De laatste peiling geeft D66 15 zetels. Ter info.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:19 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Invoering van het leenstelsel voor studenten en afschaffing van raadgevend referendum zijn inderdaad top resultaten. Moet zeggen ze hebben het wel goed gedaan als gaat om Nederland kaal laten vreten door de Spanjaarden, Fransen en Italianen. Ik denk dat D66 het goed doet als ze bij de aankomende verkiezingen 10 zetels overhouden. Ze waren al behoorlijk afgestraft bij de afgelopen gemeenteraads- en 1e kamer verkiezingen. Ik hoop eerlijk gezegd dat die trend zich gaat voortzetten in maart.
Is dit de nieuwste trend ofzo? Laatst ook Dijkhof gezien bij de algemene beschouwingen. Als voormalig staatssecretaris een hoofdrol gespeeld bij belangrijke immigratie en vluchtelingen vraagstukken. Toen hem werd gevraagd naar hoe hij het had gedaan als beleidsvoerder, begon hij iets stoms te mompelen dat je altijd compromissen moet sluiten en dus toch nooit dingen kan realiseren waar je eigenlijk wel voor staat. Zo kan ik ook beleid maken zonder verantwoording te nemen. Wees gewoon een vent en neem gewoon je verantwoordelijkheid voor het beleid dat je in het kabinet hebt uitgevoerd.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wist niet dat D66 een meerderheid in de kamer had
Het leenstelsel is ruk maar dateert al uit de vorige kabinetsperiode en daar zijn PvdA en Groenlinks ook mede schuldig aan. En was bovendien ook gewoon in het verkiezingsprogramma beloofd. En de afschaffing van het raadgevend referendum is juist heel goed en dapper want het is een levensgevaarlijk onding gebleken.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:19 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Invoering van het leenstelsel voor studenten en afschaffing van raadgevend referendum zijn inderdaad top resultaten. Moet zeggen ze hebben het wel goed gedaan als gaat om Nederland kaal laten vreten door de Spanjaarden, Fransen en Italianen. Ik denk dat D66 het goed doet als ze bij de aankomende verkiezingen 10 zetels overhouden. Ze waren al behoorlijk afgestraft bij de afgelopen gemeenteraads- en 1e kamer verkiezingen. Ik hoop eerlijk gezegd dat die trend zich gaat voortzetten in maart.
En de linkse partijen hadden in 2017 alle drie de kans mee te doen. Wilden ze niet.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
Ik had bij de laatste verkiezingen liever een wat linkser kabinet gehad met D66 als de balans partij daarin maar zonder VVD en CDA. Helaas, dat wil de Nederlandse kiezer niet, mijn keus zal, vermoedelijk, weer op D66 vallen bij de volgende verkiezingen en dan maar hopen dat de Nederlandse kiezers dit keer wel een linkser beleid willen.
Dat zal zoals de pelingen er nu uit zien waarschijnlijk niet gebeuren.
Ik ken de historie.Ik zie de fragmentatie van de 2e Kamer overigens als een regelrechte ramp voor Nederland.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En de linkse partijen hadden in 2017 alle drie de kans mee te doen. Wilden ze niet.
Wat snap je niet aan het feit dat beslissingen met een meerderheid van stemmen worden aangenomen en 1 partij dat dus niet kanquote:Op woensdag 23 september 2020 11:06 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Is dit de nieuwste trend ofzo? Laatst ook Dijkhof gezien bij de algemene beschouwingen. Als voormalig staatssecretaris een hoofdrol gespeeld bij belangrijke immigratie en vluchtelingen vraagstukken. Toen hem werd gevraagd naar hoe hij het had gedaan als beleidsvoerder, begon hij iets stoms te mompelen dat je altijd compromissen moet sluiten en dus toch nooit dingen kan realiseren waar je eigenlijk wel voor staat. Zo kan ik ook beleid maken zonder verantwoording te nemen. Wees gewoon een vent en neem gewoon je verantwoordelijkheid voor het beleid dat je in het kabinet hebt uitgevoerd.
Gratis geld, het kan!quote:Op woensdag 23 september 2020 11:24 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is dit kabinet met zijn economische crisisaanpak wel ongeveer het meest linkse dat ik in mijn leven heb meegemaakt
De fragmentatie is niet de grootste ramp, wel het feit dat partijen op de flanken of met een heel beperkt programma steeds meer zetels hebben (SP, PvdD, 50plus, Denk, PVV, FvD, SGP -> 49 zetels bij partijen waar niemand serieus van denkt dat ze mee gaan regeren). Gelukkig hebben we een zestal serieuze partijen die wel het belang van samenwerken in zien en is het vormen van een coalitie daardoor eigenlijk nooit een probleem.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken de historie.Ik zie de fragmentatie van de 2e Kamer overigens als een regelrechte ramp voor Nederland.
Dat mag wat mij betreft ook iets minder. Diversiteitsbeleid moet je gewoon doen ipv alleen maar benoemen. De meest diverse organisatie van het land is voetbalclub Telstar en daar hoor je ze er niet over. Alleen maar dat benadrukken/benoemen heeft geen zin.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:35 schreef Dejannn het volgende:
Even zat ik ook nog te denken aan D66, maar bij de standpunten op hun website weet je al direct hoe laat het is: drie mensen van kleur, één zieke witte vrouw en één transgender/homo (?) allochtoon. D66 heeft overduidelijk ideeën opgedaan bij een bepaalde politieke partij in de VS: keihard inzetten op minderheden.
De eerste vrouw is lerares en gaat over standpunten m.b.t. onderwijs. En de derde heet Martijn en staat bij de standpunten over duurzaamheid.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:35 schreef Dejannn het volgende:
Vorige verkiezingen behoorlijk links gestemd. Dat gaat hem dit keer in elk geval niet worden. Ik neig nu naar de VVD, dus dat is best een redelijke wijziging van koers.
Even zat ik ook nog te denken aan D66, maar bij de standpunten op hun website weet je al direct hoe laat het is: drie mensen van kleur, één zieke witte vrouw en één transgender/homo (?) allochtoon. D66 heeft overduidelijk ideeën opgedaan bij een bepaalde politieke partij in de VS: keihard inzetten op minderheden.
Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?quote:Op woensdag 23 september 2020 14:52 schreef Dejannn het volgende:
Ik denk niet dat dat toeval is. Eerder bewust, 'kijk ons eens divers en inclusief zijn'. Volgens mij was D66 ook één van die partijen die 'meer kleur' in de Tweede Kamer wilde zien. Iets wat natuurlijk nooit een doel an sich moet zijn.
Daar kun je een leuke discussie over voeren.quote:Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?
We kunnen het alleen maar hopenquote:Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar kun je een leuke discussie over voeren.
Jawel, maar dat moet wel natuurlijk zijn. Een vrouw moet hoger op de kieslijst dan een man omdat ze beter is, niet vanwege haar geslacht. Zo ook met mensen met andere minderheidsachtergronden. Nu heb ik de laatste 3 tweedekamerverkiezingen 2 keer op een vrouw (Schouten) en 1 keer op een man uit een minderheid (Don Ceder) gestemd, maar dat was puur omdat ik hen het beste vond en niet omdat ik per sé zo voor minderheden in de kamer ben.quote:Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet? Hoort een volksvertegenwoordiging geen afspiegeling van de bevolking te zijn?
De enige manier om het ongelijk van de extremisten te bewijzen is door, in redelijkheid, iedereen vertegenwoordigd te laten zijn, in mijn opinie. Nu snap ik best dat je dan van de PVV niet hoeft te verwachten maar van de rest verwacht ik meer.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, maar dat moet wel natuurlijk zijn. Een vrouw moet hoger op de kieslijst dan een man omdat ze beter is, niet vanwege haar geslacht. Zo ook met mensen met andere minderheidsachtergronden. Nu heb ik de laatste 3 tweedekamerverkiezingen 2 keer op een vrouw (Schouten) en 1 keer op een man uit een minderheid (Don Ceder) gestemd, maar dat was puur omdat ik hen het beste vond en niet omdat ik per sé zo voor minderheden in de kamer ben.
Nee, je moet de beste mensen kiezen. En geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur of genderidentiteit zijn geen kwaliteiten (al wordt dat tegenwoordig bijna wel als dusdanig afgeschilderd).quote:Op woensdag 23 september 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke extremisten heb je het nu over?quote:Op woensdag 23 september 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
De enige manier om het ongelijk van de extremisten te bewijzen is door, in redelijkheid, iedereen vertegenwoordigd te laten zijn, in mijn opinie. Nu snap ik best dat je dan van de PVV niet hoeft te verwachten maar van de rest verwacht ik meer.
En minderheden...laten we gewoon eens beginnen met vrouwen, een (kleine) meerderheid in Nederland. 48 van de 150 Kamerleden zijn vrouw.
Ik stel dat helemaal niet, ik stel dat als mensen naar de 2e Kamer kijken en zichzelf niet vertegenwoordigd zien ze op den duur geen vertrouwen in zo'n instituut gaan hebben.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:09 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nee, je moet de beste mensen kiezen. En geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur of genderidentiteit zijn geen kwaliteiten (al wordt dat tegenwoordig bijna wel als dusdanig afgeschilderd).
Als een volksvertegenwoordiging een perfecte afspiegeling moet zijn van elke subgroep binnen de bevolking kan het moeilijk meer om kwaliteit draaien. En helaas begint dit bijna een nieuwe religie te worden. Kwaliteit doet er niet meer toe, maar specifieke identiteitsaspecten wél. Eigenlijk heeft dit ook een discriminerende tendens, want je stelt indirect dat als er bijvoorbeeld één Nederlandse-Surinamer in de kamer zit, álle Nederlandse-Surinamers juichend voor de buis moeten zitten, immers geeft dat identiteitsaspect een universele beleving. Één kan allen vertegenwoordigen, zo werkt het echter totaal niet.
Moeten de ongeschoolden ook vertegenwoordigd zijn in het parlement? Of zij die geen Nederlands spreken?quote:Op woensdag 23 september 2020 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We kunnen het alleen maar hopen
PVV/SP en DENK. Die zijn al vertegenwoordigd dus.quote:Op woensdag 23 september 2020 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten de ongeschoolden ook vertegenwoordigd zijn in het parlement? Of zij die geen Nederlands spreken?
1. Die heb ik inmiddels al drie keer gekregen. Mijn geheim: werken (2000) en dankzij het ontslagakkoord nog een transitievergoeding, terwijl ik gewoon door ben gaan zoeken naar een andere baan (1000)quote:Op woensdag 23 september 2020 00:42 schreef cabe0002 het volgende:
Steun jij in maart een van de zittende kabinetspartijen? Zo ja: wat hebben ze in jouw ogen goed gedaan? Zo nee: waarom niet?
TS trapt af: nee, omdat:
-Ik wacht nog op mijn beloofde 1000 euro.
-De economie is naar de knoppen geholpen.
-Er gaat 1000 miljard naar de klimaatgekte.
-Er is een nieuwe imigratie-record gevestigd onder dit kabinet.
-Irrationele en ongeloofwaardige coronabeleid
-(Voorgestelde) afschaffing dividendbelasting wat in geen enkele partijprogramma stond
-Afschaffing raadgevend referendum
-x miljard subsidie naar de EU, wat we nooit meer gaan terugzien
-Oh ja: Ik moet mijn bek dichthouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |