Laten we hopen dat het bij die regio's blijft en we niet half Nederland weer gaan opsluiten terwijl de ziekenhuizen nog leeg zijn.quote:Volgens de minister worden zeker nieuwe maatregelen aangekondigd voor de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden. In die regio's werden de laatste weken constant de grootste aantallen positieve tests afgenomen. Om welke maatregelen het gaat, is nog niet duidelijk.
In het begin bedoel je? Toen werd na amper een week al de handdoek in de ring gegooidquote:Op woensdag 16 september 2020 17:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar we hebben toch een hele tijd contact tracing gehad
De-escalatie?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:17 schreef Cynicio het volgende:
Kan iemand een keer aan Rutte vragen waarom er nooit boetes lijken te vallen bij illegale feesten waar honderden mensen op af komen? Ik heb hier geloof ik nooit een goede onderbouwing voor gehoord behalve "grimmige sfeer"
Ps. bijna 70 miljoen (ca 4x NL) en winter is coming voor hen die geen medisch (onder)dak hebben voor noodZakelijke behandeling. Het is soms vrij vaag waarom en waarvoor iemand specifiek wordt opgenomen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:42 schreef Za het volgende:
FWIW, in Frankrijk met meer dan 10.000 besmettingen per dag komen er wekelijks 120 IC patiënten bij.
26 augustus naast 16 september:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een geschatte half miljoen besmettingen op 60 miljoen inwoners totaal 759 covid IC opnames.
Heb ik iets gemist? Komt er weer een persco? Zo ja, wanneer?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:16 schreef Elan het volgende:
Volgens de minister worden zeker nieuwe maatregelen aangekondigd voor de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden. In die regio's werden de laatste weken constant de grootste aantallen positieve tests afgenomen. Om welke maatregelen het gaat, is nog niet duidelijk.
veiligheid is wel een aardige tochquote:Op woensdag 16 september 2020 17:17 schreef Cynicio het volgende:
Kan iemand een keer aan Rutte vragen waarom er nooit boetes lijken te vallen bij illegale feesten waar honderden mensen op af komen? Ik heb hier geloof ik nooit een goede onderbouwing voor gehoord behalve "grimmige sfeer"
Vrijdag.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Komt er weer een persco? Zo ja, wanneer?
Ik snap dat het traditioneel zo gaat, maar als men weet dat er toch geen flikker gebeurt, hoe demotiveer je mensen dan om naar zo'n feest te komen terwijl grote feesten überhaupt niet toegestaan zijn?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:19 schreef Elan het volgende:
[..]
De-escalatie?
Dat was vroeger al niet, ben nog wel eens bij een illegale houseparty geweest onder de A10. Zolang je rustig vertrekt is er niks aan de hand. Je wil niet 500 man tegen je in het harnas hebben als je met 20 agenten ter plaatse bent.
Graag gelijk volstorten met cement, rotten de palen ook niet meer weg.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Amsterdam op slot! Grote muur eromheen bouwen en afscheiden van Nederland!
vrijdagquote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Komt er weer een persco? Zo ja, wanneer?
Zou tijd worden. 19:00 uur weer zoals gebruikelijk?quote:
ik zie het regelmatig in ieder geval, zowel in mijn eigen straat als in mijn vriendenkring en op m'n instagram account. geen idee hoe representatief dat is.quote:
Grote muur om Amsterdam bouwen is sowieso een goed ideequote:Op woensdag 16 september 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Amsterdam op slot! Grote muur eromheen bouwen en afscheiden van Nederland!
Door er proberen op tijd bij te zijn en de toko af te breken.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik snap dat het traditioneel zo gaat, maar als men weet dat er toch geen flikker gebeurt, hoe demotiveer je mensen dan om naar zo'n feest te komen terwijl grote feesten überhaupt niet toegestaan zijn?
in Amsterdam heb je dat nietquote:Op woensdag 16 september 2020 17:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik zie het regelmatig in ieder geval, zowel in mijn eigen straat als in mijn vriendenkring en op m'n instagram account. geen idee hoe representatief dat is.
Het de-escalatieverhaal heb ik gehoord, en ik zeg niet dat dat onzin is, maar het signaal is dus eigenlijk dat de regels niet gelden als je ze maar met een grote groep overtreed. Normaal zou zo'n feest me geen ene reet schelen, maar als blijkt dat die gelegenheden ervoor zorgen dat wij massaal weer beperkt worden in ons doen en laten is het toch wel een dingetje.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
veiligheid is wel een aardige toch
haha ook wel eens meegemaakt dat vrienden heel enthousiast riepen: we gaan naar de after!quote:Op woensdag 16 september 2020 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Door er proberen op tijd bij te zijn en de toko af te breken.
Best een anticlimax als je net 3 pillen in je mik hebt gestopt en het licht gaat aan en politie blazen het feestje af.
Alleen al uit het feit dat er nu elke 2-2,5 week een persco is kun je afleiden dat ze geen idee hebben wat ze eigenlijk aan het doen zijn.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat belooft wat met 'ze zullen toch wat moeten'. Zo van ja we kunnen de kern niet aanpakken maar voor de vorm en de schijnveiligheid gaan we toch maar wat in het wildeweg knallen, à la lockdown.
Je zou bijna gaan hópen dat zulke paniekpolitiek geen enkel effect op besmettingen heeft.
dan moet je echt met een overmacht aan manschappen komen, dat zit er toch meestal niet inquote:Op woensdag 16 september 2020 17:23 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het de-escalatieverhaal heb ik gehoord, en ik zeg niet dat dat onzin is, maar het signaal is dus eigenlijk dat de regels niet gelden als je ze maar met een grote groep overtreed. Normaal zou zo'n feest me geen ene reet schelen, maar als blijkt dat die gelegenheden ervoor zorgen dat wij massaal weer beperkt worden in ons doen en laten is het toch wel een dingetje.
Nog geen tijd genoemdquote:Op woensdag 16 september 2020 17:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou tijd worden. 19:00 uur weer zoals gebruikelijk?
Wat denk je dat mensen gewoon wegrennen, zo'n feest beëindigen is al heel wat. Laat staan dat je nog individuele boetes moet gaan uitschrijven. Geloof ook niet dat dat ene reet zou helpen eigenlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:23 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het de-escalatieverhaal heb ik gehoord, en ik zeg niet dat dat onzin is, maar het signaal is dus eigenlijk dat de regels niet gelden als je ze maar met een grote groep overtreed. Normaal zou zo'n feest me geen ene reet schelen, maar als blijkt dat die gelegenheden ervoor zorgen dat wij massaal weer beperkt worden in ons doen en laten is het toch wel een dingetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |