Mensen willen berhaupt niks. Elke maatregel is teveel. Doe je zus dupeer je die, doe je zo dupeer je weer een andere groep. Ondertussen loopt het aantal besmettingsgevallen gestaag op.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
om te handhaven wat hij wil (en jij?) ga je daar wel naartoe, ik vind kroegen dicht om 10 uur overdreven en ook onzinnig, dingen verbieden om het verbieden is sowieso kinderachtig, maar het is vaak van "wij gaan niet dus dan hoeven anderen ook niet" heb ik de indruk.
De volgende persconferentie zullen er ook wel weer vrijwel nul concrete maatregelen bekend worden gemaaktquote:Op zaterdag 12 september 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Jezus, verder gaat alles goed hoor.
Geloof ik niet er gaat op lokaal niveau hard aan de noodrem getrokken worden. Ik verwacht maandag of dinsdag al.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De volgende persconferentie zullen er ook wel weer vrijwel nul concrete maatregelen bekend worden gemaakt![]()
[ afbeelding ]
En het staat of valt allemaal bij de overheidsambitie imo. Zolang het kabinet niet alsnog haar doelen verschuift naar het reproductiegetal zo lang mogelijk duurzaam onder de 1 te houden om daarmee terug te kunnen gaan naar steeds minder nieuwe besmettingen dan blijft het beleid verre van optimaal. Want wat er zich nu voltrekt kun je met de meest positieve bewoording nog omschrijven als 'aanmodderen'. De economie en de volksgezondheid schiet met dit verspreidingsbeleid op de lange termijn helemaal niets op.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen willen berhaupt niks. Elke maatregel is teveel. Doe je zus dupeer je die, doe je zo dupeer je weer een andere groep. Ondertussen loopt het aantal besmettingsgevallen gestaag op.
Tijdelijke maatregelen om het in de randstad in te dammen ontkom je niet meer aan.
Denk je dan aan lockdown-achtige maatregelen? Ik dacht het kabinet dat koste wat kost te allen tijden wil voorkomen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof ik niet er gaat op lokaal niveau hard aan de noodrem getrokken worden. Ik verwacht maandag of dinsdag al.
Nee, lockdown-achtige zijn nog lang niet aan de orde. Eerder dingen zoals Van Dissel vandaag meldde. Avondklok voor horeca, studentensociteiten. Dingen die de kern raken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk je dan aan lockdown-achtige maatregelen? Ik dacht het kabinet dat koste wat kost te allen tijden wil voorkomen.
Waarschijnlijk staren ze zich blind op de ziekenhuizen, op zich wel begrijpelijk maar als je er straks 30 per dag bij zou krijgen op de IC's en honderden in de ziekenhuizen moet je veel harder ingrijpen dan nu noodzakelijk is. Je kan toch beginnen met Rotterdam, Amsterdam en Den Haag voor een week terug te stoppen in die intelligente lockdown? Blijkbaar moet het eerst volledig ontsporen voor er passende maatregelen komen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En het staat of valt allemaal bij de overheidsambitie imo. Zolang het kabinet niet alsnog haar doelen verschuift naar het reproductiegetal zo lang mogelijk duurzaam onder de 1 te houden om daarmee terug te kunnen gaan naar steeds minder nieuwe besmettingen dan blijft het beleid verre van optimaal. Want wat er zich nu voltrekt kun je met de meest positieve bewoording nog omschrijven als 'aanmodderen'. De economie en de volksgezondheid schiet met dit verspreidingsbeleid op de lange termijn helemaal niets op.
Als het probleem in zulke specifieke hoeken zit dan zijn lockdowns in wat voor vorm dan ook het onnozelste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:57 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee, lockdown-achtige zijn nog lang niet aan de orde. Eerder dingen zoals Van Dissel vandaag meldde. Avondklok voor horeca, studentensociteiten. Dingen die de kern raken.
Daarmee krijg je de geest echt niet meer terug in de fles.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:57 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee, lockdown-achtige zijn nog lang niet aan de orde. Eerder dingen zoals Van Dissel vandaag meldde. Avondklok voor horeca, studentensociteiten. Dingen die de kern raken.
Ja, maatregelen zoals De Dis voorstelt zoals de horeca-avondklok en beperken van sociale contacten (enkel een vrijblijvend advies zoals we weten, dat is eigenlijk geen maatregel) zie ik nu niet direct passen in Hugo's thema van de escalatieladder.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee krijg je de geest echt niet meer terug in de fles.
quote:
De kans is levensgroot dat de provinciale verspreiding over de grote steden vooral wordt veroorzaakt door de studentenpopulatie. Dat is de groep met de hoogste mobiliteit en mogelijk ook de groep die zich het minst houdt aan de adviezen. Echt geen toeval dat het in Groningen, Nijmegen, Tilburg, Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Leiden en Amsterdam niet lukt om de uitbraken onder controle te krijgen.quote:
Zou even het RIVM bellen, misschien willen ze je wel hebben in plaats van Van Dissel of iemand andersquote:Op zaterdag 12 september 2020 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee krijg je de geest echt niet meer terug in de fles.
Weet deze ,man hoe alles werkt enzovoort waarschijnlijk niet. Om Jan Kluytmans aan te halen die zei vorige week in een interview. Als micro bioloog wil je eigenlijk dat niemand meer contact heeft met iemand anders en dan waait het over. Dat is alleen niet economisch en sociaal mogelijk. Als we doen wat jouw clubje wil moeten de grens sluiten, Dan is zeker in Nederland onze economie overleden omdat die nogal open is. Kijk bijvoorbeeld naar Thailand die hebben op dit moment grote economische problemen. Hetzelfde geld voor scholen Wim Schellekens zei dat online onderwijs een groot succes was. Uit verschillende onderzoeken en enqutes komt naar buiten dat het eigenlijk een grote ramp is. Wat het OMT doet is dealen tussen wat economisch niet te schadelijk is en wat sociaal nog dragelijk is. Ben ik het met elke regel en advies eens, nee. Maar ik snap ze wel en weet waar ze op gebaseerd zijn. Hun baseren zich op wetenschappelijk onderzoek en wat bekent is niet op het zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tomas Pueyo is ook geen microbioloog/viroloog en toch hebben zijn adviezen ervoor gezorgd dat meerdere landen vele doden en ernstig zieken minder te betreuren hebben. Omdat deze staten tijdig ingrepen met effectieve maatregelen, voordat de epidemie oncontroleerbaar werd. En vervolgens ook goed doorhebben hoe je op duurzame wijze het aantal nieuwe infecties laag kon blijven houden. Het is geen hogere wiskunde.
Ik snap echt niet wat jou bezielt dat je het blijkbaar normaal vindt om in een discussie persoonlijke aanvallen (met taalfouten) te gebruiken die nergens op slaan. Mijn advies is om alsjeblieft bij de inhoud te blijven of anders gewoon niet te reageren.
Wilde er net over beginnen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Zou even het RIVM bellen, misschien willen ze je wel hebben in plaats van Van Dissel of iemand andersIs gelukkig niet zo dat zulk soort maatregelen hebben geholpen in Antwerpen ofzo.
Alles wat het kabinet de afgelopen maanden heeft besloten duidt er op dat ze het nog steeds wel prima vinden om het mitigatiebeleid voort te zetten. Kan de regering helemaal niets schelen hoeveel mensen er nog ziek worden, zolang de ziekenhuizen het maar aan kunnen. Dat noemen we ook wel blind staren op 1 aspect.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
En dan te bedenken dat wij al veel hoger zitten in de besmettingen en men zaken als een mondkapjesplicht en andere zaken in Antwerpen hier veel te ver vond gaan.
Dus ja dat gaat het vast oplossen.
En jij staart je niet blind op 1 aspect wou je zeggen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Alles wat het kabinet de afgelopen maanden heeft besloten duidt er op dat ze het nog steeds wel prima vinden om het mitigatiebeleid voort te zetten. Kan de regering helemaal niets schelen hoeveel mensen er nog ziek worden, zolang de ziekenhuizen het maar aan kunnen. Dat noemen we ook wel blind staren op 1 aspect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |