Begrijpelijke vergelijking die mank gaat.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Daarom gaat er ook zo veel aandacht uit naar een vliegtuig dat neerstort en is de luchtvaartindustrie continu bezig om het aantal vliegtuigongelukken naar nul te krijgen.
Ik heb dit al vaker gehoord om me heen dat huisartsen dan niet op je zitten te wachten.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".
Juist ja. Indien waar dan is het hoogste tijd voor een andere huisarts.
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland. En dat zijn de officiële gevallen, aangezien in Bulgarije iedereen getest wordt en mensen sowieso al veel gewilliger zijn om naar het ziekenhuis te gaan is er ook niet zo'n absurde piek in de oversterfte. Die er in het geheel ook amper geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Desondanks deze dagen meer sterfgevallen per dag dan in Nederland.
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.quote:
Vanaf dag 1 vind ik het al veel te vrijblijvend. De verantwoordelijkheid wordt op de burger afgeschoven, zodat Rutte en de Jonge later kunnen zeggen als het finaal uit de klauwen gelopen is: "ja jongens, we hebben jullie gewaarschuwd. We moesten het met zn allen doen en jullie hebben niet geluisterd!" en vervolgens treft hen geen enkele blaam. Want de burgers hebben het zelf verkloot.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
alles wat te vrijblijvend of adviserend is zal totaal geen zoden aan de dijk zetten, waardoor het alleen maar erger zal worden.
Mijn vriendin, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".
Juist ja. Indien waar dan is het hoogste tijd voor een andere huisarts.
Maar waarom leg je het dan bij de ggd neer en niet je huisarts?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Ik leg het nergens specifiek neer, ik signaleer een probleem.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom leg je het dan bij de ggd neer en niet je huisarts?
Tsja. Dan gaat ze een dag eerder naar België. Het is ook niet zo dat dit soort zaken nog volkomen onverwacht zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Dit gaat in vanaf vrijdag 16:00.
Heel fijn omdat ik mijn vriendin zaterdag naar België ga wegbrengen, en haar nu een verplichte Corona test in de maag gesplitst wordt, zonder dat we weten of we die straks zelf moeten betalen of niet.
Gaan zeuren om een verplichte corona-test.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
.
Heel fijn omdat ik mijn vriendin zaterdag naar België ga wegbrengen, en haar nu een verplichte Corona test in de maag gesplitst wordt, zonder dat we weten of we die straks zelf moeten betalen of niet.
Wat een schande die huisarts. De mijne komt volledig ingepakt op huisbezoek.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef Dven het volgende:
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland.
Of je lost het zelf op....quote:Op donderdag 17 september 2020 12:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik leg het nergens specifiek neer, ik signaleer een probleem.
Maakt me niet wie het oplost, als het maar opgelost wordt.
Hoe? Ik heb de diensten van of de GGD nodig of de huisarts. Beiden zeggen: Ga maar naar de ander.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je lost het zelf op....
112 of ben je zo ziek dat dat niet meer lukt?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe? Ik heb de diensten van of de GGD nodig of de huisarts. Beiden zeggen: Ga maar naar de ander.
En ik ben echt niet de enige die dit heeft meegemaakt.
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
112 of ben je zo ziek dat dat niet meer lukt?
Jawel... Je wordt steeds zieker en volgens jou kan je nergens terecht. Dat is niet zo.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.
Overigens, geen flauw idee waar het aan licht. Anderhalve meter bestaat niet, uitgaansleven gaat hard, nachtclubs zitten afgeladen en al 2,5 maand zijn er in de hoofdstad dagelijks protesten met vele duizenden tot vele tienduizenden mensen op de been.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland. En dat zijn de officiële gevallen, aangezien in Bulgarije iedereen getest wordt en mensen sowieso al veel gewilliger zijn om naar het ziekenhuis te gaan is er ook niet zo'n absurde piek in de oversterfte. Die er in het geheel ook amper geweest.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in de fase zit dat je een huisarts nodig hebt, je daar vaak niet terecht kan, omdat die eerst een test wil die niet beschikbaar is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel... Je wordt steeds zieker en volgens jou kan je nergens terecht. Dat is niet zo.
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja. Dan gaat ze een dag eerder naar België. Het is ook niet zo dat dit soort zaken nog volkomen onverwacht zijn natuurlijk.
Dan ga je naar het ziekenhuis... Opties genoegquote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in de fase zit dat je een huisarts nodig hebt, je daar vaak niet terecht kan, omdat die eerst een test wil die niet beschikbaar is.
Als je eenmaal zo ziek bent dat je 112 moet bellen, maakt die huisarts ook niet meer uit.
quote:Op donderdag 17 september 2020 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan ga je naar het ziekenhuis... Opties genoeg
Heel voorzichtig, maar je zou wel op en neer reizen? En dat jij haar brengt is gewoon eigen keuze, daar kun je moeilijk de overheid de schuld van geven.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.
En dus moet ik op hele korte termijn een (halve) vrije dag gaan regelen, als we vrijdag willen gaan. Dat kost ook geld, en goodwill bij mijn baas.
En waarom eigenlijk allemaal? Nou, kijk, WIJ zijn voorzichtig, gaan bijvoorbeeld alleen naar buiten voor de supermarkt. En dan doen we bijvoorbeeld WEL een mondkapje op, hoewel dat niet verplicht is.
Ik weet het, je wilt de ggd de schuld geven van alles... Maar ten eerste is het een slechte huusarts en ten tweede alleen jij kan dit oplossen.quote:
Bulgarije is ook gewoon extreem corrupt, ik zou de cijfers die worden uitgegeven met een korreltje, zo niet een heel pak zout nemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.
[ afbeelding ]
Dan kun je overigens leuk beweren dat iedereen getest wordt, maar als je zoveel doden hebt met zo weinig besmettingen gaat er echt iets mis, want dan heb je een idioot hoge CFR. Gemiddeld 10 doden per dag in augustus op gemiddeld 200 besmettingen per dag in juli betekent een CFR van 5%.
Heb je daar misschien je antwoord voor het relatief hoge aantal doden.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:07 schreef Dven het volgende:
Overigens, geen flauw idee waar het aan licht. Anderhalve meter bestaat niet, uitgaansleven gaat hard, nachtclubs zitten afgeladen en al 2,5 maand zijn er in de hoofdstad dagelijks protesten met vele duizenden tot vele tienduizenden mensen op de been.
In Nederland wordt overigens (ook relatief) veel meer getest.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Dan kun je overigens leuk beweren dat iedereen getest wordt, maar als je zoveel doden hebt met zo weinig besmettingen gaat er echt iets mis, want dan heb je een idioot hoge CFR. Gemiddeld 10 doden per dag in augustus op gemiddeld 200 besmettingen per dag in juli betekent een CFR van 5%.
Ik ben daar ook tegen. Maar dat werkt wel twee kanten op...quote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
Rutte is tegen tweedeling is de samenleving die maatregelen gaan echt gewoon een algemeen karakter krijgen.
Wat ik absurd vind is dat we er automatisch maar vanuit gaan dat de overheid het moet gaan oplossen. Waarom zou dat überhaupt zo moeten zijn?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanaf dag 1 vind ik het al veel te vrijblijvend. De verantwoordelijkheid wordt op de burger afgeschoven, zodat Rutte en de Jonge later kunnen zeggen als het finaal uit de klauwen gelopen is: "ja jongens, we hebben jullie gewaarschuwd. We moesten het met zn allen doen en jullie hebben niet geluisterd!" en vervolgens treft hen geen enkele blaam. Want de burgers hebben het zelf verkloot.
Absurd eigenlijk wel.
Alsof ze voor iedereen gaan controleren of je langer dan 48 uur in een bepaald gebied bent geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Dit gaat in vanaf vrijdag 16:00.
Sinds wanneer is die hier tegen? Ik heb hier niks van gemerkt de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
Rutte is tegen tweedeling is de samenleving die maatregelen gaan echt gewoon een algemeen karakter krijgen.
Gemiddeld 7.7 op 212 dus je bierviltjesmethodiek zit er nog wel een anderhalve procent van af en ik doel uiteraard van iedereen die in het ziekenhuis komt te liggen waar in Nederland hele meutes aangeraden werden om vooral ongetest thuis dood te gaan. En dan alsnog ligt over de gehele linie het CFR van NL nog steeds schrikbarend veel hoger.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.
[ afbeelding ]
Afschuiven is een eigenschap van de meeste mensen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik absurd vind is dat we er automatisch maar vanuit gaan dat de overheid het moet gaan oplossen. Waarom zou dat überhaupt zo moeten zijn?
Eigen verantwoordelijkheid is weer vrij ver te zoeken. Lekker maar gaan afschuiven.
Eigen verantwoordelijkheid slaat natuurlijk nergens op. Je kan het gedrag van je buren al niet beïnvloeden, laat staan dat van 16.5 miljoen andere individuen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik absurd vind is dat we er automatisch maar vanuit gaan dat de overheid het moet gaan oplossen. Waarom zou dat überhaupt zo moeten zijn?
Eigen verantwoordelijkheid is weer vrij ver te zoeken. Lekker maar gaan afschuiven.
Tsja, die pech heeft de halve wereld natuurlijk, dat de rest het voor hen verziekt. Overigens denk ik niet dat ze direct met controleposten aan de grens sta dus je kan ook gewoon de gok wagen natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.
En dus moet ik op hele korte termijn een (halve) vrije dag gaan regelen, als we vrijdag willen gaan. Dat kost ook geld, en goodwill bij mijn baas.
En waarom eigenlijk allemaal? Nou, kijk, WIJ zijn voorzichtig, gaan bijvoorbeeld alleen naar buiten voor de supermarkt. En dan doen we bijvoorbeeld WEL een mondkapje op, hoewel dat niet verplicht is.
Maar omdat andere mensen om ons heen dat niet doen, en elkaar en de hele tyfusteringzooi de hele dag door lopen te besmetten, zitten we nu weer eens in de shit van een ander.
Je begrijpt dus wel waarom ik sinds begin dit jaar ben gestopt om lager volk te respecteren en nu op ze neerkijk.
Zie, je weet echt niet wat ik wil zeggen en je doet een aantal aannames.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet het, je wilt de ggd de schuld geven van alles... Maar ten eerste is het een slechte huusarts en ten tweede alleen jij kan dit oplossen.
Op zich verbaast dit me niks. Het ís ook heel moeilijk. Hoe ga je hier op een manier mee om die echt helpt, die te handhaven is, die geen te grote schade aanricht aan economoie en sociale cohesie en waar mensen ook de logica van kunnen inzien. Ga er maar aan staan.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Rutte verwijst tijdens APB naar een OMT-advies dat eraan komt. @:trein2000
Ook zegt hij dat het meer is dan alleen studentenhuizen, maar ook o.a. horeca.
En misschien nog wel belangrijker: "we weten nog niet wat we moeten doen".
Op donderdag 17 september 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
De eigen verantwoordelijkheid zorgt ervoor dat iedereen maar wat doet. Zo is er bijvoorbeeld het advies om thuis te werken, maar een heleboel mensen hebben daar inmiddels lak aan. Veel mensen hebben helemaal geen zin om iets te veranderen in hun patronen en omdat alles zo vrijblijvend is, worden ze daarin gesterkt. Ik kreeg gisteren nog een berichtje van een kennis die het allemaal niet zo serieus neemt, want "het is toch niet verplicht". En dan werken de maatregelen dus niet. Je kunt een pandemie nou eenmaal niet bestrijden door gewoon te doen wat je altijd deed.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
We zitten inmiddels aardig op het punt wat je van mijlenver aan zag komen: er zit een grens aan hoe ver en hoe lang je menselijk gedrag kan beïnvloeden van bovenaf.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich verbaast dit me niks. Het ís ook heel moeilijk. Hoe ga je hier op een manier mee om die echt helpt, die te handhaven is, die geen te grote schade aanricht aan economoie en sociale cohesie en waar mensen ook de logica van kunnen inzien. Ga er maar aan staan.
Kijk alleen maar hier op het forum: zoveel experts die precies weten wat er moet gebeuren, en die zijn het ook allemaal met elkaar oneens
Je zou bijna naar het buitenland vluchten om een test uit te kunnen laten voeren. Dat is wel.. Belachelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zie, je weet echt niet wat ik wil zeggen en je doet een aantal aannames.
Je redeneert echt vanuit een compleet andere invalshoek dan ik.
Ik geef aan dat het een probleem is dat de GGD zegt: "Ga maar naar de huisarts", terwijl diezelfde huisarts, volgens het protocol van diezelfde GGD eerst om een test moet vragen.
Dan zeg jij vervolgens, dan ga maar naar het ziekenhuis. Maar de hoofdfunctie van de huisarts is nu juist om te fungeren als een poortwachter zo dat niet iedere Jan Doedel voor het minste of geringste naar het ziekenhuis gaat.
Snap je nu het probleem?
MAAR WAT GAAN DE MAATREGELEN ZIJNquote:Op donderdag 17 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
Je kan ook gewoon naar een commercieel lab. Kost je 100 euroquote:Op donderdag 17 september 2020 12:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zou bijna naar het buitenland vluchten om een test uit te kunnen laten voeren. Dat is wel.. Belachelijk.
Toch he.. Zijn er amper meer regio's waar er nauwelijks tot niks aan de hand is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:32 schreef Questular het volgende:
Het zou zuur zijn als regio's waar nauwelijks tot niks aan de hand is "beloond" gaan worden met extra maatregelen.
Snap ik. Maar als een huisarts zijn werk niet goed doet dan ga je naar het ziekenhuis. Zo moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zie, je weet echt niet wat ik wil zeggen en je doet een aantal aannames.
Je redeneert echt vanuit een compleet andere invalshoek dan ik.
Ik geef aan dat het een probleem is dat de GGD zegt: "Ga maar naar de huisarts", terwijl diezelfde huisarts, volgens het protocol van diezelfde GGD, eerst om een test moet vragen.
Dan zeg jij vervolgens, dan ga maar naar het ziekenhuis. Maar de hoofdfunctie van de huisarts is nu juist om te fungeren als een poortwachter zo dat niet iedere Jan Doedel voor het minste of geringste naar het ziekenhuis gaat.
Snap je nu het probleem?
quote:Op donderdag 17 september 2020 12:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Gemiddeld 7.7 op 212 dus je bierviltjesmethodiek zit er nog wel een anderhalve procent van af
quote:en ik doel uiteraard van iedereen die in het ziekenhuis komt te liggen waar in Nederland hele meutes aangeraden werden om vooral ongetest thuis dood te gaan.
Niet dus. Maar misschien moet je de definitie van CFR nog even opzoeken.quote:En dan alsnog ligt over de gehele linie het CFR van NL nog steeds schrikbarend veel hoger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is nou bij uitstek geen wellesnietesdiscussie, want de feiten zijn gewoon dat het aantal overlijdens in Bulgarije momenteel een veelvoud zijn van het aantal in Nederland. En al helemaal als je het afzet tegen de bevolking.quote:Maar goed, dit gaat weer zo'n wellesnietesdiscussie worden en daar pas ik naar goed gebruik met alle liefde voor.Je projecteert gewoon je eigen kortzichtigheid (Bulgarije perfect. Nederland kut.) op anderen.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:38 schreef Dven het volgende:
Nederland perfect. Rest van wereld kut. Bulgarije Extreem slecht. Prima.
Collega ook, ging over sinterklaas vieren dat we dat misschien moesten opsplitsen ipv die 6 personen regel/advies.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
De eigen verantwoordelijkheid zorgt ervoor dat iedereen maar wat doet. Zo is er bijvoorbeeld het advies om thuis te werken, maar een heleboel mensen hebben daar inmiddels lak aan. Veel mensen hebben helemaal geen zin om iets te veranderen in hun patronen en omdat alles zo vrijblijvend is, worden ze daarin gesterkt. Ik kreeg gisteren nog een berichtje van een kennis die het allemaal niet zo serieus neemt, want "het is toch niet verplicht". En dan werken de maatregelen dus niet. Je kunt een pandemie nou eenmaal niet bestrijden door gewoon te doen wat je altijd deed.
De huisarts volgt het protocol van de GGD. Hoezo doet hij zijn werk dan niet goed?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar als een huisarts zijn werk niet goed doet dan ga je naar het ziekenhuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |