Begrijpelijke vergelijking die mank gaat.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Daarom gaat er ook zo veel aandacht uit naar een vliegtuig dat neerstort en is de luchtvaartindustrie continu bezig om het aantal vliegtuigongelukken naar nul te krijgen.
Ik heb dit al vaker gehoord om me heen dat huisartsen dan niet op je zitten te wachten.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".
Juist ja. Indien waar dan is het hoogste tijd voor een andere huisarts.
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland. En dat zijn de officiële gevallen, aangezien in Bulgarije iedereen getest wordt en mensen sowieso al veel gewilliger zijn om naar het ziekenhuis te gaan is er ook niet zo'n absurde piek in de oversterfte. Die er in het geheel ook amper geweest.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Desondanks deze dagen meer sterfgevallen per dag dan in Nederland.
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.quote:
Vanaf dag 1 vind ik het al veel te vrijblijvend. De verantwoordelijkheid wordt op de burger afgeschoven, zodat Rutte en de Jonge later kunnen zeggen als het finaal uit de klauwen gelopen is: "ja jongens, we hebben jullie gewaarschuwd. We moesten het met zn allen doen en jullie hebben niet geluisterd!" en vervolgens treft hen geen enkele blaam. Want de burgers hebben het zelf verkloot.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
alles wat te vrijblijvend of adviserend is zal totaal geen zoden aan de dijk zetten, waardoor het alleen maar erger zal worden.
Mijn vriendin, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus jij had klachten, staat op de wachtlijst van een test, je wilde naar de huisarts omdat je je steeds slechter voelde en de huisarts zei: "jij mag niet komen, want je moet de uitslag van de test afwachten".
Juist ja. Indien waar dan is het hoogste tijd voor een andere huisarts.
Maar waarom leg je het dan bij de ggd neer en niet je huisarts?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Ik leg het nergens specifiek neer, ik signaleer een probleem.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom leg je het dan bij de ggd neer en niet je huisarts?
Tsja. Dan gaat ze een dag eerder naar België. Het is ook niet zo dat dit soort zaken nog volkomen onverwacht zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
België heeft Noord-Holland en Zuid-Holland op rood gezet. Dat betekent dat Belgen daar niet meer naartoe mogen reizen. Mensen die uit Noord- of Zuid-Holland naar België willen, mogen dat alleen als ze een goede reden hebben. En als ze een goede reden hebben en langer dan 48 uur willen blijven, dan moeten ze een formulier invullen met contactgegevens, verplicht een Corona test doen, en 2 weken in quarantaine.
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Dit gaat in vanaf vrijdag 16:00.
Heel fijn omdat ik mijn vriendin zaterdag naar België ga wegbrengen, en haar nu een verplichte Corona test in de maag gesplitst wordt, zonder dat we weten of we die straks zelf moeten betalen of niet.
Gaan zeuren om een verplichte corona-test.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:59 schreef RetepV het volgende:
.
Heel fijn omdat ik mijn vriendin zaterdag naar België ga wegbrengen, en haar nu een verplichte Corona test in de maag gesplitst wordt, zonder dat we weten of we die straks zelf moeten betalen of niet.
Wat een schande die huisarts. De mijne komt volledig ingepakt op huisbezoek.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.
Misschien over de gehele tijd. Sinds juni zit Bulgarije toch echt een stuk hoger dan Nederland. En dat terwijl Nederland twee keer zoveel inwoners heeft.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef Dven het volgende:
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland.
Of je lost het zelf op....quote:Op donderdag 17 september 2020 12:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik leg het nergens specifiek neer, ik signaleer een probleem.
Maakt me niet wie het oplost, als het maar opgelost wordt.
Hoe? Ik heb de diensten van of de GGD nodig of de huisarts. Beiden zeggen: Ga maar naar de ander.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je lost het zelf op....
112 of ben je zo ziek dat dat niet meer lukt?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe? Ik heb de diensten van of de GGD nodig of de huisarts. Beiden zeggen: Ga maar naar de ander.
En ik ben echt niet de enige die dit heeft meegemaakt.
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
112 of ben je zo ziek dat dat niet meer lukt?
Jawel... Je wordt steeds zieker en volgens jou kan je nergens terecht. Dat is niet zo.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat ik zeg, maar goed.
Overigens, geen flauw idee waar het aan licht. Anderhalve meter bestaat niet, uitgaansleven gaat hard, nachtclubs zitten afgeladen en al 2,5 maand zijn er in de hoofdstad dagelijks protesten met vele duizenden tot vele tienduizenden mensen op de been.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Zitten dan ook in een iets ander stadium daar de grote stijging hier alweer een paar weken terug was. Naar ratio in Bulgarije overigens drie keer zo weinig sterfgevallen als in Nederland. En dat zijn de officiële gevallen, aangezien in Bulgarije iedereen getest wordt en mensen sowieso al veel gewilliger zijn om naar het ziekenhuis te gaan is er ook niet zo'n absurde piek in de oversterfte. Die er in het geheel ook amper geweest.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in de fase zit dat je een huisarts nodig hebt, je daar vaak niet terecht kan, omdat die eerst een test wil die niet beschikbaar is.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel... Je wordt steeds zieker en volgens jou kan je nergens terecht. Dat is niet zo.
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja. Dan gaat ze een dag eerder naar België. Het is ook niet zo dat dit soort zaken nog volkomen onverwacht zijn natuurlijk.
Dan ga je naar het ziekenhuis... Opties genoegquote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je in de fase zit dat je een huisarts nodig hebt, je daar vaak niet terecht kan, omdat die eerst een test wil die niet beschikbaar is.
Als je eenmaal zo ziek bent dat je 112 moet bellen, maakt die huisarts ook niet meer uit.
quote:Op donderdag 17 september 2020 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan ga je naar het ziekenhuis... Opties genoeg
Heel voorzichtig, maar je zou wel op en neer reizen? En dat jij haar brengt is gewoon eigen keuze, daar kun je moeilijk de overheid de schuld van geven.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
Het punt is dat ik haar ga brengen met de auto. Want ik wil niet dat ze 4 uur in een trein en op drukke stations doorbrengt vanwege de kans op Corona besmetting.
En dus moet ik op hele korte termijn een (halve) vrije dag gaan regelen, als we vrijdag willen gaan. Dat kost ook geld, en goodwill bij mijn baas.
En waarom eigenlijk allemaal? Nou, kijk, WIJ zijn voorzichtig, gaan bijvoorbeeld alleen naar buiten voor de supermarkt. En dan doen we bijvoorbeeld WEL een mondkapje op, hoewel dat niet verplicht is.
Ik weet het, je wilt de ggd de schuld geven van alles... Maar ten eerste is het een slechte huusarts en ten tweede alleen jij kan dit oplossen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |