Of een max aantal mensen per m2 per afdeling verplichten. Dan kunnen bedrijven niet hun personeel alsnog laten komen tegen het advies in.quote:Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
Er is juist onlangs aangekondigde dat er vaker gecontroleerd wordt in sportkantines, nu de competities weer zijn begonnen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Nog wel, als de overheid in de gaten krijgt wat voor een warboel het is bij sportclubs/verenigingen en hoe zeer daar de regels met voeten getreden worden, zal het snel afgelopen zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Ik weet niet van wie je dat begreep, maar ik ben nog geen enkele (voetbal)club tegengekomen waarvoor dit geldt. Bij tennis is het wat beter, maar dat is ook een beetje inherent aan de aard van die sport.quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is juist onlangs aangekondigde dat er vaker gecontroleerd wordt in sportkantines, nu de competities weer zijn begonnen.
Verder heeft elke vereniging zich in de zomer uit de naad gewerkt om de boel zo goed als mogelijk aan te passen aan alle richtlijnen. Kantine iets eerder dicht kan best vind ik, maar 16 uur in het weekend is natuurlijk weer een tijd die is bedacht door een ambtenaar die nog nooit een sportwedstrijd heeft bezocht.
Klopt, ik zit zelf bij een groter Nederlands bedrijf, alleen met uitzonderlijke toestemming kan men tijdelijk op kantoor werken en daar is zoveel ruimte dat de maatregelen eigenlijk niet eens nodig zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of een max aantal mensen per m2 per afdeling verplichten. Dan kunnen bedrijven niet hun personeel alsnog laten komen tegen het advies in.
Sociale controle is goed maar niet als iedereen er lacherig over doet en de regels massaal negeert. Dan krijg je het tegenovergestelde effect.quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
Van Bruls. Ook gewoon deels om ervoor te zorgen dat men naar huis gaat na het voetbal. Dat snap ik best gezien vrijwel iedere club weer naar binnen trekt (voor zover men niet alweer binnen zit).quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
Ik las het van de voorzitter van mijn oude voetbalclub.quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet van wie je dat begreep, maar ik ben nog geen enkele (voetbal)club tegengekomen waarvoor dit geldt. Bij tennis is het wat beter, maar dat is ook een beetje inherent aan de aard van die sport.
Ja het verschilt echt per bedrijf en per afdeling.quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, ik zit zelf bij een groter Nederlands bedrijf, alleen met uitzonderlijke toestemming kan men tijdelijk op kantoor werken en daar is zoveel ruimte dat de maatregelen eigenlijk niet eens nodig zijn.
Wij van wc-eend, of een uitzondering?quote:Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las het van de voorzitter van mijn oude voetbalclub.
Maar uit eigen beweging of opgelegd vanuit de baas?quote:Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wij zitten nu op 80% bezetting de meeste dagen terwijl dit alleen voor de afdeling logistiek echt noodzakelijk is.
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.quote:Op maandag 28 september 2020 09:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van Bruls. Ook gewoon deels om ervoor te zorgen dat men naar huis gaat na het voetbal. Dat snap ik best gezien vrijwel iedere club weer naar binnen trekt (voor zover men niet alweer binnen zit).
Dit idd.quote:Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Ik vraag me af in hoeverre het dat nodeloos ingewikkeld maakt. Ondanks dat ik het in principe een aardige maatregel zou vinden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Wat ik bij verschillende sportverenigingen zag was dat het goed geregeld was en dat men zich zeer goed aan de regels hield.quote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wij van wc-eend, of een uitzondering?
Wie controleert dat? Clubs hebben een chronisch tekort aan vrijwilligers en de personen die er dan zijn hebben geen zin om politieagent te spelen. Daarnaast wegen de opbrengsten van de kantine zwaar in de overwegingen om streng te zijn naar je bezoekers.quote:Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bruls riep dat van het weekend ineens.quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
Het voordeel is dat men over het algemeen beter naar een vrijwilliger luistert dan naar iemand die er voor zijn brood staat.quote:Op maandag 28 september 2020 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie controleert dat? Clubs hebben een chronisch tekort aan vrijwilligers en de personen die er dan zijn hebben geen zin om politieagent te spelen. Daarnaast wegen de opbrengsten van de kantine zwaar in de overwegingen om streng te zijn naar je bezoekers.
Ja, dat tweede is ook een beetje het beleid zoals ik het ervaar, dat ze willen dat je na de wedstrijd snel wiebert.quote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruls riep dat van het weekend ineens.
Je kunt ook zeggen: kantines moeten maximaal een half uur na de wedstrijd van het eerste elftal dicht. Nu is dat volgens mij nog twee uur, en juist dan zit er het meeste bier in de man en vervagen de richtlijnen en regels.
Derhalve is een bepaalde tijdsafspraak beter want dan kun je gewoon zeggen: laatste ronde, we gaan dicht. Daar kun je dan van buitenaf ook beter op handhaven. 16u is wellicht een belachelijke tijd, maar momenteel gaan de meeste kantines zo rond 19u/20u dicht, dus heel gek is dat voorstel niet. Het zorgt er gewoon voor dat het geen zuipfestijn wordt met lallende mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het voordeel is dat men over het algemeen beter naar een vrijwilliger luistert dan naar iemand die er voor zijn brood staat.
Half uur na de hoofdwedstrijd (het eerste). 16 uur is echt een belachelijke tijd, dan kun je de kantine beter helemaal dicht houden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Derhalve is een bepaalde tijdsafspraak beter want dan kun je gewoon zeggen: laatste ronde, we gaan dicht. Daar kun je dan van buitenaf ook beter op handhaven. 16u is wellicht een belachelijke tijd, maar momenteel gaan de meeste kantines zo rond 19u/20u dicht, dus heel gek is dat voorstel niet. Het zorgt er gewoon dat het geen zuipfestijn wordt met lallende mensen.
Dat zou dan rond 17u worden want de meeste 1e elftallen spelen om 14.30u of 15u. Daarnaast heb je steeds meer zaterdag senioren voetbal tegenwoordig. Die spelen laat op de middag (16u - 17u) na de jeugd. Wat doe je daar mee dan?quote:Op maandag 28 september 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Half uur na de hoofdwedstrijd (het eerste). 16 uur is echt een belachelijke tijd, dan kun je de kantine beter helemaal dicht houden.
Je kunt ook zeggen dat je na 16 uur alleen de alcoholverkoop stil legt. Dan taait een deel van het kantinebezoek waarschijnlijk uit zichzelf wel af. En je voorkomt meer lamheid bij hen die wil blijven (minder vervaging van regels, makkelijker handhaven qua sociale controle)quote:Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou dan rond 17u worden want de meeste 1e elftallen spelen om 14.30u of 15u. Daarnaast heb je steeds meer zaterdag senioren voetbal tegenwoordig. Die spelen laat op de middag (16u - 17u) na de jeugd. Wat doe je daar mee dan?
Goed in de gaten houden hoe je je voelt, nog beter letten op afstand tot andere mensen en als je klachten krijgt laten testen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:02 schreef Simmertje het volgende:
Tweede corona geval op werk, dit keer wel op kantoor. Dezelfde dag nog met hem over voetbal lopen praten en dat hij klachten begonnen te krijgen. Vraag mij nu toch af wat ik moet doen, in principe hebben we wel gewoon afstand gehouden en heb zelf nergens last van. Toch laten testen of wat?
In quarantaine zodra je klachten krijgt. Uit de buurt blijven van risicogroepen totdat de incubatietijd verstreken is. Je laten testen zodra je klachten krijgt. Wanneer jij je nu laat testen is de kans op een valse negatieve test groot.quote:Op maandag 28 september 2020 10:02 schreef Simmertje het volgende:
Tweede corona geval op werk, dit keer wel op kantoor. Dezelfde dag nog met hem over voetbal lopen praten en dat hij klachten begonnen te krijgen. Vraag mij nu toch af wat ik moet doen, in principe hebben we wel gewoon afstand gehouden en heb zelf nergens last van. Toch laten testen of wat?
Die is heel nice inderdaad. Waar komt hij vandaan?quote:Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
Vond dit wel een fraaie infographic.
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat er in de eerste golf relatief weinig jongeren zijn getest, geen idee of daar ook cijfers van zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Ja klopt, afspraak met ouders morgen maar wel even afgezegd. Gaat wel hard nu hoor, hoor steeds en steeds meer positieve gevallen in mijn omgeving.quote:Op maandag 28 september 2020 10:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In quarantaine zodra je klachten krijgt. Uit de buurt blijven van risicogroepen totdat de incubatietijd verstreken is. Je laten testen zodra je klachten krijgt. Wanneer jij je nu laat testen is de kans op een valse negatieve test groot.
FDquote:Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is heel nice inderdaad. Waar komt hij vandaan?
Klopt ja. Terwijl die focus voor/tijdens de tweede golf juist naar jongeren was verlegdquote:Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er in de eerste golf relatief weinig jongeren zijn getest, geen idee of daar ook cijfers van zijn.
Financieel dagblad, staat onderaan.quote:Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is heel nice inderdaad. Waar komt hij vandaan?
quote:
Pardon. Mijn blik staat nog op standje maandagochtendquote:Op maandag 28 september 2020 10:06 schreef StephanL het volgende:
[..]
Financieel dagblad, staat onderaan.
Volgens mij waren in maart april alle leeftijdscategorien rood als je kijkt naar het aantal besmettingen en niet kleurt op positief geteste mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Pas laten testen als je klachten krijgt.quote:Op maandag 28 september 2020 10:02 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag me altijd wel af op welke cijfers dit gebaseerd is. Tijdens de eerste golf waren testen nog veel schaarser dan nu en werden vooral mensen die echt ernstige klachten hadden getest. Als je puur daar naar kijkt, dan is het ook logisch dat in die eerste golf het zwaartepunt bij ouderen lag.quote:Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je alle data van voordat er grootschalig werd getest met een stevige korrel zout mag nemen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:01 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan je beter weglaten om enig vergelijk onmogelijk te maken.quote:Op maandag 28 september 2020 10:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat je alle data van voordat er grootschalig werd getest met een stevige korrel zout mag nemen.
Opgelegd, er zijn een aantal collega's die wel echt op kantoor willen zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar uit eigen beweging of opgelegd vanuit de baas?
Denk ook ingegeven door de roep om snelheid van buitenaf.quote:Op maandag 28 september 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Snel na het OMT-advies dan.
Deze vind ik nog het meest nuttig.quote:Op maandag 28 september 2020 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Graag toevoegen aan dat lijstje:
- Max 1 vaste bezoeker per bewoner in verzorgingshuizen en/of waar mogelijk en noodzakelijk weer bezoek achter glas.
Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Snel na het OMT-advies dan.
Snap het wel. Ze hadden waarschijnlijk gehoopt dat de vorige set aan maatregelen een signalerende werking zou hebben, maar die heeft deze in ieder geval niet (genoeg).quote:Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk ook ingegeven door de roep om snelheid van buitenaf.
Eind vorige week werd inderdaad gezegd dat ze weer naar 2x per maand willenquote:Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
Heeft Rutte al toegezegd geloof ik. Maar ik hoop wel dat ze onderscheid gaan maken tussen de statusupdates en de belangrijke persconferenties.quote:Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
Ken iemand die vrijwilliger is in zo'n dagbestedingscentrum en daar gaan ze in elk geval wel met mondkapjes werken omdat er ook veel mensen zitten die fysiek vrij kwetsbaar zijn (ex-alcoholverslaafden etc)quote:Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
Die hebben het trouwens ook zwaar gehad de afgelopen periode, in Amsterdam zag je in 1 keer veel meer van dat soort types op straat.quote:Op maandag 28 september 2020 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ken iemand die vrijwilliger is in zo'n dagbestedingscentrum en daar gaan ze in elk geval wel met mondkapjes werken omdat er ook veel mensen zitten die fysiek vrij kwetsbaar zijn (ex-alcoholverslaafden etc)
Liever niet noodzakelijke reizen verbieden tot lente 2021 dan weer in een lockdown moeten.quote:Op maandag 28 september 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
Een aantal zorgcentra hier in de buurt zijn vlak voor het weekend direct overgegaan op mondkapjes voor bezoekers. Op de gangen moet die verplicht op, pas op de kamer mag hij afquote:Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
Wat een flutmaatregel. Juist op de gangen kom je vrijwel niemand tegen omdat iedereen in z'n kamertje zit.quote:Op maandag 28 september 2020 10:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
Een aantal zorgcentra hier in de buurt zijn vlak voor het weekend direct overgegaan op mondkapjes voor bezoekers. Op de gangen moet die verplicht op, pas op de kamer mag hij af
Vergeet niet de corona-bingo:quote:Op maandag 28 september 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke gokje:
Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.
Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Vergeet de "We wassen onze handen kapot" nietquote:Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vergeet niet de corona-bingo:
- Het virus is nog niet klaar met ons
- Alleen samen kunnen we het
- We zijn overvallen door de snelle stijging
- Deze onzichtbare vijand moet bestreden worden
- Enz..
Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Weer van alles helemaal dicht gooien is geen optie voor Rutte. Gok ik.quote:Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Enz..
Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Zal wel zoiets worden. Al weet ik niet of ze landelijk überhaupt een mondkapjesplicht enkel voor specifieke steden op kunnen leggen.Dat moet volgens mij van de gemeenten zelf komen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke gokje:
Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.
Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Per 1 oktober waarschijnlijk, ze houden wel van mooie ronde data in Den Haag. Dat is donderdag.quote:Op maandag 28 september 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Vooral ook van belang: wanneer gaat het in? Per direct, vanaf morgen, vanaf het weekend?
Mijn corona bingokaart heb ik al klaar voor vanavond. Met wat geluk hoor je mij wel bingo roepen. Ik heb er allemaal nikszeggende termen op staan trouwens.quote:Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Enz..
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.quote:Op maandag 28 september 2020 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Per 1 oktober waarschijnlijk, ze houden wel van mooie ronde data in Den Haag. Dat is donderdag.
Ja, eens. Ik vind die levelkaart van, ik geloof, Ierland(?) wel nice. Dat kan best per regioquote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Eens. Tot 1 juni was dat vrij helder. Daarna is het eigenlijk allemaal maar losgelaten.quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Inderdaad. Het lijkt erop dat men in het voorjaar kan vaccineren. Als je de mensen kan toelichten dat we dit komende winter met zijn allen moeten doen om volgend jaar weer volop in het leven te staan, is er wat meer uitzicht.quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.quote:Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef Noppie2000 het volgende:
Fijn dat ze vandaag 'al' een persconferentie doen, benieuwd wat het wordt. Verwacht meer ingrijpende zaken, maar zeker geen sluitingen van sectoren.
We gaan het zien
Horeca en jongerenquote:Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
Dat idd. Ik heb tijdje terug (tegen beter weten in) gewoon 's contact opgenomen met de vertegenwoordigers van de rijksoverheid. Stukje uit die mail:quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik dacht, baat het niet dan schaadt het nietquote:Ik ben iemand die (bijna manisch) met informatie bezig is, en neem ook telkens de cijfers tot me. Veel goede gesprekken met vrienden, bekenden, maar ook onbekenden over wat er nog wel en niet kan. Echter, op dit moment valt me op dat de communicatie vanuit de overheid vrijwel alleen gericht is op wat er niet kan, dat er signaalwaardes zijn waarop er maatregelen genomen worden.
Wat nu als we als land nadenken over signaalwaardes wanneer nagedacht kan worden dat maatregelen misschien wel omlaag kunnen? De huidige signaalwaarde voor IC bijvoorbeeld is 10 opnames in 3 dagen, waarna er een soort van alarm af gaat (en je in het rood komt). We kunnen ook de andere kant op denken en zeggen: Als er 14 dagen minder dan 2 (of 3, of 4, dat laat ik graag aan de experts over) IC opnames zijn, gaan we kijken hoever we kunnen versoepelen.
Dit kun je voor alle positieve signaalwaardes doen. Er hoeft geen datum aan de signaalwaardes geknoopt te worden, maar het moet gewoon uitdragen dat de situatie tijdelijk is. Ik denk dat dat heel erg kan helpen met de beeldvorming en begrip van mensen.
Je vergeet de Rabobankquote:Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik dacht dat de burger de schuldige is....quote:
Ik kan je vanuit betrouwbare bron vertellen dat de Rabobank tot de zomer thuis werktquote:Op maandag 28 september 2020 10:48 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je vergeet de Rabobank![]()
Kans bestaat natuurlijk dat er weer nieuwe maatregelen komen voor in de horeca, maar dicht? Nah.
Het is vooral 'makkelijk' - maar de horeca is in het voorjaar te veel over 1 kam geschoren wat mij betreft. Beperk feestcafés en (stap)kroegen. Gewone restaurants waar mensen komen om zittend te eten hebben het vrijwel allemaal best goed voor elkaar.quote:Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er waren al ziejenhuizen met volle ics in NL, geen bed meer beschikbaar.quote:Op maandag 28 september 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
Zijn er momenteel landen waar de IC's echt overspoeld dreigen te raken? Zie wel weer wat landen in lockdown gaan maar vooral vanwege de oplopende besmettingen.
Frankrijk en Spanje hebben dagrecord na record qua besmettingen maar geen overvolle IC's .Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?quote:Op maandag 28 september 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
.Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
Zelfs vanmorgen schreef iemand dat de ic vol lag voor een tijdje in een ziejenhuis in NL.quote:Op maandag 28 september 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
Begraafplaatsen raken toch als laatste vol?quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
Had dat inmiddels langzaamaan al niet moeten gebeuren dan? Artikel van precies een week geleden:quote:Op maandag 28 september 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
In maart waren er veel en veel meer besmettingen dan nu echter die werden niet gevonden omdat ze niet getest werden.quote:Op maandag 28 september 2020 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Had dat inmiddels langzaamaan al niet moeten gebeuren dan? Artikel van precies een week geleden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-ic-opname
In andere landen zie je soortgelijke trends. Ik wil er verder niet mee impliceren dat het niet kan gebeuren op zeer korte termijn of de situatie bagatelliseren. Eigenlijk is er nog steeds niet zoveel aan de hand moeten we concluderen, al helemaal geen maart-achtige situaties.
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
En je vaccins, medicijnen en vreten dan?quote:Op maandag 28 september 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
je moet idd 2 weken doortellen, voordat we in cijfers omlaag gaan, na maatregelen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
Hij heeft het over commercieel vliegen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En je vaccins, medicijnen en vreten dan?
Dit jaar, maar ook dat in de volgende jaren?
Doe een voorstel.
Tuurlijk houden we langer maatregelen maar je kan verder afbouwen, mits de vaccins voldoende bescherming bieden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef michiel_merk het volgende:
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is
[..]
verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
Volgens mij eerder passagiersvluchtenquote:Op maandag 28 september 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij heeft het over commercieel vliegen.
Nog niet, maar check trouwens even maart. Toen gingen we van 17 ziekenhuisopnames op 7 maart naar 609 opnames op 27 maart, in nog geen 3 weken tijd.quote:Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
Als Rutte, De Jonge én Grapperhaus aanwezig zijn bij de persco, dan weet je al voldoende.quote:Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen. Mogelijk een stuk lager.quote:Op maandag 28 september 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt dat de GGD's afgelopen week 207.000 mensen hebben getest.. volgens mij komt de besmettingsgraad dan uit op zo'n 9-10% van de geteste personen
Andere groeisnelheid.quote:Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nog niet, maar check trouwens even maart. Toen gingen we van 17 ziekenhuisopnames op 7 maart naar 609 opnames op 27 maart, in nog geen 3 weken tijd.
Zeker, maar in een week tijd van 6,1% naar 9-10 lijkt me echt zorgwekkend (wederom)..quote:Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef iBenny het volgende:
[..]
Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |