Eind vorige week werd inderdaad gezegd dat ze weer naar 2x per maand willenquote:Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
Heeft Rutte al toegezegd geloof ik. Maar ik hoop wel dat ze onderscheid gaan maken tussen de statusupdates en de belangrijke persconferenties.quote:Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoop wel dat ze vanaf nu gewoon weer in vast interval met hun persco's komen zoals in het voorjaar. Dat was toen helder en duidelijk voor iedereen.
Ken iemand die vrijwilliger is in zo'n dagbestedingscentrum en daar gaan ze in elk geval wel met mondkapjes werken omdat er ook veel mensen zitten die fysiek vrij kwetsbaar zijn (ex-alcoholverslaafden etc)quote:Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
Die hebben het trouwens ook zwaar gehad de afgelopen periode, in Amsterdam zag je in 1 keer veel meer van dat soort types op straat.quote:Op maandag 28 september 2020 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ken iemand die vrijwilliger is in zo'n dagbestedingscentrum en daar gaan ze in elk geval wel met mondkapjes werken omdat er ook veel mensen zitten die fysiek vrij kwetsbaar zijn (ex-alcoholverslaafden etc)
Liever niet noodzakelijke reizen verbieden tot lente 2021 dan weer in een lockdown moeten.quote:Op maandag 28 september 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
Oja, over maatregelen gesproken, zullen we eens kappen met vliegen, echt te bizar voor woorden.
Een aantal zorgcentra hier in de buurt zijn vlak voor het weekend direct overgegaan op mondkapjes voor bezoekers. Op de gangen moet die verplicht op, pas op de kamer mag hij afquote:Op maandag 28 september 2020 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Deze vind ik nog het meest nuttig.
Wellicht nog algeheel mondkapjes in de woon(zorg)centra
Wat een flutmaatregel. Juist op de gangen kom je vrijwel niemand tegen omdat iedereen in z'n kamertje zit.quote:Op maandag 28 september 2020 10:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
Een aantal zorgcentra hier in de buurt zijn vlak voor het weekend direct overgegaan op mondkapjes voor bezoekers. Op de gangen moet die verplicht op, pas op de kamer mag hij af
Vergeet niet de corona-bingo:quote:Op maandag 28 september 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke gokje:
Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.
Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Vergeet de "We wassen onze handen kapot" nietquote:Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vergeet niet de corona-bingo:
- Het virus is nog niet klaar met ons
- Alleen samen kunnen we het
- We zijn overvallen door de snelle stijging
- Deze onzichtbare vijand moet bestreden worden
- Enz..
Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Weer van alles helemaal dicht gooien is geen optie voor Rutte. Gok ik.quote:Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Enz..
Op een serieuze note, die (landelijke) maatregelen zouden toch niet zoveel verschil maken?
Zal wel zoiets worden. Al weet ik niet of ze landelijk überhaupt een mondkapjesplicht enkel voor specifieke steden op kunnen leggen.Dat moet volgens mij van de gemeenten zelf komen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke gokje:
Landelijke maatregelen: beperken groepsgroottes in horeca, mondkapjes voor contactberoepen, evt. vervroegde sluiting sportkantines, samenscholingsverboden.
Regionale toevoegingen: mondkapjes in winkels in steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Per 1 oktober waarschijnlijk, ze houden wel van mooie ronde data in Den Haag. Dat is donderdag.quote:Op maandag 28 september 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Vooral ook van belang: wanneer gaat het in? Per direct, vanaf morgen, vanaf het weekend?
Mijn corona bingokaart heb ik al klaar voor vanavond. Met wat geluk hoor je mij wel bingo roepen. Ik heb er allemaal nikszeggende termen op staan trouwens.quote:Op maandag 28 september 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Enz..
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.quote:Op maandag 28 september 2020 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Per 1 oktober waarschijnlijk, ze houden wel van mooie ronde data in Den Haag. Dat is donderdag.
Ja, eens. Ik vind die levelkaart van, ik geloof, Ierland(?) wel nice. Dat kan best per regioquote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Eens. Tot 1 juni was dat vrij helder. Daarna is het eigenlijk allemaal maar losgelaten.quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dan ook dat ze weer met een routekaart aan gaan komen (of iets dergelijks) zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en perspectief hebben voor de komende maanden.
Inderdaad. Het lijkt erop dat men in het voorjaar kan vaccineren. Als je de mensen kan toelichten dat we dit komende winter met zijn allen moeten doen om volgend jaar weer volop in het leven te staan, is er wat meer uitzicht.quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.quote:Op maandag 28 september 2020 10:45 schreef Noppie2000 het volgende:
Fijn dat ze vandaag 'al' een persconferentie doen, benieuwd wat het wordt. Verwacht meer ingrijpende zaken, maar zeker geen sluitingen van sectoren.
We gaan het zien
Horeca en jongerenquote:Op maandag 28 september 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Horeca is geliefd om te sluiten, die hebben het altijd gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |