In NL gaat een test voor ca 95 over de bank.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoor, de overheid koopt ze momenteel in voor rond de 50, dus de zelfstandige labs van GGD harken lekker binnen. Maar als er straks concurrentie op de markt komt uit duitsland zou die prijs wel eens lager kunnen gaan worden.
quote:bron: zorgkiezer
Het tarief dat het ministerie aan de GGD vergoedt is nu 95 euro. Dit bedrag kan lager worden als het aantal test toeneemt.
Heb je een bron voor die foutmarge?quote:Op donderdag 17 september 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Iemand enig idee hoe de foutmarge in de tests (35%?) zich verhoudt tot het R-getal (1.37?)?
Over een paar jaar als we nog verder zijn ingelijfd in de EU maakt dat allemaal niets (meer) uit. De gedachte dat we enige soevereiniteit hebben, laat staan reputatie anders dan als dwarsligger voorbeeld, heeft sws geen internationale waarde anders dat je er prima kon witwassen.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:14 schreef RetepV het volgende:
Het huidige overheidsbeleid van vertrouwen dat de burger het juiste zal doen, is nu wel achterhaald. Meerdere landen om ons heen zijn het niet eens met het Nederlandse beleid. En ze zullen ons afmaken als blijkt dat we arrogant waren en het dus niet werkt.
Om dan weer het vertrouwen van de landen om ons heen proberen op te vijzelen, zal de overheid strenger moeten zijn dan eigenlijk nodig zal zijn. De overheid zal aan de landen om hen heen moeten bewijzen dat het ze menens is.
En de overheid zal dat moeten doen, want anders krijgen we grotere economische problemen dan nodig.
Dus ik verwacht dat er binnenkort dezelfde maatregelen genomen zullen gaan worden als in België en Duitsland, dwz. dat je geen gebouw meer in mag zonder een mondkapje op te doen.
Maar dat is niet genoeg om het vertrouwen te winnen, want die maatregel zal alleen het aantal nieuwe besmettingen afremmen, maar niet terugdringen. Dus de overheid zal rigoreuzere stappen moeten nemen om dat vertrouwen te winnen. En dat kan dus betekenen dat de Horeca en sportclubs weer op slot zullen gaan totdat het aantal nieuwe besmettingen per dag een duidelijke daling toont.
Ik zuig dit alles niet zomaar uit mijn duim ofzo. Als Nederland reputatieschade oploopt, kan alleen dit soort diplomatie dat redden. En dat wij reputatieschade hebben opgelopen, is wel duidelijk, anders zou België het advies van de WHO overnemen en Nederland op geel laten staan.
Nee.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Justin_Case het volgende:
Zuid-Holland gaat vanaf morgen op slot.
Geloof ik niets van.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
De maatregelen zullen niets om het lijf hebben net als vorige keer.
Zelfs België gaat versoepelen en geeft aan dat we gewoon moeten gaan leren leven met het virus.
De persco's zijn er nog slechts ter voorkoming van gezichtsverlies en volkswoede voor wat betreft het eerder gekozen beleid.
Het wordt vast heel statig aangekondigd allemaal en met hoogdravende cijfers maar met uiteindelijk een paar wassen neus maatregelen. IMO
Hij heeft wel gelijk over België iig though, ze hebben de virologen enzo daar grotendeels vervangen in een nieuw expert panel met economen en psychologen etc die wel willen versoepelenquote:
Als.je België dan nog inkomt hehehe.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk over België iig though, ze hebben de virologen enzo daar grotendeels vervangen in een nieuw expert panel met economen en psychologen etc die wel willen versoepelen
Kunnen we binnenkort misschien lekker goedkoop met de trein naar antwerpen naar een leuk restaurantje of concertje ofzo als er überhaupt hier al weer strengere maatregelen zouden komen ^^
Beste Jaeger, zelfs wanneer het aantal besmettingen vertienvoudigd en met 500.000 actieve gevallen zit men op 120 IC opnames per week (zie Frankrijk).quote:
Met 120 IC opnames per week en dus 500 - 1000 ziekenhuisopnames per week, ligt in Nederland de overige zorg weer grotendeels plat.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Beste Jaeger, zelfs wanneer het aantal besmettingen vertienvoudigd en met 500.000 actieve gevallen zit men op 120 IC opnames per week (zie Frankrijk).
Dus zelfs met 10.000 besmettingen per dag, maanden lang, zou op basis van deze cijfers (Frankrijk) de IC's in Nederland niet vol liggen.
Daarbij is het wellicht handiger wanneer een zeker deel de jonge meest actieve bevolking, ruim voor de griepgolf besmet is geweest. IMO
Onze capaciteit is niet te vergelijken met Frankrijk. Onzinnig dus. Verder kun je landen niet zo 1 op 1 vergelijken.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Beste Jaeger, zelfs wanneer het aantal besmettingen vertienvoudigd en met 500.000 actieve gevallen zit men op 120 IC opnames per week (zie Frankrijk).
Dus zelfs met 10.000 besmettingen per dag, maanden lang, zou op basis van deze cijfers (Frankrijk) de IC's in Nederland niet vol liggen.
Daarbij is het wellicht handiger wanneer een zeker deel de jonge meest actieve bevolking, ruim voor de griepgolf besmet is geweest. IMO
Uit nieuwsgierigheid, waarom verwacht je een stijging van 300?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vrees voor de cijfers van vandaag.... ik denk rond de 1800 maar ik hoop op minder...
Die versoepelen want willen lereb leven met het virus en hebben daarom net alle kritische virologen die niet nu wilden versoepelen uit hun omt getrapt, van Ranst voorop, dus denk dat dat wel lukt!quote:Op donderdag 17 september 2020 13:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als.je België dan nog inkomt hehehe.
1727quote:Op donderdag 17 september 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vrees voor de cijfers van vandaag.... ik denk rond de 1800 maar ik hoop op minder...
Told ya.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1766
Totaal: 88073 (+1753 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 14
Totaal: 12344
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 66
Totaal: 3161
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6266
Gaat hard met het aantal besmettingen. Opnames gelukkig geen hele grote stijgingen nog.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1766
Totaal: 88073 (+1753 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 14
Totaal: 12344
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 66
Totaal: 3161
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6266
Nee, dat valt gelukkig nog steeds mee.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat hard met het aantal besmettingen. Opnames gelukkig geen hele grote stijgingen nog.
Hulde voor je voorspelling.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Klopt, en ik weet dat het "wacht maar over 2 weken" zinnetje niet gewaardeerd wordt hierquote:Op donderdag 17 september 2020 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat hard met het aantal besmettingen. Opnames gelukkig geen hele grote stijgingen nog.
Die zijn gebaseerd op de cijfers van weken geleden. Kunnen dus ook een stijging van die opnames verwachten over 1 tot 3 weken.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Morgen maar afwachten wat ze gaan doen. Opnamen/IC gelukkig nog relatief laag, maar de stijgende lijn is natuurlijk wel zichtbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |