abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195295410
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:22 schreef Drekkoning het volgende:

En dan hoef je echt niet 6x per week naar de gym en een streng dieet te volgen hoor :).
Sterker nog, de rol van sporten wordt overschat. En ons beeld van wat gezonde voeding is, is ook verknipt. Martijn Katan heeft daar aardige boeken over geschreven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195295415
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus omdat iedereen weet dat roken slecht voor je is moeten we daar ook maar geen beleid op voeren?
Er word beleid op gevoerd en toch roken er nog miljoenen. Of niet? En iedereen weet dat het slecht voor je is. En de overheid vertelt dat op ieder pakje.
Dus wat blijft er dan over voor een overheid? Belastingen of een compleet verbod.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 22:25:51 ]
pi_195295432
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het is een serieuze vraag. Als ik de vele grafieken zie, dan zie ik een direct verband tussen leeftijd en een ernstiger ziekteverloop. Ik ben benieuwd hoe groot daarbovenop het effect van een belabberde leefstijl is.
https://www.nieuwsvoordie(...)unsysteem-en-corona/
quote:
Obesitas verhoogt het risico op een ernstiger verloop van COVID-19. Een belangrijke verklaring daarvoor is de grote hoeveelheid buikvet, die het immuunsysteem uit balans brengt. Dat vertelde prof. dr. Liesbeth van Rossum, hoogleraar Obesitas en Stress en internist-endocrinoloog aan het Erasmus MC Rotterdam als een van de sprekers tijdens het webinar “Obesitas en COVID-19”.
quote:
Volgens Van Rossum komen momenteel 2 pandemieën samen: de acute pandemie van het coronavirus en de chronische pandemie van overgewicht.
  zondag 27 september 2020 @ 22:26:17 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195295441
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog, de rol van sporten wordt overschat. En ons beeld van wat gezonde voeding is, is ook verknipt. Martijn Katan heeft daar aardige boeken over geschreven.
Dat denk ik ook ja. Afvallen is in eerste instantie een kwestie van eetpatronen aanpassen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195295449
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid voert al tig jaar campagnes om mensen aan te moedigen een gezondere leeftstijl er op na te houden. Kortom, een beetje flauwekul wat je nu zegt.
Niet tegen overgewicht/obesitas mbt covid.
Iedereen is immers body beatiful...
Dat politiek correcte geneuzel houdt ze angstvallig stil omtrent dit onderwerp helaas.
pi_195295464
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er word beleid op gevoerd en toch roken er nog miljoenen. Of niet? En iedereen weet dat het slecht voor je is. En de overheid vertelt dat op ieder pakje.
Dus wat blijft er dan over voor een overheid? Belastingen of een compleet verbod.
En dat beleid sorteert ook gewoon effect, want het aantal rokers daalt al jaren (langzaam).
pi_195295479
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar ook gratuit
8)7
pi_195295481
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dat beleid sorteert ook gewoon effect, want het aantal rokers daalt al jaren (langzaam).
Langzaam, ja. En dat is precies hetzelfde verhaal met overgewicht en levensstijl.
pi_195295495
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Langzaam, ja. En dat is precies hetzelfde verhaal met overgewicht en levensstijl.
Nee hoor, aantal mensen met overgewicht neemt juist toe.
pi_195295509
Dit is de RIVM-tabel waar ik aan refereerde (bron):

pi_195295546
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is de RIVM-tabel waar ik aan refereerde (bron):

[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ona-levensgevaarlijk (26 augustus)
quote:
Bij mensen met obesitas is het overlijdensrisico bij een besmetting met het coronavirus 48 procent hoger. Dat blijkt uit een nieuwe studie van de University of North Carolina.

Dat obesitas en corona een gevaarlijke combinatie vormen, was bekend, maar deze cijfers zijn wel even schrikken, zegt Liesbeth van Rossum, internist en hoogleraar obesitas aan het Erasmus MC. De Amerikaanse universiteit legde 75 studies in China, de VS en Europa naast elkaar en zette de uitkomsten op een rijtje.
Oh ja, en de vaccins schijnen ook minder te werken:
quote:
Vaccins

Uit studies blijkt ook dat vaccins minder goed werken bij mensen die te zwaar zijn. Als vaccins getest worden, moet volgens Van Rossum dan ook apart bekeken worden hoe ze werken bij mensen met obesitas. Het kan zijn dat die een hoger risico blijven lopen. Dus naast coronapreventie moet het obesitasprobleem worden aangepakt.
pi_195295615
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat is fijn, een recente bron en een duidelijke weergave van hoe groot een groter risico is. Neemt overigens niet weg dat de kans om op de IC te belanden en te overlijden vooral met leeftijd samenhangt.

Ik begrijp dat een roep om een gezonde leefstijl aantrekkelijk is. Dat is immers iets waar we zelf invloed op hebben. Het is moeilijker te accepteren dat pech ook bij het leven hoort en dat verval bij ons allemaal intreedt.
pi_195295666
Ik word echt een beetje moe van die symbool politiek en ik denk ook niet dat dit de draagvlak voor het beleid vergroot. Vorige week zou uit cijfers blijken dat de grootste problemen liggen bij studenten en in wijken waar een grote allochtonen gemeenschap woont. Wat doen ze: kroegen in bepaalde risicogebieden iets eerder sluiten. Week later komt Bruls met het idee om de sportkantines wat eerder te sluiten en de burgemeester uit Eindhoven denkt dat het wel een goed idee is om mondkapjes te verplichten. Het werkt misschien niet, maar het verhoogt wel het bewustzijn. Kijkt potverdorie eerst weer het probleem ligt en zoek daar een passende oplossing bij. Het lijkt godverdomme of de uitlaat stuk is en zij gaan de koppeling vervangen.

Of zal Bruls het echte probleem niet durven te benoemen. Want de meeste problemen spelen zich af bij een groep die hij als een soort rattenvanger van Hamelen voor ging om aangifte te doen tegen Wilders.
pi_195295676
quote:
Je mag je sarcasme-smiley van mij wel achterwege laten. Ik stel volgens mij een legitieme vraag op basis van de wekelijkse RIVM-rapportages en je weet dat ik geen troll ben.
pi_195295697
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee hoor, aantal mensen met overgewicht neemt juist toe.
Ok, dus jij denkt dat als Rutte bij de volgende persco roept dat mensen op dieet moeten dat dit wel effect sorteert? Want ik waag dat ernstig te betwijfelen.
pi_195295699
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Belooft nog wat voor Drenthe als het daar uiteindelijk toch aankomt. Zéér veel overgewicht en volgens mij is de bevolking daar ook gemiddeld aardig wat ouder.
pi_195295726
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:38 schreef maan_man het volgende:
Ik word echt een beetje moe van die symbool politiek en ik denk ook niet dat dit de draagvlak voor het beleid vergroot. Vorige week zou uit cijfers blijken dat de grootste problemen liggen bij studenten en in wijken waar een grote allochtonen gemeenschap woont. Wat doen ze: kroegen in bepaalde risicogebieden iets eerder sluiten. Week later komt Bruls met het idee om de sportkantines wat eerder te sluiten en de burgemeester uit Eindhoven denkt dat het wel een goed idee is om mondkapjes te verplichten. Het werkt misschien niet, maar het verhoogt wel het bewustzijn. Kijkt potverdorie eerst weer het probleem ligt en zoek daar een passende oplossing bij. Het lijkt godverdomme of de uitlaat stuk is en zij gaan de koppeling vervangen.

Of zal Bruls het echte probleem niet durven te benoemen. Want de meeste problemen spelen zich af bij een groep die hij als een soort rattenvanger van Hamelen voor ging om aangifte te doen tegen Wilders.
Ja, hoe wil je dat fixen dan als het probleem achter de voordeur zit?
Meer bewustwording bij die groepen is je beste optie.
pi_195295741
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus jij denkt dat als Rutte bij de volgende persco roept dat mensen op dieet moeten dat dit wel effect sorteert? Want ik waag dat ernstig te betwijfelen.
Het zou vooral de zoveelste manier zijn waarop het kabinet de schuld bij de burgers zelf legt in plaats van naar de eigen fouten te kijken.
pi_195295758
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zou vooral de zoveelste manier zijn waarop het kabinet de schuld bij de burgers zelf legt in plaats van naar de eigen fouten te kijken.
Ja, precies. En dan krijg je ook weer dat gelul van "Oh, het zijn toch alleen de vetzakken die dood gaan" en dat is weer veel werk voor mij als mod ;)
  zondag 27 september 2020 @ 22:44:14 #296
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195295763
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, hoe wil je dat fixen dan als het probleem achter de voordeur zit?
Meer bewustwording bij die groepen is je beste optie.
Bepaalde groepen ga je niet bereiken, die kijken niet naar de NOS, naar Jinek en Rutte en De Jonge. En een subgroep binnen die gemeenschap geeft ook helemaal geen neuq.
pi_195295766
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, precies. En dan krijg je ook weer dat gelul van "Oh, het zijn toch alleen de vetzakken die dood gaan" en dat is weer veel werk voor mij als mod ;)
:D!
pi_195295772
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is fijn, een recente bron en een duidelijke weergave van hoe groot een groter risico is. Neemt overigens niet weg dat de kans om op de IC te belanden en te overlijden vooral met leeftijd samenhangt.

Ik begrijp dat een roep om een gezonde leefstijl aantrekkelijk is. Dat is immers iets waar we zelf invloed op hebben. Het is moeilijker te accepteren dat pech ook bij het leven hoort en dat verval bij ons allemaal intreedt.
Natuurlijk. De kans om te sterven aan longkanker hangt waarschijnlijk ook meer met leeftijd samen dan met wel of niet roken. Alleen sterven in zijn algemeenheid hangt meer samen met leeftijd.

Het punt is dat een gezonde levensstijl (bv. sporten, maar ook niet roken), ceteris paribus, de kansen vergroot om ziekten (bv. corona, maar ook longkanker) een dergelijke ziekte te overleven.
pi_195295780
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

:D
pi_195295788
quote:
13s.gif Op zondag 27 september 2020 22:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je mag je sarcasme-smiley van mij wel achterwege laten. Ik stel volgens mij een legitieme vraag op basis van de wekelijkse RIVM-rapportages en je weet dat ik geen troll ben.
Ik gebruik niet voor niets het woord 'gratuit' (spoiler: het was geen reactie op jou).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')