Juist, en als we dus iets meer pech hebben en ze halen samen 76 zijn we er geweest.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is echter geen enkele realistische coalitie met die twee mogelijk. Alleen FvD sluit de PVV niet uit.
Die illegale feestjes waren er ook tijdens het hoogtepunt van de crisis.Acties of maatregelen gericht op specifieke groepen jong of oud gaan hem sowieso niet worden.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zijn allemaal zaken die zij zonder al te veel problemen zouden kunnen doen en nu het niet mag dus illegaal doen, meer richten op de kwetsbaren lijkt me een beter uitgangspunt, we zijn er voorlopig niet vanaf en die burgerlijke ongehoorzaamheid gaat niet afnemen.
De vraag is vooral hoe het zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Blijft het stabiel of lager, wordt het draagvlak steeds kleiner om maatregelen te handhaven. Gaat het echt onhandelbaar omhoog zul je iets moeten.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zijn allemaal zaken die zij zonder al te veel problemen zouden kunnen doen en nu het niet mag dus illegaal doen, meer richten op de kwetsbaren lijkt me een beter uitgangspunt, we zijn er voorlopig niet vanaf en die burgerlijke ongehoorzaamheid gaat niet afnemen.
Niet in de mate dat ze nu plaatsvinden.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Die illegale feestjes waren er ook tijdens het hoogtepunt van de crisis.Acties of maatregelen gericht op specifieke groepen jong of oud gaan hem sowieso niet worden.
Die kans is nihil. En ook dan hebben ze geen meerderheid in de eerste kamerquote:Op woensdag 16 september 2020 13:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Juist, en als we dus iets meer pech hebben en ze halen samen 76 zijn we er geweest.
Draagvlak houden dus, in godsnaam.
Kan deze discussie wellicht elders of via DM?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die kans is nihil. En ook dan hebben ze geen meerderheid in de eerste kamer.
nee maar de ouderen moeten gewoon voorzichtiger zijn in hun omgang met jongeren en dat is dus meestal in familiekring want op die illegale feestjes komen ze nietquote:Op woensdag 16 september 2020 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Die illegale feestjes waren er ook tijdens het hoogtepunt van de crisis.Acties of maatregelen gericht op specifieke groepen jong of oud gaan hem sowieso niet worden.
Merk je daar veel van in je omgeving dan? Mijn punt is meer dat op een legale manier samenkomen met redelijk grote groepen op de dag van schrijven niet bijster ingewikkeld is.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet in de mate dat ze nu plaatsvinden.
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij ouderen? Donderstraal gewoon op bij kwetsbare mensen als je de dagen daarvoor ergens hebt zitten zuipen met god mag weten wie.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar de ouderen moeten gewoon voorzichtiger zijn in hun omgang met jongeren en dat is dus meestal in familiekring want op die illegale feestjes komen ze niet
Gelukkig duurt het ontwikkelen van een vaccin niet oneindig lang.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Feit is naar mijn idee dat je niet oneindig maatregelen kunt volhouden tot je een vaccin hebt bij gelijkblijvende omstandigheden.
Dat hoor ik vaker, maar is vooralsnog pure speculatie. Natuurlijk zal er kruisbestuiving zijn, maar er zullen genoeg mensen zijn die het er dan maar bij laten zitten. Zeker als je perspectief biedt (bv. dat een maatregel voor slechts twee weken geldt).quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:55 schreef _serial_ het volgende:
Jawel, want als de kroeg in Groningen dicht moet gaat men heus wel naar een stad verderop, of het verplaatst naar huisfeestjes.
Oh dat laatste is waar, dank voor de geruststelling XDquote:Op woensdag 16 september 2020 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die kans is nihil. En ook dan hebben ze geen meerderheid in de eerste kamer.
omdat die in het algemeen wat wijzer en meer redenen hebben om voorzichtig te zijn en verantwoording heb ik niet genoemd maar omdat jongeren geen verantwoording nemen moeten ouderen dat ook maar laten?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij ouderen? Donderstraal gewoon op bij kwetsbare mensen als je de dagen daarvoor ergens hebt zitten zuipen met god mag weten wie.
Ik denk sowieso dat verreweg de meeste mensen niet tegen de regels in willen gaan. Maar dan moeten die regels wel helder worden gecommuniceerd, in plaats van dat het blijft bij vage adviezen die de bestuurders zelf ook niet altijd serieus nemen.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker, maar is vooralsnog pure speculatie. Natuurlijk zal er kruisbestuiving zijn, maar er zullen genoeg mensen zijn die het er dan maar bij laten zitten. Zeker als je perspectief biedt (bv. dat een maatregel voor slechts twee weken geldt).
Verder zou ik het opvallend vinden als een beleid dat grotendeels op vertrouwen vaart opeens geen vertrouwen meer zou hebben in de burger qua huisfeesten.
Ja elke week is hier het bingo in de biesbosch en omgeving.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Merk je daar veel van in je omgeving dan? Mijn punt is meer dat op een legale manier samenkomen met redelijk grote groepen op de dag van schrijven niet bijster ingewikkeld is.
Waarschijnlijk ligt daar ook veel meer de problematiek, heel veel verschillende groepjes jong volk die lekker met 50-100 man de kroeg in duiken en daar besmet raken.
Met alleen rekening houden met elkaar dam je het virus niet in. Er is een reden waarom de besmettingen weer om zich heen grijpen en dan moet je waarschijnlijk terug naar de basis: afstand, hygiëne en het beperken van grote groepen binnenshuis.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het is toch niet zo moeilijk? Rekening houden met elkaar, dat is het. Niets meer, niets minder. Niet alleen de jongeren, niet alleen de ouderen. Niet alleen de sterken of de zwakken. Wij, als samenleving. Laat de politiek voor wat het is, voor zover mogelijk.
Hoe zie je dat voor je een streng deurbeleid voor kleinkinderen met bijbehorende triage door ouderen. Jij feest dus jij neemt zelf de verantwoording als je naar opa of oma wil is dan logischer.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat die in het algemeen wat wijzer en meer redenen hebben om voorzichtig te zijn en verantwoording heb ik niet genoemd maar omdat jongeren geen verantwoording nemen moeten ouderen dat ook maar laten?
Wijzen naar elkaar helpt niet, ook niet met anderhalve meter afstand.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met alleen rekening houden met elkaar dam je het virus niet in. Er is een reden waarom de besmettingen weer om zich heen grijpen en dan moet je waarschijnlijk terug naar de basis: afstand, hygiëne en het beperken van grote groepen binnenshuis.
Denk ik ook ja, door jong en oud natuurlijk. Daarom samenkomsten inperken als daar de komende weken aanleiding toe zou zijn.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja elke week is hier het bingo in de biesbosch en omgeving.
Problematiek ligt echt niet in die feestjes buiten, maar meer in de huisfeestjes die volle bak gegeven worden
Hoe bedoel je wijzen naar elkaar? De basisregels zoals die in maart bekend werden zijn steeds meer los gelaten omdat 1. de besmettingen en IC bezetting lager werd (urgentie werd minder) en 2. het daardoor minder bewust in de hoofden van mensen aanwezig was en men weer terugviel in oude gewoontes (zie bijvoorbeeld Winston bij Miljoenenjacht afgelopen zondag automatisch iemand een hand geven).quote:Op woensdag 16 september 2020 13:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wijzen naar elkaar helpt niet, ook niet met anderhalve meter afstand.
Hoe ga je dat doen met sportclubs?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ik ook ja, door jong en oud natuurlijk. Daarom samenkomsten inperken als daar de komende weken aanleiding toe zou zijn.
Te beginnen weer terug naar die 30 personen regel zoals in juni voor openbare plekken, winkels en horeca.
Dat zijn niet mijn woorden.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik had het over je bewering dat ziekenhuizen vol lagen met patiënten met angstklachten.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen met sportclubs?
Alleen als er geen draagvlak is, en de spoedwet (dat staat er letterlijk in) de regels ondertussen afschaft voor thuis, dan creer je dus:quote:Op woensdag 16 september 2020 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ik ook ja, door jong en oud natuurlijk. Daarom samenkomsten inperken als daar de komende weken aanleiding toe zou zijn.
Te beginnen weer terug naar die 30 personen regel zoals in juni voor openbare plekken, winkels en horeca.
quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:47 schreef Za het volgende:
Gommers komt nu pas naar buiten met het verhaal dat mensen heden binnen 6 dagen alweer een IC verlaten tegenover 22 dagen in maart.
Wanneer gaat hij onthullen dat de reguliere covid opnames voor 90% bestaan uit mensen met angstklachten?
Wijzen als ik, elkaar de schuld geven. That's it.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe bedoel je wijzen naar elkaar? De basisregels zoals die in maart bekend werden zijn steeds meer los gelaten omdat 1. de besmettingen en IC bezetting lager werd (urgentie werd minder) en 2. het daardoor minder bewust in de hoofden van mensen aanwezig was en men weer terugviel in oude gewoontes (zie bijvoorbeeld Winston bij Miljoenenjacht afgelopen zondag automatisch iemand een hand geven).
Als je dat weer terug kunt krijgen door te wijzen op oplopende cijfers, terugkijken naar beelden van maart/april (klappen voor de zorg anyone?), dan ga je weer draagvlak creëren om voorzichtiger te zijn.
Dat zien we dan wel weer. Draagvlak is totaal oninteressant als argument om iets wel of niet door te voeren. De boetes worden ook jaarlijks verhoogd. Hoeveel draagvlak denk je dat daar voor is? Of het verhogen van gemeentelijke belastingen?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen als er geen draagvlak is, en de spoedwet (dat staat er letterlijk in) de regels ondertussen afschaft voor thuis, dan creer je dus:
- opnieuw gigantische economische schade
- terwijl je het qua virus alleen maar erger maakt omdat iedereen thuis gezellig samen gaat komen in kleine kutkamertjes waarvan je net in de wet hebt gezet die ze toch nog per 1 oktober (?) willen invoeren dat daar geen regels gelden.
Feest!
"Dat zien we dan wel weer" is in dit geval, itt die andere dingen die je noemt, een achterlijke redenering.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel weer. Draagvlak is totaal oninteressant als argument om iets wel of niet door te voeren. De boetes worden ook jaarlijks verhoogd. Hoeveel draagvlak denk je dat daar voor is? Of het verhogen van gemeentelijke belastingen?
Als het nodig is moet je gewoon durven ingrijpen. Regeren is vooruitzien.
Wat stel jij voor om te doen als straks blijkt dat de zorg de druk niet aan kan en de overige zorg weer grotendeels/volledig stil valt?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen als er geen draagvlak is, en de spoedwet (dat staat er letterlijk in) de regels ondertussen afschaft voor thuis, dan creer je dus:
- opnieuw gigantische economische schade
- terwijl je het qua virus alleen maar erger maakt omdat iedereen thuis gezellig samen gaat komen in kleine kutkamertjes waarvan je net in de wet hebt gezet die ze toch nog per 1 oktober (?) willen invoeren dat daar geen regels gelden.
Feest!
want dan je kan niet naar je opa en oma? Natuurlijk kan dat wel alleen op gepaste afstand eventjes zonder kussen en omhelzingenquote:Op woensdag 16 september 2020 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je een streng deurbeleid voor kleinkinderen met bijbehorende triage door ouderen. Jij feest dus jij neemt zelf de verantwoording als je naar opa of oma wil is dan logischer.
Of de echte risicogroep zoveel wijzer is laat staan in het hier en nu staat dan de gemiddelde twintiger kun je ook nog over twisten.
Je weet niet eens of en hoe concreet dat gebrek aan eventueel draagvlak is. In maart had men weinig vertrouwen in de regering, tot er ingegrepen werd met die intelligente lockdown toen steeg het naar van 54% naar 77% in een week tijd. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat mensen juist meer vertrouwen krijgen als er nu zou worden ingegrepen. Alleen al omdat het testbeleid op dit moment volledig dreigt vast te lopen en we op alle fronten geconfronteerd worden met redelijk alarmerende cijfers.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Dat zien we dan wel weer" is in dit geval, itt die andere dingen die je noemt, een achterlijke redenering.
Gebrek aan draagvlak zorgt er in dit geval, zie mijn tweede punt, voor dat je van te voren weet dat hoe erg het ook is op het moment dat je het beleid invoert, het door het beleid actief alleen maar erger wordt. Dan doe je het dus niet. Nog los van de economische schade. Lijkt me simpel.
Ik ga er van uit dat er tegen die tijd wel draagvlak zal zijn, ik denk alleen dat het niet slim is om dat te negeren...quote:Op woensdag 16 september 2020 14:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat stel jij voor om te doen als straks blijkt dat de zorg de druk niet aan kan en de overige zorg weer grotendeels/volledig stil valt?
quote:Op woensdag 16 september 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 1560
Totaal: 86320 (+1542 ivm -18 corr.)
Opgenomen: 15
Totaal: 12330
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 72
Totaal: 3105
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 2
Totaal: 6260
quote:Op woensdag 16 september 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
* bewezen of verdacht
De vraag is of dat veilig is in een binnensituatie is vanuit de wetenschap nog niet eenduidig beantwoord.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
want dan je kan niet naar je opa en oma? Natuurlijk kan dat wel alleen op gepaste afstand eventjes zonder kussen en omhelzingen
Als er (lokaal) wordt ingegrepen?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:18 schreef Gretzl het volgende:
Feest, weer een aanzienlijke toename van het aantal dagelijkse besmettingen. Wanneer stopt dit?
[ twitter ]
Oef.... het wordt er niet spontaan beter op, he?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
* bewezen of verdacht
Ik heb m'n ouders sinds maart alleen maar in de tuin gezien. Gelukkig ging dat makkelijk, want het weer was goed. Maar hoe dat de komende maanden moet, weet ik ook niet.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag is of dat veilig is in een binnensituatie is vanuit de wetenschap nog niet eenduidig beantwoord.
Gedrag bepaald wanneer het stopt. Als de R0 boven de 1 is dan besmet 1 persoon altijd (gemiddeld) meer dan 1 ander persoon.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:18 schreef Gretzl het volgende:
Feest, weer een aanzienlijke toename van het aantal dagelijkse besmettingen. Wanneer stopt dit?
[ twitter ]
Voelt al weer lang geleden dat we op 500 positief geteste mensen zaten.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
* bewezen of verdacht
Nope. Ik vrees dat we morgen of anders vrijdag de 2000 grens gaan overschrijden.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oef.... het wordt er niet spontaan beter op, he?
1500 besmettingen op 30.000 tests (om en nabij) betekent gewoon 5% besmettingspercentage.quote:
zo kan je aan de gang blijven,100% veilig kan niemand garanderen uiteraardquote:Op woensdag 16 september 2020 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag is of dat veilig is in een binnensituatie is vanuit de wetenschap nog niet eenduidig beantwoord.
Dat plateau duurde tot eind Augustus, nog geen 2,5 week geleden.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Voelt al weer lang geleden dat we op 500 positief geteste mensen zaten.
Hier nog zo één. En dan ook nog maar één enkele keer omdat er daarna ieder weekend wel één van ons verkouden was. Zit te denken om een terrasverwarmer aan te schaffen. Ook handig voor afsprekende tieners.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb m'n ouders sinds maart alleen maar in de tuin gezien. Gelukkig ging dat makkelijk, want het weer was goed. Maar hoe dat de komende maanden moet, weet ik ook niet.
Dat zijn inderdaad wel hoge cijfers ja. Even afwachten of het een vreemde eend in de bijt was maar het heeft er alle schijn van dat het in Nederland de verkeerde kant opgaat.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 besmettingen op 30.000 tests (om en nabij) betekent gewoon 5% besmettingspercentage.
Verdrievoudigd in 2,5 week.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat plateau duurde tot eind Augustus, nog geen 2,5 week geleden.
Nee joh, toen liepen er echt belachelijk veel mensen rond van wie nooit is uitgekomen dat ze ooit besmet waren omdat we niet konden testen.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Voor mijn gevoel zitten we nu ongeveer in dezelfde situatie als in begin maart/eind februari. Spannende komende weken dus.
Die aantallen verwacht ik eigenlijk pas (net na) het weekend.... hoop ik.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope. Ik vrees dat we morgen of anders vrijdag de 2000 grens gaan overschrijden.
Tussen de 20 en 30.000 besmettingen per dag is min of meer berekend.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee joh, toen liepen er echt belachelijk veel mensen rond van wie nooit is uitgekomen dat ze ooit besmet waren omdat we niet konden testen.
Waarschijnlijk toen 5000+ per dag, of zelfs nog veel meer.
3x zoveel als nu?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Verdrievoudigd in 2,5 week.
Waar zitten we over 2,5 week als het exponentieel blijft gaan?
Geen idee, in elk geval thuis in lockdown.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Verdrievoudigd in 2,5 week.
Waar zitten we over 2,5 week als het exponentieel blijft gaan?
Bizar ja, daar zijn deze cijfers echt niks bij.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tussen de 20 en 30.000 besmettingen per dag is min of meer berekend.
Welnee.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee, in elk geval thuis in lockdown.
Exponentieel, schreef ik.quote:
Zolang er geen enkele context of inhoudelijke uiteenzetting is van de cijfers zijn ze nietszeggend. Daar mag jij anders over denken.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1500 besmettingen op 30.000 tests (om en nabij) betekent gewoon 5% besmettingspercentage.
Of ze hebben hun prio's verlegd naar andere zaken?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
Wel bijzonder dat de media (net als de politiek) amper met Corona bezig zijn lijkt het. Die 700+ in augustus waren overal voorpagina nieuws.
Het lijkt allemaal nog niet echt door te dringen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Gewenning. Het is allemaal niet zo boeiend meer. Merk ik bij mezelf ook.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
Wel bijzonder dat de media (net als de politiek) amper met Corona bezig zijn lijkt het. Die 700+ in augustus waren overal voorpagina nieuws.
Het lijkt allemaal nog niet echt door te dringen.
Gelukkig denken daar velen anders over. Dit soort cijfers als nietszeggend afdoen is echt veels te kort door de bocht en voegt totaal niks toe aan de discussie.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:30 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zolang er geen enkele context of inhoudelijke uiteenzetting is van de cijfers zijn ze nietszeggend. Daar mag jij anders over denken.
Op een gegeven moment loopt het gigantisch uit de klauwen en de regie zijn ze grotendeels al kwijt door die testproblemen.quote:
Klinkt grappig, maar misschien wel de waarheidquote:Op woensdag 16 september 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee, in elk geval thuis in lockdown.
quote:Op woensdag 16 september 2020 14:31 schreef capricia het volgende:
Wageningen grootste stijger per 100.000 inwoners.Het zijn vrijwel allemaal studentensteden die de laatste week/weken oppoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Het voelt allemaal wel veel minder angstig aan dan in februari/maart. Komt denk ik ook mede omdat het in de ziekenhuizen (nog) niet echt spannend is.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Op een gegeven moment loopt het gigantisch uit de klauwen en de regie zijn ze grotendeels al kwijt door die testproblemen.
We wachten af.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee joh, toen liepen er echt belachelijk veel mensen rond van wie nooit is uitgekomen dat ze ooit besmet waren omdat we niet konden testen.
Waarschijnlijk toen 5000+ per dag, of zelfs nog veel meer.
Maar het kan hard gaan. We zitten nu op ~1500 nieuwe gevallen per dag. Vier verdubbelingen verder en het is meer dan 20.000.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Bizar ja, daar zijn deze cijfers echt niks bij.
En de vraag is sws of we die situatie weer gaan krijgen. A wegens betere behandelmethoden en mensen die korter opgenomen zijn nu versus toen in maart, en B omdat relatief nog steeds weinig ouderen besmet raken.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Het voelt allemaal wel veel minder angstig aan dan in februari/maart. Komt denk ik ook mede omdat het in de ziekenhuizen (nog) niet echt spannend is.
Ik zag dat er vaochtend discussie over was of er een 'g' voor 'een' moest staan, maar gezien deze tekst, denk ik dat er in een enkele regio weer begonnen is met spreiding van de zorg.quote:54 COVID-patiënten op IC
16 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 54. Dat is 1 patiënt meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 646 non-COVID-patiënten op de IC, 25 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 700, 26 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 191, 4 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 245.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patienten is licht verder gestegen. In een enkele regio is de regionale spreiding weer hervat om de reguliere zorg optimaal te garanderen.’
Wat, als het op deze voet verder gaat, binnen nu en 2 maanden bereikt kan worden..quote:Op woensdag 16 september 2020 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het kan hard gaan. We zitten nu op ~1500 nieuwe gevallen per dag. Vier verdubbelingen verder en het is meer dan 20.000.
Ja precies. Laten we hopen op het beste. Al vind ik de start van deze nieuwe golf icm de start van het griepseizoen wel wat zorgwekkend.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En de vraag is sws of we die situatie weer gaan krijgen. A wegens betere behandelmethoden en mensen die korter opgenomen zijn nu versus toen in maart, en B omdat relatief nog steeds weinig ouderen besmet raken.
Dat velen hetzelfde denken, is uiteraard wel een goed argument...quote:Op woensdag 16 september 2020 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig denken daar velen anders over. Dit soort cijfers als nietszeggend afdoen is echt veels te kort door de bocht en voegt totaal niks toe aan de discussie.
Ja.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn vrijwel allemaal studentensteden die de laatste week/weken oppoppen.
Klopt, want zo'n lege huls als 'nietszeggende cijfers' is gewoon kinderachtig een knuppel in het hoenderhok gooien.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:37 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dat velen hetzelfde denken, is uiteraard wel een goed argument...
De kans daarop zal interessant zijn en acht ik heel klein; ook omdat die partijen geen background hebben in het land. De(ze) partijen, hoewel ze (terecht) een sentiment, vertegenwoordigen zullen het niet maken in tijden van ellende. Mensen kiezen liever voor een zekerheid van wat er aan leiding is dan op visie als kans op hoe het beter kan (hoort te) zijn. Liever 10% inleveren, weten waar je aan toe bent dan 10% meer en dat dan afwachten.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen FVD en PVV doen dus niet mee, FVD diende net nog motie in om alle maatregelen af te schaffen, als ze dus écht te ver gaan met maatregelen zonder draagvlak bij kabinet en een paar miljoen mensen tegen april écht klaar zijn ermee, zou FVD dus op dat platform denk ik zo zeg 40 zetels kunnen halen alleen al en dus formatie leiden. PVV nog 20, en ik zou zeggen, succes met ze eruit houden.
"Hope for the best, prepare for the worst" is een goed credo als het gaat om een crisis.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:37 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Laten we hopen op het beste.
Zover gaat het natuurlijk niet komen maar de kans dat je met wat lokale ingrepen links en rechts de geest weer terug in de fles krijgt begint steeds minder aannemelijk te worden.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Het voelt allemaal wel veel minder angstig aan dan in februari/maart. Komt denk ik ook mede omdat het in de ziekenhuizen (nog) niet echt spannend is.
er wonen alleen maar oude mensen, onbegrijpelijk dat die zoveel feestenquote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh Amsterdam blijft het maar doorknetteren he... terwijl dat niet echt een specifieke studentenstad is ofzo...
Whut?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh Amsterdam blijft het maar doorknetteren he... terwijl dat niet echt een specifieke studentenstad is ofzo...
Nouuuu, met de universiteit van Amsterdam met 32K studenten, VU met 24K en Hogeschool van Amsterdam met 45K studenten en nog tig andere instellingen zou ik het niet echt heel klein noemenquote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Bedoel dat het een hele diverse stad is, met veel inwoners uit alle facetten van de samenleving. Een stad als Nijmegen of Groningen heeft volgens mij een veel hoger percentage studerenden.quote:
Valt mee ja, alleen al 2 universiteiten met samen 50.000 studenten.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.studiekeuze123.nl/steden/amsterdamquote:Op woensdag 16 september 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bedoel dat het een hele diverse stad is, met veel inwoners uit alle facetten van de samenleving. Een stad als Nijmegen of Groningen heeft volgens mij een veel hoger percentage studerenden.
Edit> maar ik kan het mis hebben idd
Nee hoor, brengt nuance aan, maar blijf jij je nou maar blindstaren op cijfers.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, want zo'n lege huls als 'nietszeggende cijfers' is gewoon kinderachtig een knuppel in het hoenderhok gooien.
Ik kijk gelukkig wel iets verder dan dat en zie de zorgwekkende trend die er aan het ontstaan is. Dat ontkennen is pas 'blindstaren'.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:43 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Nee hoor, brengt nuance aan, maar blijf jij je nou maar blindstaren op cijfers.
Heel Zuid-Limburg lijkt nog aardig goed te gaan. Mijn gemeente is het hardste geraakt van Zuid-Limburg in de 1e golf:quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Wat me overigens verbaasd is dat Maastricht nog geen enkele keer in beeld is gekomen omdat ze niet eens de +10 besmettingen halen. Terwijl dat toch een middelgrote stad is met een relatief hoog aantal studenten.
Fair enough.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
De kans daarop zal interessant zijn en acht ik heel klein; ook omdat die partijen geen background hebben in het land. De(ze) partijen, hoewel ze (terecht) een sentiment, vertegenwoordigen zullen het niet maken in tijden van ellende. Mensen kiezen liever voor een zekerheid van wat er aan leiding is dan op visie als kans op hoe het beter kan (hoort te) zijn. Liever 10% inleveren, weten waar je aan toe bent dan 10% meer en dat dan afwachten.
PVV heeft niet echt een antwoord anders dan tegen de regering schoppen en FvD idem zonder helderheid voor welke regering het dan wel is/kan zijn. Maar dit (en meer) is verder politek elders speculeren.
Zie dit gifje van de geografische verspreiding in de afgelopen 2 weken:quote:Op woensdag 16 september 2020 14:46 schreef Justin_Case het volgende:
Tsja, je kan Amsterdam opnoemen ja maar eigenlijk is afgaande op de cijfertjes heel de randstad gewoon een donkerrood gebied.
quote:Op woensdag 16 september 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie dit gifje van de geografische verspreiding in de afgelopen 2 weken:
[ twitter ]
Nederland is niet zo groot, natuurlijk, en heeft vrij grote mobiliteit dus het zal zich als een olievlek verspreiden, vermoedelijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:46 schreef Justin_Case het volgende:
Tsja, je kan Amsterdam opnoemen ja maar eigenlijk is afgaande op de cijfertjes heel de randstad gewoon een donkerrood gebied.
het hardst geraakt maar dat is dan toch nog weinig?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Heel Zuid-Limburg lijkt nog aardig goed te gaan. Mijn gemeente is het hardste geraakt van Zuid-Limburg in de 1e golf:
Doden per 100.000 inwoners 105
Ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners 210
Eijsden-Margraten
In Maastricht is het niet heel veel beter gegaan. Misschien dat de plekken waar de 1e golf hard is binnengekomen een stuk strenger zijn op het naleven van alle maatregelen?
Prinsjesdag + 2 dagen debat, klinkt misschien lullig maar een corona persconferentie past er gewoon even niet bijquote:Op woensdag 16 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt erop dat de remmen grotendeels los zijn ja![]()
Ergens wel verbazingwekkend dat er (nog) geen persco of iets van nieuwe maatregelen naar buiten gebracht worden. We zitten in een soort limbo nu.
(en niet de game, voor de kenners)
Mijn stad (Breda) staat ook al lang niet meer op de lijsten. Terwijl het toch een top-10 stad van NL is qua inwoners en met twee hogescholen en duizenden studenten.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Wat me overigens verbaasd is dat Maastricht nog geen enkele keer in beeld is gekomen omdat ze niet eens de +10 besmettingen halen. Terwijl dat toch een middelgrote stad is met een relatief hoog aantal studenten.
Inderdaad verbazingwekkende stilte wat betreft persco's. Zullen ze het nog aankijken? Er nog niet uit zijn? Zou het toch niet meer dan normaal vinden als er nu eentje kwam, al was het maar om onrust weg te nemen ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ergens wel verbazingwekkend dat er (nog) geen persco of iets van nieuwe maatregelen naar buiten gebracht worden. We zitten in een soort limbo nu.
Het is vooral pappen en nathouden met voorzichtig de koers van alleen het vaccin gaan verlaten. Dat zie je (ik) tussen de oogwimpers. Voorlopig is men met maatregelen ca 9 maanden zo verder, tot na de verkiezingen.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is vooral hoe het zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Blijft het stabiel of lager, wordt het draagvlak steeds kleiner om maatregelen te handhaven. Gaat het echt onhandelbaar omhoog zul je iets moeten.
Feit is naar mijn idee dat je niet oneindig maatregelen kunt volhouden tot je een vaccin hebt bij gelijkblijvende omstandigheden.
Limboquote:Op woensdag 16 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Bron en contactonderzoek is ook gewoon ondoenlijk met zulke aantallen.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland is niet zo groot, natuurlijk, en heeft vrij grote mobiliteit dus het zal zich als een olievlek verspreiden, vermoedelijk.
quote:De meeste bloeddonoren met antistoffen zijn in Noord-Brabant en Limburg, namelijk tot 10 procent van de getesten. In Drenthe en Flevoland bleek het kleinste percentage bloeddonors antistoffen te hebben, tot maximaal 2 procent.
of testen ze minder?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Misschien is er in Brabant en Limburg wel meer sprake van groepsimmuniteit.
Ja, als het met duizenden gaat dan valt dat op zijn achterwerk, inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron en contactonderzoek is ook gewoon ondoenlijk met zulke aantallen.
Gok dat ze het daar allemaal ook een stuk serieuzer nemen dan bij ons in De Randstad, best veel mensen hebben daar mensen verloren of in elk geval via via mensen extreem ziek zien worden.quote:
Geweldige game. Ps4 en PC sowieso. Wel behoorlijk duister en evil. Niet spelen als je een teer zieltje hebtquote:Op woensdag 16 september 2020 14:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Pc? Ps3? Is het leuk? Misschien voor na fairy tail 😂
Maximaal 30 mensen werkte nog wel in het voorjaar toen er alleen wat werd getraind. Nu zit je ook met competities voor alle leeftijden.quote:
ik tot nu toe ook nietquote:Op woensdag 16 september 2020 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Gok dat ze het daar allemaal ook een stuk serieuzer nemen dan bij ons in De Randstad, best veel mensen hebben daar mensen verloren of in elk geval via via mensen extreem ziek zien worden.
Ik ken eigenlijk niemand die het gehad heeft. Laat staan overleden is of op de IC terecht kwam.
Het probleem blijft hoe dan ook het gebrek aan testcapaciteit. Want met alleen een melding van een app kun je geen mensen thuis houden.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als het met duizenden gaat dan valt dat op zijn achterwerk, inderdaad.
Er was een goede reden dat er geprobeerd is met een app te komen voor dat probleem maar dat lijkt maar heel beperkt te werken, zelfs landen waar men wel een goed werkende app heeft en minder privacy issues hebben daar moeite mee.
Oh, absoluut.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem blijft hoe dan ook het gebrek aan testcapaciteit. Want met alleen een melding van een app kun je geen mensen thuis houden.
Geen appquote:Op woensdag 16 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als het met duizenden gaat dan valt dat op zijn achterwerk, inderdaad.
Er was een goede reden dat er geprobeerd is met een app te komen voor dat probleem maar dat lijkt maar heel beperkt te werken, zelfs landen waar men wel een goed werkende app heeft en minder privacy issues hebben daar moeite mee.
Sporten in de buitenlucht zal allemaal niet zo'n probleem zijn (het voetbal werd in het voorjaar ook veels te snel compleet geannuleerd op alle niveaus). Alles er om heen wordt echter problematischer: omkleden, douchen (wat nu al zeer beperkt wordt) en kantinebezoek komen in de knel.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maximaal 30 mensen werkte nog wel in het voorjaar toen er alleen wat werd getraind. Nu zit je ook met competities voor alle leeftijden.
Het bizarste aan dit alles vind ik dat de getallen nog helemaal niet *zo* hoog zijn. Ze hebben echt zitten slapen bij de GGD als deze hoeveelheden al voor problemen zorgen. Hoe moet het dan straks als er een veelvoud van deze aantallen besmet raken?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen app
Steeds minder testmogelijkheden
BCO niet meer mogelijk.
Komt allemaal wel goed
Volgens mij houden ze er bij veel clubs al rekening mee dat ze de competitie niet gaan uitspelen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maximaal 30 mensen werkte nog wel in het voorjaar toen er alleen wat werd getraind. Nu zit je ook met competities voor alle leeftijden.
En van dat kantinebezoek moeten nu net alle verenigingen het hebben. Die in het voorjaar al een paar maanden veel omzet hebben misgelopen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporten in de buitenlucht zal allemaal niet zo'n probleem zijn (het voetbal werd in het voorjaar ook veels te snel compleet geannuleerd op alle niveaus). Alles er om heen wordt echter problematischer: omkleden, douchen (wat nu al zeer beperkt wordt) en kantinebezoek komen in de knel.
Dat zal dan ook wel weer tijdelijk opgeschort worden. Benieuwd of de eredivisie gewoon door kan draaien.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang de besmettingen bij teams (die meerdere malen per week getest worden) beperkt blijven, zullen de competities best door blijven lopen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel weer tijdelijk opgeschort worden. Benieuwd of de eredivisie gewoon door kan draaien.
Dat denk ik ook. Ik woon in de buurt van een brandhaard in de eerste golf in Brabant. Veel mensen zijn toen ziek geweest toen testen nog amper mogelijk was. De maatregels worden hier ook niet echt nageleefd. Je hebt wel besmettingen er zijn altijd mensen die de dans ontsprongen zijn maar het is wel veel minder dan in de rest van Nederland.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Misschien is er in Brabant en Limburg wel meer sprake van groepsimmuniteit.
Sws geen slechte insteek, doe ik - ondanks mijn kritiek - ook. In het slechtste geval heb je (en ik) ongelijk met de beroepsgroep die het immers kan/moet weten.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:46 schreef eragon2890 het volgende:
Het zij zo... maar al het vaccinnieuws tot nu toe is iig super positief, dus het moet goed komen.Fauci, Kluytmans, Osterhaus, Van Gucht, en ga zo maar door zijn (zowat) unaniem allemaal super positief, dus dan ben ik dat ook
Niet meer dan logisch lijkt mij. Het laatste wat je wilt is weer lockdown'achtige maatregelen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
Marike Stellinga en Lex Hoogduin, twee prominente economen die nu ook al tot de conclusie komen dat een beleid van indammen zeker de minste schade geeft aan de economie. Ik heb in deze reeks al meer dan eens beargumenteerd om welke specifieke redenen je veel beter kunt indammen naar écht lage aantallen als je de economie zoveel mogelijk overeind wilt houden, dus dat ga ik nu niet herhalenVoor iedereen die de wetenschappelijke basis wil lezen raadt ik het KPMG-rapport van Koolman en Ikkersheim aan 'De tweede golf, dat zijn wij'
[ twitter ]
Goed onderbouwde tegenargumenten voor deze stelling dat indammen het beste is voor economie zie ik graag voorbij komen, want ik vind het interessant om de verschillende inzichten rondom dit thema tot me te nemen.
Besmettingen moet je eigenlijk los zien van het testbeleid, als van de 10.000 er 1000 positief zouden testen wil dat niet zeggen dat je testbeleid heeft gefaald.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het bizarste aan dit alles vind ik dat de getallen nog helemaal niet *zo* hoog zijn. Ze hebben echt zitten slapen bij de GGD als deze hoeveelheden al voor problemen zorgen. Hoe moet het dan straks als er een veelvoud van deze aantallen besmet raken?
Vast wel. Maar of publiek ook welkom blijft is een tweedequote:Op woensdag 16 september 2020 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel weer tijdelijk opgeschort worden. Benieuwd of de eredivisie gewoon door kan draaien.
Hopen op een snel vaccin dan maarquote:Op woensdag 16 september 2020 15:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vast wel. Maar of publiek ook welkom blijft is een tweede
Ja, vandaar dat verstandige landen hun doelstellingen baseren op het voorkomen van zoveel mogelijk infecties, zodat BCO een stuk makkelijker vol te houden is. Slagen ze daar in dan zorgt BCO voor een extra positief effect, omdat de de reductie van de R0 groter wordt naarmate je de BCO steeds effectiever kunt uitvoeren.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron en contactonderzoek is ook gewoon ondoenlijk met zulke aantallen.
Thanks! Heb ik niet don't worryquote:Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geweldige game. Ps4 en PC sowieso. Wel behoorlijk duister en evil. Niet spelen als je een teer zieltje hebt
Wageningen grootste stijger per 100.000 inwoners.Mogelijk omdat het een studentenstad is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dat is de vraag inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Geen beste cijfers![]()
Wanneer gaan de veiligheidsregio's in de Randstad een keer ingrijpen dan? Als ze het nu laten lopen dan is dat hele regionale beleid een farce. Dan kunnen we over een maand weer landelijk hard ingrijpen.
Niet in een maakbare wereld of onglovige invivudalist die uitgaat van eigenrecht en zelfbeschikking.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Hope for the best, prepare for the worst" is een goed credo als het gaat om een crisis.
Wageningen grootste stijger per 100.000 inwoners.Ben blij dat ik er sinds 3 jaar niet meer woonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ik heb hier nog weinig goede, Nederlandse stukken over gelezen. Er wordt vaak maar gewoon aangenomen dat het virus indammen enorme economische schade tot gevolg heeft. Ik ben geneigd jouw standpunt in te nemen, maar dat is op basis van gezond verstand en niet zozeer op basis van gedegen cijfers of argumentatie (met uitzondering van het stuk over The hammer and the dance).quote:Op woensdag 16 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
Marike Stellinga en Lex Hoogduin, twee prominente economen die nu ook al tot de conclusie komen dat een beleid van indammen zeker de minste schade geeft aan de economie. Ik heb in deze reeks al meer dan eens beargumenteerd om welke specifieke redenen je veel beter kunt indammen naar écht lage aantallen als je de economie zoveel mogelijk overeind wilt houden, dus dat ga ik nu niet herhalenVoor iedereen die de wetenschappelijke basis wil lezen raadt ik het KPMG-rapport van Koolman en Ikkersheim aan 'De tweede golf, dat zijn wij'
[ twitter ]
Goed onderbouwde tegenargumenten voor deze stelling dat indammen het beste is voor economie zie ik graag voorbij komen, want ik vind het interessant om de verschillende inzichten rondom dit thema tot me te nemen.
Het zal mij benieuwen of ze weten wáár ze moeten ingrijpen. Strooien met avondklokken of sluitingen voor de horeca is leuk voor vorm maar heeft weinig zin als het probleem hem zit bij bijv privefeestjes. Je gaat niet ingrijpen om het ingrijpen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Geen beste cijfers![]()
Wanneer gaan de veiligheidsregio's in de Randstad een keer ingrijpen dan? Als ze het nu laten lopen dan is dat hele regionale beleid een farce. Dan kunnen we over een maand weer landelijk hard ingrijpen.
Paar weken volgens TrumpGOATquote:Op woensdag 16 september 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopen op een snel vaccin dan maar
@:Scrummie2.1
Gisteren zei Kuipers dat in de regio Haaglanden het regionale coördinatiecentrum weer opgestart was.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zag dat er vaochtend discussie over was of er een 'g' voor 'een' moest staan, maar gezien deze tekst, denk ik dat er in een enkele regio weer begonnen is met spreiding van de zorg.
Hier minimaal 4 feestjes per dag. Dus ja, druk is het maar we komen er mee uit en weg.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
er wonen alleen maar oude mensen, onbegrijpelijk dat die zoveel feesten
Als dat niet duidelijk is moet het niet resulteren in schijnmsatregelen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen of ze weten wáár ze moeten ingrijpen. Strooien met avondklokken of sluitingen voor de horeca is leuk voor vorm maar heeft weinig zin als het probleem hem zit bij bijv privefeestjes. Je gaat niet ingrijpen om het ingrijpen.
Ik ben een ongelovige individualist die uitgaat van zelfbeschikking en daarnaast een aanhanger van de categorische imperatief van Kant, die ongeveer luidt dat je alleen dat moet doen waarvan je zou kunnen willen dat iedereen het doet. Da's immers de enige manier waarop een vrije samenleving zou kunnen bestaan.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet in een maakbare wereld of onglovige invivudalist die uitgaat van eigenrecht en zelfbeschikking.
Je zult daarin toch echt ook wat moeten doen. Ik geloof niet zo in hoop anders dan die jezelf met anderen gaat bieden. Zelfs wanneer "je" alles denkt te hebben gedaan, zal er iets zijn dat daarin te verbeteren is.
dat is dus het punt, er is geen mankracht voor de handhavingquote:Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen of ze weten wáár ze moeten ingrijpen. Strooien met avondklokken of sluitingen voor de horeca is leuk voor vorm maar heeft weinig zin als het probleem hem zit bij bijv privefeestjes. Je gaat niet ingrijpen om het ingrijpen.
Wat probeer je precies te zeggen? Ik zit zelf ook in laatste jaar van de master, dus ik snap wat je bedoelt, maar wat heeft dit te maken met de unanieme verwacting van deze mensen dat een vaccin dit in de tweede helft van komend jaar onder controle brengt en ons van al deze verschrikkelijke kut maatregelen en -beperkingen afhelpt?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws geen slechte insteek, doe ik - ondanks mijn kritiek - ook. In het slechtste geval heb je (en ik) ongelijk met de beroepsgroep die het immers kan/moet weten.
Wat mij vaak triggert is dat de wetenschappers zelf alle belang heeft dat succes (en promo-belofte) zo na te willen streven. Zelf als het onhaalbaar is. Ik hou zelf van "wetenschap" & "ontwikkeling" en weet daarom ook dat je die persoon vooral niet moet laten beslissen over de sturing voor, laat staan van, het beleid.
Een wetenschapper die zonder "alles" te hebben onderzocht en uitgesloten heeft, zegt dat het niet kan omdat het hem/haar niet lukt; is sws geen knip voor de neus eigen waard. Dus ja, de wetenschap moet intrinsiek gelijk hebben en altijd hoop houden dat zij met een betere verklaring komt.
De discussie is voor mij niet zozeer over de kennis & aspiraties maar de verwachtingen die daarmee worden gewekt. Wanneer een wetenschapper zegt dat er een reactie/werking is etc., zegt dat niets over de nuttige kwaliteit (laat staan, voor wie) daarvan en of dat bruikbare garanties gaat geven.
Maar even hierop inhakend. Serieus, ik hoop dus écht dat dat niet gaat gebeuren. Als uber-pannenkoek Trump over enkele weken al met een vaccin komt wat natuurlijk gigantisch rushed is en nauwelijks FDA-approved zal zijn, dan is maar de vraag hoe effectief en veilig dat vaccin zal zijn. En als blijkt dat het vaccin meer schade doet dan goed zal het draagvlak voor vaccineren natuurlijk weer enorm kelderen bij de bevolking. Zo domquote:Op woensdag 16 september 2020 15:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Paar weken volgens TrumpGOAT
Die man is knettergek bizar dat hij er nog zit.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Doe normaal joh, beste president VS van de laatste 30 jaar.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Die man is knettergek bizar dat hij er nog zit.
Hier in mijn omgeving - middelgroot dorp - zie ik het in de horeca juist wel aardig netjes geregeld. Die doen gewoon hun best alles te reguleren over het algemeen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Waar staat daar dat de ziekenhuizen vol liggen met mensen met angstklachten?quote:
Als je begint met vanaf nu maar weer 30 mensen toe te staan in openbare ruimtes, winkels en horeca hoef je daar maar steekproefsgewijs op te handhaven.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus het punt, er is geen mankracht voor de handhaving
1000000000% mee eens, beter komend voorjaar een aantal fatsoenlijke vaccins dan nu (halve) rotzooi, om preciés die redenen!quote:Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
Sorry maar ik heb regelmatig als ik een post van jou lees dat ik denk; wat zeg je nu allemaal in hemelsnaam?!
weet d
[..]
Maar even hierop inhakend. Serieus, ik hoop dus écht dat dat niet gaat gebeuren. Als uber-pannenkoek Trump over enkele weken al met een vaccin komt wat natuurlijk gigantisch rushed is en nauwelijks FDA-approved zal zijn, dan is maar de vraag hoe effectief en veilig dat vaccin zal zijn. En als blijkt dat het vaccin meer schade doet dan goed zal het draagvlak voor vaccineren natuurlijk weer enorm kelderen bij de bevolking. Zo dom
Beste president sinds Nixon!quote:Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Doe normaal joh, beste president VS van de laatste 30 jaar.
Het verhaal dat gezondheidseconomen zoals Xander Koolman vertellen over de schadelijkheid van nieuwe lockdowns en het alternatief (de curve pletten en er dan met TTI en BCO in slagen om consequent lage aantallen te scoren) is in feite volledig in lijn met de artikelen van Tomas Pueyo, waaronder het welbekende The hammer and the dance. In het rapport waar ik naar verwees worden meerdere berekeningen toegepast waar volgens mij niet zo snel een speld tussen te krijgen is. Uiteraard moet je bij een toekomstverwachting wel voor een deel uitgaan van aannames, dat is onvermijdelijk. Maar aannames, dat doen de pleitbezorgers van mitigatie/rondgaan die mikken op de mogelijk voordelige effecten van groepsimmuniteit natuurlijk ook. We zullen het uiteindelijk toch moeten doen met best educated guesses als het gaat om de toekomst op de middellange termijnquote:Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb hier nog weinig goede, Nederlandse stukken over gelezen. Er wordt vaak maar gewoon aangenomen dat het virus indammen enorme economische schade tot gevolg heeft. Ik ben geneigd jouw standpunt in te nemen, maar dat is op basis van gezond verstand en niet zozeer op basis van gedegen cijfers of argumentatie (met uitzondering van het stuk over The hammer and the dance).
Trump liegt. As usual.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als we presidenten alleen beoordelen op het aantal betrokken schandalen zeker.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Doe normaal joh, beste president VS van de laatste 30 jaar.
Ik neem dat feestje van gisteren bij mij achter even als voorbeeld, ik weet niet eens hoeveel mensen er waren maar de politie komt zegt dat ze naar huis moeten gaan en that's it, dan ben je in principe al te laat.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je begint met vanaf nu maar weer 30 mensen toe te staan in openbare ruimtes, winkels en horeca hoef je daar maar steekproefsgewijs op te handhaven.
Daar zullen ze wel naar teruggrijpen.
Ik denk ook zeker niet dat dat daar het probleem zit.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier in mijn omgeving - middelgroot dorp - zie ik het in de horeca juist wel aardig netjes geregeld. Die doen gewoon hun best alles te reguleren over het algemeen.
Die indruk heb ik al een stuk minder als ik soms groepen mensen met een BBQ in het park of in de tuin zie zitten.
In de post van jouw.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
Waar staat daar dat de ziekenhuizen vol liggen met mensen met angstklachten?
quote:
quote:Volgens Trumps topadviseur, infectiedeskundige Anthony Fauci, is Trumps inschatting waarschijnlijk te optimistisch. Deze maand zei Fauci dat de meeste experts het erover eens zijn dat er een vaccin kan zijn in november of december. Oktober noemde hij onwaarschijnlijk.
https://nos.nl/artikel/23(...)e-of-vier-weken.html
Jawel joh, wil puur stemmen winnen want de verkiezingen zijn al over 7 weken.quote:
Oh. Dus toen hij in maart zei dat het virus uit zichzelf weg zou gaan met een paar weken sprak hij de waarheid? Toen hij dat 2 maanden later herhaalde? Etc etc etc etc ad nauseam.quote:
Ja. Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mogelijk omdat het een studentenstad is?
Ga weg met je Trump discussie, daar zijn andere topics voorquote:Op woensdag 16 september 2020 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. Dus toen hij in maart zei dat het virus uit zichzelf weg zou gaan met een paar weken sprak hij de waarheid? Toen hij dat 2 maanden later herhaalde? Etc etc etc etc ad nauseam.
Ah ik vermoed dat de categorische imperatief van Kant dan goed te vergelijken is met de Gulden en de Zilveren regels? Daar ben ik dan zelf ook zeker een aanhanger vanquote:Op woensdag 16 september 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben een ongelovige individualist die uitgaat van zelfbeschikking en daarnaast een aanhanger van de categorische imperatief van Kant, die ongeveer luidt dat je alleen dat moet doen waarvan je zou kunnen willen dat iedereen het doet. Da's immers de enige manier waarop een vrije samenleving zou kunnen bestaan.
Jij begon er over, volgens mij.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga weg met je Trump discussie, daar zijn andere topics voor.
Zag dat voorbij komen op de vlog van het AD, was blijkbaar een rave in de open lucht?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem dat feestje van gisteren bij mij achter even als voorbeeld, ik weet niet eens hoeveel mensen er waren maar de politie komt zegt dat ze naar huis moeten gaan en that's it, dan ben je in principe al te laat.
En 30 mensen? Die 1,5m is toch niet opgeheven dus dat zouden ze nu ook al kunnen doen, ik denk dat ze te druk zijn met de excessen om regulier te controleren, tenminste in Amsterdam, in een dorp met 1 café en 1 veldwachter is het allemaal wat makkelijker
Succes ermee.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij begon er over, volgens mij.
Maar hier, kan je het nog even nalezen wat Trump over corona heeft gezegd: https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/608647/
De curve pletten en dan alles laaghouden met tactische 'maatregelen' is natuurlijk de droom van elk land. Maarja dit is een beetje als de verkiezingspraatjes van politieke partijen: die willen óveral meer geld naartoe. Ja dat verkoopt leuk maar uiteindelijk wordt het toch een compromis.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het verhaal dat gezondheidseconomen zoals Xander Koolman vertellen over de schadelijkheid van nieuwe lockdowns en het alternatief (de curve pletten en er dan met TTI en BCO in slagen om consequent lage aantallen te scoren) is in feite volledig in lijn met de artikelen van Tomas Pueyo, waaronder het welbekende The hammer and the dance. In het rapport waar ik naar verwees worden meerdere berekeningen toegepast waar volgens mij niet zo snel een speld tussen te krijgen is. Uiteraard moet je bij een toekomstverwachting wel voor een deel uitgaan van aannames, dat is onvermijdelijk. Maar aannames, dat doen de pleitbezorgers van mitigatie/rondgaan die mikken op de mogelijk voordelige effecten van groepsimmuniteit natuurlijk ook. We zullen het uiteindelijk toch moeten doen met best educated guesses als het gaat om de toekomst op de middellange termijn
Je begon zelf over Trump.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga weg met je Trump discussie, daar zijn andere topics voor.
Ja en? Ik post enkel 'volgens trumpgoat enkele weken'. Daar is niets aan gelogen, en ik had daarmee niet echt de intentie (lijkt me logisch) om daar alle uitspraken van Trump omtrent corona mee te bespreken.quote:
Dit.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie die niet als per se tegenstrijdig. Het hangt puur af van je detectie-instrumenten. Als je vrijwel iedereen vroegtijdig kunt targetten die besmettelijk is, kan de rest haar leven gewoon vervolgen. Dat was de reden waarom SARS-1 zo makkelijk uit te roeien was.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:33 schreef galantis het volgende:
Cijfers laag houden en lichte maatregelen zijn een beetje elkaars tegenpolen. Wil je het één, dan moet je het ander loslaten.
Als jij begint over een specifiek onderwerp is het vrij gebruikelijk dat mensen daarop inhaken. Als je dat niet wil, waarom begin je er dan überhaupt over?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja en? Ik post enkel 'volgens trumpgoat enkele weken'. Daar is niets aan gelogen, en ik had daarmee niet echt de intentie (lijkt me logisch) om daar alle uitspraken van Trump omtrent corona mee te bespreken.
Ach ik vind het wel komisch hier zeuren dat het slecht gaat maar als er 1 land op dit moment voor ongecontroleerde groepsimmuniteit gaat is het wel de VS.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij begon er over, volgens mij.
Maar hier, kan je het nog even nalezen wat Trump over corona heeft gezegd: https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/608647/
Ja, dat is wel heel bijzonder inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach ik vind het wel komisch hier zeuren dat het slecht gaat maar als er 1 land op dit moment voor ongecontroleerde groepsimmuniteit gaat is het wel de VS.
Mention me dan niet, Wilfred Genee.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij begint over een specifiek onderwerp is het vrij gebruikelijk dat mensen daarop inhaken. Als je dat niet wil, waarom begin je er dan überhaupt over?
Ik, en vermoed nog wel wat mensen hebben er wel een meninkje over hoe die vent duizenden de dood in heeft gejaagd met zijn regelrechte wanbeleid.
Ik mention je vanwege ons weddenschapje, dat weet je best. Akwasi.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mention me dan niet, Wilfred Genee.
Zo moet je het niet bekijken natuurlijk. Besmettingen en opnames komen voort uit verschillende tijden van besmet raken en dermate ziek worden dat je op de IC beland (lijkt me).quote:Op woensdag 16 september 2020 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie nu 15 opnames op ruim 1500 positieve tests, dat is op zich een logisch cijfer dan, weer die 1 procent.
Lijkt me redelijk laat? Benieuwd ook hoe ze dat in het vaatje zullen gieten.quote:,,De stijgende trend zet door met meer dan duizend nieuwe gevallen per dag”, aldus Aura Timen, hoofd van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding bij het RIVM. ,,De patronen zijn vergelijkbaar: veel jongeren raken besmet, studenten, twintigers: bij hen gaat het virus met gemak rond. Sommige regio’s springen eruit met hoge percentages positieve tests: Amsterdam, Rotterdam en Haaglanden. Daar zullen maatregelen genomen worden gericht op deze doelgroepen”, herhaalt Timen de oproep van Jaap van Dissel eerder deze week.
Ik vind het verbazingwekkend dat het aantal besmettingen niet eens genoemd wordt. Net als dat de landelijke concrete aantallen niet genoemd worden op het dashboard. Nieuwe strategie? Cijfers wegmoffelen?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:39 schreef Elan het volgende:
Ah Corona is terug op de voorpagina:
Niet over besmettingen maar met name dit bericht lijkt op de diverse nieuwssites groot nieuws:
https://www.telegraaf.nl/(...)nten-om-coronadrukte
Gaat niet om IC-opnames maar om reguliere opnames.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo moet je het niet bekijken natuurlijk. Besmettingen en opnames komen voort uit verschillende tijden van besmet raken en dermate ziek worden dat je op de IC beland (lijkt me).
Die blijft dit gewoon tot de verkiezingen vol houden, de week voor de verkiezingen is het bijna klaar en mochten ze hem herkiezen blijkt het daarna niet te kloppen.quote:
Er is sowieso amper chocolade te maken van hoe die cijfers en correcties allemaal tot stand komen. Geeft al aan hoe versnipperd die GGD's, testlocaties etc. allemaal te werk gaan en er dus nooit echt grip lijkt te zijn op de cijfers.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat niet om IC-opnames maar om reguliere opnames.
Verder heb je wel gelijk mbt die vertraging, hoewel ze natuurlijk ook opnames soms niet altijd op dezelfde dag melden.
Bij onvoldoende testcapaciteit verliezen die cijfers eigenlijk hun relevantie. Terecht wel dus.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het verbazingwekkend dat het aantal besmettingen niet eens genoemd wordt. Net als dat de landelijke concrete aantallen niet genoemd worden op het dashboard. Nieuwe strategie? Cijfers wegmoffelen?
Oneens. Het geeft juist aan dat het % besmettingen stijgende is (vandaag tussen de 5 en 6% zo'n beetje uitgaande van 25-30k tests).quote:Op woensdag 16 september 2020 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij onvoldoende testcapaciteit verliezen die cijfers eigenlijk hun relevantie. Terecht wel dus.
Inderdaad. Dat is wat ook wat die lui van Containment Nu willen. Als je er bovenop zit met testen + BCO en de gevallen effectief in quarantaine kunt houden, hoeft de rest van de maatschappij zich niet streng aan allerlei maatregelen te houden. Bovendien is testen + BCO veel beter te doen als je het aantal besmettingen laag kunt houden. Dat had prima gekund vanaf juli, toen het aantal gevallen extreem laag was. Maar inmiddels is de geest alweer uit de fles.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie die niet als per se tegenstrijdig. Het hangt puur af van je detectie-instrumenten. Als je vrijwel iedereen vroegtijdig kunt targetten die besmettelijk is, kan de rest haar leven gewoon vervolgen. Dat was de reden waarom SARS-1 zo makkelijk uit te roeien was.
Nee klopt, dat is het al vanaf het begin niet eigenlijk. Paar weken terug doken er nog cijfers uit maart of april op in de rapportages...quote:Op woensdag 16 september 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is sowieso amper chocolade te maken van hoe die cijfers en correcties allemaal tot stand komen. Geeft al aan hoe versnipperd die GGD's, testlocaties etc. allemaal te werk gaan en er dus nooit echt grip lijkt te zijn op de cijfers.
Ik spreek niet (eens) over eigen belang voor de winst of zo. Het optimisme en geloof van een bepaald resultaat moet je impliciet bij je hebben als onderzoeker. Het is de vraag willen stellen, die dan "beantwoorden" waarbij de wetenschapper (in zichzelf) alles zal doen om het bewijs te ontkrachten.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat probeer je precies te zeggen? Ik zit zelf ook in laatste jaar van de master, dus ik snap wat je bedoelt, maar wat heeft dit te maken met de unanieme verwacting van deze mensen dat een vaccin dit in de tweede helft van komend jaar onder controle brengt en ons van al deze verschrikkelijke kut maatregelen en -beperkingen afhelpt?
En persoonlijk belang hebben deze mensen niet hoor. Het zijn in geen geval hun vaccins. En Fauci is al de hele pandemie niet bang omslecht nieuws te brengen (zoals hij nu ook doet de laatste weken), te zeggen dat hij het liefst de microfoon uit Trumps handen zou timmeren, etc. zijn werk is ook public health.
Feit is gewoon dat de ruime, overgrote meerderheid van experts er van uit gaan dat we deze pandemie door vaccinatie ergens tussen begin en eind volgend jaar achter ons gaan laten en de beperkingen daarmee ook kunnne opheffen en weer gewoon normaal naar een event toe kunnen, kunnen knuffelen, en alle andere dingen d ie we leuk vinden.
Van van Gucht tot Neyts en van Fauci tot Osterhaus en van aanhangers van indambeleid (Osterhaus, heel sterk) tot OMT leden (Kluytmans, Vossen, Van Dissel recent nog etc) tot aan de WHO ( "duurt nog max 2 jaar, zal eindigen door vaccinatie") tot aan mensen die ik het zelf gevraagd heb persoonlijk (director van de welcome trust, john hopkins, wereldwijd hoofd onderzoek WHO oa.Ik kreeg van niemand een ander antwoord).
Er is altijd wel een marginale mening te vinden zoals zo'n gast uit Alberta ofzo die denkt dat een vaccin nog 10 jaar duurt, maar de consencus is gewoon dat in loop van volgend jaar de pandemie/crisis en daarmee de maatregelen de wereld uit geholpen gaat worden met vaccinatie en medicijnen. Ik neem dus aan dat dat klopt.
Fauci verworde het goed "it will be far into 2021 before we will really have protection for the community at large, we might not be back to our pre-covid way of life untill the end of 2021". Maar hij verwacht het dus wel gewoon uiteindelijk, ergens in loop van tweede helft volgend jaar.
Geen van die mensen heeft direct belang in welk vaccin dan ook, ze geloven gewoon dat het goedkomt, omdat alle signalen daar gewoon 100% op wijzen.
Ik houd het optimisme erin!
Dat is hier ook zo dacht ik, betere behandelmethode.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef Za het volgende:
FWIW, in Frankrijk komen er dagelijks 50-70 mensen op een IC covid gerelateerd, dat zou betekenen dat er elke week 350-490 IC patiënten bij zouden moeten komen, dat aantal is echter 120.
MAW, mensen zijn ook in Frankrijk vrij snel van de IC's af.
Dat sowieso. Alleen als een groep met symptomatische klachten zich niet kan laten testen kan dat percentage net zo goed een stuk hoger liggen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oneens. Het geeft juist aan dat het % besmettingen stijgende is (vandaag tussen de 5 en 6% zo'n beetje uitgaande van 25-30k tests).
Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoeveel mensen dus dagelijks NIET getest kunnen worden en in hoeverre dat opschuift of uiteindelijk achterwege blijft (want de klachten gaan over, men gaat gewoon niet meer etc.)quote:Op woensdag 16 september 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso. Alleen als een groep met symptomatische klachten zich niet kan laten testen kan dat percentage net zo goed een stuk hoger liggen.
Het kunnen er dus in theorie net zo goed 1700 zijn, of 1900. Of god mag weten hoeveel.
Die cijfers gaan nooit in beeld komen, denk dat ze daar niet eens moeite voor doen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoeveel mensen dus dagelijks NIET getest kunnen worden en in hoeverre dat opschuift of uiteindelijk achterwege blijft (want de klachten gaan over, men gaat gewoon niet meer etc.)
Dat niet getest kunnen worden zal wel meevallen, maar de testbereidheid zal ongetwijfeld afnemen als je meer moeite moet doen. Dat zie je al in dit topic ontstaan, je belt en je kunt niet geholpen worden. Ok dan niet, life goes onquote:Op woensdag 16 september 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoeveel mensen dus dagelijks NIET getest kunnen worden en in hoeverre dat opschuift of uiteindelijk achterwege blijft (want de klachten gaan over, men gaat gewoon niet meer etc.)
Nou ja, dat percentage is gewoon met behoorlijke zekerheid je ondergrens en in principe altijd hoger.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trouwens wel eens dat het % wel een goede indicatie vormt, alleen die absolute aantallen verliezen hun relevantie.
Corona +1 maar op de IC's gaat het alsnog behoorlijk hard.quote:Op de intensive cares liggen op dit moment, naast de 54 coronapatiënten, ook 646 mensen met andere aandoeningen, 45 meer dan op dinsdag. In totaal behandelen ic’s dus 700 patiënten, het hoogste aantal sinds 30 mei.
https://www.telegraaf.nl/(...)nten-om-coronadrukte
Is de totale capaciteit 1400 of opgehoogd (op te hogen) naar 2000?quote:Op woensdag 16 september 2020 16:01 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk liggen de IC's dus al voor de helft vol.
Klopt, ik ben ook pas opnieuw gaan bellen toen vriendin van de oudste koorts kreeg (dag ervoor nog bij ons geweest). Die wordt nu getest, inmiddels 4 in ons huishouden klachten, maar we wachten zijn uitslag wel af, daarna zien we wel weer.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat niet getest kunnen worden zal wel meevallen, maar de testbereidheid zal ongetwijfeld afnemen als je meer moeite moet doen. Dat zie je al in dit topic ontstaan, je belt en je kunt niet geholpen worden. Ok dan niet, life goes on.
Trouwens wel eens dat het % wel een goede indicatie vormt, alleen die absolute aantallen verliezen hun relevantie.
Dat klopt, maar er zit één kink in de kabel van je redenering: niet één van deze mensen AFAIK (behalve Neyts) ontwikkelt zelf een vaccin. Naast Fauci houden ze zich er niet eens mij bezig voor zover ik weet. Dus waarom die bias dan?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik spreek niet (eens) over eigen belang voor de winst of zo. Het optimisme en geloof van een bepaald resultaat moet je impliciet bij je hebben als onderzoeker. Het is de vraag willen stellen, die dan "beantwoorden" waarbij de wetenschapper (in zichzelf) alles zal doen om het bewijs te ontkrachten.
Impliciet zal een wetenschapper een soort geloof of bias moeten hechten aan onderzoek en zijn te verwachten resultaten. Een onderzoeker zal niet iets onderzoeken dat hij niet ziet zitten. Een scriptie maken over iets dat je tegenstaat zal je niet kunnen gaan verdedigen om op te promoveren.
Waar ik zelf, noem het zwartkijken, dat vast zal gaan werken waarbij totaal onbekend is of dat dan een bruikbaar resultaat heeft. Doorgaans mag je blij zijn dat iets is dat "soms" lijkt te werken.
Ik denk dat we eens kunnen zijn dat een vaccin niet de (enige) oplossing laat staan dat permanent op termijn zal gaan zijn.
Dat al die vermaarde wetenschappers, zicht hebben op kansen is voor mij geen garantie dat het bruikbaar is.
Het is ook niet dat ik ontken dat er een vaccin komt. Natuurlijk komt er iets dat dan een plekje zal verwerven in het medische arsenaal. Al was het maar door een oud vaccin voor iets anders zo een nieuwe plekje te kunnen geven.
Waar ik voor wil waken is dat het dan klaar is of noem het verder willen kijken.
Met vaccins is men (ik noem het als een malle) bezig met iets van 600 en 145 verschillende prospects waarvan er een stuk of 10 nu in de klinische fase zijn.
Bij mijn weten houdt men daar geen rekening met onderliggende aandoeningen waar het virus juist met gevolgen huishoudt.
In vaccin-onderzoek zit ook iets incestueus of weerzinwekkend. Een wetenschapper, in tegenstelling tot een ontwikkelaar !!, gaat geen fondsen krijgen voor iets dat geen kansen heeft.
Los van Covid19 knaagt er met alle mogelijkheden, voortdurend een stemmetje dat we op deze wijze de bevolking kunstmatig overeind willen houden met als impliciet gevolg dat daarmee de totale sterkte achteruit zal hollen.
Een sterkte die afhankelijk wordt van geboden (BigPharma) mogelijkheden en zal stoppen omdat het onhaalbaar is iedereen oneindige (en een gelijke kans of recht op) gezondheid te bieden.
PS. Leuke discussiesom dit weer 's te laten bezinken. Ook voor wie er welke hoop dan is. Ik ben ook optimistisch met een accent voor een ander akkoord.
Is niet vreemd. De zomer is voorbij. Ook veel electieve patiënten komen op de IC.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Corona +1 maar op de IC's gaat het alsnog behoorlijk hard.
Enig verloop zal normaal zijn, maar kan iemand vertellen of dit normale cijfers zijn?
@:Lenny_Leonard
Duidelijk, thxquote:Op woensdag 16 september 2020 16:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is niet vreemd. De zomer is voorbij. Ook veel electieve patiënten komen op de IC.
Vaatchirurgie, neurochirurgie, etc. Gewoon geplande zorg. In de zomer is dat altijd een stuk lager.
4 meer valt mee danquote:Op woensdag 16 september 2020 16:03 schreef _serial_ het volgende:
54 COVID-patiënten op IC
16 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 54. Dat is 1 patiënt meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 646 non-COVID-patiënten op de IC, 25 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 700, 26 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 191, 4 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 245.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patienten is licht verder gestegen. In een enkele regio is de regionale spreiding weer hervat om de reguliere zorg optimaal te garanderen.’
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De G was toch niet vergeten gisteren. En ik vermoed dat Regio Amsterdam de regio is waar eea verplaatst zou kunnen worden, gezien de aantallen besmettingen
Maar zo wordt het niet gebracht, een voorbeeld:quote:Op woensdag 16 september 2020 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat is hier ook zo dacht ik, betere behandelmethode.
Voor de afwisseling zouden ze misschien een keer kunnen berichten: in Frankrijk verlaten wekelijks 380 Covid patiënten de IC, waarmee 70.000 covid besmettingen per week resulteert in 120 IC patiënten per week, oid.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
Getallen en journalisten is altijd een slechte combinatie. Zo'n beetje elk cijfer dat in de media verschijnt klopt niet, ongeacht het onderwerp
SARS-1 was volgens mij té dodelijk. Ik denk dat de aard van dit virus het dusdanig lastig maakt dat wij er eigenlijk niet schappelijk mee kunnen samenleven.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie die niet als per se tegenstrijdig. Het hangt puur af van je detectie-instrumenten. Als je vrijwel iedereen vroegtijdig kunt targetten die besmettelijk is, kan de rest haar leven gewoon vervolgen. Dat was de reden waarom SARS-1 zo makkelijk uit te roeien was.
Zeer relevante statistiek, die lijn zou je dus naar hier kunnen doortrekken en het verhaal van Gommers bevestigen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef Za het volgende:
FWIW, in Frankrijk komen er dagelijks 50-70 mensen op een IC covid gerelateerd, dat zou betekenen dat er elke week 350-490 IC patiënten bij zouden moeten komen, dat aantal is echter 120.
MAW, mensen zijn ook in Frankrijk vrij snel van de IC's af.
bron: https://dashboard.covid19(...)nsemble?location=FRA
Ben benieuwd naar die maatregelen. Of het weer allemaal vrijblijvend is en een hoop schijnmaatregelen of echt het probleem zit hier en hier nu en we pakken het zo en zo aan.quote:
ze moeten wel met iets concreets komen lijkt me, ben ook benieuwd met watquote:Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar die maatregelen. Of het weer allemaal vrijblijvend is en een hoop schijnmaatregelen of echt het probleem zit hier en hier nu en we pakken het zo en zo aan.
Vrijdagavond een persco, lekker voor bij de uitgelopen vrijdagmiddagborrel.quote:
Belangrijk! En qua timing ook als het lukt.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
https://www.tno.nl/nl/ove(...)het-uur-een-uitslag/
Een sneltestGoed nieuws als dit effectief blijkt .
Alsof onze overheid echte maatregelen gaat aankondigen.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar die maatregelen. Of het weer allemaal vrijblijvend is en een hoop schijnmaatregelen of echt het probleem zit hier en hier nu en we pakken het zo en zo aan.
Beter laat dan helemaal nooit. Het zal mij benieuwen of ze ook echt de nodige maatregelen gaan nemen of dat het weer een vrijblijvende oproep wordt.quote:
Ben benieuwd naar die maatregelen. Of het weer allemaal vrijblijvend is en een hoop schijnmaatregelen of echt het probleem zit hier en hier nu en we pakken het zo en zo aan.quote:
Ja ben er ook huiverig voor gezien hoe het tot dusver gaat maar we gaan het zien. In eerste instantie moet echt benoemd worden waar het allemaal mis gaat nu en dan waar we adequate maatregelen gaan treffen per deel.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Alsof onze overheid echte maatregelen gaat aankondigen.!
Samenkomsten weer terugschalen, daardoor kan er meer afstand gehouden worden. Is tijdens die persconferentie toen we nog maar 6 mensen mochten samenkomen in de privésfeer ook al aangegeven door Rutte dat dat wellicht de volgende stap zou zijn als het bleef oplopen, dus gok dat ze dat nu (regionaal) gaan invoeren. Met name de veiligheidsregio's 13, 15,16 en 17 lijken bij deze cijfers geschikte kandidaten.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En daarna de kroeg op slot. Hi ha ho.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vrijdagavond een persco, lekker voor bij de uitgelopen vrijdagmiddagborrel.
Ai we krijgen weer straf. Gelukkig woon ik niet in oranje oorlogsgebied.quote:
Iedereen schiet meteen in een kramp als je maatregelen voorstelt die vooral op de groepen gericht zijn die de meeste besmettingen veroorzaken, dus dan komt het helaas toch weer neer op 'de goeden moeten onder de kwaden lijden'.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Ai we krijgen weer straf. Gelukkig woon ik niet in oranje oorlogsgebied.
Ja maar geldt dat dan ook voor zaken waar het niet mis gaat of echt enkel prive? En hoe gaat dat gehandhaafd worden.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Samenkomsten weer terugschalen, daardoor kan er meer afstand gehouden worden. Is tijdens die persconferentie toen we nog maar 6 mensen mochten samenkomen in de privésfeer ook al aangegeven door Rutte dat dat wellicht de volgende stap zou zijn als het bleef oplopen, dus gok dat ze dat nu (regionaal) gaan invoeren. Met name de veiligheidsregio's 13, 15,16 en 17 lijken bij deze cijfers geschikte kandidaten.
Afgezien van de aanvankelijke intelligente lockdown vind ik vooralsnog het kabinet wel aardig inspelen op waar de haarden ontstaan. Terecht, want als de goeden de goeden blijven heeft het totaal geen zin en 0 effect om ze onder de kwaden te laten lijden.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iedereen schiet meteen in een kramp als je maatregelen voorstelt die vooral op de groepen gericht zijn die de meeste besmettingen veroorzaken, dus dan komt het helaas toch weer neer op 'de goeden moeten onder de kwaden lijden'.
Ik snap de insteek. Echter, vanuit die belofte kan je dan ook weer overloos over filosoferen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:31 schreef Gretzl het volgende:
"Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden"
Achter de voordeur valt niet te handhaven dus als ze hier inderdaad voor kiezen zal het vooral winkels, horeca, bioscopen en publieke ruimte aan gaan.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar geldt dat dan ook voor zaken waar het niet mis gaat of echt enkel prive? En hoe gaat dat gehandhaafd worden.
Stel het probleem zit em bij de huisfeestjes van studenten. Die geven er dan net zo goed 0,0 om.
Ze hebben nog steeds geen idee of er uberhaupt veel virusoverdracht is in b.v. winkels en bioscopen.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Achter de voordeur valt niet te handhaven dus als ze hier inderdaad voor kiezen zal het vooral winkels, horeca, bioscopen en publieke ruimte aan gaan.
Eigenlijk gewoon de situatie van voor 1 juli maar dan op regionaal niveau, ze zullen toch wat moeten.
Amsterdam op slot! Grote muur eromheen bouwen en afscheiden van Nederland!quote:Op woensdag 16 september 2020 16:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Alsof onze overheid echte maatregelen gaat aankondigen.!
Daarom zou het heel onrechtvaardig voelen als bijvoorbeeld een bioscoop hieronder zou moeten lijden, onder het mom van we moeten strijdvaardig lijken. Fuck dat.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds geen idee of er uberhaupt veel virusoverdracht is in b.v. winkels en bioscopen.
Gaat het toch ook niet om? Focus zal ongetwijfeld liggen op de anderhalve meter dus drukte te vermijden, simpelste oplossing is dan een limiet stellen aan het aantal bezoekers dat je toestaat in een object. Verwacht niet iets heel doordachts eigenlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds geen idee of er uberhaupt veel virusoverdracht is in b.v. winkels en bioscopen.
Zijn volgens mij niet gedefinieerd...quote:Op woensdag 16 september 2020 16:58 schreef hooibaal het volgende:
Welke maatregelen horen er eigenlijk bij een regionale code oranje? Beperking op het aantal mensen waarmee je bij elkaar mag komen? Mondkapjesverplichtingen op openbare plekken? Maatregelen op scholen, horeca, openbaar vervoer, sportscholen/-verenigingen?
ze hobbelen er wel vrij langzaam achteraan vind ik...quote:Op woensdag 16 september 2020 16:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Afgezien van de aanvankelijke intelligente lockdown vind ik vooralsnog het kabinet wel aardig inspelen op waar de haarden ontstaan. Terecht, want als de goeden de goeden blijven heeft het totaal geen zin en 0 effect om ze onder de kwaden te laten lijden.
Dat belooft wat met 'ze zullen toch wat moeten'. Zo van ja we kunnen de kern niet aanpakken maar voor de vorm en de schijnveiligheid gaan we toch maar wat in het wildeweg knallen, à la lockdown.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Achter de voordeur valt niet te handhaven dus als ze hier inderdaad voor kiezen zal het vooral winkels, horeca, bioscopen en publieke ruimte aan gaan.
Eigenlijk gewoon de situatie van voor 1 juli maar dan op regionaal niveau, ze zullen toch wat moeten.
Wat ook niet meehelpt is dat ze denken dat de meeste besmettingen voorkomen in "de huiselijke sfeer". Maar volgens mij komt dat omdat mensen binnen een huishouden elkaar vaak aansteken. Stel een gezinslid loopt ergens corona op. Vervolgens steekt-ie z'n andere 3 huisgenoten aan. Dan heb je 3 besmettingen "in de huiselijke sfeer" en slechts eentje daarbuiten. Maar ja, dat virus komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het gaat om die ene besmetting waardoor het huishouden het oploopt, niet om gezinsleden die elkaar aansteken wanneer het virus eenmaal is binnengehaald.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima oplossing lijkt me.quote:Vanaf aanstaande vrijdag kunnen leraren in het basis- en voortgezet onderwijs met voorrang getest worden in de coronateststraten. Dat zegt de Algemene Onderwijsbond (AOb). De GGD kan dat bericht niet bevestigen of ontkennen. Volgens de AOb moeten leraren wel toestemming krijgen van de schoolleiding om te worden getest.
In de visie van de AOb bepaalt de schoolleider dat er getest moet worden als er geen vervanging voor de leraar kan worden gevonden of als de klas naar huis gestuurd moet worden.
Ik denk van niet. Anders had al het personeel het allemaal inmiddels en er is ook nog geen uitbraak herleid naar de bios naar mijn weten.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat ze met een heel geavanceerd detectiesysteem komen, meer testen en zeer gerichte lokaal maatwerk. Maar geloof jij het? Zal wel gewoon zoiets worden hoor.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat belooft wat met 'ze zullen toch wat moeten'. Zo van ja we kunnen de kern niet aanpakken maar voor de vorm en de schijnveiligheid gaan we toch maar wat in het wildeweg knallen, à la lockdown.
Je zou bijna gaan hópen dat zulke paniekpolitiek geen enkel effect op besmettingen heeft.
Dat heb je dan vooral aan de Tweede Kamer te danken die het onmogelijk heeft gemaakt om te handhaven op de plek waar dat het hardste nodig is. Als je de plek waar de meeste besmettingen plaatsvinden niet kan aanpakken, dan zit er niets anders op dan maatregelen op andere plekken te nemen.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat belooft wat met 'ze zullen toch wat moeten'. Zo van ja we kunnen de kern niet aanpakken maar voor de vorm en de schijnveiligheid gaan we toch maar wat in het wildeweg knallen, à la lockdown.
Je zou bijna gaan hópen dat zulke paniekpolitiek geen enkel effect op besmettingen heeft.
Ze weten van verreweg de meeste besmettingen niet wat de bron is, dus het is moeilijk te zeggen waar mensen het nu wel of niet oplopen.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Anders had al het personeel het allemaal inmiddels en er is ook nog geen uitbraak herleid naar de bios naar mijn weten.
helpt natuurlijk geen drol... de meeste besmettingen vinden plaats onder studenten / jongeren en die blijven elkaar toch wel zien op de sociëteit, het balkon, de tuin, de collegezaal, school of in de woonkamer. en de ondernemers die al harde klappen hebben gehad worden er de dupe van...quote:Op woensdag 16 september 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Opvallend, als je het aantal inwoners van Madrid (6,6 miljoen) vergelijkt met Amsterdam (800k) kom je relatief op zo'n 3000 besmettingen in 7 dagen. Amsterdam zit momenteel toch zo rond de 1500 besmettingen in 7 dagen. Toch is het aantal overlijdens bij lange na niet in verhouding met die aantallen.quote:Besmettingen regio Madrid loopt op, mogelijk lokale lockdown
In de afgelopen zeven dagen zijn er ruim 22.500 besmettingen geconstateerd in de Spaanse regio Madrid. 115 mensen zijn daar de laatste dagen overleden aan de gevolgen van het virus.
Dat hangt er vanaf hoe representatief de 30% is waarvan het wel bekend is.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze weten van verreweg de meeste besmettingen niet wat de bron is, dus het is moeilijk te zeggen waar mensen het nu wel of niet oplopen.
Zijn ze daar van april -juli mee gestopt dan toen er amper besmettingsgevallen waren? Lijkt me sterk, dus kan wel degelijk het gewenste effect behalen.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
helpt natuurlijk geen drol... de meeste besmettingen vinden plaats onder studenten / jongeren en die blijven elkaar toch wel zien op de sociëteit, het balkon, de tuin, de collegezaal, school of in de woonkamer. en de ondernemers die al harde klappen hebben gehad worden er de dupe van...
welke plek heb je het dan over?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat heb je dan vooral aan de Tweede Kamer te danken die het onmogelijk heeft gemaakt om te handhaven op de plek waar dat het hardste nodig is. Als je de plek waar de meeste besmettingen plaatsvinden niet kan aanpakken, dan zit er niets anders op dan maatregelen op andere plekken te nemen.
Thuis natuurlijk. En dan niet in je gezin, maar bij feesten en partijen.quote:
ik denk dat ze er toen wel mee gestopt zijn ja, maar ik verwacht niet dat dat nog een keer gaat gebeuren...quote:Op woensdag 16 september 2020 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn ze daar van april -juli mee gestopt dan toen er amper besmettingsgevallen waren? Lijkt me sterk, dus kan wel degelijk het gewenste effect behalen.
Maar we hebben toch een hele tijd contact tracing gehad, er zijn allerlei onderzoeken naar virus en resultaten uit het buitenland waar men er nog meer bovenop zit (vietnam/ zuid korea) dan moet je inmiddels toch wel een goed idee hebben om het beleid hier goed op af te stemmen?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze weten van verreweg de meeste besmettingen niet wat de bron is, dus het is moeilijk te zeggen waar mensen het nu wel of niet oplopen.
komt dat zoveel voor dan?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
elke huiskamer en balkon waar (te)veel mensen op elkaar gepakt een feestje houden...
Laten we hopen dat het bij die regio's blijft en we niet half Nederland weer gaan opsluiten terwijl de ziekenhuizen nog leeg zijn.quote:Volgens de minister worden zeker nieuwe maatregelen aangekondigd voor de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden. In die regio's werden de laatste weken constant de grootste aantallen positieve tests afgenomen. Om welke maatregelen het gaat, is nog niet duidelijk.
In het begin bedoel je? Toen werd na amper een week al de handdoek in de ring gegooidquote:Op woensdag 16 september 2020 17:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar we hebben toch een hele tijd contact tracing gehad
De-escalatie?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:17 schreef Cynicio het volgende:
Kan iemand een keer aan Rutte vragen waarom er nooit boetes lijken te vallen bij illegale feesten waar honderden mensen op af komen? Ik heb hier geloof ik nooit een goede onderbouwing voor gehoord behalve "grimmige sfeer"
Ps. bijna 70 miljoen (ca 4x NL) en winter is coming voor hen die geen medisch (onder)dak hebben voor noodZakelijke behandeling. Het is soms vrij vaag waarom en waarvoor iemand specifiek wordt opgenomen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:42 schreef Za het volgende:
FWIW, in Frankrijk met meer dan 10.000 besmettingen per dag komen er wekelijks 120 IC patiënten bij.
26 augustus naast 16 september:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een geschatte half miljoen besmettingen op 60 miljoen inwoners totaal 759 covid IC opnames.
Heb ik iets gemist? Komt er weer een persco? Zo ja, wanneer?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:16 schreef Elan het volgende:
Volgens de minister worden zeker nieuwe maatregelen aangekondigd voor de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden. In die regio's werden de laatste weken constant de grootste aantallen positieve tests afgenomen. Om welke maatregelen het gaat, is nog niet duidelijk.
veiligheid is wel een aardige tochquote:Op woensdag 16 september 2020 17:17 schreef Cynicio het volgende:
Kan iemand een keer aan Rutte vragen waarom er nooit boetes lijken te vallen bij illegale feesten waar honderden mensen op af komen? Ik heb hier geloof ik nooit een goede onderbouwing voor gehoord behalve "grimmige sfeer"
Vrijdag.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Komt er weer een persco? Zo ja, wanneer?
Ik snap dat het traditioneel zo gaat, maar als men weet dat er toch geen flikker gebeurt, hoe demotiveer je mensen dan om naar zo'n feest te komen terwijl grote feesten überhaupt niet toegestaan zijn?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:19 schreef Elan het volgende:
[..]
De-escalatie?
Dat was vroeger al niet, ben nog wel eens bij een illegale houseparty geweest onder de A10. Zolang je rustig vertrekt is er niks aan de hand. Je wil niet 500 man tegen je in het harnas hebben als je met 20 agenten ter plaatse bent.
Graag gelijk volstorten met cement, rotten de palen ook niet meer weg.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Amsterdam op slot! Grote muur eromheen bouwen en afscheiden van Nederland!
vrijdagquote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Komt er weer een persco? Zo ja, wanneer?
Zou tijd worden. 19:00 uur weer zoals gebruikelijk?quote:
ik zie het regelmatig in ieder geval, zowel in mijn eigen straat als in mijn vriendenkring en op m'n instagram account. geen idee hoe representatief dat is.quote:
Grote muur om Amsterdam bouwen is sowieso een goed ideequote:Op woensdag 16 september 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Amsterdam op slot! Grote muur eromheen bouwen en afscheiden van Nederland!
Door er proberen op tijd bij te zijn en de toko af te breken.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik snap dat het traditioneel zo gaat, maar als men weet dat er toch geen flikker gebeurt, hoe demotiveer je mensen dan om naar zo'n feest te komen terwijl grote feesten überhaupt niet toegestaan zijn?
in Amsterdam heb je dat nietquote:Op woensdag 16 september 2020 17:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik zie het regelmatig in ieder geval, zowel in mijn eigen straat als in mijn vriendenkring en op m'n instagram account. geen idee hoe representatief dat is.
Het de-escalatieverhaal heb ik gehoord, en ik zeg niet dat dat onzin is, maar het signaal is dus eigenlijk dat de regels niet gelden als je ze maar met een grote groep overtreed. Normaal zou zo'n feest me geen ene reet schelen, maar als blijkt dat die gelegenheden ervoor zorgen dat wij massaal weer beperkt worden in ons doen en laten is het toch wel een dingetje.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
veiligheid is wel een aardige toch
haha ook wel eens meegemaakt dat vrienden heel enthousiast riepen: we gaan naar de after!quote:Op woensdag 16 september 2020 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Door er proberen op tijd bij te zijn en de toko af te breken.
Best een anticlimax als je net 3 pillen in je mik hebt gestopt en het licht gaat aan en politie blazen het feestje af.
Alleen al uit het feit dat er nu elke 2-2,5 week een persco is kun je afleiden dat ze geen idee hebben wat ze eigenlijk aan het doen zijn.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:05 schreef galantis het volgende:
[..]
dan moet je echt met een overmacht aan manschappen komen, dat zit er toch meestal niet inquote:Op woensdag 16 september 2020 17:23 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het de-escalatieverhaal heb ik gehoord, en ik zeg niet dat dat onzin is, maar het signaal is dus eigenlijk dat de regels niet gelden als je ze maar met een grote groep overtreed. Normaal zou zo'n feest me geen ene reet schelen, maar als blijkt dat die gelegenheden ervoor zorgen dat wij massaal weer beperkt worden in ons doen en laten is het toch wel een dingetje.
Nog geen tijd genoemdquote:Op woensdag 16 september 2020 17:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou tijd worden. 19:00 uur weer zoals gebruikelijk?
Wat denk je dat mensen gewoon wegrennen, zo'n feest beëindigen is al heel wat. Laat staan dat je nog individuele boetes moet gaan uitschrijven. Geloof ook niet dat dat ene reet zou helpen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:23 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het de-escalatieverhaal heb ik gehoord, en ik zeg niet dat dat onzin is, maar het signaal is dus eigenlijk dat de regels niet gelden als je ze maar met een grote groep overtreed. Normaal zou zo'n feest me geen ene reet schelen, maar als blijkt dat die gelegenheden ervoor zorgen dat wij massaal weer beperkt worden in ons doen en laten is het toch wel een dingetje.
Ik hoop 19:00 uur, dan zit ik sjus in de auto op weg naar huis van mn werkquote:
Tijd voor een nieuwe top 100 van deze reeks.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:15 schreef vosss het volgende:
[beetje offtopic]
Is er iemand die in alle 840 delen van deze reeks gepost heeft?
In het begin was ik hier heel vaak, maar de laatste tijd bijna niet meer. Denk dat ik van de eerste paar honderd topics er misschien maar een handjevol niet in gepost heb. Kan ik dat ergens nazoeken eenvoudig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |