abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195109920
https://www.ad.nl/binnenl(...)PE8swBzaYsfzz3HAsd74 dit al voorbij gekomen ???
quote:
Inspectie: Bijna de helft van GGD’s voerde tests op coronavirus niet juist uit
UPDATEBijna de helft van de GGD’s voerde de testen op het coronavirus volgens de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd niet juist uit. Zo waren GGD-medewerkers zich onvoldoende bewust van besmettingsgevaar bij de testafname en werden beschermingsmiddelen niet altijd op de goede manier gebruikt.
gaat lekker zo.
pi_195109930
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Collide het volgende:
Komt er ooit nog een landelijke uitrol van de Corona app? We zijn inmiddels 17 dagen verder.
Hoeveel zin heeft dat als je toch niet meteen getest kan worden?
pi_195109935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Blij dat de opnames redelijk stabiel blijven vooralsnog.
Voor hoe lang nog? Steeds meer ouderen worden besmet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195109939
twitter

Interessant
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 17 september 2020 @ 14:36:37 #255
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195109948
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als ik kans heb om zo makkelijk dood te gaan? Ja.
Vergeet niet dat veel ouderen alleen zijn en dan in eenzaamheid wegkwijnen. Dan heb ik het vooral over de 80/90+. Je dagen in eenzaamheid slijten of het risico nemen door naar buiten te gaan en andere mensen te ontmoeten?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195109953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En zijn nog geen 90+ in veruit de meeste gevallen.
Als je dat plaatje bekijkt in die tweet zie je nog net dat vanaf 50+ het al aardig toeneemt, maar 90+ nog meer.
pi_195109960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoeveel zin heeft dat als je toch niet meteen getest kan worden?
Als ik weet dat ik de buurt ben geweest van iemand met corona dan ben ik best bereid om wat meer binnen te blijven/drukte te vermijden. Nu weet ik niets en moet ik wachten tot ik klachten heb.
pi_195109968
-DUBBEL-
pi_195109972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gaat niet lang duren idd.
pi_195109974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Behalve dat ik niet zoveel verstand heb van statistiek heb ik er vooral niet zoveel zin in. Het lijkt me alleen wel dat het verschil tussen het aantal 'patienten'/positieve tests en het aantal ziekenhuisopnames verklaring behoeft.
Dat lijkt vooral te maken te hebben met:
a. de doelgroep die nu positief test (vooral jongeren)
b. het restrictieve testbeleid in maart/april.
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld KLM zonder morren gelijk miljarden kado krijgt, maar als het om de zorg gaat is het allemaal moeilijk moeilijk.
Behalve dan dat KLM deze niet cadeau krijgt, maar de staat een lening verstrekt.

Net zoals ooit gedaan is bij o.a. ING, en daar hebben we dikke winst op gemaakt.
  donderdag 17 september 2020 @ 14:38:55 #261
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195109979
ik ben echt bang dat de regionale maatregelen in studentensteden echt niet veel kan helpen om de besmettingen laten dalen. Maar de kans op een tweede golf is levensgroot op dit moment. Niet alleen in studentensteden maar ook elders stijgen de besmettingen ook in andere provincies.

De jongvolwassenen en jongeren willen duidelijk genieten van het leven en zeker willen ze ook sociale contacten onderhouden met medestudenten of medeburgers. Daarom hebben ze ook nog steeds lak aan de maatregelen die nu steeds nog gelden.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 17 september 2020 @ 14:39:15 #262
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195109981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195109994
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
De effectiviteit van die maatregelen is op zijn best twijfelachtig. Mensen gaan op zoek naar alternatieven van dingen die ze niet meer mogen. Dat zie je al een tijdje gebeuren, en dat zal echt niet minder veel worden onder de niet-risicogroepen.
Dat hangt er echt wel vanaf wat de boodschap is en wat de maatregelen zijn. Om een voorbeeld te geven: het verder inperken van de bezoekregeling kan op weinig steun leveren. Ik denk echter dat er veel genoeg draagvlak is om wat te doen aan illegale studentenfeesten.
pi_195109995
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Altijd bijzonder hoe bijvoorbeeld KLM zonder morren gelijk miljarden kado krijgt, maar als het om de zorg gaat is het allemaal moeilijk moeilijk.
KLM is ontzettend belangrijk voor een heleboel andere sectoren. Als die omvallen is er nog minder geld voor de zorg dan er nu al is.
pi_195109999
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weerstand van ouderen neemt weer af door het griepseizoen > krijgen bezoek van jongere familie en BOEM.
Het griepseizoen is nog lang niet begonnen. De vaccinaties tegen griep moeten nog worden gegeven.
Leipe shit ouwe
pi_195110003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat hangt er echt wel vanaf wat de boodschap is en wat de maatregelen zijn. Om een voorbeeld te geven: het verder inperken van de bezoekregeling kan op weinig steun leveren. Ik denk echter dat er veel genoeg draagvlak is om wat te doen aan illegale studentenfeesten.
Er zijn geen illegale studentenfeesten
pi_195110013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]

gaat lekker zo.
'Iedere idioot kan een test afnemen' werd hier nog gezegd.
pi_195110028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]

gaat lekker zo.
Mooie clickbait, hoeveel testafnemers zijn er besmet geraakt?
pi_195110043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:38 schreef Ven1972 het volgende:

De jongvolwassenen en jongeren willen duidelijk genieten van het leven en zeker willen ze ook sociale contacten onderhouden met medestudenten of medeburgers. Daarom hebben ze ook nog steeds lak aan de maatregelen die nu steeds nog gelden.
Niet zo generaliseren. Mensen in elke leeftijdsgroep vinden het fijn om sociale contacten te onderhouden. Bepaalde mensen in elke leeftijdsgroep hebben laks aan de maatregelen.
pi_195110049
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:40 schreef Collide het volgende:

[..]

Vooruit, studentenfeesten die zich in een behoorlijk grijs gebied bevinden op het moreel-ethische vlak. :')
pi_195110052
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je dat plaatje bekijkt in die tweet zie je nog net dat vanaf 50+ het al aardig toeneemt, maar 90+ nog meer.
En de post in kwestie ging over 90+. Die staan niet op het schoolplein.

Net zoals het heel irritant is dat er mensen zijn die zonder meer wijzen naar jongeren/studenten, worden jouw opmerkingen over lakse ouderen ook zeer irritant.

Het werkt twee kanten op, dat weet je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 september 2020 @ 14:43:18 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195110055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Draagvlak onder degenen die het niet betreft, ja. Je kunt de wens van jongeren om een feestje te vieren niet onderdrukken met een verbod. En dat staat nog los van de problemen met de handhaving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195110057
Overigens kunnen de containment fans wel aardig inpakken met hun economische argument:

quote:
De economie van Nieuw-Zeeland is in het tweede kwartaal in de diepste recessie beland die daar ooit gemeten is. De economie kromp met 12,2 procent door de strenge maatregelen die de overheid nam om het coronavirus in te dammen.

Het bruto binnenlands product (bbp) kromp met 12,4 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. De economie werd voor een groot deel stilgelegd doordat bijna alle winkels in het land moesten sluiten en bijna iedereen vanuit huis moest werken. In het eerste kwartaal liet de economie een krimp van 1,4 procent zien.

https://www.nu.nl/economi(...)ie-ooit-gemeten.html
pi_195110070
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:40 schreef Collide het volgende:

[..]

En al die buitenfeesten die zijn afgebroken afgelopen zomer dan? Die hadden echt geen vergunning.
pi_195110073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Draagvlak onder degenen die het niet betreft, ja. Je kunt de wens van jongeren om een feestje te vieren niet onderdrukken met een verbod. En dat staat nog los van de problemen met de handhaving.
Je doet net alsof studenten losgeslagen honden zijn die alleen hun libido achterna lopen. Die staan echt wel open voor proportionele maatregelen o.b.v. goede argumenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')