Dat tweede is toch de basis voor het eerste? En het eerste loopt toch vast wanneer met op het tweede niet antwoordt/niet eerlijk is daarover?quote:Op donderdag 17 september 2020 10:03 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat je stiekem niet moet willen om meer (heel veel strengere) maatregelen te nemen, want dan kom je steeds in een golf op en neer, waar je niet meer uitkomt, waar niemand weet wat ze kunnen verwachten, en allerlei sectoren komen in de regen en drup, met allerlei gevolgen van dien.
Hooguit met sectoren/belanghebbende/verenigingen in overleg gaan waar momenteel nu de problemen zitten.
Als ik de baas zou zijn van het journaal had ik de groep die nu besmet is geraakt niet zo zeer een volledige BCO gedaan, want kennelijk komen de besmette mensen toch wel bij de teststraat, dus dat is verloren tijd, maar wel een kruisverhoor afgenomen over hun gangen de afgelopen 2 weken, dat had dan een beter beeld gegeven waar de besmettingen vermoedelijk dan wel opgedaan worden.
Dit idd. Al zijn ze eindelijk terug gekomen op de mondkapjes kwestie.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Rivm is te stellig als het op kinderen, mondkapjes,ventilatie en aerosolen aan komt.
Oogkleppen op en totaal niet flexibel tov hun eerdere stellingen uit februari.
Lijkt me gezien de huidige tendens geen goed idee. Dan loopt het OV weer helemaal vol.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
Op voorwaarde dat er goede stappen worden genomen om het personeel te beschermen, dan zouden we er goed aan doen om zo snel mogelijk ook het tertiaire onderwijs weer te heropenen.
Oh?quote:Op donderdag 17 september 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Steeds meer blijkt dat jongeren vanaf 12 jaar net zo besmettelijk zijn als volwassenen.
Heb het over kroegen.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Zie je in een restaurant veel mensen hossen op de vloer de laatste tijd?
Dus nee, je loopt niet meer risico, met de activiteiten die plaatsvinden wellicht wel. Zo word je ook niet dik wanneer je na 20u eet maar als je gewoon 3000 kcal naar binnenwerkt wel.
Alles wat je voorstelt, op goede ventilatie na, gaat ten koste van de kwaliteit van het onderwijs. Afstandsregels tussen leerlingen onderling zijn sowieso nutteloos, maar dat had je zelf denk ik ook wel bedacht.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 17 september 2020 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ze beoordelen de kans op besmetting als heel klein en het risico weegt niet op tegen de schade van het sluiten van de scholen.
[/quote
Met dat inschatten van het risico zitten ze er dus naast. Steeds meer blijkt dat jongeren vanaf 12 jaar net zo besmettelijk zijn als volwassenen.
Er zit nog een wereld van verschil tussen de scholen zonder maatregelen door laten gaan en de boel sluiten. Je kunt maatregelen nemen als de hele dag een vast leslokaal, gespreide begintijden van de lessen, gespreide pauzes, 1.5 meter ook tussen leerlingen op school verplichten en zorgen voor goede ventilatie.
Dan heb je als maatschappij de keuze om andere plekken waar veel groepen samenkomen en het virus te verspreiden te verbieden over beperken, zodat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd kan worden zonder dat de verspreiding uit de hand loopt.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles wat je voorstelt, op goede ventilatie na, gaat ten koste van de kwaliteit van het onderwijs. Afstandsregels tussen leerlingen onderling zijn sowieso nutteloos, maar dat had je zelf denk ik ook wel bedacht.
Er is geen harde leeftijdsgrens voor wanneer je wel of niet besmettelijker bent, dat is een oplopende lijn. Wat we in elk geval wel zeker weten is dat er bij jongeren in het algemeen, en bij kinderen in het bijzonder, nauwelijks klachten ontstaan. Maatregelen die bedoeld zijn om de verspreiding van het virus te vertragen (maar dat nauwelijks doen) zorgen vooral voor het ontregelen van de normale ontwikkeling van een kind. Daarmee berokkenen we, in mijn optiek, een stuk meer schade dan de schade die het virus zelf voor die groep oplevert.
Als ik dat grafiekje van positieve test van het begin vergelijk met nu en dan met de grafiekjes eronder en de stelling dat het virus niet milder geworden is..... kan dan iemand uitrekenen hoe dat bovenste grafiekje er waarschijnlijk aan het begin uit had gezien?quote:
Clubs idem die zgn gesloten zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb het over kroegen.
Als je die eerder dicht gooit gaan mensen gewoon eerder beginnen met zuipen. In Engeland zijn de pubs dicht ergens tussen 23-02AM in plaats van 03:00 of 04:00 qua gedrag maakt het niet uit ze zijn alleen wat eerder lazarus .
Er zijn nogal wat vakken die je niet zo maar in ieder willekeurig theorielokaal kan geven, denk aan scheikunde of kunstvakken of alle praktijkvakken in het vmbo. Daarnaast is het in de bovenbouw ook niet haalbaar omdat je daar zit met keuzevakken.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan heb je als maatschappij de keuze om andere plekken waar veel groepen samenkomen en het virus te verspreiden te verbieden over beperken, zodat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd kan worden zonder dat de verspreiding uit de hand loopt.
Hoe gaan vaste leslokalen en verspreiding van pauzes en beginnen ten koste van de kwaliteit van het onderwijs trouwens?
Ik hoop qua regels voor samenkomsten tijdelijk terug naar 1 juni, dus 30 personen maximaal binnen, + voldoende afstand + reserveringsplicht. Waarbij er geen onderscheid is of het object een schoenenwinkel is of een bruin café of de lokale bibliotheek. Die regels gaan dan hopelijk gelden voor de hele Randstad + Groningen.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Clubs idem die zgn gesloten zijn.
Wat is jouw voorstel dan?
Alle horeca dicht?
NSB'er vind ik geen gepaste term. Het virus is geen Nazi. Eigenlijk is het verzetswerk en patriotisme.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:22 schreef Randier het volgende:
Ben echt helemaal klaar met die coronamaatregelen en het gebrek aan handhaving. Hier volgt een persoonlijk relaas, geloof me of niet, I don't care.
Ik werk bij een bedrijf waar ze geen enkele maatregelen nemen. Corona lijkt wel Voldemort: niemand noemt het bij de naam.
Gisterenavond een trip naar Berlijn door de plee kunnen trekken. Ik heb bijbanen in de muziek: allemaal naar de tering. Vervolgens arriveer ik op kantoor waar zes man hutjemutje op elkaar staat. En ik zou willen zeggen dat dat een exclusief probleem op mijn werk is, maar dit gebeurt op zoveel meer plaatsen natuurlijk.
Ik ben geen jaloers ingesteld persoon, maar begin me langzaam behoorlijk geneigd te voelen meldingen te doen en te verworden tot een soort NSB'er. Klopt gewoon niet dit.
1 juni waren sportscholen nog gesloten bijv en daar zijn tot op heden geen clusters ontstaan.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoop qua regels voor samenkomsten tijdelijk terug naar 1 juni, dus 30 personen maximaal binnen, + voldoende afstand. Waarbij er geen onderscheid is of het object een schoenenwinkel is of een bruin café of de lokale bibliotheek. Die regels gaan dan hopelijk gelden voor de hele Randstad + Groningen.
https://www.rijksoverheid(...)i-in-eenvoudige-taal
Lijkt me voor iedereen direct duidelijk waar ze aan toe zijn en je hoeft niet te gaan lopen kloten met maatwerk want dat werkt gewoon niet qua handhaving.
Dus het zit hem meer in dat het onmogelijk is vanwege beperkingen dan dat het een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Dat kan ik me wel voorstellen ja.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat vakken die je niet zo maar in ieder willekeurig theorielokaal kan geven, denk aan scheikunde of kunstvakken of alle praktijkvakken in het vmbo. Daarnaast is het in de bovenbouw ook niet haalbaar omdat je daar zit met keuzevakken.
Het werken met verspringende lestijden levert een groot roosterprobleem op: doordat lestijden niet meer gelijk lopen wordt het eigenlijk onmogelijk om iedere les door de juiste vakdocent te laten geven. En het beperken van interactie tijdens de pauzes gaat weer ten koste van de sociale interactie.
Kijk, als dit nu voor twee weken of voor mijn part twee maanden was dan was het allemaal niet zo'n probleem, maar het is een open einde-regeling. In feite ontzeggen we op dit moment alle mbo-leerlingen en hbo- en universitaire studenten fatsoenlijk onderwijs tot (dit weet niemand). Dat kun je niet volhouden, en levert op termijn grote schade op. Daarmee wil ik de mogelijke schade van het virus niet ontkennen of bagatelliseren, maar we zullen daar een balans in moeten zoeken die op termijn houdbaar is. De huidige balans is dat volgens mij absoluut niet - wat ook blijkt uit de 'andere keuzes' die mensen zo langzamerhand beginnen te maken.
Sportschool idd niet gezien. Maar sportverenigingen hebben tientallen clusters te pakken.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:34 schreef Noek het volgende:
[..]
1 juni waren sportscholen nog gesloten bijv en daar zijn tot op heden geen clusters ontstaan.
Die dan ook dicht? Er zal wel enig maatwerk moeten komen want anders draai je nodeloos mensen de nek om in Groningen of de Randstad.
Nu snap ik wel dat jij daar geen boterham minder om vreet maar hey solidariteit hè, dat vinden ze hier prachtig.
Overheid laat zeker steken vallen daar ja.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus het zit hem meer in dat het onmogelijk is vanwege beperkingen dan dat het een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Dat kan ik me wel voorstellen ja.
Denk dat de conclusie is dat door het faalbeleid van de overheid het onderwijs weer in de knel dreigt te raken. Als zij een goed indammingsbeleid hadden, met effectief testen en goed bron en contactonderzoek, en de handhaving van de maatregelen op orde was, dan zaten we nu niet in een situatie waarin het virus weer uit de hand dreigt te lopen...
Dat is dus maatwerkquote:Op donderdag 17 september 2020 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Sportschool idd niet gezien. Maar sportverenigingen hebben zo'n 80 clusters te pakken.
Ik woon in Engeland, en ik heb niet het idee dat mondkapjes hier nu als zo'n probleem gezien worden. Zo ervaar ik het ook niet. Ga je een winkel, kantoor of openbaar gebouw binnen, dan zet je een mondkapje op.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Al zijn ze eindelijk terug gekomen op de mondkapjes kwestie.
Heeft wel een half jaar geduurd nadat de rest van de wereld het al onderkend heeft.
Overigens wel enigzins blij dat het hier niet zo strict is maakt de samenleving wel een stuk leuker.
En besmettingen in de zorg zijn niet raar gezien de maatregelen.
Nee, het is de combinatie van beiden. Onderwijs draait om interactie en het functioneert alleen als leerlingen met een veilig en gerust gevoel naar school kunnen. Als de hele lesdag draait om allerlei coronaregels en om onmogelijkheden om normaal met elkaar om te gaan, dan leren ze nauwelijks iets. En de digitale lessen die worden gegeven aan leerlingen die, individueel of klassikaal, thuiszitten leveren helemaal weinig op. Dat heeft weinig met onderwijs te maken.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:
Dus het zit hem meer in dat het onmogelijk is vanwege beperkingen dan dat het een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Dat kan ik me wel voorstellen ja.
Ja. Dat klopt.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:42 schreef Noek het volgende:
Sportverenigingen gaat volgens mij veelal om kantines, kleedkamers ed
Ik zeg terug naar een maximum aantal personen per object dus niet dat de sportscholen ook weer dicht moeten.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:34 schreef Noek het volgende:
[..]
1 juni waren sportscholen nog gesloten bijv en daar zijn tot op heden geen clusters ontstaan.
Die dan ook dicht? Er zal wel enig maatwerk moeten komen want anders draai je nodeloos mensen de nek om in Groningen of de Randstad.
Nu snap ik wel dat jij daar geen boterham minder om vreet maar hey solidariteit hè, dat vinden ze hier prachtig.
Aan alle mogelijke maatregelen zitten haken en ogen. Je zult wel wat moeten doen om de zorg te ontlasten. Dat is vanaf maart prioriteit nummer 1.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat klopt.
Die dichtdoen is voor veel verenigingen de nekslag.
Sinds 1 september zie ik zes clusters bij (sport)verenigingen waarvan de helft een studentenvereniging en geen sportvereniging is, dus helemaal fair is dit niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Sportschool idd niet gezien. Maar sportverenigingen hebben tientallen clusters te pakken.
Ook daar de kantine maar dicht.quote:ARNHEM - Vitesse is getroffen door een uitbarsting van corona-besmettingen. Acht leden van de technische staf hebben het virus opgelopen en zitten in quarantaine. Ook trainer Thomas Letsch is uitgeschakeld. Hoofd opleidingen Edward Sturing neemt voorlopig de trainingen waar. Het duel met Sparta van zaterdag gaat gewoon door.
De wedstrijd van Vitesse komt niet in gevaar. Binnen de spelersgroep is iedereen getest. Daarbij is niemand besmet geraakt.
quote:Op donderdag 17 september 2020 10:04 schreef Gretzl het volgende:
Senegal is blijkens dit artikel van USA Today een uitstekend voorbeeld van een minder welvarend/ontwikkeld land dat er goed in slaagt om het coronavirus in te dammen en nieuwe verspreiding blijvend laag te houden. Key factors: razendsnel testen, temperatuurchecks in alle winkels, effectieve quarantaine-centra en een ‘cutting effe’ ventilator voor COVID-patiënten.
Waarom zou dit in Nederland niet kunnen?
https://www.usatoday.com/(...)pandemic/5659696002/
Opmerkelijk hè, dat in een land, waar men dagelijks geconfronteerd wordt met de werkelijkheid in plaats van met ingestraald aspergewater wat op Facebook hep gestaan, mensen geen boodschap hebben aan discussies over mondkapjes, complotten en een verdraaid idee van persoonlijke vrijheid maar de wetenschap haar werk laten doen.quote:Senegal received strong marks for "a high degree of preparedness and a reliance on facts and science,"
Ja, één studie van twee maanden geleden.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)hildren-schools.html
quote:Op donderdag 17 september 2020 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Opmerkelijk hè, dat in een land, waar men dagelijks geconfronteerd wordt met de werkelijkheid in plaats van met ingestraald aspergewater wat op Facebook hep gestaan,
Enig idee hoeveel sportverenigingen er zijn? En dan nog kijken naar het aantal sporters in Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Sportschool idd niet gezien. Maar sportverenigingen hebben tientallen clusters te pakken.
Tja dat blijft gissen aangaande die 17 besmettingen in het Haaglanden ziekenhuis.quote:Op donderdag 17 september 2020 07:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of deze mensen ook allemaal (milde) klachten haddden of dat er ook asymptomatische besmettingen tussen zitten.
Ik was nog aan het zoeken.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, één studie van twee maanden geleden.
En @:Jaeger85 (die wijselijk zijn mond houdt, omdat het waarschijnlijk een weinig gefundeerde uitspraak was) claimt dat er "steeds meer" bewijs is, dus dat lijkt me meer dan één studie uit Zuid-Korea.
quote:Een groot Duits laboratorium dat extra coronatestcapaciteit aanbood, werd door het Ministerie van VWS geweerd met de eis dat er een Nederlandstalige arts beschikbaar moest zijn. Dat blijkt uit documenten in handen van Follow the Money. Hiermee hielp VWS — in weerwil van het beleid van minister Hugo de Jonge — met het afschermen van de markt. ‘Dit is in strijd met Europees recht.’
https://www.ftm.nl/artikelen/vws-taaleis-duits-lab-testcapaciteitquote:Op 27 april stuurt de directeur-generaal van VWS een email terug, waarin ze de taaleis verdedigt. ‘Daarnaast is het ook belangrijk dat heldere communicatie met de patiënt gewaarborgd is. Derhalve de voorwaarde voor beheersing van de Nederlandse taal.’
Met andere woorden: VWS kiest ervoor om extra testcapaciteit de facto van de markt te weren, omdat eventuele communicatie in het Engels niet zou volstaan. Het zal nog tot eind augustus duren voordat VWS — nadat er landelijk opnieuw een groot tekort aan testcapaciteit aan het licht komt — een overeenkomst sluit met het Duitse lab.
Cuppen snapt er niets van: 'Medisch microbioloog is een onder het EU verdrag erkende beroepsgroep. Men werkt internationaal samen, de voertaal is Engels. Deze eis is bedoeld om de Nederlandse arts-microbiologen te beschermen tegen concurrentie.'
https://www.nu.nl/politie(...)g-beschouwingen.htmlquote:Dan het coronavirus. De cijfers verslechteren in rap tempo: meer besmettingen en meer ziekenhuisopnames. België en Duitsland heeft de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland op code rood gezet. "We moeten een tweede golf voorkomen", zegt Rutte.
Daarom worden er nieuwe maatregelen genomen, die vrijdag door het kabinet zullen worden toegelicht. Aanvankelijk stond er voor dinsdag een persconferentie gepland. Dat zullen regionale maatregelen zijn. "Het is tijd om het tij te keren", zegt de premier. Er lopen op dit moment gesprekken met de verschillende veiligheidsregio's.
Ik sluit (ook) zeker niet uit dat de weg van het virus prima kan komen via indirecte/lange afstandsbesmetting die je simpelweg inademt. Dit nog los van nabijzijnde aerosolen wat voor mijzelf weer net een wat ander verhaal is omdat dit dan "(ver)wijtbaar" kan zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 02:51 schreef Za het volgende:
....
Wellicht is het een illusie dat je met maatregelen iets vluchtigs als een virus "eronder kunt krijgen", dat een opleving per se te wijten valt aan misdragingen van "het volk" wanneer de medewerkers hartbewaking er zelfs niet toe in staat zijn.
....
Dat kan wel, alleen moet je dan ff geduld hebben en in de tussentijd dus gewoon ziek melden op je werk en thuis blijven.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:41 schreef Drekkoning het volgende:
Sowieso ridicuul dat mensen met klachten zich niet meer kunnen laten testen.
Nou nou, wat een schandaal. Begrijp de keuze wel. En de keuze om het later terug te draaien ook.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:13 schreef Gretzl het volgende:
Dit kan niet waar zijn![]()
![]()
![]()
Hoeveel schandalen zullen er nog volgen?
VWS hielp met taaleis Duits lab van de testmarkt te weren
[..]
[..]
https://www.ftm.nl/artikelen/vws-taaleis-duits-lab-testcapaciteit
Hoge virale lading =/= besmettelijkheid. Er staat wederom 'kunnen verspreiden', dat was aan het begin ook al bekend.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik was nog aan het zoeken.
https://www.eurekalert.org/pub_releases/2020-08/mgh-rsc081720.php
Eén voorbeeld van één school waar een uitbraak was. Hoe zit het met al die miljoenen andere scholen op de wereld?quote:
Zie punt 1. Eens in de zoveel tijd komt er een nieuwsbericht hieromtrent naar buiten:quote:
Juni: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200628_05003653quote:Volgens een ander onderzoek lopen kinderen minder vaak het coronavirus op dan anderen. Ook zou bij kinderen een infectie minder ernstig verlopen. Gevallen waarin ze ernstig ziek worden, blijven zeldzaam. Verder lijken er geen gevallen bekend te zijn waar een kind een volwassene besmet, aldus een analyse van wereldwijde virusstudies die is opgesteld door het kindergeneeskundig blog Don't Forget the Bubbles. Veel geïnfecteerde kinderen vertonen mogelijk helemaal geen ziekteverschijnselen.
Juni: https://www.ad.nl/binnenl(...)usdeeltjes~a094a5d4/quote:Schoolkinderen dragen Covid-19 weinig of niet over op leeftijdsgenoten of op leerkrachten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het wereldbefaamde Instituut Pasteur in Parijs.
Wetenschappers van het Instituut Pasteur bestudeerden 1.340 mensen in Crepy-en-Valois, een stad ten noordoosten van Parijs. Daar brak in februari en maart een grote epidemie uit. In totaal 1.340 inwoners, onder wie 510 leerlingen van zes basisscholen, werden uitvoerig gescreend nadat ze zelf positief hadden getest of in contact waren gekomen met mensen die Covid-19 hadden opgelopen.
Augustus: https://nos.nl/artikel/23(...)bij-zich-hebben.htmlquote:Op basis van de resultaten stelt het RIVM dat kinderen geen belangrijke rol spelen in de verspreiding van het virus. Het instituut zegt dat al langer. Nu heeft het de resultaten van het onderzoek waarmee die bewering onderbouwd wordt gepubliceerd in het Nederlandse Tijdschrift voor Geneeskunde. De conclusie: kinderen hebben mildere klachten dan ouderen en zijn in de lijn van besmettingen zelden de bron.
quote:De Nederlandse kinderarts en epidemioloog Patricia Bruijning van het UMC Utrecht is niet erg onder de indruk. "Ik ken de studie maar die vind ik weinig relevant voor de heropening van scholen." Bruijning vindt de onderzoeksgroep - kinderen die naar het ziekenhuis komen met een verdenking op covid-19 - "een erg geselecteerde groep en waarschijnlijk weinig representatief voor de gemiddelde tiener". Immers, "hoe zieker je bent, hoe groter de hoeveelheid virusdeeltjes die je hebt". Volgens Bruijning "voegt de studie heel weinig toe aan wat al wisten".
Was onvermijdelijk. Toerisme is bijna 6% van het GDP en 7,5% van alle banen.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
isolatie van je land heeft toch ook wel een keerzijde
[ twitter ]
Hoe sneller je kan testen hoe sneller je BCO op gang is en hoe sneller je uitbraken kan indammen. Klaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen moet je dan ff geduld hebben en in de tussentijd dus gewoon ziek melden op je werk en thuis blijven.
Je kan niet verwachten dat je zomaar binnen 24 uur elke dag weer 200.000 mensen kan testen.
Wat is er mis met gezond verstand en gewoon even die 48 uur of voor mijn part 72 uur afwachten tot je aan de beurt bent? Bij klachten moet je sowieso thuis blijven. Dus wat maakt het uit dat je vanwege drukte iets langer moet wachten?
Of die uitslag nou positief of negatief is, dat maakt toch geen zak uit; je hebt verschijnselen en je blijft thuis. Klaar.
ik ben ook niet verrast maar zo zie je maar hoe moeilijk het is, weinig zieken maar economie naar de klote en geen garantie dat die zieken niet alsnog gaan komenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Was onvermijdelijk. Toerisme is bijna 6% van het GDP en 7,5% van alle banen.
Het virus is nergens weg of verzwakt...quote:Op donderdag 17 september 2020 11:24 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Israel gaat niet lekker..hoge ziekenhuis cijfers. Het virus is niet weg of duidelijk verzwakt daar.
Voor heel dat BCO hebben we de capaciteit niet. Klinkt leuk, maar in de praktijk niet haalbaar. Niet met deze cijfers in elk geval.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe sneller je kan testen hoe sneller je BCO op gang is en hoe sneller je uitbraken kan indammen. Klaar.
12% was net zoveel als in de EU.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben ook niet verrast maar zo zie je maar hoe moeilijk het is, weinig zieken maar economie naar de klote en geen garantie dat die zieken niet alsnog gaan komen
Daarom die lockdown duh!quote:Op donderdag 17 september 2020 11:24 schreef Momo het volgende:
Israel gaat niet lekker..hoge ziekenhuis cijfers. Het virus is niet weg of duidelijk verzwakt daar.
en dan is het goed?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
12% was net zoveel als in de EU.
Dat is dus het hele probleem. Te weinig testcapaciteit, te weinig BCO capaciteit.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor heel dat BCO hebben we de capaciteit niet. Klinkt leuk, maar in de praktijk niet haalbaar. Niet met deze cijfers in elk geval.
Er is maandenlang amper gevlogen, die recessie was er sowieso wel gekomen. Wel respect hoe ze het daar hebben aangepakt want die strenge maatregelen hebben uiteindelijk geresulteerd in vrijheid om te gaan en staan waar je wil en zorgeloosheid in plaats van het permanente wantrouwen jegens elkander waar wij al meer dan een half jaar aan worden blootgesteld.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben ook niet verrast maar zo zie je maar hoe moeilijk het is, weinig zieken maar economie naar de klote en geen garantie dat die zieken niet alsnog gaan komen
Oud-hoofdinspecteur IGJ probeert via oud werkgever voor zijn 'onafhankelijke' club informatie te achterhalen. Een organisatie die onder het ministerie van De Jonge valt. Rare gang van zaken.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:33 schreef Gretzl het volgende:
IGJ deed een poging om de organisatie achter BCO en het testen in kaart te brengen.
Harde conclusies wel over wat er organisatorisch allemaal misgaat
[ twitter ]
Artikel wel gelezen? Volk staat nog achter haar. Recordweinig doden en in volgende kwartaal wordt alweer een stijging van 10% verwacht.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk Noord-Holland ook en allebei nooit meer openquote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
Zuid-Holland gaat vanaf morgen op slot.
ik blijf het te vroeg vinden om oordelen te vellen over welke landen/gebieden het goed of slecht hebben gedaan, dat kan pas pak m beet een jaar nadat we van die shit af zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is maandenlang amper gevlogen, die recessie was er sowieso wel gekomen. Wel respect hoe ze het daar hebben aangepakt want die strenge maatregelen hebben uiteindelijk geresulteerd in vrijheid om te gaan en staan waar je wil en zorgeloosheid in plaats van het permanente wantrouwen jegens elkander waar wij al meer dan een half jaar aan worden blootgesteld.
Nee, maar om aan te geven dat ook zonder zeer stringente lockdown je je economie 'om zeep kunt helpen'.quote:
sowquote:Op donderdag 17 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Hopelijk Noord-Holland ook en allebei nooit meer open
Klopt ja maar je blindstaren op economische gevolgen is ook wat kort door de bocht.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik blijf het te vroeg vinden om oordelen te vellen over welke landen/gebieden het goed of slecht hebben gedaan, dat kan pas pak m beet een jaar nadat we van die shit af zijn.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:32 schreef Rlz12 het volgende:
Focussen op het handjevol scholen, restaurants of sportverenigingen waar het misgaat, terwijl op duizenden plekken het goed gaat, is hetzelfde als een vliegtuig dat neerstort, terwijl in meer dan 99% van de gevallen het goed gaat.
Maar het is allang duidelijk dat men maar wat doet om het doen, zodat iedereen maar blijft geloven dat het een enorm verschil maakt.
Blijft dus in feite neerkomen op dit gegeven. Landen die een serieus beleid hebben van indammen komen niet snel in de probleem met test-/BCO-capaciteit, omdat het aantal mensen dat zich wil laten testen logischerwijs lager ligt als je minder verspreiding hebt. Elk BCO kan effectiever/nauwkeuriger worden uitgevoerd, zodat deze onderzoeken per saldo ook weer bijdragen aan het verder indammen naar echt lage aantallen.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem. Te weinig testcapaciteit, te weinig BCO capaciteit.
De app kan daar een hoop werk uit handen nemen maar dan nog is het van groot belang dat er snel getest kan worden zodat andere personen vlot een notificatie kunnen krijgen.
Dat zou echt goed zijn voor de economiequote:Op donderdag 17 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
Bron?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
daarom zeg ik toch ook hoe moeilijk het is om het goed te doenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja maar je blindstaren op economische gevolgen is ook wat kort door de bocht.
Gewoon de mijnen in Limburg weer openen en dan vangen we die klap met gemak op.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou echt goed zijn voor de economie
Ook de schölen?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
Kun je niet voor de verandering een keer zelf met wat informatie komen i.p.v. iedere keer te linken naar een twitterdraadje?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:33 schreef Gretzl het volgende:
IGJ deed een poging om de organisatie achter BCO en het testen in kaart te brengen.
Harde conclusies wel over wat er organisatorisch allemaal misgaat
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Als je links naar Twitter of YT posts is het wel de bedoeling zelf ook wat toe te voegen, alleen links dumpen is niet echt iets waar het forum veel aan heeft, we willen graag van jou horen.[/modbreak]
O ja, natuurlijk!quote:Op donderdag 17 september 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Gewoon de mijnen in Limburg weer openen en dan vangen we die klap met gemak op.
Ja hallo, ik woon daar, dank u.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
De prognose is dat na september de daling van 12% slechts nog een daling van 3.2% geworden is ten opzichte van precrisis. Dat is zéér netjes.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom zeg ik toch ook hoe moeilijk het is om het goed te doen
De Horeca in westerse landen valt voor mij in de categorie van "brood en spelen".quote:Op donderdag 17 september 2020 09:26 schreef Confetti het volgende:
Snap niet waarom de horeca zo met fluwelen handschoenen wordt behandeld, terwijl overal ter wereld daar de meeste besmettingen vandaan komen. De toegevoegde economische waarde van deze sector, met lage lonen en zwarte geldstromen, is verwaarloosbaar. Als zij een lockdown gaan veroorzaken zou dat echt onvergeeflijk zijn.
Succes daarmee. Zo'n beetje alles wat belangrijk is zit in Noord- of Zuid-Holland.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Gecondoleerd en RIP aan de nabestaandenquote:
als ze dat voor elkaar krijgen is het knapquote:Op donderdag 17 september 2020 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
De prognose is dat na september de daling van 12% slechts nog een daling van 3.2% geworden is ten opzichte van precrisis. Dat is zéér netjes.
Hoe gaat het tegenwoordig in dat land waar jij zat?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:44 schreef Dven het volgende:
Gewoon geen gezeik en heel Nederland op oranje. GODVERDOMME CONCEQUENT BLIJVEN IN JE KUTBELEID
In alle landen waar het virus wel los gaat is de economische schade echt niet minder.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Oh dank voor de tip, dan kan ik vanavond nog 'n terrasje pakkenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
Kan de regering met Haags beleid ook thuisblijven.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
maar als dat vaccin nog op zich laat wachten dan moet je dus in deze isolatie situatie blijvenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In alle landen waar het virus wel los gaat is de economische schade echt niet minder.
Kut, de Nederlandse wielerbond heeft zojuist bekend gemaakt wegens de levensgevaarlijke en maatschappij-ontwrichtende omstandigenden niet af te reizen naar de provincie Plovdiv. Veel te hoge besmettingsaantallen. Stuk of 175, misschien zelfs bijna 200. Niet vandaag of gisteren ofzo hoor. De gehele maand september is dat.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe gaat het tegenwoordig in dat land waar jij zat?
Dus eigenlijk gaat het best goed daar begrijp ik?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Kut, de Nederlandse wielerbond heeft zojuist bekend gemaakt wegens de levensgevaarlijke en maatschappij-ontvrichtende omstandigenden niet af te reizen naar de provincie Plovdiv. Veel te hoge besmettingsaantallen. Stuk of 175, misschien zelfs bijna 200. Niet vandaag of gisteren ofzo hoor. De gehele maand september is dat.
Zeker verwacht eerlijk gezegd ook geen winnaars of grote verliezers. Pandemie is globaal dus zal de wereldeconomie als geheel treffen.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom zeg ik toch ook hoe moeilijk het is om het goed te doen
Wat meer geluk denk ik.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gaat het best goed daar begrijp ik?
Wat doen ze daar anders dan hier in Nederland?
geen idee hoe het in China gaat want die weten het toch wel aardig te verbergenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker verwacht eerlijk gezegd ook geen winnaars of grote verliezers. Pandemie is globaal dus zal de wereldeconomie als geheel treffen.
Zelfs als je je eigen shit extreem goed op orde hebt raak je gedupeerd als elders demand daalt.
Desondanks deze dagen meer sterfgevallen per dag dan in Nederland.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Kut, de Nederlandse wielerbond heeft zojuist bekend gemaakt wegens de levensgevaarlijke en maatschappij-ontwrichtende omstandigenden niet af te reizen naar de provincie Plovdiv. Veel te hoge besmettingsaantallen. Stuk of 175, misschien zelfs bijna 200. Niet vandaag of gisteren ofzo hoor. De gehele maand september is dat.
Dat lijkt mij de grootste kolder die er is.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:50 schreef DustPuppy het volgende:
Dat is leuk, maar vervolgens zegt de huisarts: "Je mag niet langskomen zonder een test".
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:53 schreef vosss het volgende:
Dat lijkt mij de grootste kolder die er is.
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Begrijpelijke vergelijking die mank gaat.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Daarom gaat er ook zo veel aandacht uit naar een vliegtuig dat neerstort en is de luchtvaartindustrie continu bezig om het aantal vliegtuigongelukken naar nul te krijgen.
Ik heb dit al vaker gehoord om me heen dat huisartsen dan niet op je zitten te wachten.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".
Juist ja. Indien waar dan is het hoogste tijd voor een andere huisarts.
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland. En dat zijn de officiële gevallen, aangezien in Bulgarije iedereen getest wordt en mensen sowieso al veel gewilliger zijn om naar het ziekenhuis te gaan is er ook niet zo'n absurde piek in de oversterfte. Die er in het geheel ook amper geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Desondanks deze dagen meer sterfgevallen per dag dan in Nederland.
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.quote:
Vanaf dag 1 vind ik het al veel te vrijblijvend. De verantwoordelijkheid wordt op de burger afgeschoven, zodat Rutte en de Jonge later kunnen zeggen als het finaal uit de klauwen gelopen is: "ja jongens, we hebben jullie gewaarschuwd. We moesten het met zn allen doen en jullie hebben niet geluisterd!" en vervolgens treft hen geen enkele blaam. Want de burgers hebben het zelf verkloot.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
alles wat te vrijblijvend of adviserend is zal totaal geen zoden aan de dijk zetten, waardoor het alleen maar erger zal worden.
Mijn vriendin, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".
Juist ja. Indien waar dan is het hoogste tijd voor een andere huisarts.
Maar waarom leg je het dan bij de ggd neer en niet je huisarts?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik leg het nergens specifiek neer, ik signaleer een probleem.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom leg je het dan bij de ggd neer en niet je huisarts?
Tsja. Dan gaat ze een dag eerder naar België. Het is ook niet zo dat dit soort zaken nog volkomen onverwacht zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Dit gaat in vanaf vrijdag 16:00.
Heel fijn omdat ik mijn vriendin zaterdag naar België ga wegbrengen, en haar nu een verplichte Corona test in de maag gesplitst wordt, zonder dat we weten of we die straks zelf moeten betalen of niet.
Gaan zeuren om een verplichte corona-test.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
.
Heel fijn omdat ik mijn vriendin zaterdag naar België ga wegbrengen, en haar nu een verplichte Corona test in de maag gesplitst wordt, zonder dat we weten of we die straks zelf moeten betalen of niet.
Wat een schande die huisarts. De mijne komt volledig ingepakt op huisbezoek.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef Dven het volgende:
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland.
Of je lost het zelf op....quote:Op donderdag 17 september 2020 12:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik leg het nergens specifiek neer, ik signaleer een probleem.
Maakt me niet wie het oplost, als het maar opgelost wordt.
Hoe? Ik heb de diensten van of de GGD nodig of de huisarts. Beiden zeggen: Ga maar naar de ander.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je lost het zelf op....
112 of ben je zo ziek dat dat niet meer lukt?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe? Ik heb de diensten van of de GGD nodig of de huisarts. Beiden zeggen: Ga maar naar de ander.
En ik ben echt niet de enige die dit heeft meegemaakt.
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
112 of ben je zo ziek dat dat niet meer lukt?
Jawel... Je wordt steeds zieker en volgens jou kan je nergens terecht. Dat is niet zo.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.
Overigens, geen flauw idee waar het aan licht. Anderhalve meter bestaat niet, uitgaansleven gaat hard, nachtclubs zitten afgeladen en al 2,5 maand zijn er in de hoofdstad dagelijks protesten met vele duizenden tot vele tienduizenden mensen op de been.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland. En dat zijn de officiële gevallen, aangezien in Bulgarije iedereen getest wordt en mensen sowieso al veel gewilliger zijn om naar het ziekenhuis te gaan is er ook niet zo'n absurde piek in de oversterfte. Die er in het geheel ook amper geweest.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in de fase zit dat je een huisarts nodig hebt, je daar vaak niet terecht kan, omdat die eerst een test wil die niet beschikbaar is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel... Je wordt steeds zieker en volgens jou kan je nergens terecht. Dat is niet zo.
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja. Dan gaat ze een dag eerder naar België. Het is ook niet zo dat dit soort zaken nog volkomen onverwacht zijn natuurlijk.
Dan ga je naar het ziekenhuis... Opties genoegquote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in de fase zit dat je een huisarts nodig hebt, je daar vaak niet terecht kan, omdat die eerst een test wil die niet beschikbaar is.
Als je eenmaal zo ziek bent dat je 112 moet bellen, maakt die huisarts ook niet meer uit.
quote:Op donderdag 17 september 2020 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan ga je naar het ziekenhuis... Opties genoeg
Heel voorzichtig, maar je zou wel op en neer reizen? En dat jij haar brengt is gewoon eigen keuze, daar kun je moeilijk de overheid de schuld van geven.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.
En dus moet ik op hele korte termijn een (halve) vrije dag gaan regelen, als we vrijdag willen gaan. Dat kost ook geld, en goodwill bij mijn baas.
En waarom eigenlijk allemaal? Nou, kijk, WIJ zijn voorzichtig, gaan bijvoorbeeld alleen naar buiten voor de supermarkt. En dan doen we bijvoorbeeld WEL een mondkapje op, hoewel dat niet verplicht is.
Ik weet het, je wilt de ggd de schuld geven van alles... Maar ten eerste is het een slechte huusarts en ten tweede alleen jij kan dit oplossen.quote:
Bulgarije is ook gewoon extreem corrupt, ik zou de cijfers die worden uitgegeven met een korreltje, zo niet een heel pak zout nemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.
[ afbeelding ]
Dan kun je overigens leuk beweren dat iedereen getest wordt, maar als je zoveel doden hebt met zo weinig besmettingen gaat er echt iets mis, want dan heb je een idioot hoge CFR. Gemiddeld 10 doden per dag in augustus op gemiddeld 200 besmettingen per dag in juli betekent een CFR van 5%.
Heb je daar misschien je antwoord voor het relatief hoge aantal doden.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:07 schreef Dven het volgende:
Overigens, geen flauw idee waar het aan licht. Anderhalve meter bestaat niet, uitgaansleven gaat hard, nachtclubs zitten afgeladen en al 2,5 maand zijn er in de hoofdstad dagelijks protesten met vele duizenden tot vele tienduizenden mensen op de been.
In Nederland wordt overigens (ook relatief) veel meer getest.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Dan kun je overigens leuk beweren dat iedereen getest wordt, maar als je zoveel doden hebt met zo weinig besmettingen gaat er echt iets mis, want dan heb je een idioot hoge CFR. Gemiddeld 10 doden per dag in augustus op gemiddeld 200 besmettingen per dag in juli betekent een CFR van 5%.
Ik ben daar ook tegen. Maar dat werkt wel twee kanten op...quote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
Rutte is tegen tweedeling is de samenleving die maatregelen gaan echt gewoon een algemeen karakter krijgen.
Wat ik absurd vind is dat we er automatisch maar vanuit gaan dat de overheid het moet gaan oplossen. Waarom zou dat überhaupt zo moeten zijn?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanaf dag 1 vind ik het al veel te vrijblijvend. De verantwoordelijkheid wordt op de burger afgeschoven, zodat Rutte en de Jonge later kunnen zeggen als het finaal uit de klauwen gelopen is: "ja jongens, we hebben jullie gewaarschuwd. We moesten het met zn allen doen en jullie hebben niet geluisterd!" en vervolgens treft hen geen enkele blaam. Want de burgers hebben het zelf verkloot.
Absurd eigenlijk wel.
Alsof ze voor iedereen gaan controleren of je langer dan 48 uur in een bepaald gebied bent geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Dit gaat in vanaf vrijdag 16:00.
Sinds wanneer is die hier tegen? Ik heb hier niks van gemerkt de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
Rutte is tegen tweedeling is de samenleving die maatregelen gaan echt gewoon een algemeen karakter krijgen.
Gemiddeld 7.7 op 212 dus je bierviltjesmethodiek zit er nog wel een anderhalve procent van af en ik doel uiteraard van iedereen die in het ziekenhuis komt te liggen waar in Nederland hele meutes aangeraden werden om vooral ongetest thuis dood te gaan. En dan alsnog ligt over de gehele linie het CFR van NL nog steeds schrikbarend veel hoger.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.
[ afbeelding ]
Afschuiven is een eigenschap van de meeste mensen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik absurd vind is dat we er automatisch maar vanuit gaan dat de overheid het moet gaan oplossen. Waarom zou dat überhaupt zo moeten zijn?
Eigen verantwoordelijkheid is weer vrij ver te zoeken. Lekker maar gaan afschuiven.
Eigen verantwoordelijkheid slaat natuurlijk nergens op. Je kan het gedrag van je buren al niet beïnvloeden, laat staan dat van 16.5 miljoen andere individuen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik absurd vind is dat we er automatisch maar vanuit gaan dat de overheid het moet gaan oplossen. Waarom zou dat überhaupt zo moeten zijn?
Eigen verantwoordelijkheid is weer vrij ver te zoeken. Lekker maar gaan afschuiven.
Tsja, die pech heeft de halve wereld natuurlijk, dat de rest het voor hen verziekt. Overigens denk ik niet dat ze direct met controleposten aan de grens sta dus je kan ook gewoon de gok wagen natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.
En dus moet ik op hele korte termijn een (halve) vrije dag gaan regelen, als we vrijdag willen gaan. Dat kost ook geld, en goodwill bij mijn baas.
En waarom eigenlijk allemaal? Nou, kijk, WIJ zijn voorzichtig, gaan bijvoorbeeld alleen naar buiten voor de supermarkt. En dan doen we bijvoorbeeld WEL een mondkapje op, hoewel dat niet verplicht is.
Maar omdat andere mensen om ons heen dat niet doen, en elkaar en de hele tyfusteringzooi de hele dag door lopen te besmetten, zitten we nu weer eens in de shit van een ander.
Je begrijpt dus wel waarom ik sinds begin dit jaar ben gestopt om lager volk te respecteren en nu op ze neerkijk.
Zie, je weet echt niet wat ik wil zeggen en je doet een aantal aannames.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet het, je wilt de ggd de schuld geven van alles... Maar ten eerste is het een slechte huusarts en ten tweede alleen jij kan dit oplossen.
Op zich verbaast dit me niks. Het ís ook heel moeilijk. Hoe ga je hier op een manier mee om die echt helpt, die te handhaven is, die geen te grote schade aanricht aan economoie en sociale cohesie en waar mensen ook de logica van kunnen inzien. Ga er maar aan staan.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Rutte verwijst tijdens APB naar een OMT-advies dat eraan komt. @:trein2000
Ook zegt hij dat het meer is dan alleen studentenhuizen, maar ook o.a. horeca.
En misschien nog wel belangrijker: "we weten nog niet wat we moeten doen".
De eigen verantwoordelijkheid zorgt ervoor dat iedereen maar wat doet. Zo is er bijvoorbeeld het advies om thuis te werken, maar een heleboel mensen hebben daar inmiddels lak aan. Veel mensen hebben helemaal geen zin om iets te veranderen in hun patronen en omdat alles zo vrijblijvend is, worden ze daarin gesterkt. Ik kreeg gisteren nog een berichtje van een kennis die het allemaal niet zo serieus neemt, want "het is toch niet verplicht". En dan werken de maatregelen dus niet. Je kunt een pandemie nou eenmaal niet bestrijden door gewoon te doen wat je altijd deed.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
We zitten inmiddels aardig op het punt wat je van mijlenver aan zag komen: er zit een grens aan hoe ver en hoe lang je menselijk gedrag kan beïnvloeden van bovenaf.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich verbaast dit me niks. Het ís ook heel moeilijk. Hoe ga je hier op een manier mee om die echt helpt, die te handhaven is, die geen te grote schade aanricht aan economoie en sociale cohesie en waar mensen ook de logica van kunnen inzien. Ga er maar aan staan.
Kijk alleen maar hier op het forum: zoveel experts die precies weten wat er moet gebeuren, en die zijn het ook allemaal met elkaar oneens
Je zou bijna naar het buitenland vluchten om een test uit te kunnen laten voeren. Dat is wel.. Belachelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zie, je weet echt niet wat ik wil zeggen en je doet een aantal aannames.
Je redeneert echt vanuit een compleet andere invalshoek dan ik.
Ik geef aan dat het een probleem is dat de GGD zegt: "Ga maar naar de huisarts", terwijl diezelfde huisarts, volgens het protocol van diezelfde GGD eerst om een test moet vragen.
Dan zeg jij vervolgens, dan ga maar naar het ziekenhuis. Maar de hoofdfunctie van de huisarts is nu juist om te fungeren als een poortwachter zo dat niet iedere Jan Doedel voor het minste of geringste naar het ziekenhuis gaat.
Snap je nu het probleem?
MAAR WAT GAAN DE MAATREGELEN ZIJNquote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
Je kan ook gewoon naar een commercieel lab. Kost je 100 euroquote:Op donderdag 17 september 2020 12:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zou bijna naar het buitenland vluchten om een test uit te kunnen laten voeren. Dat is wel.. Belachelijk.
Toch he.. Zijn er amper meer regio's waar er nauwelijks tot niks aan de hand is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:32 schreef Questular het volgende:
Het zou zuur zijn als regio's waar nauwelijks tot niks aan de hand is "beloond" gaan worden met extra maatregelen.
Snap ik. Maar als een huisarts zijn werk niet goed doet dan ga je naar het ziekenhuis. Zo moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zie, je weet echt niet wat ik wil zeggen en je doet een aantal aannames.
Je redeneert echt vanuit een compleet andere invalshoek dan ik.
Ik geef aan dat het een probleem is dat de GGD zegt: "Ga maar naar de huisarts", terwijl diezelfde huisarts, volgens het protocol van diezelfde GGD, eerst om een test moet vragen.
Dan zeg jij vervolgens, dan ga maar naar het ziekenhuis. Maar de hoofdfunctie van de huisarts is nu juist om te fungeren als een poortwachter zo dat niet iedere Jan Doedel voor het minste of geringste naar het ziekenhuis gaat.
Snap je nu het probleem?
quote:Op donderdag 17 september 2020 12:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Gemiddeld 7.7 op 212 dus je bierviltjesmethodiek zit er nog wel een anderhalve procent van af
quote:en ik doel uiteraard van iedereen die in het ziekenhuis komt te liggen waar in Nederland hele meutes aangeraden werden om vooral ongetest thuis dood te gaan.
Niet dus. Maar misschien moet je de definitie van CFR nog even opzoeken.quote:En dan alsnog ligt over de gehele linie het CFR van NL nog steeds schrikbarend veel hoger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is nou bij uitstek geen wellesnietesdiscussie, want de feiten zijn gewoon dat het aantal overlijdens in Bulgarije momenteel een veelvoud zijn van het aantal in Nederland. En al helemaal als je het afzet tegen de bevolking.quote:Maar goed, dit gaat weer zo'n wellesnietesdiscussie worden en daar pas ik naar goed gebruik met alle liefde voor.Je projecteert gewoon je eigen kortzichtigheid (Bulgarije perfect. Nederland kut.) op anderen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:38 schreef Dven het volgende:
Nederland perfect. Rest van wereld kut. Bulgarije Extreem slecht. Prima.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Collega ook, ging over sinterklaas vieren dat we dat misschien moesten opsplitsen ipv die 6 personen regel/advies.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
De eigen verantwoordelijkheid zorgt ervoor dat iedereen maar wat doet. Zo is er bijvoorbeeld het advies om thuis te werken, maar een heleboel mensen hebben daar inmiddels lak aan. Veel mensen hebben helemaal geen zin om iets te veranderen in hun patronen en omdat alles zo vrijblijvend is, worden ze daarin gesterkt. Ik kreeg gisteren nog een berichtje van een kennis die het allemaal niet zo serieus neemt, want "het is toch niet verplicht". En dan werken de maatregelen dus niet. Je kunt een pandemie nou eenmaal niet bestrijden door gewoon te doen wat je altijd deed.
De huisarts volgt het protocol van de GGD. Hoezo doet hij zijn werk dan niet goed?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar als een huisarts zijn werk niet goed doet dan ga je naar het ziekenhuis.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zitten inmiddels aardig op het punt wat je van mijlenver aan zag komen: er zit een grens aan hoe ver en hoe lang je menselijk gedrag kan beïnvloeden van bovenaf.
Het is inderdaad om te janken dat sommige mensen blijkbaar alleen de regels volgen zodat ze niet in de problemen komen met justitie en niet omdat het gewoon een goed idee is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Collega ook, ging over sinterklaas vieren dat we dat misschien moesten opsplitsen ipv die 6 personen regel/advies.
Haar reactie: "Ja maar daar komen ze toch nooit achter?"
![]()
![]()
![]()
![]()
Groot gedeelte heeft gewoon het verantwoordelijkheidsbesef van een aardappel, dankzij hun komen er weer regels .
Dat de beleidsmaatregelen die je kan nemen en ook daadwerkelijk effect sorteren wel enigszins zijn uitgeput.quote:
Dat is afhankelijk wat je daaronder schaalt. Ook in maart/april was er in OV niet veel aan de hand, de ICs kwamen voornamelijk uit brabant. Ook nu is er in OV niet veel aan de hand.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch he.. Zijn er amper meer regio's waar er nauwelijks tot niks aan de hand is.
(SI-Index)
[ afbeelding ]
Zolang de R nog wordt gebaseerd op aantal gemeten besmettingen ipv opnames dan zal dat zeker invloed hebben. Positief of negatief.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Iemand enig idee hoe de foutmarge in de tests (35%?) zich verhoudt tot het R-getal (1.37?)?
Zijn voor NL toch nog wel redelijke prijzen volgens mij?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar een commercieel lab. Kost je 100 euro
En ga nou eens bij je omgeving langs om te turven hoeveel mensen wél verstandig met de regels omgaan. Wanneer heb je nou eens door dat je negatieve gevallen veel beter onthoudt?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Collega ook, ging over sinterklaas vieren dat we dat misschien moesten opsplitsen ipv die 6 personen regel/advies.
Haar reactie: "Ja maar daar komen ze toch nooit achter?"
![]()
![]()
![]()
![]()
Groot gedeelte heeft gewoon het verantwoordelijkheidsbesef van een aardappel, dankzij hun komen er weer regels .
35% foutmarge in de pcr-testen?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Iemand enig idee hoe de foutmarge in de tests (35%?) zich verhoudt tot het R-getal (1.37?)?
Waarom denk je dat het een puntschatting is waarbij een betrouwbaarheidsinterval gegeven wordt?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Zeker. Commerciele labs in NL hebben ruimte zat. Daar kan je zo terecht.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn voor NL toch nog wel redelijke prijzen volgens mij?
Dat valt ook wel mee. Er zijn tal van maatregelen die je (weer) kunt nemen. Vraag is of ze dat willen/durven.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat de beleidsmaatregelen die je kan nemen en ook daadwerkelijk effect sorteren wel enigszins zijn uitgeput.
Ja hoor, de overheid koopt ze momenteel in voor rond de 50, dus de zelfstandige labs van GGD harken lekker binnen. Maar als er straks concurrentie op de markt komt uit duitsland zou die prijs wel eens lager kunnen gaan worden.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn voor NL toch nog wel redelijke prijzen volgens mij?
Wat is plan b?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:49 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat het heel simpel is waarom we oplopende cijfers hebben, maatregelen hebben altijd een beperkte houdbaarheidsduur. Mensen willen zich best voor een bepaalde periode houden aan maatregelen, maar op een gegeven moment (inmiddels 6 maanden) is de koek wel op, dan slijten maatregelen er langzaam weer uit.
Dit is niet iets wat in een paar dagen gebeurd, maar dat is al weken langzaam aan de hand.
Ik zeg het al een paar weken, maar het wordt onderhand ook eens tijd naar plan b,c en d te gaan kijken, in plaats van alleen beperkende maatregelen.
Uiteraard gaan ze dat!quote:Op donderdag 17 september 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik heb een voorgevoel dat de cijfers vandaag tot optimisme gaan leiden.
in Groningen is de incidentie momenteel juist vrij hoog.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk wat je daaronder schaalt. Ook in maart/april was er in OV niet veel aan de hand, de ICs kwamen voornamelijk uit brabant. Ook nu is er in OV niet veel aan de hand.
Over friesland en groningen heb ik het maar niet
Marktwerking in de zorg, waar kennen we dat ook alweer van?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoor, de overheid koopt ze momenteel in voor rond de 50, dus de zelfstandige labs van GGD harken lekker binnen. Maar als er straks concurrentie op de markt komt uit duitsland zou die prijs wel eens lager kunnen gaan worden.
Dat het vooral lager volk is die zich niet aan de Corona regels houdt, en dus deze shit veroorzaakt voor de rest van de bevolking. Was ik daar onduidelijk over?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat dat met 'lager volk' () te maken heeft is mij een raadsel.
Wat heeft je lengte er nu weer mee te maken...quote:Op donderdag 17 september 2020 12:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat het vooral lager volk is die zich niet aan de Corona regels houdt, en dus deze shit veroorzaakt voor de rest van de bevolking. Was ik daar onduidelijk over?
Dat is dus het probleem, dat is er niet, dus we polderen nog tot 2024 door op 1,5 meter.quote:
Hier zijn er een paar labs mee gestopt omdat ze het niet de taak vinden van commerciële labs maar voor doctoren in samenwerking met de officiële staatslaboratoria.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker. Commerciele labs in NL hebben ruimte zat. Daar kan je zo terecht.
Die het nog wel aanbieden vragen omgerekend zo'n 50/60 euro voor gecombineerde Corona en Influenca A/B test.quote:When and how is the study done?
Testing to detect or rule out coronavirus infection is not desirable.
Examination of patients for coronavirus is prescribed by a doctor if there are certain criteria or symptoms of the disease.
Examination of asymptomatic patients (no complaints) will give a negative result, even in the presence of infection, due to the characteristics of the virus, ie. will give a false negative result because the number of viral particles at the beginning of the disease may not be enough to give a positive ...................................
Oh ok. In je post leek het erop dat er een plan b is, wat wou je dan in je post vertellen?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, dat is er niet, dus we polderen nog tot 2024 door op 1,5 meter.
Dat zeggen ze ook direct al vanaf het begin.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben benieuwd naar de doorrekeningen van partijen als de SP. Continu dat gezeik om hogere salarissen in de zorg. Prima (en misschien terecht ook), maar zeg dan ook even eerlijk dat dit miljarden gaat kosten.
Staat me iets van bij, misschien zijn er betere schattingen, vandaar het vraagteken.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
35% foutmarge in de pcr-testen?
Behalve dat ik niet zoveel verstand heb van statistiek heb ik er vooral niet zoveel zin in. Het lijkt me alleen wel dat het verschil tussen het aantal 'patienten'/positieve tests en het aantal ziekenhuisopnames verklaring behoeft.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een puntschatting is waarbij een betrouwbaarheidsinterval gegeven wordt?
Altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld KLM zonder morren gelijk miljarden kado krijgt, maar als het om de zorg gaat is het allemaal moeilijk moeilijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben benieuwd naar de doorrekeningen van partijen als de SP. Continu dat gezeik om hogere salarissen in de zorg. Prima (en misschien terecht ook), maar zeg dan ook even eerlijk dat dit miljarden gaat kosten.
Zat men nu niet ongeveer op de helft daarvan?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Goh.. 70.000 testen per dag haalbaar over 8 weken?
Lekker brullen maar nooit concreet worden, zo gaat het wel vaker in de oppositie.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
De effectiviteit van die maatregelen is op zijn best twijfelachtig. Mensen gaan op zoek naar alternatieven van dingen die ze niet meer mogen. Dat zie je al een tijdje gebeuren, en dat zal echt niet minder veel worden onder de niet-risicogroepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Er zijn tal van maatregelen die je (weer) kunt nemen. Vraag is of ze dat willen/durven.
Ik lees op betrouwbare sites 3% namelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Staat me iets van bij, misschien zijn er betere schattingen, vandaar het vraagteken.
[..]
Behalve dat ik niet zoveel verstand heb van statistiek heb ik er vooral niet zoveel zin in. Het lijkt me alleen wel dat het verschil tussen het aantal 'patienten'/positieve tests en het aantal ziekenhuisopnames verklaring behoeft.
squote:Op donderdag 17 september 2020 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ga nou eens bij je omgeving langs om te turven hoeveel mensen wél verstandig met de regels omgaan. Wanneer heb je nou eens door dat je negatieve gevallen veel beter onthoudt?
De zorg mag ook geld lenen hoorquote:Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld KLM zonder morren gelijk miljarden kado krijgt, maar als het om de zorg gaat is het allemaal moeilijk moeilijk.
Ik ben niet meer zo tegen tweedeling in de samenleving...quote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar ook tegen. Maar dat werkt wel twee kanten op...
Wel tegen 8% rente het zorgpersoneel 20% korten natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De zorg mag ook geld lenen hoor
En de zorg moet iets aan het milieu doen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel tegen 8% rente het zorgpersoneel 20% korten natuurlijk
Nou nou wat falen wij zeg, in vergelijking met andere landenquote:Op donderdag 17 september 2020 12:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben niet meer zo tegen tweedeling in de samenleving...
Blijkbaar zijn er mensen die begrijpen waarom de maatregelen er zijn, het hogere doel daarvan ondersteunen, en zich veel dingen ontzeggen om maar dat doel te kunnen bereiken.
En er zijn mensen die het allemaal geen reet kan schelen, vinden dat het maar een griepje is, en rustig al het harde werk van iedereen naar de tyfus laten gaan door de maatregelen naast zich neer te leggen.
Die tweede groep mensen moet duidelijk keihard aangepakt worden, want we zien dat ze nu op dit moment de economische ramp compleet aan het maken zijn.
Het doet er niet toe wat WIJ vinden en doen, het doet er toe wat DE LANDEN OM ONS HEEN vinden en doen. Want ZIJ zullen ons gewoon isoleren, waarna ONZE economie naar de klote zal gaan.
Daar kun je over huilen, je kunt de landen om ons heen de schuld geven van onze recessie straks, je kunt ze klootzakken noemen, je kunt van alles doen. Maar het feit is dat ze het doen omdat WIJ aan het falen zijn. WIJ zijn de faalhazen, met dank aan de 3/4 Nederlandse bevolking die de coronamaatregelen aan de laars lapt.
Het enige wat de landen zullen doen als ze ons horen huilen, is ons uitlachen omdat wij duidelijk te arrogant waren.
Dat het tijd wordt voor een vervolg plan, een routekaart zoals we eerder hadden.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh ok. In je post leek het erop dat er een plan b is, wat wou je dan in je post vertellen?
Leef jij in 1980 ofzo?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof ze voor iedereen gaan controleren of je langer dan 48 uur in een bepaald gebied bent geweest.
Niet de lengte heeft er mee te maken, maar je hoogte op de intellectuele en maatschappelijke ladders.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat heeft je lengte er nu weer mee te maken...
Vergeleken met Duitsland is het hier een compleet fiasco.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou nou wat falen wij zeg, in vergelijking met andere landen
Het ergste vind ik niet eens dat het aantal besmettingen oploopt, maar vooral dat de grip erop compleet weg is vanwege capaciteitsproblemen bij de tests en het bron- en contactonderzoek. Werkelijk gênant dat een rijk westers land als Nederland het niet voor elkaar krijgt om dat fatsoenlijk te regelen.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vergeleken met Duitsland is het hier een compleet fiasco.
Buraucratisch polderlandje met de hand op de knip onder het mom van efficiëntie...quote:Op donderdag 17 september 2020 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ergste vind ik niet eens dat het aantal besmettingen oploopt, maar vooral dat de grip erop compleet weg is vanwege capaciteitsproblemen bij de tests en het bron- en contactonderzoek. Werkelijk gênant dat een rijk westers land als Nederland het niet voor elkaar krijgt om dat fatsoenlijk te regelen.
quote:Op donderdag 17 september 2020 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik lees op betrouwbare sites 3% namelijk.
Met vals positieven is het niet een kwestie van 3% nemen van de uitslagen die als zodanig positief gekenmerkt zijn. Het probleem van de PCR test is dat deze zó gevoelig is, dat virusdeeltjes die (al lang) niet meer in de hoedanigheid aanwezigheid zijn om iemand te besmetten, wél een positief testresultaat triggeren. Dit probleem wordt, logischerwijze, veel groter naarmate mensen zich gaan testen met nauwelijks/geen klachten. Vandaar dat ik je zou willen wijzen om met enige nuance over de 3% te spreken.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik lees op betrouwbare sites 3% namelijk.
Hoe groot je berg geld ook is: als er geen spullen te koop zijn, kun je niks kopen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld KLM zonder morren gelijk miljarden kado krijgt, maar als het om de zorg gaat is het allemaal moeilijk moeilijk.
112 bellen wat bot om met andere woorden te zeggen dat je je nooit moet laten wegsturen door een (medische) instantie. De huisarts kan op zijn kop staan maar hij zal/gaat ons helpen indien wij thuis een serieus (onderliggend) issue vermoeden.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.
Tot voor een paar dagen geleden was zelfs het beleid dat je je zonder klachten zou testen, als de corona app aangaf dat je bij besmette personen in de buurt was geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel ergerlijk dat Rutte weer komt met het narratief dat te veel mensen zonder klachten testen.
1) Idealiter kan dit gewoon.
2) Het percentage positieve tests ligt ruim boven de 3%. Als Rutte gelijk zou hebben zou dit percentage veel lager moeten liggen.
In NL gaat een test voor ca 95 over de bank.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoor, de overheid koopt ze momenteel in voor rond de 50, dus de zelfstandige labs van GGD harken lekker binnen. Maar als er straks concurrentie op de markt komt uit duitsland zou die prijs wel eens lager kunnen gaan worden.
quote:bron: zorgkiezer
Het tarief dat het ministerie aan de GGD vergoedt is nu 95 euro. Dit bedrag kan lager worden als het aantal test toeneemt.
Heb je een bron voor die foutmarge?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Over een paar jaar als we nog verder zijn ingelijfd in de EU maakt dat allemaal niets (meer) uit. De gedachte dat we enige soevereiniteit hebben, laat staan reputatie anders dan als dwarsligger voorbeeld, heeft sws geen internationale waarde anders dat je er prima kon witwassen.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:14 schreef RetepV het volgende:
Het huidige overheidsbeleid van vertrouwen dat de burger het juiste zal doen, is nu wel achterhaald. Meerdere landen om ons heen zijn het niet eens met het Nederlandse beleid. En ze zullen ons afmaken als blijkt dat we arrogant waren en het dus niet werkt.
Om dan weer het vertrouwen van de landen om ons heen proberen op te vijzelen, zal de overheid strenger moeten zijn dan eigenlijk nodig zal zijn. De overheid zal aan de landen om hen heen moeten bewijzen dat het ze menens is.
En de overheid zal dat moeten doen, want anders krijgen we grotere economische problemen dan nodig.
Dus ik verwacht dat er binnenkort dezelfde maatregelen genomen zullen gaan worden als in België en Duitsland, dwz. dat je geen gebouw meer in mag zonder een mondkapje op te doen.
Maar dat is niet genoeg om het vertrouwen te winnen, want die maatregel zal alleen het aantal nieuwe besmettingen afremmen, maar niet terugdringen. Dus de overheid zal rigoreuzere stappen moeten nemen om dat vertrouwen te winnen. En dat kan dus betekenen dat de Horeca en sportclubs weer op slot zullen gaan totdat het aantal nieuwe besmettingen per dag een duidelijke daling toont.
Ik zuig dit alles niet zomaar uit mijn duim ofzo. Als Nederland reputatieschade oploopt, kan alleen dit soort diplomatie dat redden. En dat wij reputatieschade hebben opgelopen, is wel duidelijk, anders zou België het advies van de WHO overnemen en Nederland op geel laten staan.
Nee.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
Geloof ik niets van.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
De maatregelen zullen niets om het lijf hebben net als vorige keer.
Zelfs België gaat versoepelen en geeft aan dat we gewoon moeten gaan leren leven met het virus.
De persco's zijn er nog slechts ter voorkoming van gezichtsverlies en volkswoede voor wat betreft het eerder gekozen beleid.
Het wordt vast heel statig aangekondigd allemaal en met hoogdravende cijfers maar met uiteindelijk een paar wassen neus maatregelen. IMO
Hij heeft wel gelijk over België iig though, ze hebben de virologen enzo daar grotendeels vervangen in een nieuw expert panel met economen en psychologen etc die wel willen versoepelenquote:
Als.je België dan nog inkomt hehehe.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk over België iig though, ze hebben de virologen enzo daar grotendeels vervangen in een nieuw expert panel met economen en psychologen etc die wel willen versoepelen
Kunnen we binnenkort misschien lekker goedkoop met de trein naar antwerpen naar een leuk restaurantje of concertje ofzo als er überhaupt hier al weer strengere maatregelen zouden komen ^^
Beste Jaeger, zelfs wanneer het aantal besmettingen vertienvoudigd en met 500.000 actieve gevallen zit men op 120 IC opnames per week (zie Frankrijk).quote:
Met 120 IC opnames per week en dus 500 - 1000 ziekenhuisopnames per week, ligt in Nederland de overige zorg weer grotendeels plat.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Beste Jaeger, zelfs wanneer het aantal besmettingen vertienvoudigd en met 500.000 actieve gevallen zit men op 120 IC opnames per week (zie Frankrijk).
Dus zelfs met 10.000 besmettingen per dag, maanden lang, zou op basis van deze cijfers (Frankrijk) de IC's in Nederland niet vol liggen.
Daarbij is het wellicht handiger wanneer een zeker deel de jonge meest actieve bevolking, ruim voor de griepgolf besmet is geweest. IMO
Onze capaciteit is niet te vergelijken met Frankrijk. Onzinnig dus. Verder kun je landen niet zo 1 op 1 vergelijken.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Beste Jaeger, zelfs wanneer het aantal besmettingen vertienvoudigd en met 500.000 actieve gevallen zit men op 120 IC opnames per week (zie Frankrijk).
Dus zelfs met 10.000 besmettingen per dag, maanden lang, zou op basis van deze cijfers (Frankrijk) de IC's in Nederland niet vol liggen.
Daarbij is het wellicht handiger wanneer een zeker deel de jonge meest actieve bevolking, ruim voor de griepgolf besmet is geweest. IMO
Uit nieuwsgierigheid, waarom verwacht je een stijging van 300?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vrees voor de cijfers van vandaag.... ik denk rond de 1800 maar ik hoop op minder...
Die versoepelen want willen lereb leven met het virus en hebben daarom net alle kritische virologen die niet nu wilden versoepelen uit hun omt getrapt, van Ranst voorop, dus denk dat dat wel lukt!quote:Op donderdag 17 september 2020 13:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als.je België dan nog inkomt hehehe.
1727quote:Op donderdag 17 september 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vrees voor de cijfers van vandaag.... ik denk rond de 1800 maar ik hoop op minder...
Told ya.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1766
Totaal: 88073 (+1753 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 14
Totaal: 12344
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 66
Totaal: 3161
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6266
Gaat hard met het aantal besmettingen. Opnames gelukkig geen hele grote stijgingen nog.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1766
Totaal: 88073 (+1753 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 14
Totaal: 12344
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 66
Totaal: 3161
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6266
Nee, dat valt gelukkig nog steeds mee.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat hard met het aantal besmettingen. Opnames gelukkig geen hele grote stijgingen nog.
Hulde voor je voorspelling.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Klopt, en ik weet dat het "wacht maar over 2 weken" zinnetje niet gewaardeerd wordt hierquote:Op donderdag 17 september 2020 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat hard met het aantal besmettingen. Opnames gelukkig geen hele grote stijgingen nog.
Die zijn gebaseerd op de cijfers van weken geleden. Kunnen dus ook een stijging van die opnames verwachten over 1 tot 3 weken.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Morgen maar afwachten wat ze gaan doen. Opnamen/IC gelukkig nog relatief laag, maar de stijgende lijn is natuurlijk wel zichtbaar.
Ja, dat snap ik sinds maart alquote:Op donderdag 17 september 2020 14:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zijn gebaseerd op de cijfers van weken geleden. Kunnen dus ook een stijging van die opnames verwachten over 1 tot 3 weken.
Zeker. Ik ben ook benieuwd naar de cijfers van over twee weken. Maar ja, wat je zelf ook al zegt; twee weken geleden waren de cijfers met de info van toen ook al hoog (besmettingen) en toen werd er ook benoemd dat de opnames van deze week ook flink zouden stijgen. Dat is gelukkig niet gebeurd dus. Hopelijk kunnen we dat over twee weken ook weer zeggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, en ik weet dat het "wacht maar over 2 weken" zinnetje niet gewaardeerd wordt hier
Maar in dit geval is het volgens mij toch echt zo, dat de opnames van vandaag gebaseerd zijn op besmettingen van rond de twee weken geleden. En die waren toen nog een stuk lager dan nu. Dus ik kijk met grote spanning naar hoe de cijfers kwa opnames over twee weken vanaf nu zullen zijn...
Het is me eigenlijk niet duidelijk hoe veel tijd er gemiddeld zit tussen dat mensen klachten krijgen en zich dus laten testen, dan hebben ze pas een dag later de uitslag meestal. En na gemiddeld hoe lang ze dan op een IC komen. Ik denk dat die periode korter is dan twee weken gemiddeld.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, en ik weet dat het "wacht maar over 2 weken" zinnetje niet gewaardeerd wordt hier
Maar in dit geval is het volgens mij toch echt zo, dat de opnames van vandaag gebaseerd zijn op besmettingen van rond de twee weken geleden. En die waren toen nog een stuk lager dan nu. Dus ik kijk met grote spanning naar hoe de cijfers kwa opnames over twee weken vanaf nu zullen zijn...
quote:Op donderdag 17 september 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
In het totaal aantal nieuwe gevallen per dag zien je dat het aandeel van 'jongeren'(0-39) aan het afnemen is. --> Was dit 2 weken geleden nog 66%, nu is dat gezakt naar 55%.
• We zien dat de groep 90+ met covid-19 nu snel groter wordt. Ze worden nu relatief hard geraakt.
https://twitter.com/YorickB/status/1306569566210973701
Blijven die oudjes niet binnen dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
In het totaal aantal nieuwe gevallen per dag zien je dat het aandeel van 'jongeren'(0-39) aan het afnemen is. --> Was dit 2 weken geleden nog 66%, nu is dat gezakt naar 55%.
• We zien dat de groep 90+ met covid-19 nu snel groter wordt. Ze worden nu relatief hard geraakt.
https://twitter.com/YorickB/status/1306569566210973701
Zoals voorspelt he - andere landen/regio's hadden dit eerder al in Juli/Augustus.quote:
Weerstand van ouderen neemt weer af door het griepseizoen > krijgen bezoek van jongere familie en BOEM.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
Blijven die oudjes niet binnen dan?
Tsja, beetje eigen schuld dan he...quote:Op donderdag 17 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weerstand van ouderen neemt weer af door het griepseizoen > krijgen bezoek van jongere familie en BOEM.
Nou, ik ging net de kinderen van school halen... en op het schoolplein is denk ik 20% in de 65+ leeftijd. Dus die lopen en daar op dat schoolplein, en passen gewoon nog op de kinderen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
Blijven die oudjes niet binnen dan?
Hmm ja en nee.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:31 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tsja, beetje eigen schuld dan he...
Want jij zou wel een half jaar lang binnen blijven?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:31 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tsja, beetje eigen schuld dan he...
De groep 80 en 90+ zal het echter voornamelijk oplopen door bezoek van anderen (familie, zorgpersoneel).quote:Op donderdag 17 september 2020 14:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, ik ging net de kinderen van school halen... en op het schoolplein is denk ik 20% in de 65+ leeftijd. Dus die lopen en daar op dat schoolplein, en passen gewoon nog op de kinderen.
En zijn nog geen 90+ in veruit de meeste gevallen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, ik ging net de kinderen van school halen... en op het schoolplein is denk ik 20% in de 65+ leeftijd. Dus die lopen en daar op dat schoolplein, en passen gewoon nog op de kinderen.
Als ik kans heb om zo makkelijk dood te gaan? Ja.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:32 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Want jij zou wel een half jaar lang binnen blijven?
gaat lekker zo.quote:Inspectie: Bijna de helft van GGD’s voerde tests op coronavirus niet juist uit
UPDATEBijna de helft van de GGD’s voerde de testen op het coronavirus volgens de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd niet juist uit. Zo waren GGD-medewerkers zich onvoldoende bewust van besmettingsgevaar bij de testafname en werden beschermingsmiddelen niet altijd op de goede manier gebruikt.
Hoeveel zin heeft dat als je toch niet meteen getest kan worden?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Collide het volgende:
Komt er ooit nog een landelijke uitrol van de Corona app? We zijn inmiddels 17 dagen verder.
Voor hoe lang nog? Steeds meer ouderen worden besmet..quote:Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Blij dat de opnames redelijk stabiel blijven vooralsnog.
Vergeet niet dat veel ouderen alleen zijn en dan in eenzaamheid wegkwijnen. Dan heb ik het vooral over de 80/90+. Je dagen in eenzaamheid slijten of het risico nemen door naar buiten te gaan en andere mensen te ontmoeten?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als ik kans heb om zo makkelijk dood te gaan? Ja.
Als je dat plaatje bekijkt in die tweet zie je nog net dat vanaf 50+ het al aardig toeneemt, maar 90+ nog meer.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zijn nog geen 90+ in veruit de meeste gevallen.
Als ik weet dat ik de buurt ben geweest van iemand met corona dan ben ik best bereid om wat meer binnen te blijven/drukte te vermijden. Nu weet ik niets en moet ik wachten tot ik klachten heb.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoeveel zin heeft dat als je toch niet meteen getest kan worden?
Gaat niet lang duren idd.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor hoe lang nog? Steeds meer ouderen worden besmet..
Dat lijkt vooral te maken te hebben met:quote:Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Behalve dat ik niet zoveel verstand heb van statistiek heb ik er vooral niet zoveel zin in. Het lijkt me alleen wel dat het verschil tussen het aantal 'patienten'/positieve tests en het aantal ziekenhuisopnames verklaring behoeft.
Behalve dan dat KLM deze niet cadeau krijgt, maar de staat een lening verstrekt.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klopt!quote:Op donderdag 17 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor hoe lang nog? Steeds meer ouderen worden besmet..
Dat hangt er echt wel vanaf wat de boodschap is en wat de maatregelen zijn. Om een voorbeeld te geven: het verder inperken van de bezoekregeling kan op weinig steun leveren. Ik denk echter dat er veel genoeg draagvlak is om wat te doen aan illegale studentenfeesten.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
De effectiviteit van die maatregelen is op zijn best twijfelachtig. Mensen gaan op zoek naar alternatieven van dingen die ze niet meer mogen. Dat zie je al een tijdje gebeuren, en dat zal echt niet minder veel worden onder de niet-risicogroepen.
KLM is ontzettend belangrijk voor een heleboel andere sectoren. Als die omvallen is er nog minder geld voor de zorg dan er nu al is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het griepseizoen is nog lang niet begonnen. De vaccinaties tegen griep moeten nog worden gegeven.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weerstand van ouderen neemt weer af door het griepseizoen > krijgen bezoek van jongere familie en BOEM.
Er zijn geen illegale studentenfeestenquote:Op donderdag 17 september 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt er echt wel vanaf wat de boodschap is en wat de maatregelen zijn. Om een voorbeeld te geven: het verder inperken van de bezoekregeling kan op weinig steun leveren. Ik denk echter dat er veel genoeg draagvlak is om wat te doen aan illegale studentenfeesten.
'Iedere idioot kan een test afnemen' werd hier nog gezegd.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)PE8swBzaYsfzz3HAsd74 dit al voorbij gekomen ???
[..]
gaat lekker zo.
Mooie clickbait, hoeveel testafnemers zijn er besmet geraakt?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)PE8swBzaYsfzz3HAsd74 dit al voorbij gekomen ???
[..]
gaat lekker zo.
Niet zo generaliseren. Mensen in elke leeftijdsgroep vinden het fijn om sociale contacten te onderhouden. Bepaalde mensen in elke leeftijdsgroep hebben laks aan de maatregelen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:38 schreef Ven1972 het volgende:
De jongvolwassenen en jongeren willen duidelijk genieten van het leven en zeker willen ze ook sociale contacten onderhouden met medestudenten of medeburgers. Daarom hebben ze ook nog steeds lak aan de maatregelen die nu steeds nog gelden.
Vooruit, studentenfeesten die zich in een behoorlijk grijs gebied bevinden op het moreel-ethische vlak.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:40 schreef Collide het volgende:
[..]
Er zijn geen illegale studentenfeesten
En de post in kwestie ging over 90+. Die staan niet op het schoolplein.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je dat plaatje bekijkt in die tweet zie je nog net dat vanaf 50+ het al aardig toeneemt, maar 90+ nog meer.
Draagvlak onder degenen die het niet betreft, ja. Je kunt de wens van jongeren om een feestje te vieren niet onderdrukken met een verbod. En dat staat nog los van de problemen met de handhaving.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt er echt wel vanaf wat de boodschap is en wat de maatregelen zijn. Om een voorbeeld te geven: het verder inperken van de bezoekregeling kan op weinig steun leveren. Ik denk echter dat er veel genoeg draagvlak is om wat te doen aan illegale studentenfeesten.
quote:De economie van Nieuw-Zeeland is in het tweede kwartaal in de diepste recessie beland die daar ooit gemeten is. De economie kromp met 12,2 procent door de strenge maatregelen die de overheid nam om het coronavirus in te dammen.
Het bruto binnenlands product (bbp) kromp met 12,4 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. De economie werd voor een groot deel stilgelegd doordat bijna alle winkels in het land moesten sluiten en bijna iedereen vanuit huis moest werken. In het eerste kwartaal liet de economie een krimp van 1,4 procent zien.
https://www.nu.nl/economi(...)ie-ooit-gemeten.html
En al die buitenfeesten die zijn afgebroken afgelopen zomer dan? Die hadden echt geen vergunning.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:40 schreef Collide het volgende:
[..]
Er zijn geen illegale studentenfeesten
Je doet net alsof studenten losgeslagen honden zijn die alleen hun libido achterna lopen. Die staan echt wel open voor proportionele maatregelen o.b.v. goede argumenten.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Draagvlak onder degenen die het niet betreft, ja. Je kunt de wens van jongeren om een feestje te vieren niet onderdrukken met een verbod. En dat staat nog los van de problemen met de handhaving.
En die feesten waren er door... het verbod op feesten.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En al die buitenfeesten die zijn afgebroken afgelopen zomer dan? Die hadden echt geen vergunning.
Dat zijn niet per se studentenfeesten, illegale raves zijn altijd al illegaal geweest ook voor corona.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En al die buitenfeesten die zijn afgebroken afgelopen zomer dan? Die hadden echt geen vergunning.
quote:Op donderdag 17 september 2020 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens kunnen de containment fans wel aardig inpakken met hun economische argument:
[..]
De cijfers zijn niet bepaald slechter dan in landen die zwaarder getroffen zijn.
Hoezo verwacht Halsema maatregelen? Als ze zo nodig maatregelen wil had ze naar de veiligheidsregio moeten kijken. Die hebben gewoon dat mandaat.quote:
Ja, precies dat. Slap wijf.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo verwacht Halsema maatregelen? Als ze zo nodig maatregelen wil had ze naar de veiligheidsregio moeten kijken. Die hebben gewoon dat mandaat.
Maar ook niet bepaald beter. Wat dus aangeeft dat containment weinig economische voordelen biedt. Nederland 8.5% met een veel lichtere lockdown, bijvoorbeeld.quote:
Nee, dat doe ik niet. Ik kom terug op mijn eerdere opmerking dat menselijk gedrag zich maar beperkt door regels laat onderdrukken. Sociale interactie is menselijk gedrag, of dat nu een feest, een voetbalclub, een straatbarbecue of een bejaardenbingo betreft. Door de doelgroep die het betreft, zeg iedereen onder de dertig, worden de maatregelen niet gezien als proportioneel en ik heb daar wel begrip voor. En daarom werken ze niet of nauwelijks, en leiden ze vooral tot verschuiving van het probleem.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je doet net alsof studenten losgeslagen honden zijn die alleen hun libido achterna lopen. Die staan echt wel open voor proportionele maatregelen o.b.v. goede argumenten.
Lol, hard voor het virus is ook hard voor de mensen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat anders kan.quote:
daar zit ze toch zelf in alleen dit keer doen Rutte en De Jonge de mededelingen maar het ging me meer om het zinnetje hard voor het virus, zacht voor de stadquote:Op donderdag 17 september 2020 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo verwacht Halsema maatregelen? Als ze zo nodig maatregelen wil had ze naar de veiligheidsregio moeten kijken. Die hebben gewoon dat mandaat.
Nee, dat weet ik nietquote:Op donderdag 17 september 2020 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de post in kwestie ging over 90+. Die staan niet op het schoolplein.
Net zoals het heel irritant is dat er mensen zijn die zonder meer wijzen naar jongeren/studenten, worden jouw opmerkingen over lakse ouderen ook zeer irritant.
Het werkt twee kanten op, dat weet je?
Misschien moeten we er maar mee leren leven?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin er eigenlijk steeds minder vertrouwen in te hebben dat de te verwachten halfbakken maatregelen, totaal geen effect zullen hebben op de verdere verspreiding en opnames.
Ik verwacht niet zoveel van de maatregelen die ze morgen gaan afroepen, maar ik ben wel positief gestemd over het feit dat ze überhaupt maatregelen gaan nemen. Dat is toch een grote horde die genomen is. Wanneer dan over een tijdje blijkt dat de cijfers niet snel genoeg dalen, is het nemen van verdere stappen een minder groot obstakel dan het nu zou zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin er eigenlijk steeds minder vertrouwen in te hebben dat de te verwachten halfbakken maatregelen, totaal geen effect zullen hebben op de verdere verspreiding en opnames.
Wat mij betreft niet, we zijn er met zijn allen "schuldig" aan.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:49 schreef Mammietje het volgende:
Gááán we weer met de schuldvraag....
Ja en ook nee. Om maatregelen te nemen die zinvol zijn moet je kijken naar de oorzaken van nieuwe gevallen, dat is altijd het idee achter de intelligente lockdown geweest, dat je maatregelen toespitst op probleemgebieden.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:49 schreef Mammietje het volgende:
Alleen hebben ze dat 'verder nemen van maatregelen' of drastische maatregelen eigenlijk de afgelopen tijd al kapot gepraat door te zeggen: "nee, de situatie zoals in maart/april, dat gaan we niet meer doen.."quote:Op donderdag 17 september 2020 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht niet zoveel van de maatregelen die ze morgen gaan afroepen, maar ik ben wel positief gestemd over het feit dat ze überhaupt maatregelen gaan nemen. Dat is toch een grote horde die genomen is. Wanneer dan over een tijdje blijkt dat de cijfers niet snel genoeg dalen, is het nemen van verdere stappen een minder groot obstakel dan het nu zou zijn.
Leren leven dat de de zorg het niet aan kan en mensen met andere aandoeningen niet kunnen worden behandeld? Lijkt me niet reëel.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Misschien moeten we er maar mee leren leven?
Laat mij er ff buitenquote:Op donderdag 17 september 2020 14:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, we zijn er met zijn allen "schuldig" aan.
Kunnen we niet gewoon afwachten tot we weten wat er gaat gebeuren in plaats van ze nu al halfbakken te noemen?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre studenten deze maatregelen bewust schenden of dat gewoon de aandacht verslapt. Mede ook doordat de cijfers er gewoon niet naar zijn om hard in te grijpen. In maart/april was het voor iedereen (ook voor studenten) duidelijk waarvoor de maatregelen waren. Nu was dat gewoon volledig weggeëbd. Dat betekent echter niet dat deze urgentie er niet weer kan komen (mede ingegeven door een stijgend aantal positieve testen, met name onder studenten).quote:Op donderdag 17 september 2020 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
Door de doelgroep die het betreft, zeg iedereen onder de dertig, worden de maatregelen niet gezien als proportioneel en ik heb daar wel begrip voor. En daarom werken ze niet of nauwelijks, en leiden ze vooral tot verschuiving van het probleem.
De houdbaarheid van de huidige aanpak is min of meer verstreken.
Het is niemands schuld. Of de schuld van ons allemaal. Puur vingertje wijzen naar één groep (of dat nou jongeren of ouderen zijn - en newsflash, er zitten nog talloze leeftijdsgroepen tussen) voegt gewoon niks toe. Dat generaliseren kan ik slecht tegen - beide kanten op.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:49 schreef Mammietje het volgende:
Dat kan alleen als de capaciteit in de zorg enorm toeneemt. Als je het nu op z'n beloop zou laten, raakt de boel in no time weer overspoeld en zit iedereen met de gebakken peren.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Misschien moeten we er maar mee leren leven?
De zorg is op dit moment verre van overbelastquote:Op donderdag 17 september 2020 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan alleen als de capaciteit in de zorg enorm toeneemt. Als je het nu op z'n beloop zou laten, raakt de boel in no time weer overspoeld en zit iedereen met de gebakken peren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |