abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 september 2020 @ 00:42:54 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195209860
Steun jij in maart een van de zittende kabinetspartijen? Zo ja: wat hebben ze in jouw ogen goed gedaan? Zo nee: waarom niet?

TS trapt af: nee, omdat:
-Ik wacht nog op mijn beloofde 1000 euro.
-De economie is naar de knoppen geholpen.
-Er gaat 1000 miljard naar de klimaatgekte.
-Er is een nieuwe imigratie-record gevestigd onder dit kabinet.
-Irrationele en ongeloofwaardige coronabeleid
-(Voorgestelde) afschaffing dividendbelasting wat in geen enkele partijprogramma stond
-Afschaffing raadgevend referendum
-x miljard subsidie naar de EU, wat we nooit meer gaan terugzien
-Oh ja: Ik moet mijn bek dichthouden.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195209909
Er is niet één partij waar ik volledig achter sta maar blanco stemmen vind ik ook niks dus ik weet het nog niet
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:54:21 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195209920
Ik geloof niet dat we een van de leden van de coalitie het bestaan van COVID kunnen verwijtten.

Ik wacht het nog even af, er is nu een beetje te veel gaande en te veel onrust om een goed oordeel te vellen, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195209947
Absoluut want:
Ik heb mijn 1000¤ gekregen
Hou netto meer over en ga zelfs een vrijstaande woning kopen
De immigratie golf vanuit Syrië is mbv de EU bezworen
Gezien de kennis over Covid19 hebben ze prima maatregelen getroffen.
Afschaffing raadgevend referendum
Versterking van de EU en daarmee onze economie en onafhankelijkheid van China en de USA vergroten
Zeggen waar het op staat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 september 2020 @ 01:06:03 #5
408813 crew  trein2000
pi_195209988
Wat is het alternatief voor de rechtse kiezer? De totaalwappies van FvD en PVV?

Nee. Ik stem waarschijnlijk wel weer VVD. (Of Otten moet kans maken op een zetel, dan overweeg ik wel een uitstapje.)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195209995
Ik niet.
Ze hebben de Eurobonds zelf aangedragen voor COVID. Nu moest Rutte kleur bekennen en doet hij alsof hij er zwaar op tegen is. Terwijl het zelf is voorgedragen door hem en Wobke.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  woensdag 23 september 2020 @ 01:52:49 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195210137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ik geloof niet dat we een van de leden van de coalitie het bestaan van COVID kunnen verwijtten.

Ik wacht het nog even af, er is nu een beetje te veel gaande en te veel onrust om een goed oordeel te vellen, denk ik.
Volgens mij verwijt niemand het kabinet het bestaan van corona. Wel het beleid dat ze toepassen om hiermee om te gaan. Daar mag je ze best op afrekenen vind ik....

In zijn algemeen zou mijn advies zijn te kijken naar de gehele regeerperiode, daarom haalde ik ook topics aan van ruim voor de corona-tijdperk, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.....

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:06 schreef trein2000 het volgende:
Wat is het alternatief voor de rechtse kiezer? De totaalwappies van FvD en PVV?

Nee. Ik stem waarschijnlijk wel weer VVD. (Of Otten moet kans maken op een zetel, dan overweeg ik wel een uitstapje.)
Ik vind zoiezo dat er te weinig onderscheid tussen partijen is. Dat gaat sommige partijen de kop kosten bij de aankomende verkiezingen. Waar staat bijvoorbeeld de VVD nou eigenlijk voor? In het verleden waren ze (in mijn ogen) de partij voor bijvoorbeeld huiseigenaren (ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek), de ondernemers, minder overheidsbemoeienis, etc. Ik heb er totaal niks van terug gezien tijdens hun regeerperiode...
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 23 september 2020 @ 01:57:20 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_195210148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:51 schreef Fugue het volgende:
Er is niet één partij waar ik volledig achter sta maar blanco stemmen vind ik ook niks dus ik weet het nog niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195210206
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:59 schreef devlinmr het volgende:
Absoluut want:
Ik zou mogelijk op een van de coalitie partijen kunnen stemmen, maar ik wordt door jouw argumenten niet veel wijzer.
quote:
Ik heb mijn 1000¤ gekregen
Op welke manier?
quote:
Hou netto meer over en ga zelfs een vrijstaande woning kopen
Waarom is dat een reden om op een van de coalitiepartijen te stemmen? Zou dat bij een coalitie van andere partijen niet gelukt zijn? In welke branch/sector werk je? Ik kan me voorstellen dat mensen die in het onderwijs of de zorg werken of die voor de overheid werken er meer op vooruit zullen gaan bij een coalitie van andere partijen.
quote:
De immigratie golf vanuit Syrië is mbv de EU bezworen
Wat bedoel je hiermee precies?
quote:
Gezien de kennis over Covid19 hebben ze prima maatregelen getroffen.
Hoe kan je dit weten als je geen idee hebt van het effect dat andere maatregelen zouden hebben gehad?
quote:
Afschaffing raadgevend referendum
Meer macht voor de coalitiepartijen is een extra reden om op een coalitiepartij te stemmen? De coalitie heeft een meerderheid en zeker zonder referenda zouden deze coalitie partijen dus aan het langste eind trekken.
quote:
Versterking van de EU en daarmee onze economie en onafhankelijkheid van China en de USA vergroten
Hoe kom je erbij dat dit onze onafhankelijkheid heeft vergroot? Samen sta je sterker, zeker waar, maar we zitten nu aan meer regels en wetten vast dan voor deze sterke samenwerking. Samenwerken betekent natuurlijk ook rekening houden met anderen en beleid voeren ten gunste van anderen. Een samenwerking komt natuurlijk niet van een kant.
En hoe denk je over oppositiepartijen die ook voor een versterking van de EU zijn? PvdA en GroenLinks zijn meer pro-EU dan de CU.
quote:
Zeggen waar het op staat
Partijen met macht hebben meer mogelijkheid om te zeggen waar het op staat omdat zij minder compromissen hoeven te maken. Hoe verschillen de coalitie en oppositie partijen hierin volgens jou?
pi_195210225
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:07 schreef Treinhoer het volgende:
Nu moest Rutte kleur bekennen en doet hij alsof hij er zwaar op tegen is.
Als hij zegt dat hij erop tegen is, waarom is dat dan nog steeds niet goed volgens jou? Rutte is echt niet de makkelijkste geweest bij onderhandelingen met EU-landen.
pi_195210235
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:06 schreef trein2000 het volgende:
Wat is het alternatief voor de rechtse kiezer? De totaalwappies van FvD en PVV?

CU, SGP, CDA (afhankelijk van op wie je stemt), D66
pi_195210239
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:42 schreef cabe0002 het volgende:
-De economie is naar de knoppen geholpen.
En hoe komt dit volgens jou door coalitie partijen?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 september 2020 @ 02:35:18 #13
408813 crew  trein2000
pi_195210250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:29 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

CU, SGP, CDA (afhankelijk van op wie je stemt), D66
CU en SGP vallen af. Veel te christelijk.
CDA kan maar ik vind die De Jonge te links en D66 kent maar één oplossing en dat is “meer Europa”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195210251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:25 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Als hij zegt dat hij erop tegen is, waarom is dat dan nog steeds niet goed volgens jou? Rutte is echt niet de makkelijkste geweest bij onderhandelingen met EU-landen.
Omdat hij deed alsof hij er keihard tegen ging vechten, terwijl hij het zelf aangedragen heeft. Ruim voor COVID losbarste. Dat is tegen het Kabinetsbeleid in, ons de transferunie in rollen. Zeer kwalijk en dat gaat ons de komende jaren gigantisch veel geld kosten.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_195210254
Ik moest wel lachen om het artikel waarin staat dat de SP van de euro af wil.
Dat lukt ze nooit. Zelfs niet met een hoog populistisch aantal mensen die daar mogelijk achter staan.
De euro is té verwikkeld in de wereldeconomie (goh echt? ja echt!) om daar afstand van te kunnen nemen.

Desalniettemin ben ik een linkser. Zoiets.
Ik weet het nog niet :@
Google is your friend, abuse your friends
pi_195210255
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:35 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Omdat hij deed alsof hij er keihard tegen ging vechten, terwijl hij het zelf aangedragen heeft. Ruim voor COVID losbarste. Dat is tegen het Kabinetsbeleid in, ons de transferunie in rollen. Zeer kwalijk en dat gaat ons de komende jaren gigantisch veel geld kosten.
Wat zou jij hebben voorgesteld?
pi_195210256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

CU en SGP vallen af. Veel te christelijk.
CDA kan maar ik vind die De Jonge te links en D66 kent maar één oplossing en dat is “meer Europa”
Er gaan geruchten dat groep de Mos ook een gooi gaat doen bij de komende verkiezingen. Is dat een optie voor jou? (puur interesse)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 september 2020 @ 02:38:17 #18
408813 crew  trein2000
pi_195210261
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:36 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Er gaan geruchten dat groep de Mos ook een gooi gaat doen bij de komende verkiezingen. Is dat een optie voor jou? (puur interesse)
Dat is die corrupte oud-wethouder toch? Dat lijkt me niet zo’n sterk plan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 23 september 2020 @ 02:40:22 #19
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195210267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

En hoe komt dit volgens jou door coalitie partijen?
Jazeker. De Nederlandse economie boekte dit jaar een recordkrimp. Dit werd grotendeels veroorzaakt door de ‘intelligente lockdown’ die in maart werd afgekondigd (door de coalitie), waarbij een flink deel van de economie op slot ging. Sommige landen ging hebben mindere strenge maatregelen toegepast, waardoor het effect op de economie veel minder groot was. Voor mij dus een duidelijke onvoldoende op het gevoerde beleid van de coalitie.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195210268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:36 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat zou jij hebben voorgesteld?
Ten eerste zou ik absoluut geen draft opstellen om Eurobonds voor te stellen om de doodeenvoudige reden: Je beloond slecht gedrag van bankiers, omdat ze weten dat hun speculaties worden gedekt door de belastinbetalers.
Ik had voorgesteld om zieke banken om te laten vallen. Dat doet zeer, heel veel zeer. Maar dat is de enige manier om het systeem te resetten en er voor te zorgen dat banken veel voorzichtiger speculeren.

Ik had als MP ook pertinent geweigerd om Eurobonds te accepteren omdat veel landen dit geld gebruiken voor andere zaken, maar ook dat is weer een 'beloning' voor landen die jarenlang de eigen uitgaven niet op orde hebben en er met de pet naar hebben gegooid. En al die landen kunnen prima op de financiele markt geld lenen nu. De rentes zijn zo gunstig zodat ze haast nog geld toe krijgen om te lenen. Maar dat moeten ze dan terugbetalen. Bij deze situatie kunnen ze jaren klootzakken en tegen werken met als gevolg dat het nooit terug gaat worden betaald. Terwijl wij nu miljarden wegsluizen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_195210269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is die corrupte oud-wethouder toch? Dat lijkt me niet zo’n sterk plan.
Niet officieel. Dat is wat het OM beweerd.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 september 2020 @ 02:42:59 #22
408813 crew  trein2000
pi_195210271
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:41 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Niet officieel. Dat is wat het OM beweerd.
Ik neem aan dat de rijksrecherche niet zomaar ergens invalt. Dan heb je hele sterke aanwijzingen, je maakt iemand kapot. Dat doen ze echt niet zomaar.

Nee. Daar stem ik niet op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 23 september 2020 @ 02:48:36 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195210277
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:40 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Jazeker. De Nederlandse economie boekte dit jaar een recordkrimp. Dit werd grotendeels veroorzaakt door de ‘intelligente lockdown’ die in maart werd afgekondigd (door de coalitie), waarbij een flink deel van de economie op slot ging. Sommige landen ging hebben mindere strenge maatregelen toegepast, waardoor het effect op de economie veel minder groot was. Voor mij dus een duidelijke onvoldoende op het gevoerde beleid van de coalitie.
Noem ze eens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195210278
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de rijksrecherche niet zomaar ergens invalt. Dan heb je hele sterke aanwijzingen, je maakt iemand kapot. Dat doen ze echt niet zomaar.

Nee. Daar stem ik niet op.
Ik wil het topic verder niet kapen. Ik snap de weerstand. Ik denk dat het nog een lelijk staartje gaat krijgen voor de OM. Ik denk dat er meer speelt. Maar goed, daar is dit topic niet voor :)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  woensdag 23 september 2020 @ 02:53:28 #25
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195210285
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Noem ze eens.
Zweden, Japan, etc.. Kan je googlen:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)-pandemie~a8232434/?
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  woensdag 23 september 2020 @ 04:03:59 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195210369
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:53 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Zweden, Japan, etc.. Kan je googlen:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)-pandemie~a8232434/?
2 hele landen, waarvan 1 Europees. Zo hé!
We have always been at war with Eastasia.
pi_195210947
Ja, omdat het de enige sociaal-liberale partij van Nederland is.
pi_195210962
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:42 schreef cabe0002 het volgende:

TS trapt af: nee, omdat:
-Ik wacht nog op mijn beloofde 1000 euro.
Man man man
pi_195211307
Ja, zeer zeker. De enige partij waar ik het met bijna alle standpunten eens ben zit namelijk in de coalitie en dat lijkt me nog altijd de beste manier om naar een verkiezing te kijken. Verder pakken ze de Coronacrisis prima aan en ik hoop dus ook op stabiliteit op dat punt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195211440
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:40 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Jazeker. De Nederlandse economie boekte dit jaar een recordkrimp. Dit werd grotendeels veroorzaakt door de ‘intelligente lockdown’ die in maart werd afgekondigd (door de coalitie), waarbij een flink deel van de economie op slot ging. Sommige landen ging hebben mindere strenge maatregelen toegepast, waardoor het effect op de economie veel minder groot was. Voor mij dus een duidelijke onvoldoende op het gevoerde beleid van de coalitie.
Het enige land in Europa dat minder strenge maatregelen had is Zweden en die zijn economisch gezien net zo hard geraakt. Beide zijn handelslanden die enorm afhankelijk zijn van de export. Laat die nou ook enorm geraakt zijn door de pandemie.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:09:41 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195211458
Goede vraag.
Nee. Te rechts, te slap op bepalende dossiers, geen ambitie.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 08:29:01 #32
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195211600
Waarschijnlijk niet, maar niet om de redenen die TS noemt. Naar mijn idee is er veel te weinig gedaan om de groeiende ongelijkheid in dit land af te remmen of zelfs om te buigen, of het nu gaat om de toenemende laaggeletterdheid onder jongeren, de idiote woningmarkt (en gigantische groei van dakloosheid!), de schuldenindustrie die mensen alleen maar grotere schulden oplevert of de staat van de psychische- en jeugdzorg. Daarnaast de gênante situatie rondom de afhandeling de toeslagenaffaire en aardbevingsgebied Groningen, maken dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat dit kabinet er eigenlijk voornamelijk zit voor degenen die erg succesvol zijn in het leven, of een "grote muil" hebben.

Naar mijn idee zou een regering namelijk op z'n minst zich moeten inspannen dat mensen die in de shit zitten er niet nog verder ingeduwd worden.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_195211613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:29 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

CU, SGP, CDA (afhankelijk van op wie je stemt), D66
Leg eens uit hoe d66 en CU een alternatief zijn voor de rechtse kiezer
pi_195211661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:29 schreef ijs_beer het volgende:
Waarschijnlijk niet, maar niet om de redenen die TS noemt. Naar mijn idee is er veel te weinig gedaan om de groeiende ongelijkheid in dit land af te remmen of zelfs om te buigen, of het nu gaat om de toenemende laaggeletterdheid onder jongeren, de idiote woningmarkt (en gigantische groei van dakloosheid!), de schuldenindustrie die mensen alleen maar grotere schulden oplevert of de staat van de psychische- en jeugdzorg. Daarnaast de gênante situatie rondom de afhandeling de toeslagenaffaire en aardbevingsgebied Groningen, maken dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat dit kabinet er eigenlijk voornamelijk zit voor degenen die erg succesvol zijn in het leven, of een "grote muil" hebben.

Naar mijn idee zou een regering namelijk op z'n minst zich moeten inspannen dat mensen die in de shit zitten er niet nog verder ingeduwd worden.
In dit geval heb je volgens mij vooral een andere politieke kleur dan dit kabinet. Dat kan uiteraard. Was 1 van coalitiepartijen wel jouw keuze bij de laatste verkiezingen?
  woensdag 23 september 2020 @ 08:35:47 #35
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195211681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 04:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

2 hele landen, waarvan 1 Europees. Zo hé!
Tsja dat de meeste andere landen ook blind zijn meegegaan in de gecreëerde hysterie van de WHO (nog steeds trouwens), wil nog niet zeggen dat het beleid van onze eigen kabinet naar behoren is. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 06:52 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Man man man
Belofte maakt schuld. Als je iets niet kan waarmaken als regeringspartij moet je wat mij betreft gewoon je bek houden om maar eens in de stoere taal van Rutte te spreken.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het enige land in Europa dat minder strenge maatregelen had is Zweden en die zijn economisch gezien net zo hard geraakt. Beide zijn handelslanden die enorm afhankelijk zijn van de export. Laat die nou ook enorm geraakt zijn door de pandemie.
Ik heb eerder een artikel gequote dat juist met feiten onderbouwde dat Zweden economisch minder hard is geraakt tov andere Europese landen. :')

Trouwens nog een dossier waar het kabinet wat mij betreft hard heeft gefaald: aanpak omtrent stikstof crisis. Ging wat mij betreft ook helemaal nergens over..... :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195211708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:35 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Tsja dat de meeste andere landen ook blind zijn meegegaan in de gecreëerde hysterie van de WHO (nog steeds trouwens), wil nog niet zeggen dat het beleid van onze eigen kabinet naar behoren is. :')
[..]

Belofte maakt schuld. Als je iets niet kan waarmaken als regeringspartij moet je wat mij betreft gewoon je bek houden om maar eens in de stoere taal van Rutte te spreken.
[..]

Ik heb eerder een artikel gequote dat juist met feiten onderbouwde dat Zweden economisch minder hard is geraakt tov andere Europese landen. :')

Trouwens nog een dossier waar het kabinet wat mij betreft hard heeft gefaald: aanpak omtrent stikstof crisis. Ging wat mij betreft ook helemaal nergens over..... :')
Zweden 8.1% krimp, Nederland 8.5% krimp. Bijna net zo hard dus.
pi_195211720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zweden 8.1% krimp, Nederland 8.5% krimp. Bijna net zo hard dus.
0,4% is niet weinig. Straks gaat de vlag uit als we weer 0,4% groei behalen
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 08:41:16 #38
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195211734
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

In dit geval heb je volgens mij vooral een andere politieke kleur dan dit kabinet. Dat kan uiteraard. Was 1 van coalitiepartijen wel jouw keuze bij de laatste verkiezingen?
Ik zou vermoedelijk meer aan de linkervleugels van het CU en D66 zitten. Maar nee, ik heb niet op een van de coalitiepartijen gestemd.

Desondanks stemt het mij triest dat het voor rechts kennelijk geen issue is dat de kinderen slechter en slechter onderwijs krijgen en dat mensen afhaken omdat ze niet de juiste hulp krijgen. Dat raakt ook dat door rechtse partijen zo vaak geprezen verdienvermogen van de economie. Misschien nog wel meer dan dat je met dat bewierookte investeringsfonds kan toevoegen eraan. Met rot aan de wortels groeit een boom niet meer verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 23-09-2020 10:05:39 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_195211753
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

0,4% is niet weinig. Straks gaat de vlag uit als we weer 0,4% groei behalen
Zeker niet weinig nee. Maar je weet niet of we het beter hadden gedaan als we de lijn Zweden hadden gevolgd. Wel was onze gezondheidszorg dan overbelast geweest met mogelijk Italiaanse toestanden. Nu is dat nog net voorkomen.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:46:52 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_195211801
Waarschijnlijk wel. De PvdA moet wel echt een nieuw verhaal hebben wil ik er een keer op stemmen (niet omdat ik achter dat verhaal sta, maar omdat ik vind dat nederland een gematigde arbeiderspartij mist). Groenlinks is me te links, alhoewel de noodzaak van groen beleid (ook om economische redenen) nu wel echt bewezen is.

De andere partijen kan ik niet serieus nemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe d66 en CU een alternatief zijn voor de rechtse kiezer
D66 is centrum rechts. Misschien bedoel je voor de conservatieve kiezer? (Of de xenofobe).
Voor de conservatieve stemmer is de CU dan weer heel aardig, alhoewel ze inderdaad wel steeds meer het rentmeesterschap en Jezus' goede daden zijn gaan herinneren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195211869
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe d66 en CU een alternatief zijn voor de rechtse kiezer
Als je rechts als liberaal ziet, dan is D66 naast VVD de enige rechtse optie :)
pi_195211909
VVD
CDA
D66
CU

vs

PVV
GL
SP
PvdA
PvdD
50+
SGP
DENK
FvD

Ik zie binnen en buiten het kabinet zelfs wel opties voor mij.
pi_195212032
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:46 schreef speknek het volgende:


D66 is centrum rechts. Misschien bedoel je voor de conservatieve kiezer? (Of de xenofobe).
Voor de conservatieve stemmer is de CU dan weer heel aardig, alhoewel ze inderdaad wel steeds meer het rentmeesterschap en Jezus' goede daden zijn gaan herinneren.
Eigenlijk zit het landschap genuanceerder in elkaar en komen we er volgens mij niet met de klassieke links rechts begrippen.

Als we kunnen afspreken dat we deze begrippen uit elkaar trekken en er sociaal - liberaal en conservatief - progressief van maken, dan scoort d66 inderdaad hoger op liberaal dan sociaal en hoog op progressief. Liberaal-progressief is in mijn ogen niet langer links of rechts te noemen omdat het een mengvorm van die 2 is. Lijkt me geen duidelijk alternatief voor de rechtse kiezer.

De cu is volgens mij zo'n beetje het midden van het midden. Ook niet echt een alternatief voor een rechtse kiezer.

Nota bene bij klassiek rechts denk ik toch vooral naar het liberale - conservatieve spectrum. Bij klassiek links vooral sociaal - progressief. Hoewel je ook daar topics over kan voldiscussiëren.
pi_195212182
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Nota bene bij klassiek rechts denk ik toch vooral naar het liberale - conservatieve spectrum. Bij klassiek links vooral sociaal - progressief. Hoewel je ook daar topics over kan voldiscussiëren.
Ja, ik vind dit plaatje altijd nog op gaan, al missen er wat partijen (FvD moet rechtsonder, PvdD linksboven, 50plus is een vraagteken maar zonder Krol denk ik ook links):



CU en D66 hebben allebei een heel eigen vak die niet echt binnen de links/rechts discussie passen. Al moet ik zeggen dat de verschillen tussen die 2 partijen hier groter lijken dan ze zijn, economisch zitten ze vrij dicht tegen het midden aan en daar kunnen ze elkaar dus ook goed vinden, net als op punten als klimaat en vluchtelingen.

Maar dat voor een klassiek rechts persoon weinig redelijke opties zijn klopt. Als je niet anti-islam bent, niet reformatorisch en niet in allerlei complottheorieën gelooft, dan blijven alleen VVD en CDA over, waarbij CDA nu wat naar links lijkt op te schuiven. Maar goed, voor een klassiek links persoon zijn er eigenlijk ook alleen PvdA, GL en SP, waarbij de laatste af valt als je hoopt dat je stem ook invloed heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195212423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:17 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik zou mogelijk op een van de coalitie partijen kunnen stemmen, maar ik wordt door jouw argumenten niet veel wijzer.
[..]
is net zo summier als die van TS. Waarom vraag je hem niks?
quote:
Op welke manier?
[..]
arbeidskorting
quote:
Waarom is dat een reden om op een van de coalitiepartijen te stemmen? Zou dat bij een coalitie van andere partijen niet gelukt zijn? In welke branch/sector werk je? Ik kan me voorstellen dat mensen die in het onderwijs of de zorg werken of die voor de overheid werken er meer op vooruit zullen gaan bij een coalitie van andere partijen.
[..]
ik in de ict mijn vrouw als zzp'er. En linkse partijen zijn dan per definitie ongunstig, rechtser dan VVD zitten alleen maar idioten en partijen op basis van een geloof vallen per definitie af
quote:
Wat bedoel je hiermee precies?
turkije deal
quote:
[..]

Hoe kan je dit weten als je geen idee hebt van het effect dat andere maatregelen zouden hebben gehad?
[..]
dat weet ik omdat je naar andere landen en de maatregelen en effecten aldaar te vergelijken
quote:
Meer macht voor de coalitiepartijen is een extra reden om op een coalitiepartij te stemmen? De coalitie heeft een meerderheid en zeker zonder referenda zouden deze coalitie partijen dus aan het langste eind trekken.
[..]
hoe geeft het afschaffen van een raadgevend referendum de coalitie meer macht? Als ik BREXIT en de chaos en de onzin redenaties van beide partijen bekijk, dan laat ik politiek graag over aan de mensen die het als vak hebben. De gemiddelde Nederlander heb ik niet zoveel vertrouwen in
quote:
Hoe kom je erbij dat dit onze onafhankelijkheid heeft vergroot? Samen sta je sterker, zeker waar, maar we zitten nu aan meer regels en wetten vast dan voor deze sterke samenwerking. Samenwerken betekent natuurlijk ook rekening houden met anderen en beleid voeren ten gunste van anderen. Een samenwerking komt natuurlijk niet van een kant.
En hoe denk je over oppositiepartijen die ook voor een versterking van de EU zijn? PvdA en GroenLinks zijn meer pro-EU dan de CU.
[..]
hoe kom je erbij dat we aan meer regels zitten door de EU? Dat is volstrekte onzin
quote:
Partijen met macht hebben meer mogelijkheid om te zeggen waar het op staat omdat zij minder compromissen hoeven te maken. Hoe verschillen de coalitie en oppositie partijen hierin volgens jou?
De regering kan juist minder zeggen omdat ze met hun partner rekening moeten houden. De oppositie kan maar wat roeptoeteren.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 23 september 2020 @ 09:48:43 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195212563
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:29 schreef ijs_beer het volgende:
Waarschijnlijk niet, maar niet om de redenen die TS noemt. Naar mijn idee is er veel te weinig gedaan om de groeiende ongelijkheid in dit land af te remmen of zelfs om te buigen, of het nu gaat om de toenemende laaggeletterdheid onder jongeren, de idiote woningmarkt (en gigantische groei van dakloosheid!), de schuldenindustrie die mensen alleen maar grotere schulden oplevert of de staat van de psychische- en jeugdzorg. Daarnaast de gênante situatie rondom de afhandeling de toeslagenaffaire en aardbevingsgebied Groningen, maken dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat dit kabinet er eigenlijk voornamelijk zit voor degenen die erg succesvol zijn in het leven, of een "grote muil" hebben.

Naar mijn idee zou een regering namelijk op z'n minst zich moeten inspannen dat mensen die in de shit zitten er niet nog verder ingeduwd worden.
Precies, echter zit de politiek er niet voor de burger, maar voor zichzelf. En dat is zeer kwalijk, want in theorie zou de overheid in dienst moeten staan van de burger, iets wat ik bij eigenlijk geen enkele politicus terug zie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 september 2020 @ 09:53:49 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195212609
Jazeker ik stem weer gewoon op D66. Ik ben best tevreden over de bereikte resultaten.
pi_195212647
Ik ga ook weer uit volle overtuiging GL stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 september 2020 @ 10:19:06 #49
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195212888
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:53 schreef Hexagon het volgende:
Jazeker ik stem weer gewoon op D66. Ik ben best tevreden over de bereikte resultaten.
:')
Invoering van het leenstelsel voor studenten en afschaffing van raadgevend referendum zijn inderdaad top resultaten. Moet zeggen ze hebben het wel goed gedaan als gaat om Nederland kaal laten vreten door de Spanjaarden, Fransen en Italianen. Ik denk dat D66 het goed doet als ze bij de aankomende verkiezingen 10 zetels overhouden. Ze waren al behoorlijk afgestraft bij de afgelopen gemeenteraads- en 1e kamer verkiezingen. Ik hoop eerlijk gezegd dat die trend zich gaat voortzetten in maart.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195213334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:19 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

:')
Invoering van het leenstelsel voor studenten en afschaffing van raadgevend referendum zijn inderdaad top resultaten. Moet zeggen ze hebben het wel goed gedaan als gaat om Nederland kaal laten vreten door de Spanjaarden, Fransen en Italianen. Ik denk dat D66 het goed doet als ze bij de aankomende verkiezingen 10 zetels overhouden. Ze waren al behoorlijk afgestraft bij de afgelopen gemeenteraads- en 1e kamer verkiezingen. Ik hoop eerlijk gezegd dat die trend zich gaat voortzetten in maart.
Wist niet dat D66 een meerderheid in de kamer had
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:04:19 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195213595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:19 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

:')
Invoering van het leenstelsel voor studenten en afschaffing van raadgevend referendum zijn inderdaad top resultaten. Moet zeggen ze hebben het wel goed gedaan als gaat om Nederland kaal laten vreten door de Spanjaarden, Fransen en Italianen. Ik denk dat D66 het goed doet als ze bij de aankomende verkiezingen 10 zetels overhouden. Ze waren al behoorlijk afgestraft bij de afgelopen gemeenteraads- en 1e kamer verkiezingen. Ik hoop eerlijk gezegd dat die trend zich gaat voortzetten in maart.
De laatste peiling geeft D66 15 zetels. Ter info.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:06:02 #52
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195213617
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wist niet dat D66 een meerderheid in de kamer had
Is dit de nieuwste trend ofzo? Laatst ook Dijkhof gezien bij de algemene beschouwingen. Als voormalig staatssecretaris een hoofdrol gespeeld bij belangrijke immigratie en vluchtelingen vraagstukken. Toen hem werd gevraagd naar hoe hij het had gedaan als beleidsvoerder, begon hij iets stoms te mompelen dat je altijd compromissen moet sluiten en dus toch nooit dingen kan realiseren waar je eigenlijk wel voor staat. Zo kan ik ook beleid maken zonder verantwoording te nemen. Wees gewoon een vent en neem gewoon je verantwoordelijkheid voor het beleid dat je in het kabinet hebt uitgevoerd. :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  woensdag 23 september 2020 @ 11:09:45 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195213678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:19 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

:')
Invoering van het leenstelsel voor studenten en afschaffing van raadgevend referendum zijn inderdaad top resultaten. Moet zeggen ze hebben het wel goed gedaan als gaat om Nederland kaal laten vreten door de Spanjaarden, Fransen en Italianen. Ik denk dat D66 het goed doet als ze bij de aankomende verkiezingen 10 zetels overhouden. Ze waren al behoorlijk afgestraft bij de afgelopen gemeenteraads- en 1e kamer verkiezingen. Ik hoop eerlijk gezegd dat die trend zich gaat voortzetten in maart.
Het leenstelsel is ruk maar dateert al uit de vorige kabinetsperiode en daar zijn PvdA en Groenlinks ook mede schuldig aan. En was bovendien ook gewoon in het verkiezingsprogramma beloofd. En de afschaffing van het raadgevend referendum is juist heel goed en dapper want het is een levensgevaarlijk onding gebleken.

Verder zeer tevreden over de pensioenkwestie waar eindelijk schot in zit, de donorwet, het uit de grondwet halen van de burgemeestersbenoeming, de voortgang op het klimaatbeleid, proeven met staatswiet en de nieuwe arbeidswet.

Dus daar ga ik de komende verkiezingen weer in volle overtuiging op stemmen. En wat populistische zeurpieten daarvan vinden boeit me niet zo, daar ga ik mijn stem niet vanaf laten hangen. Dat is het voordeel van positief in het leven staan.

  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:13:24 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195213728
Ik had bij de laatste verkiezingen liever een wat linkser kabinet gehad met D66 als de balans partij daarin maar zonder VVD en CDA. Helaas, dat wil de Nederlandse kiezer niet, mijn keus zal, vermoedelijk, weer op D66 vallen bij de volgende verkiezingen en dan maar hopen dat de Nederlandse kiezers dit keer wel een linkser beleid willen.

Dat zal zoals de pelingen er nu uit zien waarschijnlijk niet gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:15:08 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195213757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik had bij de laatste verkiezingen liever een wat linkser kabinet gehad met D66 als de balans partij daarin maar zonder VVD en CDA. Helaas, dat wil de Nederlandse kiezer niet, mijn keus zal, vermoedelijk, weer op D66 vallen bij de volgende verkiezingen en dan maar hopen dat de Nederlandse kiezers dit keer wel een linkser beleid willen.

Dat zal zoals de pelingen er nu uit zien waarschijnlijk niet gebeuren.
En de linkse partijen hadden in 2017 alle drie de kans mee te doen. Wilden ze niet.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:18:05 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195213793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En de linkse partijen hadden in 2017 alle drie de kans mee te doen. Wilden ze niet.
Ik ken de historie.Ik zie de fragmentatie van de 2e Kamer overigens als een regelrechte ramp voor Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195213796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:06 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Is dit de nieuwste trend ofzo? Laatst ook Dijkhof gezien bij de algemene beschouwingen. Als voormalig staatssecretaris een hoofdrol gespeeld bij belangrijke immigratie en vluchtelingen vraagstukken. Toen hem werd gevraagd naar hoe hij het had gedaan als beleidsvoerder, begon hij iets stoms te mompelen dat je altijd compromissen moet sluiten en dus toch nooit dingen kan realiseren waar je eigenlijk wel voor staat. Zo kan ik ook beleid maken zonder verantwoording te nemen. Wees gewoon een vent en neem gewoon je verantwoordelijkheid voor het beleid dat je in het kabinet hebt uitgevoerd. :')
Wat snap je niet aan het feit dat beslissingen met een meerderheid van stemmen worden aangenomen en 1 partij dat dus niet kan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:24:44 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195213880
Overigens is dit kabinet met zijn economische crisisaanpak wel ongeveer het meest linkse dat ik in mijn leven heb meegemaakt :D
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:28:47 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195213938
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:24 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is dit kabinet met zijn economische crisisaanpak wel ongeveer het meest linkse dat ik in mijn leven heb meegemaakt :D
Gratis geld, het kan! ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195214629
Ik stem ook weer op D66.

Ze hebben op een aantal grote dossiers voortgang geboekt zoals Hexagon ook zegt.
In een democratie als die van Nederland moet je nu eenmaal samenwerken en compromissen sluiten. Gelukkig maar.
pi_195216136
Vorige verkiezingen behoorlijk links gestemd. Dat gaat hem dit keer in elk geval niet worden. Ik neig nu naar de VVD, dus dat is best een redelijke wijziging van koers.

Even zat ik ook nog te denken aan D66, maar bij de standpunten op hun website weet je al direct hoe laat het is: drie mensen van kleur, één zieke witte vrouw en één transgender/homo (?) allochtoon. D66 heeft overduidelijk ideeën opgedaan bij een bepaalde politieke partij in de VS: keihard inzetten op minderheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 13:35:34 ]
pi_195216299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ken de historie.Ik zie de fragmentatie van de 2e Kamer overigens als een regelrechte ramp voor Nederland.
De fragmentatie is niet de grootste ramp, wel het feit dat partijen op de flanken of met een heel beperkt programma steeds meer zetels hebben (SP, PvdD, 50plus, Denk, PVV, FvD, SGP -> 49 zetels bij partijen waar niemand serieus van denkt dat ze mee gaan regeren). Gelukkig hebben we een zestal serieuze partijen die wel het belang van samenwerken in zien en is het vormen van een coalitie daardoor eigenlijk nooit een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 september 2020 @ 14:09:41 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195216652
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:35 schreef Dejannn het volgende:
Even zat ik ook nog te denken aan D66, maar bij de standpunten op hun website weet je al direct hoe laat het is: drie mensen van kleur, één zieke witte vrouw en één transgender/homo (?) allochtoon. D66 heeft overduidelijk ideeën opgedaan bij een bepaalde politieke partij in de VS: keihard inzetten op minderheden.
Dat mag wat mij betreft ook iets minder. Diversiteitsbeleid moet je gewoon doen ipv alleen maar benoemen. De meest diverse organisatie van het land is voetbalclub Telstar en daar hoor je ze er niet over. Alleen maar dat benadrukken/benoemen heeft geen zin.
Verder wordt het wel D66. Juist wel vanwege het internationale en vrijzinnige geluid.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195217038
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:35 schreef Dejannn het volgende:
Vorige verkiezingen behoorlijk links gestemd. Dat gaat hem dit keer in elk geval niet worden. Ik neig nu naar de VVD, dus dat is best een redelijke wijziging van koers.

Even zat ik ook nog te denken aan D66, maar bij de standpunten op hun website weet je al direct hoe laat het is: drie mensen van kleur, één zieke witte vrouw en één transgender/homo (?) allochtoon. D66 heeft overduidelijk ideeën opgedaan bij een bepaalde politieke partij in de VS: keihard inzetten op minderheden.
De eerste vrouw is lerares en gaat over standpunten m.b.t. onderwijs. En de derde heet Martijn en staat bij de standpunten over duurzaamheid.
Je doet net of D66 een one-issue partij is en alleen inzet op diversiteit. Dat ze toevallig iets te veel kleur hebben gekozen naar jouw mening is dan jammer.
pi_195217289
Ik denk niet dat dat toeval is. Eerder bewust, 'kijk ons eens divers en inclusief zijn'. Volgens mij was D66 ook één van die partijen die 'meer kleur' in de Tweede Kamer wilde zien. Iets wat natuurlijk nooit een doel an sich moet zijn.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:56:09 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217343
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:52 schreef Dejannn het volgende:
Ik denk niet dat dat toeval is. Eerder bewust, 'kijk ons eens divers en inclusief zijn'. Volgens mij was D66 ook één van die partijen die 'meer kleur' in de Tweede Kamer wilde zien. Iets wat natuurlijk nooit een doel an sich moet zijn.
Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 september 2020 @ 14:56:46 #67
408813 crew  trein2000
pi_195217354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?
Daar kun je een leuke discussie over voeren. ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:00:42 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar kun je een leuke discussie over voeren. ;)
We kunnen het alleen maar hopen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195217438
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?
Jawel, maar dat moet wel natuurlijk zijn. Een vrouw moet hoger op de kieslijst dan een man omdat ze beter is, niet vanwege haar geslacht. Zo ook met mensen met andere minderheidsachtergronden. Nu heb ik de laatste 3 tweedekamerverkiezingen 2 keer op een vrouw (Schouten) en 1 keer op een man uit een minderheid (Don Ceder) gestemd, maar dat was puur omdat ik hen het beste vond en niet omdat ik per sé zo voor minderheden in de kamer ben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:05:55 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel, maar dat moet wel natuurlijk zijn. Een vrouw moet hoger op de kieslijst dan een man omdat ze beter is, niet vanwege haar geslacht. Zo ook met mensen met andere minderheidsachtergronden. Nu heb ik de laatste 3 tweedekamerverkiezingen 2 keer op een vrouw (Schouten) en 1 keer op een man uit een minderheid (Don Ceder) gestemd, maar dat was puur omdat ik hen het beste vond en niet omdat ik per sé zo voor minderheden in de kamer ben.
De enige manier om het ongelijk van de extremisten te bewijzen is door, in redelijkheid, iedereen vertegenwoordigd te laten zijn, in mijn opinie. Nu snap ik best dat je dan van de PVV niet hoeft te verwachten maar van de rest verwacht ik meer.

En minderheden...laten we gewoon eens beginnen met vrouwen, een (kleine) meerderheid in Nederland. 48 van de 150 Kamerleden zijn vrouw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195217573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?
Nee, je moet de beste mensen kiezen. En geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur of genderidentiteit zijn geen kwaliteiten (al wordt dat tegenwoordig bijna wel als dusdanig afgeschilderd).

Als een volksvertegenwoordiging een perfecte afspiegeling moet zijn van elke subgroep binnen de bevolking kan het moeilijk meer om kwaliteit draaien. En helaas begint dit bijna een nieuwe religie te worden. Kwaliteit doet er niet meer toe, maar specifieke identiteitsaspecten wél. Eigenlijk heeft dit ook een discriminerende tendens, want je stelt indirect dat als er bijvoorbeeld één Nederlandse-Surinamer in de kamer zit, álle Nederlandse-Surinamers juichend voor de buis moeten zitten, immers geeft dat identiteitsaspect een universele beleving. Één kan allen vertegenwoordigen, zo werkt het echter totaal niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
De enige manier om het ongelijk van de extremisten te bewijzen is door, in redelijkheid, iedereen vertegenwoordigd te laten zijn, in mijn opinie. Nu snap ik best dat je dan van de PVV niet hoeft te verwachten maar van de rest verwacht ik meer.

En minderheden...laten we gewoon eens beginnen met vrouwen, een (kleine) meerderheid in Nederland. 48 van de 150 Kamerleden zijn vrouw.
Welke extremisten heb je het nu over?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 15:10:36 ]
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:13:17 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217632
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, je moet de beste mensen kiezen. En geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur of genderidentiteit zijn geen kwaliteiten (al wordt dat tegenwoordig bijna wel als dusdanig afgeschilderd).

Als een volksvertegenwoordiging een perfecte afspiegeling moet zijn van elke subgroep binnen de bevolking kan het moeilijk meer om kwaliteit draaien. En helaas begint dit bijna een nieuwe religie te worden. Kwaliteit doet er niet meer toe, maar specifieke identiteitsaspecten wél. Eigenlijk heeft dit ook een discriminerende tendens, want je stelt indirect dat als er bijvoorbeeld één Nederlandse-Surinamer in de kamer zit, álle Nederlandse-Surinamers juichend voor de buis moeten zitten, immers geeft dat identiteitsaspect een universele beleving. Één kan allen vertegenwoordigen, zo werkt het echter totaal niet.
Ik stel dat helemaal niet, ik stel dat als mensen naar de 2e Kamer kijken en zichzelf niet vertegenwoordigd zien ze op den duur geen vertrouwen in zo'n instituut gaan hebben.

En als ik naar de 2e Kamer kijk dan zie ik iig niet de beste mensen van Nederland verzameld, jij wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 september 2020 @ 15:13:42 #73
408813 crew  trein2000
pi_195217640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We kunnen het alleen maar hopen ;)
Moeten de ongeschoolden ook vertegenwoordigd zijn in het parlement? Of zij die geen Nederlands spreken?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:14:15 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moeten de ongeschoolden ook vertegenwoordigd zijn in het parlement? Of zij die geen Nederlands spreken?
PVV/SP en DENK. Die zijn al vertegenwoordigd dus. ;)

Ik zou zelfs zeggen, oververtegenwoordigd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195220703
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:42 schreef cabe0002 het volgende:
Steun jij in maart een van de zittende kabinetspartijen? Zo ja: wat hebben ze in jouw ogen goed gedaan? Zo nee: waarom niet?

TS trapt af: nee, omdat:
-Ik wacht nog op mijn beloofde 1000 euro.
-De economie is naar de knoppen geholpen.
-Er gaat 1000 miljard naar de klimaatgekte.
-Er is een nieuwe imigratie-record gevestigd onder dit kabinet.
-Irrationele en ongeloofwaardige coronabeleid
-(Voorgestelde) afschaffing dividendbelasting wat in geen enkele partijprogramma stond
-Afschaffing raadgevend referendum
-x miljard subsidie naar de EU, wat we nooit meer gaan terugzien
-Oh ja: Ik moet mijn bek dichthouden.
1. Die heb ik inmiddels al drie keer gekregen. Mijn geheim: werken (2000) en dankzij het ontslagakkoord nog een transitievergoeding, terwijl ik gewoon door ben gaan zoeken naar een andere baan (1000)
2. De afgelopen jaren alleen maar groei, dus waar je dat vandaan haalt...
3. Graag een gespecificeerd bedrag.
4. Een nieuwe record? Sinds 2017 zijn er per jaar meer binnengekomen en gebleven dan in 2015?
5. Een irrationele irrationeel en ongeloofwaardige coronabeleid, toegegeven, maar 17 miljoen betere stuurlui aan wal maken het niet eenvoudiger.
6. Iets wat uiteindelijk toch niet gebeurd is; waar maak je je druk om?
7. Raadgevend referendum goed gespeld! Daarover: het is net zo veel waard als een brief aan de krant, dus opnieuw: waar maak je je druk om?
8. X miljard, je weet dus niet eens waar je het over hebt!
9. Ik zeg niks...

Waar ik op ga stemmen, weet ik nog niet en als ik het wel weet, maak ik het hier niet onmiddellijk bekend. Misschien een van de coalitiepartijen, misschien een nieuwe beweging, alleen die kneuzen van Forum zijn mijn laatste beetje respect al een tijd kwijt.
pi_195220771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:54 schreef Magister_Artium het volgende:
6. Iets wat uiteindelijk toch niet gebeurd is; waar maak je je druk om?
7. Raadgevend referendum goed gespeld! Daarover: het is net zo veel waard als een brief aan de krant, dus opnieuw: waar maak je je druk om?
|:(
  woensdag 23 september 2020 @ 18:00:25 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195220801
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:42 schreef cabe0002 het volgende:
Steun jij in maart een van de zittende kabinetspartijen? Zo ja: wat hebben ze in jouw ogen goed gedaan? Zo nee: waarom niet?

TS trapt af: nee, omdat:
-Ik wacht nog op mijn beloofde 1000 euro.
-De economie is naar de knoppen geholpen.
-Er gaat 1000 miljard naar de klimaatgekte.
-Er is een nieuwe imigratie-record gevestigd onder dit kabinet.
-Irrationele en ongeloofwaardige coronabeleid
-(Voorgestelde) afschaffing dividendbelasting wat in geen enkele partijprogramma stond
-Afschaffing raadgevend referendum
-x miljard subsidie naar de EU, wat we nooit meer gaan terugzien
-Oh ja: Ik moet mijn bek dichthouden.
Weet je wat hypocriet is?

Gewoon niks aan het klimaat doen, boeiend we hogen wel wat dijken op toch in Nederland?
Zetten wat pompjes aan om het grondwater op pijl te houden.

Boeiend toch?

Weet je wat wel verrekte shit is voor mensen die in landen wonen en leven die in levensbedreigende situaties komen zoals bijvoorbeeld geen oogst en voedsel of geen dijken kunnen bouwen, dat jij met je levensstijl het voor die mensen verziekt maar als zij dan naar "betere" plekken willen verhuizen ze je dan keihard dat de deur dicht gooit.

Stront over de schutting flikkeren maar als de buren verhalen komen halen de deur niet open doen.

Dat noemen ze gewoon asociaal.

En nee die 1000 miljard klopt van geen kanten die Sjerry Bidet roept, het huidige klimaatbeleid is ook niet geweldig maar alles is beter dan de popi-jopi plakband oplossing van de FVD.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195220827
Momenteel in geen enkele partij vertrouwen eigenlijk. Denk dat er geen partij tussen zit die zich inzet voor mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 23 september 2020 @ 18:28:55 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195221246
Nee.
Ben sinds vorig jaar lid van de PVDD. Daar ga ik in maart ook op stemmen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195222601
quote:
16s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Momenteel in geen enkele partij vertrouwen eigenlijk. Denk dat er geen partij tussen zit die zich inzet voor mij.
Maar moet een partij zich echt inzetten voor jou? Of moet een partij doen wat het beste voor het land is en het beste voor hen die de overheid nodig hebben, de zwakken in de samenleving?

"De partij moet opkomen voor mij" vind ik wel een extreem egocentrisch wereldbeeld, eigenlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 september 2020 @ 19:57:32 #81
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195222964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

1. Die heb ik inmiddels al drie keer gekregen. Mijn geheim: werken (2000) en dankzij het ontslagakkoord nog een transitievergoeding, terwijl ik gewoon door ben gaan zoeken naar een andere baan (1000)
2. De afgelopen jaren alleen maar groei, dus waar je dat vandaan haalt...
3. Graag een gespecificeerd bedrag.
4. Een nieuwe record? Sinds 2017 zijn er per jaar meer binnengekomen en gebleven dan in 2015?
5. Een irrationele irrationeel en ongeloofwaardige coronabeleid, toegegeven, maar 17 miljoen betere stuurlui aan wal maken het niet eenvoudiger.
6. Iets wat uiteindelijk toch niet gebeurd is; waar maak je je druk om?
7. Raadgevend referendum goed gespeld! Daarover: het is net zo veel waard als een brief aan de krant, dus opnieuw: waar maak je je druk om?
8. X miljard, je weet dus niet eens waar je het over hebt!
9. Ik zeg niks...

Waar ik op ga stemmen, weet ik nog niet en als ik het wel weet, maak ik het hier niet onmiddellijk bekend. Misschien een van de coalitiepartijen, misschien een nieuwe beweging, alleen die kneuzen van Forum zijn mijn laatste beetje respect al een tijd kwijt.
1. Goed om te horen.
2. Dit jaar ook toevallig?
3. 470 miljard voor de bebouwde omgeving. 180 miljard voor 27 procent duurzame energie. Nog eens minstens 400 miljard voor 100 procent duurzame energie.
4. Na 10 jaar VVD staat de teller op 750.000 niet-westerse immigranten
5. Daarvoor hebben wij een kabinet
6. Niet als het aan de coalitie had gelegen.
7. Het is wel wat waar. Geeft een indicatie hoe het volk over bepaalde kwesties/thema's denkt.
8. Goede onderbouwing.
9. Maar het kabinet wel.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  woensdag 23 september 2020 @ 20:00:25 #82
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195223038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

Weet je wat hypocriet is?

Gewoon niks aan het klimaat doen, boeiend we hogen wel wat dijken op toch in Nederland?
Zetten wat pompjes aan om het grondwater op pijl te houden.

Boeiend toch?

Weet je wat wel verrekte shit is voor mensen die in landen wonen en leven die in levensbedreigende situaties komen zoals bijvoorbeeld geen oogst en voedsel of geen dijken kunnen bouwen, dat jij met je levensstijl het voor die mensen verziekt maar als zij dan naar "betere" plekken willen verhuizen ze je dan keihard dat de deur dicht gooit.

Stront over de schutting flikkeren maar als de buren verhalen komen halen de deur niet open doen.

Dat noemen ze gewoon asociaal.

En nee die 1000 miljard klopt van geen kanten die Sjerry Bidet roept, het huidige klimaatbeleid is ook niet geweldig maar alles is beter dan de popi-jopi plakband oplossing van de FVD.
Goed verhaal wel. Alleen nergens op gebasseerd vrees ik. :')
Die 1000 miljard is onderbouwd aan de hand van bronnen als het CBS, Economisch Instituut voor de Bouw (EIB), etc.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195223043
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar moet een partij zich echt inzetten voor jou? Of moet een partij doen wat het beste voor het land is en het beste voor hen die de overheid nodig hebben, de zwakken in de samenleving?

"De partij moet opkomen voor mij" vind ik wel een extreem egocentrisch wereldbeeld, eigenlijk.
Ik voel mij niet geroepen iets voor de zwakken in de samenleving te doen. En dat mijn beweegreden je niet aan staat doet mij dat verder ook niet heel veel eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:01:38 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223065
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:00 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Goed verhaal wel. Alleen nergens op gebasseerd vrees ik. :')
Die 1000 miljard is onderbouwd aan de hand van bronnen als het CBS, Economisch Instituut voor de Bouw (EIB), etc.
Nee, dat is het niet.

https://www.volkskrant.nl(...)uro-kosten~bd4fe21a/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:03:11 #85
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195223108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:00 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Goed verhaal wel. Alleen nergens op gebasseerd vrees ik. :')
Die 1000 miljard is onderbouwd aan de hand van bronnen als het CBS, Economisch Instituut voor de Bouw (EIB), etc.
Ik kan je wel een bron geven dat het dat kost voor de gehele EU dus dat het dat kost voor alleen dat kleine Nederland... Dat lijkt me sterk dus ben ik benieuwd waar je mee komt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 23 september 2020 @ 20:03:36 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195223118
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:42 schreef Hanca het volgende:
Maar moet een partij zich echt inzetten voor jou? Of moet een partij doen wat het beste voor het land is en het beste voor hen die de overheid nodig hebben, de zwakken in de samenleving?
Dat zwakken mag je tussen haakjes zetten.
Iedereen heeft de overheid nodig, alleen sommigen meer dan anderen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:05:09 #87
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195223148
quote:
Jij weer. :')
Ik kan jouw bron niet lezen, omdat ik geen abonnement heb. Maar hier staan de gebruikte bronnen van FvD:
https://www.fvd.nl/fvd-waar-komt-die-1000-miljard-vandaan
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:08:33 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223221
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:05 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Jij weer. :')
Ik kan jouw bron niet lezen, omdat ik geen abonnement heb. Maar hier staan de gebruikte bronnen van FvD:
https://www.fvd.nl/fvd-waar-komt-die-1000-miljard-vandaan
En in mijn stuk worden die bronnen ontleed en dan blijft er weing van dat verhaal over.

Knul, als je geen lulverhalen ophangt die met een Google search te weerspreken zijn dan heb je van mij geen last maar helaas.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195223240
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:06 schreef trein2000 het volgende:
Wat is het alternatief voor de rechtse kiezer? De totaalwappies van FvD en PVV?

Nee. Ik stem waarschijnlijk wel weer VVD. (Of Otten moet kans maken op een zetel, dan overweeg ik wel een uitstapje.)
Wat ander. Ga je weer dezelfde fout maken met VVD. Dat is wel heel bizar hoor.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:14:37 #90
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195223366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:05 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Jij weer. :')
Ik kan jouw bron niet lezen, omdat ik geen abonnement heb. Maar hier staan de gebruikte bronnen van FvD:
https://www.fvd.nl/fvd-waar-komt-die-1000-miljard-vandaan
Staat vol onzin maar goed het lukt je toch niet te overtuigen.
Er worden bedragen aan gehaald zoals het wagenpark vernieuwen.
Er worden sowieso nieuwe auto’s gekocht als het dan een elektrische is dan maakt dat geen extra kosten en die worden wel mee genomen alsof het allemaal extra kost.
Ja die elektrische auto is vandaag nog duurder dan een brandstof variant maar binnen 2 jaar al niet meer.
En het volledige wagenpark vergroenen hoeft niet meteen morgen maar kan best 20 jaar duren.

Maar je kan beter naar Kaatsheuvel gaan als je in sprookjes gelooft. Is goedkoper en heb je nog een leuke dag ook.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195225055
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zwakken mag je tussen haakjes zetten.
Iedereen heeft de overheid nodig, alleen sommigen meer dan anderen.
Ja, natuurlijk heeft iedereen de overheid nodig op gebied van infrastructuur, politie of nog een hoop andere dingen. Maar sommige mensen kunnen zich verder prima zelf redden en sommige mensen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:43:08 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195225125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk heeft iedereen de overheid nodig op gebied van infrastructuur, politie of nog een hoop andere dingen. Maar sommige mensen kunnen zich verder prima zelf redden en sommige mensen niet.
We hoeven niet eens verder te kijken dan de huidige crisis waarin de overheid tientallen miljarden leent om bedrijven van faillesement te behoeden, bedrijven geleid door mensen die mogelijk heel vaak geroepen hebben dat ze de overheid niet nodig hebben en het zelf wel redden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195225254
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hoeven niet eens verder te kijken dan de huidige crisis waarin de overheid tientallen miljarden leent om bedrijven van faillesement te behoeden, bedrijven geleid door mensen die mogelijk heel vaak geroepen hebben dat ze de overheid niet nodig hebben en het zelf wel redden.
Ja, in een crisis als dit is alles inderdaad anders. Al kan een miljonair een crisis wel overleven zonder honger en zonder zijn huis te verliezen, iemand die niet kan werken heeft de overheid toch eerder nodig om te kunnen leven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:58:06 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195227022
Het wordt PvdA; de SP is met die laatste frats omtrent de euro ook voor nu geen optie. Dat die partij maar niet doorheeft dat het een enorm potentieel heeft aan kiezers maar steeds weer verzandt in kinderachtig populisme... Hamer op vaste banen en sociale zekerheid... laat dat gezever over de euro en de EU over aan de BNW'ers van de PVV en FvD.

PvdA is de enige solide keuze op links; en links is hard nodig in dit land. Rutte heeft het verre van slecht gedaan, en zich ook een uitermate bekwaam leider betoond. Maar de typische VVD-kernpunten hebben nu lang genoeg onze samenleving tot rendabel kosten-baten plaatje gemaakt. Terug met de menselijke maat, collectieve verantwoordelijkheid, sociale ZEKERHEID en eerlijke verdeling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195230859
Ja, namelijk D66.
  donderdag 24 september 2020 @ 15:31:28 #96
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_195234559
De kans is klein. Ik beschouw mijzelf als iemand die leeft vanuit tradities, je zou mij conservatief kunnen noemen, je zou het centrumrechts kunnen noemen, zonder dat ik iets heb met de kleinburgerlijke, benepen spruitjeslucht van CDA (weleens op gestemd) of de economie-boven-allespartij VVD (weleens op gestemd).

Ik vind het vooral van belang dat er in de politiek uiteenlopende geluiden gehoord kunnen worden. Het gaat mij om democratische balans. Een goede balans tussen 'links' en 'rechts'. Waarom zou de Libertarische Partij of de NCPN niets toe kunnen voegen aan de Tweede Kamer? Met een term als splinterpartij of anti-partij kan ik niet veel. Dat zijn uitspraken van mensen die alleen de regentenpartijen en hun bijwielen kunnen waarderen. Ik heb wel een hekel aan one-issuepartijen als 50Plus, Partij voor de Dieren en DENK. Partij voor de Toekomst van de Twee Henken lijkt mij ook zoiets overbodigs. LP en NCPN hebben een meer ontwikkelde en meer brede blik op de maatschappij dan zulke partijen. SP is niet mijn partij, maar kan ik al jaren waarderen vanwege hun principiële standpunten en kritische houding op meerdere politieke dossiers. Bovendien wordt de samenleving na 10 jaar VVD wel erg rechts, het lijkt mij voor de balans goed als VVD weer eens de oppositiebankjes ingaat in 2021, al zie ik het niet gebeuren.

POL / Is er electorale ruimte en behoefte aan herzien communisme?

Ik ben niet echt partijgebonden, nooit geweest. Ik ga kritisch kijken naar het deelnemersveld aan partijen richting maart 2021. Een nieuwe partij aan 1 zetel helpen heeft misschien wel iets. Verder ga ik op FOK! en in het dagelijks leven graag het gesprek aan om mijn stemgedrag te bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smegma. op 24-09-2020 15:39:08 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:57:57 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195325100
Nooit

twitter


twitter


Corrupte, zakkenvullende, verduisterende en zelfs moordlustige (verzwegen bommen in Irak) prutsers zijn het.

Hopelijk wordt de bubbel van hoe goed Nederland het doet eindelijk eens doorgeprikt, alle regentenmondstukken ten spijt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:00:02 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195325140
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het wordt PvdA; de SP is met die laatste frats omtrent de euro ook voor nu geen optie. Dat die partij maar niet doorheeft dat het een enorm potentieel heeft aan kiezers maar steeds weer verzandt in kinderachtig populisme... Hamer op vaste banen en sociale zekerheid... laat dat gezever over de euro en de EU over aan de BNW'ers van de PVV en FvD.

PvdA is de enige solide keuze op links; en links is hard nodig in dit land. Rutte heeft het verre van slecht gedaan, en zich ook een uitermate bekwaam leider betoond. Maar de typische VVD-kernpunten hebben nu lang genoeg onze samenleving tot rendabel kosten-baten plaatje gemaakt. Terug met de menselijke maat, collectieve verantwoordelijkheid, sociale ZEKERHEID en eerlijke verdeling.
Waarom is GroenLinks geen optie? Of Partij voor de Dieren?

Dat is helemaal geen one issue partij zoals Smegma beweert.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:03:23 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_195325199
Las wel dat niemand zich in Duitsland wilde testen omdat er hele draconische maatregelen omheen zitten. Kan wel gedeeltelijk verklaren waarom er een testverschil zit.
Daarnaast houden Duitsers zich natuurlijk beter aan de regels (en wij weer beter dan de Belgen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:11:53 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195325335
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:03 schreef speknek het volgende:
Las wel dat niemand zich in Duitsland wilde testen omdat er hele draconische maatregelen omheen zitten. Kan wel gedeeltelijk verklaren waarom er een testverschil zit.
Daarnaast houden Duitsers zich natuurlijk beter aan de regels (en wij weer beter dan de Belgen).
Dat is een valide punt maar verklaart niet de enorme verschillen in oversterfte. Waar Nederland maar matig scoort en niet beter dan het altijd verguisde Amerika, Verenigd Koninkrijk of Zweden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:13:59 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_195325367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een valide punt maar verklaart niet de enorme verschillen in oversterfte. Waar Nederland maar matig scoort en niet beter dan het altijd verguisde Amerika, Verenigd Koninkrijk of Zweden.
Klopt, mensen vergeten ook veel te snel dat het aanvankelijke advies was voor mensen in verzorgingstehuizen om geen PPE te dragen en ook te komen als ze een kuchje hadden. Een nogal dodelijke fout van het OMT/kabinet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:14:22 #102
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195325377
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:03 schreef speknek het volgende:
Las wel dat niemand zich in Duitsland wilde testen omdat er hele draconische maatregelen omheen zitten. Kan wel gedeeltelijk verklaren waarom er een testverschil zit.
Daarnaast houden Duitsers zich natuurlijk beter aan de regels (en wij weer beter dan de Belgen).
Uit welke cijfers zou moeten blijken dat Duitsland minder testen uit voert?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:14:28 #103
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195325378
Ik weet het echt niet meer. Ik stem al jaren VVD maar ik sta absoluut niet achter het beleid dat het kabinet de afgelopen periode heeft gevoerd. Maar wat is het alternatief? FvD of PVV? Ik vind het allemaal niks. Ik denk dat het FvD gaat worden omdat ik graag wil zien wat ze kunnen bereiken als ze meer zetels zouden hebben.
pi_195325443
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:14 schreef Hahug13 het volgende:
Ik weet het echt niet meer. Ik stem al jaren VVD maar ik sta absoluut niet achter het beleid dat het kabinet de afgelopen periode heeft gevoerd. Maar wat is het alternatief? FvD of PVV? Ik vind het allemaal niks. Ik denk dat het FvD gaat worden omdat ik graag wil zien wat ze kunnen bereiken als ze meer zetels zouden hebben.
Ondanks Thierry's overduidelijke complottheorie aanhangen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195325493
De huidige coalitie staat nu zelfs al op 76 zetels in de peiling, meer dan ze nu in de kamer hebben:

https://eenvandaag.avrotr(...)nagolf-ook-pvv-wint/

VVD op +8
CDA op -2
D66 op -6
CU op +1

Nou acht ik de kans op voortzetting van exact dezelfde coalitie niet zo groot, maar steun voor de coalitie is er blijkbaar genoeg. Ik geloof ook dat dit de eerste keer sinds aantreden is dat ze in de peilingen op een meerderheid staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195325525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:14 schreef Hahug13 het volgende:
Ik weet het echt niet meer. Ik stem al jaren VVD maar ik sta absoluut niet achter het beleid dat het kabinet de afgelopen periode heeft gevoerd. Maar wat is het alternatief? FvD of PVV? Ik vind het allemaal niks. Ik denk dat het FvD gaat worden omdat ik graag wil zien wat ze kunnen bereiken als ze meer zetels zouden hebben.
Wat vind je slecht aan het huidige beleid, dan? En wat vind je dan beter aan de 'plannen' van Baudet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195325543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:14 schreef Hahug13 het volgende:
Ik weet het echt niet meer. Ik stem al jaren VVD maar ik sta absoluut niet achter het beleid dat het kabinet de afgelopen periode heeft gevoerd. Maar wat is het alternatief? FvD of PVV? Ik vind het allemaal niks. Ik denk dat het FvD gaat worden omdat ik graag wil zien wat ze kunnen bereiken als ze meer zetels zouden hebben.
Ik wil ook wel eens zien wat een acht jarig kind kan doen met een vrachtwagen op de openbare weg. Sommige dingen kunnen beter een raadsel blijven.
pi_195326131
Ja. Ik ga VVD stemmen, omdat ik graag wil dat iedereen in Nederland erop vooruit gaat in plaats van iedereen even arm.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:00:32 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195326139
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef Hanca het volgende:
De huidige coalitie staat nu zelfs al op 76 zetels in de peiling, meer dan ze nu in de kamer hebben:

https://eenvandaag.avrotr(...)nagolf-ook-pvv-wint/

VVD op +8
CDA op -2
D66 op -6
CU op +1

Nou acht ik de kans op voortzetting van exact dezelfde coalitie niet zo groot, maar steun voor de coalitie is er blijkbaar genoeg. Ik geloof ook dat dit de eerste keer sinds aantreden is dat ze in de peilingen op een meerderheid staan.
Dit is een land waar het volk blind de buitenlandse bezetter zal volgen, het koningshuis steunt en het Journaal elke dag vanuit alle hoeken in de wereld vertelt hoe slecht het daar wel niet vaart. Niet om het land voor te lichten, nee, vooral om zelfgenoegzaam het sprookje van het goede Nederland te verkopen.

Nogmaals de Misperceptions Index (feitelijke percepties van volken over eigen land):



Net zoals de vermogens en inkomensverdeling enorm verkeerd wordt ingeschat, blijkt uit meerdere onderzoeken:

https://www.ioresearch.nl(...)rmogensongelijkheid/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:01:06 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195326145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:59 schreef VEM2012 het volgende:
Ja. Ik ga VVD stemmen, omdat ik graag wil dat iedereen in Nederland erop vooruit gaat in plaats van iedereen even arm.
Verdubbeling daklozen = iedereen erop vooruit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:07:50 #111
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat vind je slecht aan het huidige beleid, dan? En wat vind je dan beter aan de 'plannen' van Baudet?
Huidig beleid:
ongeloofwaardige ministers (Zijlsta en nu Grapperhaus)
Falend beleid met coronamaatregelen (Strafblad bij overtreden had er nooit moeten zijn)
Nog steeds onvoldoende testcapaciteit terwijl andere landen dit wel al lang geregeld hebben
Coronawet (kabinet probeert parlement buiten spel te zetten)
Ministers die aandringen op vervolgen Wilders
Klimaatbeleid
Afschaffen referendum

Wat spreekt mij aan aan FvD (niet zozeer Baudet):

Wet bescherming Nederlandse waarden
Minder EU
Immigratie volgens Australisch model
Klimaatbeleid
Bindend referendum
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:46 #112
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326316
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ondanks Thierry's overduidelijke complottheorie aanhangen?
Tja de keuze is nu tussen een partij met standpunten waar ik het voornamelijk mee eens ben terwijl ik het niet eens ben met sommige opvattingen van de partijleider

Of Geert Wilders en de PVV waarmee ik het zo'n beetje 50/50 een ben.

Ik ben er ook niet blij mee dat de keuze zo beperkt is geworden hoor.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:15:08 #113
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195326370
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:07 schreef Hahug13 het volgende:
Wet bescherming Nederlandse waarden
Zucht... Zo een ariërverklaring slaat helemaal nergens op en dient slechts als juridisch kapstokartikel zodat je iemand altijd ergens op kan pakken.

Sowieso heeft de huidige inburgeringswet al dat je een eed moet afleggen en moet zweren de wetten te respecteren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195326420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:07 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Huidig beleid:
ongeloofwaardige ministers (Zijlsta en nu Grapperhaus)
Falend beleid met coronamaatregelen (Strafblad bij overtreden had er nooit moeten zijn)
Nog steeds onvoldoende testcapaciteit terwijl andere landen dit wel al lang geregeld hebben
Coronawet (kabinet probeert parlement buiten spel te zetten)
Ministers die aandringen op vervolgen Wilders
Klimaatbeleid
Afschaffen referendum

Wat spreekt mij aan aan FvD (niet zozeer Baudet):

Wet bescherming Nederlandse waarden
Minder EU
Immigratie volgens Australisch model
Klimaatbeleid
Bindend referendum
Dikgedrukt zijn onhaalbare doelstellingen. De eerste is symboolpolitiek.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:18:34 #115
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326423
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht... Zo een ariërverklaring slaat helemaal nergens op en dient slechts als juridisch kapstokartikel zodat je iemand altijd ergens op kan pakken.

Sowieso heeft de huidige inburgeringswet al dat je een eed moet afleggen en moet zweren de wetten te respecteren.
Tja in de praktijk zie je toch vaak anders. Ik zie dat niet zozeer als een ariersverklaring :') het gaat er volgens mij om dat scholen en religieuze instellingen Nederlandse waarden moeten onderschrijven. We zien nog steeds dat bijvoorbeeld homohaat in religieuze kringen een probleem is.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:19:58 #116
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dikgedrukt zijn onhaalbare doelstellingen. De eerste is symboolpolitiek.
Misschien is het onhaalbaar, misschien niet, ik heb geen idee. Dan kan ik toch alsnog beter op een partij stemmen die in ieder geval probeert te doen waar ik achter sta in plaats van een partij waar ik totaal niet achter sta. Als het allemaal niet lukt en ze maken er een potje van stem ik 4 jaar later wel weer iets anders.
pi_195326446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dikgedrukt zijn onhaalbare doelstellingen. De eerste is symboolpolitiek.
Alles is haalbaar. Alles kan, mits men dat breed gedragen wilt. Het is veel te makkelijk om te zeggen dat kan niet. Daarmee wordt je nogal ongeloofwaardig. Als je een nieuwe munt in kunt voeren (de euro) wat nogal wat werk heeft gekost om dat voor elkaar te krijgen, dan kunnen bovenstaande dingen ook.
pi_195326471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:19 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Misschien is het onhaalbaar, misschien niet, ik heb geen idee. Dan kan ik toch alsnog beter op een partij stemmen die in ieder geval probeert te doen waar ik achter sta in plaats van een partij waar ik totaal niet achter sta.
Minder EU -> kan alleen via een Nexit, is bij lange na geen meerderheid voor.
Australische immigratie model -> kun je invoeren voor buiten de EU, niet voor binnen.
Klimaatbeleid -> heb je alleen PVV als medestander in
Bindend referendum -> vereist grondwetswijziging. Hele zware procedure. Moet twee keer worden aangenomen door een gekwalificeerde meerderheid in de eerste en tweede kamer met tussendoor verkiezingen.
pi_195326474
Denk het wel, ik kom toch vaak op VVD of CDA uit als ik tzt die kieswijzers doe. Dat wil niet zeggen dat ik het met álle standpunten zienswijzen eens ben, maar dat ze wel de grootste gemeenschappelijke deler bieden voor mijn wensen. Dat hele "strategisch" stemmen ben ik niet zo van.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_195326482
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Alles is haalbaar. Alles kan, mits men dat breed gedragen wilt. Het is veel te makkelijk om te zeggen dat kan niet. Daarmee wordt je nogal ongeloofwaardig. Als je een nieuwe munt in kunt voeren (de euro) wat nogal wat werk heeft gekost om dat voor elkaar te krijgen, dan kunnen bovenstaande dingen ook.
Gezien de zetelverhouding in Nederland zie ik dat draagvlak niet.
pi_195326508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Gezien de zetelverhouding in Nederland zie ik dat draagvlak niet.
Dat zegt niks over het draagvlak onder de bevolking. Het enige wat we zien is die opiniepeilers (onder 1.000 mensen :') ) en dat moet dan een realistisch beeld geven? HAHAHAH Doe eens een peiling onder 150.000 mensen dan wil ik het nog weleens zien.
pi_195326530
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zegt niks over het draagvlak onder de bevolking. Het enige wat we zien is die opiniepeilers (onder 1.000 mensen :') ) en dat moet dan een realistisch beeld geven? HAHAHAH Doe eens een peiling onder 150.000 mensen dan wil ik het nog weleens zien.
Ik doel ook op de huidige eerste en tweede kamer...
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:29:35 #123
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326561
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Minder EU -> kan alleen via een Nexit, is bij lange na geen meerderheid voor.
Australische immigratie model -> kun je invoeren voor buiten de EU, niet voor binnen.
Klimaatbeleid -> heb je alleen PVV als medestander in
Bindend referendum -> vereist grondwetswijziging. Hele zware procedure. Moet twee keer worden aangenomen door een gekwalificeerde meerderheid in de eerste en tweede kamer met tussendoor verkiezingen.
Joh, ik verwacht ook niet dat dat over 4 jaar allemaal geregeld is zodra ik in maart op FvD stem. Sterker nog, ik verwacht niet eens dat FvD na aankomende verkiezingen in het kabinet komt. In feite stem ik dus gewoon voor een goede oppositie.

Stel we krijgen dadelijk een Groenlinks kabinet dat graag meer klimaatwetten of soepelere immigratie wil kan ik er in ieder geval vanuit gaan de FvD daar tegen stemt.

Ik verwacht echt geen ''minder EU'' na de verkiezingen maar met een sterke oppositie hopelijk in ieder geval niet ''Meer EU''.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:35:12 #124
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195326630
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zegt niks over het draagvlak onder de bevolking. Het enige wat we zien is die opiniepeilers (onder 1.000 mensen :') ) en dat moet dan een realistisch beeld geven? HAHAHAH Doe eens een peiling onder 150.000 mensen dan wil ik het nog weleens zien.
Als je ook maar iets begreep van statistiek, wist je dat een groep van ongeveer 100 tot 150 mensen genoeg is om een uitspraak te doen over de gehele bevolking van een land, mits je steekproef divers genoeg en betrouwbaar is.

Als je daaraan voldoet en een steekproef van 1000 mensen hebt, ben je gewoon erg betrouwbaar.

Of hun steekproef divers genoeg is, is dan weer een andere discussie.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:39:27 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195326690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Tja in de praktijk zie je toch vaak anders. Ik zie dat niet zozeer als een ariersverklaring :') het gaat er volgens mij om dat scholen en religieuze instellingen Nederlandse waarden moeten onderschrijven. We zien nog steeds dat bijvoorbeeld homohaat in religieuze kringen een probleem is.
Voor homohaat zit je bij de FvD goed. :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:40:24 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195326701
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef fruityloop het volgende:
Denk het wel, ik kom toch vaak op VVD of CDA uit als ik tzt die kieswijzers doe. Dat wil niet zeggen dat ik het met álle standpunten zienswijzen eens ben, maar dat ze wel de grootste gemeenschappelijke deler bieden voor mijn wensen. Dat hele "strategisch" stemmen ben ik niet zo van.
Wenselijke antwoorden geven aan de kieswijzers zijn de machtspartijen altijd heel goed in.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:42:32 #127
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326729
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor homohaat zit je bij de FvD goed. :)
Geen idee? Heeft FvD iets tegen homo's dan? Ik heb even geGoogled maar ik kan er niks bijzonders over vinden.
pi_195326773
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:07 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Huidig beleid:
ongeloofwaardige ministers (Zijlsta en nu Grapperhaus)
Falend beleid met coronamaatregelen (Strafblad bij overtreden had er nooit moeten zijn)
Nog steeds onvoldoende testcapaciteit terwijl andere landen dit wel al lang geregeld hebben
Coronawet (kabinet probeert parlement buiten spel te zetten)
Ministers die aandringen op vervolgen Wilders
Klimaatbeleid
Afschaffen referendum

Wat spreekt mij aan aan FvD (niet zozeer Baudet):

Wet bescherming Nederlandse waarden
Minder EU
Immigratie volgens Australisch model
Klimaatbeleid
Bindend referendum
Uit de EU stappen en ruzie maken met de hele wereld omdat letterlijk alle landen van de wereld het klimaatakkoord van Parijs hebben getekend, dus. Dingen die nog erger zijn dan al die vervelende complottheorieën. Complottheorieën waar jij trouwens duidelijk in gelooft, gezien je standpunten "minder EU" en Immigratie volgens Australisch model".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195326792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:42 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Geen idee? Heeft FvD iets tegen homo's dan? Ik heb even geGoogled maar ik kan er niks bijzonders over vinden.
Klopt ook niets van. Complete onzin, maar het wordt aangegrepen om FvD zwart te maken. Terwijl je naar mijn mening daar toch genoeg andere zaken voor kunt aangrijpen, maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 15:46:26 ]
pi_195326832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:42 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Geen idee? Heeft FvD iets tegen homo's dan? Ik heb even geGoogled maar ik kan er niks bijzonders over vinden.
https://www.fvd.nl/waarom(...)n-de-postcodeloterij

Van FvD:

quote:
De voorheen redelijke organisatie Amnesty International (¤90,7 miljoen) houdt zich nu vooral bezig met progressieve stokpaardjes zoals LHBT
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195326906
quote:
Je realiseert je hopelijk toch wel dat dit géén bewijs van homohaat is?

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wenselijke antwoorden geven aan de kieswijzers zijn de machtspartijen altijd heel goed in.
Hoe zou jouw ideale kabinet er eigenlijk uitzien? Oprechte vraag dit. Ik gok een mixje van partijen zoals GL, SP, PvdD, BIJ1 en wellicht D66? Al is D66 natuurlijk wel al heel erg rechts.
pi_195326927
Ik zou een voortzetting van de huidige samenwerking tussen VVD, CDA, D66 en CU wel prima vinden eigenlijk.
pi_195326934
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je realiseert je hopelijk toch wel dat dit géén bewijs van homohaat is?
[..]

Het is een bewijs dat ze LHBTI rechten niet belangrijk vinden, maar wegzetten als een "progressief stokpaardje". Zoals trouwens dat hele artikel een aanfluiting is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:57:40 #134
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326960
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Uit de EU stappen en ruzie maken met de hele wereld omdat letterlijk alle landen van de wereld het klimaatakkoord van Parijs hebben getekend, dus. Dingen die nog erger zijn dan al die vervelende complottheorieën. Complottheorieën waar jij trouwens duidelijk in gelooft, gezien je standpunten "minder EU" en Immigratie volgens Australisch model".
:') wat? In welke complottheorien geloof ik dan? Ik heb trouwens niks gezegt over uit de EU stappen ik wil alleen minder EU. Ik vind dat de EU nu teveel macht heeft en niet democratisch genoeg is. Ik ben helemaal geen voorstander van uit de EU stappen zoals de Britten dat hebben gedaan. Ik wil graag dat de macht van de EU wordt ingeperkt en dat het Nederlandse parlement zelf mag beslissen over Nederland.

En ik heb trouwens geen waarom je denkt dat ik met de hele wereld ruzie zou willen maken omdat ze het klimaatakkoord hebben getekend?
pi_195326962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:55 schreef Raw85 het volgende:
Ik zou een voortzetting van de huidige samenwerking tussen VVD, CDA, D66 en CU wel prima vinden eigenlijk.
D66 inruilen voor GL en ik vind het eigenlijk wel ideaal. Maar de huidige coalitie is ook wel prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195326980
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:57 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

:') wat? In welke complottheorien geloof ik dan? Ik heb trouwens niks gezegt over uit de EU stappen ik wil alleen minder EU. Ik vind dat de EU nu teveel macht heeft en niet democratisch genoeg is. Ik ben helemaal geen voorstander van uit de EU stappen zoals de Britten dat hebben gedaan. Ik wil graag dat de macht van de EU wordt ingeperkt en dat het Nederlandse parlement zelf mag beslissen over Nederland.

En ik heb trouwens geen waarom je denkt dat ik met de hele wereld ruzie zou willen maken omdat ze het klimaatakkoord hebben getekend?
Jij wil allerlei dingen die alleen buiten de EU kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:59:05 #137
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195326984
quote:
quote:
Volgens mij hebben ze meer iets tegen homo activisme ipv homo's zelf. Dat is wel iets anders. Ik heb zelf persoonlijk ook iets tegen regenboogzebrapaden maar niks tegen homo's
  dinsdag 29 september 2020 @ 16:00:27 #138
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195327000
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij wil allerlei dingen die alleen buiten de EU kunnen.
Nee? Ik ben voor zware hervormingen binnen de EU waardoor dingen wel weer binnen de EU kunnen. Dat was overigens nog geen antwoord op de vraag ''in welke complot theorieën geloof ik?''.
pi_195327135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is een bewijs dat ze LHBTI rechten niet belangrijk vinden, maar wegzetten als een "progressief stokpaardje". Zoals trouwens dat hele artikel een aanfluiting is.
Dat is echt een compleet verkeerde conclusie. Ik denk dat dit vooral zelf aan jouw eigen interpretatie ligt.

https://www.fvd.nl/voor-d(...)en-identity-politics

Zou dat ook eventjes doornemen. Ondanks dat ik niet op FvD ga stemmen, kan ik mij hier helemaal in vinden, en ik behoor zelf tot de LGBT-groep. Je kunt FvD op veel zaken bekritiseren, heel veel zelfs, maar dat de partij homohaat zou omarmen of aanjagen is echt totale onzin. Het raakt kant noch wal en is dan ook een idee dat voornamelijk naar voren wordt geschoven door bepaalde users hier, die direct in een complete temper tantrum verschieten zodra er iets over FvD wordt genoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 16:09:43 ]
pi_195327320
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is echt een compleet verkeerde conclusie. Ik denk dat dit vooral zelf aan jouw eigen interpretatie ligt.

https://www.fvd.nl/voor-d(...)en-identity-politics

Zou dat ook eventjes doornemen. Ondanks dat ik niet op FvD ga stemmen, kan ik mij hier helemaal in vinden, en ik behoor zelf tot de LGBT-groep. Je kunt FvD op veel zaken bekritiseren, heel veel zelfs, maar dat de partij homohaat zou omarmen of aanjagen is echt totale onzin. Het raakt kant noch wal en is dan ook een idee dat voornamelijk naar voren wordt geschoven door bepaalde users hier, die direct in een complete temper tantrum verschieten zodra er iets over FvD wordt genoemd.
Dat stuk op de site is al wat ouder. De laatste tijd hoor je Baudet toch regelmatig LHBTI rechten als onzinnige stokpaardjes wegzetten, daar kan ik niks aan doen.

Zijn geschiedenis op dit gebied is ook niet zo positief, al geef ik toe dat Baudet zelf zich in dit artikel niet uitspreekt, maar het is duidelijk waar hij mee geassocieerd wil worden: https://joop.bnnvara.nl/opinies/is-baudet-een-homo-hater
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195327877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat stuk op de site is al wat ouder. De laatste tijd hoor je Baudet toch regelmatig LHBTI rechten als onzinnige stokpaardjes wegzetten, daar kan ik niks aan doen.

Zijn geschiedenis op dit gebied is ook niet zo positief, al geef ik toe dat Baudet zelf zich in dit artikel niet uitspreekt, maar het is duidelijk waar hij mee geassocieerd wil worden: https://joop.bnnvara.nl/opinies/is-baudet-een-homo-hater
Ah, oké, dus vanwege een opiniestuk van een SP'er moeten Baudet en FVD nu worden gezien als homohater(s). Ik vind het artikel overigens ook behoorlijk zwak. Het komt er een beetje op neer dat Baudet in aanraking komt met mensen en organisaties die niet een groot aanhanger zijn van zaken zoals het homo-huwelijk of de LGBT cultuur, en dat hij dus daarom zelf ook dergelijk gedachtegoed zou omarmen. Via die manier van redeneren zou ik ook nog een aantal leuke theorieën kunnen bedenken over andere politici. Helaas werkt het zo niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 16:50:43 ]
pi_195328781
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is echt een compleet verkeerde conclusie. Ik denk dat dit vooral zelf aan jouw eigen interpretatie ligt.

https://www.fvd.nl/voor-d(...)en-identity-politics

Zou dat ook eventjes doornemen. Ondanks dat ik niet op FvD ga stemmen, kan ik mij hier helemaal in vinden, en ik behoor zelf tot de LGBT-groep. Je kunt FvD op veel zaken bekritiseren, heel veel zelfs, maar dat de partij homohaat zou omarmen of aanjagen is echt totale onzin. Het raakt kant noch wal en is dan ook een idee dat voornamelijk naar voren wordt geschoven door bepaalde users hier, die direct in een complete temper tantrum verschieten zodra er iets over FvD wordt genoemd.
Het moet en zal aan het (internationale) plaatje van extreem rechts voldoen. Ook qua antisemitisme en white supremacy, in het buitenland weten ze toch niet zowel Wilders als Baudet niet helemaal blank zijn dus dan kan men ze daar weer gebruiken om iets over hun eigen land te zeggen.

Als je je bedenkingen hebt bij scholen die kinderen op hun 12e leren dat ze zich net zo makkelijk kunnen laten ombouwen tot het andere geslacht als ze dat leuk lijkt dan ben je meteen homohater. Het is het totalitaire van wat zich tegenwoordig progressief noemt, je moet helemaal en kritiekloos mee in de meeste extreme ideeen, of je bent een fascist. Voor de nuance van notabene 'de populisten' is geen plaats.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195328843
- BNW -

[ Bericht 99% gewijzigd door Tijger_m op 29-09-2020 17:43:02 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 17:51:19 #144
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195328979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66 inruilen voor GL en ik vind het eigenlijk wel ideaal. Maar de huidige coalitie is ook wel prima.
Waarom zie jij liever GL dan PvdA?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 17:56:25 #145
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195329030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het moet en zal aan het (internationale) plaatje van extreem rechts voldoen. Ook qua antisemitisme en white supremacy, in het buitenland weten ze toch niet zowel Wilders als Baudet niet helemaal blank zijn dus dan kan men ze daar weer gebruiken om iets over hun eigen land te zeggen.

Als je je bedenkingen hebt bij scholen die kinderen op hun 12e leren dat ze zich net zo makkelijk kunnen laten ombouwen tot het andere geslacht als ze dat leuk lijkt dan ben je meteen homohater. Het is het totalitaire van wat zich tegenwoordig progressief noemt, je moet helemaal en kritiekloos mee in de meeste extreme ideeen, of je bent een fascist. Voor de nuance van notabene 'de populisten' is geen plaats.
Met sommige zaken zoals de media heb je vaak een punt (het volk wijsmaken dat er goed corona beleid wordt gevoerd; bij de tegenstanders alleen de gekkies laten zien) maar dit is natuurlijk een stropop.

Sowieso zijn er wel degelijk zwemen van antisemitisme. Denk aan al die Russische vrienden, hun denktank tijger Sid Lukassen of het theedrinken met Le Pen.

Hier een fraaie opsomming:

In een interview (19 mei 2018) met Baudet in het AD komt langs dat hij in een van zijn boeken beweert dat Parijs niet meer zou bestaan als maarschalk Pétain niet met de nazi's had gecollaboreerd. Dit is op z'n zachtst gezegd een uiterst pijnlijke uitspraak, alleen al in het licht van de deportatie van Joden door het Vichy-regime. En bovendien historisch aanvechtbaar: de Duitse generaal Dietrich von Choltitz, militair gouverneur van Parijs, beweert in zijn memoires dat hij een direct bevel van Hitler om Parijs te verwoesten heeft genegeerd, omdat hij van de stad hield en dacht dat Hitler gek was geworden.
https://ikje.blogspot.com(...)n-neofascist-20.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195329077
- Nee -

[ Bericht 52% gewijzigd door Tijger_m op 29-09-2020 19:01:22 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:00:04 #147
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195329096
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:01:34 #148
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195329123
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:59 schreef I-O het volgende:

[..]

Waarom noem je dat inene een stropop argument?
Kinderen worden natuurlijk niet (massaal) aangepraat op scholen dat ze zich kunnen laten ombouwen. Bovendien is dat een matig excuus om allerlei homogenezing toe te juichen en LHBT rechten maar af te doen als progressieve nonsens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195329193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kinderen worden natuurlijk niet (massaal) aangepraat op scholen dat ze zich kunnen laten ombouwen. Bovendien is dat een matig excuus om allerlei homogenezing toe te juichen en LHBT rechten maar af te doen als progressieve nonsens.
Kinderen geen geslachtsverandering willen aanpraten noem jij meteen homogenezing?

Wat mij zo stuit is je manier van denken. Altijd het slechtste denken over anderen en framen. Met zo iemand kun je toch geen normale converstaie mee hebben zo iemand vermijd je liever.
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:06:33 #150
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195329220
Er gaan weer massaal mensen op stemmen. En ze geloven er nog echt in.
pi_195329275
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:06 schreef Ixnay het volgende:
Er gaan weer massaal mensen op stemmen. En ze geloven er nog echt in.
Ik geloof er niet in. Met tellingen kan gesjoemeld worden. Over gemeenteraadsverkiezingen tilde Baudet daar een tipje van de sluier. De tellingen gaan op een usb stick op de fiets naar het gemeentehuis naar een onbeveiligde computer.
pi_195329285
quote:
3s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:40 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ten eerste zou ik absoluut geen draft opstellen om Eurobonds voor te stellen om de doodeenvoudige reden: Je beloond slecht gedrag van bankiers, omdat ze weten dat hun speculaties worden gedekt door de belastinbetalers.
Ik had voorgesteld om zieke banken om te laten vallen. Dat doet zeer, heel veel zeer. Maar dat is de enige manier om het systeem te resetten en er voor te zorgen dat banken veel voorzichtiger speculeren.

Ik had als MP ook pertinent geweigerd om Eurobonds te accepteren omdat veel landen dit geld gebruiken voor andere zaken, maar ook dat is weer een 'beloning' voor landen die jarenlang de eigen uitgaven niet op orde hebben en er met de pet naar hebben gegooid. En al die landen kunnen prima op de financiele markt geld lenen nu. De rentes zijn zo gunstig zodat ze haast nog geld toe krijgen om te lenen. Maar dat moeten ze dan terugbetalen. Bij deze situatie kunnen ze jaren klootzakken en tegen werken met als gevolg dat het nooit terug gaat worden betaald. Terwijl wij nu miljarden wegsluizen.
Jammer dat hier dan weer niet op gereageerd wordt.

Spijker op de kop imo
pi_195329327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Jammer dat hier dan weer niet op gereageerd wordt.

Spijker op de kop imo
Je mag het BNW complot en onzin noemen. Maar na alle jaren moeten mensen wel concluderen. Dat nuchter beleid nooit een doel op zich was geweest van onze politiek. Koers stond namelijk altijd al vast.
pi_195329515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zie jij liever GL dan PvdA?
Omdat GL net iets scherper is op klimaat, het thema van de komende decennia. Verder heb ik ook niks met Asscher, maar dat is niet de hoofdreden.

(Mijn ideaal zou denk ik trouwens CU, CDA, PvdA en GL zijn, maar ik had het nu over een optie die wel een meerderheid had.)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195329587
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:12 schreef I-O het volgende:

[..]

Je mag het BNW complot en onzin noemen. Maar na alle jaren moeten mensen wel concluderen. Dat nuchter beleid nooit een doel op zich was geweest van onze politiek. Koers stond namelijk altijd al vast.
Volgens mij heb je niet helemaal door dat ik het juist met m eens ben :D
pi_195329596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:08 schreef archito het volgende:
In een democratie als die van Nederland moet je nu eenmaal samenwerken en compromissen sluiten. Gelukkig maar.
En daarom zijn ze tegen het raadgevend referendum en komen ze niet met een voorstel voor een bindend referendum?
pi_195329608
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:14 schreef Hahug13 het volgende:
Ik weet het echt niet meer. Ik stem al jaren VVD maar ik sta absoluut niet achter het beleid dat het kabinet de afgelopen periode heeft gevoerd. Maar wat is het alternatief? FvD of PVV? Ik vind het allemaal niks. Ik denk dat het FvD gaat worden omdat ik graag wil zien wat ze kunnen bereiken als ze meer zetels zouden hebben.
En het CDA of het CU als alternatief voor de VVD?
pi_195329668
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het wordt PvdA; de SP is met die laatste frats omtrent de euro ook voor nu geen optie. Dat die partij maar niet doorheeft dat het een enorm potentieel heeft aan kiezers maar steeds weer verzandt in kinderachtig populisme... Hamer op vaste banen en sociale zekerheid... laat dat gezever over de euro en de EU over aan de BNW'ers van de PVV en FvD.

PvdA is de enige solide keuze op links; en links is hard nodig in dit land. Rutte heeft het verre van slecht gedaan, en zich ook een uitermate bekwaam leider betoond. Maar de typische VVD-kernpunten hebben nu lang genoeg onze samenleving tot rendabel kosten-baten plaatje gemaakt. Terug met de menselijke maat, collectieve verantwoordelijkheid, sociale ZEKERHEID en eerlijke verdeling.
Wat is volgens jou het verschil tussen PvdA en GL? En wat versta jij onder eerlijke verdeling? In hoeverre is de verdeling zoals wij die hebben in NL niet eerlijk? Ik denk dat er weinig landen zijn waarin de inkomsten zo dicht bij elkaar liggen als in NL.
pi_195329757
- Hier ook -

[ Bericht 49% gewijzigd door Tijger_m op 29-09-2020 18:54:54 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:41:05 #160
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195329821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:27 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

En het CDA of het CU als alternatief voor de VVD?
Dat is voor mij te links. Het probleem is dat de VVD de laatste tijd een flinke ruk naar links heeft gemaakt en dat er nu op FvD en PVV na geen rechtse partij meer over is. En dat zijn nou net de populistische partijen. Ik zou graag een rechtse partij zien zonder populistisch leiderschap, maar dat is er dus niet meer.

Ik heb ook een tijdje naar SGP gekeken en hoewel ik me wel kan vinden in de standpunten liggen mijn prioriteiten toch anders dan die van hun.
pi_195329909
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:37 schreef I-O het volgende:


Ja goed, daarvoor volg ik deze discussie niet lang genoeg denk ik

[ Bericht 16% gewijzigd door Tijger_m op 29-09-2020 18:55:20 ]
pi_195329941
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verdubbeling daklozen = iedereen erop vooruit.
Glazen bol gekocht bij de action?
pi_195330079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:41 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Dat is voor mij te links. Het probleem is dat de VVD de laatste tijd een flinke ruk naar links heeft gemaakt en dat er nu op FvD en PVV na geen rechtse partij meer over is.
Daar verschillen de meningen over, @Klopkoek zal zeggen dat er naast de SP geen linkse partij meer over is. Maak jij niet de vergissing dat VVD de laatste jaren een linkser beleid moet voeren omdat ze in de coalitie zitten (al heb je gelijk dat VVD en CDA wat naar links opschuiven: daar zitten de kiezers, serieuze kiezers stemmen over het algemeen niet FvD of PVV).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195330097
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:57 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

:') wat? In welke complottheorien geloof ik dan? Ik heb trouwens niks gezegt over uit de EU stappen ik wil alleen minder EU. Ik vind dat de EU nu teveel macht heeft en niet democratisch genoeg is. Ik ben helemaal geen voorstander van uit de EU stappen zoals de Britten dat hebben gedaan. Ik wil graag dat de macht van de EU wordt ingeperkt en dat het Nederlandse parlement zelf mag beslissen over Nederland.

En ik heb trouwens geen waarom je denkt dat ik met de hele wereld ruzie zou willen maken omdat ze het klimaatakkoord hebben getekend?
Ik kan me daar helemaal in vinden, maar de EU die niet alsmaar meer macht wil over de lidstaten en die aanwendt ten bate van het internationale grootbedrijf bestaat niet. De niet democratische EU die zijn macht blijft uitbreiden onder wat voor voorwendsel en hoe illegaal dan ook is de enige EU die er is. Kut voor je, en voor mij maar het is niet anders.

Het beste scenario is dat er op een gegeven moment zoveel lidstaten zijn die zeggen 'op deze manier doen wij niet meer mee' dat de EU helemaal overhoop wordt gehaald maar wel blijft bestaan als samenwerkingsverband met regels voor de interne markt en een gezamenlijk internationaal beleid. .

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met sommige zaken zoals de media heb je vaak een punt (het volk wijsmaken dat er goed corona beleid wordt gevoerd; bij de tegenstanders alleen de gekkies laten zien) maar dit is natuurlijk een stropop.
Het gaat echt niet alleen over het coronabeleid, ook het idee dat het voor corona goed ging met de economie en zelfs het land is pure propaganda. En als over de EU gaat dan wordt het ineens weer een nationalistische landenwedstrijdje waarin onze aanvoerder Rutte knap strijd levert terwijl we goed scoren op allerlei internationale lijstjes in vergelijking met notabene andere EU-landen. Maar kom niet aan de regels van het spel, met GS-criminelen aan het hoofd van de ECB en de EC, met CETA, TTIP en het klimaatakkoord.

Daarnaast heb je het buigen voor totalitair 'progressief'. Ik heb zeker emotioneel niet zoveel tegen het homohuwelijk, maar het idee dat twee mannen recht zouden hebben op een kind vind ik een beetje raar. Het lijkt me normaal om te beginnen bij het recht van het kind. Mijn standpunt van gelijke rechten voor homo's was in de jaren 80 nog progressief en inmiddels reactionair omdat ik niet met winden meewaai. Het totale normaliseren en het creeeren van een industrie rondom snijden in een gezond lichaam vind ik ronduit bizar, net als dat bioligische mannen de vloer aan mogen vegen met sportende vrouwen. Als dit twitter was had ik de eerste doodsbedreiging al te pakken en was men op zoek naar mijn werkgever om me te laten ontslaan. Het is of je steunt alle gekte of je bent een homohater.

quote:
Sowieso zijn er wel degelijk zwemen van antisemitisme. Denk aan al die Russische vrienden, hun denktank tijger Sid Lukassen of het theedrinken met Le Pen.

Hier een fraaie opsomming:

In een interview (19 mei 2018) met Baudet in het AD komt langs dat hij in een van zijn boeken beweert dat Parijs niet meer zou bestaan als maarschalk Pétain niet met de nazi's had gecollaboreerd. Dit is op z'n zachtst gezegd een uiterst pijnlijke uitspraak, alleen al in het licht van de deportatie van Joden door het Vichy-regime. En bovendien historisch aanvechtbaar: de Duitse generaal Dietrich von Choltitz, militair gouverneur van Parijs, beweert in zijn memoires dat hij een direct bevel van Hitler om Parijs te verwoesten heeft genegeerd, omdat hij van de stad hield en dacht dat Hitler gek was geworden.
https://ikje.blogspot.com(...)n-neofascist-20.html
Op die manier kun je Rutte natuurlijk ook als neonazi met rassenleer neerzetten, zie zijn contacten met Blok en diens uitspraken over Suriname. Hij dealt ook regelmatig met de homohaters van de SGP terwijl zijn politieke vriend Halbe Zijlstra bij Putin in de datsja mocht komen en zijn nauwe banden met 'Horst Wessellied' Van Baalen, handelaar van de dood Henry Keizer en oorlogshitser Verhofstadt. Om nog maar te zwijgen over zijn eigen 'profileringsdrang' als staatssecretaris.

Bij links wordt het nog leuker. De lijntjes van Klaver naar RaRa zijn kort, de link tussen Asscher en Pol Pot overduidelijk. En over de moslimpolitici hoeven we het helemaal niet te hebben. Dat neemt overigens niet weg dat je het Nederlands nationalisme niet op het Franse of Vlaamse moet projecteren en doen alsof zij hetzelfde zijn. Hij had een keer Ramataursing mee moeten neven naar die Vlaamse gelevlaggenzwaaiers dan had hij het verschil met Nederlands rechts wel gemerkt.

Maar kritiek op Soros is ook al antisemitisch tegenwoordig, wie kan er nou tegen zijn dat een gewetenloze buitenlandse miljardair zijn geld gebruikt om hier de politiek en de media te beinvloeden ten bate van niet-Nederlandse belangen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 19:00:17 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195330126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:59 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij hebben ze meer iets tegen homo activisme ipv homo's zelf. Dat is wel iets anders. Ik heb zelf persoonlijk ook iets tegen regenboogzebrapaden maar niks tegen homo's
Da's wel dun, hoor. "Ik ben niet tegen homo's maar ze moeten wel stil zijn"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195330301
Bij gebrek aan beter denk ik dat het PVV of FvD gaat worden, hoewel ik vind dat beiden het niet goed aanpakken..te polariserend. Maar geen enkele andere partij kan mij bekoren dus het is dit of thuisblijven.
pi_195330395
Ja. Rutte is voor mij de "minst slechte" van het stelletje dat in de Tweede Kamer zit en tevens situeer ik mezelf als economisch rechts, sociaal in het centrum. De VVD sluit zodoende redelijk bij mij aan.
Enkel een overwinning van Omzigt/Hoekstra had me mogelijk op andere gedachten kunnen brengen.
pi_195330908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's wel dun, hoor. "Ik ben niet tegen homo's maar ze moeten wel stil zijn"
Op wie doel je nu precies met 'ze'? Want lang niet alle LGBT'ers doen mee aan de hele gecreëerde cultuur binnen die scene. Het wordt gepresenteerd alsof dat dé universele beleving is, maar dit is verre van het geval. Er zijn ook genoeg LGBT'ers die er helemaal niets mee hebben en zich er zelf van distantiëren. Kortom, er is dus wel degelijk een concreet verschil tussen kritiek op de cultuur en kritiek op de seksuele oriëntatie.
  dinsdag 29 september 2020 @ 19:52:24 #169
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195330917
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen over, @:Klopkoek zal zeggen dat er naast de SP geen linkse partij meer over is. Maak jij niet de vergissing dat VVD de laatste jaren een linkser beleid moet voeren omdat ze in de coalitie zitten (al heb je gelijk dat VVD en CDA wat naar links opschuiven: daar zitten de kiezers, serieuze kiezers stemmen over het algemeen niet FvD of PVV).
Daarom zei ik ook dat het voor MIJ te links is. Op zich wel makkelijk om iedereen rechts van de VVD gelijk weg te zetten als niet-serieuze kiezer. Maar goed, elke stem is evenveel waard. Al lijkt dit wel heel erg op hoe het in 2016 in de VS ook ging, serieuze kiezers stemmen toch niet op Trump. Daar kregen ze ook even een wakeup call. Misschien is dat ook wel de rede dat steeds meer kiezers de niet-serieuze kant op gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij gebrek aan beter denk ik dat het PVV of FvD gaat worden, hoewel ik vind dat beiden het niet goed aanpakken..te polariserend. Maar geen enkele andere partij kan mij bekoren dus het is dit of thuisblijven.
Precies, daar zit ik dus ook mee. Maar ik ga zowieso stemmen, thuis blijven vind ik geen optie.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 19:53:02 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195330924
NVM
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 september 2020 @ 19:58:05 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195331004
Nee, dan ben je de grootste debiel die er is en bevestig je de minachting van de zittende politici voor de doorsnee kiezer

Je moet juist bij deze verkiezingen de zittende partijen zo hard mogelijk afstraffen voor hun wanbeleid door ze massaal te vernederen door:

• Niet op ze te stemmen
• Ook niet een voorkeurstem op de zittende partij, maar ander persoon
• Partij stemmen die het hardst oppositie heeft gevoerd

Voorbeeld
Vroeger CDA gestemd, genadeloos genaaid door Grapperhaus >>> stem Wilders is het antwoord
ook al bevalt de partij je niet, je bent het verplicht


Hier kunnen de andere oppositie partijen nog een puntje aan zuigen :7
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:01:32 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195331078
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nee, dan ben je de grootste debiel die er is en bevestig je de minachting van de zittende politici voor de doorsnee kiezer

Je moet juist bij deze verkiezingen de zittende partijen zo hard mogelijk afstraffen voor hun wanbeleid door ze massaal te vernederen door:

• Niet op ze te stemmen
• Ook niet een voorkeurstem op de zittende partij, maar ander persoon
• Partij stemmen die het hardst oppositie heeft gevoerd

Voorbeeld
Vroeger CDA gestemd, genadeloos genaaid door Grapperhaus >>> stem Wilders is het antwoord
ook al bevalt de partij je niet, je bent het verplicht


Hier kunnen de andere oppositie partijen nog een puntje aan zuigen :7
Moet dit?
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 20:04:07 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195331134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Moet dit?
Waarom niet? Daar is dit topic voor.

Ik vind het een vreemde insteek want dan zit je voor 4 jaar vast aan een partij van brievenbus pissers die nog nooit iets gepresteerd heeft behalve op het pluche zitten maar soit, dat mag in een democratie.

Oh sorry, ik vergat nog wat, een partij die bestaat uit een man, een veroordeelde haatzaaier. Maar als je daar op wilt stemmen dan mag dat uiteraard.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijger_m op 29-09-2020 20:09:25 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:16:32 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195331424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:01 schreef VoMy het volgende:
Moet dit?
Helaas wel, en de oorzaak daarvan is niet Wilders, maar een Grapperhaus die over alle nederlanders heen pist

Dan maar liever een PVV er die door de brievenbus pist :7
pi_195331447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij gebrek aan beter denk ik dat het PVV of FvD gaat worden, hoewel ik vind dat beiden het niet goed aanpakken..te polariserend. Maar geen enkele andere partij kan mij bekoren dus het is dit of thuisblijven.
Maar waarom stem je dan niet blanco :?
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:18:59 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195331480
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom niet? Daar is dit topic voor.
Ik vind het een vreemde insteek want dan zit je voor 4 jaar vast aan een partij van brievenbus pissers die nog nooit iets gepresteerd heeft behalve op het pluche zitten maar soit, dat mag in een democratie......
Dank, jij begrijpt wat een forum moet zijn
Je zit niet aan die Partij vast want door zo te stemmen versplinteren de grote partijen zodat er een coalitie moet worden gevormd van tenminste 5 partijen
Dan is de rol van de PVV niet zo groot als ze al meedoen, en doen ze niet mee, dan hebben CDA en VVD niet meer zo een grote bek
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:20:52 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195331513
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:17 schreef Fugue het volgende:
Maar waarom stem je dan niet blanco :?
Omdat je dan geen controle hebt over waar die stem terecht komt
Je zal wel moeten stemmen op een oppositie partij om niet weer zo genaaid te worden als deze periode is gebeurd
pi_195331540
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Omdat je dan geen controle hebt over waar die stem terecht komt
Je zal wel moeten stemmen op een oppositie partij om niet weer zo genaaid te worden als deze periode is gebeurd
Er valt niet te regeren met die partijen dus dan word je als kiezer evengoed genaaid
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 20:22:00 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195331541
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dank, jij begrijpt wat een forum moet zijn
Je zit niet aan die Partij vast want door zo te stemmen versplinteren de grote partijen zodat er een coalitie moet worden gevormd van tenminste 5 partijen
Dan is de rol van de PVV niet zo groot als ze al meedoen, en doen ze niet mee, dan hebben CDA en VVD niet meer zo een grote bek
Ok, dus je hebt liever CDA/VVD/D66/GL en CU?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:23:30 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195331584
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Helaas wel, en de oorzaak daarvan is niet Wilders, maar een Grapperhaus die over alle nederlanders heen pist

Dan maar liever een PVV er die door de brievenbus pist :7
Jij maakt de toekomst van het land afhankelijk van de trouwerij van een minister. :')
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:28:14 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195331674
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:23 schreef Hexagon het volgende:
Jij maakt de toekomst van het land afhankelijk van de trouwerij van een minister. :')
:N Ik maak de toekomst van dit land afhankelijk van de integriteit van de minister en die heeft Grapperhaus 0.0
Sterker nog deze lul verwijdert zijn eigen strafblad
pi_195331696
Natuurlijk niet
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:30:37 #183
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195331717
Eerst was FvD m'n keus maar vind ze helaas ongeloofwaardig worden. Zat potentieel in.

Nu VVD.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 20:41:58 #184
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195331911
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

:N Ik maak de toekomst van dit land afhankelijk van de integriteit van de minister en die heeft Grapperhaus 0.0
Sterker nog deze lul verwijdert zijn eigen strafblad
Dat is een argument tegen het CDA, niet voor de PVV.

Ik ben van de generatie die Paars 1 nog heel goed kan herinneren, ik weet nog hoe blij iedereen was dat we eindelijk van het CDA verlost waren. De enige reden dat het CDA weer in de regering kan komen zijn de PVV en de FvD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195331978
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:17 schreef Fugue het volgende:

[..]

Maar waarom stem je dan niet blanco :?
Om nou voor een blanco stem mijn zolderkamer te verlaten.. nou, nee.
pi_195332001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Om nou voor een blanco stem mijn zolderkamer te verlaten.. nou, nee.
Oke. Ik begrijp gewoon oprecht niet waarom je op een partij zou stemmen waar je niet achter staat
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:52:09 #187
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195332091
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Om nou voor een blanco stem mijn zolderkamer te verlaten.. nou, nee.
Helaas kunnen we nog niet online stemmen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195332117
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:46 schreef Fugue het volgende:

[..]

Oke. Ik begrijp gewoon oprecht niet waarom je op een partij zou stemmen waar je niet achter staat
Ik zou er achter kunnen staan als ze iets gematigder zouden zijn zodat anderen met hen willen regeren. Mocht ik op één van die partijen gaan stemmen dan is dat eerder omdat ik een afkeer heb van VVD en nog meer van links progressief
pi_195332375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:52 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dat het voor MIJ te links is. Op zich wel makkelijk om iedereen rechts van de VVD gelijk weg te zetten als niet-serieuze kiezer. Maar goed, elke stem is evenveel waard. Al lijkt dit wel heel erg op hoe het in 2016 in de VS ook ging, serieuze kiezers stemmen toch niet op Trump. Daar kregen ze ook even een wakeup call. Misschien is dat ook wel de rede dat steeds meer kiezers de niet-serieuze kant op gaan.
Serieuze kiezers stemmen natuurlijk ook niet op de VVD. Populistisch gebral over hardwerkende Nederlanders, lagere lastendruk en fabeltjes over onbegrepen marktwerking om vervolgens de lastendruk enorm te verhogen en het geld aan niet zo hard werkende maar hard bezittende buitenlanders te geven. En wel overheidstaken aan cowboys uitleveren onder het mom van marktwerking, alsof daarmee hun incompetente bestuurders wezenlijk minder schade kunnen aanrichten.

De VVD hangt van holle demagogie, fake news en patjepeeerige platvloersheid aan elkaar. De enige verfijning zit hem in de manier waarop ze messen in ruggen steken en soms de manier waarop ze graaien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195332539
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou er achter kunnen staan als ze iets gematigder zouden zijn zodat anderen met hen willen regeren.
Ik zie het juist precies andersom. Ik zou nooit op een partij stemmen die al bij voorbaat water bij de wijn doet. Dan sta je bij de onderhandelingen nog zwakker. Nee, eerst vol voor je overtuigingen, principes of idealen staan, na de verkiezingen zie je verder.

Dat partijen zeggen andere uit te sluiten is gewoon een handige truc waar je niet in moet trappen. Het zet druk op die partijen de gewenste kant op te schuiven en tevens trekt het de kiezers met een hekel aan die uitgesloten partij. Maar na de verkiezingen is dit zo weer anders, dat hebben we in het verleden gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wegenbouwer op 30-09-2020 00:24:52 ]
pi_195332556
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een argument tegen het CDA, niet voor de PVV.

Ik ben van de generatie die Paars 1 nog heel goed kan herinneren, ik weet nog hoe blij iedereen was dat we eindelijk van het CDA verlost waren. De enige reden dat het CDA weer in de regering kan komen zijn de PVV en de FvD.
Nee, ook het feit dat VVD vanuit hun programma meer een voorkeur heeft voor het CDA dan voor de PvdA. Ook al hebben personen in de VVD vaak meer met PvdA'ers dan met CDA'ers (ze moeten niks van die "normen en waarden, volkslied en sociale stage"-taal hebben), het programma van het CDA sluit wel gewoon meer aan. Met VVD de grootste is een keuze voor het CDA als partij er bij gewoon heel logisch.

Verder zijn we al veel verder dan Paars, CDA is niet meer die partij die altijd regeerde en wordt daar door huidige politici ook niet meer mee geassocieerd. Rutte was dan misschien 'al' 37 bij Paars 1, Dijkhoff was bijvoorbeeld nog maar 23 en heeft dus nooit echt een "altijd regerend CDA" meegemaakt. CDA is eerder de partij van Balkenende dan van Lubbers. En Balkenende wordt door VVD echt niet gezien als iemand waarvan we eindelijk verlost waren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 21:19:52 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195332593
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, ook het feit dat VVD vanuit hun programma meer een voorkeur heeft voor het CDA dan voor de PvdA. Ook al hebben personen in de VVD vaak meer met PvdA'ers dan met CDA'ers (ze moeten niks van die "normen en waarden, volkslied en sociale stage"-taal hebben), het programma van het CDA sluit wel gewoon meer aan. Met VVD de grootste is een keuze voor het CDA als partij er bij gewoon heel logisch.

Verder zijn we al veel verder dan Paars, CDA is niet meer die partij die altijd regeerde en wordt daar door huidige politici ook niet meer mee geassocieerd. Rutte was dan misschien 'al' 37 bij Paars 1, Dijkhoff was bijvoorbeeld nog maar 23 en heeft dus nooit echt een "altijd regerend CDA" meegemaakt.
De ironie is dat nu de VVD de rol van CDA heeft, natuurlijk, falende bestuurders, integriteits problemen alom hoewel het CDA met hun verkiezing ook weer flink op de oude toer is, natuurlijk.

Maar goed, ik moet niets van VVD of CDA hebben en ik ben dus bepaald niet onbevooroordeeld :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195332660
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De ironie is dat nu de VVD de rol van CDA heeft, natuurlijk, falende bestuurders, integriteits problemen alom hoewel het CDA met hun verkiezing ook weer flink op de oude toer is, natuurlijk.

Maar goed, ik moet niets van VVD of CDA hebben en ik ben dus bepaald niet onbevooroordeeld :)
Als ik van een periode niks moet hebben, is het wel van Paars. Ook al was ik maar 7-15 jaar oud, Paars blijft de politieke nachtmerrie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 21:24:13 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195332668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als ik van een periode niks moet hebben, is het wel van Paars. Ook al was ik maar 7-15 jaar oud, Paars blijft de politieke nachtmerrie.
Ik vind je toch een prima gast, hoor ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195332739
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als ik van een periode niks moet hebben, is het wel van Paars. Ook al was ik maar 7-15 jaar oud, Paars blijft de politieke nachtmerrie.
De Ravages van Rutte zijn ook niet alles...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195332843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind je toch een prima gast, hoor ;)
Ach ja, met de meeste D66'ers kan ik hier prima optrekken. En er zijn ook zat D66 kamerleden die ik best kan waarderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 21:33:04 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195332874
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ach ja, met de meeste D66'ers kan ik hier prima optrekken. En er zijn ook zat D66 kamerleden die ik best kan waarderen.
Ik ben geen lid van een partij, ik neem mijn beslissing op basis van de programma's en ik neem in ogenschouw wat de afgelopen periode gebracht heeft, dogmatisch ben ik absoluut niet behalve op het vlak van de EU mischien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 september 2020 @ 21:40:28 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195332996
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Ik maak de toekomst van dit land afhankelijk van de integriteit van de minister en die heeft Grapperhaus 0.0
Sterker nog deze lul verwijdert zijn eigen strafblad
Maarre in hoeverre schiet je wat op met de PVV, waar nogal wat lui met een strafblad op afkomen.
  dinsdag 29 september 2020 @ 21:42:44 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195333031
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:17 schreef Hanca het volgende:
Rutte was dan misschien 'al' 37 bij Paars 1, Dijkhoff was bijvoorbeeld nog maar 23 en heeft dus nooit echt een "altijd regerend CDA" meegemaakt.
In 1994 was Rutte 27 en Klaas 13.
pi_195333186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In 1994 was Rutte 27 en Klaas 13.
Ja, mijn fout... ik zat er 10 jaar naast. Maar dat geeft nog duidelijker aan dat CDA niet meer die partij is die altijd regeert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 29 september 2020 @ 22:00:13 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195333343
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, mijn fout... ik zat er 10 jaar naast. Maar dat geeft nog duidelijker aan dat CDA niet meer die partij is die altijd regeert.
Nee dat speelt al lang niet meer. In 2012-2017 lagen ze er ook uit en niemand die het bijzonder vond.

Het is tegenwoordig vooral de VVD die eens een keer een pak voor zijn broek mag krijgen. Helaas kwam Corona dat nog even uitstellen.
pi_195335466
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:40 schreef Hexagon het volgende:
Maarre in hoeverre schiet je wat op met de PVV, waar nogal wat lui met een strafblad op afkomen.
Boeven vang je het beste met boeven ;)
PVV moetje zien als breekijzer en tussenpaus
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 00:06:49 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335496
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Boeven vang je het beste met boeven ;)
PVV moetje zien als breekijzer en tussenpaus
Nee, dank je, dat is geen manier om mijn land te besturen. Grapperhaus, voor al zijn fouten, is tenminste nog competent in zijn functie, er zit werkelijk helemaal niemand bij de PVV die competentie heeft behalve in pluche zitten en niets bijdragen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195335551
Grapperhaus competent :') _O- _O-
Ik heb die vent nog nooit iets zinnigs zien doen of zeggen
Enkel en alleen de beerput dichthouden
Hij wordt misbruikt met zijn prof titel en leent daar gezag uit
pi_195335557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
....er zit werkelijk helemaal niemand bij de PVV die competentie heeft behalve in pluche zitten en niets bijdragen.
Dat valt wel mee Wilders is de enige die het schaamrood op de kaken van Rutte weet te krijgen door hem de waarheid te vertellen
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 00:19:57 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335581
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat valt wel mee Wilders is de enige die het schaamrood op de kaken van Rutte weet te krijgen door hem de waarheid te vertellen
Is dat dezelfde Wilders die niet zo lang geleden nog riep dat alle maatregelen weg moesten? Die Wilders? Doe maar niet, het enige waar Wilders competentie in heeft is schoppen naar anderen, zelf iets presteren is er nog nooit bij geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195335771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
....het enige waar Wilders competentie in heeft is schoppen naar anderen, zelf iets presteren is er nog nooit bij geweest.
Gelukkig hebben de zittende partijen aantoonbaar wanbeleid gevoerd en dat duurt nog voort
Toeslagen affaire en vervolging Wilders zijn daar voorbeelden van
Maar niet uitgesloten tot die twee
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 00:49:46 #208
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335777
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de zittende partijen aantoonbaar wanbeleid gevoerd en dat duurt nog voort
Toeslaan affaire en vervolging Wilders zijn daar voorbeelden van
Maar niet uitgesloten tot die twee
Dit kabinet heeft hoegenaamd niets met de vervolging van Wilders te maken gehad dus dat is onzin.
Toeslagen affaire dateert van 2014 en was dus ook niet van dit kabinet.

Als je dit kabinet ergens op af wil rekenen doe het dan op zaken die zij ook gedaan hebben?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195335818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
Dit kabinet heeft hoegenaamd niets met de vervolging van Wilders te maken gehad dus dat is onzin.
Toeslagen affaire dateert van 2014 en was dus ook niet van dit kabinet.
Als je dit kabinet ergens op af wil rekenen doe het dan op zaken die zij ook gedaan hebben?
Dat doe ik dus wel want ze hebben er wel mee te maken gehad
Bij Wilders zelfs aantoonbaar recente politieke aansturing van het OM en de rechters
Toeslagen affaire frustreren doen ze tot de dag van vandaag nog
Om te :r
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 01:01:08 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335830
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat doe ik dus wel want ze hebben er wel mee te maken gehad
Bij Wilders zelfs aantoonbaar recente politieke aansturing van het OM en de rechters
Toeslagen affaire frustreren doen ze tot de dag van vandaag nog
Om te :r
Welnee, joh, dat proces van Wilders was een hoger beroep door Wilders zelf aangespannen. Je loopt gewoon te fantaseren hier. Er is nul komma nul bewijs dat dit kabinet het OM of de rechters heeft "aangestuurd".

Wilders heeft het zelf gerekt met een hoger beroep zodat hij wat meer Calimero'tje kan spelen en mensen zoals jij trappen daar blijkbaar nog in ook. Wat een armoe.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 01:27:35 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335965
quote:
Ja, en? Lekker belangrijk. In Maart staat hij gewoon weer aan de kant, precies wat hij wil want kan hij weer lekker op onze kosten op het pluche blijven plakken zonder ooit iets te presteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:00:37 #213
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195383569
Zelfs de ultieme regentenkrant begint het licht te zien

Waarom Italië het nu zoveel beter doet dan Nederland
Hoe Italië het tij wist te keren, en corona beter onder controle heeft dan Nederland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4014359

Kunnen zij straks een mooie lang neus trekken. Dat gun ik hun wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:14:32 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195383877
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zelfs de ultieme regentenkrant begint het licht te zien

Waarom Italië het nu zoveel beter doet dan Nederland
Hoe Italië het tij wist te keren, en corona beter onder controle heeft dan Nederland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4014359

Kunnen zij straks een mooie lang neus trekken. Dat gun ik hun wel.
Vertelt de NRC er ook bij hoe dat gefinancieerd word? Want dat is wel een puntje, natuurlijk, waar jij ook graag aan voorbij rent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:28:10 #215
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195384149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertelt de NRC er ook bij hoe dat gefinancieerd word? Want dat is wel een puntje, natuurlijk, waar jij ook graag aan voorbij rent.
Nou vertel eens, hoe wordt het gefinancierd en waarom doet dat terzake? Is grotendeels meer een kwestie van organiseren en handelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195384331
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zelfs de ultieme regentenkrant begint het licht te zien

Waarom Italië het nu zoveel beter doet dan Nederland
Hoe Italië het tij wist te keren, en corona beter onder controle heeft dan Nederland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a4014359

Kunnen zij straks een mooie lang neus trekken. Dat gun ik hun wel.
Italianen zelf zeggen dat het vooral komt omdat de Italianen bang zijn door de veek heftigere eerste golf, de meeste Italianen komen nog nauwelijks buiten. Verder lijkt er ook meer immuniteit in Italië omdat een veel hoger percentage het al gehad heeft. Vergelijken met Italië is dus, zoals gebruikelijk, weer niet echt nuttig.


Verder heeft dit weinig met 'zittend kabinet' te maken, ook PvdA, GL en SP geven aan dat ze het coronabeleid hier gewoon steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195384547
Ik steun de zittende kabinet niet. En ik kies SP.

Omdat het tijd is om een samenwerken met iedereen. In plaats van iedereen eigen ding doen en of met elkaar concurreren. Natuurlijk is er nog ruimte voor concurrentie.. Dat mag ook.

- Nederland is gewoon te klein om zelfstandig en overleven in de harde wereld. We moeten samenwerken met Europa, daar staat SP ook voor. Niet met elkaar concurreren.

SP willen dure EURO af, omdat zuiden en oosten niet meer kunnen overleven met huidige EURO. Straks zouden we prima lekker goedkoop naar zuiden of oosten op vakantie.. (nog goedkoper dan nu)

- SP is voor eerlijk en transparant overheid, dus referendum en EU subsidies.

- Zorg is verrot, iedereen betalen zich blauw voor niets. Dus zorgfonds.. Iedereen heeft straks profijt. ook de rijken..

- Belastingen van multinationale kunnen prima naar de onderwijs en politie, zodat mensen straks minder dom gaan gedragen. En betere Nederlands kunnen schrijven (zoals ik)

- We willen wel aan betere milieu werken, maar VVD en GL zorgt dat te duur wordt. SP kijkt naar de betaalbare mogelijkheden.

- Van alle partijen die bij CBS doorberekend staat SP beste uit voor economie en Nederlanders.. Raar dat niemand het wilt weten of kiest.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:50:08 #218
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195384560
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Italianen zelf zeggen dat het vooral komt omdat de Italianen bang zijn door de veek heftigere eerste golf, de meeste Italianen komen nog nauwelijks buiten. Verder lijkt er ook meer immuniteit in Italië omdat een veel hoger percentage het al gehad heeft. Vergelijken met Italië is dus, zoals gebruikelijk, weer niet echt nuttig.

Verder heeft dit weinig met 'zittend kabinet' te maken, ook PvdA, GL en SP geven aan dat ze het coronabeleid hier gewoon steunen.
Ah ja, vandaar al die kritische social media mededelingen door Asscher.

- Stop aub met de persoonlijke aanvallen en het framen van users -

Gedrag van mensen beinvloeden is onderdeel van beleid - zomaar een zijstraat. De eerste golf was in Nederland eveneens relatief heftig ten opzichte van omringende landen. Die staan nu ook niet opeens massaal buiten. De Duitsers zijn nu niet opeens laks omdat het bij hun enorm mee viel.

Dat is beleid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tijger_m op 02-10-2020 13:29:40 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:34:26 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195385580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik steun de zittende kabinet niet. En ik kies SP.

Omdat het tijd is om een samenwerken met iedereen. In plaats van iedereen eigen ding doen en of met elkaar concurreren. Natuurlijk is er nog ruimte voor concurrentie.. Dat mag ook.

- Nederland is gewoon te klein om zelfstandig en overleven in de harde wereld. We moeten samenwerken met Europa, daar staat SP ook voor. Niet met elkaar concurreren.

SP willen dure EURO af, omdat zuiden en oosten niet meer kunnen overleven met huidige EURO. Straks zouden we prima lekker goedkoop naar zuiden of oosten op vakantie.. (nog goedkoper dan nu)

- SP is voor eerlijk en transparant overheid, dus referendum en EU subsidies.

- Zorg is verrot, iedereen betalen zich blauw voor niets. Dus zorgfonds.. Iedereen heeft straks profijt. ook de rijken..

- Belastingen van multinationale kunnen prima naar de onderwijs en politie, zodat mensen straks minder dom gaan gedragen. En betere Nederlands kunnen schrijven (zoals ik)

- We willen wel aan betere milieu werken, maar VVD en GL zorgt dat te duur wordt. SP kijkt naar de betaalbare mogelijkheden.

- Van alle partijen die bij CBS doorberekend staat SP beste uit voor economie en Nederlanders.. Raar dat niemand het wilt weten of kiest.
SP wil van de dure Euro af vanwege Italie en Spanje? Dat is wel erg over de grenzen gedacht van ze, oh wacht, het gaat ze om goedkopere vakanties voor ons Nederlanders?

PS: Er loopt een topic specifiek over de SP hier: POL / SP wil euro afschaffen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195385940
Ik weet nog niet trouwens
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:38:12 #221
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195522293
https://www.dailymail.co.(...)-testing-failed.html

Het buitenland ziet het gepruts door de Nederlandse overheid
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:46:08 #222
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195523184
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:38 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-testing-failed.html

Het buitenland ziet het gepruts door de Nederlandse overheid
Op welke partij moeten we stemmen volgen jou?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:19:22 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195523717
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:38 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-testing-failed.html

Het buitenland ziet het gepruts door de Nederlandse overheid
Serieus, de Daily Mail? :'(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:48:54 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195524270
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Op welke partij moeten we stemmen volgen jou?
Er moet natuurlijk helemaal niks, maar het logische antwoord is natuurlijk: de niet-populistische oppositie partijen. Of je de SP en PvdD populistisch mag noemen laat ik even in het midden, en daar is natuurlijk wel wat wetenschappelijke literatuur over.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195524343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Op welke partij moeten we stemmen volgen jou?
Die vraag stelde ik ook al eerder, dat werd toen tactisch genegeerd. Ik denk dat er in Nederland voor Kloepkoek geen partij links genoeg is :).
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:54:11 #226
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195524379
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er moet natuurlijk helemaal niks, maar het logische antwoord is natuurlijk: de niet-populistische oppositie partijen. Of je de SP en PvdD populistisch mag noemen laat ik even in het midden, en daar is natuurlijk wel wat wetenschappelijke literatuur over.
Waar ga jij op stemmen dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:57:42 #227
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195524458
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar ga jij op stemmen dan?
Geen idee. Sowieso niet rechts en niet populistisch, en Nederland is aantoonbaar net zo rechts geworden als Amerika onderhand. CDA is veel rechtser dan het CDU bijvoorbeeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:08:20 #228
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195524674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geen idee. Sowieso niet rechts en niet populistisch, en Nederland is aantoonbaar net zo rechts geworden als Amerika onderhand. CDA is veel rechtser dan het CDU bijvoorbeeld.
Net zo rechts? Dat waag ik te betwijfelen maar verder ben ik het met je eens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:10:08 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195524710
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Net zo rechts? Dat waag ik te betwijfelen maar verder ben ik het met je eens.
Jazeker, zie eerder genoemd wetenschappelijk onderzoek. Ga ik niet nog een keer posten.

Op een aantal belangrijke onderdelen is de VS zelfs duidelijk 'progressiever'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:10:12 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195524713
Even voor de goede orde, we hebben in Nederland het recht om te stemmen op wie we maar willen en dat hoeven we aan niemand prijs te geven, als iemand niet wil zeggen waarop hij/zij stemt dan hoeft dat ook niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195527579
Niemand stelt ook dat dit prijs moet worden gegeven toch? Maar vragen staat natuurlijk vrij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jazeker, zie eerder genoemd wetenschappelijk onderzoek. Ga ik niet nog een keer posten.

Op een aantal belangrijke onderdelen is de VS zelfs duidelijk 'progressiever'.
Ik ben benieuwd op welke vlakken jij de VS progressiever acht ..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2020 14:47:19 ]
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:52:47 #232
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195527701
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:46 schreef Dejannn het volgende:
Niemand stelt ook dat dit prijs moet worden gegeven toch? Maar vragen staat natuurlijk vrij.
[..]

Ik ben benieuwd op welke vlakken jij de VS progressiever acht ..
Transparantie over geldstromen, duidelijkheid over partijfinanciering, de seponering van strafzaken, burgerconsultatie en participatie, openbare hoorzittingen, het opsluiten van frauderende en falende bestuurders en tegenwoordig ook zoiets als het drugsbeleid (in Democratische staten).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195527903


Ik wist niet dat VVD de rechtste partij was
pi_195528016
Is ook niet meer zo (sowieso wijkt dat plaatje bij bijv CU nogal af):

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195528047
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wist niet dat VVD de rechtste partij was
Deze is uit 2012.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15:55 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195528099
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:11 schreef Hanca het volgende:
Is ook niet meer zo (sowieso wijkt dat plaatje bij bijv CU nogal af):

[ afbeelding ]
Wel rechtser dan de Tories dus... Itt wat velen lijken te denken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:17:57 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195528141
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:46 schreef Dejannn het volgende:
Niemand stelt ook dat dit prijs moet worden gegeven toch? Maar vragen staat natuurlijk vrij.
[..]

Ik ben benieuwd op welke vlakken jij de VS progressiever acht ..
Het belasten van vermogen en kapitaalwinsten is in de VS ook hoger.

De gehele belastingmix is daar wat je progressiever zou kunnen noemen. Minder op arbeid en meer belasting op dood kapitaal, en minder belastingaftrek van vreemd vermogen (waarmee je dmv schuld bedrijven kan opkopen).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195528167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel rechtser dan de Tories dus... Itt wat velen lijken te denken.
De Tories hebben natuurlijk veel extremer dan VVD een linker en een rechterflank. De linkerflank is inderdaad veel linkser dan VVD, de rechterflank denk ik wel rechtser dan de rechterflank van de VVD. Kom je als totaal inderdaad misschien iets linkser dan VVD uit.

Voordeel is: de VVD moet altijd met linksere partijen samenwerken, de Tories niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:22:17 #239
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195528230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Tories hebben natuurlijk veel extremer dan VVD een linker en een rechterflank. De linkerflank is inderdaad veel linkser dan VVD, de rechterflank denk ik wel rechtser dan de rechterflank van de VVD. Kom je als totaal inderdaad misschien iets linkser dan VVD uit.

Voordeel is: de VVD moet altijd met linksere partijen samenwerken, de Tories niet.
De rechtervleugel van de Tories is van het niveau FvD volgens jou?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195528249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De rechtervleugel van de Tories is van het niveau FvD volgens jou?
Ja, denk ik wel ongeveer.

De tories zijn natuurlijk ook een stuk conservatiever, zeker de huidige leiders (Johnson tov Rutte).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195528414
Dit is trouwens de nieuwe van deze zomer:

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:34:21 #242
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195528445
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Hanca het volgende:
Dit is trouwens de nieuwe van deze zomer:

[ afbeelding ]
Een enorm verrechtste D66 en CDA... In vergelijking met 1999.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:39:47 #243
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195528535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Hanca het volgende:
Dit is trouwens de nieuwe van deze zomer:

[ afbeelding ]
Zouden D66 en CDA bij een nieuwe ronde meer naar links worden ingeschaald? Of is daar de macht van de belangen en het (gratis) geld gewoon te groot?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195528604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een enorm verrechtste D66 en CDA... In vergelijking met 1999.
Tja, zo kun je altijd een jaartal pakken.

En ik denk dat Kaag en De Jonge dan weer linkser zijn dan Pechtold en Buma, dus die zullen de partijen vast weer wat naar links trekken.

Opvallender vind ik dat GL bijna de meest progressieve partij is, SP bijna de meest linkse, FvD bijna de meest rechtse en SGP bijna de meest conservatieve en we hebben in elk kwart van de tabel partijen. We hebben hier dus veel keus. En 3 van de 4 kwarten zijn zelfs vertegenwoordigd in de coalitie. Met CU als linkse en meest conservatieve partij en D66 als enorm progressieve partij, VVD natuurlijk de rechtervleugel van de coalitie. Als je dan bedenkt dat er de laatste tijd veel samenwerking is met PvdA en GL en dan is er dus eigenlijk een samenwerking over alle kwarten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:54:35 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195528797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De rechtervleugel van de Tories is van het niveau FvD volgens jou?
Ja, de ERG types als Gove, Francois, Cash, Jenkin, Duncan Smith et al, hebben ook een voorliefde voor conspiracies, zakkenvullen en vrij weinig bijdragen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:40:38 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195529585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, de ERG types als Gove, Francois, Cash, Jenkin, Duncan Smith et al, hebben ook een voorliefde voor conspiracies, zakkenvullen en vrij weinig bijdragen.
Conspiracies kun je moeilijk op de VVD plakken (hoewel ze heel af en toe uit de bocht vliegen), maar de overige twee categorieën wel. Dat corrupte zakkenvullen absoluut.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:41:07 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195529594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Conspiracies kun je moeilijk op de VVD plakken (hoewel ze heel af en toe uit de bocht vliegen), maar de overige twee categorieën wel. Dat corrupte zakkenvullen absoluut.

[ afbeelding ]
FvD was het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:53:35 #248
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195529782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

FvD was het.
Hierboven vroeg ik of de Tory rechtervleugel van het niveau FvD is, als reactie op de uitleg over waarom de Tories als partij linkser dan de VVD staan ingedeeld

Met andere woorden, dat je twee van de drie labels ook op de VVD kan plakken is zeker wel relevant. Want daarmee valt het onderscheidingsvermogen deels weg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:59:01 #249
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195533294
Tenzij ze een ruk naar links maken, ga ik volgend jaar gewoon weer CDA stemmen.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:59:54 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195533315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Tenzij ze een ruk naar links maken, ga ik volgend jaar gewoon weer CDA stemmen.
Er is er altijd een :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195533924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is er altijd een :P
Wel meer dan 1, gewoon de derde partij in de peilingen. Met een heel klein verlies.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:31:18 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195533932
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wel meer dan 1, gewoon de derde partij in de peilingen. Met een heel klein verlies.
Af en toe hapert jouw gevoel voor humor een beetje, Hanca ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195535757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Af en toe hapert jouw gevoel voor humor een beetje, Hanca ;)
Sorry :D
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:47:47 #254
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195535839
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Tenzij ze een ruk naar links maken, ga ik volgend jaar gewoon weer CDA stemmen.
Maak je geen zorgen, de partij voor de kleinburgers en kleine vastgoedprinsjes zal vast af en toe wat over buitenlanders en migratie blijven roepen.

In economisch opzicht zullen ze misschien terug gaan naar hun basis (ze zijn nu *juist* rechtser dan ooit, naar beneden trappen van zwakken, het volgieten van rijken)

https://wnl.tv/2020/09/15(...)n-te-groot-geworden/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195539648
CDA hier ook. Sowieso ben ik wel een middenpartij mannetje, politiek is geven en nemen dus vaak compromissen sluiten en het met elkaar oplossen. Maar wel dit alles met bepaalde normen en waarden, met vrijheid blijheid en alles moet mogen ga je er als maatschappij niet bepaald op vooruit.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:30:52 #256
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195543182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 01:00 schreef Pedroso het volgende:
CDA hier ook. Sowieso ben ik wel een middenpartij mannetje, politiek is geven en nemen dus vaak compromissen sluiten en het met elkaar oplossen. Maar wel dit alles met bepaalde normen en waarden, met vrijheid blijheid en alles moet mogen ga je er als maatschappij niet bepaald op vooruit.
De meest welvarende (voor de gemiddelde burger) en gelukkige landen zijn de vrijheid blijheid landen. Waar een hoop mag en kan :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195543338
Ik overweeg CU te gaan stemmen, dus in dat geval verwacht ik van wel.
pi_195543771
De waardering van Rutte is flink gestegen de afgelopen maanden:
https://www.ioresearch.nl/actueel/tien-jaar-rutte/

Was 45%, nu 60%. En 45% was al best hoog. Slechts 31% wil geen kabinet Rutte IV, 44% wel (daar zie je vooral een wat lagere score bij partijen die zelf de MP hopen te leveren, D66 en CDA).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:03:48 #259
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195544344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:22 schreef Hanca het volgende:
De waardering van Rutte is flink gestegen de afgelopen maanden:
https://www.ioresearch.nl/actueel/tien-jaar-rutte/

Was 45%, nu 60%. En 45% was al best hoog. Slechts 31% wil geen kabinet Rutte IV, 44% wel (daar zie je vooral een wat lagere score bij partijen die zelf de MP hopen te leveren, D66 en CDA).
Hoe betrouwbaar zijn dit soort commerciële onderzoeksbureau's?

https://nl.wikipedia.org/wiki/TNS_NIPO

Spelen een rol in het bewaken van de status quo en old boys network.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195544420
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe betrouwbaar zijn dit soort commerciële onderzoeksbureau's?

https://nl.wikipedia.org/wiki/TNS_NIPO

Spelen een rol in het bewaken van de status quo en old boys network.
I&O staat bekend als zeer betrouwbaar (is trouwens gewoon het onderzoeksbureau van een gemeente die is geprivatiseerd). En opdrachtgever was hier Trouw, ook zeer betrouwbaar.

Maar eenvandaag komt dit weekend vast met een vergelijkbaar onderzoek, 10 jaar Rutte laten die niet in liggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 10-10-2020 12:13:32 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195544682
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

I&O staat bekend als zeer betrouwbaar (is trouwens gewoon het onderzoeksbureau van een gemeente die is geprivatiseerd). En opdrachtgever was hier Trouw, ook zeer betrouwbaar.

Maar eenvandaag komt dit weekend vast met een vergelijkbaar onderzoek, 10 jaar Rutte laten die niet in liggen.
Bij de peilingen van EenVandaag heb ik meestal een minder goed gevoel...
pi_195544720
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Bij de peilingen van EenVandaag heb ik meestal een minder goed gevoel...
Als je zo'n onderzoek naast een andere kunt leggen is het prima.
De peilingen van eenvandaag kijk ik altijd vooral naar de verschuivingen tov de eigen peiling zelf, dat is wel redelijk betrouwbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:51:50 #263
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195545253
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

I&O staat bekend als zeer betrouwbaar (is trouwens gewoon het onderzoeksbureau van een gemeente die is geprivatiseerd). En opdrachtgever was hier Trouw, ook zeer betrouwbaar.

Maar eenvandaag komt dit weekend vast met een vergelijkbaar onderzoek, 10 jaar Rutte laten die niet in liggen.
Er zijn genoeg schandalen naar buiten gekomen van o.a. De Hond, TNS Nipo (zie link) en het door CDA opgerichte bureau Motivaction dat ik het allemaal niet meer zo vertrouw. Geld, commerciële motieven, en de ongelijke verdeling van het geld, is de dominante factor.

Ik betwist trouwens niet deze uitkomsten, ze lijken mij grosso modo waar. Tegelijkertijd is de timing relevant (wanneer blijven ze stil?) en spelen ze hun rol in het bewaken van hun eigen VVD commercie en belangen.

Idd, een aantal van dit soort bureaus (waaronder TNS) waren vroeger stichtingen - net als de kranten - of door overheden beheerd. Dat lijkt me zeer gezond als dat parallelle systeem óók bestaat en er enige pluriformiteit heerst (voor de kranten en media helaas niet meer het geval)





Van het 'Centre for Media Pluralism and Media Freedom'
https://ec.europa.eu/digi(...)-monitor-report-2020
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:04:21 #264
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195545432
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:22 schreef Hanca het volgende:
De waardering van Rutte is flink gestegen de afgelopen maanden:
https://www.ioresearch.nl/actueel/tien-jaar-rutte/

Was 45%, nu 60%. En 45% was al best hoog. Slechts 31% wil geen kabinet Rutte IV, 44% wel (daar zie je vooral een wat lagere score bij partijen die zelf de MP hopen te leveren, D66 en CDA).
Dit is ook opvallend:

"Zelfs in de vergelijking met buitenlandse leiders blijft hij overeind. Als Nederlanders mochten kiezen zou 39 procent liever Rutte als leider hebben en krijgt Angela Merkel de voorkeur van 36 procent. Vooral onder kiezers van GroenLinks, PvdA, PvdD, D66 en SP is de bondskanselier van CDU-huize populair. (Onder VVD- en CDA-kiezers wint liberaal Rutte)."

Laat andermaal zien dat Nederland nu een rechtser en conservatiever land is dan Duitsland. Dat was lange tijd helemaal niet zo.

Merkel moest natuurlijk wel altijd samenwerken met de sociaal-democraten, zelfs tijdens Merkel II toen de SPD in de oppositie zat...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195545776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik betwist trouwens niet deze uitkomsten, ze lijken mij grosso modo waar. Tegelijkertijd is de timing relevant (wanneer blijven ze stil?) en spelen ze hun rol in het bewaken van hun eigen VVD commercie en belangen.

De timing is gewoon: deze week zit Rutte er 10 jaar, dus vraagt de krant een onderzoek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195545787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik betwist trouwens niet deze uitkomsten, ze lijken mij grosso modo waar. Tegelijkertijd is de timing relevant (wanneer blijven ze stil?) en spelen ze hun rol in het bewaken van hun eigen VVD commercie en belangen.

De timing is gewoon: deze week zit Rutte er 10 jaar, dus vraagt de krant een onderzoek.

Niet alles heeft een agenda. Sterker: bijna alles heeft geen verborgen agenda.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:37:23 #267
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195545863
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Conspiracies kun je moeilijk op de VVD plakken (hoewel ze heel af en toe uit de bocht vliegen), maar de overige twee categorieën wel. Dat corrupte zakkenvullen absoluut.

[ afbeelding ]
Wat is er zo anders aan het beleid in Zwitserland en Slowakije?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:50:45 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195546031
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

De timing is gewoon: deze week zit Rutte er 10 jaar, dus vraagt de krant een onderzoek.
Ja en bij 5 jaar Rutte zat hij middenin de vluchtelingen crisis... Toen waren er even geen onderzoekjes als ik mij niet vergis, behalve bij populistenvriend De Hond.

Leuke hagiografie hier
https://www.trouw.nl/poli(...)-niet-zijn~be76a530/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195546243
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en bij 5 jaar Rutte zat hij middenin de vluchtelingen crisis... Toen waren er even geen onderzoekjes als ik mij niet vergis, behalve bij populistenvriend De Hond.

Leuke hagiografie hier
https://www.trouw.nl/poli(...)-niet-zijn~be76a530/
5 jaar is toch heel wat anders dan 10 jaar? Dat is toch onvergelijkbaar?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195546365
Het wordt CU of CDA. Dus ja. Beide partijen hebben zo hun voor- en nadelen op het gebied van beleid en standpunten, maar het zijn wel de enige twee partijen waar ik het me voor het merendeel in hun visie kan vinden.
Incelfrikandel
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:40:56 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195549306
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:37 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat is er zo anders aan het beleid in Zwitserland en Slowakije?
In het geval van Zwitserland vermoed ik dat valuta schommelingen een rol spelen. Veel Zwitsers houden hun bezittingen toch in eigen land. Hun munt is ten opzichte van de euro veel minder waard geworden. Dat raakt de mensen met bezit het meest.

Verder is daar het minimumloon extreem hoog, doen ze aan leven lang leren en zijn de belastingen op vermogen (ipv arbeid) gewoon hoger.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:52:50 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195549540
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In het geval van Zwitserland vermoed ik dat valuta schommelingen een rol spelen. Veel Zwitsers houden hun bezittingen toch in eigen land. Hun munt is ten opzichte van de euro veel minder waard geworden. Dat raakt de mensen met bezit het meest.

Verder is daar het minimumloon extreem hoog, doen ze aan leven lang leren en zijn de belastingen op vermogen (ipv arbeid) gewoon hoger.
Dat valt wel mee, de Zwitserse frank is in de afgelopen 5 jaar van 0.92 euro naar 0.92 euro gegaan met een dip naar 0.84 in 2018 gegaan. Dat zal geen 5 jarige schommeling gaan verklaren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:01:42 #273
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195549685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, de Zwitserse frank is in de afgelopen 5 jaar van 0.92 euro naar 0.92 euro gegaan met een dip naar 0.84 in 2018 gegaan. Dat zal geen 5 jarige schommeling gaan verklaren.
Zucht...

Die kaart over veranderingen in vermogensongelijkheid gaat over de laatste tien jaar. Niet over de laatste vijf jaar.

Dan valt op dat de Zwitserse frank van 0.6 euro in 2008 naar 0.93 euro nu is gegaan, met een korte piek van over 1 euro. Na de financiële crisis van 2008 is de Zwitserse frank dus minder waard geworden en de laatste vijf jaar gestabiliseerd.

Dat is vrij significant.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:03:18 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195549714
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht...

Die kaart over veranderingen in vermogensongelijkheid gaat over de laatste tien jaar. Niet over de laatste vijf jaar.

Dan valt op dat de Zwitserse frank van 0.6 euro in 2008 naar 0.93 euro nu is gegaan, met een korte piek van over 1 euro. Na de financiële crisis van 2008 is de Zwitserse frank dus minder waard geworden en de laatste vijf jaar gestabiliseerd.

Dat is vrij significant.
Dat is MEER waard dus. 0.6 euro naar 0.92 is 50% meer waard worden van de franc. En ja, dat is significant.

1 franc = 60 cent of 1 franc = 92 cent. Om het duidelijker te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:27:36 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195554592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is MEER waard dus. 0.6 euro naar 0.92 is 50% meer waard worden van de franc. En ja, dat is significant.

1 franc = 60 cent of 1 franc = 92 cent. Om het duidelijker te maken.
Ja mijn fout, maar ik denk dus wel dat dit een factor is in dat kaartje. Waar de vermogensongelijkheid in Zwitserland is gedaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:29:06 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195554620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja mijn fout, maar ik denk dus wel dat dit een factor is in dat kaartje. Waar de vermogensongelijkheid in Zwitserland is gedaald.
Dat kan best zo zijn, het is zelfs niet denkbeeldig dat dit komt door de hogere franc omdat veel Zwitsers boodschappen doen in omliggende landen vanwege de hoge prijzen in Zwitserland en als je franc bij de supermarkt 50% meer waard is dan lukt dat goed ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:38:09 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195554890
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zijn genoeg schandalen naar buiten gekomen van o.a. De Hond, TNS Nipo (zie link) en het door CDA opgerichte bureau Motivaction dat ik het allemaal niet meer zo vertrouw. Geld, commerciële motieven, en de ongelijke verdeling van het geld, is de dominante factor.

Ik betwist trouwens niet deze uitkomsten, ze lijken mij grosso modo waar. Tegelijkertijd is de timing relevant (wanneer blijven ze stil?) en spelen ze hun rol in het bewaken van hun eigen VVD commercie en belangen.

Idd, een aantal van dit soort bureaus (waaronder TNS) waren vroeger stichtingen - net als de kranten - of door overheden beheerd. Dat lijkt me zeer gezond als dat parallelle systeem óók bestaat en er enige pluriformiteit heerst (voor de kranten en media helaas niet meer het geval)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Van het 'Centre for Media Pluralism and Media Freedom'
https://ec.europa.eu/digi(...)-monitor-report-2020
Dit soort politieke mededelingen in John de Mol programma's zijn daar een typisch voorbeeld van


Met dito reacties onder de video... Allemaal PVV, VVD en FvD volk daar. John de Mol faciliteert dat (net zoals Jan Roos een podium geven).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195627276
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe betrouwbaar zijn dit soort commerciële onderzoeksbureau's?

https://nl.wikipedia.org/wiki/TNS_NIPO

Spelen een rol in het bewaken van de status quo en old boys network.
Hier die van eenvandaag: https://eenvandaag.avrotr(...)de-premier-doorgaat/

Alleen SP en PvdD kiezers willen niet met VVD regeren (waar PvdD volgens mij in 2017 nog een VVD kabinet met linkse partijen en zonder CDA voor heeft gesteld). 57% vertrouwen in Rutte, 63% vind dat hij het goed heeft gedaan. En 53% vindt een kabinet Rutte IV acceptabel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:16:12 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195627536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier die van eenvandaag: https://eenvandaag.avrotr(...)de-premier-doorgaat/

Alleen SP en PvdD kiezers willen niet met VVD regeren (waar PvdD volgens mij in 2017 nog een VVD kabinet met linkse partijen en zonder CDA voor heeft gesteld). 57% vertrouwen in Rutte, 63% vind dat hij het goed heeft gedaan. En 53% vindt een kabinet Rutte IV acceptabel.
Dat zijn al direct minder overtuigende cijfers in dit volgzame lemmingen-naar-de-afgrond regentenland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195627563
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zijn al direct minder overtuigende cijfers in dit volgzame lemmingen-naar-de-afgrond regentenland.
Het zijn ongekend hoge cijfers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:56:43 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195628171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zijn ongekend hoge cijfers.
53% acceptatie voor Rutte IV is niet ongekend hoog.

Wat je ziet is dat trouwens in alle Europese landen de zittende partijen hebben geprofiteerd... Ook als ze links zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195628338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

53% acceptatie voor Rutte IV is niet ongekend hoog.

Wat je ziet is dat trouwens in alle Europese landen de zittende partijen hebben geprofiteerd... Ook als ze links zijn.
Dat is wel ongekend hoog. Dit kabinet, maar ook voorgaande kabinetten, scoorden bijna nooit boven de 50%. Rutte alleen na MH17, Balkenende volgens mij nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:31:17 #283
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195628752
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel ongekend hoog. Dit kabinet, maar ook voorgaande kabinetten, scoorden bijna nooit boven de 50%. Rutte alleen na MH17, Balkenende volgens mij nooit.
Wat jij wil. Besef echter dat overal in Europa hetzelfde aan de hand is. De zittende regering is vrijwel overal gestegen, ook als het een rode regeringsleider betreft.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195628962
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
Dit soort politieke mededelingen in John de Mol programma's zijn daar een typisch voorbeeld van

Met dito reacties onder de video... Allemaal PVV, VVD en FvD volk daar. John de Mol faciliteert dat (net zoals Jan Roos een podium geven).
Dit specifieke programma zal inderdaad geheid een iets meer rechts-georiënteerd publiek trekken. Wat is daar mis mee dan?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:50:36 #285
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195635178
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit specifieke programma zal inderdaad geheid een iets meer rechts-georiënteerd publiek trekken. Wat is daar mis mee dan?
Heel veel. Om te beginnen met dat het feitenvrije nitwits zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195635836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heel veel. Om te beginnen met dat het feitenvrije nitwits zijn.
Ah, daar gaan we weer. Groepen mensen op de man aanvallen omdat zij jouw politieke visie niet delen. Voor iemand die geregeld aangeeft voor gelijkheid, solidariteit en fatsoen te zijn kom je op dit forum in ieder geval zeer asociaal en geagiteerd over. Ik zou ook eens bij jezelf te raden gaan: Waarom reageer je zo heftig op mensen, dan wel groepen, die politiek gezien een andere visie hebben? Die zullen er namelijk altijd zijn, dus ik er zou er maar aan wennen ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 16:26:40 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:04:50 #287
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195636638
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ah, daar gaan we weer. Groepen mensen op de man aanvallen omdat zij jouw politieke visie niet delen.
Jij zou willen zeggen dat Derksen en Gijp de feiten goed op een rijtje hebben? Dat is zelfs in hun eigen vakgebied al lastig.

Ondertussen is dat programma nog slechts voor 50% een voetbalshow en voor de overige 50% een xenofobie en proleten diarree.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195682202
VVD helpt de balans tussen armen en rijken helemaal naar de knoppen. Dat is nu al. Elke liberale partij is eigen slecht in bepaalde opzichten. Zie: Hong kong als voorbeeld. heel veel vrijheid op basis van geld verdienen. En wat gebeurd er, huur gaat omhoog als verhuurder ziet dat je veel verdient, als bedrijfje. De appartementen worden als investering gezien en daardoor super duur geworden. Een kamer huren kost zo HK$6000,- Dat is ongeveer 50% van modaal inkomen. Je krijgt dan een kleine kamertje. En hier in Nederland zijn wij hart die richting aan het hollen. Een 22 m2 kamer zonder toilet en douche kost gemiddeld 550 euro? Voor dat geld kan je maandelijks een huis kopen. Dus als je slim bent. Laat de liberale partijen als de pest links liggen....
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:52:44 #289
19194 Oversight
◢◤
pi_195703204
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 00:42 schreef cabe0002 het volgende:
Steun jij in maart een van de zittende kabinetspartijen? Zo ja: wat hebben ze in jouw ogen goed gedaan? Zo nee: waarom niet?

TS trapt af: nee, omdat:
-Ik wacht nog op mijn beloofde 1000 euro.
-De economie is naar de knoppen geholpen.
-Er gaat 1000 miljard naar de klimaatgekte.
-Er is een nieuwe imigratie-record gevestigd onder dit kabinet.
-Irrationele en ongeloofwaardige coronabeleid
-(Voorgestelde) afschaffing dividendbelasting wat in geen enkele partijprogramma stond
-Afschaffing raadgevend referendum
-x miljard subsidie naar de EU, wat we nooit meer gaan terugzien
-Oh ja: Ik moet mijn bek dichthouden.
*O* ik steun ze allemaal.

*O* hoe eerder ze elkaar het werk onmogelijk maken, des te beter voor de mensen die doen waar ze zin in hebben.
◢◤
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')