinds zaterdag zwaar verkouden en kan me straks op 15 minuten rijden laten testen.
pi_195298751
quote:
15s.gif Op maandag 28 september 2020 08:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is het nu echt zo dramatisch slecht gesteld met de testcapaciteit? Dichtstbijzijnde locatie voor mij zou bij Haarlem zijn. Ik woon in regio Rotterdam. 8)7
Heb je online al verschillende postcodes geprobeerd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195298761
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 07:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
https://www.sciencenews.o(...)lege-athletes-sports
pi_195298770
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De IC lag vorige week op momenten hier helemaal vol. Kan niet als traumacentrum. Nu 8 bedden extra open (nog leeg).

Weinig nieuwe covid patiënten, maar denk ook omdat we overplaatsingen afhouden. Ik weet ook niet hoe ze die 8 bedden hebben geopend. Een enorm probleem op personeel.
Op momenten... Hmm... gingen ze er dan levend of dood weer vanaf? :X
Dat personeel een probleem zou worden, wisten ze van tevoren al. Daarom verbaast het me eigenlijk ook zo dat ze het zover al hebben laten komen (om nu nog niet echt in te grijpen).
pi_195298789
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, en op de fiets gaan schijnt oolk een beter resultaat te geven.
Heb je meteen je lichaamsbeweging gehad! Gehgeh....
pi_195298796
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Op momenten... Hmm... gingen ze er dan levend of dood weer vanaf? :X
Dat personeel een probleem zou worden, wisten ze van tevoren al. Daarom verbaast het me eigenlijk ook zo dat ze het zover al hebben laten komen (om nu nog niet echt in te grijpen).
Ja dat personeel hebben we niet zomaar opgeleid. Het tekort was er al voor covid.

Ja, op momenten. Maar het grootste deel is dan bezet door mensen met hersenbloedingen, tumoren, vaatchirurgie, etc. Dat is gewoon reguliere zorg.

Met ons huidig personeel kunnen we de reguliere zorg net aan. Covid zorgt ervoor dat we vrij snel overlopen.

Overigens zijn wij niet helemaal representatief met personeel. We hebben een aantal langdurig zieken. Dat hakt er wel in.
  maandag 28 september 2020 @ 08:53:14 #108
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_195298835
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 08:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Wtf, pas als ik Delft invul komen er locaties op minder dan een uur rijden vanaf mijn huis. Bij mijn eigen woonplaats, Rotterdam, en Den Haag niet. Lekker in elkaar gezet weer. En alsnog ver.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_195298849
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja dat personeel hebben we niet zomaar opgeleid. Het tekort was er al voor covid.

Ja, op momenten. Maar het grootste deel is dan bezet door mensen met hersenbloedingen, tumoren, vaatchirurgie, etc. Dat is gewoon reguliere zorg.

Met ons huidig personeel kunnen we de reguliere zorg net aan. Covid zorgt ervoor dat we vrij snel overlopen.

Overigens zijn wij niet helemaal representatief met personeel. We hebben een aantal langdurig zieken. Dat hakt er wel in.
Duidelijk. Fijn ook die updates van je uit de praktijk. ^O^
Qua personeel doelde ik op het feit dat velen aangegeven hadden niet nog eens op een Covid-afdeling of ic te willen werken. Dan moet je inderdaad nieuwe opleiden. Hoop nu zo dat er ook minder personeel ziek wordt, dat men zich toch nu ook zelf beter kan beschermen.
pi_195298859
quote:
18s.gif Op maandag 28 september 2020 08:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wtf, pas als ik Delft invul komen er locaties op minder dan een uur rijden vanaf mijn huis. Bij mijn eigen woonplaats, Rotterdam, en Den Haag niet. Lekker in elkaar gezet weer. En alsnog ver.
Ja. Dit is al vanaf het begin zo. Dat die locaties crap werken online. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195298890
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Duidelijk. Fijn ook die updates van je uit de praktijk. ^O^
Qua personeel doelde ik op het feit dat velen aangegeven hadden niet nog eens op een Covid-afdeling of ic te willen werken. Dan moet je inderdaad nieuwe opleiden. Hoop nu zo dat er ook minder personeel ziek wordt, dat men zich toch nu ook zelf beter kan beschermen.
Dat is bij ons niet echt een keuze van de medewerkers. In eerste instantie wel, maar we kunnen ze min of meer verplichten om op een covid afdeling te werken.
pi_195298916
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet echt een keuze van de medewerkers. In eerste instantie wel, maar we kunnen ze min of meer verplichten om op een covid afdeling te werken.
Euw.... Ik weet niet zeker of ik dat wel een goed ding vind....
pi_195298932
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is

quote:
Viroloog tempert verwachtingen: “Zelfs mét vaccin nog tot na volgende zomer coronamaatregelen”

Viroloog tempert verwachtingen: “Zelfs mét vaccin nog tot na volgende zomer coronamaatregelen”
Johan Neyts. FOTO: GUY PUTTEMANS

“Te veel mensen denken dat we tegen maart volgend jaar een spuitje krijgen en dat het dan gedaan is met mondmaskers, afstand houden en coronamaatregelen. Niet is minder waar.” Dat zegt viroloog Johan Neyts (KU Leuven), die vindt dat het dringend tijd is voor meer realisme rond de vier kandidaat-vaccins die op dit moment in de laatste testfase zitten. “Als sommige maar vijftig procent bescherming zouden bieden, moet je je afvragen of we ze wel massaal moeten gebruiken.”
Nu nog de winter uitzweten, in april een prikje en dan zorgeloos de zomer van 2021 in. Met corona als nare herinnering uit dat rampjaar 2020. Het is verleidelijk om zo te denken, nu verschillende kandidaat ...
verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
  maandag 28 september 2020 @ 09:03:23 #114
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195298933
quote:

[..]

Merken jullie nog wat van (IC) verpleegkundigen die inmiddels weg zijn gegaan?

Bij mij in het dorp wonen 3 (inmiddels ex) IC verpleegkundigen, die overigens elk in een ander ziekenhuis in de regio werkten, die inmiddels ander werk zijn gaan doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195298937
quote:

[..]

Zijn er eigenlijk draaiboeken voor dit soort situaties (buiten Covid om)? Indien je bijvoorbeeld heel snel extra capaciteit nodig hebt dat je legerartsen bijschaalt of weet ik 't wat? Zal op de IC misschien niet even eenvoudig zijn, maar het lijkt me (als een leek) eenvoudiger om verpleegkundigen naar IC-verpleegkundigen om te scholen dan om 'schoon' te beginnen.
  maandag 28 september 2020 @ 09:05:45 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195298958
Iemand enig nieuws over de mogelijke mondmasker plicht?

Waar en wanneer enzo?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195298963
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bij mij in het dorp wonen 3 (inmiddels ex) IC verpleegkundigen, die overigens elk in een ander ziekenhuis in de regio werkten, die inmiddels ander werk zijn gaan doen.
Sinds de crisis?"Joh... dat was wel een duidelijke switch dan.
pi_195298974
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef michiel_merk het volgende:
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is
[..]

verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
En het WHO verwacht dat het eerste vaccin pas op zijn vroegst halverwege 2021 klaar zal zijn. Dat is dus niet 'ons' Oxford vaccin omdat dat uitgebreid getest gaat worden voordat het op de markt komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195298980
quote:
quote:
More than two dozen male and female competitive athletes underwent magnetic resonance imaging of their hearts in the weeks to months after a positive test for SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19. The images indicated swelling in the heart muscle and possible injury to cells in four of the athletes, or 15 percent, researchers report online September 11 in JAMA Cardiology. That could mean the athletes had myocarditis, an inflammation of the heart muscle most frequently caused by viral infections.
quote:
Those signals of heart inflammation could mean that the patients had developed myocarditis, which is estimated to occur in approximately 22 out of 100,000 people annually around the world. Patients with myocarditis can experience chest pain, shortness of breath, fatigue or a rapid or irregular heartbeat. The heart can recover from myocarditis, but in rare cases, the condition can damage the heart muscle enough to lead to heart failure.
Lijkt me vervelend, maar niet echt een big deal? "In rare cases" kun je van zo'n beetje alles hebben.
pi_195298985
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:05 schreef DustPuppy het volgende:

Waar en wanneer enzo?
Wordt vanmiddag besproken door de voorzitters van de veiligheidsregios.
pi_195298986
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk draaiboeken voor dit soort situaties (buiten Covid om)? Indien je bijvoorbeeld heel snel extra capaciteit nodig hebt dat je legerartsen bijschaalt of weet ik 't wat? Zal op de IC misschien niet even eenvoudig zijn, maar het lijkt me (als een leek) eenvoudiger om verpleegkundigen naar IC-verpleegkundigen om te scholen dan om 'schoon' te beginnen.
Ik denk dat enkel verpleegkundigen voor die verkorte opleiding van ic in aanmerking komen.
pi_195298987
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:05 schreef DustPuppy het volgende:

Waar en wanneer enzo?
Rutte maakt vandaag de nieuwe maatregelen bekend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195299005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ja, maar niet in grote mate. Veel kunnen ook niet echt weg. Wat moet je anders als IC verpleegkundige? Je bent dan zo specifiek opgeleid.
pi_195299009
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Denk je of weet je?
pi_195299013
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

morgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')