abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:54:11 #226
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195524379
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er moet natuurlijk helemaal niks, maar het logische antwoord is natuurlijk: de niet-populistische oppositie partijen. Of je de SP en PvdD populistisch mag noemen laat ik even in het midden, en daar is natuurlijk wel wat wetenschappelijke literatuur over.
Waar ga jij op stemmen dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:57:42 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195524458
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar ga jij op stemmen dan?
Geen idee. Sowieso niet rechts en niet populistisch, en Nederland is aantoonbaar net zo rechts geworden als Amerika onderhand. CDA is veel rechtser dan het CDU bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:08:20 #228
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195524674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geen idee. Sowieso niet rechts en niet populistisch, en Nederland is aantoonbaar net zo rechts geworden als Amerika onderhand. CDA is veel rechtser dan het CDU bijvoorbeeld.
Net zo rechts? Dat waag ik te betwijfelen maar verder ben ik het met je eens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:10:08 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195524710
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Net zo rechts? Dat waag ik te betwijfelen maar verder ben ik het met je eens.
Jazeker, zie eerder genoemd wetenschappelijk onderzoek. Ga ik niet nog een keer posten.

Op een aantal belangrijke onderdelen is de VS zelfs duidelijk 'progressiever'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195524713
Even voor de goede orde, we hebben in Nederland het recht om te stemmen op wie we maar willen en dat hoeven we aan niemand prijs te geven, als iemand niet wil zeggen waarop hij/zij stemt dan hoeft dat ook niet.
pi_195527579
Niemand stelt ook dat dit prijs moet worden gegeven toch? Maar vragen staat natuurlijk vrij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jazeker, zie eerder genoemd wetenschappelijk onderzoek. Ga ik niet nog een keer posten.

Op een aantal belangrijke onderdelen is de VS zelfs duidelijk 'progressiever'.
Ik ben benieuwd op welke vlakken jij de VS progressiever acht ..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2020 14:47:19 ]
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:52:47 #232
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195527701
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:46 schreef Dejannn het volgende:
Niemand stelt ook dat dit prijs moet worden gegeven toch? Maar vragen staat natuurlijk vrij.
[..]

Transparantie over geldstromen, duidelijkheid over partijfinanciering, de seponering van strafzaken, burgerconsultatie en participatie, openbare hoorzittingen, het opsluiten van frauderende en falende bestuurders en tegenwoordig ook zoiets als het drugsbeleid (in Democratische staten).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195527903

Ik wist niet dat VVD de rechtste partij was
pi_195528016
Is ook niet meer zo (sowieso wijkt dat plaatje bij bijv CU nogal af):

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195528047
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wist niet dat VVD de rechtste partij was
Deze is uit 2012.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15:55 #236
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195528099
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:11 schreef Hanca het volgende:
Is ook niet meer zo (sowieso wijkt dat plaatje bij bijv CU nogal af):

[ afbeelding ]
Wel rechtser dan de Tories dus... Itt wat velen lijken te denken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:17:57 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195528141
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]

Het belasten van vermogen en kapitaalwinsten is in de VS ook hoger.

De gehele belastingmix is daar wat je progressiever zou kunnen noemen. Minder op arbeid en meer belasting op dood kapitaal, en minder belastingaftrek van vreemd vermogen (waarmee je dmv schuld bedrijven kan opkopen).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195528167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel rechtser dan de Tories dus... Itt wat velen lijken te denken.
De Tories hebben natuurlijk veel extremer dan VVD een linker en een rechterflank. De linkerflank is inderdaad veel linkser dan VVD, de rechterflank denk ik wel rechtser dan de rechterflank van de VVD. Kom je als totaal inderdaad misschien iets linkser dan VVD uit.

Voordeel is: de VVD moet altijd met linksere partijen samenwerken, de Tories niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:22:17 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195528230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Tories hebben natuurlijk veel extremer dan VVD een linker en een rechterflank. De linkerflank is inderdaad veel linkser dan VVD, de rechterflank denk ik wel rechtser dan de rechterflank van de VVD. Kom je als totaal inderdaad misschien iets linkser dan VVD uit.

Voordeel is: de VVD moet altijd met linksere partijen samenwerken, de Tories niet.
De rechtervleugel van de Tories is van het niveau FvD volgens jou?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195528249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, denk ik wel ongeveer.

De tories zijn natuurlijk ook een stuk conservatiever, zeker de huidige leiders (Johnson tov Rutte).
pi_195528414
Dit is trouwens de nieuwe van deze zomer:

vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:34:21 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195528445
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]
Een enorm verrechtste D66 en CDA... In vergelijking met 1999.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:39:47 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195528535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]
Zouden D66 en CDA bij een nieuwe ronde meer naar links worden ingeschaald? Of is daar de macht van de belangen en het (gratis) geld gewoon te groot?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195528604
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een enorm verrechtste D66 en CDA... In vergelijking met 1999.
Tja, zo kun je altijd een jaartal pakken.

En ik denk dat Kaag en De Jonge dan weer linkser zijn dan Pechtold en Buma, dus die zullen de partijen vast weer wat naar links trekken.

Opvallender vind ik dat GL bijna de meest progressieve partij is, SP bijna de meest linkse, FvD bijna de meest rechtse en SGP bijna de meest conservatieve en we hebben in elk kwart van de tabel partijen. We hebben hier dus veel keus. En 3 van de 4 kwarten zijn zelfs vertegenwoordigd in de coalitie. Met CU als linkse en meest conservatieve partij en D66 als enorm progressieve partij, VVD natuurlijk de rechtervleugel van de coalitie. Als je dan bedenkt dat er de laatste tijd veel samenwerking is met PvdA en GL en dan is er dus eigenlijk een samenwerking over alle kwarten.
pi_195528797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, de ERG types als Gove, Francois, Cash, Jenkin, Duncan Smith et al, hebben ook een voorliefde voor conspiracies, zakkenvullen en vrij weinig bijdragen.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:40:38 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195529585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, de ERG types als Gove, Francois, Cash, Jenkin, Duncan Smith et al, hebben ook een voorliefde voor conspiracies, zakkenvullen en vrij weinig bijdragen.
Conspiracies kun je moeilijk op de VVD plakken (hoewel ze heel af en toe uit de bocht vliegen), maar de overige twee categorieën wel. Dat corrupte zakkenvullen absoluut.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_195529594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Conspiracies kun je moeilijk op de VVD plakken (hoewel ze heel af en toe uit de bocht vliegen), maar de overige twee categorieën wel. Dat corrupte zakkenvullen absoluut.

[ afbeelding ]
FvD was het.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:53:35 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_195529782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

FvD was het.
Hierboven vroeg ik of de Tory rechtervleugel van het niveau FvD is, als reactie op de uitleg over waarom de Tories als partij linkser dan de VVD staan ingedeeld

Met andere woorden, dat je twee van de drie labels ook op de VVD kan plakken is zeker wel relevant. Want daarmee valt het onderscheidingsvermogen deels weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:59:01 #249
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195533294
Tenzij ze een ruk naar links maken, ga ik volgend jaar gewoon weer CDA stemmen.
pi_195533315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Tenzij ze een ruk naar links maken, ga ik volgend jaar gewoon weer CDA stemmen.
Er is er altijd een :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')