Ziek worden is toch helemaal geen punt? Die herstellen wel weer. Het echte probleem is wanneer de ziekenhuizen overlopen, wat verre van het geval is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Alles wat het kabinet de afgelopen maanden heeft besloten duidt er op dat ze het nog steeds wel prima vinden om het mitigatiebeleid voort te zetten. Kan de regering helemaal niets schelen hoeveel mensen er nog ziek worden, zolang de ziekenhuizen het maar aan kunnen. Dat noemen we ook wel blind staren op 1 aspect.
Gezellig een avond klokquote:Op zaterdag 12 september 2020 14:57 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee, lockdown-achtige zijn nog lang niet aan de orde. Eerder dingen zoals Van Dissel vandaag meldde. Avondklok voor horeca, studentensociëteiten. Dingen die de kern raken.
quote:Tot nu toe vind ik dat er te weinig urgentiegevoel blijkt uit de manier waarop het kabinet reageert. De strategie moet zijn naar nul besmettingen, indammen! Dat is beter voor de economie en de gezondheid.
Nee, ik wil het beste eindscenario voor zowel de economie, volksgezondheid als de gehele maatschappij. Wat de meest logische weg is om dit te bereiken lijkt me niet zo ingewikkeld.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En jij staart je niet blind op 1 aspect wou je zeggen?
Alsof jij hier ook maar enig verstand van hebt. Ik zie je in verschillende posts pleiten voor de herinvoering van de intelligente lockdown voor de randstad. Alsof dit zo'n heilig middel is. Dan probeer je met kanonnen vliegjes te raken, en raak je veel meer sectoren die geen enkele invloed heeft op de cijfers.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
En dan te bedenken dat wij al veel hoger zitten in de besmettingen en men zaken als een mondkapjesplicht en andere zaken in Antwerpen hier veel te ver vond gaan.
Dus ja dat gaat het vast oplossen.
Niks mis met een intelligente lockdown tijdelijk. En wat lul je nou meteen weer met je 'alsof jij daar verstand van hebt'quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alsof jij hier ook maar enig verstand van hebt. Ik zie je in verschillende posts pleiten voor de herinvoering van de intelligente lockdown voor de randstad. Alsof dit zo'n heilig middel is. Dan probeer je met kanonnen vliegjes te raken, en raak je veel meer sectoren die geen enkele invloed heeft op de cijfers.
@DeVerzamelaar ik kan je van harte aanraden om alle artikelen van Tomas Pueyo op Medium nog eens door te spitten. Dat kan helpen om in te zien welke aanpak/maatregelen effectief zijn voor de bestrijding van het coronavirus en welke niet. Hij legt het op een begrijpelijke manier uit. De coronapandemie heeft wel bewezen dat je echt niet een universitaire graad in virologie of epidemiologie nodig hebt om de basale zaken te begrijpen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks mis met een intelligente lockdown tijdelijk. En wat lul je nou meteen weer met je 'alsof jij daar verstand van hebt', volgens mij is het de enige aanpak in de hele crisis die feitelijk effectief is gebleken in het lamleggen van het virus. Andere landen gebruiken die methode ook gewoon op lokaal niveau , kijk naar Duitsland en hoe positief dat heeft uitgepakt.
Al de maatregelen die hier de afgelopen maanden genomen zijn voor de bühne hebben de situatie alleen maar doen verslechteren.
@Elanquote:Op zaterdag 12 september 2020 16:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De vraag is dan ook waar gaat het mis nu? En hoe kan dat bestreden worden.
Het heeft geen zin om alle restaurants eb sportscholen dicht te gooien als daar het probleem niet zit.
Inmiddels zou toch wel duidelijk moeten zijn waar die hoge besmettingen vandaan komen?
Zijn het scholen, supermarkten, restaurants, cafe's, kantoren, reizigers?
Kader het in en pak dat aan. Laat waar het geen probleem is gewoon open.
Zeer waarschijnlijk zit het probleem hem in elk van de locaties die je noemt. Het is alleen verdomd lastig om in te schatten hoe de verhoudingen liggen, gezien er bij zo'n hoog percentage besmettingen de plaats nog steeds onbekend is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het heeft geen zin om alle restaurants eb sportscholen dicht te gooien als daar het probleem niet zit.
Inmiddels zou toch wel duidelijk moeten zijn waar die hoge besmettingen vandaan komen?
Men weet alleen dat van de gevallen waarbij de plaats bekend is de huiselijke besmettingen de grootste groep vormen. Maar dat zegt nog steeds relatief weinig, omdat de bron in de meerderheid van de geregistreerde besmettingen helemaal niet ontdekt wordt. Dus dan is het prima mogelijk dat samenkomsten thuis helemaal niet het grootste probleem zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
@:elan
Het probleem zijn gewoon de samenkomsten thuis. Feestjes, verjaardagen, gezellig samenkomen. Name it. Niet voor niets pleitte Rutte een aantal weken terug om de horeca op te zoeken met een groep, i.p.v. ergens samen te komen bij iemand thuis. Een hernieuwde intelligente lockdown op regionaal niveau is gewoon het domste wat je kan doen en het pakt de bron helemaal niet aan.
Dan moet het toch weer strenger of geven we op....?quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk zit het probleem hem in elk van de locaties die je noemt. Het is alleen verdomd lastig om in te schatten hoe de verhoudingen liggen, gezien er bij zo'n hoog percentage besmettingen de plaats nog steeds onbekend is.
Maar gezien de karakteristieken van het coronavirus en de community spread die nu weer in hoge mate plaatsvindt is het niet mogelijk om te veronderstellen dat mensen nog steeds overal besmet raken. En dat wordt alleen maar meer zolang de toename blijft voortzetten. Waarbij het risico bij een drukke binnenlocatie uiteraard wel een stuk hoger is dan een rustige buitenlocatie.
Stel je eens voor, zo rationeel de zaak benaderen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ken het. Maar ik kan mij helemaal niet vinden in zulke maatregelen. Veel te ingrijpend. Zoiets zien wij ook in Australië en Nieuw-Zeeland, ingrijpende lockdowns bij luttele gevallen in een regio. Leuk vooruitzicht ook, bij toevallig een nieuw geval kun je weer in lockdown. Nee, ik vind het veel te buitenproportioneel en het doet meer kwaad dan goed.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
@:DeVerzamelaar ik kan je van harte aanraden om alle artikelen van Tomas Pueyo op Medium nog eens door te spitten. Dat kan helpen om in te zien welke aanpak/maatregelen effectief zijn voor de bestrijding van het coronavirus en welke niet. Hij legt het op een begrijpelijke manier uit. De coronapandemie heeft wel bewezen dat je echt niet een universitaire graad in virologie of epidemiologie nodig hebt om de basale zaken te begrijpen.
Met de huidige cijfers is er alles aan gelegen om het reproductiegetal zo snel mogelijk weer onder de 1 te krijgen. Bij minder dan twee verdubbelingen verder liggen de ziekenhuizen al vol.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dan moet het toch weer strenger of geven we op....?
Dat is te nuanceren, Nieuw Zeeland wist het daarmee, omdat het aantal zeer klein was, maandenlang echt onder controle te krijgen maar dat werkt alleen onder zeer specifieke omstandigheden, in Australie werkte dat niet omdat ze daar veel te laat waren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ken het. Maar ik kan mij helemaal niet vinden in zulke maatregelen. Veel te ingrijpend. Zoiets zien wij ook in Australië en Nieuw-Zeeland, ingrijpende lockdowns bij luttele gevallen in een regio. Leuk vooruitzicht ook, bij toevallig een nieuw geval kun je weer in lockdown. Nee, ik vind het veel te buitenproportioneel en het doet meer kwaad dan goed.
Wacht maar tot de dag waarop verschillende veiligheidsregio's in de Randstad maatregelen moeten nemen die beperkender zijn dan de 'lockdown' waar Auckland een tijdje in heeft gezeten. Die is echt dichterbij dan je denkt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ken het. Maar ik kan mij helemaal niet vinden in zulke maatregelen. Veel te ingrijpend. Zoiets zien wij ook in Australië en Nieuw-Zeeland, ingrijpende lockdowns bij luttele gevallen in een regio. Leuk vooruitzicht ook, bij toevallig een nieuw geval kun je weer in lockdown. Nee, ik vind het veel te buitenproportioneel en het doet meer kwaad dan goed.
Met de aantallen van juni/begin juli had Nederland gewoon Nieuw-Zeeland kunnen kopiëren hoor. Andere Europese landen hebben dit wel gedaan. Die hebben de absolute nul nog niet bereikt, maar houden de viruscirculatie wel al geruime tijd zeer laag waardoor ze niet de issues hebben als waar Nederland nu wel weer mee kampt. En hun samenleving is ook gewoon open.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had in Nederland ook niet gewerkt omdat het virus al veel te ver verspreid was op het moment dat er echt alarm geslagen werd.
Volgens mij is het verschil ook wel dat de berekening door de NRC-journalist gedaan is en vervolgens iemand van het RIVM om toelichting gevraagd is. Er staat immers ook: "in theorie klopt de berekening".quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:33 schreef Monolith het volgende:
Kijk als dat klopt, dan is het berekeningetje van het NRC inderdaad een wassen neus.
Die gezellige samenkomsten zoals jij ze noemt zijn op advies van Rutte himself verplaatst van bij tante Beppie thuis naar het lokale zalencentrum. Resultaat is natuurlijk niet wezenlijk anders, maar ach het was een vriendelijk gebaar naar de door de lockdown ernstig gedupeerde horecaquote:Op zaterdag 12 september 2020 16:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
@:elan
Het probleem zijn gewoon de samenkomsten thuis. Feestjes, verjaardagen, gezellig samenkomen. Name it. Niet voor niets pleitte Rutte een aantal weken terug om de horeca op te zoeken met een groep, i.p.v. ergens samen te komen bij iemand thuis. Een hernieuwde intelligente lockdown op regionaal niveau is gewoon het domste wat je kan doen en het pakt de bron helemaal niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |