Ik weet dat je het niet vervelend bedoeltquote:Op zondag 27 september 2020 21:49 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De hoop waarop? Niet vervelend bedoeld, maar ook deze uitspraak zou prima passen in een verhaal van de Jonge. Ik hoop al weken (tevergeefs) op een breder gedragen inzicht dat covid-19 een virus is met een (veel) lagere mortaliteit dan aanvankelijk gedacht en op manieren hoe we mét dit virus kunnen leven in plaats van steeds bizarder wordende maatregelen treffen om tégen dit virus ten strijde te trekken.
Ik zeg doen.los van dat het geen kwaad kan, zaken open kunnen blijven en besmettingen voorkomen worden, ook voor de beeldvorming,signaal en bijbehorende bewustwording.quote:Op zondag 27 september 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat er ook in Nederland een mondkapjesplicht komt voor in openbare gelegenheden en winkels.... of misschien in café en het restaurants.
In de supermarkt zou ik het nog wel in kunnen komen. Restaurants is echt zo'n onzinquote:Op zondag 27 september 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat er ook in Nederland een mondkapjesplicht komt voor in openbare gelegenheden en winkels.... of misschien in café en het restaurants.
Hij was altijd al een drama-queen wat dat betreft.quote:Op zondag 27 september 2020 21:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik meen dat hij reumapatient is, zoals bijna 2 miljoen andere Nederlanders.dat zijn (er zijn meerdere reuma varianten).
Ik ben ook reumapatient.
En heel veel reumapatienten gebruiken zgn biologicals, die het immuunsysteem onderdrukken (reuma is een auto-immuun ziekte).
Daardoor ben je vatbaarder voor ziektes en infecties en val je binnen de risico categorie.
Maar hij overdrijft schromelijk dat ie dood gaat als ie het krijgt. Aandacht trekkerij.
Alle overdekte publiek toegankelijke plekken, zou ik zeggen. Een hele hier-wel-daar-niet-lijst zou het er ook niet overzichtelijker op maken lijkt me.quote:Op zondag 27 september 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker komt, want ze moeten toch iets doen voor het publiek, en net als andere Europese landen gaat het niet/nauwelijks werken.quote:Op zondag 27 september 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Waren het twee dikkerds?quote:Op zondag 27 september 2020 22:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Nieuwsuur een reportage van twee mensen die in mei op de IC lagen. Mogen sowieso wel wat meer gezichten bij de cijfers komen.
Desalniettemin liet het ook mooi zien waarom dit hét moment is om een gezonde leefstijl nog actiever te gaan promoten.
Gezonde leefstijl hoor ik ze nooit over praten dan wel stimuleren. Ik blijf dat wel heel apart vinden.quote:Op zondag 27 september 2020 22:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Nieuwsuur een reportage van twee mensen die in mei op de IC lagen. Mogen sowieso wel wat meer gezichten bij de cijfers komen.
Desalniettemin liet het ook mooi zien waarom dit hét moment is om een gezonde leefstijl nog actiever te gaan promoten.
En voordat men de 'ook bij gezonden mensen kan het hard toeslaan'-kaart trekt: er sterven regelmatig ogenschijnlijk gezonde mensen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gezonde leefstijl hoor ik ze nooit over praten dan wel stimuleren. Ik blijf dat wel heel apart vinden.
De Nederlandse overheid voert al tig jaar campagnes om mensen aan te moedigen een gezondere leeftstijl er op na te houden. Kortom, een beetje flauwekul wat je nu zegt.quote:Op zondag 27 september 2020 22:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gezonde leefstijl hoor ik ze nooit over praten dan wel stimuleren. Ik blijf dat wel heel apart vinden.
Tijd op die campagnes eens op te schroeven en wat meer op corona te betrekken. Naast wat oproepen vanuit brancheorganisaties en de constatering in het begin dat er veel mensen met overgewicht op de IC hebben gelegen is het toch wel erg magertjes wat mij betreft.quote:Op zondag 27 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid voert al tig jaar campagnes om mensen aan te moedigen een gezondere leeftstijl er op na te houden.
Niet erg succesvol, dus.quote:Op zondag 27 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid voert al tig jaar campagnes om mensen aan te moedigen een gezondere leeftstijl er op na te houden. Kortom, een beetje flauwekul wat je nu zegt.
Hm, ja, wel lastig op dit moment natuurlijk in praktische zin en sowieso is dat een lange termijn verhaal.quote:Op zondag 27 september 2020 22:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tijd op die campagnes eens op te schroeven en wat meer op corona te betrekken. Naast wat oproepen vanuit brancheorganisaties en de constatering in het begin dat er veel mensen met overgewicht op de IC hebben gelegen is het toch wel erg magertjes wat mij betreft.
Hangt er vanaf welke campagne je neemt. De campagnes tegen roken en drinken zijn vrij effectief.quote:
In een half jaar kun je behoorlijk wat conditie opbouwen hoor.quote:Op zondag 27 september 2020 22:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, wel lastig op dit moment natuurlijk in praktische zin en sowieso is dat een lange termijn verhaal.
Ik geloof dat een land waar McDonald's de Kinderboekenweek gaat sponsoren nog wel wat te winnen heeft.quote:Op zondag 27 september 2020 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid voert al tig jaar campagnes om mensen aan te moedigen een gezondere leeftstijl er op na te houden. Kortom, een beetje flauwekul wat je nu zegt.
Dat verandert wel als een krat bier veertig euro kost, of een pakje sigaretten vijfentwintig.quote:Op zondag 27 september 2020 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"We maken zelf wel uit wat we doen, daar heb ik de roverheid niet voor nodig!"
Ook in Duitsland stijgen de cijfers gewoon geleidelijk.quote:Op zondag 27 september 2020 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker komt, want ze moeten toch iets doen voor het publiek, en net als andere Europese landen gaat het niet/nauwelijks werken.
De sportscholen waren lange tijd dicht dit jaar. Ik zei het niet zonder reden.quote:Op zondag 27 september 2020 22:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een half jaar kun je behoorlijk wat conditie opbouwen hoor.
daar heb je nu echt helemaal niks aan....en zoals gewoonlijk: te laatquote:Op zondag 27 september 2020 22:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tijd op die campagnes eens op te schroeven en wat meer op corona te betrekken. Naast wat oproepen vanuit brancheorganisaties en de constatering in het begin dat er veel mensen met overgewicht op de IC hebben gelegen is het toch wel erg magertjes wat mij betreft.
Natuurlijk is er een verschil en ja een masker helpt. Zelfs een sjaal helpt dan.quote:Op zondag 27 september 2020 21:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met betrekking tot aerosolen. Is de viral load qua uitstoot hetzelfde als bij geen masker?
Als dat niet zo is dan heeft het een toegevoegde waarde mits men andere regels zoals bij klachten thuis blijven en afstand houden ook serieus neemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |