abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195295120
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat verandert wel als een krat bier veertig euro kost, of een pakje sigaretten vijfentwintig.
dan kost de schultenbrau nog steeds 5 euro voor een tree net over de grens :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195295135
Wel ironisch dat er nu geroepen word dat de overheid harder moet ingrijpen om mensen te dwingen gezonder te leven.
pi_195295138
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid voert al tig jaar campagnes om mensen aan te moedigen een gezondere leeftstijl er op na te houden. Kortom, een beetje flauwekul wat je nu zegt.
Niet specifiek in de coronacrisis
.
Ik hoor Rutte niets zeggen over blijf toch bewegen, ga lekker een potje voetballen/sporten/blijf gezond eten, want een algemene goede gezonheid helpt ernstige klachten te voorkomen.

Wel afstand houden, bek houden en thuis blijven, sportscholen lang dicht houden, sportclubs sluiten etc. ;)
pi_195295167
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De sportscholen waren lange tijd dicht dit jaar. Ik zei het niet zonder reden.

En laten we nu even heel eerlijk zijn, iedereen weet dit gewoon, dat we het niet doen ligt aan ons en niet aan de overheid.
Dat is nog steeds geen reden om het niet te benadrukken. Van roken en drinken weten we het ook, en toch gaat dat langzaam naar beneden. Mede door het ontmoedigingsbeleid.
pi_195295183
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook in Duitsland stijgen de cijfers gewoon geleidelijk.
Toch is daar de R0 van de afgelopen 7 dagen nu geschat op grofweg 1 (1.02 is de puntschatting), dat is aanmerkelijk beter dan de 1,33 waar ons dashboard op staat.
pi_195295188
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 22:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Niet specifiek in de coronacrisis
.
Ik hoor Rutte niets zeggen over blijf toch bewegen, ga lekker een potje voetballen/sporten/blijf gezond eten, want een algemene goede gezonheid helpt ernstige klachten te voorkomen.

Wel afstand houden, bek houden en thuis blijven, sportscholen lang dicht houden, sportclubs sluiten etc. ;)
Leuke frame maar je weet donders goed waar die opmerking over bek houden vandaan kwam. Nederlanders die weer eens niet normaal kunnen doen en zaken accepteren die afgesproken waren.

Dus hoe nuttig is het om als overheid te zeggen "Ga naar de sportschool" als die dicht zijn? De logica is wel ver te zoeken soms.
pi_195295199
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen reden om het niet te benadrukken. Van roken en drinken weten we het ook, en toch gaat dat langzaam naar beneden. Mede door het ontmoedigingsbeleid.
Het is dus een zaak van de lange adem. Maar hey, als jij liever ziet dat de overheid boetes gaat uitdelen oid voor overgewicht, stel het voor?
pi_195295206
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
Wel ironisch dat er nu geroepen word dat de overheid harder moet ingrijpen om mensen te dwingen gezonder te leven.
Duidelijker uitspreken dat de coronacrisis evengoed een gevolg is van de gezondheidscrisis is dwangmatig ingrijpen? Oké.
pi_195295218
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar hey, als jij liever ziet dat de overheid boetes gaat uitdelen oid voor overgewicht, stel het voor?
Ik had jou slimmer ingeschat. :')
  zondag 27 september 2020 @ 22:16:33 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195295219
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch is daar de R0 van de afgelopen 7 dagen nu geschat op grofweg 1 (1.02 is de puntschatting), dat is aanmerkelijk beter dan de 1,33 waar ons dashboard op staat.
Duitsland doet het wel beter dan veel andere landen ja, dat klopt. Maar dat ligt imo aan een combinatie van factoren en niet aan slechts 1 bepaalde regel of richtlijn die zij wel hebben en andere landen niet.
pi_195295231
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De sportscholen waren lange tijd dicht dit jaar. Ik zei het niet zonder reden.

En laten we nu even heel eerlijk zijn, iedereen weet dit gewoon, dat we het niet doen ligt aan ons en niet aan de overheid.
Voordat we ons belastinggeld laten uitgeven aan campagnes: welk bewijs is er eigenlijk voor de relatie tussen een beroerde leefstijl en het hebben van een grotere kans op een ernstiger ziekteverloop van covid-19?

En we hebben echt geen sportscholen nodig voor het hebben van een gezonde leefstijl, hoor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195295240
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Duidelijker uitspreken dat de coronacrisis evengoed een gevolg is van de gezondheidscrisis is dwangmatig ingrijpen? Oké.
Als je daar wat aan wilt doen, ja. Iedereen in Nederland weet donders goed dat een gezonde levensstijl beter voor je is. De overheid besteed daar al jaren flink wat geld aan.
pi_195295252
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voordat we ons belastinggeld laten uitgeven aan campagnes: welk bewijs is er eigenlijk voor de relatie tussen een beroerde leefstijl en het hebben van een grotere kans op een ernstiger ziekteverloop van covid-19?

Gommers zei vorige week toch nog dat 80% op de IC obesitas had? Dat lijkt me een behoorlijke indicator.
pi_195295259
quote:

[..]

En we hebben echt geen sportscholen nodig voor het hebben van een gezonde leefstijl, hoor.
Hm, obesitas plaatst je in de risico categorie voor COVID. Dus, ja, voor zover ik weet is daar verband tussen.
pi_195295273
Gommers: ’80 procent van de coronapatiënten op ic heeft overgewicht'

28 maart zei hij het al

Daar komt nog bij dat je door stress door bijv. voortdurende onzekerheid eerder infecties oploopt.
pi_195295284
quote:

Is dit serieus een vraag? Een gezonde leefstijl biedt voor letterlijk(!) iedere ziekte een grotere kans op een voorspoedig(er) herstel. Geen enkele uitzondering.
pi_195295307
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gommers zei vorige week toch nog dat 80% op de IC obesitas had? Dat lijkt me een behoorlijke indicator.
Interessant, want dat zie ik niet in de RIVM-rapportages terug. Het aantal personen met obesitas onder personen <70 jaar die aan corona zijn overleden is véél kleiner dan 60%. Ik weet dat het obesitasverhaal rondzong in het begin van de crisis, maar ik ben benieuwd hoe het er nu voorstaat en in hoeverre er een direct effect is van obesitas.
pi_195295318
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je daar wat aan wilt doen, ja. Iedereen in Nederland weet donders goed dat een gezonde levensstijl beter voor je is. De overheid besteed daar al jaren flink wat geld aan.
Het benoemen bij een persconferentie is gratis.
pi_195295329
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dit serieus een vraag? Een gezonde leefstijl biedt voor letterlijk(!) iedere ziekte een grotere kans op een voorspoedig(er) herstel. Geen enkele uitzondering.
Maar dit weet iedereen volgens mij wel degelijk. Alleen acteren mensen er niet op of vinden ze het om de een of andere reden niet belangrijk om dat te doen. De enige verdere stappen die een overheid dan kan nemen zijn dan belastingen of direct ingrijpen bij een "foute" levensstijl.
pi_195295340
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En bv UK onder Johnson zet er ook zwaar op in, nadat hij zelf met overgewicht en corona op ic kwam...
#WeesGeenWhales
pi_195295341
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, het is een serieuze vraag. Als ik de vele grafieken zie, dan zie ik een direct verband tussen leeftijd en een ernstiger ziekteverloop. Ik ben benieuwd hoe groot daarbovenop het effect van een belabberde leefstijl is.
  zondag 27 september 2020 @ 22:22:28 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195295348
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:19 schreef Jed1Gam het volgende:
Gommers: ’80 procent van de coronapatiënten op ic heeft overgewicht'
Hopelijk dat mensen dit ook meekrijgen en misschien iets duidelijker inzien waarom een beetje voor jezelf en je lichaam zorgen helemaal geen slecht idee is.

En dan hoef je echt niet 6x per week naar de gym en een streng dieet te volgen hoor :).

Heb het gevoel dat teveel mensen de ernst van een ongezonde levensstijl onvoldoende inzien tot het te laat is en ze opeens tegen ernstige klachten aanlopen (zeker op latere leeftijd... bedenk je maar eens waarom je vrij weinig obese senioren ziet ;))
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195295374
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dit weet iedereen volgens mij wel degelijk. Alleen acteren mensen er niet op of vinden ze het om de een of andere reden niet belangrijk om dat te doen. De enige verdere stappen die een overheid dan kan nemen zijn dan belastingen of direct ingrijpen bij een "foute" levensstijl.
Dus omdat iedereen weet dat roken slecht voor je is moeten we daar ook maar geen beleid op voeren?
pi_195295389
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar ook gratuit
zie email 27 oktober
pi_195295395
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het is een serieuze vraag. Als ik de vele grafieken zie, dan zie ik een direct verband tussen leeftijd en een ernstiger ziekteverloop. Ik ben benieuwd hoe groot daarbovenop het effect van een belabberde leefstijl is.
Onderliggende co-morbiteiten omvatten obesitas, diabetes, hoge bloeddruk. Allemaal zaken die veelal direct verband hebben met levensstijl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')