Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.quote:Op maandag 28 september 2020 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je het verenigingsleven helemaal de nek om wilt draaien wel ja. Sowieso kantines dicht in het weekend om 16 uurDan zijn veel wedstrijden nog gewoon bezig.
Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.quote:Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Of een max aantal mensen per m2 per afdeling verplichten. Dan kunnen bedrijven niet hun personeel alsnog laten komen tegen het advies in.quote:Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen thuiswerken waar mogelijk zou al een hoop schelen. Mensen die naar kantoor willen alleen in grote open ruimtes laten werken.
Er is juist onlangs aangekondigde dat er vaker gecontroleerd wordt in sportkantines, nu de competities weer zijn begonnen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het verenigingsleven is nu hetgene waar men relatief ongezien het oude normaal kan voortzetten. Daar is minder controle dan in de horeca.
Nog wel, als de overheid in de gaten krijgt wat voor een warboel het is bij sportclubs/verenigingen en hoe zeer daar de regels met voeten getreden worden, zal het snel afgelopen zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet van wie je dat begreep, maar ik ben nog geen enkele (voetbal)club tegengekomen waarvoor dit geldt. Bij tennis is het wat beter, maar dat is ook een beetje inherent aan de aard van die sport.quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is juist onlangs aangekondigde dat er vaker gecontroleerd wordt in sportkantines, nu de competities weer zijn begonnen.
Verder heeft elke vereniging zich in de zomer uit de naad gewerkt om de boel zo goed als mogelijk aan te passen aan alle richtlijnen. Kantine iets eerder dicht kan best vind ik, maar 16 uur in het weekend is natuurlijk weer een tijd die is bedacht door een ambtenaar die nog nooit een sportwedstrijd heeft bezocht.
Klopt, ik zit zelf bij een groter Nederlands bedrijf, alleen met uitzonderlijke toestemming kan men tijdelijk op kantoor werken en daar is zoveel ruimte dat de maatregelen eigenlijk niet eens nodig zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of een max aantal mensen per m2 per afdeling verplichten. Dan kunnen bedrijven niet hun personeel alsnog laten komen tegen het advies in.
Sociale controle is goed maar niet als iedereen er lacherig over doet en de regels massaal negeert. Dan krijg je het tegenovergestelde effect.quote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat men best veel controleert bij de sportclubs en dat men de maatregelen ook goed opvolgt, voordeel van een sportclub is natuurlijk ook dat er veel sociale controle is.
Van Bruls. Ook gewoon deels om ervoor te zorgen dat men naar huis gaat na het voetbal. Dat snap ik best gezien vrijwel iedere club weer naar binnen trekt (voor zover men niet alweer binnen zit).quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
Ik las het van de voorzitter van mijn oude voetbalclub.quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet van wie je dat begreep, maar ik ben nog geen enkele (voetbal)club tegengekomen waarvoor dit geldt. Bij tennis is het wat beter, maar dat is ook een beetje inherent aan de aard van die sport.
Ja het verschilt echt per bedrijf en per afdeling.quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, ik zit zelf bij een groter Nederlands bedrijf, alleen met uitzonderlijke toestemming kan men tijdelijk op kantoor werken en daar is zoveel ruimte dat de maatregelen eigenlijk niet eens nodig zijn.
Wij van wc-eend, of een uitzondering?quote:Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las het van de voorzitter van mijn oude voetbalclub.
Maar uit eigen beweging of opgelegd vanuit de baas?quote:Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wij zitten nu op 80% bezetting de meeste dagen terwijl dit alleen voor de afdeling logistiek echt noodzakelijk is.
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.quote:Op maandag 28 september 2020 09:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van Bruls. Ook gewoon deels om ervoor te zorgen dat men naar huis gaat na het voetbal. Dat snap ik best gezien vrijwel iedere club weer naar binnen trekt (voor zover men niet alweer binnen zit).
Dit idd.quote:Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Ik vraag me af in hoeverre het dat nodeloos ingewikkeld maakt. Ondanks dat ik het in principe een aardige maatregel zou vinden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel clubs velden tekort hebben en nog laat op de middag wedstrijden hebben, men zou ook kunnen hanteren dat teams een uur na de wedstrijd het complex dienen te verlaten.
Wat ik bij verschillende sportverenigingen zag was dat het goed geregeld was en dat men zich zeer goed aan de regels hield.quote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wij van wc-eend, of een uitzondering?
Wie controleert dat? Clubs hebben een chronisch tekort aan vrijwilligers en de personen die er dan zijn hebben geen zin om politieagent te spelen. Daarnaast wegen de opbrengsten van de kantine zwaar in de overwegingen om streng te zijn naar je bezoekers.quote:Op maandag 28 september 2020 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bruls riep dat van het weekend ineens.quote:Op maandag 28 september 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waar komt dat 4 uur in het weekend vandaan dan?
Het voordeel is dat men over het algemeen beter naar een vrijwilliger luistert dan naar iemand die er voor zijn brood staat.quote:Op maandag 28 september 2020 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie controleert dat? Clubs hebben een chronisch tekort aan vrijwilligers en de personen die er dan zijn hebben geen zin om politieagent te spelen. Daarnaast wegen de opbrengsten van de kantine zwaar in de overwegingen om streng te zijn naar je bezoekers.
Ja, dat tweede is ook een beetje het beleid zoals ik het ervaar, dat ze willen dat je na de wedstrijd snel wiebert.quote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruls riep dat van het weekend ineens.
Je kunt ook zeggen: kantines moeten maximaal een half uur na de wedstrijd van het eerste elftal dicht. Nu is dat volgens mij nog twee uur, en juist dan zit er het meeste bier in de man en vervagen de richtlijnen en regels.
Derhalve is een bepaalde tijdsafspraak beter want dan kun je gewoon zeggen: laatste ronde, we gaan dicht. Daar kun je dan van buitenaf ook beter op handhaven. 16u is wellicht een belachelijke tijd, maar momenteel gaan de meeste kantines zo rond 19u/20u dicht, dus heel gek is dat voorstel niet. Het zorgt er gewoon voor dat het geen zuipfestijn wordt met lallende mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het voordeel is dat men over het algemeen beter naar een vrijwilliger luistert dan naar iemand die er voor zijn brood staat.
Half uur na de hoofdwedstrijd (het eerste). 16 uur is echt een belachelijke tijd, dan kun je de kantine beter helemaal dicht houden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Derhalve is een bepaalde tijdsafspraak beter want dan kun je gewoon zeggen: laatste ronde, we gaan dicht. Daar kun je dan van buitenaf ook beter op handhaven. 16u is wellicht een belachelijke tijd, maar momenteel gaan de meeste kantines zo rond 19u/20u dicht, dus heel gek is dat voorstel niet. Het zorgt er gewoon dat het geen zuipfestijn wordt met lallende mensen.
Dat zou dan rond 17u worden want de meeste 1e elftallen spelen om 14.30u of 15u. Daarnaast heb je steeds meer zaterdag senioren voetbal tegenwoordig. Die spelen laat op de middag (16u - 17u) na de jeugd. Wat doe je daar mee dan?quote:Op maandag 28 september 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Half uur na de hoofdwedstrijd (het eerste). 16 uur is echt een belachelijke tijd, dan kun je de kantine beter helemaal dicht houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |