Dat idd. Ik heb tijdje terug (tegen beter weten in) gewoon 's contact opgenomen met de vertegenwoordigers van de rijksoverheid. Stukje uit die mail:quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Ik dacht, baat het niet dan schaadt het nietquote:Ik ben iemand die (bijna manisch) met informatie bezig is, en neem ook telkens de cijfers tot me. Veel goede gesprekken met vrienden, bekenden, maar ook onbekenden over wat er nog wel en niet kan. Echter, op dit moment valt me op dat de communicatie vanuit de overheid vrijwel alleen gericht is op wat er niet kan, dat er signaalwaardes zijn waarop er maatregelen genomen worden.
Wat nu als we als land nadenken over signaalwaardes wanneer nagedacht kan worden dat maatregelen misschien wel omlaag kunnen? De huidige signaalwaarde voor IC bijvoorbeeld is 10 opnames in 3 dagen, waarna er een soort van alarm af gaat (en je in het rood komt). We kunnen ook de andere kant op denken en zeggen: Als er 14 dagen minder dan 2 (of 3, of 4, dat laat ik graag aan de experts over) IC opnames zijn, gaan we kijken hoever we kunnen versoepelen.
Dit kun je voor alle positieve signaalwaardes doen. Er hoeft geen datum aan de signaalwaardes geknoopt te worden, maar het moet gewoon uitdragen dat de situatie tijdelijk is. Ik denk dat dat heel erg kan helpen met de beeldvorming en begrip van mensen.
Je vergeet de Rabobankquote:Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
Ik dacht dat de burger de schuldige is....quote:
Ik kan je vanuit betrouwbare bron vertellen dat de Rabobank tot de zomer thuis werktquote:Op maandag 28 september 2020 10:48 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je vergeet de Rabobank![]()
Kans bestaat natuurlijk dat er weer nieuwe maatregelen komen voor in de horeca, maar dicht? Nah.
Het is vooral 'makkelijk' - maar de horeca is in het voorjaar te veel over 1 kam geschoren wat mij betreft. Beperk feestcafés en (stap)kroegen. Gewone restaurants waar mensen komen om zittend te eten hebben het vrijwel allemaal best goed voor elkaar.quote:Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
Er waren al ziejenhuizen met volle ics in NL, geen bed meer beschikbaar.quote:Op maandag 28 september 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
Zijn er momenteel landen waar de IC's echt overspoeld dreigen te raken? Zie wel weer wat landen in lockdown gaan maar vooral vanwege de oplopende besmettingen.
Frankrijk en Spanje hebben dagrecord na record qua besmettingen maar geen overvolle IC's .Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?quote:Op maandag 28 september 2020 10:50 schreef Elan het volgende:
.Nederland is het ook (nog) relatief rustig qua IC's, wat ziekenhuisopnames en oversterfte hoef je natuurlijk het hele land niet voor plat te leggen....
Zelfs vanmorgen schreef iemand dat de ic vol lag voor een tijdje in een ziejenhuis in NL.quote:Op maandag 28 september 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
Begraafplaatsen raken toch als laatste vol?quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
Had dat inmiddels langzaamaan al niet moeten gebeuren dan? Artikel van precies een week geleden:quote:Op maandag 28 september 2020 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent bijna dag en nacht in dit topic te vinden, dan heb je toch ook wel meegekregen dat binnen 2 weken de COVID opnames (normaal en IC) de reguliere zorg in het nauw gaat brengen?
In maart waren er veel en veel meer besmettingen dan nu echter die werden niet gevonden omdat ze niet getest werden.quote:Op maandag 28 september 2020 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Had dat inmiddels langzaamaan al niet moeten gebeuren dan? Artikel van precies een week geleden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-ic-opname
In andere landen zie je soortgelijke trends. Ik wil er verder niet mee impliceren dat het niet kan gebeuren op zeer korte termijn of de situatie bagatelliseren. Eigenlijk is er nog steeds niet zoveel aan de hand moeten we concluderen, al helemaal geen maart-achtige situaties.
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
IC's zijn sowieso het laatste wat vol zal lopen toch? Het is juist precies weer die verkeerde gedachte, "nu is het nog niet erg, dus we doen niets", dan is het dus eigenlijk al te laat.
En je vaccins, medicijnen en vreten dan?quote:Op maandag 28 september 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
je moet idd 2 weken doortellen, voordat we in cijfers omlaag gaan, na maatregelen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
Hij heeft het over commercieel vliegen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En je vaccins, medicijnen en vreten dan?
Dit jaar, maar ook dat in de volgende jaren?
Doe een voorstel.
Tuurlijk houden we langer maatregelen maar je kan verder afbouwen, mits de vaccins voldoende bescherming bieden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:03 schreef michiel_merk het volgende:
voor degenen die denken dat het met een vaccin voorbij is
[..]
verder kan ik niet quoten, zit achter de betaalmuur bij zowel telegraaf en nieuwsblad be.
Volgens mij eerder passagiersvluchtenquote:Op maandag 28 september 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij heeft het over commercieel vliegen.
Nog niet, maar check trouwens even maart. Toen gingen we van 17 ziekenhuisopnames op 7 maart naar 609 opnames op 27 maart, in nog geen 3 weken tijd.quote:Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
Als Rutte, De Jonge én Grapperhaus aanwezig zijn bij de persco, dan weet je al voldoende.quote:Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond persconferentie dus er zullen ongetwijfeld strenge maatregelen komen, en terecht. Had allang moeten gebeuren.
Maar nog geen dood en verderf in de ziekenhuizen, het valt op that's it.
Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen. Mogelijk een stuk lager.quote:Op maandag 28 september 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS meldt dat de GGD's afgelopen week 207.000 mensen hebben getest.. volgens mij komt de besmettingsgraad dan uit op zo'n 9-10% van de geteste personen
Andere groeisnelheid.quote:Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nog niet, maar check trouwens even maart. Toen gingen we van 17 ziekenhuisopnames op 7 maart naar 609 opnames op 27 maart, in nog geen 3 weken tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |